Spáros vagy, vagy teszkós?
A budapesti Rákóczi úton az Uránia mozi magasságában található két közért. A 7. kerületben a Kazinczy utca sarkán a nemrég megnyílt Tesco, míg átellenben a nyócban a régi Spar. A józsefvárosi palotanegyed szélén élők Spárba kényszerülnek, az erzsébetvárosi lakók és mulatozók a kis tecsó polcait fürkészik, mindennapi betevő túrórudijuk után. Itt a piacgazdaság egy gyönyörű versenyének lehetnénk szemtanúi, de sajnos a vevőkért dúló ádáz küzdelemnek gátat vet egy hatsávos sugárút. A két negyed közötti összeköttetés itt teljesen megszakad. Az átjutásra az átszaladásos módszert lehet alkalmazni, ami a múltkori tesztemen is életveszélyesnek bizonyult. A két szélső sávban száguldó buszok, egyik oldalon álló, a másik irányban a Síp utcából kikanyarodó, új lendületre kapó autók. A legközelebbi átkelés épp a Síp utcánál van, de ez az átkelő sem a legkedvesebb, itt 12 másodperc alatt kell átszaladni. Nehéz az átjutás gyalogosan a Keletitől egészen a Dunáig. A nagyobb csomópontokban lépcsőzni kell, a nagyon ritkásan lévő zebrákon sietni.
Sajnos a Budapestet átszelő egyik fő közlekedési csatorna a város közepén halad át, az Erzsébet-híd túloldalán nagy kurflival megkerülve a Gellérthegyet. A másik két fontos sugárút, az Üllői és az Andrássy út a végén megtörik és szerteágaz Budapesten. A Váci és a Soroksári utak tulajdonképpen merőleges megfelelői a Rákóczinak, melyek a rakparton összekapcsolódnak és egy autópályakereszteződéshez hasonló felhajtóval kapcsolódnak Budapest Y koordinátájához. A felhajtó környéke egy teljesen halott városrészt eredményez a pesti és budai hídfőnél. Mikor is jártál az Erzsébet-híd pesti hídfőjénél utoljára?
A Rákóczi út kialakulása óta fontos kereskedelmi és kulturális központ volt, gondoljunk csak a régi Nemzeti Színházra vagy az EMKE-kávéházra. A térség kereskedőinek forgalmát a 80-as évekig a Keleti pályaudvarra beérkezők és a tömegközlekedési csomópontokon (Blaha, Astoria, Ferenciek tere) átszállók is tápláltak a helyi lakókon túl. Az út sorsát az 1972-ben megszűntetett villamosközlekedés pecsételte meg, a forgalom ekkor vált elviselhetetlenné. Ma már nem szívesen töltünk itt hosszabb időt. A zaj miatt képtelenség beszélgetni, de már a sétálás is enyhén szólva stresszes ezen a környéken. A járda szélessége a 8-as oldalon még majd 15m széles, itt még maradt mutatóba néhány bolt. De a fele ilyen széles 7-es részen megszűntek az igényesebb üzletek, csak a könyvesházak maradtak a régi híres áruházak helyén (pl. Corvin, Úttörő, Lottó). Az árkádosított részeken pedig olcsó bóvlit kínálló boltok maradtak. A Rákóczi út jelenleg a két kerület zajvédőfalaként funkcionál. Itt nem lehet megszabadulni a lakásoktól: csak mert nem lehet szellőztetni, senki nem akar ideköltözni.
Tervek és kezdeményezések vannak a megújulásra. Egyszer majd visszakerülhet a villamos is. De a végén ott van a nagy híd, amit nem lehet kihasználatlanul hagyni, túl széles ott a keresztmetszet, ami ennyire vonzóvá teszi az átkelést, a város közepén. Túl nagy lett ide ez a híd, az az igazság. De vajon meg lehet-e szüntetni egy már meglévő, kialakított és kifizetett infrastrúktúrát? Elméletileg egyszer megszűnik a Kecskeméti és a Petőfi Sándor utcát összekötő aluljáró, hogy a két utca akadálymentesen átjárható legyen gyalogosan, a felszínen. A híd és az utca átmenő forgalmát ezzel szemben nem csökkentenék a Budapest Szíve hídfőterek program keretében. Sőt, a tervek szerint 12 párhuzamos sáv fog futni egymás mellett Budapest szívében.
Talán a híd áteresztőképességének csökkentésével inkább javulna a helyzet a Rákóczin és a városban. A budapestiek így talán megismernék a “forgalomelpárolgás” fogalmát, melyre a legjobb példát a 20 millios Szöulban találjuk. Egyszerűen eltűnne innen a kocsisor: nem tudna erre jönni ennyi autó, így hát nem is jönne. A hídon megférne egymás mellett a villamos, a zöld fű, a bicilki, az autó és a busz. Legvérmesebb álmaimban azt is el tudom képzelni, hogy a jelenlegi járda zöld sétánnyá változzon, akár néhány kávézóval megspékelve.
A szöuli Cheongwee Freeway előtte:
és utána:
Egy ilyen megoldás, folytatva az egész úton tovább, radikálisan megváltoztatná Belső-Pest életminőségét. A Rákóczi út és Kossuth Lajos utca törésvonalból élő érré változhatna. De addig az erzsébetvárosiak a Rákóczi pékség miatt sajnálhatják igazán, hogy rossz oldalra születtek. De ha jól gondolom, jövőre sem lesz érdemes teraszt nyitni itt. Erzsi és Józsi randija ma oly távoli, mint Madeleine Albright és Kovács László találkozása.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A Mikszáth tér hazatér 2010.10.20. 20:15:10
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ez most közúton 10 km, az alagút rövidebb lenne. Olcsóbb is, mint egy ugyanekkora metró vonal.
a nadrágszíj meglazítása a meglévő utak kapacitásnövelését jelentené. Budapestnek nem erre van szüksége. Viszont igenis szüksége van a közúti infrastruktúra hiányzó elemeinek kiépítésére. Az M0 teljes befejezésén kívül kellene még legalább egy körút (körvasút sori körút), két-három híd (aquincum, albertfalva minimum), jóval több parkolóház (és nem csak p+r a külvárosba) stb stb. ha nem kell bemenni a belvárosba ahhoz h két peremkerület között autózzunk akkor csökken bent a forgalom, ha pedig a tömegközlekedés is versenyképes akkor jóval kevesebben mennének a belvárosba autóval, nyugodtan lehetne forgalomcsökkenteni orba-szájba, hajrá.
csak sajnos pont fordítva csináljuk, ha mondjuk dugódíjat vezetünk be (ami egyáltalán nem egy instant csodaszer mint ahogy azt egyesek elképzelik)
A Dunán átkelést biztosító kapacitás csökkentését őrültségnek tartom. Ez nem lehet megoldás. Bármit is megszüntetni csak úgy lehet, ha elfogadható alternatívát is kínálnak helyette.
Üdv: MaCS
De ha már a gyorsaságnál tartunk: én Széna tér-Bosnyák tér viszonylatban közlekedem, szinte mindig BKV, de néha muszáj kocsival (egyedül ülök benne és nehéz, nagy cucc van hátul). Meglepő, de reggel kb. ugyanannyi idő a kocsi, mint a BKV (nem a nagykörúton). Este szintén, de csak 6 után (én akkor megyek), előtte a BKV gyorsabb.
Van, aki a kényelemre hivatkozik az autónál, ezzel nem értek egyet. Sokkal nyugisabb a BKV-n olvasva utazni, mint a többi hülye autós miatt idegeskedni a volán mögött. :)
és egy szabadforgalomban kaphatő éles maroklőfegyverrel mi az hogy nem lőhetek agyon akit csak akarok. szerintem a gyilkosokat nem szabad diszkriminálni.
A köztéri parkolást is nagyon kellene korlátozni! Akkor hirtelen megérné parkolóházakat is építeni!
Szar, akárcsak az a kipusztíthatatlan koncepció, hogy a járműhasználat és forgalom akadályozása (adók, extraadók, még extrább adók, parkolási sarcok, dugósarcok, pályasarcok, automatizált pénzbehajtó sünök és más ma még elképzelhetetlennek tűnő harácsok), nehezítése (tankcsapdák, aknaként és/vagy bukkanóként funkcionáló közműfedelek, keresztben és hosszában hullámosra gyúrt ötletszerűen feltúrt/lezárt aszfaltutak, pénzszállítókkal és más tréfás járművekkel töltött "sétálóutcák", véletlenül sem a forgalmi helyzetnek megfelelően működő közlekedési lámpák és más "közlekedéstervezői" tréfák) megoldást hoznak egy 20+ éven át eqrt városzüllesztés eredményeit illetően.
Nem hoznak, csak tovább nehezítik az itt élni kényszerülő szerencsétlen benszülöttek életét.
A doktrinerség és a totális érzéketlenség a valós folyamatok irányában már eddig is megmutatta milyen hihetetlen módon képes rombolni a lakókörnyezetet és a közlekedést.
Mindezt egyre drágábban és egyre szarabbul.
Korrupt tolvajokkal.
Ennek ellenére vannak a postolóhoz hasonló őrültek, akiknek ez kevés és a rombolást még tetéznék is.
Mert megérdemeljük.
Héló! Kocsival (szabad forgalomban kaphatóval) CSAK egy kocsit veszel, és NEM veszed meg hozzá az utat, parkolót, az oxigént, amit a szintén nem megvett üzemanyaggal elégetsz benne, az amortizációt, a vele termelt veszélyes hulladékokat. Apropó, a vásárlást jó esetben megelőzi egy racionális döntés, amiben a fenti nem megvett javak és az alternatívák felmérése is szerepet kellene kapjon. Jó reggelt!
És itt most nem elsősorban a posztrolóra gondolok, inkább a kommentelők egy részére.
A belváros nem attól lesz "élhető" hogy kitiltjuk az autókat.Attól csak kihalt lesz,aki egy vidéki kisváros hangulatára vágyik annak szerintem egy vidéki kisvárosba kellene költöznie.
Az ami most van nyilván nem tartható ezt a permanens dugót meg kell szüntetni.A villamos jó ötlet, és vissza kellene állítani a parkolóhelyeket is, az üzletek forgalmának mindkét megoldás jót tenne.
Meg lehetne élni a forgalmi egyenlő villamosbérlet koncepciójával.
A rakpartot mindenesetre nem kellene szétcseszni egy ekkora forgalommal.
Egyébként aki a belvárosban él, és köpköd a belváros sajátosságaira, az barom.
Nem tetszik a forgalom a belvárosban? Költözzetek a külvárosba!
Éljen a forgalom "kiszorítás"!!
Sok idióta!!
Autók köröznek 10-20 stb perceken át, hogy megálljanak.
És nem, azokat akik oda leüttetni és meghuzatni viszik a legujabb 3-8 millás kocsikat, (mindegy hogy csak egy 2hónapos suzuki vagy 3éves ford, egyes családok évekig élnekl ennyiből!) vagy 20-50 milliós terepjárókkal és luxuskocsival érkeznek, soha és soha, de soha ebben az életben nem ültetik sem biciklire sem a budapesti bkv nevű összeizazdtm, lerohadt, lassú, büdős, tömött haljéktalan és koldustanáyra.
Ez van, ezek tények!
A lakóknak meg kellemes mocsokszívást, sok megbetegedést sé rövid életet.
Én most a "putri nyóckerből" írok!!
Egy nagy élő fát látok az ablakomból kinézve, ha lemegyek az utcára a kapu elé a széles járda(!) utánni fák és a zöld(!) mögött ilyenkor este (nincs még 8óra!) elmegy percenként 1-2 autó.
Éljenek az "elit belvárosiak" és az ő "okos" polgármesterük!
Fulaldjanak a saját mesterséges dugójukba, amit rogántóniuk oda okozott nekik.
A dugóban minden harmadik araszoló kocsi hagyományos adagolós diesel, katalizátor nélküli koromgyár.
Szállítók, teherkocsik, melóskocsik, furgonok! Sok szerencsét kitiltani ezeket is, avval elszigetelik magukat a várostól örökre.
Nem lehet a boltokba szálíltani, nem lehet az ingatlanokat kiadni és eladni, egy fűtésszerelő nem jön ki, milliokért sem, mert biciklivel nem fog 3km-ről 1200kg felszerelést behozni....
Csak hajrá!!
Sétáltál te mostanában a Vaci utcában, a Bazilika előtti téren és stb. Ezekről a helyekről kitiltották az autókat és nem kihaltak, hanem kivirultak! Nem lenne nagy tragédia, ha az egész körúton belüli terület gyalogos, kerékpáros körzet lenni és csak drága egyedi engedélyekkel éjszaka lehetne árut és egyebet szállítani.
Egy friss példa, ami tökéletesen leírja a jelenlegi budapesti forgalomszervezést. A Semmelweis utcába mentem volna (behajtani már egy ideje nem lehet, automatikus cölöp zárja le az utcát, a Városház utcát is). A pesti alsó rakparton mentem, valahol a Ferenciek tere közelében szerettem volna leparkolni. Véletlen túlmentem az Erzsébet-hídnál lévő felhajtón. El kellett mennem majdnem a Boráros térig, hogy a Bakáts téren keresztül visszakeveredjek a Kálvin tér irányába. A Kálvin térnél (Üllőin érkeztem) nem volt értelme a jobbra fordulni, mert onnan sehogy sem tudtam volna átkeveredni a "kiskörút" Nemzeti Múzeummal szemközti oldalára, csak ha (a Deák téri felújítás miatt) elmegyek az Operáig, és a volt Balettintézet mögött megfordulok. Ha onnan érkezem, akkor a Deák tér irányából sehol nem lehet lefordulni, a Merlin utcájában is cölöp van.
Ezért balra fordultam. Egyetlen esélyem (mivel nem akartam átmenni a Szabadság-hídon) a Veres Pálné utca volt jobbra. Követtem a kötelező haladási irány táblákat, és az egyetlen útvonal, ami nem vezetett vissza a híd felé, az Egyetem tér felé vitt, amin szintén nem lehet keresztül hajtani (cölöp, csak BKV). Az Egyetem térnél balra fordulva ismét a Szabadság híd felé lyukadtam volna ki a korábban leírt útvonalon. Óriási szerencsém volt, és az Egyetem tér előtt találtam egy parkolóhelyet a Kecskeméti (?) utcában.
Így csak kb 10 perc sétányira tudtam leparkolni a célállomástól, és ott fizethettem ki a 400 Ft/óra parkolási díjat.
És most nem arról van szó, hogy nem találtam parkolóhelyet, hanem a közelébe sem tudtam jutni a kívánt célnak. Tudtommal azért az ötödik kerület ezen része nem történelmi óváros, semmi nem indokolja az autók ilyen szinten történő kitiltását 0-24 óráig. Ilyen alapon kertvárosi lakónegyedeket is le lehetne zárni automatikusan nyíló cölöpökkel a lakók nyugalmának érdekében.
jártam, és tényleg kivirultak,de te gondolom hogy ez bármeddig bővíthető.Gyakran megfordulok a Kecskeméti utca, Károlyi utca környékén, de néha a kihalt a jó jelző a környékre.
Nem lehet a végtelenségig sétálóutcát csinálni.
Mert ez nem egy vidéki főtér, ha egy élő kereskedelmi övezetet akarunk újraéleszteni nem jó taktika ha kitiltod az embereket.
Olyan ez mint a puncstorta, az első két szelet mindent visz a többi meg csak megüli a gyomrod.
Ez nem egy skanzen. és főleg nem játszótér ahová csak gyalog meg biciklivel lehet bemenni. Ez egy város.Aminek a része az autó, aki annyira nem bírja az autókat, hogy normális együttélés helyett mindenhonnan kitiltaná az tényleg költözzön vidékre.
Én többször próbálkoztam, Érd-Budapest Szerencs u viszonylatban.
a távolság 40-45 km-rel több.
az idő majdnem ugyanaz (a M0-on ehhez sietni kell).
a költség mégis majdnem dupla a sokkal több út miatt.
Ezért, ameddig csak lehet, az Erzsébet hídon fogok menni.
itt van mindjart ez a belinkelt video, ami fittyet hany a mobilitasi igeny (kereslet) elmult evtizedekben tapasztalt robbanasszeru novekedesere: ja, amikor ot evet kellett varni az autora es az emberek tujaztak (!) akkor persze hogy ures volt az utca ti szerencsetlenek
es ugyanezek az emberek ellenzik peldaul az M0 nyugat megepiteset mikor az egesz budai oldalon egy darab 2x2 savos korut van, a Margit korut - Alkotas szakasz, a Szepjuhaszne-Budakeszi-Torokbalint szakaszon meg egy 2x1-savos uton akkora forgalom zajlik mint a debreceni es nyiregyhazi autopalya szakaszokon osszesen...
a meregzoldeknek van egy meggyozodesuk: hogy tudniillik az autosok azert autoznak hogy mindenkinek borsot torjenek az orra ala...
fel kene fogni, hogy az autosok az _auto utan_ kb. 2 milliard euroval tobb adot fizetnek mint amennyit az utakra koltunk
az autosok keresztfinanszirozzak a tomegkozelekedest, a mavot, a volan tarsasagokat de meg a bicikliutak es a jardak epiteset is
es a sok sotetzold azt hiszi hogy neki van moralis folenye....loturot
ja, csokkentsuk radikalisan az autok szamat...es akkor ki fogja eltartani a bkv-t meg a mavot?? azt mar meg sem kerdezem, hogy akkor hogyan fog eljutni a tej a belvarosba? minden reggel behajtjuk riskat?
egy suzuki swiften fel millio afa van
egy suzuki swift amortizacioja egy honapban 10 eves elettartammal szamolva ketszerese egy havi felnott bkv berletnek
de nem, az autosokkal van itt a gond, meg veletlenul sem mashol kene megkapargatni a dolgokat, ugyan...
én viszont nem.
amióta nem lehet autóval arra menni, nem megyek arra. tőlem megpenészedhet az ott lakókkal együtt.
oda megyek, ahova oda lehet jutni, és ahol meg tudok állni.
Egyébként pedig a városokat nem a munkavállalók találták ki, hanem amunkaadók. Oda be kell jutni, ott kell tudni parkolni. Ezt sem a munkavállalók találták ki.
A város igazából egy pénzt termelő GYÁR. Értitek? GYÁR!!!!!!! Nem a munkaidőben a műtavak mellett lebzselő, és kávécskákat iszokgató polfgárok, és túristák tömege!
A város egy nagyüzem, ahol lehúznak, megfojtanak, minimál szinten állatként tartanak, hogy termelj, fizess, és te magadd neveld a saját csíráidat erre, akik majd ugyanolyn zombi aggyal, öltönyben fogják ugyanezt tenni!
Nagyon egyszerű googleben gondolkodni, de ez így csúsztatás.
A belvárosi forgalom korlázása addig értelmetlen amíg az északi (rövidebb) elkerülő nem épül meg.
Aki északpestről vagy az M-tól északra indul/érkezik a dunántúlra/ról, annak az M0 időpocsékolás.
A városvezetés bűne, hogy nem kerek az M0 és arra kényszerít, hogy benn bumszlizzak például én is aki az M2 mellett lakom és Vas megyében élnek a szüleim.
Szép a Megyeri-híd, de ilyen szempontból zsákutca.
És ezért is felháborító az Astoria környékének mostani kapacitáscsökkentése, mert nem volt előtte semmilyen mentesítés.
@Jo Estet: Valóban elszámoltam magam kicsit. Beütöttem a navigációba, nem 72, csak 50 km-rel kell az m0-on többet menni, mint át a városon. De ez oda-vissza már 104 km.
Ha úgy adódik, inkább hajnalban kelek át, nappal eszembe se jut. Akkor viszont az ex-Osztyapenkótól az M3 25 perc néhány piros lámpával is, minden szabályt betartva.
-M0 befejezése
-összes bpi busz lecserélése, számuk kb megduplázása
-hévek komplett felújítása
-aquincumi híd
-ötös metró
-nagy P+R-ek
-négyes metró
stb
www.bp-motor.hu
Zuglótól keletre élők -Zuglót is beleértve- így érik el a körutakat, így a leggyorsabb átjutniuk Budára (Kerepesi út, Fogarasi út) arról nem is beszélve, hogy míg nem készül el rendesen az M0-ás, addig marad a Rákóczi út az M7, M1 felé.
Brüsszelben közlekedtem egy sugárúton, ami a föld alatt volt, ez sem lenne rossz megoldás, ám az Erzsébet hídnál fel kéne buknija a felszínre a híd miatt, vagy átfúrni a Duna alatt és a Bah csomópontnál kilyukadni....
Jogos, de nem azért, mert a Rákóczi akkora királyság, hanem mert a Hungária is tragédia. Fenntartom, hogy M0-ás kéne.
Van Bp-n 15 sáv a Dunán keresztbe, ebbe beleszámolva a két M0 hidat is.
Ha azokat nem számoljuk, akkor 11.
Amit beszélsz a híd kapacitásának a csökkentéséről, az egy 10-20%-os csökkentése a DUNÁT KERESZTEZŐ LEHETŐSÉGEKNEK! És ne legyél naív! A Lánchíd és a Szabadság híd már most is használhatatlan (Ezek nélkül 9 sáv!) a csatlakozó úthálózat tudatos szétzúzása miatt.
hiába van megoldás, ha az ellen mindig lázonganak akármilyen okokból is
az én elképzelésem alapvetően modern, autópárti, ami megteremti a 21. században elvárható forgalomgyorsaságot
1, az úttestre festett biciklisávokat a főutakról száműzni, a köcsög biciklis tud a mellékutcákban is haladni
2, budapesten kell 4 db új duna híd és egy teljesen körbeérő M0, minél gyorsabban, akkor is, ha a levegő dumacsoport halálra rinyálja magát a karmosfogú tevenünüke utolsó megmaradt fészkelőhelye miatt, ami ennek az útjába állt - sajnos, az evolúció könyörtelen
3, kell a körvasút sori 2x3 sáv körút, kell 2 db csepeli gerincút észak-déli irányban, 2x3 sávos
4, a budapesti vasútvonalak felett gyorsforgalmi úthálózatot kell kiépíteni
5, törvénybe kell fektetni, hogy egy átadott utat 10 évig nem lehet felszedni, max 1-2 kátyújavítás
6, ingyen parkolás országosan
na, ha ezek megvannak, akkor jöhet a belvárosi forgalomcsökkentés, mert már van elkerülő út
senki sem szórakozásból jár arra
Azért, hogy tiszta levegőn élhessen. Onnan aztán két autóval jár be dolgozni a család.
A hebegő mókacsoport összes hülyéje valóban szopjon lovat, kérésre adok lovarda címeket is. De azok is szopjanak lovat, akik annó szarért-húgyért vettek telket pont azért, mert lehetett tudni, hogy arra fog menni az M0-ás, most meg ugatnak, hogy ne menjen mán' arra, me' akko' az neki nem lesz jó. És természetesen pár méretes pacikukit kiutalnék azoknak a demagóg köcsög polgármestereknek is, akik az ilyeneknek nyalják a valagát csak hogy legk. is rájuk szavazzanak.
jelenleg az M0 olyan lutri szinte a nap mindegyik időszakában, hogy a késő éjjeli/kora hajnali órákon kívül aki tudja, az elkerüli
még egy példa, mogyoródról csepelre a nagykörúton keresztül megy a legrövidebb út időben
nem mindig a km a fontos, az idő sokszor lényegesebb
mivel a városszerkezet ilyen, ehhez kell alkalmazkodni, akinek nem tetszik, hogy zaj van a belvárosi lakásában, az adja el horror árakon, és 2 db külvárosi nagyobbat vesz belőle, ilyen egyszerű
naja. mert ha megszüntetjük a lehetőségét, akkor biztos nem akarnak az emberek utazni.
elveszem tőled az egyik boltot, és majd azt mondod: "áá, inkább, éhenhalok." mi?
abba kéne hagyni már ezt a baromságot, hogy forgalom-csökkentsünk mindenhol. kb. annyit ér, mint a szar felszedése helyett berúgni a szőnyeg alá.
ÉBRESZTŐ EMBEREK! aki a közlekedést öli meg, az az a várost öli meg!
Azért ez a plázás dolog nem feltétlenül igaz, lásd a Nagykörutat ahol azért bőven vannak működő üzletek (igaz, ott se annyi, mint akár 10 éve volt). A Rákóczi tényleg egy köpedelem, de valóban nem az a megoldás, hogy beszűkítjük oszt' sanyi. Talán ha villamos menne a 7-es buszcsalád helyett, az már segítene rajta sokat.
persze gazdasági hatásai is lennének egy ilyen lépésnek, de ez nem is baj. nem egészséges egy olyan gazdasági rendszer, aminek a működése egy termékcsoport kiszolgálása köré összpontosul.
Egyébként te sem mondasz mást, csak hogy drágítsuk meg az autózást, majd leszoknak róla..
Az általad említett termékcsoport, amit kiszolgálunk az az ember. Az emberi igények. Amiatt kell helyváltoztatás, és amiatt pedig többféle közlekedési eszköz.
raadasul belathato idon belul jon az elektromos korszak. m1-7 --- m3 alagut tenyleg kellene (jobban, mint m0 eszak), de jelenleg nem sok esely van ra. meg arra sem, hogy hazakoltozom, es frissen elokerult xii keruletikent kihajtasi dijat kerjek az osszes olyan kocsogtol, aki az en keruletemen keresztul akarja elhagyni a varost. es nem erdekel, h busz, motor vagy auto az aktualis eszkoz.
ui. a dizeleknek majdnem ugyanannyi az araszolos fogyasztasuk, mint a sima belvarosi. az m0-n nem csak azert nem megy korbe az ember, mert krtnaponta all par orat dugo miatt, hanem azert sem, mert idoben es penzben is tobbe kerul. (lasd a folyamatos haladas illuzioja)
Ja, ezenkívül, már elkezdték az M0-ás déli szakaszának kiszélesítését, az várhatóan sokat fog dobni az M0-s használhatóságán.
Jó reggelt! Magyarország, a 10 millió szakértő országa...
Szóval ha megodlják értelmesen a forgalom áramlását, akkor rengeteg hely marad fáknak, bicikliseknek, gyalogosnak, villamosnak...
de basszamármeg... a sorrendet felcserélni NEM lehet... ez ugyan az a téma, mint a műdugó, behajtási díj, stb. faszságok - faszsígok, amíg a BKV nem jelent alternatívát a momentán autóban ülők többségének...
@Spiritmonger: az úthálózatot NEM SZABAD bővíteni, mert akármekkorára bővítik, úgyis megtelik autóval. te akarsz 2x4 sáv mellett lakni?
@Gera: mit csináltak az Árpád híd jó részénél? fizetőssé tették a helyeket. majdnem annyiba kerül ott parkolni, mint a belvárosban. így aki eddig ott tette le az autóját, most bejön a városba ("f@szom hagyja ott kint!").
P+R-t (ingyenes parkolóhelyet) kinek áll érdekében építeni?
Az árpád hidas történetet megerősítem, mi eddig ugy jártunk hogy m3 bevezető árpád híd, onnan metro.
Most meg simán keresztül megyek a városon, és eszembe sincs felszállni a metróra.
Az Árpád híd és környéke meg gyakorlatilag üres.
A Józseg Attila színház és környékén ahol ingyenes maradt a parkolás meg a fákról is autók lógnak.
Zseniális húzás volt, ahogy az újpesti rakpart fizetőssé tétele is...
Remélem mindenki emlékszik a Parking Kft. ígéretére, hogy miután új zónák kerültek kialakításra abból a bevételből majd lesz P+R de tényleg, és mindez a weboldalukon jól követhető átlátható módon:)Látszik ahogy hízik a számla:))
Az baszod. Mennyivel jobb a Lágymányosi amire három irányból megy a forgalom és csak két sáv van.
Egyáltalán minek ide híd? Meg út?
@Jerky_Master: "az úthálózatot NEM SZABAD bővíteni, mert akármekkorára bővítik, úgyis megtelik autóval." Te ha nagyobb szatyorral mész vásárolni mindig teli rakod?
A legszomorúbb az egészben, hogy a régi Erzsébet-híd lett volna a legegyszerűbben újjáépíthető az összes lerombot budapesti híd közül, de tudatosan nem akarták újjáépíteni! :-(
Na ezzel már nincs mit tenni.
Mit lehetne tenni?
Vissza a villamost, széles bicikli sávot és fasort a Rákóczi útra, széles járdát, kiülőket.
Akkor visszatérne az élet, de fizetőképes réteg is kellene aki ennyire belakná a várost.
az Árpád hídnál a nem fizetős részen, ha X óra után érkezel (direkt nem írok időt:-D), nincs helyed. gondolom örülnek az ott lakók (de fuck off, mi visszük a GDP-t). de a fizetős részen sincs nagy pangás, csak kevesebb az autó. a buszpályaudvar melletti parkolós betonsáv eddig mindig betonstabilan tele volt, sokszor roncsautókkal.
@Martinkóné Szőgyi Marika: "fantasztikusan jó" a hasonlatod, Marika. ennyi ésszel lehetne várostervezni.
az autós társadalomra építő boltok kizárva a Rákóczin, mert parkolni, és most már valamelyik utcába normális befordulni is képtelenség. Marad a gyalogos és a békávézó, de ők is csak átugróban.
Tessék szépen menni a parlament elé h épüljön meg a teljes az elkerülő szakasz, meg legyen olyan BKV amire reggel nem csak a 3. buszra fér fel az ember és UTÁNA lehet a várossal foglalkozni. Sajnos a Rákóczi úti lakók érdekei jelenleg jóval kisebb prioritás. Ha ezt a hidat is lezárnák akár részlegesn is azzal rengeteg ember életét keserítenék meg
abban igazad van, hogy a forgalomcsökkenés miatti bevételkiesés azonnal jelentkez_HET_, míg a forgalomcsökkenés hatásai csak eltolódva. de mivel ma az autózás nagyságrendileg kb az externális költségeit termeli ki, ha csökken az aútózás, csökkenek az externáliákra fordítandó összegek is, és marad a rendszer egyensúlyban. csak élhetőbb lesz egy-két környék. szörnyű...
Nem kezdem.
Kezdjük azt, hogy egy utat normálisan kell megépíteni, ha nem üt be az autó a kátyúba és egyéb aszfaltsüllyedésbe 20 méterenként, lehet akkor mindjárt alacsonyabb lenne a zaj? Ha a lámpák jól váltanának, és nem kellene gyorsítani 200 méterenként?
És ha rendesen meg lenne csinálva egy út, lehet ki is fizetném.
De te is kifizeted utána a teljes buszjegy árát, és a rád eső részét annak, amennyire a buszt rongálja az utat. Csodálkoznál!
Nekem km-enként 1 Ft-al nőne kb. a költségem, neked 40-el!
Nem az autósok viszik a hátukon az országot, bár a jövedéki adó és a ÁFA bevétel az üzemanyagok után a költségvetési főösszeg kb 10%-a, ha jól tudom, most nincs időm kikeresni.
Nem értem azokat sem, akik reptér mellett vesznek házat, aztán követelőznek az önkormányzatnál zajszigetelési hozzájárulásért...
Alternatívák hiányában én is maradok a belvárosi autózásnál, mert két vonaljegy áránál nem sokkal kerül többe az autózás oda. A parkolóhelykeresését pedig alkalmanként vállalom. Sokkal több P+R parkoló. és egy picit olcsóbb BKV kellene. Sokan hiába jönnek azzal hogy BKV-val ennyi meg annyi a menetidő, csak ehhez valószínűleg nem számolják hozzá a gyaloglásokat, és többnyire csak a szűk belvároson belül versenyképes a tömegközlekedés sebessége.
Nem lehetne azt a sz@r gödrös részt megcsinálni? Vagy kitisztítani a csatornákat?
Ugyanez a helyzet a zebráknál is: esőben sokszor tóba kell lépned, hogy átmenj a másik oldalra.
Évtizedeken át azt a trendet követték, hogy száműzzék a gépkocsikat a belvárosokból. A Ruhr-vidék egyes településein most egyfajta váltás figyelhető meg: egyre több önkormányzat kísérletezik azzal, hogy lerövidítik az autók számára tiltott zónák hosszát.
@Mocoria: hát a kib@szott ereszeket miért nem képesek befoltozni, hogy eső idején ne mindenhol szakadjon-csöpögjön a víz az emberek nyakába?!
@Vortex: ez így van. ezért jók a bevásárlóközpontok. és mert nem csak munkaidőben vannak nyitva, hanem azon túl is, és hétvégén is. mert akkor van időnk vásárolni, nem amikor dolgozunk.
Budapest erre nem alkalmas.
Pesten magas a talajvíz-szint (nem véletlenül "ül betontömbön" az "épülő" 4-es metro állomása), és alagútfúrásra alkalmatlan a talajszerkezet (laza); Budán a természetes vizek, források látnák kárát, ami ugye a fürdőknek nem tenne jót...
A budapesti közlekedés kriminális, de nem hiszem, hogy ezt "eccerű" dugódíj/behajtás-korlátozás/egyéb tiltás és szankciók oldanák meg, hanem egy sokkal bonyolultabb városfejlesztési koncepció, amit a 23 kerületnek közösen kell megoldania...
Az a gáz, hogy sajnos nagyon sok embernek fontosabb az, hogy 10 perccel hamarabb jusson el A-ból B-be, mint az, hogy évente 3000 ember hal meg közvetlenül a szmog miatt, és gyerekek tömegei lesznek asztmások vagy egyéb légúti betegek a szar levegő miatt!
De nem baj, pöfögjetek csak a vasdobozaitokba zárva és legyetek róla meggyőződve, hogy ez nektek jó, ti vagytok az evolúció csúcsa!
Szánalmas, birka népség!
nem , szerintem te vagy az evolúció csúcsa.
És tudod miért? mert te olyan sokra tartod a saját véleményedet, hogy simán jelzőket aggatsz olyanokra akik esetleg nem a te véleményedet osztják.
Te, és a hozzád hasonló elvbarátaid miatt nincs konszenzus és az ehhez hasonló megnyilvánulások miatt történik meg, hogy egyes hozzád mérhető intellektussal rendelkező autóstársak simán ráhúzzák a kormányt az emberre.Remélem TÉGED eltalál egy ezzel is növelve az esélyét annak, hogy a józan vélemények kompromisszumot találnak.
Ha az alagútra válaszoltál, akkor azt az átmenő forgalomnak szántam.
Magyarországon évente 150 ezer ember hal meg. Ehhez képest a háromezer bőven a statisztikai hibahatáron belül van. Ez nem azt jelenti, hogy nem kár értük, hanem azt, hogy a halálozási statisztikában nem lenne kimutatható a hatás.
Másfelől pedig ők nem úgy halnak meg, hogy jön a Szmog, és egy bunkósbottal agyonveri őket. Bűnügyi hasonlattal a helyszínen megtalálhatóak a szmog nyomai, és még sok más potenciális tettesé is.
Harmadrészt az autók használatának van nagyon sok életszínvonal növelő következménye is, ami növeli az átlagéletkort. Ha csak ezt a korrelációt nézzük, akkor a motorizáció növekedése együtt járt az átlagéletkor megduplázódásával.
Utánaművelődtem a dolgoknak.
Győzz meg arról, hogy én ha autóval, megyek, attól valaki beteg lesz.
Ha ne adj isten sikerülne, akkor:
Én megpróbállak meggyőzni arról, hogy ha nem szűkítjük a a forgalmi keresztmetszetet ész nélkül, a forgalmat hagyjuk áramlani, akkor még 5-en is jöhetnének autóval, nem lenne senki beteg.
Jelzem, a forgalmi keresztmetszet jelenleg nem az Erzsébet hídon szűk, hanem a főbb kereszteződésekben, pl. az Astoriánál és a Blahánál. Ha az Erzsébet híd 10 sávos lenne, akkor sem tudna gyorsabban haladni a forgalom, sőt.
Ettől függetlenül még mindig úgy vélem, hogy aki több sávval akarja megoldani a dugókat, vagy aki szerint jó az, ha a belvároson keresztül autópálya vezet, az egy szűklátókörű birka, aki valószinűleg még sosem járt külföldi nagyvárosokban, ahol már sikerült élhetővé varázsolniuk a környezetüket, és tele vannak az utcák/terek/parkok élettel meg mosolygó emberekkel!
Nálunk meg van a folyamatos dugó, a szmog, a stresszes tömegek, és állítólag ez még növeli is az életszínvonalat!
Na mindegy, én igazából leszarom, a legjobb megoldás talán az lenne, ha becsapódna végre az a meteor és megszabadítaná ezt a szerencsétlen bolygót az emberiségtől, átadva a lehetőséget valami természetközelibb állatfajnak! Nekik már biztos nem fog gondot okozni a Rákóczi út!:)
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.11.27. 11:48:18
A valóságtól messzemenőkig elrugaszkodott romantikus álmodozásra nem reagálnék, mert megtették előttem jónéhányan.
Az utolsó 100 komment: