Exkluzív interjú a boltossal, akit elnyomnak a bringások

2009.12.15. 12:00 baum

Még egyszer, utoljára, az EmPaMo kerékpársáv elleni tüntetésről.

A vasárnap tartott demonstrációjukon egyértelműen kiderült, hogy súlytalan, háttér nélküli szervezetről van szó. Szimpatizánsaik, szervezőik nem csak egymásnak mondtak ellent, de gyakran saját maguknak is. A nagyfokú médiaérdeklődés adódhatott fellépésük groteszkségéből, ahogy egy, a helyszínen megjelent bringás mondta: „Nem túl ízléses a klímacsúcs alatt autós tüntetést szervezni!”

Sok-sok vélemény meghallgatása után megállapítható: egyedül a kényelmüket féltik, azt a megszokott rutint, amit az előző rendszer elhibázott városstratégiájától megörököltek. Kettős beszéddel operáltak végig, azt hangsúlyozták, hogy nincs semmi bajuk a biciklisekkel, de azért tudodkik a hibásak mindenért (ld. még Jobbik- zsidók reláció). Néhány boltos érve tűnt meggyőzőnek, akik az árurakodás nehézsége miatt szívnak. Ez viszont a kivitelező hibája, hogy nem egyeztetett velük a tervezési szakaszban. Ja, és természetesen szempont a mindenki mantrája, a P+R megoldás, így legyen.

Kürti Gábor, a Critical Mass egyik vezetője blogbejegyzésében írta, nem kíván velük foglalkozni, nekik a 300.000 tagot számláló Magyar Autósklub a tárgyalópartnerük. Kijelenthető, jól döntött, helyén kezelte ezt az egészet - a demonstráción összesen huszonöt kerékpársávban parkoló autót számoltunk össze, plusz a két rendőrautót. Persze amikor a CM még csak huszonöt bringásból állt, akkor illegális volt, nemhogy rendőrök állították volna meg az autósforgalmat...

Na kérem, itt exkluzív interjút lehet hallgatni, az Index-videóból megismert öblös hangú klíma-szkeptikussal, karácsonyi ajándékként a fa alá:

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr891599442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez mekkor a paraszt... elküldi az embert new york-ba meg washingtonba.. aztán mikor dánia németorszg szoba kerul akkor az már nem számit, az más ország :DD
szánalmas, azt sem tudja mit beszél...BIKERS FOREVER!:)
na, a brit tudosok :) a faszi meg hogy érvel, hogy ha valaki a nevét adja egy ilyen dologhoz, mármint hogy nincs klimaváltozás, akkor az ugy is van :) ÉS mennyi ilyennel van tele az ország... gondolom még pesten kivul nem járt sehol egész életében, ezért fel sem tunik neki hogy mi a kulonbség a belvárosi és a hegyi levegő között... de még ha igazat adunk is neki és nincs klimaváltozás, azért gondolom annak ő sem örülne ha minden héten szmogriadot kéne fujni a sok szemét auto miatt...
Imádom ezt az embert. A nyilatkozataival nagyon sokat lendít a kerékpárosok ügyén. Szerintem a Kerékpárosklub ügynöke. :)
@norbi2k: New Yorkba aztán küldheti...:) "Mass transit use in New York City is the highest in the United States, and gasoline consumption in the city is the same rate as the national average in the 1920s.[48] New York City's high level of mass transit use saved 1.8 billion gallons of oil in 2006; New York saves half of all the oil saved by transit nationwide.[49] The city's population density, low automobile use and high transit utility make it among the most energy efficient cities in the United States.[50] New York City's greenhouse gas emissions are 7.1 metric tons per person compared with the national average of 24.5."
"Unlike every other major city in the United States, public transit is the city's most popular mode of transit. 54.6% of New Yorkers commuted to work in 2005 using mass transit.[166] About one in every three users of mass transit in the United States and two-thirds of the nation's rail riders live in New York and its suburbs.[167][168] This is in contrast to the rest of the country, where about 90% of commuters drive automobiles to their workplace.[169] According to the US Census Bureau, New York City residents spend an average of 38.4 minutes per day getting to work, the longest commute time in the nation among large cities."
És ez meg főleg!!!!!!!!! "New York's high rate of public transit use, 120,000 daily cyclists[179] and many pedestrian commuters makes it the most energy-efficient major city in the United States.[48] Walk and bicycle modes of travel account for 21% of all modes for trips in the city; nationally the rate for metro regions is about 8%."

Eeeennyi:)
Eldobom az agyam ettől az embertől!
Nem veszi észre, hogy lassan nincsenek évszakok, hogy a tél és a nyár egyre szélsőségesebb?
Ezek csak olyan példák, amit a hetvenéves nagypapám szájából hallottam elhangzani, aki világ életében kőműves volt.
Persze ezért is a zsidók a hibásak...
Baszki, ezt hogy bírtad ki röhögés nélkül?
"A kerékpárosok ránőttek az autósok fejére!" :D
Egyben egyetértünk. A trafikba árulhatnának fűvet itt is.
Ha már amúgy minden baszottul elszarodott.
Ez a Fent és Lent valami Hermetikus Club?

Egyszerűen nem értem mi a fasz bajuk van a bringásokkal.
Van kormány fék minden auton, nem?
Én bkv-s/gyalogos>autós>kerékpáros vagyok, tehát legkevésbé kerékpáros, de ennek ellenére azt vallom, hogy a kerékpár a leghasznosabb közlekedési forma.
Ez a muki, az a fajta okoskodó, rosszindulatú fasz, akit vastagon le kell szarni. Tárgyalni sem érdemes vele, mert eleve kompromisszumképtelen.
A CM-nek kb ugyanaz a stilusa mint ezeknek az autosoknak. Hasonlo a hasonlohoz... Sose utáltam a kerékpárosokat nyáron legtöbbet én is kétkereküzöm de a CM-et mindig is rüheltem a stilusa miatt. Utánam a vizözön...
ha meg van parkoló, akkor meg az a baj, hogy fizetni kell.

semmi sem jó :)
A kerékpárútnak semmi köze sincs ahhoz, hogy a kerékpárosok betartják-e a kreszt.
Ennek a fasznak csak a saját igaza létezik, azaz: Autós vagyok, mindenhova azzal akarok menni, mindenhol le akarok vele állni, mindent összebűzölhetek, mert szerintem én sokat adózom, és a bringások dögöljenek, a felmelegedés meg nem is létezik és csak egy igazság van, az pedig az enyém!
nem túl szerencsés ötlet megszüntetni na parkolókat...
@OmegA404: Igen van. Nekem pl. soha nem okoznak gondot a kulturált bringások. Felezőre ráhúzódva kellő odafigyeléssel meg lehet előzni őket gond nélkül. Többségük úgy közlekedik hogy ezt meg lehessen tenni. Ezen felül engem a kerékpárutak zavarnak legjobban, mert úgy vannak kialakítva hogy autóból nem biztos hogy lehet látni amikor jön egy bringás.

Más interakcióba nem kerülök bringásokkal autóval, ezt a keveset meg el lehet viselni.

Az tényleg bosszantó hogy parkolóhelyeket szüntetnek meg, de azért azt se felejtsük el, hogy ahol mind a kettőt megcsinálták, ott az autósok magasról sz... illetve parkolnak a bringaútra, tehát ezt az autósok köszönhetik maguknak hogy bringaút mellé nem tesznek parkolót mostanában. Ha képesek lettek volna együttműködni, akkor most nem lenne szükség a parkolóhelyek megszüntetésére.

Másik, hogy én egész hatékonyan el tudom kerülni a belvárost. Ha mégis be kell menni, akkor pedig bringa vagy a metró elég hatékony ahhoz hogy eszembe se jusson autóval menni, maximum motorral.
@Carl Lazlo, Esq.: biztatóan néztünk a szemébe és próbáltunk minél több gondolatot kiszedni belőle
annak azért örülök, hogy ennek a manusnak is csak egy szavazata van...
@volankombi: Beszarás. Én simán a képébe röhögtem volna.

"Akkor a demokrácia hol van, ott megvan szabályozva, hogy a kerékpáros nem ülhet a biciglire a járdán"

"Na, nem akarom az izraelakat bántani, de a zsidó..."

Klasszik.
Az az árurakodás kicsit fura,hányszor hozznak egy héten árut?Szerintem 10-nél biztos nem többször,ki kell rakni az árut,nem bennt kávézgatni még a szállitónak meg az üzletkötönek,elismerhetik ez igy müködik,mi kamionokat rakunk ki 30 perc alatt!? és nem raklapos holmit..én is fizettek súlyadót,minden adót,még sincs leaszfaltozva elöttünk az út.Eze gy paraszt..az a legnagyobb baja hogy 100 métert kell este sétálnimikor hazamegy,az én adómból inkább bicikli út épüljön,mint egy seggfejnek parkoló..
Baszki, annyira szánalmasak vagytok, hogy az már hihetetlen.

Volt egyetlen egy autós tüntetés, ahol az autósok is el merészelték mondani a problémájukat (még a várost sem bénították meg ehhez, mint ahogy a divatbringás pride idején szokás) és azóta egyik divitbringás hippi a másik után rí, nehogy kimaradjon a sorból és véletlenül ne háborodjon fel látványosan, hogy ezek itt hogyan mernek elvárni bármit, meg egyáltalán hogyan mernek létezni, amikor pedig a bringázás az egyetlen elfogadható közlekedési mód a földön, ami mindenkinek minden célú közlekedésére alkalmas, aki pedig mást állít azt nyilván az ördög szülte és égessük el máglyán most rögtön. Mintha valami vallási szekta fanatikus híveit hallgatnám.

Aztán megy az összenépi csodálkozás, hogy "de hát mi bajuk van az autósoknak a bicósokkal, amikor pedig mi olyan tündibündi-környibarik vagyunk, hogy még a szomszéd sarkon lévő melóhelyünkre is elbicózunk?"

Esküszöm én sem tudom.
azért ebből most képet kaphattak a "nem fanatikus bringások", hogy nagyjából milyen kaliberű szellemi szinteken kell megvívni az olyan csatákat, hogy hol kéne kerékpár infrastruktúrának épülnie, miért jó az ha többen bringáznak a városban és kevesebben autóznak, stb stb.
Picit elvont szakmai érveket - melyek érdeksérelemmel járnak - ütköztetni a derék bolttulajdonos "szakmai" szintjén, érzelemből 'hívő' embereknek. Szóval nem egyszerű a dolog.

igen, sajnáljátok a bicikliseket :D

na, csak azt akartam ezzel mondani, hogy nem csak szelíd (...) bolttualjdonosokkal kell ilyen szinten szakmai vitát folytatni, hanem rendszeresen még a hivatalokban is ilyen arcok ülnek, olykor-olykor még szakértők (!!!) is.

Ami viszont fontos, hogy még ennek a mandrónak is joga van elmondania a véleményét és még neki is el kell magyarázni, hogy mi miért történik. Oké, persze, természetesen az, hogy ezt a csókát valaha bárki is meggyőzze valamiről az kizárt, de az igazán szép az lenne, ha még ő is megértené, hogy miről van szó.
Hú, ez elég hippis lett a végére. PLU
ROTFLMAO

Én már látom, h ebből legalább akkora örökzöld lesz, mint a nefürgyéle...
@Huvver: egyrészt senki nem mondta, hogy ne lenne joguk ott héderelni egy bejelentett demonstráción, ha figyelmesen olvasol akkor neked is világos lesz, hogy amiről itt beszélnek, az az emberkék teljesen zagyva, összehordott ál-tudományos okfejtéseik.

A mondandód következő része pedig szimpla árnyékboksz, te is pontosan tudod, hogy nem igaz minden bringásra amit írsz, csak könnyebb felnagyítani egy devianciát és általánosnak bemutatni, majd az így kialakított valótlan képet püfölni. Több ezer éves technika, no problemo.

Én pl pontosan tudom, hogy mi bajuk van a (megrögzött) autófetisisztáknak a bringázással: Budapest útfelületeinek újraosztása zajlik - a mértéktelen autóforgalom és használat kárára.
Ezek az arcok pontosan tudják, hogy amit beszélnek az hülyeség meg sehova sem vezet, csak mivel konkrétan maguk sem tudják, hogy mit szeretnének (ez kiderül a "szakmai" érveikből) csak annyit tudnak, hogy nekik jobb legyen, ezért igazából ez az egész nem vezet sehova, ehelyett csak a médiába kerülést értékelik sikerként.
De a médiába be lehet kerülni azzal is, hogy egy banánt dugsz a seggedbe karácsony este.
Azért mindenki tegye a szívére a kezét, ha a CM-en kérdeznénk körbe a népet, ott is lehetne hasonló értelmi szinvonalú embert találni, akin jót lehetne röhögni/sírni. :)
Árut rakodni eddig sem a bringások miatt nem lehetett, hanem azok az autósok miatt akik elfoglalják a rakodóhelyeket. A múzeum körúton a kálvin felé régebben mindig állt legalább 3-4 rakodó gépjármű a külső sávban, egysávosra szűkítve az utat.
@labi: mindenhol lehet hülyéket találni, de nem mindegy hogy 20-ból vagy 20000 emberből 10 hülye.
gyenge próbálkozás a kezdődő autós ellenállás lejáratására, jövőre többen leszünk és mindig egyre többen!
@Röptömben Szedtem: Ja, a szintedhez passzolhat ez is, meg a nefürgyéle is...

Ez a magyar átlag szint :S
@labi: 99% -on.

amúgy azt meg ki nem szarja le, hogy a politikusok a szokásos módon héderelnek a klímacsúcson? emiatt nem kell elhalasztani egy tüntetést ami a helyi lakosok érdeke
@Alikam: Ezt így most mért? Szerinted az interjút komolyan lehet venni? Vagy nem érted az iróniát? Vagy kötözködni akarsz?
@Huvver:
azért nem bénították meg a várost, mert 16-an voltak. Legalábbis fél háromkor, mikor arra sétáltam, ennyit számoltam meg. :)

@Közöd??: neked még nem járt le a munkaidőd? Ne akard pörgetni a számlálót, itt - ahogy elnézem - értelmes emberek vannak, nem fognak ugrani a provokációdra.
"emiatt nem kell elhalasztani egy tüntetést ami a helyi lakosok érdeke"

lol
Bmeg ez jövőre szavazni is fog. Meg még egy kazalnyi ilyen.Megmondom őszintén.
@Huvver: "Volt egyetlen egy autós tüntetés, ahol az autósok is el merészelték mondani a problémájukat (még a várost sem bénították meg ehhez, mint ahogy a divatbringás"

Hat en pedig azt latom,hogy az autok egesz evben,mindennap megbenitjak a varost.Az utakat egesz nap elfoglaljak a dugokkal,ha pedig parkolnak akkor a kozteruletet foglaljak el,a szanaszet hagyott jarmuveikkel.Budapesten utoljara a taxis blokad idejen lehetett normalisan kozlekedni.
Villamosmérnök! Azanyja! Én eddig úgy tudtam maszek taxis, és anno ő volt az egyik tagja a parkolási díj elleni tüntetésnek is. De hogy ráadásul villamosmérnök? Valaki van itt a BME-ről? Nem tudjátok megnézni, hogy hogyan szerzett diplomát?
Köszönjük ezt az interjút. Jellemző kortünet: egy szétcsúszott figura a kényelme kedvéért megalázza magát.

Mint egy elhízott római magyarázza, hogy a barbárok nem is olyan veszélyesek, a világ az úgy jó, ahogy van, a harcot meg nem a kihívásokkal kell felvenni, hanem a felforgatókkal. "Nem süllyedünk, nem süllyedünk..."

Elkényelmesedett, beszűkült látókörű inkompetens papucspolgár, nem kell vele foglalkozni, mert a végén még tévedésből fontos embernek érzi magát.
Látjátok, ha ti is inkább dolgoznátok a mihaszna bloggolás helyett, biztos megértenétek az egyszerű emberek problémáit is! Köcsög nethuszárok!
azert vannak dolgok amiben igaza van a faszinak (attol eltekintve h nagyreszt valoban hulyesegeket beszel).

pl az, aki megengedte, h biciklivel egyiranyuban, forgalommal szemben is lehessen közlekedni, az egy balfasz volt.

most őszintén, ki a faszom az, aki nem képes felismerni, h ez pl veszélyes? ki ennyire barom???
Szalacsi, Gátvéder és a Polgár Jenős sztori méltó folytatása. Ja, meg még volt az Erdei rajongó. :)
"- Mi a megoldás? Kizárt dolog, mert nem tudom." :D
@GPS fun: Bakker, 2 perccel előztél meg. Totál ezt akartam írni, ott a pont ;-)
"Bmeg ez jövőre szavazni is fog. Meg még egy kazalnyi ilyen.Megmondom őszintén. "
Hát igen, én is ledöbbenek néha, milyen figurák kerülnek elő a múltból és sajnos tényleg szavaznak is. Ezért lehet, hogy a mi városunkban is a volt tanácselnök a polgármester és képviselő is. Itt éppen egy eltévedt óvodást alakít: index.indavideo.hu/video/A_szocik_mar_baratkoznak_a_kettosallampolgarsaggal
@éjszárny-:
Úgy látszik, Bécsben, Koppenhágában, Berlinben és Zürichben is ilyen hülyék vannak csak...
@éjszárny-: egyrészt csak ott mehetnek szembe továbbra is, ahol van kiegészítő tábla (kivéve biciklisek). Másrészt csak ott fognak kitenni ilyet, ahol el is fér szemben a biciklis. Semmilyen kockázata nincs, sok-sok helyen működőképes: www.provelo.org/spip.php?article787
Ahogy George Carlin mondta: And they all vote at the elections!

Ennyi hülyét. Uramisten. Körülbelül kurucból meg barikádból áll a tudása, azért van nagymagyarország matrica a videóban az autóján és beszél ennyi baromságot. Azért kíváncsi vagyok milyen képet vágna ha egy komolyabb angol cikket egyáltalán eltudna olvasni és nem a kiskegyed meg blikk hasábjain nőtt volna fel.
Áhh...
Prolik!