A politikai elit bojkottálta október 23-át

2011.10.24. 13:10 baum

2011. október 23-án, az 56-os forradalom évfordulóján mindösszesen egyetlen jelentősnek mondható politikai megmozdulás történt az országban. Közel másfél évvel a fülkeforradalom után meglepő módon nem a kétharmados többség ünnepelte, hogy egységbe forrt a nemzet, a szirmok kibomlottak, az ország szekere hasítja a levegőt előrefele.

Kormányzati részről Schmitt Pál (igen, jól értettétek, kormányzati részről) kora reggel hagyományos módon tett eleget a kötelezettségének a Kossuth téren, majd Tarlós mondott egy ingerszegény megemlékező beszédet. A Jobbik a barikad.hu szerint is 2-3 ezer ember előtt tartott nagygyűlést, az LMP-rendezvény pedig közel tucatnyi érdeklődőt vonzott. Az MSZP-ről nem érkezett hír. Ja, igen, a legnagyobb botrány Karcagon volt, ahol a felvételek szerint egy ember valami tornateremféleségben feltartott egy táblát, amit egy haverja kamerázott. Történt mindez azon az ünnepen, mely nem csak talán a legfontosabb, de stratégiailag a legnagyobb lehetőség kommunikációban a politika számára.

E kiemelt nemzeti ünnepen a parlamenti pártok nem voltak jelen, nem mutatták meg magukat.

Ezzel szemben számháború nélkül is körülbelül 50-100.000 ember volt a Szabad Sajtó útján az EMS által rendezett, "Nem tetszik a rendszer?!" fantázianevű demonstráción. Ekkora tömeget eddig baloldali rendezvény soha nem volt képes mozgósítani. Szembetűnő volt a tavaszi március 15-i sajtószabadságos tüntetéshez képest, hogy a szervezők profibbá váltak, feszes tempójú, jó ívű eseményt csináltak. Az is végérvényesen eldőlt, hogy sikerült lerázni magukról a demokratikus chartás zombulást, aminek utóvédharcosai az előző Millás rendezvényeken még fel-feltűntek.

A felszólalóknak különbözőek voltak az alapvetéseik, talán világnézetileg is mást képviselnek, de abban megegyeztek a beszédek, hogy mindaz, amit a rendszerváltozás utáni politikai elit nyújtott, oldaltól függetlenül megbukott.

Fontos pillanat volt ezt kimondani. A szavazásra jogosultak közel 40%-os arányban bizonytalanok pártpreferencia tekintetében. Egy ilyen elfordulás a pártoktól pedig azt jelenti, hogy igény van valami teljesen más politikai struktúrára. Rendszerkritika ez a javából, amit a felszólalók - a TASZ-os Dénes Balázstól Kulka Jánosig, a 4K!-s Istvánffy Andrástól a tüntetés szóvivőjéig, Juhász Péterig – felismertek és a mikrofonba kiáltottak. Hogy mi lesz ezután, megmaradnak-e ezek a kijelentések pusztába kiáltott szónak, vagy tényleg nagyon komolyan elkezdik megszervezni magukat, a jövő kérdése lesz. Az biztos, hogy valami elindult, és ez nem csak abban mérhető, hogy a kormánymédia az MTI-től a Magyar Nemzetig igyekszik elhallgatni a demonstrációt, de az új erő puszta megjelenésétől a máskor jóval megengedőbb jobbos blogger közösség is határozott karakter-gyilkolászásba kezdett.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr23326036

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csak egy újabb pótcselekvés? 2011.10.25. 12:56:44

Az 1988. március 15-i tüntetés 1956 óta a Kádár-rendszer addigi legnagyobb ellenzéki tüntetése volt. (...) ...mindvégig három transzparens volt látható, melyeknek a jelmondatai: „Sajtószabadságot!!!”, „Egyesülési szabadságot!”...

Trackback: Az apokalipszis hungarisztáni lovasai III. – Miért nem tudunk ünnepelni? Tanmese a méltóságról a Fegyverletétel Napján. 2011.10.25. 08:30:49

Minden rendes hungarisztáni zsigerből utálja, aki külföldön él/élt, pláne ha az a bizonyos külföld egy olyan ország, ahol picit jobban mennek a dolgok, mint a Dicső Hungarisztáni Dumaköztársaságban. Az ilyen alakoknak alanyi jogon kijáró, irigységgel e...

Trackback: Zsebcipolla kabaréhónapja 2011.10.24. 21:18:10

p { margin-bottom: 0.21cm; }Tanulságos volt az utóbbi hónap.  p { margin-bottom: 0.21cm; }Tanulságos volt az utóbbi hónapHajléktalanügyi népbiztossá vált Józsefváros hajléktalanüldözője, Hoffmann Rózsa államtitkár asszony esmég kapott néh...

Trackback: Nem tetszik a rendszer – videó 2011.10.24. 21:02:34

Ha már a tüntetésen jártunk, fogtuk a kameránkat, mikrofonunkat és megkérdeztünk ezt-azt, miért nem tetszik nekik a rendszer. Szerencsénkre minden közszereplő készséggel állt jóképű riporterünk elé, még úgy is, hogy az egész stáb Humperdick háziborának...

Trackback: Október 23-án eldőlt Brüsszelben: Magyarország középkori kalandparkként működhet tovább 2011.10.24. 13:29:18

A média ugyan arról számolt be, hogy az október 23-ára időzített brüsszeli EU-csúcs Görögország megmentéséről és az EU jelenleg meglehetősen ingatag pénzügyi helyzetének stabilizálásával kapcsolatos kérdésekről fog szólni, a program, mint azt megtudtuk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@KG2000: ha beidézed, hogy hol írtuk ezt, akkor nagyon komolyan mondom, hogy meghívlak egy sörre :)
@Herr Leopold: ez csak olyan fogalom... szavankénti jelentésben nem értelmezhető... sem politikai, sem elit...

hogy is magyarázzam. na pl. demokrácia, szabadság, egyenlőség , testvériség... ezek is mind elméleti kifejezések. senki sem gondolja őket komolyan venni...

de nem is lehet... csak nem képzeled hogy az ország összes parasztja egy értéken mérhető a HATALMAS Lázár Jánossal? élet és halál urával...
Áruljátok el . Hol voltatok eddig? Az ország nem most, nem 1 év alatt bukott el.Mire várt ez a tömeg? Csak egy tömeg volttatok akiket 23.-án megmozgattak, felmértek, és haza mentek. Lesz még ilyen.. Aztán betapsoljátok azokat akiket nem is gondolnátok..
igen és igen minél jobban szorítja össze a fidesz narancsos mancsait annál többen folynak ki közüle és valóban a zembereknek nem tudja ov és matolcsicska megmondani hogy mit gondoljanak, meg hogy most bizony szabadságharc van a gyorsnaszádon (értsd nyeletlen balta típusú vízi jármű) meg hogy lám lám a gonosz manyup eltőzsdézte (valamit azért hagyott belőle) mert megvan az igény egy új erőre így lesznek olyanok akik ezt elvállalják (csak ne kelljen dolgozni és majd most tömhessék ők a zsebüket) de akkor is azt mondom, hogy nekem mind1 hogy ki csak ne a fityisz meg a lángtekintetű militárzűrzavaros odacsapunk a nagytőkének jobbik
hajrá 4k !
@kicsijuti: Te hülye,...még a Kormányoldali sajtó is 30 -40 ezerről beszél... mennyi a trollok bére szavanként ,
@kicsijuti: "Csak idegesítő ez az állandó túlzás. A 100 ezer teljesen irreális egy ekkora területre. " Idegesítő , mi ?? Ha nem Fideszseggnyaló volnál,....nem idegesítene !
ja és nem érdekel mit fröcsögnek a narancstrollok, mert érzik a tarkójukon a változás hideg szelét (ahogy ők fogalmaztak azon választás után amit senki nem tudott akkor hogy ki nyert meg azt mégid kijött a jobboldal tököse Dávid Ibolya és aszonta, szory vesztettek)
lehet hogy most külön adót vet ki rám lézer jános mert ezt ideírom de akkor is 4k hozzon mindenki még egy embert
@popocatepetl: " Tényleg csak ennyire futja, hazátlan szardarab? Egymástól lopkodjátok a poénosnak hitt troll-beszólásokat és azokkal díszelegtek? Szánalmas. "
Neked hol a hazád ,...übermens ???
si@kicsijuti: mindegy mennyien voltak mert ez a vég kezdete és azt is tudjuk hogy viktátor másfél millió embert vitt a Kossuth térre
@Balt:

Rohadtul, magasról leszarom, mikor ment el a seggnyaló Borókai a Fidesztévétől, azt meg pláne, most ki van ott átvenni az ukázt.
Bocs, általában van türelmem, ma nincs.
@borda12:

Röhögni fogsz, találkoztam olyannal, aki annak idején kinn volt a Fidesz rendezvényeken tüntetni.
@kíváncsivagyok:

Haver, én pl. nem vagyok "fideszseggnyaló" és engem is zavar a túlzás.
@Herr Leopold: nagyon egyszerű: egy sose dolgozott társaság rájött, hogy a Gorbacsov előidézte kavalkádban lehet valamit keresni. Rátelepedtek a gazdaságra, rátelepedtek az emberek érzéseire és kihasználták azt az előnyt, ami a korábbi pozíciójuk révén rendelkezésükre állt. Aztán jött egy másik társaság, amelyik mérges volt az előző társaság helyzeti előnyei miatt, így aztán nekik durvább módon kellett pozíciókat szerezni. Miután ez a második társaság okosabb és ügyesebb volt az előzőnél, gyorsan behozta a lemaradást. Mindkettőből lett a politikai és gazdasági elit: "Válogatott, előkelő társaság, valaminek a színe, java. Különleges helyzeténél fogva a többi társadalmi csoportból kiemelt kisebbség." Van még kérdésed?
@borda12: szétesett a szadesz és ballib bejut megint? lecsukják gyf-t és bejut megint? hát hogy van ez?
nem lehet, h a liberális baloldalnak az országgyűlésben a helye? fura nem? szavaznak rá állampolgárok és mégis bejut megint? hát most szólj
@baum: nem jelent meg a fülkeforradalmárok büszke pofija 1. mert viktornak vagy tényleg el kellett mennie a csúcsra (és nem helyettesíthető ott) vagy odamenekült
2. itt viszont nem engedte át a terepet senkinek mert más nem lebeghet a rajongói akolmelegében
és itt a nagy bibi mert olyan kormányzati modellünk van amiben ov nem helyettesíthető a. mert tényleg nem mert ő a legbölcsebb köztük (és akkor jaj nekünk) b. mindent magához fötröt, habzsolt és ragadott (ez még lehet hogy rosszabb mint az a.)
3. pont leszarják, hogy van-e gyűlés
@Kandabula: Ne izgasd magad popocatepetl miatt, ő már csak ilyen...többször ajánlottam neki illemtankönyvet, de ne akarja elolvasni.
Kezd elhatalmasodni rajta a pánik...és még sokakon...
Hirtelen kiderült, hogy itt nem ezeréves birodalom épül...
Mert sokaknak nem tetszik a rendszer!
Október 23. a baloldal ünnepe, hiszen a kommunisták kezdték el a demonstrációkat. Nagy Imre is kommunista ( moszkovita ) volt. Ott jobboldali eszme nem nagyon volt. Győrben is inkább nemzeti szocialista irány volt, mint tőkebarát jobboldali. Amikor az internet elérhetővé vált pár éve mindenhol, azóta mosták át a magyar fétisiszták agyát, hogy már nem is olyan fontos okt.23. Mondjuk a gyerekemnek én sem hősként írom le azokat, akik nekimennek a világ legnagyobb szárazföldi hadseregének. Ráadásul annak a rendszernek a megreformálását követelték, nem egy versenyre (munkára) épülő nyugati vagy egy szorgalomra épülő kínai modell bevezetését .
@gyilkos fűegér: Mondom: psszt! Azaz kussolj, most nem kaptál megszólalási engedélyt!
Viszont a "fiúk" valóban bojkottálták október 23-at. Ennyi. Várom Deutsch Tomi okosságait. No meg Boros Péter elmélkedését arról, hogy hogyan is van ez...
@KG2000:" Mert a milások (és az egyszerű tüntetők) ugyan mit szajkóznak? A saját gondolataikat? Egy nagy frászt!!!!!!!!!!!! Azt szajkózzák, amit a választásokon bukott ballib és médiája az agyukba nyom. De ez végül is nem a nép hibája, ilyenné alakított minket a kádárizmus mérhetetlen cinizmusa/aljassága/butító ereje."

Hát ez így van!

Még OV szavait is elhitte ez a nép. Pedig látszott az első pillanattól, hogy senki se érdekli. Csak azt kell végigkövetni, hogy hogyan számolt le mindig a számára már érdektelenekkel.
Holnap téged gyűr össze, és hajít el, ha már nincs rád szüksége, tisztelt magyar választópolgár.

Látod, ez a fidesz csak egy emberből áll.

Nincs itt a vezér, összecsuklik az egész.
@alien: én megbocsájtottam volna, ha akár egy különgéppel (volt erre már példa), hazarepül, elmondja a mondókáját, aztán visszarepül. Nem gondolom, hogy rá ott baromi szükség lett volna... De nem is ez a lényeges. Egyetlen potentát sem volt itthon, kivéve egyet, aki éppen nem tárogatózott.
@Kandabula: másképp fogalmazok: Nem gondolom, hogy rá ott baromi szükség lenne...
Bértapsolást vállalok.
Akármelyik politikust dicsőítem 5000 Ft/hóért.
Részletfizetési lehetőség!
" mindaz, amit a rendszerváltozás utáni politikai elit nyújtott, oldaltól függetlenül megbukott"

Mint ahogy megbukott az EU, a világgazdaság a magyar foci meg sok minden

De nem baj, ők majd megoldják és felszállhat a fehér kenderfüst
@Kis ember: aZ BIZTOS ÜGYNÖK VOLT :)...vAGY PROVOKÁTOR :)
@KG2000: Kedves KG! Súlyosan félreértelmezel dolgokat, az időtávot tekintve súlyos memórizavaraid ütköznek ki, és elsiklasz nem lényegtelen egyebek felett.
1.) Önmagában a Fidesz gyűlésével senkinek semmi gondja nem lett volna, szerintem az volt balga, aki azt gondolta, nem akarnak maguknak is egyet.
2.) Tehát inkább azon csodálkozott magában mindenki, hogy lehet, h tényleg nem lesz, mert egészen 2 héttel ezelőttig kussoltak róla.
3.) Abban azért pedig van némi ordas cinizmus, hogy miközben az egész jobboldal 2006 okt. 23-ról rinyál, a BÖlcsek Kövét tulajdonló párt - állami rendezvények részének hazudva, ráadásul -, kettő héttel a kérdéses nap előtt bírja szinte ténylegesen, fizikailag rászervezni a saját dzsemboriját, egy már júliusban bejelentett tüntetésre. Hülyét csinálva az országból, magukból, meg a rendőrségből, akiknek biztosítani kellett volna az elkülönítést. A gyomorforgató cinizmus netovábbja, arra hivatkozni, hogy 2006-ra emlékezvén hova máshova mehetnének? "Tetszettek volna tán előbb ébredni!" - Antall után szabadon.
4.) Tehát. Pusztán, a már hónapok óta bejegyzett bulira való utolsó pillanatbeli rászervezéssel volt a gond. Ha a Fidesz, belátva, hogy egyszerűen elkésett, és ezúttal valóban felelősen gondolkodva, mondjuk a Kossuth térre vagy a Hősök terére, vagy akárhova 2km-rel odébb szervezi a "megemlékezését" senki ki sem nyitja a száját!
5.) Amikor még úgy látszott, lesz Fidesz-buli, mégis a millások engedtek (okos enged alapon), és hozták előbbre a maguk hepaját.

A fentiek tükrében, ha van még kedved, ekézheted tovább a millát nyugodtan, csak már értelme nincs, ezt tudd. A dolgokat ugyanis, asszem tételesen helyükre tettem Neked.
Addig amíg paprikajancsik alakítják a politikát, addig esélyünk sincs normális országként működni.Márpedig ezeket a paprikajancsikat ugyanazok szavazzák be a hatalomba, akik ezután is fogják, az új generáció pedig elég foghíjas ismeretekkel rendelkezik az ország történelmét illetően, már ami a valóban lényeges összefüggéseket illeti.
Én is amondó vagyok,hogy a Kádár rendszer és a nép vagy nemzet kényszerű megalkuvása - mert hát élni kellett valahogy - nagyon nagy károkat okozott a fejekben, és főleg a mai negyvenes-ötvenes generációéban, amire csak rátett egy lapáttal, hogy míg a Kádár rendszerben mégiscsak volt egyfajta fejlődés vagy inkább gyarapodás (gyárak,infrastruktúra,oktatás,egészségügy - még azon a szinten is jó volt a semmihez képest) addig az elmúlt úgynevezett szabad húszban csak a leépülés,elherdálás.
Hangsúlyozom, hogy a Kádár korszakban sem voltak ezek szuperek, de a környező országokhoz képest jók voltunk, és mégsem éltünk az induló előnnyel illetve mégis viszonyítási alap az elmúlt húsz évvel szemben - és tragikus,hogy ez így van.
Ez pedig főleg azok felelőssége, akik a nyugat feltétlen imádatában szépen kiszolgálták a nyugati gazdasági érdekeket, pedig lehetett volna okosan kooperálni velük.No meg azoké, akik nem tudtak érdemben és az emberek szemét hatékonyan felnyitva , ellenzékben vagy kormányban alternatívát nyújtani - ők is maradtak az üres propagandánál.
( Más kérdés, hogy ha valaki megpedzegeti a múltat és lényegét, akkor azonnal lenácizzák, míg a potenciális nácik talán még kellenek is a balhéhoz )

Ámde a szavazók többsége nincs tisztában sem az igazi - megtörtént - történelemmel, az összefüggésekkel, a gazdasággal pedig pláne, hiszen a sok komcsizás-nácizás közben értelmes kommunikációra nem maradt szándék.

Akiknek meg van valami ismerete, az vagy elmenekült már, vagy hallgat és próbálja kibekkelni ezt a végtelen egy helyben járást.

Mindenesetre nekem sem a 4K sem a Milliósok nem jelentenek alternatívát, csak a cirkuszban.
Nem látom azokat a fajsúlyos, hozzáértő embereket akikre rá lehet bízni egy ilyen bajban lévő - vagy bármilyen más - országot egy olyan aljas álliberális értelmiséggel spékelve, akik elvtelenül , mintha csak Moszkvába rohangálnának, örökké nyugatra szaladgálnak - akár egykor Kun Béláék - mocskolni az országot.

Mondjuk nem ártana egy igazi,liberális értelmiségi réteg, akik a liberalizmust nem keverik össze a nyápicsággal, az erőltetett könnyedséggel, a mindent csak lazán kezeléssel.

Megint csak Márai szavai jutnak eszembe, aki leírta, mit jelenet kommunistának lenni - érdemes elolvasni az Országház előtt, a téren. Valahol ott van - ha szemben állunk a házzal - a bal oldali füves részen, közel a tér flaszteréhez.
Sajnos mind a mai napig ők és az ő képükre formálódó jobb oldal uralja a magyar politikát - persze ma már többszörösen átalakulva, mint egy jó kaméleon.
@alien: ez nem fura, ez ilyen...egyszer egy ember megpróbált ennek a kultúrának véget vetni, de azóta is csúnyákat mondanak róla.
@Gáborom: EGY MEGOLDÁS VAN ERRE ! Fegyverbe!
@Kandabula: Ki cirkuszolt? A Rebiszre gondolsz, gondolom...

Az EU csúcs a hét elején, azt hiszem 18-án lett volna, csak talán Sárko kérésére elhalasztották. De ha érdekel, keress utána.
@weisz manfréd huba: Erre megkaptad a választ máris:
"Párttá alakul a 4K!
Az LMP hibáit elkerülnék, és bár elítélik, akár Gyurcsánnyal is összeállnának a Fidesz leváltásáért."

Ja, már csak az ideológiát kell harmonizálni - fentebb már írtam: :)))

4K: Olyan, a svédországihoz hasonló, "fejlesztő állam" megteremtésében gondolkoznak, amely az oktatás és a gazdaság prioritásainak összehangolására törekszik. "Aki kisebb államban, neoliberális gazdaságpolitikában reménykedik, ne a 4K!-ban keresse a matolcsyzmus ellenszerét" – hangzott el.

Ez biztos bejön liberáliséknak. :) Remélem Somamamagésa, Sziámi, Bródy és a többi SZDSZ-es biodíszlet is hallotta, Mesterházy Ernőig bezárólag. :))

Svédországot a falra festeni meg a "svéd modell" árnyékában, ujjujujujj!... :)

Ezt emeljük ki külön, a ruhatár-kommunikáció szakos jogvédő aktivisták kedvéért (Gyk.: akiknek a diplomája szart sem ér. Sajnos kottázni nem tudom):

"amely az oktatás és a gazdaság prioritásainak összehangolására törekszik" :)))

---

Orbán reszkethet, jön a chavezista váltópárt!
okt. 24. 13:32 Szily László (Index)

Szerdán jelenti be a Negyedik Köztársaság mozgalom, hogy új, baloldali pártot alapítanak. A magyar mikrobloggerek máris azon röhögnek, hogy milyen remek cikket is írt pár éve Istvánffy András, a mozgalom egyik arca és gyakori felszólalója a Magyar-Venezuelai Szolidaritási Társaság oldalára. A cikk mára már eltűnt, de egy tömör ajánlója megmaradt a kommunista.net-en:

Hét-nyolc évvel ezelőtt a legtöbb politikai elemző anakronisztikus jelenségnek tekintette Hugo Chávez venezuelai elnök baloldali populizmusát, amely mintha egy korábbi korszakból maradt volna hátra a neoliberális kormányok által vezetett kontinensen. Mára a perspektíva drasztikusan megváltozott: úgy tűnik, Chávez csak az első fecskéje volt a latin-amerikai baloldali hullámnak. Dominóként dőltek az országok balra a hagyományosan az Egyesült Államok hátsó udvarának tartott kontinensen.

www.kommunista.net/hir/istvanffy-andras-a-latin-amerikai-baloldal-vonasai
Lehet kulturáltan is tüntetni, nincs a fideszes csőcselék, nem gyújtották fel TV-t mint anno.

Ez a kormány hamar megbukott, készülj az új választásokra!
@kicsijuti: Kicsijuti! Szép erény a szerénység, de egy térképpel (pláne a Google maps korában) eféle kérdésekre egész jó saccokat lehet adni. Tehát. Azt mondjuk, hogy a hídtól az az Astoriáig terjedő szakasz, az köbö 600m Az utca átlag 30m széles. (Le lehet mérni, utána lehet nézni. (Ezt én is, vagy két kommentemben már túlbecsültem 50m-nek - én kérek elnézést utólag is.) Mivel a Ferencziek ter után már ritkábban álltak az emberek, sőt, a téren volt egy "tisztás", számoljunk átlag 3 néző/m2-rel. Ez 54 000 fő. Viszont, a Március 15-e téren szerte szét voltak még néhányan. Tehát, a létszám 60-70 ezerre túlzás nélkül becsülhető. Én elsőre a 80-at sem tartottam irreálisnak, onnan, ahonnan álltam. Ez Eger és Szolnok (Talán Szombathely) lélekszáma közt volt valahol. És ez tényleg szép.
89-óta ennyi ember nem párt hanem civil szervezésben még nem gyűlt össze! És ide buszokkal sem hordták a népet! :)
De tudod mit? Inkább maradj ilyen visszafogott, mint elvakult, elbizakodott! :)
Kiváló rendezvény volt. És határozottan fejlődik! Aki fikázódnak vagy manipulálnak félnek tőle! Tőlünk.
@gyilkos fűegér: Szard le, aztán nehogy úgy járj, mint a tót a vadkörtével. :))
@Gáborom: naiv gyermek. Itten a Fidesz rátolta Jobbikot a népre. Most meg kezd a Jobbik egyre normálisabb lenni, látva a Fidesz idétlenségeit. Merthogy a Fidesz (OV) hazudott, semmiféle gazdasági jövőképe nem volt, felkészületlenül, hazugságok tömegével ámította a népet. Az MSZP pedig az SZDSZ béklyójában elolvadt. De ez így jó. Katarzis kell ahhoz, hogy a dolgok újra rendeződjenek. A baj csak az, hogy ez idő, közben megbetegszünk, meghalunk. Ezért aztán innen üzenem valamennyi magyar politikusnak, hogy a kurva annyukat!
Kicsit off, bár igazából nem is off:
index.hu/belfold/2011/10/24/szijjarto_nekunk_sem_tetszik_a_rendszer/
Úgy hírlik, hogy a NASA kutatócsoportot hozott létre Szíjjártó Péter arcbőrének tanulmányozására. Mérvadónak számító szaktekintélyek szerint igen valószínű, hogy az eddig ismert titániumötvözeteknél nagyságrendekkel strapabíróbb anyag forradalmasítani fogja az űrkutatást.
@baum: Technikailag sem elit. Az elit soha nem az a csoport, amely magát kinevezi annak. Az elit az a csoport, amit a többség elismer annak. Ebben a kis országban ilyen nincsen. Azért, mert annó dávid ibi kitalálta azt, hogy "politikai elit" még nem elit.
Biztos lett volna rá lehetőség, ha akarták volna, hogy a Miniszterelnök beszédet mondjon. Véleményem szerint ez szégyenletes hallgatás volt.
Politikai elit? Ibolya asszony elitbe került rendesen, sőt annyira hogy a nevét sem jegyzik. Igaz a Mohácsi kikötő biztos jól működik.... Ha jól emlékszek, 4 Milliárdos beruházás volt. Utána kellene nézni, aki teheti, vagy tudja hogy hol lehet megnézni, hogy ki kapta ezt a munkát. Meglepetés cikk lehet belőle az indexen.
@popocatepetl: beszartatok,elbújtatok.ezzt nem lehet kimagyarázni,szargyártó petinek sem sikerült.ezek tények.akik kint voltak, később is kint lesznek,és egyre többen
a 2/3 ad már A FIDESZ ELLEN TÖMÖRÜLT EGYSÉGBE.
NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉS A FIDESZ BANDA ELLEN !
Kadhafi után Orbán jön:)
Mennyire cinikus, az emeriség szégyenfoltja ez a kis pöcs!

"Szijjártó Péter egyetért azokkal a tüntetőkkel, akiknek nem tetszik a rendszer. A miniszterelnök szóvivője az MTV Az Este című műsorában hétfőn azt mondta: a kormánypártok arra kaptak felhatalmazást, hogy megváltoztassák a rendszert.

Szijjártó Péter közölte, a "Nem tetszik a rendszer?!" címmel vasárnap tartott budapesti megmozduláson a becslések szerint 10-30 ezer résztvevő volt. "Ők egy olyan dolog ellen tüntettek, ami még nincsen" - fogalmazott.

Hozzátette: a kormány arra kapott felhatalmazást, hogy átszervezze Magyarországot, ez pedig a kabinet reményei szerint 2011 végén, 2012 elején fejeződhet be, a következő év az elrugaszkodásé lehet.

"Szerintem a hivatásos félelemkeltők és hivatásos rettegők ezúttal vakvágányra tereltek néhány embert vagy néhány csoportot, mert az, ami ellen ők tüntetnek, az nincsen" - mondta.

"Nem tetszik a rendszer? Persze, nekünk sem, ezért változtatunk mindenen, ezért szervezzük újjá Magyarországot" - tette hozzá hangsúlyozva: "akiket most tévedésbe ejtettek", később világosan látják majd, hogy a válságot okozó régi rendszer helyett épülő új sokkal jobbat jelent számukra."
Azért a vezérről egy mellszobrot illett volna körbehordozni legalább a városban ha már nem tette tiszteletét személyesen. De megszokhattuk már h a feszült légkört nem szererti őnagysága. Bezzeg a parlamentben megmentette egész európát...a hős

És petyánk megint megmondta a tutit: a zemberek olyan ellen tüntettek ami nincs is....kis butusok hát nem tudtátok...
@regress: Legyenek kint nyugodtan! Ez a demokrácia, most nem lövöldözik le őket rühes rendőrök. Miért nem voltál kint, szarcsimbók? Csak nem elmenekültél a nemzeti ünnepen?
@Kandabula: "Nos, ez nagy baromság. Hol van innen már a kádárizmus"

Amig ki nem hal egy-két akkor szocializálódott generáció, addig tart.
@igényes: Nem kell ezen felhúzni magát senkinek. :-D
Ez a fidesz által tökélyre vitt "újmagyar" politikai beszéd.
ov magyarhangja meg hadd mondjon, amit akar. Úgysincs egy db. önálló gondolata sem.

Pont ennyit is ér.
@Szíjj árt, te igazi szarjankó!: Készülj csak, vedd a cipőt, s toporogj valamelyik szavazóhelyiség elott! De meleg teát vigyél magaddal! És a nyugdíjpostást el ne mulaszd emiatt!
@Gogol: Nagyon félünk tőletek. Rettenetesen ijesztőek vagytok. Hú, hű, ajjajaj.
@adamis.ivan: "számoljunk átlag 3 néző/m2-re" tudod mekkora egy négyzet méter? számoljunk inkább 1-1,5 emberrel az reális. bár nyilván azzal nem tudod igazolni a saját elképzelésed, viszont hihető.
"Ekkora tömeget eddig baloldali rendezvény soha nem volt képes mozgósítani."
Ez a mondat azt sugallja, mintha ez egy baloldali rendezvény lett volna. Tudom hogy nem ezt jelenti igazából, de sokan félreérthetik.
Ahogy az alábbi felmérés is bizonyítja, valójában a Fideszellenesek a diktatúra valódi hívei, csak éppen a saját imádott diktátoraikat akarják a hatalomba látni:

"A Nézőpont Intézet október elején készült közvélemény-kutatásának adatai azt mutatják, hogy az MSZP, a Jobbik és az LMP szimpatizánsai jóval nagyobb arányban cserélnék fel a Fidesz híveinél a jelenlegi demokratikus berendezkedést egy gyors gazdasági fejlődést garantáló tekintélyuralmi rendszerre."
mno.hu/belfold/inkabb-jolet-mint-demokracia-900370
"2011. október 23-án, az 56-os forradalom évfordulóján mindösszesen egyetlen jelentősnek mondható politikai megmozdulás történt az országban."

Nem baj!
Én ezt vártam, mikor lesz már.

Emlékezésről van szó ugyanis, meg főhajtásról, és nem politikáról. Szóval 1848, 1956 közelébe ne menjenek politikusok, a közt. elnök (LOL) rendben van, de ennyi.
Ne szórják tele a beszédeikkel az emlékezést, mert abba mindig beleviszik, a saját kis szaros szempontjaikat.

A nemzeti ünnepeket hagyják meg a nemzetnek.

Nem baj, hogy nem beszélt a Viktor. Az a baj, hogy a Ferike, az Attika, meg a Gabika beszélt.
@Yooha: Muhaha, hát mi a f@szom? Lásd a 4K-t fentebb, na meg persze az összes SZDSZ kampányarc is sejtet valamit...

A "Nagy Zeneszerzők" pedig eminnen: index.hu/bulvar/siraj080929
Ez egy igazi szar ember! A keresztény Pálffy!

A politikus azt is közölte: a felsőoktatási törvény ellen csak azok a diákok emeltek szót, akik éhségsztrájkoltak Szegeden, szerinte elsősorban azért, hogy a médiában szerepelhessenek. Pálffy szerint ráadásul "álságos", hogy a mostani hallgatók tiltakoznak a törvénytervezet ellen, hiszen az rájuk már úgysem vonatkozik majd.
Ekkora tömeget eddig baloldali rendezvény soha nem volt képes mozgósítani.

TASZ.

Á, nem politikai.

50000 ember. Az egész nemzet.

Aha.
@S. Annyi: Nem 50.000, hanem 2.000.000 Rákai "fejszámoló" Filip szerint.
@Kandabula: Nagyon szépen köszönöm, de naivitásomban feltételeztem, hogy az "elit" valami tartalmat is takar. Ebben az értelemben most sem tudom, hogy pl. Lázár János Úr mitől 'elit'. Ha valaki elmagyarázná...
@igényes: Még szerencse, hogy magadat nem nevezed kereszténynek. Egyébként igaza van a kormánynak, mert a jelenlegi felsőoktatási rendszer csőd, ahol nagyon sok helyen rosszul és drágán képeznek használhatatlan diplomával rendelkezőket: Egyetlenegy fiatalnak sincs joga 6-10 éven keresztül büfé-ruhatáros szakon végigbukdácsolni a főiskolát (egyetemet) az adófizetők pénzén (többek között a valódi minimálbérések kínkeservesen megkeresett pénzén)... Gondolom Bokros felsőoktatással kapcsolatos átalakítási kísérleteit teljes mellszélességgel támogatod.
@Yooha:

Teljes mertekben egyetertek! Kikerem magamnak, hogy ez baloldali rendezveny lett volna! Vagy jobb, vagy kozep...
Az Orbán temetésén mennyien lesznek!!!!!
..hűű..mindenki meg akar győződni :)))))))-hogy Magyarország megmenekült:)
Nem volt az 100 000 ember, max a fele (vagy annyi sem), de tény, hogy ott voltak a legtöbben.
ahol a kendermagos/?/juhász és dopmen a zászlóvívő,ott nem kell tanácsot kérni
@igényes: ez a csávó vérprofi. Nincs olyan amit ne tudna úgy előadni, hogy jó színben tüntesse fel a kormányt. Ha véletlenül valaki megoldaná az afrikai éhezők problémáját akkor azt tuti úgy adná elő, hogy egyértelműen a fidesz inspirálta.
@Gáborom: Tökéletes meglátás.Minden soroddal egyetértek.
A politikával és a politikusokkal kapcsolatban az elit szó - az eredeti latin jelentésében: kiváló, kimagasló, elsőrendű - értelmezhetetlen... Egyfajta kicsavart logika mentén talán alkalmazható volna, ha a társadalom leghitványabbjai közül - ezek ugyebár a politikusok gyakorlatilag kivétel nélkül, hazánkban legalábbis - hitványságban kimagasló, kiemelkedő személyekre alkalmazzuk, de erre az árnyalt magyar nyelv a negatív tartalmú jelzők sokaságát állítja hadrendbe, következésképp használjuk azokat bátran, az elit szó pedig maradjon meg azok jellemzésére, akik pozitív jellemzőkkel bírnak és ezek tekintetében emelkednek az átlag fölé... ;)
@popocatepetl: "Ez a demokrácia, most nem lövöldözik le őket rühes rendőrök..."

Ezeknek a lövöldözős "rühes" rendőröknek az a főnökük, aki még a szocializmusban szocializálódott. Remélem megmondta a fiainak, hogy ha az utcán hőbörögsz, úgy vágjanak a fogdába, hogy érezd popondon.

Ui. a személyi kultuszra miért nem válaszolsz? Kényes kérdés?
@ColT: Az előző években nem volt baj, ha a "politikus" beszélt 23-án? Nagyon szelektív vagy!
@popocatepetl: "Börtön, deportálás mehet"
Ritkan, de egyetertunk. Vegulis, Kover es az egesz slepp, aki a nemzeti unnepen kulfoldon harcolt az osellenseg allamadossag ellen, az ott is maradhatna.
A tobbiek meg mehetnenek utanuk. S ha mar ennyire inspiraltal...marhavagonban. Deportalni csakis es kizarolag marhavagonban.
"A Nézőpont Intézet október elején készült közvélemény-kutatásának adatai azt mutatják, hogy az MSZP, a Jobbik és az LMP szimpatizánsai jóval nagyobb arányban cserélnék fel a Fidesz híveinél a jelenlegi demokratikus berendezkedést egy gyors gazdasági fejlődést garantáló tekintélyuralmi rendszerre."

Ez valószínűleg hazugság, szimplán nem hiszem el. A Jobbik esetében igaz lehet, az Mszp-nél már kétséges, a gyurcsányisták talán ők is legtöbben kádáriak, de az LMP-nél kizártnak tartom ezt, ők verték leginkább a szájukat a demokratikus intézmények lebontása ellen, s ebben rejtőzik a gyengeségük is. Teljesen paradoxon, hogy az LMP-sek tekintélyelvűbbek mint a fideszesek, pont az a bajuk, hogy néha nem a földön járnak, s hagymázas elképzeléseik vannak a gazdaságról.A fideszeseknek kellene akkor tiltakozniuk az Ab-hatáskör csorbítása ellen, a közt.elnök bábbá degradálása ellen, a NENYI, Alaptörvény-asztal és hasonló marhaságok ellen, a médiatörvény ellen, a párthű de szakmailag jó esetben is közepes vezetők kinevezése ellen, amire számtalan példát lehet találni, jóval többet, mint az előző garnitúránál. A FIDESZ eleve nem demokratikus alapokon működő párt, hanem tekintélyuralmi, szigorúan centralizált, konfrontatív. Szemben az LMP-vel meg az MSZP-vel, amelyeknek pont a néha túlzott demokratikussága a gyengesége, illetve az, hogy nincs olyan vitathatatlan tekintélyű vezetőjük. Gyurcsány tett szert ilyen nimbuszra, ezért akarják levadászni. A politikai vitákban a Fidesz-szavazók, szimpatizánsok pont, hogy sokan elismerik a lépések egy részének nem annyira demokratikus voltát, de a gazdasági szükségszerűséggel magyarázzák.
@Bogyó 2: De ez volt a megrendeles, ez lett az eredmeny.
Se a kormánypárti, se az ellenzéki politikusok nem akarták blamálni magukat azzal, hogy a kutya nem ment volna ki velük ünnepelni.
@Bogyó 2: Az Mszp és a Jobbik szimpatizánsairól simán elhiszem. Az lmp-sek esetében szerintem sem igaz.
@borda12: "Új köztársaságot akartok, ahol mindenki egyenlő? Az elvek hasonlóak! Össze kell fogni, de ebből csak újabb árokásás lesz"

A választásokra mindenkinek össze kellene fogni (jobbról balra: Jobbik, LMP, 4k, MSZP, Milla) és minden körzetben közös jelöltet állítani + közös országos listát.

Így az aránytalan "győztes mindent visz" rendszer miatt 2014-ben simán meglenne a 2/3.

A közös jelöltek mandátuma csak annyira terjedjen ki hogy egy igazságosabb választási rendszert elfogadjanak, az új Alkotmány legkirívóbb hibáit helyretegyék (pl. magántulajdon védelme), és kiszervezzék a hatásköröket a 9-12 évre bebetonozott emberek alól (az ember maradhat, de nem lesz érdemi funkciója, vagy legalább nem kell 2/3 a leváltásához).

Utána pedig jöhetnek az új szabad választások, egy új rendszerváltás.

Igazságos választási rendszer ügyében kb. egy-az-egyben át kellene venni a német rendszert, csak 600 képviselőről 200-ra leskálázva:
- Egyéni körzetek, egyfordulós
- De olyan erős a kompenzációs listával, hogy mégis arányos (akár a parlamenti létszám kibővítése árán is)
- Kopogtatócédula helyett aláírást kell gyűjteni (nincs "kidobtam", "már odaadtam", stb.) de azt is csak azoknak akik még nincsenek benn a parlamentben.
- Alacsonyabb bejutási küszöb (ha egy pártnak legalább egy egyéni képviselője bejutott, akkor már kapja meg a kompenzációs szabazatokat is)
- Az időközi választásoknál szerintem meg kellene hagyni a több fordulót, mert ott nem érvényesül a kompenzációs lista, ezért meg kell hagyni a lehetőséget hogy a jelölteknek taktikai összeszavazás nélkül külön-külön is megmérethessenek (most a II. kerületben is jól jön).

Na ilyen rendszer már tetszene. Ebből már szép lassan kijön majd minden (sok-sok módosítás után egy jobb Alkotmány, egészségesebben működő állam, stb.)

Az alternatív köztársasági elnök közfelkiáltásos megválasztásán jót nevettem. :) Nem értem hogy az a szimbolikus pótcselekvésen kívül mit segítene...
@Bartoki: "Az alternatív köztársasági elnök közfelkiáltásos megválasztásán jót nevettem. :) Nem értem hogy az a szimbolikus pótcselekvésen kívül mit segítene..."

Kb. annyit, mint az ellenzéki fidesznek az árnyékkormánya.
@látjátok feleim szümtükkel: "személyi kultuszra miért nem válaszolsz? Kényes kérdés?"

Azért nem válaszoltam ré, mert nem volt kérdés. Ha arra gondoltál, hogy miért nem reagáltam rá, akkor azért, mert nem érzek kényszert, hogy reagáljak minden baromságra amit valamelyik hazátlan ideböfög. De ha tudni akarod a véleményem, akkor nem tapasztalok személyi kultuszt. Utoljára rohadvány kádár apád idejében láttam a méteres lázár, kádár, stb plakátokat városszerte ünnepek idején.
@tomwar: "Ritkan, de egyetertunk. Vegulis, Kover es az egesz slepp, aki a nemzeti unnepen kulfoldon harcolt az osellenseg allamadossag ellen, az ott is maradhatna. "

A gyurcsótányékat kihagynád a jóból? Ezek szerint mégsem értünk maradéktalanul egyet.
@popocatepetl: Maradektalanul biztos nem, ezt kijelenthetem. De jogos, ha megy Kover, Orban es a Fidesz ZRt. prominensei, akkor ne hagyjuk itthon az MSZP vezerkarat sem. Kilepokekkel egyutt... Marhavagon, messzeseg, kenyer es viz...a szokasos.
@Herr Leopold: úgy tűnik, cinikus humornak szánt megjegyzésem nem volt egyértelmű. Akkor másképp fogalmazok: ezek itten politikai celebek. Oszt jónapot.
@látjátok feleim szümtükkel: Nem vagyok szelektív. Az előző évekről is ez volt a véleményem, csak akkor pont nem írtam ide.

És ha elolvastad volna, amit írtam, akkor kitűnne, hogy a balosok beszélésével is volt bajom, meg a jobbosokéval is.
@tomwar: Csak ne bízzuk a MÁV-ra, mert még itt maradnának :D
@popocatepetl: "...nem érzek kényszert, hogy reagáljak minden baromságra amit valamelyik hazátlan ideböfög."

Na b*meg! Amit idéztem neked, azt egy kormányoldali személy mondta, nem én. Ha már a saját oldaladon is hazátlanok böfögnek....
Kedves 4K!, ez asszem nekttek szól, rólatok. Matekból és töriből nagyon szívesen vállalnak korrepetálást számotokra:

regnumportal.hu/node/810
@baum: Hamarabb is moderálhattál volna. Azért utólag is köszönet érte.
@aeidennis: tényleg minden tisztelettel: nem érzem magamban az energiát, hogy erről, a hűbérességről, a tizedről vagy a röghöz kötésről folytassak diskurzust. Egyszerűen azért, mert nem megy át az ingerküszöbömön. Ne vedd magadra, de kb ugyanannyira látom utópisztikusnak a királypártiság romantikáját, mint az anarchisták gumicsontjait.
Hűbériség, tized, röghöz kötés 1918-ban??? Jesszusom, ált. isk. hetedikben buktatnak ezért.

A töri és matektudásotokból tényleg egyenesen következik a 4k...gratulálok!
@aeidennis: nyilván nem 1918-ra értettem, egyszerűen arról van szó, hogy nem mozgatnak azok a problémák, amik téged. Untat. Számomra vannak fontosabb dolgok, élj a múltban, ahogy tetszik. A 4K!-t ne kösd hozzám, mert nem vagyok tagja.
Eszem ágában sem volt akármit kötni hozzád, ezért volt a "kedves 4k" megszólítás, Te válaszoltál, gondoltam érintett vagy a dologban...
Másképp látjuk a dolgokat, ti abból indultok ki, hogy törvénytelenségre (forradalom, stb.) lehet törvényt és rendet alapítani. Én ellenben úgy látom, hogy NEM. Lehet, hogy ez is untatm, de hát a tények makacs dolgok, eddig minden (nép)köztársaság a kommunista diktatúra előszobája volt.
süti beállítások módosítása