Nem kelt fel a Nap

2009.09.28. 10:00 gorbacsov

 

Szombat reggel eltűnt az m1-ről a Nap-Kelte. Valószínűleg kevés ember akad az országban, aki azóta sírva ébred, de nem is ez a lényeg.

Ami igazán érdekes, az a műsor megszűnésének mikéntje. A köztévé jó ideje a politikai csatározások színtere - 2006 óta ezt szó szerint is vehetjük -, eszköz éppen kormányzó párt(ok) kezében. Állítólag a költségcsökkentés az oka, hogy a külsős műsorokat sorra mondják fel, így "A tévé ügyvédje", a "Beugró" és az "Á la carte" is lekerül a műsorról.

Gyárfás Tamás "ügyes üzletember", úgy tűnik ezúttal azonban nem tud semmit tenni, a "közérdek" a meglévő szerződése felbontását diktálja. Az MTV azonban nem tudott elfogadható és érthető indokkal előállni a 2010 végéig érvényes szerződés idő előtti felmondására. Talán a borítékolható Fidesz-győzelem az ok? Érthető, de nem elfogadható. A fideszes és KDNP-s politikusok 2006 ősze óta bojkottálták a műsort, a Nap-keltét váltó Ma Reggel meghívását azonban elfogadta Semjén Zsolt.

Kósza hírek járnak arról a szerződési gyakorlatról, ami a médiában a menedzsment és a kuratórium egymásra mutogatásaként csapódik le, miszerint ugyan csak a kuratórium beleegyezésével lehet szerződést kötni, a szerződésbontáshoz azonban nincs szükség a hozzájárulásukhoz. Úgy tűnik tehát, hogy míg a kuratórium félti a seggét a jelenlegi gazdától, és ezért kitart a Nap-kelte mellett, a menedzsment, élén Medveczky Balázs ügyvezetővel már a jövőre gondol.

Az egész ügy körül akkora bizonytalanság uralkodott, hogy még az ott dolgozók sem tudták, lesz-e egyáltalán adás illetve munkájuk a következő napon. A szeptember 26-i, szombat reggeli adást fel is vették élőben, a Nap-kelte oldalán meg is lehet nézni, az MTV-nek átküldött jelet azonban az nem vette át, helyette "kulturális és ismeretterjesztő műsorokat" sugárzott. Gyárfás nyilván az utolsó pillanatig reménykedett a műsor megtartásában, így ő maga sem mondott semmi véglegeset.

Most azonban új csatorna után kénytelen nézni, lehetőségként felmerült a StoryTV, de azt is rebesgetik, hogy saját csatorna indítását tervezi az üzletember. Az új tévé európai híreket sugározna, a jobbos-konzervatív előretörés ellensúlyozására egyfajta baloldali HírTV alakulhat.

Attól függetlenül, hogy a Nap-kelte jó volt-e vagy sem, az egész történet gyönyörű példa a közjavak kezelésének általános színvonalára. A szakmai szempontoktól függetlenül maradt fenn eddig is a műsor, azoktól függetlenül szűnik most meg. Az MTV a székház-üggyel is szépet alakított, a helyzet azóta sem lett jobb. Nem is lesz, amíg a politika mondja meg, mi legyen az adás.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr681412137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

húúh mekkora tülekedés! ennyi elvtársat elhelyezni a jól megszokott jó színvonalon.. nem lesz könnyű!
sajat csatornat a gyarfas? ezzel az eloregedett technikaval? egy normalis feliratozojuk sincs, nemhogy bluebox, 3 gepes montirozoik vannak, sehol egy nonlinearis
penzt meg senki nem fog beletenni (partok se) amikor nivosabb csatornak versengnek a partbefolyasert (echo, hir, stb)
es a sajat hirszerkeszto garda egy vagyonba kerul

orszagos tv-n tudna csak tovabb elni a reggeli savban, de olyan nem lesz neki
Mégis napkelte.?. a végén még tényleg újraindul.
At ATV-n mindig számítanak rájuk, úgyhogy nem lesz probléma. Bár Gyárfás méltóságos úrat már rég ki kellett volna moderálni a médiából...