A BKV privatizálására készül az LMP (Frissítve!)
Szép napot kívánunk, épp ott tartunk, hogy az LMP, a magyar zöld párt privatizálni akarja a BKV-t. Vagyis leépítené párezer fővel, hogy egy húsz fős iroda maradjon, ami majd versenyezteti az alvállalkozókat.
Az LMP a születése óta küzd az identitásnélküliséggel, és ez mostanra kezd aggasztó tüneteket produkálni.
A párt gyökerei a Védegyletben keresendők, ami ökopolitikai civil szervezetként határozza meg magát. A Védegylet szült már egy pártot 2005-ben, az Élőláncot, ami szintén ökopolitikai (zöld) pártként határozta meg magát. Miután az Élőlánc elvérzett a 2006-os választásokon és civil protest-mozgalommá változott vissza, a Védegylet szült egy újabb pártot, az LMP-t.
Az LMP szervezetileg, ideológiailag, szociológiailag sokkal inkább megfelel a 68-as gyökerű nyugati zöld pártoknak, mint az Élőlánc, mégis hozott egy merész döntést a kezdet kezdetén. Ő bizony nem zöldnek pozícionálja magát, mert az egy kicsi piac, hanem…
Hanem.
Hanem ezt a második lépést már nem sikerült megtenni.
Ahogy azt a Jobbklikken felvetették, lehetett volna az LMP az új (igazi) baloldal is. Az ökopolitikai filozófia, a 68-as szellemiség tulajdonképpen predesztinálták is volna erre. De ezt valami miatt nem vállalta be.
Maradt a hivatalos frázis, miszerint az LMP egyszerre konzervatív, liberális és baloldali. Szóval minden egyszerre. Ami azt jelenti, hogy semmi sem. És ha te nem pozícionálod magadat, megteszik mások helyetted.
Meg is tették jobbszélről: az LMP = SZDSZ 2, az új liberális párt. Ami nagy baromság, mégis meglepően elterjedt. Így jár, aki nem mer dönteni.
Az LMP szociális igazságosság tekintetében baloldalinak vallja magát, de a 2008 őszén bemutatott programjuk gazdaságpolitikájához képest még a Jobbik is szélsőbaloldalinak tűnik. Itt is sikerült két szék között a pad alá esni: balra nem mertek menni, de közben olyan gesztusokat tettek, hogy liberális körökben „gyanúsan tőkeellenesnek” tűnnek.
És ez az identitáshiány most már a programalakításon is egyre inkább átüt.
A legfrissebb állás szerint a hazai zöld párt a közösségi közlekedést nem fejleszteni, hanem privatizálni akarja. Gratulálunk!
Magyarország az a vicces ország, ahol a társadalmi igazságossággal kampányoló LMP írja bele a programjába, hogy BKV-sztrájk itten többet nem lesz.
(Ha LMP-sek is olvassák: az ott fent egy karikatúra)
* * *
UPDATE!!!
Az általunk kavart vihar hatására az LMP az oldalán különösebb jelzés nélkül módosította tegnapi sajtóközleményét: az eredeti szöveg ("Az ökopárt a BKV radikális átalakításában látja az átláthatóan működő, színvonalas szolgáltatást nyújtó közösségi közlekedés megteremtésének lehetőségét.") erre módosult: "Az ökopárt a BKV radikális átalakításában, de nem a privatizálásában látja az átláthatóan működő..."
Ez nem túl elegáns megoldás. Mindenesetre felhívjuk a kommunikációs szakosztály figyelmét a wiki privatizáció definíciójára:
In a broader sense, privatization refers to transfer of any government function to the private sector.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Ki marad a BKV-nál? 2010.02.04. 09:57:33
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
"Miért baj a privatizálás? "
Talán nézd meg, hogy hogyan működnek Budapesten a parkolómaffia Kft-k.
A pénzt beszedik a parkolóhelyekért, az önkormányzatok nem kapnak csak aprópénzt, részesedés helyett, a havat meg nem takarítják.
De azért csak mantrázzátok, kedves LMP, hogy "a privatizáció jó"!
Katona Kálmán nem lett LMP-s. Leginkább. Viszont eseti alapon, egy-egy ügy mentén együtt tudunk dolgozni, mint az általad említett példa is bizonyítja.
A rendszerváltáskor azért még a lelkiismeretes politikusok voltak többségben, bár néhány korrupt, karrierista maffiózó biztos volt már akkor is. Ami miatt ide jutottunk, hogy nagyon erős volt a kontraszelekció, csak a vastagbőrűek maradhattak a politikában. Ha nem így lenne, az MDF-SZDSZ nyalomaszád sem jött volna létre :)
Bevallom én arra vártam, hogy ilyen kiutált, lelkiismeretes politikusokkal lesz tele az LMP listája és ezzel semmi bajom nem lenne. Néhány másovonalbeli MDF-esről tudok, akik támogatják az LMP-t, de ők pont olyanok akik kritizálják a Fideszt és a jelenlegi MDF manővert még jobban. Bevallom, engem volt SZDSZ-esek sem zavarnának, ha azok közül kerültek volna ki, akik legalább 10 éve ostorozzák a volt pártjukat (de még inkább 1994 óta).
. De most hogy olvasom ezt a baromságukat, hogy privatizálnák a bkv-t nekem is az szdsz2 ugrott be, ugyebár azok akartak mindent kiprivatizálni a nép alól, egészségügy például.
Olyat viszont sokat láttam, hogy XY és ZR (vagy FG) alkalmatlan vezető volt egy cég élén...
Nem kellene összekeverni két dolgot:
az alkalmatlan vezető nem egyenlő az alkalmatlan tulajdonossal!
az LMP meg valóban SZDSZ 2.0...nem kell ezt tagadni, legfeljebb nem célszerű most erről beszélni (lásd Mádi László és Fidesz)
1. Az LMP egységes parkolórendszert akar. A mostani maffiákat fel kell számolni.
2. A parkolócégek között nem volt verseny, nem voltak szigoró minőségi követelmények, és főleg nem volt ellenőrzés (persze hogy nem, a haveri mutyit nem kell ellenőrizni). Ez már oda vezet, hogy az önkormányzatok átláthatatlanul gazdálkodnak, ezért is van az LMP programjában az önkormányzati zárt ülések megtiltása.
Egyébként a parkolásmaffiák simán törvényellenesek, csak senki nem gondol bele. Csak gondoljatok bele. Fizetnek kell óránként x forintot. Ezért cserébe se terméket se szolgáltatást nem kapsz. Egyszerűen annyit kapsz cserébe, hogy bűntetést nem rónak ki rád. Márpedig ha jól emlékszem (ami egyáltalán nem biztos) akkor pénzt csak termékért vagy szolgáltatásért lehet adni hivatalosan.
Parkolóbizbasz mit is csinál? Mert a kocsikat nem védik a feltöréstől...
„Csakhogy valamit tenni kell BKV ügyben, és a verseny, ha jól van szabályozva, hasznos eszköz lehet.
A BKV már privatizálva van! Ezernyi ellenőrizetlen haveri kft javít-takarít-szolgáltat, az állam meg fizet, mint a katonatiszt.”
Lehet, hogy ez most így van, de ebből nem következik, hogy egyedüli megoldás a privatizáció.
A BKV menedzserei elég vastagon meg vannak fizetve. Ezért a pénzért elvárható lenne, hogy színvonalasan dolgozzanak és a tulajdonos (a Fővárosi Önkormányzat) érdekében tevékenykedve letörjék a fosztogatók próbálkozásait.
A Fővárosi Önkormányzatnak pedig ténylegesen gyakorolni kellene tulajdonosi, ellenőrzési jogkörét és azoknak a menedzsereknek akik nem jól, vagy netán a tulajdonos érdekei ellen tevékenykednek, azonnal utilaput kellene kötni a talpára.
Ehhez persze ésszerű menedzseri szerződéseket kellene kötni, nem olyanokat, hogy ha esik, ha fúj a menedzser mindenképpen jól jár. Akkor is hatalmas végkielégítéssel távozhat, ha a vállalat érdekei ellenében tevékenykedett.
Ha mégsem tapasztaljuk a Fővárosi Önkormányzatnál ezt a racionális viselkedést, akkor azt kell mondani, hogy akik szabad választásokon nyerve elvállalták a választói érdekek képviseletét és erre talán meg is esküdtek, hamisan esküdtek és mi választók is hibáztunk, mert hagytuk magunkat megtéveszteni alaptalan propaganda szövegeik által.
József Atilla írta régen:
„Ha ma a tyúkszemedre léptek,
Hogy lábad a cipőbe dagadt,
Rajtad is múlt, lásd harc az élet,
Ne tékozold bizalamadat.”
ja! hogy az fideszes település és nekik lehet?
értem...
Van egy cég, a BKV Zrt. melynek tulajdonosa a Fővárosi Önkormányzat.
A tulajdonos és a BKV közötti un. üzemeltetési szerződés van, melynek fő pilléreit a "Paraméter könyv" határozza meg. Ebben szabják meg, hogy merre menjenek a járatok, milyen követési idővel, milyen jármű típussal, hol legyenek megállók, stb. Ezért cserébe az Önkormányzat fizet a szolgáltatásért, sőt meghatározza, hogy mekkora legyen a viteldij mértéke. Mivel azonban a viteldíj meghatározása Mo.-on mindíg politikai kérdés is volt, ezért azokat nem lehet gazdaságos, vagy legalább nullszaldós értékre meghatározni, emiatt a tulajdonos is "betol" egy jelentős summát az üzemeltetésbe.
Mivel a jegyvásárlási hajlandóság kicsinyke hazánkban hagy némi kívánnivalót maga után, ez az összeg (cca. néhány milliárd/év) hiányként jelentkezik. Ezt a hiányt kéne pótolnia az államnak, illetve az Önkormányzatnak.
A kiszervezett járatok díját is a BKV költségvetéséből finanszírozzák, amit akkor is megkap az alvállalkozó, ha egy utas sincs a járművén. (Ergo, emiatt lehet gazdaságos)
Mivel a Főváros évek óta nem fizeti a teljes üzemeltetési költség ráeső részét, (tehát ugyanúgy bliccel, mint a nem fizető utasok), a BKV hatalmasra duzzadt adósság állományt görget maga elött. Nincs pénz javításokra, új járművek beszerzésére, stb. A cégnél kialakult káosz pedig azt eredményezte, hogy Hagyó és társai lerabolták a céget.
Ha a budapesti közösségi közlekedést privatizálnák, az odáig vezetne, hogy mivel az önkormányzat nem lenne tulajdonos, így nem lenne beleszólása a viteldíjak kialakításába, ezért azt a piac határozná meg. Az új tulajdonos lehetetlenné tenné a bliccelést, és mivel a fizető utas egyre kevesebb lenne, racionizálás okán csökkentené a járatokat, sűrűséget, stb.
Szerintem az lenne a megoldás, ha szigorúan elszámoltatnák a BKV-t, nőne a jegyvásárlási hajlandóság, nem rongálnánk meg a járműveket, műtárgyakat, és akkor talán néhány év alatt szinvonalasabb közlekedése lehetne Budapestnek.
Csak.. Az APEH vezetését nem közvetlenül választjuk ugye ...
Hanem az adott kormány pénzügyminiszterének a kinevezettje az a jófej ember ...aki irányítja ezt a csodálatos hivatalt.
Ez a baj
teljesen egyetértek, de hányszor kell leírni, hogy az LMP nem beszélt privatizációról?!!!
Ez csak a blogger ferdítése.
Arról meg tényleg nem beszéltünk, hogy ez lenne az egyedüli megoldás. Ez a mi javaslatunk, tessék vitatni. ha valami nagy hülyeség benne, azt kell ekézni, de ne már idióta ideológiai árnyékbox menjen.
Én igen.
-A menetrendnek semmi köze a valósághoz
-Amikor megkérdezed a buszvezetőt, miért 10 perccel később indul, elküld a halál faszára.
-Felgyorsít 30 km/h-ra, kiteszi üresbe a váltót, és elgurul a köv megállóig, te meg rájössz, hogy gyalog gyorsabb lettél volna.
-Török MAN-okat vettek, amiben kapogós műanyag az üles. Lehet, hogy mediterrán országban nincs -10 fok, de itt bizony felfáztak már egy páran azon a buszon.
Mintha csak Kunczét hallanám, Az állam ROSSZ tulajdonos, adjunk el mindent a picsába már végre!
@szobatars: te egyenlo vagy az allamal? mi ez a hulyeseg? akkor vidd haza a jatszoterrol a padot, hiszen az is az allame, az allam meg te vagy. A nep vagyona...
Szdsz2.0 Bakker, nem hiszem el, hogy az MDF-SZDSZ koalicio utan meg vannak olyan tajekozatlan hulyek akik ezt batran le merik irni.
nem tunt fel, hogy az altalad fikkantott szdsz-esek EGYERTELMUEN es NYILVANOSAN az mdf-be tomorultek? Tenyleg nem zavarnaka tenyek? Vagy a valosag terhe nyomja vallaid?
Ez valszeg azért van, mert gazdaságpolitikai szempontból a Jobbik erősen balos.
Társadalmi szempontból meg a két szélsőség úgyis egyre megy, a másképp gondolkodókat egyik oldal sem szereti, születési jogon kiközösítetteket meg szinte mindegy, hogy bőrszín vagy a társadalmi osztály alapján rakják feketelistára.
A BKV-t két felé kell vágni: egy megrendelő és egy szolgáltató vállalatrra.
Előbbinél lenne a hosszútávú tervezés, az infra tulajdonjoga, ide folynának a jegybevételek, az állami támogatás meg minden.
A mai eszközállomány kimenne a szolgáltató vállalatba, ez folytatná a szolgáltatást. Majd egyes vonalakat meghirdetnének koncesszióba, amin ez az önkorm. cég és mások indulhatnak. Lehet, hogy a régi nyer, lehet, hogy az újak.
Az újak bérelhetik az eszözöket a régitől, vagy hozhatnak mújat, ha azok megfelelnek.
parkolasi dijat a kozeterulet hasznalaert fizetsz az onkormanyzatnak(amit az onkormi betonozott le, tart karban, stb), aki ennek a dijnak a beszedesere biz meg valakit. tehat a szolgaltatas amit kapsz erte az az, hogy foglalhatod a kozossegi ter egy darabjat az autoddal X ideig.
legkozelebb is jo belegondolast kivanok. talan sikerul...
És amikor az Orangeways még olcsóbb is...
MÁV-al mész szívesebben vagy GYSeV-el?
És a sor végtelen hosszú.
Van ám a privatizációnak előnyös oldala is, csak jól kell csinálni és kell mögé a megfelelő rendszer (transzpaerncia, stb).
De ezek már bonyolult dolgok, a fekete-fehér-ben gondolkodó polgártársaimnak megértem, hogy nehéz befogadni.
nem hiszem el, hogy (a szavaiddal élve) vannak olyan tájékozatlan hülyék, akik az MDF-el frigyre lépő SZDSZ-t azonosnak tartanák azzal, ami az SZDSZ valójában volt...
Amikor azt írom, hogy az LMP az új SZDSZ az nem a jelenlegi társulatot jelenti, hanem azt, amit az SZDSZ régen jelentett..
csak ciki ezt elismerni, mert mára a "liberális" szitokszóvá vált, s nyilván nem célszerű ezen a választáson (itt és most, 2010-ben, ebben a Magyarországban) ezt hangoztatni! Az ugyan is éppen olyan baklövés lenne, mint Mádi László ingatlanadós kijelentése..
Nem mellesleg, az LMP éppen azért tűnik ennyire "töketlennek" mert nem definiálhatja magát annak, ami, azaz liberális pártnak. Ennek beismerése -itt és most- egyenlő lenne a politikai öngyilkosággal.
érted???
lehetmas.hu/hirek/1115
Azt, hogy mindenki, aki egy picit is érzékeny az emberi jogok tiszteletben tartására, az SZDSZ-szavazó csak kétféle ember veheti komolyan. Az elvakult SZDSZ-es, aki szerint mindenki náci, aki nem rájuk szavaz, meg az elvakult szélsőjobboldali, aki szerint mindenki SZDSZ-es (de legalábbis zsidó), aki csúnya dolognak tartja a rasszizmust :)
Az egyes tevékenységek koncesszióba adása különböző lehet. A metrót és a villamost nyilván nehéz. Az autóbuszt, vagy a karbantartást könnyebb.
De a lényeg tényleg nem a tulajdon, hanem hogy úgy alakítsuk át a strukturát, hogy a tevékenységek és a költségek világosan láthatóak legyenek.
DE
...de nem lehet más, ha önmagával nincs tisztában, ha nem rendezi ezt a kérdést a választók felé. Mitől lenne más, ha hazugsággal indítaná a létét???? Vagy ennyire szentesítené a cél (a parlamentbe jutás) az eszközt (saját magunk liberális voltának tagadása)???
Egyetértünk, ha az SZDSZ marad az 1989-90-es elvek mentén, s nem adja fel ezeket a hatalomért, akkor ma is lenne SZDSZ (s nekem is lenne kire szavaznom), de nem ez történt. Az SZDSZ egyszerűen cserbenhagyta saját szavazóit, meg is érdemli a sorsát. Kár lenne, ha az LMP ugyanezt a pályát futná be... Ki kellene állni és azt mondani, igen, liberálisak vagyunk és értékek mentén szeretnénk politizálni. Hiszem, hogy az emberek nem hülyék, s "vevők" lennének az őszinteségre, arra, ami legkevesebb 1994 óta hiányzik a magyar politikai életből.
a rasszizmus csúnya dolog, miként rasszizmust látni ott, ahol az nincs, szintén. Önmagunknak vindikálni a jogot arra, hogy "csak mi vagyunk érzékenyek az emberi jogokra" pedig elitista magatartás és nem is igaz.
Szűk a mezsgye, de az őszinteség segíthet végigmenni rajta, s ki tudja, talán még követők is akadnának...
Bonyolítsuk tovább! :D
Tisztában vagy vele, hogy egy ilyen bonyolult rendszerhez mennyivel több aktatologató kell?
És mennyi járatot szerveznek ki? kettőt, százötvenet?
"Majd egyes vonalakat meghirdetnének koncesszióba, amin ez az önkorm. cég és mások indulhatnak."
Baszki, ez nem privatizáció?
Ez tudod hogy néz ki? Odajön a vállakozó egy köteg pénzzel, megadja a legjobb árajánlatot amit később majd kiegészít "váratlan költségekkel" és övé a munka.
Szted nyugaton ez hogy működik?
Állami kézben van a tömegközlekedés, tehetséges vezetőket alkalmaznak, akik lehet, hogy eltesznek időnként kenőpénzeket, de ha nem működik a dolog, vezetőcsere a következménye.
És nincs járattendereztetés.
ahogy en latom, az lmp leginkabb emberi jogi kerdesekben liberalis, gazdasagiakban leginkabb patriota. meg persze kornyezettudatos, zold, stb.
Gysev:
"A Magyar Állam mellett (65,6%), az Osztrák Állam (28,2%), és a Strabag SE (6,2%) tulajdonolják társaságunkat." (gysev honlap)
93,8 %ban állami.
Mi köze ennek a privatizációhoz?
Max annyi, hogy részben az osztrák államnak fizet az utas. :D Gratulálok!
amiért én rájuk adnám a voksomat az az, hogy látszik bennünk annak a lehetősége, hogy ez egyszer összejön (jópár civil szerveződét néztem meg belülről, hogy lássam milyen rohadt nehéz mindenkinek tetsző dolgokban kiegyezni. ezernyi vita, nüansznyi különbségeken való vérremenő vitatkozás. ehhez képest az lmp még istenesen egységes. ami persze nem jelenti azt, hogy tökéletes. de bizalomkeltő, hogy ilyen arcok egész összeszedetten és ennyi ideje együtt tudtak munkálkodni. ez nem egy rosz know how.)
akkor leírom:
LMP= liberális párt = SDZSZ (1989- kb.1992)
SZDSZ (1994-2010)= hatalomtechnikai képződmény, "a farok a kutya csóválására"
LMP= liberális párt = SDZSZ (1989- kb.1992)"
erre te leírsz ugyanolyan címkéket.
egyáltálán, mi most miről is beszélgetünk? miről is akarjuk meggyőzni a másikat?
Ember, két mondatod tökéletesen ellentmond egymásnak.
Ha magáncégnek kiadják, akkor honnan tudod meg a pénzmozgásokat? Max annyit tudsz meg, hogy mennyiért szolgáltatnak. Miből tudod, hogy az sok vagy kevés?
Ha állami kézben marad, akkor van jogod a gazdálkodás megtekintésére.
kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.04. 14:45:47
A legszorosabb kötődés egy 1992ig SZDSZ -es képviselő kelölt. A Jobbikban van olyan aki 1993ig SZDSZ -es volt. Sőt Vona Gábort Orbán Viktor patronálta. Akkor Te miről beszélsz?
Fantáziálsz, mellé beszélsz.
Ráadásul az LMP nem liberálisként, hanem öko-szociálisként jellemzi magát.
Tessék már néha egy picit gondolkozni is ott a szélsőjobbon..
Azért fél a Jobbik az LMP -től, mert ugyanazt a célt tűzték ki maguk el. Csak az LMP- é illik a XXI. századba, illik a magyarokhoz, illik a békés emberekhez, illik Európába. Szembe a Jobbik 1800 előtti nézeteivel...
Sokkal egyszerűbb az egész, egyszerűbb a karbantartás, kisebb az eszközállomány, pont az adott útért, távért fizetsz.
Miről beszélgetünk? Részemről kb. arról szeretnélek meggyőzni, amit Kéri Laci mondott a Bibó Szakkollégium megalakuló gyűlésén:
"A zászló már szépen lobog, de most már jöhetne a tartalom is."
Az LMP tartalom-kezdeményeket már mutatott, fel kellene emelni azt a kurva zászlót (egyí kurva országban...:_))) és kiállni: EZEK vagyunk mi!
Ez a maszatolás piszok sokba fog kerülni, az LMP-nak is, az országnak is...
de mennem kell, majd folytatjuk, máshol, más alkalommal..
Béke
:-)
mindig somolygok, ha szélsőjobosnak titulálnak...ez ugyanolyan kirekesztő címkézés mint a mnácizás, zsidózás, cigányozás...
de hogy megnyugodjon a lelked:
A Jobbik egy fel nem tett kérdésre született rossz válasz.
Béke
:-)
az is benne van, hogy az lmp nem jut be a parlamentbe (bar ha ra tud kerulni a cetlire, akkor nagy valoszinuseggel be is jut legalabb egy-ket orcaval). de akkor jon az igazi probatetel: 2014-re osszekapjak-e magukat, vagy szetszeled a nyaj. ezen esetben meg lesz beloluk politikai humusz - hogy plasztikus legyek.
Jelenleg a BKV 23 járatát a VT-Transman Kft üzemelteti. A kb. 250 fős vállalati létszámból csak kb. 15-20 fő az adminisztráció.
A BKV-nál az arány 1:2-höz és nem a buszvezetők javára.
Néhány évvel ezelőtt volt szerencsém személyesen megtapasztalni a BKV szervezési potenciálját. Egy budapesti rendezvény kapcsán tárgyaltam a BKV-val, hogy egy menetrendszerinti járatukat 8 plusz körrel megtoldják. A 8 kör kb. 50 ezer forintba került volna, míg forgalomszervezésért plusz 30 ezer + ÁFA költséget akartak legombolni.
Ez egy magáncégnél 5 perc és két telefon (Józsi, ráhúznál egy fél műszakot szombaton?)
Nem kérdés, hogy a jelenlegi BKV-t alapjaitól kellene újjászervezni.
Szerintem se kéne kidobni azért, mert most rosszul működik. Direkt baszarintották el egyébként, pont azért, hogy betolhassák a magáncégeiket ebbe a bizniszbe is a szokásos séma alapján.
Az LMP éppen az ellenkezőjét mondja:
"Az ökopárt a BKV radikális átalakításában, de nem a privatizálásában látja az átláthatóan működő, színvonalas szolgáltatást nyújtó közösségi közlekedés megteremtésének lehetőségét."
Lukra vetődtél.
a bevételek a központba folynak. Világos lesz, hoyg mennyi pénzért milyen szolgáltatást kapunk.
"Majd egyes vonalakat meghirdetnének koncesszióba, amin ez az önkorm. cég és mások indulhatnak."
"Baszki, ez nem privatizáció?"
Nem. A privatizáció az, amikor eladjuk az eszközt és az ingatlant, a vevő meg bármit csinálhat, fel is számolhatja, megváltoztathatja a funkciót, a terméket, stb.
"Szted nyugaton ez hogy működik?
Állami kézben van a tömegközlekedés, tehetséges vezetőket alkalmaznak, akik lehet, hogy eltesznek időnként kenőpénzeket, de ha nem működik a dolog, vezetőcsere a következménye.
És nincs járattendereztetés."
Óriási tévedés. Rengeteg helyen van tendereztetés. És valóban, sok helyen vannak hatékony állami vállalatok is. A lényeg az, hogy az irányítás a közösség kezében maradjon.
"A szolgáltatókat versenyeztetnék egymással, hogy a kívánt minőségű szolgáltatás költségei leszoríthatók legyenek."
Milyen szolgáltatókat? Nem magáncégeket? Több állami cég versenyezne? :D
Mi vaaan?
Ez a párt akar bekerülni a parlamentbe?
Egy zavarodott ember írhat csak ilyen baromságot, az egésznek semmi értelme.
Mond egy ilyen nagyvárost kérlek.
Es nem a jobbik az ideggyenge figurakkal.
Ki masra szavazzak, azt mondja meg a posztolo....
KIKRE?
Milyen felvásárlás? MIilyen 1 fto-ért?
A céget - mint más hasonlóan működő tömegközlekedési rendszerekben - felosztanák kerületek, vagy pár kerületet egybefogó városi régiókra. Mint ahogyan az LMP programjában szerepel - legalább elolvvashatnád mielőtt elkezded fikázni) meg lehet határozni a megkövetelt szolgáltatásokat, és azok színvonalát - majd versenyeznek, hogy kinek mennyiért éri meg szolgáltatni azt.
A külső kerületek és nyugdíjasok ügyében pedig ugyanúgy van dotáció/kompenzáció mint mint ha állami cég végezné a szolgáltatást. De ez is nagyságrendekkel lenne olcsóbb, mint a mostani megoldás, mert a vállalat üzemeltetését a verseny miatt a leghatékonyabban kell megszervezniük a győztes cégeknek.
Tök logikus és egyértelmű, csak éppen kicsit használni kéne az agyunkat is mielőtt vicceskedünk...:ű)
Szerintem is privatizálni kéne a bkv-t.
Megszünnének a lopások és vége lenne a sztrájkoknak is. Még úgy is jobban járna az ország, hogy a szolgáltatás talán drágulna. Ráadásul megszüntethetnék azt a röhejes rendelkezést is hogy a nyugdíjasok ingyen utaznak.
Te, már alapvetően is faszságot írtatok a privatizációval (mivel az LMP nem ezt mondta) most meg felhúzni az orrot, amikor szólnak... hát a nem-elegáns itt kimondhatatlanul megengedő lenne.
szóval a post alapfelvetése hülyeség volt, most már le is lett írva.
akkor ezt meg is beszéltük...
Pont a politika lényegéből következik, hogy nem lehet más s politika.
Magyarorszagon miert nem jo gazda az allam?
1, korlatlan potbefizetes (finanszirozas)
2, hozza nem erto emberek pozicioba helyezese - nem piaci alapon valo toborzas
3, a cegek sajat celokra valo felhasznalasa (penz kimutyizasa)
Ha lenne is torveny a fenitekre, egy rendelettel barmikor felulbiralhatjak, tehat nem a torveny lenne a lenyeg, hanem az emberek gondolkodasanak kellene valtozni.
Az 1-es pont kifejtve:
Ha nekem van egy cegem, azt megalapitom x Ft tokevel (ez lehet akar ugy is hogy 500e a torzstoke, a x-500e meg hitelkent adom, ez lenyegtelen, a lenyeg hogy x osszeggel indul a ceg). Utana en nem szeretnek abba befizetni, maximum kritikus esetekben, vagy evi egy alkalommal a tarsasagi szerzodesben/alapito okiratban meghatarozott potbefizetes mertekevel. A ceg vegyen fel hitelt, ha finanszirozasi problemai vannak.
Allami tulajdonban levo vallalatoknal 90%-ban igy kellene mukodnie, hogy nincs eves tokeemeles, mert az azt jelenti, hogy eletkeptelen a ceg. Az infrastrukturanyujto (pl telefonhalozat, sinhalozat) cegnek _nyeresegesnek_ kell lennie.
A maradek 10% a kozszolgaltatasokat nyujto (pl egeszsegugy, tomegkozlekedes - BKV) ott megengedheto hogy eves x osszegu tamogatast kaphasson a ceg, de bizonyos keretek kozt, es nyilvan be kell latni egy ido utan hogy nincs ertelme tobb penzt bele pumpalni, a jelenlegi struktura fenntarthatatlan.
A BKV-nak is egyebkent jelenteklen vesztesget kellene termelnie, ha jol mukodne - nem lopnak szet, rendes fizetesi rendszer lenne: beleptetokapu a metroban, mukodo RFID leolvasok minden buszon, ill. aproval lehessen a sofornel fizetni, kamerak a buszon, elsoajtos felszallas, jogosulatlan utasok leszallitasa es nem csak a fintorgas. Igy nyilvanvaloan a tusko "ellenorok" letszamat is lehetne csokkenteni.
Nagyon sok orszagban van allami portfoliokezelo (Magyarorszagon ez a Magyar Nemzeti Vagyonkezelo) es jelentos nyereseget tud elerni az allam az igy befektetett eszkozokbol. Nem kell feltetlenul tobbsegi tulajdonosnak lenni. Erre jo pelda a Richter Zrt amiben ha jol emlekszem 25%-os tulajdonos Magyar Allam es az elmult egy evben jelentos nyereseget lehetne realizalni.
Az mond csak olyat hogy a "legrosszabb gazda az allam", aki sajat malmara akarja hajtani a vizet.
A fenti elkepzeles nem a monopoliumokat tamogatja, annak semmi koze az allami tulajdonhoz. A monopolium a rossz szabalyozasbol johet letre, mondjuk ahol a GVH a Tervhivatal utodja, ott mindegy barmirol is beszelni.
Normális kultúrállamok persze tudnak viszonylag olcsó tömegközlekedést biztosítani, mert ez a feltétele a munkába járásnak, azaz a nemzetgazdaság működésének. Csak ez itt nem egy normális kultúrállam.
Egyébként pontosítanék: nem a nyugdíjasok, hanem a 65 éven felettiek utazhatnak ingyen. Végül ez is minősíthető röhejesnek, de nem hiszem, hogy bármelyik közlekedési vállalat ennek megszüntetésétől mindjárt hót nyereségessé válna. Az egész nemigen lenne több (vagy el sem érné) a "lelépő" nagyvezíreknek adott szép összegeket. (Egyébként nagyjából kiszámoltam: Egész életemben összesen nem kerestem annyit, mint amit ott egy embernek kiosztottak. Pedig felsőfokú végzettségem van.) Amúgy nagyon kérek mindenkit, hogy ne a nyugdíjasokon rugózzon. Azoktól már így is aránytalanul sokat elvettek. Kéretik kiszámolni.
London, Koppenhága, Hollandia sok városa.
A jó állam a kicsi és átláthatóan működő állam! Nem véletlen, hogy a világ leggazdagabb országaiban alig van állami tulajdon és ami van az is átláthatóan működik a választók és a média jóvoltábol.
M-gon a két nagy párt leosztotta maga között a két legnagyobb kereskedelmi rádiónak a frekvenciáját és senki nem szólt egy szót se. Szépen lassan meg fog szünni a maradék kicsi pártatlan média és csak hiteltelen pártmédiák fognak maradni!
Az a szomoru hogy Magyaroszagon ket fajta gondolkodas van:
1, Kommunizmust akarok a szabadsagjogokkal egyutt
2, Az allam szunjon meg, mert en okosabb vagyok mindenkinel (pl ez vagy Te)
Nyilvanvaloan amit irtam az Magyarorszagon _mukodeskeptelen_ mert a magyar ember egyszeruen taho, bunko, onzo es egymast is kiirtana ha nem buntetnek a gyilkossagot. Semmi osszetartas.
Miert jobb ha nem engeded hogy nyereseget erjen el, hanem csak maganszemelyek (abbol is zomevel kulfoldiek) erhessek el ezt?
Hogy érted, hogy látatlanban? Hogy hallottál róla, de nem ismered? Én találkoztam ezzel és csöppet sem találtam rokonszenvesnek.
Kissé kerülő komment, de olyasmi ez is, mint a „politikailag korrekt”, amiről nekem az ugrik be, hogy az egyetlen politikai korrektség a politikailag inkorrektség. Hasonlóan aki kultúrálisan kreatív az az, és nem mozgalmazik vele. Ha azt csinálja, nem az, bűzlik.
Ez így rettentő utalásos csak, de remélem egybeáll, követhető.
Írod: „Direkt baszarintották el egyébként, pont azért, hogy betolhassák a magáncégeiket ebbe a bizniszbe is.”
Valóban néha az az érzése az embernek, hogy szándékosan rohasztanak le vállalatokat annak érdekében, hogy reformnak álcázva privatizálhassanak valakik javára. A köztulajdonos által kinevezett jól fizetett menedzser pedig asszisztál ehhez a törekvéshez, talán azért, mert a közvagyonnak bagóért történő privatizációjából számára is leesik egy tekintélyes summa, amivel örökre megalapozhatja jólétét.
A MÁV CARGO privatizálásánál az ici-pici, 30000 forint törzstőkéjű, nem sokkal korábban alapított Geuronet Bt számláján váratlanul három milliárd forint landolt, noha a „nagyos alapos”-nak mondott Gazdasági Minisztériumi vizsgálat szerint az ügylet lebonyolításában semmiféle szerepük nem volt.
néhány kommentelő címkézése, már már gyűlölködése itt az MSZP-SZDSZ bérbloggerek 2006-os viselkedésére emlékezet...az LMP "módosított közleménmye" meg nevetséges, miként pl. az aktivista blogjukról eltűnt, a svájci minaretes népszavazást (s egyben a svájci embereket) bíráló írás...
az LMP olyan dolgokat tagad, amelyek a neten visszakereshetőek...ez a fajta "tüntessük el a nemkívánatos információkat" semmi jót nem ígér egy liberális gondolkodó számára...(ha már egy szer idéztem tőle..akkor ismét: "afféle bolsevik mentalitás")
Milyen KÖZGÁZT végeztél ?
Nem tartod cikinek a cégalapítást hitelből verziót mikor ez egy közgazdasági nonszensz ?
Nem gondolod .hogy alapvetően egy tisztességes tulajdonos törekszik a jegyzett tőke növelésére (ez a megbízhatóság alapja), ez pedig pótbefizetéssel,vagy kvázi pótbefizetéssel realizálható.Nagy gáz ha valaki a tagi kölcsönt keveri a pótbefizetéssel.
Amúgy pedig biztos ,hogy rád kellene bízni az összes állami cég felügyelő bizottságát és igazgató tanácsát mer csak ez volna a garaciája annak , hogy az állami jobb mint a magán. Előtte azonba ajánlanám olvasd el Lenin összes művét!
Számora meglepó hogy neki a WIKIPEDIA magyarázata a mértékadó, és nem a szándék nem ahol pontosítják a tényleges célokat.
Sajátos önértékelési probléma az ha egy ilyen sz.r fikablog, hasonlatosan jelentéktelen szerzője azt feltélezi magáról,hogy tevékenysége nem pontosítást,hanem paradigmaváltást involvált.
Egyéként azt sem értem ha mégis az utóbbi változat lenne érvényes akkor e kiváló szerző miért fikáz ismét ,és miért nem ünnepel.
ps: az itt hozzászólók egy nagyon jelentéktelen számára a fentiek érthetetlenek ezért ha bármi érthetetlennek bizonyult nagyon szívesen részletesebben érvelek .
Hitelt pedig akar a csoporton belul masik ceg/allam is adhat. A lenyeg hogy nem tokejuttatas es vissza kell fizetni.
Ugye azt te se gondolod komolyan, hogy a jegyzett toke merteke manapsag barmi biztonsagot is jelentene? Csak egy szam. Marhara nem jelenti mar azt, hogy tenyleg meg van meg a cegben az annak megfelelo ertek.
Nezz meg egy felszamolast.
Valoszinuleg az lenne ha legjobb, ha egyszemelyben lennek az igazgatosag, a felugyeli bizottsag, a konyvelo es a konyvvizsgalo. Nem igy gondoltad? Meg jo hogy ezek a szerepek egymast zarjak ki.
Biztosan ram kellene bizni, hiszen itt jelentkeztem hogy szeretnem a feladatot ugye! Ugye hogy nem.
El fogom olvasni Lenin, Marx es Engels osszes muvet, utana pedig Lenin majd Stalin nyomdokaba lepek hogy elhozzam a jot a vilagnak. Mit szolsz? Kar hogy nem rajongok az otleteikert.
Eleg szomoru, hogy pont az ilyenek miatt mint te, kell sok liberalis elvekkel is szimpatizalo embernek szegyellnie ezt. Egybol jon az esz nelkuli komcsizas meg nacizas mindenhol. Oviban meg elmegy hogy az en apukam erosebb, de felnott embereknek ezen tul kellene lepnie.
Amúgy meg ha liberálisszégyen vagyok akkor végülis elvtársak vagyunk nem ?
Nem mondta senki hogy szegyen lennel, de ha onertekelesi gondjaid vannak, abban en nem tudok segiteni.
Annak ellenere, hogy en nem az ELTE tortenelem szakara jartam, nem itelem el azt, aki oda jart es ott vegzett.
Nagyon jól látod!
(-de azért lefordítom ómagyarra:))
Ha egy régi párt, mondjuk az ÉLŐLÁNC szar, akkor az azok(-nak a Védegyleteseknek a) hibája is, akik nem szánták rá a maguk munkáját, hanem inka alapítottak egy SAJÁT (mitadisten szintén) ÖKO-pártot maguknak...
((C.c.: ajánlószelvényeket várunk IDE mindegykitől
- megokolása itt: ide-ide.blog.hu/2010/2 ))
Testközeli elemzés az LMP-ről és a politikájukról az alábbi linken kiderül belöle mennyi esélye van a pártnak:)
polizis.blog.hu/2010/02/18/lehet_mas_a_politika_igy_biztosan_nem
Az utolsó 100 komment: