Ezek a ti kedvenc európai villamosaitok
Előző posztomban az én kedvenc európai villamosaimat mutattam be, a végén pedig ti szavaztatok arról, hogy ezek közül melyik a legjobb, plusz sokan ajánlottatok más villamosokat is. Ebben a posztban a legtöbbetek által hiányolt villamosokat mutatom be, valamint a szavazás első hat helyezettjét. Az első hat az elejétől kezdve leszakadt a többitől, de abban, hogy melyik lesz az első, nagy volt a verseny, az állás még napok után is állandóan változott, de mostanra bőven eldőlt. Eredmények a következőkben!
Reakciók a felvetéseitekre
Többen írtátok, hogy Jeruzsálem nem Európa, ez így igaz, természetesen, de kulturálisan ide is szokták számítani (Izrael a foci EB-n is európai csapatok között van), ezért vettem bele, de hiba volt, ez igaz. Azt kifejezetten sokan írtátok, hogy szerintetek a budapesti Combino is befért volna a legjobb 15-be, ezt elismerem, nekem a Combino személy szerint nem tartozik a kedvenceim közé, de mint azt a korábbi, 4-es-6-os villamosokról írt posztomban is említettem, a budapestieknek a Combinókról alkotott véleménye igencsak kettős. Azt is többen mondtátok, hogy túlsúlyban vannak a Citadisok a felsoroltak között, ezt is elismerem, de hát ez egy szubjektív poszt volt, én azokat szeretem a legjobban, na!
Amelyek kimaradtak
Viszont a Citadisok túlsúlya azt is eredményezte, hogy igen jelentős gyártók villamosai maradtak ki, mint pl. a CAF Belgrádban, vagy a PESA Varsóban, valamint a Solaris Jénában, illetve az Ansaldobreda Firenzében közlekedő járművei, továbbá a Budapesten kívüli Combinók. De a korábban részletesen bemutatott Tátrák is kimaradtak, és szintén senkinek nem jutott eszébe Nantes villamosa, se a CAF, se a Bombardier, se a Citadis Dualis. Úgy szintén nem került szóba Mulhose villamosa, se a sárga Citadis, se a Siemens Avanto, ahogy a színes tenerifeit se szavazta be senki. Szintén nem hiányolta senki az orleans-i Citadisokat- se ezt, se ezt, ahogy Brest, és Tolulouse Citadisa is említés nélkül maradt. Ugyanúgy nem gondolt senki a krakkói Bombardierre, se erre, se erre, se erre, de a madridi vagy barcelonai Citadist se hiányoltátok. Érdekes volt megfigyelni viszont, hogy rengetegen rajongtok a régi villamosokért, szóba került többek között a milánói régi villamos, a MUKI, és San Francisco villamosa is, ami ugyancsak nem Európa, de egy említést megér. De szóba kerültek más régi villamosok is: pl. ez, és ez. Szintén senkinek nem jutott eszébe viszont az isztambuli Istiklalon közlekedő régi kocsi.
Ezek a ti kedvenceitek
Engem egyáltalán nem lepett meg, hogy a hiányolt Siemensek közül több szavazat is a bécsi ULF-re is, ahogy a régi bécsi E1-esre is voksoltatok. De szavazott valaki Innsbruck Bombardier-ére, és az új manchesteri villamosra is. Szintén szavaztatok Athén Ansaldobredájára, a dublini Luasra, és a bilbaói CAF-ra is.
Többen is megszavaztátok, illetve kommentben is megemlítettétek a berlini Bombardier Flexityt, a Solaris Traminót, a prágai Skoda ForCityt, a zürichi Bombardier Cobrát, és a régi lisszaboni 28-ast is.
A Top 10
10. Skoda 26T Miskolc:
(Az új villamos még most futja próbaköreit)
9. Debrecen villamosai
III. A Bengáli:
II. Ganz KCSV6:
(utolsó hazai gyártású villamosunk)
I. CAF Urbos:
(Az új 2-es vonalra kerülő villamos)
8. PESA Swing, Szeged:
(A szegedi testvérei a szintén beszavazott kolozsváriak, csak lilában)
7. Budapest
V. Tatra T5C5:
(A jó öreg Tatra gyár speciálisan Budapest igényei szerint készített villamosai)
IV. Ganz KCSV7:
(A Ganz ICS felújított változata a budapesti 2-es vonalon, a világ 7. legszebb villamosvonalán)
III. UV:
(A Budapestet 50 éven át szolgált villamos is sokak kedvence. Pláne ha karácsonyi kivilágításban közlekedik)
II. A régi 58-as villamos Zugligeten:
I. Siemens Combino, Budapest:
(A világ leghosszabb, legforgalmasabb villamosa)
6. Skoda 13T, Brno (161 szavazat):
(Testvérei a prágai 14T, és a wroclawi 16T)
5. Siemens Avenio, Sul do Tejo (178):
4. Alstom Citadis 302 Jeruzsálem (179):
3. Alstom Citadis 403, és Bombardier Eurotram Strasbourg (209):
(Sokak kedvence, az Eurotram (balra) megtalálható Portóban, és Milánóban is)
2. Alstom Citadis 301, 302, Montpellier (277):
(És persze a 402-es)
I. Bombardier Cityrunner, Marseille (418):
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.