Most meg van baszva, biztos úr, nem?? - Egy biciklis baleset közönsége
Ütköztem egy trolival. Nem lett bajom, de a bicikli tropára ment. Egyikünk sem volt hibás. A sofőr kiszállt, megnézte, hogy jól vagyok, hívtunk helyszínelőt. Amíg lement a stressz, gyorsan megbeszéltük, mit gondol, mi lesz a BKV-val a Fidesz alatt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Én alig tudtam megkérdezni a szokásos kérdésem: Mi a vészhelyzet, amiért dudált? Viszont a rendőrhívásról nekem kellett lebeszélni a többieket.
A poszthoz: szerintem irigység van az emberekben, hogy bringával haladsz, gyorsabb vagy, mint gyalog, gyorsabb vagy, mint kocsival, gyorsabb vagy, mint tömegközlekedéssel - csak kell hozzá egy kis bátorság, meg néha fogösszeszorítás - pláne az ilyen esős időkben.:)
hu.wikipedia.org/wiki/Frusztr%C3%A1ci%C3%B3
A közreműködők viselkedése egyébként nem lep meg, a budapesti rendőrök zöme korrekt hozzáállásra korrekt hozáállással felel.
U.i.: Egyébként hogy a rossebben hoztátok ezt össze?
Kedves posztoló...
Ez Magyarország. Itt mindenre, minden helyzetben ez a kettő van. Bulin, családi rendezvényen, lazítás ideje alatt, nyaraláson, mindig. Düh vagy káröröm. Ezek vagyunk mi.
Az ország alapból tele van frusztrált elmebetegekkel, akiket minden idegesít. A bringás csak az egyik alapértelmezett ellenségük. Találgatni meg felesleges, hogy mi a konkrét bajuk a bringásokkal, mert a létezésükkel van problémájuk, innentől meg felesleges magyarázni-magyarázkodni.
Mondjuk gondold át, amit írtál.
Ha a kocsisor megelőzi a biciklist, aztán megáll a lámpánál, az azt jelenti, hogy meg sem kellett volna előzni.
Persze, tudom én, nehogymá' egy biciklista menjen előttem.
Ill. valamitől itthon a megengedett maximális sebesség táblát úgy szokták értelmezni, hogy annyival minimum kell menni.
ehh.
Sajnos a rossz példából nagyon sok van, így az általánosítás talán érthető, ha nem szép dolog is. Plusz az ország általános rossz közérzete :(
Egyébként nem hiszem, hogy ne lenne olyan bp-i, aki még nem szívott CM miatt :(
Hát, ebben az esetben az adott helyen ez sűrűn fog ismétlődni. És ha nem mostanában változott valami, akkor eddig is sűrűn kellett ott balesetnek lennie.
A biciklistákat meg bizony, egyre inkább közutálat övezi. Lehet elgondolkodni azon, hogy vajon mi lehet ennek az oka.
Múlt vasárnap, hulla fáradtan, kicsit lassabban mentünk át a zebrán (nincs lámpa, és kb. 5 métert kellett megtenni). A sofőr dudált, kiordított, hogy szemét köcsögök, megállt az úton mellettünk, ki akart szállni, visszatolatott, dúlt-fúlt. Vasárnap délután.
Ja, azért voltam fáradt, mert előtte kb. 4000 km-t vezettem nyugat-ajrópában. Szerintetek találkoztam Ausztrián túl hasonlóval??? Na?
Pont ott voltam tegnap délután, elég ilyesztő volt, ahogy a troli elállta a fél körutat, villogott a rendőrautó, a kerékpárzár pedig a troli több tonnát viselő kereke alatt... (Ma olyan visszaemlékezni, mintha egy filmben láttam volna.)
Szerencse, hogy nem lett bajod!
Engem is érdekelne, h mi történt!
az pedig, hogy valaki karorvendo, az mar egyenfuggo.
na, megmondtam a frankot?! ;)
magyarorszag, en akkoris jobban tudom bazmeg!
Hasonlóan ahhoz, amikor a motoros szervdonorok rohannak eszetlen módon... és ha néha egy - egy motoros baleset történik, akkor az első elgondolása pár embernek, hogy ez is biztos száguldozott, megérdemelte.
ilyenkor jut eszembe az a vicc, amikor valaki lekerül a pokolba, és Lucifer körbevezeti, és minden országnak üstje van, a németek mert szabálykövető népség, csak jelzik nekik, hogy tilos kimászni, az oroszoknál gépfegyverrel terelik vissza a szöknivágyót... a magyar üstnél senki nem áll... a magyarok visszahúzzák azt aki véletlenül kimászna...
szóval örvendezzünk, hogy megúsztad ép bőrrel, irány a bringabolt :)
Személyautóval BKV busszal ütköztem. Nem volt egyértelmű a helyzet. Eltorlaszoltuk az utat. csomóan szórták az észt, hogy: -persze, hogy én vagyok a hibás, mert a busznak elsőbbsége van(!), rakjuk arrébb a kocsimat, hogy el lehessen menni.
Mondtam erre: Bocs, a kellemetlenségért, de a baleseti helyszínelőket csak megvárnám előbb.
Mire_ á, azok szart se néznek a helyszínen, úgyis már lefényképeztétek! - stb.
Végül a buszos elismerte felelősségét.
Egyébképnt bicajozom is, gondolom majd Sixx, anyád is nyuggernek hívod? kommentelő társam egyszer kéjesen elgázol:-)
Persze nem, de azért elég pipa tudok lenni, amikor harmical tekerek harmincas tábla mellett, és előzgetnek - feleslegesen.
Amúgy meg tényleg nem értem ezt az antibiciklis hozzáállást.
közlekedni kell, akár ilyen eszközzel, akár olyannal.
Én autózom, biciklizem, és tömegközlekedek, attól függően, hogy melyik a hatékony eszköz.
Tudom, hogy van sok biciklis, aki szabálytalanul hajt.
Tudom, hogy van sok autós, aki szintén szabálytalanul hajt.
Ennek ellenére mostanában divat lett a biciklistákat szidni, mintha ők tehetnének arról, hogy a sok autós frusztrált lesz a dugóban.
egy sarkon a busz előtt álltam pirosnál. indulásnál hamarabb indult, mint én, kezdett előzni. hagyhatott volna több helyet, én meg lehettem volna ügyesebb. nem hagyott, és én is kilengtem pár centit, a kormány beleakadt a busz oldalába.
viszont, mivel fél napom az eset elemezgetésével telt, további részletezésre és vitatkozásra nem vagyok hajlandó.
amugy grat, hogy sikerult nem a biciklit kovetni.
Na az mit jelent te kis okostojás? :D
"Vagy a troli ment át a zöld végén, a biciklis meg hamarabb indult vagy a biciklis simán a piroson, ez inkább valószínű."
Amúgy áruld el, hogy különösen egy trolit, ami jól gyorsul és nem is büdös, meg utasokat szállít (többet) mi a lófaszért kell feltartani te szellemi karonülő? Hm? Persze egy biciklistől nem elvárható hogy ezt felfogja.
és most már Devecseren sem lehet vasat újítani, két ekkora örömérzet egyszerre a rendpárti gyalogos, trolicet gyomrában utazóknak. Devecsert is megbaszta az iszap, jól megbaszta mer cigányok, meg mer a biciklik.
tudod, a legjobb öröm a káröröm, mert nincs benne irigység...
Továbbá a biciklis a hibás, mert pontosan az előbbiek miatt tilos odaállnia.
Mondhatnám másképp is: az autónak előzéskor a biciklit úgy kell megkerülni, hogy a biciklit is teljes szélességű autónak veszi (és ha véletkenül eldől a józsi, akkor nem megy át a fején).
Ha a bicikli előbb ér a lámpához, akkor a kocsi/busz mögé áll, ha a bicikli volt a második, akkor olyan helyzetbe kényszerítette a másikat, amibe ő nem mehetne bele.
már bocs, de azt írta, hogy előtte állt.
Érted, ebben benne van, hogy már ott állt, amikor mögé ért a busz.
(kicsit felületes voltam).
13:43:55 "Egyetlen dolgot nem értek: hogy a picsába nem lehet észrevenni egy trolibuszt? "
Tehát előre feltételezted, hogy a biciklis nem vette észre a trolibuszt.
14:27:09 "Vagy a troli ment át a zöld végén, a biciklis meg hamarabb indult vagy a biciklis simán a piroson, ez inkább valószínű."
Tehát több lehetőség is elképzelhető, de te valószínűsíted a biciklis hibáját.
Amikor pedig kiderül, hogy a troli egyszerűen elsodorta a szabályosan közlekedő biciklist, akkor mit mondasz:
14:43:17 "miért is kell a busz elé beállni? Ennyit a biciklis toleranciáról... "
Én megtanultam olvasni, te viszont nem mondhatod el ugyanezt a gondolkodás képességéről.
Mellébeszélsz, hazudsz és nem tanultál meg felelősséget vállalni a tetteidért.
Nézd meg a kommenteket. A végén úgyis kihozzák, hogy te voltál a hibás, egyáltalán minek is ülsz biciklire?
"Ma már mindenki ért mindenhez, mindenki látott mindent, vagy legalábbis azt hiszik."
Aki bringázik és fütyi, majd beül az autóba, ott is fütyi marad. Aki autózik és fütyi, majd felül a bringára akkor is fütyi marad. Inkább kreszt nem ismerő polgárokról szól ez az egész, de vannak emberek aki csak feketén-fehéren látnak.
Áruld el nekem hogy pl. a Komjádi uszoda előtti részen is a buszsávban mi a fasz keresnivalója van biciklisnek, amikor ott a bicikliút 30 méterre seggfej!
Nem gyorsabb vagy, hanem hullajelölt... erre ugyan ki irigykedne, okos tojás?
Az olyan baromarcú biciklisek is jó példának számítanak, mint az, amelyik itt fentebb feltételezi, hogy szeretném őt elgázolni. Neki megsúgom: annál többet ér a bringám... :D
A választ megadta a posztoló:
"akármelyik fogyatékos felül egy bringára es megy keresztbe az úton, fogalma nincs a kreszről"
:-)
Mesélj mi bajod?
Le lett írva: a busz előtt állt, elindult, a busz gyorsabban ment, és véletlenül leszorította.
Nem kiabált, nem mutogatott a buszra, (bár jelzem neki lett volna igaza) hanem azt mondta, hogy mind a ketten sárosak voltak benne.
Értem én, hogy hülyeségeket beszélsz, mert egyszerűbb utálkozni mint gondolkodni, de minek? Nincs jobb dolgod?
Tételezzük föl hogy úgy van ahogy írod. Viszont akkor kell lennie higgadt bringásnak is, aki ha beül a kocsiba, urambocsá teherautóba, akkor vadállat lesz belőle, mert megvédi a légzsák illetve a tömeg, és rádudál a járdán lassan átkelő gyalogosra stb. Szerintem aki bringázik annak egy része vezet autót is, illetve aki autózik annak egy része bringázik is. Ezért nem helyes szerintem bringásról illetve autósról beszélni. Hanem Gipsz Jakab kreszt betartóról és Krump Lee szabálysértőről.
Mert az pofátlanság! Nem csodálom, hogy nem érted...
Szerinted más nem szeretne haladni, csak a bringás? Ha valahol sorban állnak, akkor milyen jogon pofátlankodik valaki előre? Ezt magyarázd meg nekem, ugyanis ez itt egy demokrácia és mindenkinek a jogait be kell tartani, úgy hogy a másiké se sérüljön. A törvény előtt egyenlőek vagyunk, ugyebár... Akkor milyen alapon akarsz te, vagy akármelyik kétkerekű köcsög, előremenni?
Mégegyszer:
a, A csávó elindult amikor zöldre váltott a lámpa.
b, Az addig mögötte levő busz is elindult.
c, A busz gyorsabb volt, mint a kerékpár, emiatt elkezdte kielőzni.
d, Mivel nem hagyott elég helyet oldalt, ezért elsodorta a biciklistát.
e, Amiután az ember konstatálta, hogy nem lett semmi baja, nem állt neki hepciáskodni.
f, Az ilyen hozzád hasonló arcok elkezdtek kárörvendeni, és kitalálni, hogy biztos a biciklista volt a hibás.
Érted? Szedjem még több pontba?
Na ebből is látszik, hogy azt sem tudod hol élsz, nem hogy még észrevennéd magad, hogy mekkora marhaságot mondtál.
Az ilyen bicajosokat kellene helyretenni és utána talán a szimpátia is nagyobb lenne.
lehet, hogy jovok en is ordibalni, mert kicsit feszult vagyok, meg a monitor is le kellene mar torolni.
Vagy más szemszögből: Ha a biciklis előremegy a lámpánál, aztán zöldnél a teljes kocsisor megelőzi, az azt jelenti, hogy nem kellett volna a lámpánál előremenni.
Maradjunk annyiban, hogy az autó és a bicikli különböző ritmusban közlekedik, ezért mindig is előzgetni fogják egymást. Lehet ezen felháborodni, csak nem érdemes.
a biciklista a fasz.
nem tud valaki biciklizni, előbb tanuljon meg! utána vegyen részt a forgalomba.
(ezért kellene KRESZ, műszaki, baleset megelőzési és gyakorlati vizsgát tennie minden forgalomban résztvevő biciklistának!)
A blogvizsga kevés a forgalomba!
És most nyugodtan leírhatod, hogy szerinted a bicikliknek építenek utakat, de az szimpla baromság.
Biztos azt hitte, villamossín: a Bem rakparton a biciklisávtól 5 méterre a villamossíneken megy rengeteg bringás, mert a biciklisáv nekik túl lassú. Az hogy az alsó rakpartra le- és felhajtó autóknál ez milyen helyzetet okoz, az normális? a várt nagy sárga helyett suhanó drótokat látsz.
megálltam. nem ütöttem el. pedig kellett volna. mert utána még ő ordibált.
Ez egy súlyos hiány volt a szocializmusból itt maradt kreszben, ezzel európai mintát követ a szabályozás, még ha te a balkánra szavaznál is.
Nem gondolod, hogy a dugóban fog álldogálni a biciklis is, hogy te ne érezz frusztrációt?
Jó, csak akkor ne írj olyan baromságot, hogy "egyikünk sem volt hibás". Egyértelmű, hogy te voltál a hibás, mert megvárhattad volna, hogy elhúzzon a troli biztonságosabb távolságra. Amúgy nem illik a trolit kerülgetésre, előzgetésre kényszeríteni, amikor a szerencsétlen áramszedővel megy. Tudtad?
tudod, hogy az olvasok 1% szol hozza a temakhoz?
Kár a továbbiakban vitatkozni, egyértelműen a busz volt a hibás. Csak olvasgatni kell a kiadványokat.....
Nem. Egyértelmű, hogy a trolis volt a hibás, miután nem kerülte ki a kerékpárost, aki szabályosan elé (mellé jobbról) állt a pirosnál.
Jol lefaszoznak par embert es maris nyugodt a lelkuk :) Remeljuk ennel nagyobb sikerelmenyed sosem lesz.
Erdemben valami?
1. Álló járművet nem lehet "előzni". Ha jól értem, piros lámpánál álltak egymás mellett.
2. Kerékpáros kikerülése egyébként sem számít előzésnek, ha jól emlékszem és nem módosították a KRESZ ezen részét az elmúlt harminc évben.
Leszarom a pancser szoclib kormányod január elsejei kresz módosítását... remélem ezt is számon kérik majd rajtuk, mint foglalkoztatás körében elkövetett veszélyeztetést (bringást beengedni az egyirányú utcába stb.)
Csak hogy én nem erről beszéltem neked, tökorrú. Nem szép tőled, hogy félremagyarázol.
Olvasd el szépen, amit 15:35-kor írtam. Arra válaszolj, amit kérdeztem. Érted?
szerintem nem sok...
az autoknak kellene a mintanak lenni nekik elvileg van papirjuk is nem!?
Arra gondolt, hogy simán kihozzák az autóst hibásnak, de most ott tart a dolog, hogy állítólag a szabály azt mondja ki, hogy addig előzhet amíg áll a forgalom. Mivel ahogy a forgalom megindult neki azonnal meg kellett volna állnia, ezért az ügyvédje szerint lehet, hogy mégis csak ő lesz a hibás.
Mennyire életszerű az, hogy pont akkor fog megállni a kocsisor közepén amikor az megindult?
Kresz: "Ha a járműveknek útkereszteződésben [...] meg kell állnia, - előre sorolás céljából - [...] kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák."
Annak ellenére, hogy én általában bringával közlekedem (bár van a lábamban már többszázezer autós km is), fel tudnám pofozni azokat a bringásokat, akik:
1) lámpa nélkül mennek este, szürkületben-sötétben
2) nem állnak meg a pirosnál
3) járdán csöngetnek a gyalogosnak (ha már járdán megy, akkor igenis tanuljon meg lassan menni és várja ki, míg ki tudja kerülni a gyalogost - vagy méginkább: szálljon le).
Persze az autósok sem ártatlan bárányok, engem a legjobban az index elhagyása zavar, bringával sokkal idegesítőbb, mint kocsival, ha az előtted lévő minden jelzés nélkül satuzik és kanyarodik. És sajnos az autósok jó része nem nagyon szokott indexelni, pedig nem egy megterhelő dolog.
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
...
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
..."
Ezen kívül az sem igaz, amit írsz, hogy: "a kresz szerint az előzést segíteni kell, lehúzódással, sebességcsökkentéssel. "
Az szinte egyik nem sem jut el a tudatáig, hogy a gyakorlatilag teljesen védtelenül közlekedő bringás és gyalogos, még ha sík hülye is, akkor is az életével játszik, bármilyen autóval kialakuló baleseti szituációban.
Valamiért irritáló látvány a dugó mellett elhaladó bringás (amit meg is tudok érteni), ezért némelyekből felszakad a tehetetlen düh. Ahhoz már kevesen veszik a fáradságot, hogy végig gondolják, hogy a sok hülye autós közé (amelyik a dugót okozza) önmaga is beletartozik.
Főbűnössé váltak a bringások, huligánoknak tekinti az egyszeri polgár őket, amikor ők pont egy élhetőbb várost próbálnak kialakítani.
Azon pedig gondolkodj el, hogy miért alakult az a szerintem rém ocsmány hozzáállás, hogy az autós közlekedés mindennél előrébb való!
A föld erőforrásai kimerülőfélben és még mindig arról szól minden, hogy senkinek ne kelljen egy percre se letennie az autóját és ha valamilyen elmaradott (pl. biciklis) állatfaj zavarni merészeli, akkor az a világ leggyökerebb idiótája.
Fordítva ülünk a lovon...
tehát a nép fiai és lányai keresik azokat az alkalmakat, ahol mindenféle felelősség és következmény nélkül kinyilváníthatják véleményüket, karöltve az "okoló" és "hibást kereső" mentalitással. mindig és minden helyzetben hibást kell keresni, sőt mi több, a hibás keresésének lehetőleg minden egyéb cselekményt meg kell előznie.
de azért azt ne gondold, hogy nem mérik fel az esélyeiket, valószínű, hogy egy jó nagydarab emberrel szemben nem engednék meg maguknak ezt a "bátorságot".
az egész ügynek persze van egy albetétje, de nem gondolom, hogy az utca embere emiatt okoskodott volna: ez pedig az egyre gyakrabban tapasztalható kerékpáros-arrogancia.
és valljuk be: ahogyan a budapesti kerékpárosok nyilván kisebb, de vagánykodóbb része kerekezik, nem csoda, ha bárkinek az jut eszébe, hogy egy ilyen balesetnél a biciklis volt a hibás.
Na jó, ez csak vicc volt, de az tényleg igaz, hogy nagyjából felesleges bármilyen szabályt hozni, amíg bele nem ivódik mindenkinek mélyen a tudatába, hogy hiába van elsőbbséged, a nem gépesített tulkok klassz dolgot csinálnak, még ha néha szarul is teszik azt...
Így jó?
Az autós azért, mert nem bír menni a dugóban a biciklis meg tud, a gyalogos, mert nincs biciklije vagy nem tud biciklizni.
Egyszóval a biciklis halad a többi áll!
Agy eldurran, és megy a "k...a anyád".
Igen, ez általában így szokott lenni. :-)
Mégis mi okozta a balesetet? Időjárási, vagy útviszonyok? Műszaki hiba?
Tehát ha én egy piros lámpánál állva sebességbe kapcsolok, és játszom a kuplunggal, ahogy a sietősek szoktak, akik alig várják hogy indulhassnak, eközben fellökök egy gyalogost, én sem vagyok hibás?
Ez esetben a trolibusz vezetője a hibás és a kilapított bicikli árát rajta kellett volna behajtani (és óriási szerencse, hogy csak azt).
meg állandóan a margit híd le nem szállás és a piros lámpa megy
szerintem te vagy tevedesben. Nem fetetlen kellenek evek kerekparosbaratta alakitashoz..
Meghogy nem vettek el az autoktol a teret? En Londonban tekerek mar egy ideje. Itt nincsenek a belvarosban tobbsavos utak autonak (kiveve lampak elott besorolni), szinte mindenhol buszsav van, amin szabad bringazni. Kerekparut nincs. Ennek kerekparosbaratabb kialakitast el sem tudnek kepzelni magamnak...
Es igenis az autok elol vettek el a busz es a bringa (es taxi) szamara.
Ha nincs eleg hely, akkor nincs. Valahonnan el kell venni. Mi a leggazdasagtalanabb? Az auto (ateresztokepessege a legkisebb). Tehat NEM azt tamogatjak. Nezz csak szet a hivatkozott nagyvarosokban.
sot, azt kell, hogy mondjam, hogy itt az autok akadalyozzak a kerekparos kozlekedest es nem forditva.. En kerulgetem allandoan a plehdobozokat, atlag 100 meterenkent 8-10-et elozok meg. Plusz 2 buszt. Engem vissza kilometerenkent kb 1-2 auto, busz havonta 1.
Szoval ki akadalyoz kit?...
a troli egyertelmuen hibas, oldaltavolsag be nem tartasa miatt. de hat magyarorszagon szeretik lenyomni a bringat akkor is, ha megy elotte valami es emiatt is lehetetlen elozni.
Egyebkent sincs olyan, hogy "senki nem hibas". Ha koccanas volt akkor valaki hibas, vagy muszaki hiba tortent (ami lehet szinten emberi mulasztas, pl. rossz fek, kiegett izzo - amiket nem art ellenorizni idonkent, es NEM csak a muszakin)
Egyébként olyan ez idehaza, mint a középkorban a hadviselés, szezonális.
Még 1 hónapja lett vége elvileg az igazi nyárnak, biciklisek száma a mai napon..?
eső-8 fokban..?
ennyi.. :DD
Mikor lesznek ujra tömegesen? majd május végén, addig lesz 10-15 fok..
az 4hónap sincsen összesen..12ből..hehh..
de biztos
1. globális felmelegedés van
2. kontinentális éghajlatunk van
3. valós alternatíva a biciklis közlekedés, még az északi sarkon is, nyilván.
(mivel a kutyaszán állatkinzás, a motoros meg szennyezi a szennyezi)
Na az ilyen idiotizmus szüli aztán a nagyszerű társadalmi hangulatot, a nyilvánvaló tények tagadására épülő ostobaságok halmaza.
Ha egy kicsit is érdekelné az átlagot az, hogy mi lesz két év múlva mondjuk, tömegesen mennének beolvasztatni a járgányukat.
De nem érdekli.
Mindenkit megkérek, türelemmel várja ki a gazdaság újbóli növekedését. Sokra lesz szüksége, mert az a néhány százezer év bizony nem jön túl hamar.
:DD
ennyit erről..
érdemes néha rendszerekben gondolkodni, nem bedőlni a pillanatnyi hülyeséghullámnak
A városi autós meghatározása:
"amikor egy csoport a többi rovására, számához és jelentőségéhez képest aránytalan előnyhöz jut, továbbá egy bizonyos, kevés számú, de folyamatosan érezhető mennyiségű tagja evvel folyamatosan visszaél."
Egyszer mindennek vége van, barátkozz a gondolattal. Már az autósok egy részén kívül senki nem kér az autós hierarchiából.
Arról viszont te gondolkodj el, hogy a mai életformában mennyire érzed jól magad.
Meg arról is, hogy meddig tartható ez fenn.
:)
Az ok egyertelmu.
Lehet rinyalni ellene, csak nincs ertelme.
kihelyezve a való világba viszont levegőt kap és elporlik. :-)
Meg arról is, hogy meddig tartható ez fenn."
meddig, meddig. bármeddig.
ha a nemzetközi tőkének majd az lesz az érdeke, hogy tiszta oxigént előállító miniautókat gyártson, akkor majd azzal járunk.
igaz, a velocinácik valszeg akkor is rinyálnak majd valamiért, például, mert élhetetlenül jó a levegő a városokban, és mindenki rohadjon meg, mert csak.
A pokolban az ördög megy végig az üstökön, egyik üstben franciák vannak ott áll 3 őr az üst mellett és leizzadva prbálja visszatuszkolni a franciákat az üstbe, mennek tovább a németek üstjéhez ott egy őr áll vigyázba és kint a tábla hogy nem lehet kijönni a németek csendesen ülnek az üstben, majd az ördög elmegy a magyarok üstjéhez látja hogy nincs egy őr se, odamegy az éppen alvó őrhöz hogy kérdőre vonja, erre az őr meglepve mondja az ördögnek, hogy felesleges ott állni, ha egy is ki akar mászni az üstből, a többiek úgy is mindig visszahúzzák".
a sok bunko, szabalytalan biciklista miatt alakult ez ki. ha zavar, kuzdj a piros lampa leszarasa es mas tipikus szabalytalansagok ellen.
(nem, az autosok sem hibatlanok, de a kerdesedre attol meg ez a valasz.)
A kibicek pedig úgy látszik nemcsak ultinál, sakknál vagy focinál tudnak mindent jobban, hanem a közelkedésben is.
Az eset másik tanulsága, hogy a balesetveszélyt elsődlegesen nem a KRESZ megszegése (amiben egyébként mindenféle közlekedő ludas, csak jellemzően más-más módon) szokta hozni, hanem a szabályokon túli alapvető figyelmetlenség.
Ha pl. egy gyalogos a piroson megy át és ezt körültekintően teszi, oda se neki. De ha körül sem néz, az már tényleg gáz!
Az elit képtelen felismerni azt, hogy ami eddig ment, az nem tartható tovább. És itt most nem a Jobbikos, meg komcsi marhulásról beszélek. Engem ezek a formációk teljesen hidegen hagynak. Hanem arról, hogy muszáj átállnunk egy másfajta életvitelre, mert különben úgy járunk, mint a maják, vagy a Húsvét-szigetiek.
De ez nem ennek a blognak a tárgya, de megemlíteni sosem felesleges.
A kérdésre ott a válasz, a posztíró adja meg:
"Nincsen, aztán akármelyik fogyatékos felül egy bringára es megy keresztbe az úton, fogalma nincs a kreszről."
Tehát NEM a biciklironcs az elsődleges aktivátor, hanem maga az a magatartás, amit idéztem.
Igen Szitokszóvá, félelem és útálat tárgyává tettétek magatokat, szándékosan, agresszívan, rendszeresen úgy felvonulva, ahogy nem kéne, csúnyán beszólogatva mindenkinek, miközben járdán., piroson, záróvonalon , mondhatni népiesen, tökön-babon át száguldoztok, fittyet hányva minden rátok leselkedő, vagy általatok okozott veszélyekre.
A kerékpárral "közlekedők" a társadalom elenyésző kisebbsége ilyenkor szembesültök azzal, - mármint ha balesetet szenvedtek - hogy bizony nem vagytok pozitív példa.
Nem szeretnek benneteket.
Nem szánnak benneteket.
Nem tekintenek embernek benneteket.
Kerékpárosnak hívnak, más szóval ld. fentebb, ami szinonima, vagy donor, stb.
Most, hogy szembesültél vele kedves posztíró, szállj magadba, legyen okulás a többi kerékpáros számára.
Legyetek pozitívak, mutassatok úgy példát, hogy ne gyűlöljenek titeket, tegyetek rendet a kerékpározásban TI, rendszabályozzátok meg az idiótákat, akik miatt azt az igen elenyésző szabályosan és kulturáltan közlekedő kisebbséget is egy kalap alá veszik az "akármelyik fogyatékos felül egy bringára es megy keresztbe az úton, fogalma nincs a kreszről" típusúakkal.
Hát ezért hallottad kedves posztíró, amit halottál.
Mindent elmond ;)
Igen, az átlagember általánosít és érzelmileg közelít, nem gondolkodik.
Tapasztal, általánosít, véleményt alkot.
Kérlek értelmezd nyelvtanilag, mondattanilag ezt a mondatot: "Most meg van baszva, biztos úr, nem??"
Ez is mutat valamit...
Ráadásul a jóakaratú kezdeményezések elfajulnak:
Nemzetközi Nőnap: az egyenjogúság, a kiegyensúlyozott társadalom, az emancipáció ünnepének indult. Most virágosok ünnepe és a nőiséget dicsőítő szóvirághalmazok napja, az öntudatos emancipáció helyett.
Meleg büszkeség napja: konszolidált megjelenésű emberek vonultak fel, a kirekesztés ellen. Most latexbe öltözött polgárpukkasztó, primitíven a szexualitás egy formáját nyíltan bemutató, másokból megütközést keltő valami lett belőle.
Nem folytatom. Remélem megérted. Egy nagyon picurka kisebbség akkor tud elismerést szerezni, ha nem ellenséges érzelmeket, hanem tiszteletet és megbecsülést szerez példamutató magatartásával...
Olyan jó, mikor normális emberek képesek megvitatni egy problémát értelmes modorban. Csak aztán jön néhány frusztrált f*sz és kiengedi az idebaját..
Kb. ebben a témában írtam egy ilyet:
kaktusztea.blog.hu/2010/07/28/velemaztan_nekemaztan
(Nem reklámozni akarok, ha zavarónak tartod, moderáld ki.
Csak szerintem kapcsolódik.)
Miért pofátlanság? Olaszországban láttál már robogóst dugóban püffögni? Amíg pedig nem lesz bringaút mindenhol, addig mi is használhatjuk az úttestet. Én pl. csak ha nagy a sor, akkor megyek előre, ha tudom, hogy még 10.ként is átérek a zöldön, akkor maradok. Mellesleg a kibocsájtott károsanyagot mi szépen belélegezzük, a sor elején kevésbé gáz a helyzet.
Egyébként eddigi tapasztalataim szerint egy bringás és egy autós bőven el fér egymás mellett. Busz mellé sose állnék be, pont emiatt, ami történt. És végül, ha bringásként előre megyek (azt már nem is említem, hogy előfordul, hogy a bringás van ott legelőször), és tudom, hogy egyenesen megyek, de lehet jobbra kis íven is kanyarodni, felkészülök arra hogy lesz egy őrült autós, aki az előzést megkezdi, és csapja el a bringást.
na erre a CM-es trikóra várhatsz egy emberöltőnyit is, vagy többet is...
Az, hogy ki hogy közlekedik, magánügy. Aki mindenütt propagálja a léghajót pl, mondván az milyen csendes, környezetkímélő stb. azonban már azonosítható "csoportot képez, saját döntése, az elképzelései mellett kifejtett propaganda miatt.
A kerékpárosok is ilyenek.
Mivel pedig az összes egyébhez képest - akik nem agitálnak azzal, milyen pro dolog autózni, taxival járni, munkáltató által adott tehegépkocsival nyomulni, vagy gyalogolni - vagyis a nem velük mindenben egyetértőkhöz képest bizony kisebbség.
De nem ezen múlik, hogy mindig talál egy kerékpáros legalább egy kárörvendőt, gyúlölködőt stb. ha baja esett.
Ugyanígy a motoros sem.
Pár elvetemült hülyeségén múlik. A rossz propagandán múlik.
ne általánosíts, én nem használom ott, ahol lehet bringaúton menni. Szokatlan, de betartom a kreszt, és józan fejjel közlekedem. Valahogy még sosem lett belőle bajom. És nem is dudáltak le. Mérlegelni kell, körültekinteni. Közlekedni nem lehet ész nélkül. Lejobb példa erre majdnem az összes gyalogos.
Egyébként múltkor majdnem sikerült elütni egy bmx-est, aki kivágott elém, mert ő még átfér... ha nem vészfékezek, akkor meg már valszeg nem él. Aztán még neki állt feljebb. Nem értek sok bringást. Kimegy, közlekedik, de rengetegen játékszer módjára használják a kerékpárt. Amivel könnyen lehetne ezen változtatni: a CM-en lenne alapvető kresz-agyba-súlykolás is.
Pozitiv közvélekedés esetén nem az lenne az első, hogy " aztán akármelyik fogyatékos felül egy bringára stb."
Na ezen a véleményen csak egy módon lehetne változtatni, de az nem a kerékpárt nem használókon múlik. ;)
a rossz sztereotipiak csak magyarorszagon alakultak ki. Ennek is meg lehetnek az okai.. Es ezek kozott nem szerepel az, hogy "kulfoldon nem szabalytalankodnak". De. Csak ott leszarjak, mert amig nem veszelyeztet senkit kit erdekel?
Ezen kivul nem fogjak fel ugy, hogy a kerekpar akadalyoz, es nem eszi oket az irigyseg, ha elore megy a lampanal (hanem inkabb elgondolkodik, hogy lehet, hogy neki is bringaval kene mennie, mert akkor o is elore mehet).
Itt a nagy difi.
Látod ez is a rossz kommunikáció tipikus példája.
1. Nem biztos, hogy a témáról szól.
2. Nem azért utálják, a bringást, mert előre mehet, ld fentebb a poszt szövegét, ahol pontosan ott van a vélemény ;)
3. én azt hiszem igyekeztem megválaszolni a posztíró számára (is) az írásában utolsóként feltett kérdésre a választ.
Részemről ennyi, a szokvány bicajos-nembicajos filozofálás - sajnos az is taszító, hogy bár itt még talán idokolt is lehetne, de majdnem mindenütt megjelenik előbb utóbb egy bicajos hittérítő, legyen szó a nagymama papucsáról, vagy bármiről - folytatásában itt sem kívánok igazán résztvenni ;)
Tapasztalataim szerint a biciklisták egy jelentős része, beleértve az összes biciklisfutárt, folyamatosan szabálytalankodik, veszélyezteti elsősorban saját magát, másrészt gyalogosokat és az autósokat. A városi biciklizés Budapesten arról szól, hogy bicikliseknek nem kell szabályokhoz tartaniuk magukat. Visszataszító, ön- és közveszélyes agresszív és büdös bicikliző majmok lepték el a várost, nem csoda, hogy a lakók többsége utálja és megveti az összes biciklistát.
Nyilván te vagy az egyetlen kivétel, aki sosem szabálytalankodik. Vagy mégsem?
Az autó száz esetből kilencvenegynéhányban gyorsabb és mindig kényelmesebb a biciklinél, ráadásul ki nem szarja le, hogy ki ér oda előbb. Inkább a biciklistákat frusztrálják az autók, ahogy én látom, ezért a többségük az "ott akadályozzuk és veszélyeztetjük a közlekedést, ahol tudjuk" egyszerű elvéhez tartja magát.
Normális országban ez nem így van. Sokat vezettem Hollandiában, ott is van minden, de nem napi 200 provokáció jön a biciklisektől, hanem napi egy-kettő, és sokszor még ilyenkor is kijár egy bocsánatkérő gesztus. Mert néha mindenki követ el hibát.
Budapesten naponta több millió ember közlekedik autón, autóbuszon, trolin, stb. Nem gond nélkül, de működik a rendszer. Néhány ezer biciklista megjelenése nagyobb káoszt tudott csinálni, mint mondjuk százezer új autó.
Kedvencem volt amikor egyirányú utcában szembejött velem egy, 1 sáv volt, nemfér volna el mellettem, ha nincs épp egy szünt a szélen parkoló autókban, akkor egy az egyben belém jön.
Emellett pedig ismerjük a magyar társadalmat, mindenki ott tesz be a másiknak ahol tud, ez hőseinkre is igaz, keresztbe tesznek ahol csak tudnak, és anyáznak is hozzá sokszor, ezvan.