Csak azért sem fogok kivándorolni

2012.06.04. 09:27 volankombi

Miközben Orbán Viktor azon gondolkozik, hogy jó-e a kérdés, amit a köztévé riportere feltesz neki, mások pedig már azon, hogy mennyi köze van vajon a valóságnak ahhoz, amit a miniszterelnök lát, aközben a magyar fiatalok fele, az összes magyar ötöde tervezi külföldön további életét. A miniszterelnök saját valóságában sajnálkozik, és hisz benne, hogy nemsokára már tényleg jobb lesz az ország, és mindenki szépen visszajön, ők majd azt elintézik – én pedig a saját valóságomban nagyon is jól meg tudom érteni azokat, akik legalább pár évre, de („ha lehet”, „jó esetben”, ilyeneket mondanak az én érintett ismerőseim) inkább még hosszabb távra el akarnak húzni Magyarországról.

A legutóbbi közvélemény-kutatások eredményei - hibahatárok és bujkáló választók ide vagy oda - annyit mindenképp igazoltak, hogy az elmúlt két év tökéletesen lehűtötte a maradék hevületet a magyar társadalom közügyek iránti érdeklődését illetően. Lassan mindenki szembesülni kényszerül azzal, hogy hiába üldöztük el az amatőr és korrupt szocialistákat, helyettük egy ugyanannyira amatőr és korrupt társaság irányít, akik képtelenek szavatolni az ország társadalmi-gazdasági integritását. A zakatoló Fidesz-vonat fogaskerekeinek csikorgásában a legfélelmetesebb a bizonytalanság: hiába a sok új törvény, ha azokat folyamatosan módosítgatni kell, és ha még a kormányzó pártból érkező köztársasági elnök is kénytelen kioktatni a gyárat házszabályból, az már semmiféleképpen nem profi kormányzást jelent. Hát mit tudnak ezek a fiúk (mit fiúk, meglett emberek, akik évtizedeket töltöttek a jogalkotás körül), ha még a jogot sem? Hogy lesz így kész a Nemzeti Együttműködés Rendszere (bármit is jelentsen ez)? A kapkodások és irányváltások közepette semmiféle előrehaladás nem érzékelhető, a Matolcsy György szövegeivel és a nemzeti konzultációkkal jól jellemezhető „magabiztos kormányzati kommunikáció” viszont semmiféle biztatót nem nyújt az átlag állampolgár számára, inkább az egy helyben topogás érzetét kelti.

Egyébként akár a Fidesz-kormányzat koherens identitásának bizonyítékaként is fel lehet fogni, hogy a kurzus egy olyan embert emel szimbolikus piedesztálra térvisszanevezéssel és gazdasági programcsomagok elnevezésével, akinek miniszterelnöksége alatt a legnagyobb méretű kivándorlás zajlott Magyarországról.

Ezért növekszik drasztikusan a kivándorlást tervezők aránya, nem pedig azért, mert két év Fidesz-kormányzás után a politikai kultúránk odáig jutott, hogy az uborkaszezon előtti utolsó vezető belpolitikai hírek lejárt szavatosságú halottak porairól, és az ezekhez kapcsolódó különböző festési eljárásokról szólnak (és akkor most tegye fel a kezét, aki végig bírta olvasni az Uz Bencét). Persze ez is baj, de azt gondolom, hogy a Zembereket szimbolikus kérdéseknél sokkal inkább érdekli az átlátható jövő, az egyéni és közös cselekvési lehetőségek, vagy a biztos megélhetés. Ezek azok, amik nem tűnnek biztosítottnak, és ezért értem meg azokat, akik ki akarnak vándorolni biztosabb fogódzókat nyújtó helyekre.

Ilyen ország van

Nem tudom elhessegetni magamtól azonban a gyanút, hogy hát ezek direkt akarják ezt csinálni. Mennyivel egyszerűbb egy olyan országot kormányozni, ahol csekély számú kisebbségből álló, kedvezményezett rajongótáborodon kívül mindenki másból eltávolítottad a közügyek iránti érzékenységet és a cselekvési vágyat? Ahol az apátiában élő megmaradt alsóbb rétegeket (akik elvándorolni nem tudnak, mert nincs hozzá megfelelő munkaerő-piaci helyzetük) nem zavarják a Közgép-beszerzési eljárások, sőt, örülnek neki, hogy kenyeret kapnak azért, hogy kiszolgálják a kedvezményezett rétegeket? A kivándorló képzettebbek és/vagy vállalkozóbb szelleműek legalább nem rendetlenkednek itt, csak időnként egy-egy nyaraláson költik a pénzt, meg utalják majd szépen haza a kemény valutát mutternak, ami nem is árt majd a nemzetgazdaságnak. És közben Magyarországon szépen csöndben lesz mindenki.

Nekem egyre gyanúsabb, hogy ha játszanak egyáltalán valamire, akkor Orbánék erre játszanak. Ha pedig nem is tudatosan készítik elő ezt a fajta államot, akkor is ebbe az irányba visz az uralkodó magyarországi közérzet, amiért nem kis felelősséget viselnek.  Nem kell viszont messzire menni ahhoz, hogy hasonlóan működő országot lássunk: elég csak Bulgáriát és Albániát említeni. Akinek nincs ideje megnézni, hogy az elhagyatott vidéki tanyákat és falvakat hogyan veri fel a gyom arrafelé, annak egy olcsó repjeggyel vagy egy buszjáratra pattanva érdemes csak annyit megnézni, hogy mi lett Szófiából: az EU-s munkavállalási lehetőségeket az első pillanatokban kihasználó korábbi elit újabb generációja gyakorlatilag elhagyta a bolgár fővárost Spanyol- és Olaszország irányába, helyükre a kiürülő kisvárosokból érkező emberek hozták be sajátos köztérgondozási kultúrájukat és életmódjukat – ami egyébként nagyon izgalmas, és borzasztó kedves emberekről van szó, ugyanakkor aki teheti, közülük is tovább irányul nyugat felé, a fővárost mintegy dobbantóként használva.

Visszatérni ezekbe az országokba gigászi vállalkozás, hiszen az otthagyott társadalom az otthagyás ideje alatt tovább járja a maga pályáját a korrupció és a változatlanság elvei mentén, az otthagyott oligarchikus-feudalisztikus vezetés jóvoltából és legnagyobb örömére – és lássuk be, éppen azért tehet szert hatalomra az ilyen vezetés, mert ott van hagyva. Ebből a szempontból érdekes például a román kritikai baloldal nyugaton ultraképzett hazatérőinek példája, akik éppen vért izzadnak azon, hogy magvas gondolataik egyáltalán eljussanak az általuk megcélozni kívánt tömegekhez.

Mi legyen itthon?

Itt persze nem tartunk, Budapest például tovább virágzik a kocsmába félretolt (és a hazai közéletben és egyetemi viszonyok között domesztikált létből fakadóan éppen nem ultraképzettségéről híres, de legalább a honi viszonyokkal köszönő viszonyban lévő) generáció jóvoltából, egyesek szerint Szolnok az ország legélhetőbb városa, mások szerint Ózd a legszarabb, van Balaton, Tisza, Duna, és lesznek nyári fesztiválok. De azért most szólnék, hogy ha mindenki elmegy innen, akkor viszont csak a hiperdrága poszthippi Ozora marad majd, meg a katasztrófa- és bioturisták, akik kíváncsiak arra, hogy mi lehet ezeken az isten háta mögötti tájakon, ahol a Johnnak is volt a legénybúcsúja, mert olyan olcsóak a kurvák, vagy ismernek egy tök jófej PhD-zó magyart Barcelonából, aki megadta nekik a kontaktot egy valódi bioframhoz.

Lehet, hogy én is kimegyek még máshova dolgozni a pénzért, tanulni a tapasztalatért, de én nem tudom végleg itthagyni ezt az országot azoknak, akik úgy képzelik el a demokráciát, hogy a pártokat ne finanszírozza az állam, akik úgy képzelik el a felsőoktatási reformot, hogy ott csak a kiváltságos réteg tagjai tanuljanak, akik úgy képzelik el az orvosképzést, mint ami exportra termel, akik ideológiai agymosásra alkalmas terepként képzelik el a közszolgálatot, ésatöbbi. Én nem fogom itthagyni ezt a baromi fasza helyet, hogy ilyen legyen. Bízom benne, hogy nem vagyok ezzel egyedül: és nem valami patetikus felindulásból nem fogunk kivándorolni, merthogy a hazának szüksége volna ránk, hanem azért, mert nekünk van szükségünk a hazánkra. Nekem szükségem van arra, hogy legyen egy hely, ahol otthon érzem magam egy olyan világban, ahol magam is sokat kóborlok, és szükségem van rá, hogy a helyért, ahol felnőttem és ahol élni akarok, harcolni is tudjak, ha kell. És éppen azért, mert elrettentő példákat láttam, kénytelen vagyok ez ellen a poszt-feudális gumicsizmás világ ellen is felszólalni: kénytelenek vagyunk a saját céljainkért a saját helyünkön kiállni, mert máshol menthetetlenül idegenek vagyunk. Jogos vád az is, hogy az ellenzék jelenleg nem mutat fel életképes alternatívát, ez viszont nem indokolja azt, hogy ne keressük azt tovább; és biztató jelek mutatkoznak például az újabb erők, a 4K! és az LMP tárgyalásai révén.  A jövő átgondoltsága, ereje és hitele rajtunk fog múlni: azoknak az összefogásán, akik a Fidesz minden próbálkozása ellenére, csak azért sem fognak kivándorolni Magyarországról.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr924563284

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.06.05. 11:30:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: A negyedik opció 2012.06.04. 13:03:16

Elégedetlenek vagyunk Magyarország állapotával, és nem számítunk semmi jóra a meglévő politikai osztálytól, sem annak bal-, sem pedig jobboldalától.  Hagyományosan három lehetőség közül választ ilyenkor az egyszeri gondolkodó magyar ember. 1. Elmerül ...

Trackback: Kilencvenkét évvel Trianon után Orbán Viktor és Kövér László lennének a nemzeti összetartozás szimbólumai? 2012.06.04. 12:41:46

A Nyirő József újratemetése körüli történések, Kövér László szavai, valamint az a kérés Victor Ponta román miniszterelnök részéről, hogy Orbán Viktor miniszterelnök csatlósa szavaiért Magyarország nevében kérjen bocsánatot, különösen bizarr események l...

Trackback: Rémálom a zsákutcában 2012.06.04. 12:26:13

Elég volt a látszatintézkedésekből! Elég volt a puhányok politikájából! Kemény kezet és valódi tökös legényeket a gátra!...

Trackback: Kádár János szelleme kísérti Orbán Viktort 2012.06.04. 11:26:16

Orbán Viktor nem tudta megfejteni Kádár népszerűségének titkát, ezért kiment a temetőbe, hogy tanácsot kérjen az MSZMP egykori főtitkárától. Mit tanácsolt Kádár János szelleme Orbán Viktornak? A lentebbi képen látható: * *...

Trackback: Kádár János szelleme kísérti Orbán Viktort 2012.06.04. 11:26:16

Orbán Viktor nem tudta megfejteni Kádár népszerűségének titkát, ezért kiment a temetőbe, hogy tanácsot kérjen az MSZMP egykori főtitkárától. Mit tanácsolt Kádár János szelleme Orbán Viktornak? A lentebbi képen látható: * *...

Trackback: Orbán Viktort mélyen érinti 2012.06.04. 11:23:01

  Orbán Viktor "mélyen érinti", hogy minden második fiatal el akarja hagyni Magyarországot. Tegnap esti tévé interjújában pontosan úgy fogalmazott: "mélyen érint a dolog, elsősorban nem politikusként, hanem családapaként, mert a szüleikre is gondolok"...

Trackback: A Nagy Taxisblokád-Teszt – miért robbant ki, hány napig tartott, hány ember tüntetett a rendszerváltás utáni évek legnagyobb kormányellenes tüntetése alatt? 2012.06.04. 11:20:46

Mennyibe került egy liter benzin, melyik párt volt kormányon, teljesültek-e a Taxisblokád tiltakozóinak követelései? – teszteld a tudásod! * * 1. Mikor kezdődött a rendszerváltást követő legnagyobb médiavisszhangot kiváltó tiltakozáshullám, a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@sárkányfő: "Hol itt a remény?"

Nektek sehol, titeket a választók 2010-ben elküldtek a picsába :)
@Plumper: "nekem pedig nincs kedvem egy horthy-restaurátor, tekintélyelvű, gárdafelvonulós, bunkósoviniszta országban élni.2

Na, akkor jó az irány :)
Felteszem a kezemet: el bírtam olvasni az Uz Bencét, sőt nagyon tetszett. Akkor még nem tudtam, hogy egy "nyilasnak látszó" ember írta, de most hogy már megvilágosodtam ezügyben, még mindig azt mondom, hogy a könyv nagyon tetszett.
@sivatagi n.: Mondjuk kapnak fejenként 25 ezret. Az 25000*100000... 2500000000...
Köszi!
@prkl: gratulálok! gondoltam, hogy van azért ilyen ember :)
@sivatagi n.: nagyon jó. akkor ti itt maradtok egymást széttépni. milyen hozzáállás ez? és mi lesz a tisztességesen gondolkodó, normális emberekkel? a romákat meg ha tovább piszkáljátok, nektek fognak esni.
@ColT: Ha így folytatjuk valóban nem lesz. Lesz itt egy kontraszelektál dél-amerikai banánköztársaság. Most arrafelé haladunk.

A legdurvább a kilátástalanság. Ez teljesen demoralizálja a társadalmat. Demoralizált csapattal nem lehet meccset nyerni...
Had ne hidjem mar el hogy bezzeg ket eve meg kolbaszbol volt a kerites es mindenki otthon tervezett miliomos lenni, de jott a Zorban es mindent elbaszott es jajj most minden masodik fiatal menekul mert _uldozik_. Kettovel ezelotti csoda is felszolitott bennunket, hogy had idezzem "El lehet menni.".
Mar akkor is le akart lepni az ifjusag fele, csak nem remlik kerdezgettek-e oket. A fejekben kulfoldon dolgozas = sok penz keves munka. Nana, hogy ravagja, hogy menne. Azok akik tenyleg belegondoltak mar mirol beszelnek, azok talan nem reflex szeruen.
5 eve vegeztem mar akkor se lehetett friss diplomaval kb semmit kezdeni, ismeroseim kozott inkabb volt 80 az a szazalek mint 50, mar akkor is (persze szigoruan, csak kissebb idore). Jah, hogy meg azert nem mozdultak akkor se meg most se fognak, csak ujra kerodzenek a kerdesen.
Velemenyem szerint az a szeles kor aki rinyal, hogy le kell lepni, azok vagy nem mennek sehova vagy kulfoldon ugyan ezt a rinyat folytatjak. Szar a hely/emberek/szabalyok es egyebkent is kizarja ot az elit. Fel kene fogni, hogy aki otthon senki az kulfoldon is az lesz.
@MEDVE1978: Ezzel nem vitatkozom, mert nincs miért.
Egyértelmű hogy számtalan hibát követett el gazdaságpolitikait és politikait a Fidesz.

De ettől még az MSZP-től szarabb kormány nincs gazdasági szempontból.

Legalábbis szerintem. Az MSZP-sek szerint meg de.
Ez egy olyan verseny (Ki a szarabb) ahol első helyet nem osztanak, csak fanatikusok számára.
@atiz: "...nem hiszek benne, hogy tul nagy visszavandorlas lesz..."

Nem is lesz. Anno is szembeköpdöste a 'nép' sorba azokat, akik szociból durrantottak, aztán rendszerváltás után hazalátogattak: hiába hoztak tőkét, tudást, segitséget. Mitől lenne másképp második alkalommal? Kinek fog ez hiányozni? Pont azok mennek most ki, akik nem elég birkák ehhez.
Nyugodjon mindenki bele aki nem megy innét el az egy mutyizós troger országból, Magyarul TRÓGER Land hü alatvalója lessz és élete végéig szolgálhatja az önmaga által megválasztott dicsö uraságokat!
@tarackos: " Lesz itt egy kontraszelektál dél-amerikai banánköztársaság."
Az egyetlen banánköztársaság, amiben nincs banán! :D:D:D:D
@Francekellregisztralni: Két éve se volt kolbászból a kerités, de szerintem a fidesz egy nagy törést hozott az emberek életébe. A MSZP-ről azt hitte mindenki, hogy akkor most ez volt a mélypont, és szépen beárazták a választók Gyurcsánnyal együtt. Ezért sem értem egyébként a fideszesek mszp-s fixációját, a szocik a fasorban sincsenek, Gyurcsány se, de rögeszmészen elmúltnyolcéveznek, meg mutogatnak.

Na mindegy, szóval az emberek azt hitték, hogy az MSZP volt a gödör alja, ehhez képest mi lett? Magánnyugdij pénz ellopása, majd felélése, a hányingerkeltő cinizmus (megszoritunk, de az nem megszoritás, stb). Ezért gondolom, hogy sok emberben tört el valami 2010-2011 környékén. Azt hittük, hogy rosszabb már nem lehet, aztán mégis.
Komolyan nem ertem a zembereket. Itt mindenki azt hiszi, hogy a masik barmelyik oldalhoz tartozik (eltekintve a szuklatokuro kisebbsegtol), vagy valoban tartoznak valamelyik oldalra? Engem pl. kurvara nem erdekel, hogy hogy hivjak a minszterelnokot, hogy melyik parthoz tartozik, hgoy ki volt elotte, es mi tortent a kozepkorban. Engem az erdekel, hogy mennyi a fizum papiron, mennyit kapok kezhez, amit nem kapok meg hova megy, hogy mekkora az eselye, hogy marad a melom x ev mulva is, hogy a gyerekemnek vajon lesz-e munkaja, hogy lesz-e nyugdijam. Ha a kilatasok valtoznak, valtoznak a terveim is, mert viszonyulni kell. Alkalmazkodni. Mas ut nincs. Sokaknak eddig sem volt konnuy, de volt perspektiva. Ha eltunik, akkor az mar csak az utolso lokes es mennek, ha tehetik. Nem lehet ezert megroni senkit, mint ahogy azert sem, ha marad. Ez egy helyzet, amire a politikanak reagalni kene, hiszen ezert fizetjuk oket.
Aki meg felnott letere barmilyen politikusban, vagy partban hisz, es politikust/partot kovet az egesz egyszeruen nem normalis es tul sok a szabadideje.
@dr. Kóser Malac: persze. rád vár. mehetsz ki a pusztába gyűlölködni és verekedni a szlovák, szerb, román nacionalistákkal. én pedig csak hátradőlök, és élvezem a műsort. mint 2006-ban és utána még párszor. popcorn, kóla, TV bekapcsol.
A Fidesszel az a legnagyobb gáz, hogy az MSZP-vel ellentétben tényleg meg volt (van) minden eszköze arra, hogy akár javíthatna is a dolgokon. De helyette csak a saját hatalmát betonozza...
Nyugodjon mindenki bele aki nem megy innét el az egy mutyizós troger országból, Magyarul TRÓGER Land hü alatvalója lessz és élete végéig szolgálhatja az önmaga által megválasztott dicsö uraságokat!
@Tokány:

valami kifogas muszaly, azt megse mondhatjak, hogy szakmailag teljesen kepzetlen csurhe vagyunk (ez amugy ervenyes az elozo kabinetre is) akinek fingja nincs, hogy kell egy orszag gazdasagat iranyitani.

"de rögeszmészen elmúltnyolcéveznek, meg mutogatnak."
@ColT: Az is lesz. Vmi fordítókorongos kelet-európai banánt vízionált a vasháromszögben a jobbkéz :))))
@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Volt perspektíva? Hol? :D
Különben ja, akármit mondasz ellenük, vagy mellettük, valaki rád húzza, hogy bérenc vagy.

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Pontosan ez a bajom nekem is.
@tarackos: "Lesz itt egy kontraszelektál dél-amerikai banánköztársaság"

Inkább narancsköztársaság. :-D
Én már nem vagyok otthon. De ha bárki bármikor azt mondaná, hogy ugyanazt a munkát csinálhatnám otthon ugyanannyiért, akkor gondolkodás nélkül MARADNÉK ITT!
Mert: cigányok, packázó rendőrök, irigy magyarok, korrupció minden szinten, napi bosszantás. ELÉG!
Az otthoni helyzet reménytelen. És ahogy látom, az is marad még egy darabig. Aki tud, meneküljön.
„Nem tudom elhessegetni magamtól azonban a gyanút, hogy hát ezek direkt akarják ezt csinálni.”

A pár hűdefejlett európai országba kell a szorgos munkáskéz. Iskolázott, lehetőleg jól képzett, és leginkább a helyi kulturkörhöz alkalmazkodni tudó, akaró fajta.
Ilyet meg a régióból tudnak szerezni, és Németországba a jelen adatok szerint cirka évi 600.000 ilyen ember kéne. Meg azért a franciák, angolok, hollandok és a többik is öregszenek szorgosan.

Ennek alapján szerinted mit lehet tenni? Menni, vagy maradni?
Nekem nagyon tetszett az iras, es sok mindennel egyet ertek....igazabol mindennel egyetertek. En 2 evig eltem Angliaban, most mar 2 masik eve Hollandiaban es tervezek tovabbmenni Izlandra, de neha kicsit szegyenkezve vagyok el, mert ugyanigy gondolom, hogy most lenne szukseg arra, hogy otthon maradjak es hallassam a hangom.
En azzal nyugtatom magam, hogy ez most olyan , mint amikor Szechenyi utazgatott Nyugat-Europaban 200 evvel ezelott.
Korulnezett, tanult, tapasztalt es latta milyen potencial van Magyarorszagon es milyen lehetne ez az orszag.
En vissza akarok menni egyszer, de meg nem most. Voltam otthon egy evig es eleg volt. Az a baj, hogyha valaki nyugaton el egy kicsit, ha belekostol a kinti mosolygos emberek es a biztonsagos szocialis halo nyujtotta mindennapokba akkor nagyon nehez toleralni a magyar buszkeseget, ami szinte fejlodest meggatol.

De en vissza akarok menni es nekem is faj, mikor azt hallom kinti magyaroktol, hogy soha nem akarnak visszamenni. Sajnalom, de megertem.
...bizony NE VÁNDOROLJON KI SENKI EBBŐL AZ ORSZÁGBÓL, FŐLEG NE A FIATALOK ! MÁR CSAK AZÉRT SE, HOGY AZ ILYEN MAFFIA-DROG-BÁRÓK NE TUDJÁK ELURALNI MAGYARORSZÁGOT, ÉS MEXICO SZINTJÉRE SÜLLYESZTENI !!!

"Számos Vizoviczki érdekeltségébe tartozó szórakozóhelyről tényként beszélik a fővárosi éjszakában, hogy azokban nemcsak ételt-italt és jobbnál jobb programokat szolgáltatnak, hanem széles választékban drogokat is lehet kapni. Ezeket az információkat korábban rendőrségi források úgy kommentálták, hogy „Vizoviczki szórakozóhelyeinek akkora a legális forgalma, hogy képtelenség kimutatni a drogárusításból származó bevételeket”.
HIRDETÉS

Máskor folyamatban lévő operatív felderítésre (azaz titkos nyomozásra) hivatkozva hárították el a főleg a Hajógyári-szigeten lévő szórakozóhelyekkel kapcsolatos drogvádakra vonatkozó kérdéseket. Máskor pedig azzal, hogy „ugyan mit tehet a rendőrség egy olyan szórakozóhellyel szemben, ahol befolyásos politikusok, parlamenti képviselők, a gazdasági élet prominensei a törzsvendégek”.

Úgy tűnik, mindezek csak kifogások voltak vagy legalábbis ürügyek a semmittevésre, azaz a drogkereskedelem és a lányfuttatás elnézésére. Azaz lehet abban valami, hogy a Vizoviczki által üzemeltetett szórakozóhelyek „a rendőrség (de legalábbis befolyásos rendőrök) védelme alatt álltak”. A most folyó ügyészségi vizsgálat legalábbis azt sejteti, hogy a rendőrség magas beosztású munkatársainak szerepe lehetett abban, hogy ezek a szórakozóhelyek megúszták a rendőrségi drograzziákat."

AZ ILYEN ÓBUDAI-HAJÓGYÁRI-SZIGETEKI DISZKÓKTÓL, DROGBARLANGOKTÓL MEG MENTSEN MEG MINKET A MAGASSÁGOS ! DE INKÁBB HÚZZA A NÉP EZEKET A DEGENERÁLT IDE JÁRÓ "ELIT" FELSŐ " TÍZEZRET", OLIGARCHÁKAT KARÓBA !!!

...EZÉRT CSÖKKENTIK A MUNKABÉREKET, MINIMÁLBÉREKET, EZÉRT NEM KAPNAK ÉVEK ÓTA FIZETÉSEMELÉST A DOLGOZÓK, EZÉRT CSÖKKEN A NYUGDÍJ, EZÉRT EMELKEDIK AZ ÁFA, BIKKFA, MEGGYFA...DUGÓDÍJ, ADÓK SZÁZAI, HOGY EZEK A DROG-BÁRÓK, A 40 EGYNEHÁNY DROGOS DISZKÓIKKAL MULTIMILLIÁRDOSOKKÉNT ÉLŐSKÖDJENEK A NÉP NYAKÁN ???!
...és még pörgeti a 300 milliót a VELE ÖSSZEJÁTSZÓ RENDŐRÖK előtt, ami neki csak reggelire elég ???!
@HUN_Sector: Nem, Kedves; a Fidesz okoz mérhetetlen károkat az országnak!
Csak szolok az okosoknak: aki elhagyjak az orszagukat, azok valasztjak a nehezebb utat. Ez nem erdem, hanem teny.
100 évvel ezelőtt egymillióan hagyták el az országot. Aztán jött az 1. vh és Trianon.
" Aki többre becsüli a bőrét, mint a nemzet jövendőjét, nyitva még a kapu. Nekem férfiak kellenek. Inkább kevés oroszlán, mint sok nyúl." Egri Csillagok
@vandorfenyo: ahhmmm.....miert gondolod ezt????
Éjszaka, drog, lányok: vezető rendőröket vesztegettek meg?
A szökés, elrejtőzés és az eljárás megnehezítésének veszélyére, valamint a tanúk befolyásolásának lehetőségére tekintettel a Pesti Központi Kerületi Bíróság vasárnap harminc napra előzetes letartóztatásba helyezte Hopka Lajost, a Nemzeti Nyomozó Iroda speciális bűnszervezeti csoportok elleni osztályának vezetőjét, Kalmár Tamást, a BRFK közrendvédelmi főosztályvezetőjét, valamint azt a két civilt, akiket velük együtt vettek őrizetbe a Központi Nyomozó Főügyészség munkatársai korrupció gyanújával.
Fekete Gy. Attila| Népszabadság| 2012. június 4. |nincs komment
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra
Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!
KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

HIRDETÉS

A bíróság előzetes letartóztatásba helyezte a gyanúsítottakat
MTI - Fotó: Lakatos Péter A döntés nem jogerős, mivel a letartóztatás ellen valamennyi gyanúsított fellebbezést jelentett be. Az őrizetbe vett civilek egyike Vizoviczki László, az éjszakában jól ismert vállalkozó, aki – mint az MR1-Kossuth Rádiónak 2011 januárjában a West-Balkán-tragédia kapcsán adott interjújából tudható – 40 szórakozóhelyből álló „szórakozóhely-birodalmat” üzemeltet a főváros frekventált részein.

„Tudás, fegyelem, szorgalom”, ez a siker titka, mondta az interjúban a csütörtökön őrizetbe vett negyedik gyanúsított V. István, Vizoviczki egyik munkatársa. Vizoviczkinél házkutatást is tartottak, és egyebek között lefoglaltak mintegy 300 millió forintot, amelynek eredetéről a vállalkozó a hírek szerint eddig nem tudott elszámolni. Szombaton újabb két magas rangú rendőrt vettek őrizetbe a Központi Nyomozó Főügyészség emberei, szintén korrupció gyanújával.

Információink szerint mindketten a Nemzeti Nyomozó Iroda speciális bűnszervezeti csoportok elleni osztályának munkatársai, Hopka Lajos beosztottai. Ezt az értesülésünket azonban hivatalos források nem erősítették meg, de nem is cáfolták.

Úgy tudjuk, a szövevényes korrupciós ügy szálai évekre nyúlnak vissza, s vélhetően más magas rangú és beosztású rendőri vezetőket is érinthetnek. Arról lehet szó, hogy a rendőrség által egyébként jól ismert, kábítószerrel visszaélés, drogkereskedelem és lányfuttatás miatt többször eljárás alá vont Vizoviczki a gyanú szerint azért vesztegette meg a rendőri vezetőket, hogy hagyják őt nyugodtan „dolgozni”.

Számos Vizoviczki érdekeltségébe tartozó szórakozóhelyről tényként beszélik a fővárosi éjszakában, hogy azokban nemcsak ételt-italt és jobbnál jobb programokat szolgáltatnak, hanem széles választékban drogokat is lehet kapni. Ezeket az információkat korábban rendőrségi források úgy kommentálták, hogy „Vizoviczki szórakozóhelyeinek akkora a legális forgalma, hogy képtelenség kimutatni a drogárusításból származó bevételeket”.
HIRDETÉS

Máskor folyamatban lévő operatív felderítésre (azaz titkos nyomozásra) hivatkozva hárították el a főleg a Hajógyári-szigeten lévő szórakozóhelyekkel kapcsolatos drogvádakra vonatkozó kérdéseket. Máskor pedig azzal, hogy „ugyan mit tehet a rendőrség egy olyan szórakozóhellyel szemben, ahol befolyásos politikusok, parlamenti képviselők, a gazdasági élet prominensei a törzsvendégek”.

Úgy tűnik, mindezek csak kifogások voltak vagy legalábbis ürügyek a semmittevésre, azaz a drogkereskedelem és a lányfuttatás elnézésére. Azaz lehet abban valami, hogy a Vizoviczki által üzemeltetett szórakozóhelyek „a rendőrség (de legalábbis befolyásos rendőrök) védelme alatt álltak”. A most folyó ügyészségi vizsgálat legalábbis azt sejteti, hogy a rendőrség magas beosztású munkatársainak szerepe lehetett abban, hogy ezek a szórakozóhelyek megúszták a rendőrségi drograzziákat.

Hopka Lajos rendőrségi források szerint a BRFK-ról került az NNI-hez, budapesti rendőrként együtt dolgozott Kalmár Tamással, valószínűleg innen ered kettejük bizalmi kapcsolata. Ám, ha bűnösségük bebizonyosodik, az sok korábbi és ma is hivatalban lévő rendőrnek okozhat fejfájást. Információink szerint az ügyészség a szombaton őrizetbe vett rendőrök előzetes letartóztatására is indítványt tesz, amiről keddig kell döntenie bíróságnak.
Címkék: korrupció, rendőrség, drogok, szórakozóhely, drogkereskedelem, bíróság, brfk

...JAHHH.... HOGY DROGOZIK AZ "ELIT" ???????

PFFFF.......EZÉRT A DEGENERÁLT DÖNTÉSEK SOROZATA ???!
@rkazinczy: Te nem erezted igy, legalabb az elso 2 evedben?
@Trompf:
Azert nott meg a kivandorlok szama, mert Moon nincs jovo, nincs hit a jovoben.
Egy irracionalis, arrogans, tolvaj banda van most hatalmon, kovetve a korabbi tolvajokat.
A kornyezet teljesen kiszamithatatlan. Nem tudod amit ma befektetsz, megtakaritasz, holnap ki szedi be es osztja szet sajatjai kozott.
Visszamenoleges torvenyeket alkotnak.
Mediabol frocsog az egyoldalu kormanyparti propaganda.
Rendszervaltas ota nem volt ilyen kilatastalan helyzetben a demokracia, sot talan a 80as evekben sem igyekezett a hatalmon levo eltiporni ennyire a tobbieket.
Nem beszeltem meg a gazdasagrol.

En tudom miert mentem el. Nem vagyok gazdasagi menekult, nem a joletert.

Az igaz, nem az elmult ket ev politikaja miatt menekulnek ennyien, inkjabb az utobbi 18 ev miatt.

Nehany eve meg azon sirankoztunk, hogy nem mobil a magyar munkaero, meg a varos tulso oldalaba, nemhogvy masik megyebe nem megy at dolgozni. Nem beszelunk nyelveket, nem vagyunk dinamikusak. A munkaeropiaci kapukat megnyito orszagokba nem aramlottak tomegesen a magyarok.

Nem, nem az EUs nyitas miatt mennek kulfoldre a magyarok, es ez nem egy "termeszetes" folyamat (Magyarorszag egesz eddig a bevandorlas-kivandorlas egyenlegeben pozitiv volt, regiobol erkezo magayrok miatt).

Ebredj fel! Kivandorlas nelkul 5 millios Moorszag fenntartasara nem eleg az eves szuletesszam. 3 m nyugdijas van. Eves GDP 80%-a az adossag. A fiatalok fele, az emberek 5-e tervez kulfoldre koltozni. Ilyen katasztrofalis helyzetbe a vilaghaboruk nem hoztak az orszagot.

Talan a tatarjaras. Gratulalok fideszes majmok!

A politikus bunozok, a felelotlen gazemberek akiknek csak eltarto birkanyaj vagyunk, 80%-ot elvesznek a megtermelt jovedelmunkbol hogy eppen aktualis oligarchabaratainknak szetosszak azt, kozben elfelejtik etetni a fejosteheneket, akik ideologiak es penzszerzesi logikajuk menten politizalnak es nem az emberekert, azok miatt megyunk el.

Palyazati penzre nincs jelentkezo? Mekkora alsagos cinikus fidesztenyesz birka vagy. Huzd ki a fejed a seggedbol.

Palyazati penzbol gazdasagot epiteni, az igen! Abbol amit adozok befizetnek, es ti szetosztjatok? Fogyatekos banda. Hozzuk el az osszes palyazati penzt! Majd mi szetosztjuk! Az onreszt osszedobjatok. Tudjuk mi mi nektek a jo. Balfekek, nyomorusagos seggbedugottfeju balfekek.

Ugyanott alltunk mint gorogok. Ne feledd, nem csak gazdasag van. Azt meg jobban tonkretettetek, de a torespont nem ott van, hanem a diktatorikus hatalomepitesnben, abban a vilaglatasban ahogy most te is irsz, egyreszt hogy nincs semmi baj *nem igaz, nagyon nagy a baj), masreszt abszolut nem a fidesz tehet rola, hanem az elmult nyolc ev (az elmult 18 ev tehet rola, de a fidesz miatt ennyire katasztrofalis a helyzet).

@hát én lassan csomagolok:
Tamogatlak, gyere.

@Pop40: teljesen igazad van. Trompf fidesz propagandaszoveget nyom, abbol is a gyengebb fajtat. O tudja, en meg masok miert mennek el. Majd o megmondja hogy itt jo, csak palyazni kell.
Beleillik a paternalista fideszbe 100%-ig.

@svega:
Igen, aki tud meneukoljon.

Kedves volankombi, gondold at, mennyivel tobbet tudsz a helyzeten valtoztatni azzal, hogy az altalad is megvetett hatalomnak hagyod hogy tovabbra is kihasznaljon, az o rendszerukben dolgozol tovabb.

@MEDVE1978: hajaj, meg az adossagra koltott allamositott maganvagyonresz volt a legjobban felhasznalt. Amit Raba es Mol reszvenyre, meg mukodesre forditottak az meg nagyobb rossz.
Hol vannak az egyeni szamlak Nyugdijvedelmibiztos urholgy?
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Persze hogy megvan minden eszköze. Amikor ők vannak kormányon, akkor nincs ellenzék, akinek beleszólási joga lenne bármibe. Amikor ők voltak ellenzékben, anarchista módon tették, és még a népnek/országnak kedvező dolgokat is megvétózták.
Ráadásul most olyan dolgokat vettek elő, amit nagy hanggal elleneztek akkoriban.
Javítanak a dolgokon, de nem az országén, és a lakosságén, hanem a pénztárcájukén.
@Sultan: Kulso ellensegnel van ilyen mondasnak ertelme, mikor "uraid" hajtanak rabszolgasagba, nem sok.
@cso zsi: Bizony, szar volt a szocialista kormany, de fidesz hogy ellenzett minden reformot. Fizetos oktatas, nem hagytak bevezetni, biztos azert, hogy ok bevezethessek. Az elmultnyolcev kudarcaiban is vastagon bennevannak az alsagos makik.
@vandorfenyo: Igaz, amikor Angliaba mentem nekem mar volt ott egy rokonom aki segitett, szoval a kezdet nem volt nehez. Aztan talaltam egy munkat amit szerettem es jol kerestem, bereltem egy szobat, eltartottam magam, 21 evesen.
Megtanultam dolgozni es megtanultam eltartani magam, hiaba dolgoztam azelott otthon. Nem tanultam semmit, szarra dolgoztatak es nehezen fizettek.
Angliaban megdicsertek, tanitottak, megbecsultek.
Pedig csak egy segedmunkas voltam. Korhazak es egyetemek legcsatornait tisztitottam.
Aztan hazamantem, mert honvagyam volt, mert szeretem Magyarorszagot.
De egy ev alatt megkeseredtem egy kicsit.
Ugyhogy megkerdeztem egy baratomat, aki Amszterdamban csovezett, hogy lakhatnek-e vele awc, furdo nelkuli padlasszobajaban amig talalok valami munkat. Itt Amszterdamban ennyi segitseget kaptam. Itt sem volt olyan nehez, mert hiaba eltem egy honapig kenyeren, vizen meg 2 kilos kiszerelesu, moslek kinezetu Huszar salatan, mert miutan volt munkam tudtam, hogy nem lesz mart gondom tovabb.
Otthon ha nem volt penzem es tescos parizsira vvolt csak penzem akkor nem volt kiut......Ott hiaba vartam arra,hogy majd lesz munkam es jo lesz.

Szoval, nem olyan nehez, azt hiszem. Embere valogatja, ki honna indul. Lehet az eleje nehez, de megeri.

De megegyszer mondom, en otthon tervezem a csaladalapitast es a megoregedest.
@Makkasz: Igazad van, de akkor vonatkoztassunk el.Miért nem volt egy emigráns kormány például a rendszerváltásig. Ha kintről jobban lehet segíteni az országot.
@rkazinczy: Nyugodtabban hallathatod a hangod kulfoldrol, mert nem esel bele a veletlenszeru adoellenorzesbe, nem okatat ki az uralkodok talpnyalohada olyan dolgokkal, amin 8 elemivel at lehet latni.

Ez a legnagyobb hiba a BLOGBAN kedves VOLANKOMBI, beszelni jobban lehet kulfoldrol, szavazni is lehet, legnagyobb pofont nem a poolokbol kapta ez az atidemokratikus feudalista csapat, hanem a kivandorloktol.

Aki marad, termeli tovabb az adot a mindent elherdalo (mindegy melyik part) politikusoknak, engedi hogy nyuzzak rola a kovetkezo bort, elegedetlenkedik, de marad.

Igy teszel legtobbet azert, hogy a rendszer fennmaradjon.

Ne magyarkodjatok, virtuskodjatok, martiromkodjatok. Az a legjobb az orszagnak, ami neked is a legjobb, jelen esetben is. Akkor lesz valtozas, akkor szembesulnek vele, ha a borukon erzik, mar a semmit vezetik.

Fele tervez kulfoldre menni. Ha maradnak, fidesz majd azt mondja, milyen jokat tettunk.

Eleg ha kevesebben vandorolnak ki majd a koveto evekben, mint az elozoben (megha aranyaiban tobben is), MNO, kozteve ugy lehozza, hogy ez mekkora siker!

MNO szerint szerdan es penteken erosodott a Ft :))))))))))))))).

Kisfiam meg nem erti, azt mondta, ha gyenge, miert nem megy le kondizni.

Felepitett eleteket, vagyonokat hagynak ott emberek, mert nem birjak elviselni ami folyik.

Kedves fideszes ideologusek, vagy meggyozottek, ebredjetek fel!
@Makkasz: köszönöm a kommented (a többit is!), értem az álláspontodat, ugyanakkor azt is vedd figyelembe, hogy ha nem marad Magyarországon senki, aki itthon dolgozna már most a Fidesz utáni időszak romjainak eltakarításán, akkor a visszatérés is reménytelen lenne. Külföldről lehet szavazni, de szerveződni nehezebb.
@Makkasz: Francot vennék ezek észre... Mire észrevesznek valamit, addigra már nincs ország, ahova hazagyere.
@endike: amit írtál, azzal csak annyi a baj, hogy szerintem pont azok NEM vándorolnak el, akik két pofára vették fel a hiteleket, ők otthon sírnak, mutyiznak, várják az állambácsi segítségét továbbra is...mert az elvándorlók többsége fiatal, akiknek nincs kedve pont azok miatt szívni, akik két pofára, ész nélkül feléltek mindent...úgyhogy erről ennyit...
@Sultan: Nem ertem az emigrans kormanyra vonatkozo kerdesedet.
Nagy pofon ha fogy az adofizeto, de nagy a pofon hogy a nemzetmento orban alatt omlik ossze a nemzet (nem, nem orulok neki, es az ellenkezojenek szurkoltam, hogy sikeresek legyenek, es szivbol orultem mikor meghoztak az allampolgarsagi torvenyt, gratulaltam fideszes barataiumnak).
Kulfoldrol szabadabban irhatsz, befolyasolhatod mas szavazok velemenyet, kevesbe kell tartanod orban miliciaktol, es a buta orbanzombiktol.
Kulfoldon is lehet szavazni.
Ha van magyar allando lakcimed, meg valaszthato is vagy, de miniszteri poziciot meg anelkul is betolthetsz.

Nem ertem ezt az emigrans kormanyt. Mit csinaltak volna a rendszervaltas elott (egyfajta arnyekkormanykent kritizaltak volna?). Ki legitimalta volna oket (sajat, elismert, kozismert multjuk? Milyen valasztas).

En akarok tenni, nem fidesz ellen, hanem az orszagert, hogy ujra remeny, hit legyen a jovoben. Hogy demokracia legyen. Hogy kisebb legyen az irigyseg. Hogy teljesen transzparensen mukodjon az icipici allam, az emberek kiteljesedhessenek egyenkent, csoportokban.

Egyenlore csak a kommunikacio lehetoseget latom, mast nem.

A nyugdijam nem adtam oda elkotyavetyelesre. Mit tehetek meg?
@volankombi: Ma az internet reven nem nehezebb. ketsegtelen, politikai tisztseget vallalni kulfoldrol hiteltelen, es igaza is van annak aki nem szavazna 20 eve kulfoldon elore.

De peldaul szabadabban beszelhetsz, mas kulturat megismerhetsz (mindegyikben van hasznosithato), es anyagilag is azt tamogatsz, akit akarsz, es nem eppen a nyakadon ulot.

De en is megertem allaspontodat, es riszpet, tamogtalak, csak mondd meg miben.
@Tokány: "...Na mindegy, szóval az emberek azt hitték, hogy az MSZP volt a gödör alja, ehhez képest mi lett?..."

En most nem mennek bele politizalasba ha nem baj, de ebbol a szempontbol egy dologot erdemes lenne tudni. Tortenetesen azt, hogy az MSZP valoban a godor alja volt-e. (Barmire ertsed is ezt)
Mert ha nem akkor csak az emberek voltak ugyan olyan hulye naivak mint mindig es vartak a csodat meg a sultgalambot.
@Makkasz:
Úgy értettem hogy abból a sok elszármazott emberből már csak a nagy számok törvénye szerint kellett hogy legyen elég jogász, közgazdász akik alkothattak volna egy alternatív vezetőséget.
Most az Oszkó-Róna tengely aki hozhat valamit.

Így van, marad a virtualitás mint közeg.
@hattyú: Pontosan, miert kuzdjon 80%-os adopressel, vagy eppen munkanelkuliseggel, tapasztalatlansaga miatt lenezett (tegnap pont volt egy blog errol), atyaskodva kezelt (mintha gondolat es akarat nelkuli lenne) fiatal?

Hogy fizesse az elodok (akik most nagykepuen iranyitjak, meg a nyuggerek, akiknek megvedtek a nyugdijat) altal felvett hiteleket, mikozben a helyzete kilatastalan?

Hogy a felelotlenek helyett fizessen???

Hogy tamogassa a nemzeti uj burzsoazia letrehozasat (akik az o es gyermekei rabszolgatartoi lesznek)??? Fidesz szerint ez normalis. A nyuggerek erinthetetlensege meg mindegyik part szerint normalis.

Homaron irt egy figura, hogy valamelyik bank hogy szivatta, amikor ft hitelre valtotta frank hitelet. Ertetlenkedett, az allam miert nem tesz vmit (amit o szivatasnak erzett, bank szempontjabol teljesen ertheto volt, nem naluk fizette be a svajci frankot, nem is voltak ellenerdekeltek).

Itt tartunk. Az allam majd megoldja egy masik dimenziobol atszivattyuzott penzzel, ami nem faj senkinek. Csak gondolkodni, felelosen donteni ne kelljen.
@hattyú: "akik két pofára, ész nélkül feléltek mindent"
Ez pont nem a hitelesekre vonatkozik. Aki most még a hitelét nyögi, az nagyon is pontosan fizető, valószínű jelentősen adózó réteg, őket nem kéne bántani, az ő adójukból kapsz Te segélyt. Ellenben van itt egy másik réteg, akiknek tényleg soha semmi nem drága, amit más fizet, csak nekik jár minden ingyen. Egy pár virsliért simán eladják az unokájuk jövőjét is. Na kik ezek?

Amíg ezt a réteget nem sikerül megzabolázni, addig kár bármi mással foglalkozni.
@analintruder: A fidesz IS. MSZP-MDF-SZDSZ-FIDESZ-KDNP mind vérpadra való bagázs.
"biztató jelek mutatkoznak például az újabb erők, a 4K! és az LMP"

:'(
@Sultan: Szerintem jo az otleted, ha az egy arnyekkormany lenne.
Szigoruan partsemleges, kifejezetten altalanosan elismert es felismert emberi ertekek menten osszeulo Szakemberekkel. A kormany folyamatosan kommunikalna meglatasait. Akar anonim tagokkal is alakulhat (nem kormanyon belul anonim:)).

Mult rendszerben nem mukodhetett volna ilyen ertelmesen, hiszen az uzenetuk nem juthatott volna el Mora. Bar akkor is gondolkodtak neves emberek is az orszag sorsarol, irasok is maradtak errol, nemegyszer politikusoknal is lobbyztak Moszag erdekeben.
Mikbol menthet a kormany (portfolio.hu) - ezert erdemes volt ellopni a nyugdijpenzt, nehogy eltozsdezzek:))))))@MEDVE1978: :

"2. Nyugdíjpénztári vagyon. Az állam számolhat a nyugdíjpénztáraktól kapott vagyon még nem értékesített részével (február végi adat: 720 mrd Ft). A nyugdíjpénztári vagyonból február vége óta valószínűleg mérsékelt ütemben folytatódott a vagyoneladás, így mostani kalkulációinkhoz 600 milliárd forintot veszünk belőle figyelembe.

3. MOL részesedés. Az állam tavaly vásárolta meg a MOL 21%-át, szükség esetén ezen is túladhat. A MOL-pakett a jelenlegi tőzsdei árfolyam mellett kb. 330 milliárd forintot érhet. Mi ezzel az összeggel számolunk. Ezt a forrást bizonyára csak végszükség esetén használná a kormány, hiszen az 540 milliárd forint körüli vételárat figyelve súlyos kudarc lenne a MOL-ügylet. "
@Sultan: Ja igen, es amellett hogy partsemleges, senki, senki nem lehet az uj kormanyban aki politikai vezeto tisztseget viselt eleteben.

Segiteni segithet (pl. en meghivnam tanacsadonak minden oldal legjobb gazdasagisait, csakugy Oszkot mint Chikant)
@ColT: melyikre irtad?
Tudod melyik eloleny meg utoljara?
A remenyhal.
@Makkasz: A reményhal megdöglött. Az új kedvencem egy SZAROK RÁJA :D

" senki, senki nem lehet az uj kormanyban aki politikai vezeto tisztseget viselt eleteben."
De jó lenne... Régi álmom egy ilyen.
@Makkasz: Még.
De jövőre adóköteles lesz.
@rkazinczy:
En otthon "revbe ertem". Csalad (gyerekek) szep haz (nem CHF hitelbol), sajat kocsi (nem hitelbol). 40 elmultam, nyelveket beszelek, multis tapasztalatok, 10+ evnyi a "tarsolyban". Aztan egyszer csak 24 honap munka nelkul. Folyamatos palyazgatas kezdodott, de lassan ra kellett jonni, hogy otthon nem allnak szoba egy 40plusz-ossal. Konkret lehetoseg csak kulfoldrol jott, igy be kellett vallalni. Szakmailag, anyagilag nem bantam meg, de mindent otthagyni, amit megteremtettel, az nem konnyu erzes. A gyerekeknek jo lesz, ha nem otthon szocializalodnak, hogy a vilegkepuk mas lesz, mintha egy otthoni suliban epitgetnek. Mi meg teszunk rola, hogy magyaroknak erezzek es valljak magukat mindig. De akkor is idegenek vagyunk itt. Es munka teren nem latom, hogy lenne visszaut, nem ugy mennek a dolgok, hogy a lehetosegek szaporodnanak...
Nekem az a gyanúm, hogy aki itt jól él, az nem feltétlenül fog elmenni, hacsak nem a saját profiljába vágó munka miatt egy külföldi lehetőségért, mondjuk cégen belül. Mert aki jól elvan, az szeret itt lenni. Attól még persze utálhatja Orbánt, de konkrétan az ő életére nincs radikális hatása annak, hogy ki van hatalmon. Ismétlem, radikális hatása, mert ugyan anyázik a telefonadóra, ugyanakkor nyertese volt az egykulcsosnak.

A pályakezdők elvándorlása más kérdés, de ők gyakran semmiféle realitásérzékkel nem rendelkeznek. Ami nagyon gáz, az az orvos-egészségügyis szitu, ugyanakkor itt se nagyon látom azt a nagy mocorgást. Van olyan orvos ismerős, akinek kb. egy éve mondtam hogy küldjön önéletrajzot, lehet hogy tudok segíteni külföldre kikacsintgatásban, azóta is küldi.
Koma, ha indulni akarsz, uccu. Nem kár érted.
Csak szólok, a "csirkemaszik" egy kacsa.
A kiscsirkének rövid, hegyes csőre van.
@Trompf: "Egyrészt az MSZP-től gecibb ellenzék a világon nem létezik."

Azért lenne más tippem. Melyik párt rohangált évekig Brüsszelbe feljelentgetni akkori kormányt minden szarért? Segítek azokról van szó, akik most haza és nemzetárulót kiáltanak ha MÁS tesz ilyet ellenükben. No? ki volt az a párt aki szinte az összes szociális, EÜ, nyugdíj, adóreformot megfúrta a szavazásokon? No ki volt?

Szelektív emlékezet?
Félre értés elkerülése végett ettől még az a 8 év kegyetlen szar volt.
@sárkányfő:
(gondolatkísérlet: a sokezer segélyezett megkeresi személyesen Simicskát és társait, és akár a TEK-kel együtt is, meglicseli, felnégyeli, irmagjával együtt kiirtja, és szétosztja a minadannyiunktól elharácsolt
lé-t!)

Másik:
minden adandó alkalommal mondani kell, hogy OV és (tettes)társai a végrehajtó hatalmat közpénzek
magánosítására/elrablására/elsikasztására/célzott osztogatásra valamint az emberek elbirkásítására használják.
Ennyire egyszerű a képlet. S robbanás csak azért nem lesz, mert a kuktafazék szelep nyitva (nem úgy, mint a pre-56 években).
Hajrá Magyaroszág (ez hivatalos?), hajrá magyarok (magyarok?)!
@komplikato: Nézz után a cuclib kormánykoalák létszámának, majd nézd meg az egyszerű többséges szavazatokat 2002-2010 közötti két ciklusban. Előételnek csak annyi, hogy a szavazásokat csakis a cuclibek hiúsíthatták meg, mert a jobboldal létszáma nem volt elég hozzá. Több ezer szavazásról van szó.

Gondold át még egyszer amit leírtál.
teljesen evidens hogy az elmúlt párszáz év legnagyobb EXÓDUSÁT produkálja a fides mafia... évi cirka 200 ezer nyugatra, plusz a családtagok...

a határok és az internet NYITVA... ez előny és egyben hátrány is...

könnyen mennek el... de egy adott pillanatban könnyen haza is jöhetnek...

3féle értelmiségi reakció van a drzorvbán fides - drsimicska közgép REZSIM kiépülésére...
1) idomul hozzá, seggnyal, hejezkedik stb...
2) simán elmegy külföldre...
3) gerincét megtartva VÁR és közben ahol csak tudja elmondja hogy az 1920.06.04 es első, és a 1941.06.27-i második NEMZETVESZTŐ elit"viselkedés" és hitványsághoz mérhető GAZDASÁGI és TÁRSADALMI rombolást végez a fides mafia...
amikor a fides zombirkák (párszázezer fides szavazó, akik mind lecsúsznak) nem békemenetezni fog, hanem puszta kézzel megfojttya a keresztapákat, akkor az után majd az ÉRTELMISÉGIek következnek újra...
@Makkasz: a fides mafia kiirtására az fogja adni az erkölcsi jogi alapot a fides szavazóknak... hogy:
1) az alkotmányt megsértve a kizárólagos hatalomra szövetkeztek...
2) államosítottak
3) felborították s demokratikus jogrendet (visszamenőleges törvénykezés stb)

BŰNSZERVEZETBEN előremegfontoltan elkövettet hazaárulás, nemzetvesztés, országrombolás...
a fides mafia spirálba taszította a zországot:
-pl adóspirálba (minél többet lopnak annél nagyobb adót kell, minél nagyobb az adó anál kevesebbet és kevesebben fizetnek...
-pl társadalmi generációs szakadék... fiatalok elvándorlása
-oktatási drasztikus minőségromlás
-erkölcsi válság...

aki azt hiszi hogy az internetező+mobil (határok átlépésére is képes képzett) réteg miatt a ROBBANÁS elmarad, az téved...
az is téved aki a társadalomban anyni immun reakciót nem feltétételez, hogy az éhező-fagyó milliók (4 millió vonal alatti) nem fogja a hitvány politikusokat/keresztapákat és mafia(párt) pénztárnokokat lezavarni, az nagyon téved !

van okuk félni...
@dr. Bubó: Talan nem. A bosszu politikajaval is le kell szamolni (ez egy szep mondat). nem lehet megrendelesre letartoztatgatni, amit a birosag masnapi kiengedessel honoralt sorozatban (megtorik egy ember eletet, mit szolnak, gondolnak gyerekei, szeretteti? hogy folytasson barmilyen munkat utana? szomszedok). persze le lehet valtani a biroi kar joreszet is, bar szerintem ez csak illuzio, annyira sok becsuletes es jo biro van, hogy egy generacion keresztul ultetheti be Orban a partkatonakat, akkor lesz csak kedvere valo valtozas, de szerintem sokan megfertozodnek a tisztanlatassal, mert bironak lenni hivatas, es felelosseggel jar.

A nyomozas, igazsagszolgaltatas nem a politika feladata.

Az uj kormanynak meg kell majd vedeni a mai fidesz vezetoket, barmilyen furcsa.

Persze nem jogszerutlenul, csakis azzal, hogy nem folytat politikai boszorkanyuldozest, es nem hagyja az onbiraskodast.

Ertem hogy fidesz szavazokra mondod, de meg ok sem kovezhetik meg mai huberuraikat.
@Makkasz: sajnálom... ez most nem a tiszta "fides" jog szerint, lepapírozva fog zajlani...

az éhező tömegek előtt nem lesz idő ügyvédet fogadni meg ilyesmi...

sőt a következő választási nyertes szervezetnek az első pontja (a sorozatos halál és elzavarás ellenére) további LUSZTRÁCIÓS törvénycsomag lesz az első pontja...

igazságos vagy nem... nem érdekes ez POLITIKAI LEHETŐSÉG hogy az eddigi pontig... aki bármilyen párt tagja volt/vagy osztlyvezető felett álami tisztviselő az KUKA... marad joga érvényesülni a szemétszállításban (de ott is csak a magánszférában) stb...

ez egy népnek POLITIKAI JOGA... hogy a többség akarata szerint a hitvány alkalmatlan embereit száműzze...

nekem ne mongya senki, hogy az elmúlt 22 év politikusai nem felelősek a rencerváltás "lepacsizásáért"...

nekem magyarázkodhacc a nevükben... csak a fides mafia saját csürhéjét (szavazóit) ez nem fogja érdekelni...
@dr. Bubó: Dehogy magyarazkodok.
Arrol beszelek, mi lehet az alapja a jovonek.
A lincseles nem.
Az uzengetes ahogy a fidesz tette, meg az elszamolobiztos, az nem.

Aki bunos menjen bortonbe. De nem a politika feladata hogy kimondja ki bunos ki nem.

Pl. Orban bunos hogy egyuttmukodik Simicska nevu oligarchaval, moralis csodbe taszitva az orszagot, arrogansan henceg az uj burzsoazia epitessel (adopenzbol epiti, anyad). Ez egy politikai bun, nem borton jar erte, csak ahogy mondod, szamuzetes, ugy, hogy tobbe soha nem valasztjak meg, sem kornyezetebol senkit.

Ha elfogad penzt akar sajat, akar partja nevebe oligarchaitol (amirol senki nem tud), akkor az bun, de azt rendorseg vagy ugyeszseg nyomozza ki, es biro itel.

Normalis hely (tudom Mo nem ilyen), az embereket megvedik a lincseloktol, barkinek legyen is igaza. Szerinted az 5 gyerekes orban apuka azt erdemli hogy gyermekei szeme lattara szettepjek? Szerintem nem. Senki es senkinek a gyereke nem erdemli ezt.

Szoval nem magyarazkodom nevukben, ezt vondd vissza, en gyulolom oket mint a szart, ill. jobban. ("mondom, az a fos, igenis aranyos")
@dr. Bubó: Abban 100%-ig egyetertek, aki betoltott barmilyen politikai, valasztott tisztseget (parlament, onkormanyzat), az soha tobbe ne tolthessen be ilyet. Menjenek a busba mind.
@Balance Of Power: Eleg radikalis, ha a nyugdijaskorodra felretett penzedet kizsaroljak, es meg a szemedbe hazudjak, mindezt erted?
Eleg radikalis ha kotelezo az ovoda (allam, bigott KDNPsek polipkent belenyulnak az eletedbe)?
Eleg radikalis, ha visszamenoleg alkotnak jogszabalyt, es lehet a kovetkezonek te leszel a vesztese?
Eleg radikalis, ha felsz a kormany fizetett vagy megvezetett jokatonaitol, akik osztjak az eszt de egy osszetett mondatot mar nem ertenek meg?
Eleg radikalis, ha meglopnak milliokkal, es utana a tolvaj mar allami megrendelesektol tobzodik, sot?

Szerintem ezek barmelyike eleg radikalis.
A telefonado nem, mindegy miert dragabb.
Testvérem úgy tiplizett Angliába, hogy itthon nettó 900 ezres havija volt, korlátlan cégautó használat, juttatások (felső vezetésben dolgozott). Mégis kiment Angliába, (a végzettségének megfelelően helyezkedett el, mondjuk itthon műszaki igazgató volt egy multinál, Angliában pedig osztályvezető).
Amikor kiment, a kalandvágy hajtotta, és az, hogy a szerelme után menjen.
Most viszont (5 éve él kint), már nem jönne vissza (pedig hívják a régi munkahelyéről is).
Azt mondja, annyival más ott az élet, nyugodt, kiszámítható. Itthon a jó beosztásért és a fizuért semmi magánélete nem volt, este 11-kor járt haza, a kisfiát (akit bébiszitterek neveltek) csak alvás közben látta.
Kint pedig nincs munkahelyi taposás, normálisak az emberek, van egy alapvető udvariasság az emberekben, ami mindenkinek "jár" alapból. Az országutakon normálisak. Ja, és a céges mobilja az öt év alatt még nem csörrent meg munkaidőn kívül (hét végén pláne). Itthon szabira is csak úgy mehetett, hogy a medence szélén kellett tartania a mobilját, hátha hívják a melóból.
Ő nem fog visszajönni, mert bár itthon a felső középosztályhoz tartozott, de Londonban élhetőbb az élet (szerinte).
@sidorovich: SZDSZ szarsaga nem menti fel a fidesz az orszag lerombolasig meno szetveresetol. Fizetos oktatas nem volt jo, egesz addig amig MSZP akarta, most fidesz bevezette.

A hatalomert semmi sem volt draga. Lehet kellett szdsz is hozza, es? Akkor az a normalis hogy mindent meggatolok, parlamentben, parlamenten kivul? Csak mert nem en vagyok hatalmon?

Ugyanmar, szarjancsik.

Mielott ramtamadsz, utalom mszpt es Gyurcsanyt.
@Makkasz: ennyi... POLITIKAI válasz: LUSZTRÁCIÓS törvény...

egyénileg büntetőjogi eljárások, egyesével személyes felelősségről...

sajnos lesz akit meglincselnek... drorvbán-drsimicska eséjes... és még sok fides doki...

"Orban bunos hogy egyuttmukodik Simicska nevu oligarchaval"

ez nem együttműködés... a keresztapa az drsimi-drpint-stb...
drorvbán az arc csak... egy imázs... egy plakátfiu...

"5 gyerekes orban apuka azt erdemli hogy gyermekei szeme lattara szettepjek? "

sorban a válaszok:
-megérdemli... a nemzetvesztésnél nagyobb bűn nem létezik...
-ha rajtam múlna a zország négysarka felé indulna a felnégyelt testével egy egy lo...
-lexarom hogy a lányaival hogyan számol el...
-nem én fogom megtenni... a saját szavazói... a fides csürhe
-nem védem meg... még megúszná... akkor meg az adómból még börtönben tarthatnám, vagy visszajön...

ez a sorsa a hitványságnak...
bárdosi-horti stb sem akarta elveszejteni az országot mégis majdnem totélis pusztulásba vitték...
alkalmtalanul hivatalt vállalni az uyganaz...
"Akkor az a normalis hogy mindent meggatolok, parlamentben, parlamenten kivul? Csak mert nem en vagyok hatalmon?"

Nem értetted meg amit írtam. Te dolgod.
@sidorovich: A tévedés jogát fenntartva nevezett törvények egyike sem egyszerű többséges szavazás volt.
@dr. Bubó: Te is tévedsz. Nem fogják. Mert suttyók és birkák. Ezek még hisznek a Télapóban és a feltámadásban is. Mit vársz a proliktól hát?
Afelől semmi kétséged ne legyen, hogy játszanak a kivándorlásra.
Másrészről meg gondold át: élsz x évet. túl drága az idő arra, hogy idehaza várj valamire.
Savazni meg külföldön is lehet vagy hazajössz 4 évente arra az 1 napra.
A jelenlegi kormány tetteinek, kommunikációjának értelmezésére teljesen felesleges időt pazarolni. Gondolkodás nélkül rabolnak. manyup, tb/nyugdíj járulékból->adó, szja, egyéb adók, és amit még bevezetnek.
Azért ez tényleg nem lehet cél.Mert akkor nem lenne aki nyereséget termeljen.Maximum ha nagyon összeesküvés elméletet akar az ember lehet zsidózni,hogy ők irányítják az egészet és egy legyengült országot akarnak elfoglalni,felvásárolni.
Orbánéknak ez így nem érné meg.Legfeljebb akkor ha becsődöltetik az államot és/vagy adósságelengedést kérnek.
szerintem egyszerűen hülyék mindenhez,kivéve a lopáshoz.Tíz éve is azok voltak.
@Francekellregisztralni: "aki otthon senki az kulfoldon is az lesz." Ezzel nem vitatkozom, de nem mindegy, hogy teszkóspárizsiraisaligtelik senki vagy itthon vagy alapvető szükségleteken túl sem szenvedsz hiányt semmiben és van lehetőséged nem lefelé csúszni hanem előrelépni senki vagy idegenben...
@nemkomplett: Persze. Elvileg mindenképpen.
Lehetőség előre lépni...vécé pucolóból mondjuk customer service agenté ...diplomával azért fáj ám:P
Mindenki akit ismertem ugyan azt csinálta külföldön is mint otthon. Amelyik megállt a lábán az meg állt amelyikük nem az kint se. Érdekes végignézni a törzsfejlődést is. Az illetőnek először otthon hülye mindenki, meg arrogáns meg szar a rendszer. Aztán kijön bárhová ahol a fű is zöldebb meg a ég is kékebb. Először persze azt kell hallgatni, hogy bezzeg itt mennyivel emberibb minden és csak azt mondogatja ő mennyivel többre való mint az a rakás pakisztáni bevándorló akikkel együtt takarítja a vécét, pláne ha diplomája van. Aztán rájön hogy a helyieknek ő kurvára cseléd és mégiscsak barátkozni kezd jobb híján a előbb említettekkel. Elkezdi szidni a helyieket és hangoztatja hogy mekkora előrelépés, hogy egy 6 négyzetméteres szobát bérel és osztozkodik 4 másik random bevándorlóval a fürdőn mert itt el tud tenni 50E forintot is egy hónapban.
Én tényleg nem tudom, hogy hogy van ez, de ha ekkora kompromisszumokat Budapesten tenne az ember, majdnem egálban lenne ... csak pl lennének barátai és esetleg a diplomáját is használhatná amiért 5-10 évig gürizett.

NB.: A rinyálókról beszélek és azoknak a bátrabbik töredékéről, akik ideológiai alapon mennek külföldre dolgozni.

Mindenesetre én ajánlom minden egyes magyarnak, hogy tegyen egy próbát minimum. Rengeteget tanulhat belőle. Probléma megoldást, kompromisszum készséget, tiszteletet önmaga és ez által mások iránt. Megtanulja értékelni az ember a kis dolgokat amik otthon vannak, kint viszont nincsenek.

Még a végén haza lehetne vinni a külföld jobbik vonásait is nem csak a faszságokat amik maguktól jönnek.
"hiperdrága poszthippi Ozora " Ozora semmivel sem drágább bármely magyar fesztiválnál. Legalábbis 2009ben még 500 forint volt egy sör, ami abszolút nem sok fesztiválon még otthon sem.

Külföldi fesztiválárakat (Boom, Freedom) nézve meg nagyon is olcsó.
@Francekellregisztralni: Ezen túl lehet lépni. 2.5 éve lakunk kinn, ebből lassan 1 éve saját albérletben, 40 négyzetméteres lakásban. Igen, tömegszálláson kezdjük sokan, de abszolút nem elérhetetlen a saját albérlet.

Ismerősi körben pedig nem tudok olyanról, aki nem a szakmájában helyezkedett volna el. ( bár a diplomámat nem firtatták, én is a szakmámban dolgozom)

A műveltebbek amúgy tisztelnek, és kedvelnek bennünket, akiről te beszélsz, hogy lenéz , na az kb az a réteg, aki otthon is gyüttmentezik...
@Makkasz:
Hú bazz, te aztán megmondtad.. Valaki írta, ha otthon megkapná azt a fizut, és azt csinálhatná mint "kint", akkor sem menne! Na én erre azt mondom, hogyha otthon többet addnának, AKKOR SEM MENNÉK VISSZA! Mert ez nem (elsősorban) a pénzről szól.. Pedig én is a szoci éra alatt léptem, le és még az elején gondolkodtam azon, hogy visszatérek, ha elzavarják őket.. Drukkoltam (naivan) a FIDESZ-nek, mert lett volna lehetőségük.. De roszabbak mint az emeszpé.. Nem kicsit.. No erre mit mondasz Trompf? Tudom hazaáruló vagyok...
@Trompf:
"Egyrészt az MSZP-től gecibb ellenzék a világon nem létezik."

Aha, igen. Mert az MSZP volt az, ami mindenféle demagóg népszavazást kezdeményezett ellenzékben, pl pár ezer ft-os tandíj, 300 ft-s vizitdíj. Kormányra kerülve meg a terhek százszorosát vezették be.
Túl azon, hogy a hülye papagáj szíjgyártó mint a magnó úgy mondta mindenre anno, h így meg úgy nem jó, neazemberekkel fizettessék meg, stb stb stb.
Szerinted ezt képviselik ma is?:DDDD
A fidesznek tökmindegy volt mint locsog, lényeg hogy szajkózhassa a hazugságait, hogy igaz e vagy sem, az lényegtelen.

"Legalábbis tudtommal példanélküli az EU-ban, hogy egy ország képviselője saját hazája ellen fogalmazzon meg elmarasztaló határozatot (Göncz és Tabajdi) avagy megszavazza a kohéziós alapok támogatását.
Szólj ha van rá példa és tévednék."

Van rá példa és tévedsz.

hirszerzo.hu/nyuzsi/2012/1/17/Meglepo_a_Fidesz_javaslatara_iteltek_el_Mag_XJX1S0

index.hu/kulfold/eu/2010/04/20/szajer_az_eu_ne_turje_el_a_hazugsagokat/

Orbán Viktor 2006-ban az Európai Parlament néppárti frakciója előtt az uniós
segítségnyújtás megtagadását sürgeti Magyarországtól, a fejlesztési és támogatási források
leállítását (több száz milliárd ft forrás):
www.figyelo.hu/uzlet/20061025/orban_elzarna_unios_penzeket/

És akkoriban úgy mószeroltak ám, hogy az mszp (bár ritka béna társaság volt) de tizedannyit nem szemétkedett, mint ők jelenleg. Képzelem, mit harsogott volna külföldön a fidesz, ha az mszp nevezi ki a pártkatonáit közt elnöknek, lop el sokszázmilliárd közpénzt, nyomja tele az alkotmánybíróságot, az mnb-t s minden fontosabb szervezetet, ami csak létezik, a saját pártkatonáival, lopja el a manyupok forrásait, stb stb stb.

"Másrészt pedig az MSZP 8 évét amikor is a Szlovákok elött a Románok után kerültünk a Görögökkel holtversenyben, hogy a Fidesznek tudod be az fantasztikus távlatokat sejtet elkötelezettséged terén."

Érdekes tőled olvasni az elkötelezettségről :)

Amúgy egy szóval nem mondtam, h az mszp-sek jól csinálták, nem véletlenül kaptak ki. Az elmúlt másfél évben viszont gyakorlatilag minden mutatónk jelentősen romlott, ezzel viszont neked semmi bajod. Ráadásul ennek a romlásnak döntő része feleslegesen, a világgazdasági helyzettől függetlenül következett be, azért, mert Orbán egy elmeneteget nevezett ki gazd miniszternek, és a fideszesek ostobaságai miatt ugrálnak az árfolyamok, röhög az országon a külföld.

De mondtam már, ha neked ez az ideális kormány, szavazz nyugodtan rájuk.
@Makkasz:

"Abban 100%-ig egyetertek, aki betoltott barmilyen politikai, valasztott tisztseget (parlament, onkormanyzat), az soha tobbe ne tolthessen be ilyet. Menjenek a busba mind."

Ezzel nem értek egyet.
Miért kellene valakit, aki anno jó volt, lecserélni valami középszerűre, csak mert az még nem viselt hivatalt?
Anno F. D. Roosevelt is 3 cikluson át volt elnök, ki is hozta az Usát a válságból. Itthon is vannak azért olyanok (pl a fent valaki által említett Oszkó, Chikán) akiknek a szakértelmét nem kellene eldobni, csak mert már "voltak".
A használati tárgyaidat sem akkor dobod el, mikor x időn át használtad, hanem akkor, mikor elromlanak, azaz a továbbiakban már nem használhatóak. És bizony a kormány és annak tagjai egy normális országban használati tárgy, amit arra tartanak, hogy javítsa az országot. Svájcban valószínűleg azt se tudják az emberek, kik a miniszterek, meg a min. elnök. Egy dolgot tudnak, hogy az ország halad előre.

A javaslatod éppen egy egyenlősítő javaslat, ami arra mutat, hogy ugyanannyi időt töltsenek el pozícióban az idióták, mint a hozzáértők. Pedig a cél pont az lenne, hogy az idióták rovására a hozzáértők minél nagyobb időszakban (és számban) döntéshozói helyzetben legyenek.
@Makkasz: Elég régóta sejthető, hogy a mi generációnk (30+) úgy ahogy van, elfelejtheti a nyugdíjat. Kis túlzással, teljesen mindegy, hogy ellopják-e vagy nem. A jövőt ennek tudatában érdemes tervezni. Mindazonáltal sajnálom, hogy félned kell.

@Andriana44: Ez tényleg ideális, tök jó ha így van, kár hogy nehezen hihető. Mert az angolok ugyanúgy fúrják egymást munkahelyen, mint bárki más. "Jár" az udvariasság, persze, de közben jól hátbadöfnek. Akikkel én dolgoztam együtt (vezetők), ugyanúgy 24/7-ben hajtották a bizniszt (vonaton, reptéren is) mint itthon és ugyanolyan arányban voltak jófejek és rosszfejek, mint bárhol máshol a világon. Az igaz persze, hogy augusztusban és dec.16.-jan.15 között általában nyomuk veszett.
@Pop40: Orbánék faszok voltak ellenzékben, úgy viselkedtek mint a durcás ovisok, de ettől függetlenül manapság Mesterházy mondja (nem egyszer szó szerint) ugyanazt, mint ők 4-5 évvel ezelőtt. Még zemberekezik is. Ezek szerepek és most az MSZP játssza a durcás ovist. Ennyi. Kurva nagy közhely, de a valódi zembereket mindegyik leszarja, miután azok leadták a voksukat.
Akkor röviden, mert ugyan "A hozzászólás elküldése sikerült" de nem jelenik meg.

Itt az összes választás térképe egy lapon,
hasznos-oldalak.info/docbook/kunszt/book.html
és itt a 2010-esé is: fn.hir24.hu/cikk/00240000/249273/2.jpg
Látható, hogy eredményes ellenzék volt mindig (2002-ben 48,7%-os),
kivéve az utolsó választáskor, mert a 2/3-ad ellenében senkinek nincs szava.
@Pop40: félreérted, nem örökké, hanem csak ez alkalommal, mert a rendszerváltás előttiek nem kellenek, az az utániak mind korrumpálódtak, és cinkosok a jelen helyzet kialakulásában.

Nem "hivatalokról" van szó, hanem politikusokról, hivatalok vezetése (államtitkárok), majd az új vezetés eldönti. Személy szerint igyekeznék megtartani, a valódi együttműködés jegyében.

A legnagyobb tévedés az, hogy aki hivatalban volt, lecserélni középszerűre. Rengeteg kiváló embert ismerek, akik talán most megszólítva érzik magukat (a horrorisztikus kormányzás miatt hajlandóak felelősséget vállalni országunkrt), és valószínűleg a parlamenti képviselők 99%-ánál magasabb IQ-val (ez nem politikus utálat, egyszerűen tény, és nem predesztinálja őket sikerre), és több gazdasági tapasztalattal rendelkeznek. Magamat is nyugodt lelkiismerettel ide sorolom.
@Balance Of Power: Nem így van. A magánszámládan, magad által választott pénztárnál, magad által választott portfolioba helyzett, magad által megkeresett pénzt miért kéne elfelejtened (az államiró igazad van, már Orbán zsarolás előtt magamban lemondtam, bár nem úgy hogy nem lesz, hanem hogy kevés lesz, arra nem lehet építeni). Nekem ez manyupban ott van.

Úgyszintén az önkéntes nyugdíjpénztári, arról sem kell lemondanom, ott is van megtakarításom.

Itt arról van szó, hogy az állami "gondoskodás"(ami nem más mint a pénzbeszedés az arányaiban egyre kevesebb adófizetőtől), értéktelen, pazarló, és onnét nem számíthatunk pénzre, de a nyugdíjról nem kell lemondani, magunknak kell gondoskodni róla.

A mi generációnk "bevállalta" (nem önként), hogy megfizeti rendszerváltás költségeit, fizeti a nyuggereket és magának félretesz nyugdíjra.

Ezt a "megállapodást" felrugta Orbán. Ha tehetném, én is felrugnám őt, mint a szepegombát.
@Balance Of Power:
Én csak azt tudom, amit a hugomtól hallottam. Itthon környezetvédelmi igazgató volt egy multinál, Londonban környezetvédelmi osztályvezető egy vegyipari gyárban (a végzettsége gépészmérnök és környezetvédelmi mérnök).
Igaz, pasik között dolgozik, lehet, hogy azért is nem fúrják. Tény, hogy simán hazajöhetne és ott folytathatná a volt munkahelyén, ahol abbahagyta (hívják állandóan vissza), de nem jön, mert azt mondja, más az életérzés ott.
@Andriana44: Pasik között egy nő? Mindjárt más :) De ez tényleg nem feltétlenül Mo. vs. nyugat kérdés, mert mindenképpen jól élt.

Mondjuk én a munka miatti rinyálást sose szerettem semmilyen szinten, mert tapasztalatom szerint mindig azok sírnak a leghangosabban, akik relatíve szabadok, tehát nem "blokkolnak".
@tildy:): Egyrol beszelunk. Gondolom ti otthon se csak rinyalni voltatok kepesek:) En is megoldottam egyes szamban is a sajat albit meg minden, de nem is szarorszagozva leptem le. Ha jolet lenne otthon akkor is eljottem volna, csak sokkal hamarabb...csak mert erdekelt.
@Francekellregisztralni: Úgy vagyok vele, ha valami nem sikerül, az első körben az én hibám. Nem úgy jöttünk el, anyagilag ha nem is fényűzően, de átlagosan vállalható szinten éltünk. Okok hasonlóak.
süti beállítások módosítása