Szép Magyar Bölcsességek és Szólások XIX.
Cselekvésetika
Jenő, a történelem az körforgás, vagy inkább haladás? És a pillangó szárnyának örvénye mit fúj még utunkba kisfiam? Kérdezte a polgármester felesége az urától. A ciklikus történelemszemléletet a vadállatok elé vetném, ha ehhöz nem kellene letennem az újságot, válaszolt a férj sasjózsefi hangon. De mégis Jenő nincs dézsávüd ha pölö a mai újságot olvasod? – érdeklődött tovább az asszony.
Nézd szívem a forradalom mindig visszatér oda, ahonnan indult, hogy újra elkezdje amit egyszer már bevégzett, hogy majd eljöjjön a pillanat amikor azt mondhatod, Hic Rhodus, hic salta! Gyöngyikém, hát még a kommunista eszkatonnak is szüksége volt, egy ciklikus időképpel korrigálnia magát. Hogy ebből mi következik? - az, hogy a két időszemlélet viszonya nem egymást kizáró és vagylagos. Mindkettő a nagy emberi történet egy egy oldala és attól függően hangsúlyozza egyikét vagy másikát az emberiség, hogy a konkrét cselekvésetika számára milyen következményt remél tőle.
Kösz, akkor máskor inkább nem válaszolj – mondta a polgármester felesége, majd lecsapta a vasalót és elviharzott.
Fantasztikus
Az egy fantasztikus érzés - vallott titkáról a Menedzser Magazinnak a közbeszerzési szakértő, - amikor oda juttatunk egy ajánlatot, hogy befogadják és nincs benne formai hiba.
Eszkáb
Az illető egy nap majd talán bárkára száll, hogy elmesélhesse, amit látni fog, burnusza végébe kapaszkodik a Nap, fejkendőjét fogja a Hold, ne hagyj itt minket, nélkülünk nem nyílik az áldás virága, szólanak a legkisebbek. Illető eltöprengve lelassul. Azóta az utazók, az idegenek és az illetők, nem lehetnek az övéiknél és az övéik is el vannak tőlük választva, mint az állatgyermekek (pölö abból a legcukibb, az a kis gazella, aminek aztán gyorsan meg kell tanulnia szaladni, mert jön az oroszlán) a csecstől. Ezekkel a bölcs szavakkal tanította a cigánydoktor a hét gyermekét a kertben, majd PET palackokból eszkábált katamaránját a Dunára bocsájtotta és a bő tavaszi vízhozammal a végtelen felé vette az irányt.
Irányzott
Nietzsche, Jézus és egy hamis próféta bandukolnak egy kisázsiai sivatagban. Egyszer csak aláereszkedik egy fémtartály és tetejére selyem lepel hull. A hamis próféta jajveszékel, Jézus bölcsen hallgat, de Nietzsche egy jól irányzott rúgással fölpattintja a tartályt. Dzsinn mától nekem szolgálj! kommandírozta a fura gömbbel a fején pislogó ismeretlent. Bár kezdetben voltak kétségei, az első iráni űrhajós akkor már biztosan tudta, hogy ez nem a paradicsom és ezek semmiképpen nem lehetnek a hurik. De akkor mi történhetett? Lassan összeállt a kép: az iráni-izraeli atomháború elpusztította az emberi fajt, csak a három legszívósabb maradt hátra és ő, hogy újra elölről kezdődhessen a történet, amely oly nagyon jól szórakoztatja az Úristent.
Kép: Birkás Ákos
Szép Magyar Bölcsességek és Szólások VIII.
Szép Magyar Bölcsességek és Szólások IX.
Szép Magyar Bölcsességek és Szólások X.
Szép Magyar Bölcsességek és Szólások XI.
Szép Magyar Bölcsességek és Szólások XII
Szép Magyar Bölcsességek és Szólások XIII.
Szép Magyar Bölcsességek és Szólások XIV.
Szép Magyar Bölcsességek és Szólások XV.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.