Jönnek az egyetemisták!
Talán nem véletlen, hogy a kormány épp most hirdette ki a felsőoktatás államilag finanszírozott helyeire vonatkozó keretszámok drasztikus csökkentését - állítják sokan. A szabad ég alatti tüntetések szempontjából kedvezőtlen időjárási viszonyok, és a vizsgaidőszak közeledtével aligha számíthattak tartós, zajos ellenállásra.
A most elindult folyamat megcáfolni látszik ezt az előzetes várakozást, hiszen országszerte több helyen megmozdultak a diákok. Csak remélni lehet, hogy sem az időjárás, sem tanulmányi kötelezettségeik nem tántorítják el őket.
A hétfői budapesti tüntetésen néhány képviselője útján biztosította részvételét DK és az MSZP, sőt, a Jobbik is. Ez jelzésértékű abból szempontból, hogy a pártok kezdik felismerni a diákság politikai erejét, ugyanakkor komoly veszélyekkel is jár, mert a hallgatók követelései könnyen kisajátíthatók.
Ezzel ellentétben megdöbbentő és arcpirító, hogy a kormány hogyan reagált az eseményekre. Selmeczi Gabriella szóvivő szerint sajnos eddig még nem tudták érthetően a közvélemény tudtára adni, hogy a felsőoktatás átalakításának tulajdonképp a diákság lesz a nyertese. Milyen diákság? Az átalakítás lényege éppen az, hogy a legtöbben el sem fognak jutni addig, hogy diákok legyenek. Igen, a tehetősebb társadalmi rétegekhez tartozó szülők és gyermekeik (ez egyébként ugyanaz a kör, amelyiknek a sokat kritizált egykulcsos adó is kedvez), viszonylagosan a nyertesei lehetnek, hiszen nekik nem kell rendkívül magas összegű hitelt felvenniük ahhoz, hogy finanszírozni tudják gyermekeik oktatását. Ráadásul ha minden igaz, és a Fidesz által eltervezett átalakítás folyamatai beérnek, a munkaerőpiac is átalakul, ezeknek a majdani diplomásoknak pedig nem kell majd több száz vagy ezer jól képzett, az egyetemre saját erőből, és nem pénzért bejutott fiatallal versengeniük.
Abban csak bízni lehet, hogy a hallgatók lelkesedése a következő napok, hetek folyamán sem törik meg. Orbán Viktor és a kormány sokak által várt, ám a felelősséget hárító válaszreakciója után pedig talán elérkezett az ideje annak, hogy a diákok a felsőoktatás átalakítása elleni demonstráció mellett kiterjesszék követeléseiket, és az általános változást igénylő társadalmi törekvés élére álljanak.
Ma délután 4-től Budapesten a BME-nél folytatódik a hallgatók tüntetéssorozata.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Hallgatók, hallgassatok! 2012.12.12. 14:48:39
Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.12. 09:48:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Törődj a rummal részeg köcsög, nem kell félned, a kisegítő iskola továbbra is tandíjmentes.:-)
Nácik haza! Nácik haza! Nácik haza! Nácik haza! :P
by dr. Kóser Malac
Ezt nem értem. Mi az, hogy kisajátíthatók? Ha egy nem szélsőséges párt egyetért a diákok követelésével, vagy egyszerűen nem ért egyet a kormánnyal, miért ne állhatna a diákok mellé? Mi az, hogy kisajátíthatja? Ezt nem teheti meg, hiszen mások is ugyanazt követelik.
Kérdés: ha a diákság csak az ellenzéki pártok segítségével érheti el a célját, akkor már nem is érdekes a cél?
Szerintem a diákságnak minden demokratikus párttal, szervezettel, együtt kell működniük, hogy ezt a gyalázatot eltöröljék és az egyeztetést a kormány megkezdje az érdekelt felekkel, sőt az egész tsd-al is.
Sajnos mi (magamat is beleértve) már "kiégtünk" ehhez :(
Húúúú micsoda jogi érzékenység...
1., az oktatás színvonala borzasztó
2., csődöt vallottak, mert nincs kit oktatni, antiszociális nemzedékeket neveltek ki, és nincs gyermek
3., nem csak gyermek nincs, hanem érettségivel rendelkező gyermek nincs.
4., szociális helyzete a legtöbb családnak olyan, hogy nincs lehetőségük a gyermeket felsőoktatásba íratni...
5., Mivel népesség csökkenés van, nincs szükség sem tanár, pedagógus, sem építés területre való képzésre
6., az egészségügyi képzés fölösleges, lévén kimennek külföldre
7., a humánerőforrás kész tragédia, 30%-al magasabb a benne dolgozó emberek aránya, a diákok számához képest, mint a nyugati államokban!
8., gyakorlatilag csak a közszférába nyomják a diplomásokat, a kreatív versenyszférába meg csak a 30%-át a képzett embereknek!
9., a nyugati államokhoz képest, a gazdaságba csak a kilencede jut el a képzett diplomásoknak, olyan rossz az oktatás színvonala, hogy nincs szükség rájuk,
10., eszméletlenül viszi a pénzt az oktatás, a benne dolgozók jövedelme, főleg a felsőoktatáséban jelentősen meghaladja a versenyszféráét... nem éppen tisztességes dolog adón élősködni, míg a munkásember családot sem tud alapítani...
Akkor most mi a gond?! Miért vált az oktatás a társadalom ellenségévé?! Ilyen oktatásra nincs szükség...
Apuka azt ígéri egész évben, hogy "ha jó leszel, majd hoz Legót a Jézuska". A gyerek egy tündér végig, de szenteste Lego helyett kap egy olyan maflást, hogy becsúszik a fa alá. Megkérdezi, hogy ez most mér'. Mire az apa: "Érted tettem!"
Nagyjából ez történt. Néha egy pofon tényleg hasznos, de ez nem az a szituáció.
ez a több párhuzamos igazság kormánya. szerencsére ezt egyre többen felismerik, és szerencsére nem mindenki olyan marha, hogy még örüljön is ennek.
Számokat, ha tudnál ezen állításodhoz?!
@reszeg tengeresz: Hányszáz hőbörgő csinált forradalmat (copyright: HírTV) a TV székháznál?
Olyan szép amikor ti libsiztek...
"A hozzám legközelebb állók, Kövér László és Fodor Gábor velem együtt egyfajta szociálliberális meggyőződésűek. A Századvég című lapunknál ugyanakkor dolgoznak olyan reformkommunista szerkesztők is, mint Stumpf István és Wéber Attila." - Orbán Viktor, 1989
"A Fidesznek igenis van elvi kiindulópontja... a modern XX. század végi liberalizmus." - Orbán Viktor
"Ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely... nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés - legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről - csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül... Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen." - Orbán Viktor
"A populizmus élő klasszikusai szájában a "liberális" szó káromkodás, szitok. A liberálisok ugyanis szabadságot követelnek a népnek, hogy vállalkozhasson és választhasson. A populisták ellenben fel akarják emelni a népet... Ezért vonzódtak a populisták mindig az állam gyámkodó hatalmához." - Orbán Viktor
"Gondoljanak bele abba, mit érezhet ma egy diplomás házaspár, vagy mit érezhet egy munkás, aki látja a gyerekében a tehetséget, észreveszi a felvillanó észt, mit érezhet, amikor azt kell mondania, jövőre nem tudom fizetni az egyetemi tanulmányaidat. Ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked! Ezt jelenti egész Magyarország számára a tandíj.
...
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Nem tudom, Önök közül kik azok, akik elgondolkodtak a tandíj távlatosabb következményeiről. A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik." - Orbán Viktor, 2008 népszavazási kampány
Még szerencse, hogy az internet nem olyan feledékeny mint ti... ;)
www.komment.hu/tartalom/20121211-ki-adosit-el-kit-diakhitel-helyett-megtakaritas-oldana-meg.html?SYSref=http%3A%2F%2Fbelepes.t-online.hu%2Fauth.html%3Fcmd%3Dgettid%26backurl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.komment.hu%252Ftartalom%252F20121211-ki-adosit-el-kit-diakhitel-helyett-megtakaritas-oldana-meg.html%253FSYSref%253Dhttp%25253A%25252F%25252Fcimkezes.origo.hu%25252Fcimkek%25252Ffelsooktatas%25252Findex.html%25253Ftag%25253Dfels%252525F5oktat%252525E1s%2526cmnt_page%253D1%2526cmd%253Dauth&cmnt_page=1
így van. azt fizetni kellett volna konkrétan, vagy magadnak felvenni piaci hitelt. és egyébként ne ferdítsél mert egyrész abból kiviláglik hogy kommunista vagy, másrészt meg nem 50ezer volt.
"Egyébként pedig NEM félévi 150000-ről van szó, hanem egy kicsikével többről"
de, attól függ milyen szakot nézel, van ahol több, van ahol kevesebb.
"Az orvosok esetében pl. kb. egymillióról félévente, és utána nem fognak éppen versenyképes fizetést kapni. Szarrá tanulják magukat, alá kell írniuk a hülye szerződést, hogy itt maradnak, és még fizessenek ki 12 misit? "
és az mért jó ha külföldre képzünk ingyen orvost? évi 10milliárdot költ erre az állam. inkább a saját országunknak kéne képezni.
Veszek egy plazmatévét, mer' ingyen van. Ja, majd februártól havi 20ezer, de most ingyen van.
Jól megfinanszírozza az állam, gratulálok!
Ha orban hazugsagairol akarsz gyozkodni engem, akkor eleg nyitott kapukat dongetsz az a helyzet.
Jobbik szavazo vagyok, oket tudom tamogatni tiszta szivbol, es ha valakik ok aztan mindig is gyuloltek a liberalisokat, nalam ez elegendo, hogy azt az egy szavazatot rajuk dobjam be.
--------------------------------
reszeg tengeresz 2012.12.10. 22:03:12
@elkeseredett.polgar: nalad akinek nincs diplomaja az proletar? Mert en elegge szeretek akkor proletarnak lenni. :D
Nemreg osztalytalalkozonk volt. A 20 eves altalanos iskolai. A sok okostojas aki egyetemre ment, egyikuket kiveve, semmire sem vitte. De legalabb orulhettek, hogy ulhettek vegre egy M-es BMW-ben, amikor hazavittem oket a tomegkozlekedes helyett. :D
A majam majdnem kilokte az ajtot a kocsiban, ugy dagadt. :D
---------------------------------
Ennyi rolad, te fidesz altal kinevelt ertelmiseg gyulolo szarjancsi. Te vagy az idealis fideszes, mehetsz endike, wmiki, meg a tobbiek melle :D
Klasszikust idézve:
"...tiltakozás és sértődés (harag, méreg, bosszú, visszautasítás) kivétel nélkül és minden esetben biztos jele annak, hogy az emberben álarcos bűnök kormányoznak. Mert csak a bűn tiltakozik, sértődik, dühös és utasít vissza. Nem tűri, hogy leleplezzék. Ezért fejt ki oly erélyes, de negatív agressziót."
Szóval te mit követtél el? (Nem, nem várjuk, hogy eláruld, hiszen szégyelled. De tudd, hogy mi többiek mindannyian tudjuk rólad, hogy vaj van a füled mögött. Jó sok...)
A szegényebb, elsősorban a falvakban, kevésbé jól ellátott területeken tanulók körében gyakorlatilag nihill állt be, ugyanis azt látják (a gyerekek és nyilván a szülők is), hogy ESÉLYTELENNÉ vált onnan bárki is bejutni egy normálisabb szakra. Bármilyen "marhajó" is a diákhitel, az ilyen helyeken élők számára ez egyszerűen nem reális út.
Anyósom kis faluban tanár, tőle tudom ezeket, ő szembesül nap, mint nap azzal, ahogy a diákok egyre nagyobb része szarik bele az egészbe, mert "MINEK?"...
Gratulálok minden iróasztal mellől okos zseninek.
Tudod mi kár még?
1. Annál a tandíjnál 56 ezer volt az államilag támogatott férőhelyek száma, Orbán Viktor jövőre 10 ezer 500-at tervez.
2. Annál a tandíjnál 200 milliárd forintot költöttek a felsőoktatásra, Orbán jövőre 115 milliárdot tervez. Ez nominális értékben is brutális különbség, az inflációt is beleszámítva Orbán Viktor kevesebb, mint felét adja a felsőoktatásnak, mint Gyurcsány.
3. Az a tandíj havi hatezer forint terhet rótt volna a diákokra, Orbáné szemeszterenként több százezret, bizonyos szakokon akár milliós összeget is.
4. Annál a tandíjnál átjárható lett volna a fizetős és nemfizetős rendszer. Az első évben senkinek nem kellett volna tandíjat fizetni, a második évtől pedig a teljesítmény határozta volna meg a fizetendő összeget. Ráadásul a rászorulók számára a tanulás továbbra is tandíjmentes maradt volna.
5. Annál a tandíjnál a fizetendő tandíj az egyetemen maradt volna, amelyet az intézmény kétféle módon használhatott volna fel: az egyetemi szolgáltatások fejlesztésére, vagy ösztöndíjra és a diákok szociális támogatására. Mindkettő a hallgatók érdeke lett volna, szemben azzal, hogy Orbán beleönti az egészet a költségvetésnek nevezett fekete lyukba.
"3. Az a tandíj havi hatezer forint terhet rótt volna a diákokra, Orbáné szemeszterenként több százezret, bizonyos szakokon akár milliós összeget is."
hazugság.
"Ráadásul a rászorulók számára a tanulás továbbra is tandíjmentes maradt volna."
ez ennél a mostaninál is így van.
(Nem tudom, tényleg kérdezem)
Mert könnyen lehet, hogy ha az elkövetkező 5 évben nem képzünk egy fia történelem tanárt sem, akkor sem lesz ebből semmi gond.
Jezusom, ti mennyire ostoba szemellenzos hulladekok vagytok. :D :D
A fidesz nekem messze tul puhany, messze nem eleg radikalis. Egy modon erhetik el, hogy rajuk szavazzak 2014-ben. Ha sittre basszak fletot. Akkor olyan vastag X-et kapnak tolem, hogy behorpad a papir.
@Szevasztok: idiota vagy.
de, attól függ milyen szakot nézel, van ahol több, van ahol kevesebb."
Akkor nézd meg jobban. Amiért érdemes hitelt felvenni, az 250 környékén kezdődik, buddhista teológus lehet van 150 alatt is..
Ja, így már értem. Szóval akkor nem vagy vitaképes...
Ja, és anyád libsi!
ez több mint valószínű.
én speciel látni vélem az értelmét az átalakításoknak, tényleg. nem is lenne elvben bajom a tandíjjal, sőt megkockáztatom hogy jó ötletnek tartom hogy aztán ha állami szférában helyezkedik el, akkor visszafizetik.
azzal van bajom hogy
- Viktor hosszú éveken keresztül meghiúsított ellenzékben minden hasonló kísérletet demagóg szöveggel, amihez képest most 180 fokos fordulatot tett, tehát egy hazug, kétszínű gazember
- szemébe hazudik mindenkinek azzal hogy "nincs tandíj", pedig tényleg van, az más kérdés, hogy könnyű törleszteni és alkalmasint segít az állam visszafizetni, tehát egy hazug, kétszínű gazember
- szarik arra, hogy lekommunikálja a diákokkal, a választókkal, hogy miért ilyenek az átalakítások, csak most a tüntetés után kezdenek magyarázkodni, előtte arra szórták a kommunikációs pénzeket hogy "a Gyurcsány, a Bajnai" - tehát egy a választópolgárokat hülyének néző, sunyi gazember
Orbán tehát egy sunyi, hazug gazember, nem alkalmas kormányfőnek, mennie kell.
Tüntetni ellene bármilyen alapon üdvözlendő dolog.
@The brain: szopjál le
így van. azt fizetni kellett volna konkrétan, vagy magadnak felvenni piaci hitelt. "
- nem igaz, diákhitel már legalább annyi ideje létezik, mint tandíj. Csak azt eddig arra vetted fel, hogy tankönyveket vegyél belőle, kaját, esetleg kollégiumot fizess. Most majd csak tandíjra tudod költeni.
"és az mért jó ha külföldre képzünk ingyen orvost? évi 10milliárdot költ erre az állam. inkább a saját országunknak kéne képezni." - a 10milliárd csak egy kitalált szám, valamelyik kormánypárti képviselő ejtette ki a száján, valójában nem felmérhető mennyi ember ment el, és azok költsége mennyi volt. Ha a saját országának akarna képezni az állam, akkor olyan országot próbálna építeni, ahonnan nem akarnak elmenni az emberek, és nem erővel akarná ideláncolni a fiatalokat. De sajnos Orbánék csak ebben tudnak gondolkozni.
Azt is megmagyarázhatnád, hogy mitől lesz jó az az egyetemeknek, hogy a kormány az összes befolyt tandíjat a közösbe irányítja és nem az egyetemekre.
Azért lássuk be, vannak olyan szakterületek, (mondjuk pont az oktatás az egyik) ahol lehet/lehetne előre tervezni. Lássuk be nem valószínű, hogy jövő évtől robbanásszerűen születik 1 millió gyerek. (De ha ez meg is történik, még mindig évek mire oktatásba kerülnek, így max átmeneti gondot jelentene)
A gépészmérnök példa szép, csak ha jóltudom ott nem is vitték le a keretszámokat. (Legalábbis elsőre, most nemtudom mi a helyzet, az új keretszámcsökkentésről nem találtam szakokra lebontott adatokat)
De lássuk be egy állam (Tekintsünk el a kormánytól) valószínű jó előre - akár évekre - tud arról, hogy egy ilyen szintű fejlesztést akar valamelyik cég véghezvinni Mo-on. Azt azért kötve hiszem, hogy hirtelen Kistarcsán felépül egy kutatóközpont és megjelenik egy hirdetés, hogy 1000 gépészmérnököt keresünk.
Egyetértek azonban a szerződéssel, nem Angliának adózom, hanem ide...
Miért baj az ha pl. Gyurcsány kiáll mellettetek? Neki is van pártja, így nagyobb lesz a nyomás a kormányon. Természetesen a szélsőséges pártoknak nincs helyük sehol, nem csak ilyen megmozduláson, gondolok itt a Jobbikra.
Szóval inkább a tandíj, mint Gyurcsány?
Hohó, egy újabb tudatlan. :) Kár, hogy az orrodig se látsz és mégis okoskodsz. Te is csak annyit tudsz amennyit a propagandából megtudtál, szajkózod is szakadatlanul, hogy IMF hitel, IMF hitel, azt már nem kérdezed meg, hogy most a nagy szabadságharc idején milyen hitelből és főleg milyen felárral finanszírozzák az ország működését.
Mellesleg az IMF hitelről talán inkább azokat kérdezd akik konkrétan felvették és elköltötték. Pl akik a MOL 21%-os részvénycsomgját IMF hitelből vették meg több mint 500 milliárd Forintért (és ami mellesleg ma alig 400 millárdot ér vagyis 100 000 000 000 Forintnak kapásból huss...).
De mintha a tandjíról lett volna szó. Mindarra amit írtam, ennyit tudtál csak kinyögni?
"3. Az a tandíj havi hatezer forint terhet rótt volna a diákokra, Orbáné szemeszterenként több százezret, bizonyos szakokon akár milliós összeget is."
hazugság."
Bizonyítsd! Nézz utána a számoknak és cáfolj meg ha tudsz. Sok sikert! :)
Nem, ezzel és a hasonló radikális csökkentéssel én nem értek egyet.. mert tegyük fel, hogy nem képezünk történelem tanárt 5-10 évig, akkor lesz egy generációs szakadék a képzésben.. akik eddig történelem tanárt képeztek, elbocsájtjuk, majd 10 év múlva, amikor észbe kapunk, hogy hamarosan nem lesz történelem tanár, akkor gyorsan össze kell verbuválni egy gárdát, aki történelem tanárt képez.
Egyrészt nem lesz gyakorlott oktatói gárda, másrészt mert hirtelen kell előállítani, sokkal többe kerül, mintha folyamatosan építed fel a rendszert.
A kiinduló feltételezés helyes, valóban meg lehet kérdőjelezni egyes szakmák létszámigényét.. de kinullázni szerintem baromság.
pl: közgazdász és jogász képzés.. most nincs állami férőhely, mert sokan vannak.. de mi lesz 10 év múlva? ez egy tipikus rövidtávú gondolkodás.. messze nem a kiegyensúlyozott, fenntartható irányt mutatja,..
És te a konzervatív eszme nevében kurvaanyázol éppen?
IMF (kedvező) hitel NEM KELL!
Diákok viszont VEGYENEK FEL (kedvező) hitelt!
Ha a tandíj ellen általában tüntetnek, akkor jogos, ha felháborodnak, hogy Gyurcsány kiáll mellettük, mivel ő is tandíjt akart anno bevezetni. Ha egy ésszerű tandíjas rendszer mellett tüntetnek a most tervezettel szemben, akkor persze más a helyzet, de nem ezt látom.
Nem avval van baj, hogy igazságos-e vagy nem a tanítás költségeit magára a tanulókra hárítani, mert lehet ez ésszerű is, hanem avval, amit a Fidesz nevű Orbán-horda művel. Nem ezt ígérték.
Gondoljatok bele, ha ezt Gyurcsány lépte volna meg? Mit szóltatok volna?
De gyomorforgató az is, ahogy a kormány egyik kezével szórja a 100 millárdokat soha meg nem térülő mobil tenderekre, állami vállalatok államosítására, nyugdíjmunkahelyfidesz-védelmi programokra, vagy 10000 huligánt + a Nagy Fehér Főnököt éltető trágya magyar focira, miközben az oktatástól elvesz.
Esetleg ha visszakülditek a következő szart sem érdeklő nemzeti konzultációs kérdőívet, említsétek meg, hogy ildomos lenne a jövőben a magyar focit is önellátóra állítani, vagy esetleg a pártokat a tagdíjakból működtetni.
Üdvözlöm Orbánt!
Ebből számomra az derül ki hogy nem csupán arról nincs fogalmuk hogy mit jelent kormányozni, de arról sem hogy mit jelent ellenzékben lenni.
Nem, az ellenkezés és az ülésekről-szavazásokról kivonulgatás nem ellenzéki munka, az dedó. Ugyanígy a kormányzás sem einstand, nem bűnszövetségben visszaélés a hatalommal, hanem egészen más.
Vedd már észre: minél jobban fröcsögsz annál inkább bizonyítod a TÖBBIEKNEK, hogy valami súlyos bűnöd van.
Csak azért írtam - mellesleg segítő szándékkal, hogy szóljak. Mindenki leveszi a tutit rólad, csak te nem veszed észre magad.
Ennek az elhibázott gazdaságpolitikának, amiben nagy szerepe van a trágya adórendszernek, köszönhető, hogy az orbán most csökkenti a felsőoktatásnak juttatott pénzeket. Óriási hiba!
Csak a tisztánlátás kedvéért...
Komolyan mondom, hogy tenyleg hulye vagy, szoval nyugodtan befejezheted.
En nyugodtan alszom ejszaka, nem vagyok az a rablofajta mint a te szdsz-es felmenoid, es vezereid, nincs miert aggodnom.
de akkor mi a lőcsért nem megy el olyan szakra amivel többet fog keresni diplomásként mint egy kőműves segédmunkás?????
"@Emiksz: szerintem semmi ilyen nem történt."
"@Emiksz: plazmatévé kicsit más mint a felsőoktatás. "
Öröm veled érveket ötköztetni...
Nem. Azért anyázol EGYÁLTALÁN (t*kömet érdekel kit), mert van veled valami gikszer. És ezt gondolja RÓLAD MINDENKI! (Itt most az én véleményem nem számít.)
Csak akartam adni egy visszajelzést neked, hogy tudd mit gondolnak rólad MÁSOK.
Remélem ezt majd megkérdezed legközelebb az altatóorvostól is mikor a műtőben föléd hajol.
Nézd, ha az állam a diákoknak ad hitelt, az téged is érint. Többek között azt a pénzt valahonnan elveszi, pl. tőled is. Aztán miután törleszteni kezdi a diákhitelt a delikvens, azt nem költi el a gazdaságban, így nem pörgeti azt, ami közvetve téged is érint.
A kormány azt kommunikálja, hogy a hitel rossz! Kivéve, ha ő adja kamatra! :D
Megfogalmazhatod virágnyelven is, ez akkor is tandíj lesz. Röviden és tömören. Azért fizetsz, hogy tanulhass. Ha nem fizetsz nem lesz diplomád. Ennyi.
A rózsikának is józan paraszti ésszel kéne gondolkodni és nem az értelmező szótárt böngészni.
Az meg, hogy melyik szak az ország szempontjából fontos egy másik kérdés. Egyenlőre nem az látszik, hogy erre menne ki a dolog. Egyszerűen pénzt akarnak kivenni a felsőoktatásból, miközben 10-20milliárdokat költenek a futball támogatására, stadionok építésére. Ostobaság és pofátlanság is a köbön...
Na mi van öcsisajt, amikor tételesen kellene cáfolnod valamit akkor elhallgatsz? Olyan könnyen odahánytad nekem, hogy "hazugság", de az már nem megy, hogy bizonyítsd is? Tipikus szánalmas fideszrobot...
Valamiert ez nem sarkalatos-alkotmanyos betonba ontott nemzeti kincs...
Arról nem is beszélve, hogy amilyen híre mostanában van az orbánnak a bankoknál kérdés mekkora kamatra kap majd hitelt az állam ezekre a "diákhitelekre"? Amit szintén mi adófizetők fogunk fizetni.
Ne keverjük a költségvetéssel amit így is úgy is ki kellene gazdálkodni a költségvetésből, ez színtiszta hitel lesz. Amit meg megspóroltak ezzel az egésszel az elköltik másra. Vazzeg! Miért nem lehet a stadionépítést hitelből finanszírozni, a felsőoktatást meg békén hagyni? Ha már jobb ötlet nincsen...
Judeurópai unióból kellett volna kilépni már régen, ezért: index.hu/belfold/2012/12/12/az_eu_ragaszkodik_a_budapesti_dugodijhoz/
meg ezért:
index.hu/gazdasag/2012/12/12/nem_tetszik_az_eu-nak_a_husipar_megmentese/
Ez csak a mai termés. Van még olyan barom, aki nem látja honnan jön az ukáz és mire megy ki a játék????
Jelenleg a mesterszakos diplomámat írom, tanulmányaim alatt végig 4,8 fölötti átlagot produkáltam, az egyetem mellet 2 munkahelyem mindig volt, hogy életben tudjak maradni - nem lébecoltam végig az elmúlt 6 évet. Alapvetően nem gondolom, hogy mindenkinek napi 3-4 órás alvással és meglehetősen szegényes társadalmi életet élve kellene végig járnia a diplomához vezető utat. Azokról a diákokról nem beszél soha senki, akik erejükön felül küzdenek - pedig elhihetitek, igen sokan vagyunk. A magyar felsőoktatás igenis rendkívül színvonalas, aki akar, tisztességgel helyt tud állni benne.
Ha viszont már a bekerülés lehetőségét is megszüntetik, vajmi kevés esély van arra, hogy a hozzám hasonlóan nehéz anyagi körülmények közül érkezők bizonyíthassanak. A diákhitel nem megoldás - ma már nincs biztosíték arra, hogy pályakezdőként a szakmádban állást kapj, csak a többmilliós adósságra. Senki sem gondolhatja komolyan, hogy ez bárkinek is kedvező feltétel.
Az egyetemisták ma nem azért lázadnak (tudom, hisz közülük való vagyok magam is), hogy mindent a fenekük alá tegyenek és nem is azért, hogy biztosítsanak még egy-két plusz semmittevős évet a lustábbaknak. Többségünk egyet ért abban, hogy változtatni kell az "örök egyetemisták" arányán, viszont ezt nem a bekerülés ellehetetlenítésével, hanem a bent maradás feltételeinek szigorításával kellene megvalósítani. Pl.: egy bizonyos tanulmányi átlag alatt tegyék át költségesre a diákokat, vágják ki azokat, akik 2-3 nekifutásra sem tudnak teljesíteni egy tantárgyat stb.. Vannak olyanok, akiknek tényleg nincs helyük a felsőoktatásban. Ezt azonban egy 18 éves gyereknél még nem lehet megállapítani - meg kell adni a lehetőséget, hogy mindenki bizonyíthasson. S ha elbukik, menjen Isten hírével, nem sírunk utána.
Ha viszont kevesebb hallgató lesz az egyetemeken, rengeteg oktató is elveszti az állását (tőlünk decembertől 30 fantasztikus oktatót küldtek el).
Szeretném doktori képzésben kamatoztatni a tudásom a későbbiekben. Ha viszont szépen lassan bezárnak az egyetemek, karok, tanszékek, létszámstopot hirdetnek, akkor miért hajtottam ennyit az elmúlt években? Miért pazaroltam el a "legszebb éveimet" arra, hogy majd egyszer a saját disszertációmon ütyködhessek? Azért, hogy azok vegyék el tőlem ezt a lehetőséget, akiknek a doktori tézisük azon az állításon alapul, hogy "Mick Jagger maga az ördög", s akik anélkül kapnak dr-t a nevük elé, hogy egy értelmes magyar mondatot ki tudnának préselni magukból?
Az egyetemisták nem ingyenélők. Amit eddig az állam a taníttatásunkra szánt úgymond, azt pár év alatt úgyis visszakapja jövedelemadó formájában.
Így is le vagyunk maradva jócskán az nagy Európától, miért kell még jobban ellehetetleníteni az értelmiség helyzetét? Ha szakmunkát szeretnék tanulni, azt hadd tegyem azért, mert az az álmom, hogy pl. szakács legyek (ami, teszem hozzá, egy gyönyörű szakma), nem pedig azért, mert azt mondják, hogy nincs más választásom.
Hát, ez mégsem egy aprócska megjegyzés, utólag is elnézést kérek érte.
Egyszerűen csak rossz érzéssel tölt el, hogy ennyire rossz véleménnyel vannak sokan az egyetemistákról, holott legtöbbünk igencsak megdolgozik azért, hogy egyetemista lehessen.
Minden jót kívánok mindenkinek
Ez azt jelenti, hogy egy kb 2.5 millió Ft-ba kerülő - átlagosan drága - diploma a kamattámogatás miatt kb 8 millió Ft-ba fog kerülni a költségvetésnek.
Jó üzlet, a hülyének is megéri!
Xenuval beszéltél ma már?
@egy egyetemista: "Ha viszont már a bekerülés lehetőségét is megszüntetik"
mit hazudozol? nem szüntetnek meg semmilyen lehetőséget. ingyér végigtanulhatod az egészet diákhitellel.
Úgyhogy ez most lehet a beetetés miatt 0%, aztán mire vissza kell fizetni lesz az 3-4 is...
Én is gondolom. Magamat ultra liberálisnak tartom (milyen csúnya szó, szabadelvű - jézusmáriám, szabadság) felfogás része a szabad piac megléte és az állam minimális szerepvállalása. Szerintem, úgy ahogy 1 kg kenyér megvásárlásakor sem várjuk el az állami támogatást, így az oktatást is az abban részt vevőnek kellene fizetni.
De elfogadom az ellenérveket és meg is értem.
Példaként az USA-t szokták felhozni példának. Elég egy filmet megnézni, ahol az egyetemista éjszaka dolgozik a tandíjáért, ahol csak az ösztöndíj lotto nyeremény kategória... mégis hol tartanak.
Bizonyított tény, hogy ha fenn áll a kemény (anyagi) érdekeltségi viszony a felsőfokú oktatásban, akkor az hatásosabb, költséghatékonyabb az országnak.
Nevezhetjük tanulópénznek vagy egyetemivédelmipénznek =;-) , ez akkor is fizetendő pénz. Már unalmas ez a fidesz ámítás, a megszorítás, racionalizálás, az államosítás, nyugdíjvédelmi akcióterv, a kisjövedelműek adója nem növekedett, csak a mocskos multi csökkentette a fizetésüket...
A gyomorforgató hogy, akik 2008-ban még népszavazást indítottak a tandíjról, azok most soha sem látott mértékben növelnék a képzésért fizetők táborát, úgy hogy jogilag már megtiltották egy lehetséges népszavazást a "tandíjról" vagy ahogy Orbán nevezi.
Judeurópai unióból kellett volna kilépni már régen, ezért: index.hu/belfold/2012/12/12/az_eu_ragaszkodik_a_budapesti_dugodijhoz/
meg ezért:
index.hu/gazdasag/2012/12/12/nem_tetszik_az_eu-nak_a_husipar_megmentese/
Ez csak a mai termés. Van még olyan barom, aki nem látja honnan jön az ukáz és mire megy ki a játék????"
Ez a légyeg, de a sötét barmok nem látják. Meg is érdemli a magyar, hogy földönfutóvá teszik, akkora seggfej nép.
Ez már a szellemi sötétség netovábbja! Komolyan! Érted, amit leírsz, vagy csak az jön ki a szádon, amit a narancspropagandától hallasz?
2. Mekkora szerencse, hogy te mindenkirol tudod mit gondol. :D Te vagy maga az informacio kozpont. Hozzad fut be minden. Az alfa es az omega. Valojaban pedig csak egy ertelmetlenseget ismetelgeto senki vagy.
Ha mindenért neked kell külön fizetned (ahogy írod kenyér, oktatás, lassan már orvos, stb.) akkor mégis mi a büdös lófaszért adózunk?????????????
Üdv:
b
Akkor ezek szerint szociopata vagy.
Vagy netán a kakiszexre izgulsz? Aktívan vagy passzívan szereted? Egyszer így, egyszer úgy?
(Egyébként csak azért szívatlak, mert mulatságos, ahogy túráztatod magad. Abba ne hagyd!)
Jellemzően most is azok hőzöngenek, akik egy szalag mellett dolgozva húszan fizetnek annyi adót, mint egy sikeresebb diplomás, és nagy hangon károgják, hogy "ne az ő adójukból fizessék". Na abból amit ők fizetnek lófaszra futná, nem családi pótlékra meg rezsitámogatásra.
Hülyét csinálsz magadból! Mi vagy te fideszvédelmi megbízott.
Wikipedia:
"A 2008-as magyarországi népszavazást („szociális vagy háromigenes népszavazás”) a Fidesz–KDNP népszavazási kezdeményezése nyomán 2007. december 17-én írta ki az Országgyűlés a vizitdíj, a képzési hozzájárulás és a kórházi napidíj megszüntetése ügyében."
Amúgy ahogy a Orbán váltogatja a meggyőződését, véleményét, értékrendjét simán normális lehet, hogy ma már a tandíj eltörlése ésszerű a fidesz számára. Már 4 év telt el és csak most változott meg a véleményük, ez rekord Orbánnál. Védelmére meg kell, hogy említsük 20 év kellett számára, hogy a lánglelkű, ortodox liberálisból eljusson a szélsőjobbal kokettáló, szélsőbalos kádári demokrácia felfogásig, kvázi egy light Mussolini és egy Lukasenkói félkommunista teljesen gyökértelen, átláthatatlan politikai kotyvasztig. Ahol minden cselekedetet a rövidtávú hatalommegtartás, megszerzés vezérel. A politika fő motívuma a nyugdíjasok lekenyerezése, hiszen ők nagy tömegben hajlandóak szavazni menni. Miközben a bérből élők, a gazdaság szereplői szenvednek, a munkaképes, jól képzettek tömege hagyja el az országot már 56-óta nem látott mértékben (erre reagálj!!!!!), az adóbevételek csökkennek, aközben a nyugdíjak emelkednek.
De azt is látni kell mi lesz ennek a vége a csőd után: 20%-os nyugdíjcsökkentés, 30% forint értékvesztés napok alatt. De azt már nem éli túl az Orbán-rezsim... sajnos.
Remélem, hogy 20 év múlva Orbán egy közkórházban kap ellátást, majd attól a pár 80-90 éves orvostól, aki még itt marad.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3502_a_debreceni_egyetem_szegyene
Ha esetleg hajlandó vagy érveket MEGFONTOLNI, akkor lássuk:
1. Ez a diákhitel2 konstrukció KIZÁRÓLAG arra jó, hogy ma megspóroljanak 100 Ft-ot a költségvetésben, és aztán majd 300-400 Ft-ot kell a következő kormányoknak kigazdálkodniuk.
Ez tipikusan a jövő felélése. (De mintha ezt láttuk volna a MANYUP államosítással is.)
Ez még gazdaságilag is teljesen káros megoldás.
2. Az, hogy ki fizet az miért a felvételinél dől el? Miért nem lehet átjárni a fizetős és nem fizetős között?
3. Egy ilyen a felsőoktatási rendszert alapjaiban érintő döntést miért kell 1 hét alatt, azonnali hatállyal bevezetni? (November végén még 30 ezres keretről beszélt mindenki)
Aki Pintér Sándorra szavaz, az Garbai Sándorra szavaz.
Aki a Szájer Józsefre szavaz az Ágoston Péterre szavaz.
Aki Kövér Lászlóra szavaz az Tisza Istvánra szavaz.
Aki a Fideszre szavaz az a hagyományos uralkodó osztály és a Tanácsköztársaság szövetségére szavaz.
Aki a keresztény hagyományos uralkodó osztályra szavaz, az azokra szavaz, akik eladták a népüket rabszolgának azért a hatalomért cserébe, amit azért kaptak hogy a kereszténység által tiltsák a kamatszedést, fenntartva a monopóliumot etéren, és irtsák a pogányokat, valamint hogy második eljövetelként állítsák majd be a leendő világkormány felállítóját a ’30-as évek elején.
Aki a Jobbikra szavaz az a nácikra szavaz, akik úgy csinálnak mintha a zsidóknak nem csak egy nagyon szűk kisebbsége tudna arról hogy mire használja a saját papi kasztja a zsidóságot.
Aki Gyurcsányra szavaz az Klebelsbergre szavaz, és Metternichre szavaz.
Aki az alul lévők érdekeinek a képviselőjére szeretne szavazni, olyanra aki nem része a hagyományos uralkodó osztálynak, annak oda kell figyelni, hogy ne csatornázzák be régebben a pályán lévők a saját tervükbe.
ne tudd meg, hogy mekkora üzlet a szippantás és a mobil vécé. ne gondold már, hogy az egyetemisták termelik a hasznot.
tanulni nem azért kell, hogy sok pénzt keress. hanem azért, hogy ne kelljen mások szarát eltakarítanod.
nagyjából mindenkit ugyanannyi ideig kellene ingyen taníttatni. de az nagyon rossz érv, hogy a te tanulmányaidat finanszírozzák előre, mert annyira okos vagy.
azt mindenki mondhatja. felvethetnénk egymásnak valós problémákat. és megnézhetnénk, hogy ki oldja meg ezeket hamarabb.
vegyük ezt a jelenlegi helyzetet.
szerintem az egyetemisták mondhatnák azt, hogy fizetnek tandíjat. de elsősorban az egyetemi oktatók extra bérét szeretnék megfizetni. ami a közalkalmazotti bértáblán túl van. mert akkor akitől tényleg tanulnak azoknak valóban hálásak lehetnének. minőség is javulna, stb, stb.
lehetne mondani ezt, vagy akármi mást. próbálkozzatok már legalább valami értelmeset mondani.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.12. 12:27:34
Ha annyira nagyra vagy a diplomáddal, hasonlítsd már össze egy burkoló és egy tanár fizetését is, jó?
Igen, így lehet az USA-ban a magyar adó felét fizetik. Mert nem feladata az államnak minden lószart eltartani.
De mi magyarisztánban elvárjuk, hogy az állam, a tanácsháza, a kormány tartcson el minket, aggyon munkát, mert a "régi rendszerben" kádár-apánk eztet megmondta és milyen jó is vóót.
Magyarország menthetetlen.
menné teis kapáni a rákba szolga magyar
Nem egyről derült már ki, hogy zavaros vizekben halászik az egyetem felső vezetésével együtt...
Én a mocskos multinál 3-szor annyit adót fizetek az államkasszába, mint egy kőmagyar népnemzeti golymotoros vállalkozó embere.
Erre lenne jó megoldás a szavazti arányok beszorzása az államkasszába befizetett milliókkal. Azonnal megbukna a nyugdíjasokra, közmunkásokra, állami alkalmazottakra épülő fidesz hatalom.
Nem tudom hova megy a pénz de én semmit nem látok, ami javulna. Csak egyre többet fizess TE!
Mi javult?
Ez színvonal?!
Gondolat? Kreativitás? Ötlet?
Azért örülsz, hogy ezek a szalag mellett dolgozó melósok kifizették a tandíjadat. Szégyellhetnéd azt aq sügér agyadat, hogy így lenézed őket.....
asz katunk ujházat s mindenkinek saját kocsi denemám lada dicsak
puják szépen sokasodnak
azér mondom csicskák dolgozatok tik meg szépen legyen meg mindenunk mer a kisebségnek jár minden tik meg ugathatol halkan
a gazdaságnak nincs szüksége ennyi bölcsészre. akik háromszor-négyszer járják ki az általános iskolát.
egyszer normál menetben. utána gimnáziumban. utána egyetemi alapképzésben. és legvégül mesterszakon. és nincs szakmájuk.
nem az a gond ha valaki filozófus. hanem az, hogy nincs mestersége. az vajon miért ne működhetne, hogy valaki mondjuk egy művelt szakács. séf. kijárta a filozófia szakot. és mellette remekül főz. vagy megtanul mellette könyvelni. vagy bármi mást. és azon túl kiolvasta a könyvtárat.
a probléma, hogy az egyetemisták a mesterképzésre akarnak bejutni, de nem akarnak megtanulni egyetlen mesterséget se. ugyanez a gond a jogásszal, közgazdásszal. szakjogászok és szakközgazászok kellenek. a jog talán az egyik legjobb dolog kiindulásnak. mert logikus gondolkodásra tanít. de mellette még érteni kellene valamihez.
ezek a fiatalok egész egyszerűen nem akarnak szakmát tanulni. megy a szöveg, hogy a tudást a piac többszörösen visszafizeti. ha ez így van, akkor miért vajon a piac miért nem finanszírozza meg előre az egyetemi képzéseket. ha annak a költsége ennyire nyilvánvalóan megtérül.
és lehetne sorolni. azok a birkák, akik átjelentkeztek és éjjelig sort álltak, hogy a kormányra szavazzanak. azok most ugyanezek ellen mennek tüntetni. ez egy kutyakomédia.
és aki teheti ez elől menekül.
Szóval Gyurcsánnyal - aki alatt egyébként elég jó tervezetet dolgoztak ki a felsőoktatásra - nem közösködsz, inkább maradjon így, ahogy Orbán kitalálta.
Vagyis mert neked valamiért nem tetszik Gyurcsány, ezért - még ha igaza is van ebben a kérdésben - nem kell a támogatása.
Szóval akkor ki is tereli politikai síkra ezt a kérdést? :)
Akkor mégis miről, és minek??
"De mi magyarisztánban elvárjuk, hogy az állam, a tanácsháza, a kormány tartcson el minket, aggyon munkát, mert a "régi rendszerben" kádár-apánk eztet megmondta és milyen jó is vóót. "
Hagyjuk már ezt... Nyugat Európa legtöbb országában sokszorta jobb a szociális háló. Pedig ott aztán tényleg nem volt Kádár...
Elég érdekes elképzelés, hogy arányaiban ugyanannyi, vagy sokszor több adóból egyre kevesebb szolgáltatás jár. Egyre több mindenre mondják azt, hogy fizess érte külön. Ha valóban igazak azok az összeesküvés elméletek, hogy a mostani gazdasági rendszer csak egyre romló életszínvonal mellett képes fennmaradni, akkor régen rossz...
A pénz elfolyik a hihetlenül pazarló állam kezei között. A korrupció minden nyugatin elemző szerint növekedett az elmúlt 2 évben is!!! Az állam miközben spórolást kommunikál, emeli a minisztériumok létszámát, költségét. A nagy beruházásokat a haveri simicska közeli cégek viszik el, nyilván nem túl gazdaságosan. A földek is a felcsúti érdekeltségben, vagy a nyergesek kezébe landolnak.
A gazdasági szereplők nem képesek modernizálni magukat, korszerűtlenül termelnek, a túlélésért küzdenek.
Miközben az állam 100 milliárdokért államosít, nyer meg mobiltendert, amin majd a hatalmas reklámértékkel bíró MVMPÓSTAMOBIL feneketlen bendő majd biztosan letarolja a piacot.
Tehát a balfasz, a hozzánemértő, pártkatonák egyszerűen nem haladnak a korral, nincs meg a megfelelő tudásuk. De a legnagyobb bajt az egyszemélyi döntési diktatórikus rendszer jelenti. Hogy a magát a bölcsek bölcsének tartott Kedves Vezető ugye nem képes hibázni. A közvetlen környezete nem mer neki szólni, hogy hülye vagy, magad alatt vágod a fát, gondolj kicsit előre. Hogy a kormányzást a gyermeki makacsság jellemzi. Vagyis: akkor is végigviszem, amit kitaláltam, ha abba bele is pusztul az ország (lásd unortodox gazdaságpolitika), mert én vagyok a király az ovi kisközépső macicsoportjában.
Pokornyi Zoltán:"A tandíj neve"
Köszönöm szépe a vitát!!!
A liberalizmus az a kádári társadalom vesszőfutása, mert a szabadelvűséggel élni kellene. De az ország amelyik nem képes kikeveredni a vezérkultuszból és lustaságból inkább nem is akar gondolkodni.
A liberalizmus az egyén szabadságának mindenek elé helyezése. Rohadt egy dolog hagyni az embereket szabadon dönteni, szabadon vállalkozni hagyni, szabadon választani az értékrendek közül. Ppujjj!
Nagyon buta vagy. A kormány elbaltázott oktatáspolitikáját egyből zsidózásra használod. Eközben a pár évtizede létező Izraelben gazdasági csoda van jelenleg is. Nem gondolod, hogy ott nem így gondolkodnak? Nem gondolod, hogy ott esetleg értenek valamihez és nem ilyen furkesztáni módszerekkel akarják a problémákat orvosolni?
Az meg pluszban humoros, hogy a fiatalokat magas tandíjakkal gyötörnék olyan kormányok, amelynek a tagjai anno ingyé' tanulhattak, miközben még egy tisztességes szakdolgozatot sem tudnak megírni és sorban robbannak ki a plágiumbotrányok:S
Igazad van, én sem kedvelem őket
És még ha teljesen igaza is lenne, csak azért mert igaza van valakinek, nem kell feltétlenül rombolni nem?
Ha elfertőződik egy ujjsebed levágod az egész karod?
(Továbbá szóltak már előttem arról a fránya esélyegyenlőségről is. Tudod, egyszer egy Orbán kormány hülye fejjel már felduzzasztotta az egyetemeket, most ezt revideálja, nagyon helyesen, de milyen barom módon már? Az egyetemi férőhelyek csökkentése lenne a válasz a túl sok egyetemistára, nem pedig a fizetőssé tétel. A támogatott helyek eloszlásának átgondolása, mint ahogy elkezdték, nem pedig a radikáls kionulás az oktatásból. Ha a jobb fülünk viszket akkor használjuk a jobb kezünk, ne a balt, és ne a lábunk, lehet közvetlenül és egyenesen is foglalkozni egy problémával. Ugyanígy a túl hosszú képzésre talán a képzés hosszának a lerövidítése a megoldás, nem pedig a totálisan, mindenki számára fizetőssé tétel, annak is aki jól csinálná. De ez a kormány csak így tud. Áttételesen próbál megoldani dolgokat, mint a regisztráció esetén. Alibiből. És azzal is kibasz akivel nem kellene. Csak mert megteheti.)
Jobbik támogatása, hahahahaha. Tegnap pl. Dúró Dóra tétlenül téblábolt az egyik egyetem aulájában, a férjét meg élből lenácizták a fiatalok. szerencsére. Úgy tűnik, kezd végre megjönni az eszük:)
Jobbik támogatása, hahahahaha. Tegnap pl. Dúró Dóra tétlenül téblábolt az egyik egyetem aulájában, a férjét meg élből lenácizták a fiatalok. szerencsére. Úgy tűnik, kezd végre megjönni az eszük:)
"A liberalizmus az egyén szabadságának mindenek elé helyezése."
Nem!
Ez a közkeletű itthoni félreértelmezés. Még a magyar Wikipedia cikkbe is így vették be akik szerkesztették.
Tessék az angol szócikket tanulmányozni.
"Liberalism (from the Latin liberalis) is a political philosophy or worldview founded on the ideas of liberty and equality."
2. Ki az a Babák Mihály? Csak nem a dadogós parlamenti képvielő?
3. Még most is vannak a vezetői rétegben akik Tengerészeti Akadémiát vagy TF-et végeztek. Ráadásul a közigazgatásban!
4. Hajrá magyar ifjúság!
38 billió forint a reális GDP! A többi a 140 billióból csak felfújt ballaszt! Ez leépül! Mindenféleképpen! A hitel fedezettartalékok kimerülőben vannak!
Nincs forgótőke!
38 billió forint GDP adója meg nem 13 Billió lesz!
A közalkalmazotti réteg 70%-át le kell építeni, mert nincs forgótőke termelés az országban! Akkor miért ne kezdjük el a felsőoktatásnál, aminek a feladata lett volna a gazdaság életben tartása?!
Nekik kellett volna kiállni a gazdaságért!
Nekik kellett volna jelezni, mi a következménye az uránbányászat leállításának, vagy a földgázos fűtésre való átállásnak, vagy hogy nincs etanoltermelő és biodiesel termelő üzem Magyarországon! Mi a következménye, a lignitbányák bezárásának, vagy hogy nincs pelletgyártás a városokban, a zöldszemétből!
Megkérdezel egy frissen végzett közgazdászt mi a pénz, az adó, az energia, az amortizáció, a bank, a kamat, a gyarmat, a forgótőke nem tudja... egy paraszt többet tud a tanyán!
Nincs más út! Nézd meg a statisztikai adatokat! 170 ezer közoktatásbeli munkás mit csinál?! Miért kapja a fizetését?! Ennyivel rosszabb a diák-oktató arány Magyarországon mint a nyugati államokban! Úgy hogy a csoportlétszámok nagyobbak!
A Jobbikot támogatni kell: most vonulnak az ellenzék ellenzékébe!
Például épp Magyarországról is szippantják ki a nagynehezen megtermelt vagyont. Így könnyű, de szerencsére a világ ébredezik már. Amerikának is lassan felnyílik a szeme.
Miért nem mozdultak mikor veszélybe került a demokrácia, elindult a visszamenőéeges jogalkotás, az alkotmányozgatás? mikor visszafordultunk a kommunizmus felé a magánmegtakarítások államosításával? mikor 27% lett az áfa.
Egy összegében sokkal kisebb hatású (bizony a családoknak a 7%-os áfa növekedés több rosszat hoz mint a tandíj, max nem látványos), ráadásul fideszkommunisták és baloldal által (hát még általam, aki jobboldali) elfogadott dolog, hogy aki szolgáltatást vesz igénybe, saját érdekében, gyarapodva, az fizessen érte, és ne mindenki, ahogy ebben az országban szokás.
Mivel elkéstek, és nem a hatalommal mennek szembe, hanem az egyébként ésszerű tandíjjal, akkor nem lesz eredmény. Nagyobbra kellene rámozdulniuk, én szurkolok.
www.tarki.hu/adatbank-h/kutjel/pdf/a868.pdf
Itt van!
Miért vannak a szociológiai, társadalom tudományi szakok?! Miért nincs csoportos kutatás? Azért is lehetne diplomát adni! Az ő feladatuk lenne ezeknek a dolgoknak az előjelzése, a közgazdászokkal egyetemben! A gyakorlati képzést ezt jelentené! De ha megkérdezel egy ilyen "szakembert" hogy mit jelent a korreláció nem fogja tudja...
Ennyit az oktatás.. egy diagramot sem tudnának elkészíteni!
Remélem nem tanyán élsz, mint ...
"tanulni nem azért kell, hogy sok pénzt keress. hanem azért, hogy ne kelljen mások szarát eltakarítanod."
Ez helyesen így szól:
"politikusnak menni nem azért kell, hogy sok pénzt keress. hanem azért, hogy ne kelljen mások szarát eltakarítanod."
Magasan képzett emberek nélkül nem lenne mivel szippantani a nem létező mobil vécét, nem lenne hová vinni és mivel megtisztítani. A módszerek és az eszközök kifejlesztéséhez széleskörű tudás szükséges. Próálj egy kőművest megkérni egy iparcsarnok létrehozására vagy egy ápolót a bypass műtétre, rá fogsz döbbenni nagyon hamar - ha eddig nem sikerült mindazok alapján amik körbevesznek.
A szareltakarítás elkerülése az benned merült fel, ez a te gondolatvilágod, nem pedig a srácé akinek megpóbálod a szájába adni.
(mellesleg a mások szarának eltakarítását azt biza meg kell fizetni, nagyon is fontos munka, nagyon helyes, hogy sok pénz van benne, meg kell becsülni)
Fogadd meg a saját tanácsod: "próbálkozzatok már legalább valami értelmeset mondani."
Azt egy diák sem tudja megmagyarázni, hogy az országnak abból mi haszna származik, ha az adófizetők pénzén képzik őket, majd mennek külföldre dolgozni, anélkük, hogy egy fillér adót fizetnének. Teljességgel elfogadhatatlan, hogy ez a szerencsétlen, szegény, nyomorult kis ország a saját pénzén, ingyen képezzen szakembereket olyan nagy és gazdag országoknak, mint Anglia, Svédország, Németország, stb. Megértem, hogy a diákoknak az nem tetszik, hogy ezután fizetni kell a diplomáért, de a külföldi fizuból nem lesz gond törleszteni a diákhitelt.
Én levelezőn szereztem diplomát pár éve, munka és két kicsi gyermek mellett. Nagyon nehéz volt, de sikerült. Szóval nem lehetetlen annak aki igazán diplomát akar szerezni. Az óbégatás helyett inkább jól kellene tanulni és tudomásul kellene venni, hogy vége a szocializmusnak, ahol minden ingyenes volt. Egy modern kapitalista államban minden szolgáltatásért fizetni kell, így a diploma megszerzéséért is.
Pl. ha közalkalmazottak akkor az államigazgatás és bürokrácia egyszerűsítése és gépiesítése, nem pedig a közoktatás leépítése!
Ez nemzeti öngyilkosság.
(mondom ezt úgy, hogy a semmire nem jó képzések leépítésével egyetértek, a meghagyott támogatott férőhelyek elosztásával egyetértek. Az ekkora megkurtítással azonban nem, és nem így, seggbekúrva az esélyegyenlőséget)
sajnos a mai magyarországon minden pont emiatt van, hogy az emberek nagy része még mindig valami jóléti államot vizionál, ahol minden ingyen csorog, és ingyen kapják a segélyt a semmittevésért. sokaknak ez nagyon fáj.
Figyu, szerintem az a gond a kormány kommunikációjával meg ezzel az egésszel, hogy aránytalan. Nem főként a tandíjjal-oppardon, képzési hozzájárulással - hanem annak mértékével van a gond.
Ausztriában is van képzési hozzájárulás, forintra átszámítva 7500 forint/4 hónap, pár szak kivételével. Hav-félévi párezer forintot 99 százalék, hogy ki lehet fizetni. Évi, félévi 600 ezer, 800 ezer Ft-ot és társait már a legkevésbé sem a többségnek, az itt a problem.
Az egyetemi szakoknak célja van... nem csak a diploma osztás! Munka folyik, egy kar akkor indulhat el, ha van munkájuk! Nem csak tanulni járnak be! Statisztikákat készítenek, növényeket nemesítenek, gyakorló rezidensek egy kórházban! Részt vesznek az adott közösség munkájában!
Itt? Bemész és hallgatod az adatokat... kit érdekel mi a Fe2C3 allotróp átalakulása?! Majd ha kohóhoz kerül valaki utánanéz!
Készített valamelyik kar egyszer is egy kimutatást a felsőoktatás hatékonyságáról?!
A vízügyisek átszámolták már egyszer is az árterek befogadóképességét, a lejtésből adódó víz távozási sebességét? Jelezték a gyenge pontokat!
Igaz az állam a katasztrófáig nem tett volna semmit, mert ilyen az élet... de utána elővették volna az adatokat és gyorsabb lett volna az újjáépítés!
Mire mennek el a kutatási pénzek?! Tudom.. vallásgyűlölő hegel állfilozófiájának a kutatására...
A külföldre menés - és maradás, a külföldre menést rövid időre kötelezővé tenném - az után, hogy magyar egyetemen tanulta meg a magyar metódusokat valaki az nem úri szeszély, hanem nehéz döntés, szükségből.
Ha fizetős, akkor már lehet tenlni is érdemesebb külföldön, nem csak dolgozni. Márpedig aki még a tudását is külföldön, más nyelven, más környezetben tanulta meg, annak még az eddigiekhez képest is kevesebb ösztönzői - és lehetőségei - lesznek a Magyarországon dolgozásra.
"Ha fizetős, akkor már lehet tenlni is érdemesebb külföldön, nem csak dolgozni. Márpedig aki még a tudását is külföldön, más nyelven, más környezetben tanulta meg, annak még az eddigiekhez képest is kevesebb ösztönzői - és lehetőségei - lesznek a Magyarországon dolgozásra."
Nagyon nem így van. Az a fiatal aki egy magyar egyetem után kimegy külföldre 99%, hogy nem fog vissza jönni, ott alapít családot, szerez barátokat, stb. A különbség most csak annyi lesz, hogy legalább a képzését ki kell, hogy fizesse.
árom gyermekem van, akik előtt áll az egyetem. 2000 évnyi átlagembere adót és járulékot fizettem be.
Direkt érted félre amit írtam, jó, akkor ellenük drukkolok. OMG
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.12.12. 13:57:05
Az MSZP tandíja mindenkire kiterjedt volna, és 10.000 diák se tudott volna ingyen tanulni.
Ilyen szempontból a Fidesz tandíja sokkal kedvezőbb az egyetemisták tekintetében.
A kutatási pénzek rendelkezésre álltak!
Az felsőoktatásnak volt akkora autonómiája, hogy kialakítsanak oktatási kutatási munkákat!
Még az ENSZ is megszabja az oktatás hogyanját kisiskolától! Hol a tanártól eldifferentál oktatás?! Még mindig az előadás típusú van!
?! Volt választásuk! Mindig is volt!
Ez csak a tanárokon múlott! Ők még mindig terrordiktatúrára neveltek! Ez csak az ő felelősségük!
Olyanokkal próbálnak meg vitatkozni, akik ismernek más oktatási rendszert, nem csak terrordiktatúráét!
Jah!
A cocializmus és ingyen van dolgot hiába kéred számon olyanokon akik a rendszerváltáskor születtek....
Van olyan diploma aminek a megszerzése igenis a lehetetlenhez közeli munka mellett, teljes embert igényel.
"Az MSZP tandíja mindenkire kiterjedt volna, és 10.000 diák se tudott volna ingyen tanulni."
Tehát szerinted az ingyen tanulás az támogatandó.
És mégis egyetértesz a fidesszel....
És erre a tandíj a válasz?
Hű, micsoda érv! :D
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.12.12. 14:05:47
Az meg külön hab a tortán, hogy itt is olyan kommentelők anyáznak a legjobban, akik odáig meg vissza voltak az MSZP-s tandíj mellett, mely minden diákot érintett volna kivétel nélkül.
Nulla empátia vagy gondolkodás és még neked áll feljebb, na ehhez aztán nagy arc kell.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.12.12. 14:06:53
Tehát szerinted az ingyen tanulás támogatandó.
És te annak a 10.000-nek se örülsz aki ingyen tanulhat, te mindenkire tandíjat vetnél ki.
MSZP-s érdekek mindenekelött, ugye ?
Tanultak? Lófaszt! Ment a buli ezerrel... Ha már egyetemistákról van szó.
Orbán Soros ösztöndíjjal volt kint.
Mivé lett a világ?!
Még lehet alkudni! Van még két év, az igazi bezárásra!
Vagy megszületnek azok a tanulmányok, amik felpörgetik a 38 billió forgótőkét 700-ra, és meggyőzik az államot, vagy ténylegesen be kell zárni a felsőoktatás 70%-át, vagy még többet!
Még lehet alkudni... de addig is meg kellene szabadulni a 170 ezer fős ballasztól.. mit csinálnak?! A belügynek dolgoznak?! Mert az oktatásnak biztos nem!
Dehogynem, én örülnék a teljes ingyenes oktatásnak. De ha már fizetni kell, akkor a Gyurcsány-féle megoldást támogatom.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.12.12. 14:09:50
Ez jó vicc..
Te mint főszoci drukker forintra tudod, hogy mennyi lenne a Gyurcsányi tandíj....
Mer azok nem emeltek soha semmit.
Csak kb duplájára a közüzemi díjakat és mindent amit lehetett.
ez a feladat hogy ezt a kamudumát kell terjeszteni?
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.12.12. 14:10:44
Ez tiszta..
Szerintem meg a Fideszes megoldás 10.000-szer jobb, mint a Gyurcsányi megoldás.
Ennyivel több diák tanulhat ingyen ugyanis.
Ne terelj! Orbán Soros ösztöndíjjal volt kint, és Soros a liberalizmus elkötelezett híve, míg Orbán gyűlöli azt.
Micsoda egy megalkuvó volt ez az Orbán! Egy féléves ösztöndíjért eladta a lelkét.
Világos?
- Te komplett hülye vagy. Ha nem vagy tisztában az alapokkal, például a kohászatban, azt sem tudod mit kezdjél a könyvben olvasott dolgokkal.
Baszd meg! A gépészetet nem lehet úgy csinálni, hogy majd ha kell elolvasom a Carnot ciklust, te fasz!
" Fejlesztési részhozzájárulás
Hiller István, Oktatási és kulturális miniszter
A tervek szerint a 2007-ben beiratkozottaktól kezdve 2008 szeptemberétől minden egyetem és főiskola fejlesztési részhozzájárulást (FER), köznyelven tandíjat szedett volna a hallgatóitól. Ez alapképzésben a tényleges költségeknek 20%-a[38] (évi 105 ezer), mesterképzésben 30%-a (150 ezer Ft) lett volna – a felsőoktatási intézmények azonban kérhettek volna ennél ötven százalékkal többet vagy kevesebbet is. Csak a második évtől kérhettek volna pénzt a hallgatóktól, ugyanis a fizetendő összeg az első év tanulmányi eredményétől függően változott volna – a legjobban teljesítő 15 százalék tandíjmentességével.
A tandíj alól mentesülő diákok arányát kezdetben az egyetemek maguk szabhatták volna meg (például az ELTE először 0%-ot, majd a diákok általános felháborodásának hatására végül 5%-ot állapította meg[39]). Ezt a részt később, a diákok ellenállását látva módosították, így az egyetemeket, főiskolákat kötelezték[40] legjobban teljesítő 15% felmentésére.
A hátrányos helyzetű tanulókat és a gyermeküket gondozó kismamákat továbbra is mentesítették volna bármiféle tandíj fizetésétől.[41]
A teljes tandíj a felsőoktatás afféle többletforrása lett volna úgy, hogy az intézmények kötelesek lettek volna ennek 30–50%-át tanulmányi ösztöndíjra, a többit pedig fenntartásra, illetve fejlesztésre fordítani. Így a befizetett tandíj a tervek szerint a felsőoktatásban maradt volna.[42]
A tandíj eltörlése volt a 2008-as népszavazás egyik témája, ahol a választópolgárok a fejlesztési részhozzájárulás eltörlése mellett döntöttek, így a fent leírtak nem kerülnek bevezetésre."
wikipedia
Úgy látom támogatod az ingyenes oktatást. Ez szép tőled. Kint leszel ma a tüntetésen?
"Tehát ha jobboldali megy ki Soros ösztöníjjal akkor a zsidózás belefér."
Már másodszor hozod elő Soros származását. Én speciel a liberalizmusát említettem, amire Orbán rácuppant, mint gyöngytyúk a takonyra.
Mi ez a zsidózás nálad?
Akarsz beszélni róla? :DDD
Gondolom 38-as lába lehet, ami alig több az IQ-jánál. :))
Ha ezt a mondatot készakarva nem érted, akkor elmagyarázom még egyszer. A továbbtanulók többségének NINCS félévente többszázezer forintja tandíjakra.
Esetleg még annyit, hogy lehetne az is, hogy érték szerint emelnének ki blogokat. Ez is Anszurdisztán egyik összetevője. Ezért is jöttem el.
Ennek a folyamatnak a megfordításában nem a szükségből távozók megregulázása a gyógymód, hanem egy jól működő gazdaság kiépítése. Amihez szükség van a jól képzett munkaerőre is.
Senkinek sem jó ez a jelenség, de biztos, hogy a képzésre 'pazarolt' pénzek túlzott megnyírbálása a megoldás, amivel azokat is büntetik akik nem lennének 'árulók', plusz magunk alatt vágva a fát? Ráadásul ha üzleti alapokra helyezzük a dolgot az egy további ösztönző lesz a jobban fizető külföldi állásokba törekvésre, már ha nem eleve külfölre megy az illető tanulni. Lehet, hogy a külföldre távozókon elfolyt pénzeket meg lehet így takarítani, de az itthonmaradók esélyeit is elbasszuk ezzel. Ez a baj. Többet lehet veszteni mint amit megtakarítunk a veszteségen.
Kivel pótoljuk majd a hiányzó munkaerőt, ha még többen elmennek és még kevesebben lesznek itthon jól képzettek? Pakisztáni diplomásokkal?
(azt ugye nem gondoljuk komolyan, hogy a támogatott helyekre felvettek késztetése kisebb lesz a jövőben, pont azokon a helyeken tanulóké akikre igazán szükség van, és akikből szintén kevesebb lesz)
"Nulla empátia.. " Ez most mínusz vagy plusz nulla? Tudod, a matematika egy egzakt tudomány!
vagy szóljak sógoréknak, hogy "hozzanak be"?
meni tenksz
mind gazdaságilag, mind politikailag. Már csak hogy helyesen nyald a fidesz seggét
Szerintem egyébként nem kellene ab ovo államilag finanszírozott képzés (tehát a jelenlegi 10e helyett 0), hanem kb. 20e finanszírozást + megélhetést biztosító teljes ösztöndíj, tovább 40-50e részösztöndíj különböző sávokkal, a fenmaradó 40e meg teljesen önköltséges. Lenne ezen kívül a szociális ösztöndíj, amely a vertikális társadalmi mobilitást ösztönözné (cigánygyerekek pozitív diszkriminációja).
Az ösztöndíjakat szépen évente, vagy félévente kellene újrabírálni, ne félj, lenne egyrészt tanulás, másrészt a diák könyörtelenül kirugdosná a tanárból a vizsgához szükséges tananyagot, hiszen a finanszírozó ő lenne (a kedves vevő, ugye), nem az állam. Persze ehhez ki kellene dolgozni egy komoly értékelési rendszert, amely jegyekből, közéleti tevékenységekből, stb. állna. Játékelméleti szempontból ez lenne a legfaszább szituáció, önmagától durva minőségjavulás és átláthatóság alakulna ki, anélkül, hogy az állam egy forinttal is többet kellene költsön az egészre, sőt, kevesebbet.
Így nem marad más, mint a kialakult helyzetet kezelni, hogy a hazai adófizetők pénze ne arra menjen el, hogy gazdag országokat támogatnak. A fiatalok tehetségesebb része ígyis-úgyis külföldre fog menni, ha ingyenes a képzés, ha nem. A gazdaságot helyretenni senki nem tudná a következő 1-2 évtizeden belül, tehát a kivándorlás megállíthatatlan. Ezért kell, hogy a kiadások csökkenjenek.
A nyelvtanom romlott, elismerem, maradjunk ennyiben. És szerintem térj vissza poszt témájához, a forma helyett a tartalomhoz szólj végre hozzá. Az én gyengeségeimen kötekedés teljesen fölösleges - kivéve ha ettől jobban érzed magad, akkor örülök, hogy segíthettem. Majd előveszem az ötödikes nyelvtankönyvet, addig pedig hagyd figyelmen kívül amit írok.
(magyar nyelv és irodalom: 2)
Ezzel sajnos nem lehet vitába szállni. : (
Valahogy mégis még mindíg azon lennék, hogy ne ezen a tényleg fontos és hasznos területen kezdjük a pazarlás kiszűrését, mert ez még tovább rontja az esélyeket.
És ne így!
Visszatérve a kézseb és karlevágás analógiához az az érzésem, itt van pár üszkös ujj, ennek okán levágjuk az egész kart, de legalábbis a csuklót, minden egészséges részével együtt. Miközben nagy szükség van arra a karra vagy kézre, még pár hiányzó ujjal is.
Te hol tudsz dolgozni ilyen műveltséggel? Csak az MMA tagja vagy?
Anyádat diszkrimináld pozitívan, ne a férges cigányokat!
A szűklátókörű műveltségértelmezésedbe, amit rosszindulatú túlzással, és arrogáns parancsolgatással súlyosbítasz, abba inkább ne menjünk bele.
Hanyagolj, mielőtt maradandó károsodást okozok a trehány nyelvtanommal.
Aki nem képes megfelelni az emberi normáknak, annak nincs helye a társadalomban.
Engem több dolog is bosszant, de nagyon.
Jómagam 80-as években jártam főiskolára, akkor vért kellett hozzá pisálni, már a bejutásért is. Rangja volt a dolognak. Aztán 99-ben a fidesz kormányzás alatt négyszeresére duzzasztották a felsőoktatási létszámot. Főiskolára járt boldog-boldogtalan. Na, ezt nem kellett volna. Ismerőseim között sok olyan volt, hogy 3 éves, huszadrangú főiskolát 10 évig végzett nappalin,állam pénzén. (Diplomája most sincs még).
Itt kellett volna egy határt szabni, de a fejkvótáért a hülyét is bent tartották, gyenge szakközepekben kettesekre érettségizettekkel voltak tele a fősulik (tisztelet a kivételnek).
Most meg átesnek a ló másik oldalára, na ez bosszant de nagyon.
Meg az általánosítás, hogy csak a piálás, bulizás megy az egyetemeken, stb...
Lányom elitgimibe jár (bejutás többfordulós felvételivel volt, nem a szülők csókja alapján). 10-18 éves korukig járnak oda, most 16 éves. 14 évesen a fél osztálynak középfokú nyelvvizsgája volt, most 16 évesen a lányomnak két felsőfokú megvan, és 4,9 az átlaga. Corvinusra készül, nemzetközi közgazdász szakra. Ott egyetlen államilag támogatott hely sincs.
Neki kb. 480 pontja lesz, én ugyanúgy fizetni fogok, mint akinek a gyerekének 220 pontja lett.
Azért ez irritáló, nagyon is.
Persze, sokan nem értik, fizessen, aztán kész. Van egy ellenszenv azokban, akiknek a gyereke középszerű, jól össze lett itt uszítva mindenki mindenkivel.
Én sosem féltem, mindig azt mondtam, hogy akárhogy húznak a présen, az én lányom bejut, érdemei alapján. Na de ha nulla állami hely van, akkor ennek vége is.
Én megmondom, mit csinálok.Nem küldöm Dániába meg Ausztriába egyetemre (bár folyékonyan beszél angolul és németül). Elvégzi itt, felveszi a diák II-t. Mert úgy döntöttem, hogy a családi tartalékot nem fogjuk belepakolni az egyetembe. Aztán diploma után irány külföld, és onnan röhögve visszafizeti. De úgy, hogy utána ide se jöjjön, csak látogatni, de ide egy kiba...tt fillér adót ne fizessen.
Viszont azért vannak félelmeim: Most 2% a kamat, oké. De mi van, ha ezt is egyoldalúlag módosítják mondjuk 5-6 év múlva? Miért, láttunk már ilyet, nem?
Szóval, nem akarom ismételni magam, én is azt mondom, hogy nem kell mindenkinek diploma, nem kell mindenkinek főiskolára, egyetemre járni. Aki középszerű, az pl. az én időmben sem jutott be fősulira, egyetemre, most sem kell.
Na de aki igazán nagyon jó, hát ez a dolog azzal kiba....szás.
Persze, lehet kárörömködni, a gyermekteleneknek, a nem diplomásoknak, nem is várunk mást tőlük.
És jelentem, azért van ám jópár olyan gyerek, akinek célja van, tesz is érte, és agya is van hozzá.
Nem. Ösztöndíj a tanulmányi átlag után legyen. Ha szegény, és úgy hülye, akkor ne akarjon tanulni.
A mezőgazdaságba a magyar állam évi 100 milliárd forintot helyez ki támogatásként, miközben az élelmiszerárak folyamatosan emelkednek és rendkívül jók a magyar "termelők" a hamisítási tevékenységben (bor, méz, hús, pirospaprika stb)
-----------------------
euhaszon.eu/hirek/55-majdnem-500-milliard-jut-az-iden-agrartamogatasra
"Majdnem 500 milliárd jut az idén agrártámogatásra
2010 augusztus 04., szerda 09:54
Forrás: agrarhirek.hu
Hazánkban közvetlen agrártámogatásokra, a vidékfejlesztési célok, programok és stratégiák megvalósítására az idén 464 milliárd forint használható fel.
A támogatás 81 százalékát, azaz 376 milliárd forintot az Európai Unió, míg 19 százalékát, 88 milliárd forintot a nemzeti költségvetés biztosítja.
A következő években az agrár- és vidékfejlesztési támogatások együttes összege folyamatosan nő; 2011-ben 532 milliárd forint, 2012-ben 543 milliárd forint, 2013-ban 555 milliárd forint használható fel."
-----------------------
évi 45 milliárd kerül a látványsportágakba, hiszen ez Magyarország jövője és nem az oktatásba való befektetés:
www.vg.hu/vallalatok/szolgaltatas/gigapenzt-kaptak-a-latvanysportagak-magyarorszagon-379906
2012. 7. 11. 05:00|Utolsó módosítás: 2012. 7. 11. 08:55
"A sportcélokra felhasználható társaságiadó-kedvezmény első évében közel 45 milliárd forint értékű támogatást hagytak jóvá. Az előrejelzések szerint a sportszervezetek a következő egy évben beadott pályázati kérelme elérheti a 125 milliárd forintot."
-----------------------
Ezek a kiadások teljes mértékben indokolhatók, az oktatásra kiadott pedig 50%-ban csökkentendő? Egy kicsit bővebb magyarázattal kellene szolgálni és megmagyarázni, hogy miért kormány kedvenc 7 vagy 8 vállalkozói csoportja kapjon területalapú támogatást és miért a Fradit vagy a Videotont tömjük ki pénzzel, ahelyett, hogy az egyetemeinkről eladósodás nélkül lépjenek ki a hallgatók.
Még egy apró kérdés:
Meddig marad 2 % a diákhitel2 kamata? (A legújabb hírek szerint 0 % lenne)
Nem az lesz ennek a vége, hogy amint tömegek vennék fel a hitelt, akkor a Fidesz egyszercsak egy este 11-kor beterjesztett egyéni képviselői indítvány útján rövid idő alatt megszavaztatná, hogy legyen mondjuk 6% az a kamat. Mert időközben kiderült, hogy az államnak túl sokba kerülne a piaci kamat és a kedvezményes kamat közötti különbség kifizetése.
A Fidesz eddig szinte mindegyik ígéretét megszegte, azt is, amelyet írásba adott (Matolcsy saját kezűleg írta alá a Bankszövetséggel kötött megállapodást, tavaly decemberben, amelyet aztán pár hónappal ezelőtt felrúgott). Ennél még a Molotov-Ribbentrop paktum is tovább élt (majdnem 2 évet), pedig azok a szerződéskötők sem voltak piskóták. :)
Szóval: mennyire megbízható partner a Fidesz kormány? Mennyire higgyünk a szavának?
Egy-két számadat az USA-ból:
A diákhitel miatt az USA-ban 37 millió embernek van adóssága, körülbelül 1 trillió dollár (a gyengébbek kedvéért ez 1000 milliárd dollárt jelent, a magyar GDP hétszeresét) értékben.
Ott már "hallgatói hitelkrízisről" beszélnek.
Keressetek rá ezekre a keresőszavakra a google-ban:
american student debt crisis
"A sok demagóg számára, aki "erkölcsi" alapon akarja tandíjfizetésre kötelezni és "röghöz kötni" a diákokat."
Te meg milyen alapon akarod arra kötelezni az adófizetőket, hogy továbbra is fizessék az egyetemisták képzését?
Megaztán, ha az adófizetők álják a cehet, akkor engedd már meg, hogy ők is szabják meg a feltételeket pl. röghözkötés formájában.
1999-2000-ben volt viszont először az, hogy eltörölték az alsó limitet.
Mert régebben azért 70 pont alatt nem vettek fel senkit, sehova. (akkor 120 volt a max).
99-2000-ben pl. unokahúgom 25 ponttal jutott be, végezte is 10 évig a drága a 3 évet, adófizetők pénzén.
(De lehet, hogy igazad van, a felduzzasztás lehet, hogy előbb volt, de én úgy emlékszem, Viktorka pofázta, hogy járhasson 4-szer annyi fiatal egyetemre, főiskolára.
De minek???
Nem lett négyszer annyi a lakosság, és nem lettek négyszer okosabbak a diákok sem, szóval semmi oka nem volt.
Nem az adófizetők, hanem a Fidesz és személyesen Orbán Viktor szabja meg, hogy mire menjen a pénz.
Meg akarod kérdezni az adófizetőket? Éppen most dolgozik a kormány egy új konzultációs levél kiküldésén az embereknek. A hajléktalanokról kérdeznék meg őket.
Tegynek a konzultációs lapra még egy kérdést. "A focia kültsünk vagy a felsőoktatásra?" Majd az emberek megmondják, hog mit akarnak. Ez ilyen egyszerű.
Persze nincsenek illúzióim, még a "kőbe vésett" alkotmányról sem merték megkérdezni az embereket. :)
(A kőbe vésett alkotmányt azóta már kétszer módosították. Igen komoly szakmai munkát végezhettek a megírói. :):):))
Márpedig szerintem az értelmi szint a privilégium.
Különben mi alapján döntenének már???
Nem kell, a hülyék csak lehúzzák a szintet. Tudomásul kell venni, hogy van, aki nem oda való.
A nyelvtannáciskodás azért látom, jól megy. Köllemetlen, hogy ehhez képest a szövegértelmezés már nem annyira:S
1) nekem, mint adófizetőnek miért érné meg, hogy fizessem pl. egy orvos képzését, aki az egyetem után húz is el Angliába és degeszre keresi magát élete végéig?
2) milyen alapon akarsz te engem és a többi adófizetőt arra kötelezni, hogy fizessem másnak a tandíját? Akarod, hogy a nyelviskolát is fizessük? A jogsi megszerzése is közpénzből történjen?
@phaszfej: honnan veszed, hogy nő vagyok?
Teljesen igazad van. Engem meg nyuggernek titulált!
Lehet, hogy az igazi neve: faszfej?
Ma Mo. demokrácia van, szabadon lehet tüntetni, pedig az MSZP, LMP, Jobbik, DK és a Milla, megpróbálja szítani, a diákokat, remélem nem ülnek fel nekik...., ma nem kell félni, hogy azonosító nélküli rendőrök kergetik, és verik őket...
"Ami most történik, az komoly szerkezeti átalakítás"
Az utóbbi 20 évben (meg szerintem előtte is) a "komoly szerkezeti átszervezéseknek" egyetlenegy kézzel fogható eredménye volt: a következő finanszírozási ciklusban mindig kevesebb pénzt kellett beletenni az adott ágazatba. A mostani is erre megy ki. A többi csak szép díszes máz az egészen...
"párosítja az öngondoskodás elvével"
Mégis mi a francért fizetünk adót, ha nem azért, hogy ennek fejében az állam gondoskodjon rólunk? Most, hogy kevesebben tanulnak az adófizetők pénzén, akkor majd ennyivel csökkentik az emberek adóterheit. Hogyne...
Ennél az egésznél már csak ez az ideológia gyártás a szánalmasabb.
Tudjuk, hogy nem a fidesz tette tönkre az országot, azt is tudjuk, hogy milyen állapotban vette át az országot. De ugyanígy az átlagember sem tehet erről az egészről, szóval nem az embereken kellene elverni a port!
Nem kell mindenkit bántani! Nyugodj meg!
Különben is, a felsőoktatás továbbra is ingyenes azonak, akik otthon maradnak és állami cégnél helyezkenek majd el. Ez jó is így, hiszen az adófizetők pénzén megszerzett tudást az adófizetők javára fogják felhasználni ezek a diplomások, így valamennyit visszakap a társadalom.
Ez nem így van egészen.
Ilyen alapon én is mondhatnám, hogy 46 év alatt még nem voltam kórházban (csak szülni, de az más), és ilyen alapon az én adómból ne finanszírozzák a beteg embereket. Mindenkinek van családja, finanszírozza az.
De ez nem erről szól, társadalomban élünk, vagy mifene.
Tesómnak környezetvédelmi mérnöki diplomával, felsőfokú angollal egymilla a bruttója havonta. Azért fizet adót, nem keveset, tán megérte őt taníttatni az államnak anno.
Igyatok,b......tok,okádjátok össze
az albérlet folyosóit.
Néha azért az állam pénzére való tekintettel jelentkezzetek az iskolában is.
DE MUNKÁT AZTÁN, CSAK ANGLIÁBAN VÁLLALJATOK, HA NETÁN VÉGEZTETEK.
Inkább menjetek tanulni is külföldre.
Ott "ez is ingyen van" mint a "mindig tv".
Ezt a mondatot annyira nem értem, hogy "nem zár ki senkit".
Túl a pénzen, nem a pénzre gondolok most.
De nyugtass meg, ugye a Corvinusra azért nem fog bejutni 220 ponttal? (mert akkor a béka p..-ája alá kerül az oktatás).
Most komolyan, én a pénzt már leszarom.
De ugye, azért a jobbakkal kezdik el feltölteni a létszámot, és nyilván említett egyetemen azért megáll olyan 440 pontnál???
Erről miért nem írnak?
Nem válaszoltam a kérdésre? Te kijelentetted, hogy szerinted az adófizetők nem akarnak a felsőoktatásra költeni. Én szerintem akarnának.
Abból, hogy neked mi a véleményed, nem következik az, hogy 8 millió felnőtt magyar állampolgárnak mi a véleménye (és természetesen az sem számít ebből a szempontból, hogy nekem mi a véleményem)
Meg kelll kérdezni az állampolgárokat, ezt javasoltam. Ez szerinted nem válasz?
A kérdést csakis egy népszavazás, vagy egy ellenőrzött körülmények között végzett közvéleménykutatás tudná megválaszolni. Tettem egy javaslatot is: a most kiküldendő konzultációs levélben kérdezzenek rá a dologra: "Foci vagy felsőoktatás?"
Ezt meg meri tenni a Fidesz kormány vagy nem? Pedig roppant egyszerű lenne egy kérdést hozzábiggyeszteni a konzultációs levél végéhez. Vagy ilyen drága a tinta?
A következőket állítottam/állítom:
1. 100 milliárd megy mezőgazdasági támogatásra, 45 milliárd megy labdajátékok támogatására
(euhaszon.eu/hirek/55-majdnem-500-milliard-jut-az-iden-agrartamogatasra
www.vg.hu/vallalatok/szolgaltatas/gigapenzt-kaptak-a-latvanysportagak-magyarorszagon-379906)
2. 100 milliárdot von ki a felsőoktatásból a Fidesz
3. Semmilyen módon nem kérdézték meg az embereket a felsőoktatásból történő pénzkivonásról. Ráadásul korábban a tandíj ellen kampányoltak. Az interneten szép gyűjtemény található arról, ahogy Orbán Viktor kifejti a tandíj elleni álláspontját.
Egy lehetőséget ajánlok az emberek megkérdezésére: konzultációs levél (persze jó lenne, ha ellenőrzött körülmények között számolnák meg a visszaérkező válaszokat :))
4. Az USA-ban -ahol ez a rendszer már régóta működik- 37 millió ember 1 trillió dollár adósságot cipel (csak a tandíjra felvett hitelek miatt). A mostani elnökválasztás során is vitapont volt ez Obama és Romney között.
(www.huffingtonpost.com/kyle-mccarthy/student-debt-crisis_b_1777116.html
www.huffingtonpost.com/2012/08/22/mitt-romney-obama-student-loan-debt_n_1820062.html)
5. A Fidesz kormány nem szavahihető. Mint ahogy a Bankszövetséggel kötött írásbeli megállapodás felrúgása is mutatja. Még egy évet sem élt meg Matolcsy György aláírása a megállapodáson, a kormány máris felrúgta azt. Ennek fényében érdekes kérdés: mennyi ideig marad 2% kamatozású a diákhitel2?
Ezekre a kérdésekre érdemi választ várnék, és nem csak annyit, hogy az adófizetők nem akarják támogatni a felsőoktatást.
Ki mérte fel, hogy nem akarják támogatni? Mikor? Milyen módszerrel?
Azt én is támogatom, hogy aki a megszerzett tudását odahaza kamatoztatja, otthon fizet adót egy ideig, annak az állam fizesse a képzését. Ugyanakkor nagyon felháborítónak tartom, hogy milliókat költ ez a szegény ország egy diák képzésére, aki majd a diploma megszerzése után megy is külföldre. Szerintem ezt mindenki érzi, hogy ez valahogy nem fair, nem helyes, pazarló. Hátrányos az adófizetőknek, az államnak, az országnak.
Szerintem is azzal csak jót lehet tenni a gazdaságnak hogy ha még kevesebb szakembert képzünk az itthoni gazdaságba. Jelenleg a többség itthon próbál elhelyezkedni, de legalább ezután biztos kimegy hogy vissza tudja törleszteni a tandíjat.
Ideiglenesen jót fog tenni, mivel most több pénz marad a kaszában. 20-30 év múlva meg egy újabb szög a magyar gazdaság koporsójába. Dehát a kormányoknak nem is érdeke ilyen távlatokba gondolkodni.
"99-2000-ben pl. unokahúgom 25 ponttal jutott be, végezte is 10 évig a drága a 3 évet, adófizetők pénzén."
Nyilvánvalóan hazudsz, mert a maximális államilag támogatott félévek száma már akkor is korlátozott volt.
Hogyan: többkulcsos adórendszer 16-22-37), 19%-os áfa kulcs, majdnem (10%-os) ingyenes felsőfokú képzés. Kevesebbet költsünk stadionra, ne kótyavetyéljük el az állami vagyont, ne támogassuk a határon túli magyarokat (nyugdíj, egészségügy, voksok!), nem kellenek a kérdőívek, és politikailag ne legyen visszamenőleges törvény!
Én meg mondjuk normális egyetemre jártam 2005-től, és ugyan felvettek ilyen 80 pontosakat is (144-es rendszer), de ezek eleve nem végezték el, ugyanott nem egy szakon haltak ki teljes évfolyamok. Ez is nagyon jó érv a felsőoktatás felduzzasztása ellen, hiszen ők is pénzbe kerültek, azonban ezt inkább minimum pontszám növeléssel kellene orvosolni, jelenlegi rendszerben mondjuk 350-el, de az nem igaz, hogy normális egyetem normális szakjain bármilyen hülye diplomát kaphatott volna.
A továbbtanulásról 10-edik osztály végén döntenek a diákok, mert akkor veszik fel a faktokat, ehhez képest most 2 hónappal jelentkezés előtt kaptak ultimátumot, ismét, mert tavaly is így volt.
Aki kitűnő tanuló - még ha milliárdos szülők gyereke is - ne fizessen tandíjat, aki meg nem tanul az húzzon a picsába. Egyedül a tanulmányi eredmény számítson a cigány származását a sanyarú szociális helyzetét leszarom!
- Hülyeségeket beszélsz. 1762-ben volt először papírpénzünk, az is a Habsburgok alatt lett Bécsben kibocsájtva.
A magyar arany meg addig volt jelentős, amíg az Újvilágból el nem kezdett ömleni az arany. Te okoskodsz állandóan, közben elképesztően tájékozatlan vagy és csak böfögöd be a hülyeségeidet mindenhová. Hawkingot beperelted már a plágiumért? :-))
Ez azért a pofátlanság csúcsa!
A fő tandíjasok mennek tüntetni a tandíj ellen? Húzzanak a sunyiba!
Az egyetemistáknak pedig: hajrá! Abszolút jogos a felháborodás.
A korábbi csökkentés (100 ezer helyett 50 ezer ingyen hely), szerintem jogos, de ez már túlzás!
Össze-vissza beszélek? Szerintem te beszélsz össze-vissza. 1:1 :)
Öt pontban összefoglaltam az állításaimat. Ezek közül egyre sem válaszoltál érdemben.
Például nem rúgott fel egy írásos megállapodást a Bankszövetséggel Matolcsy? Nem megy 45 milliárd forint a labdajátékokra?
Ha meg már a képzési költségeknél tartunk? Amikor egy vízvezetékszerelő megy külföldre, az nem veszteség az országnak? Vele miért nem köt "röghöz kötési" megállapodást a kormány?
Elárulom a választ: a Fidesz igyekszik kiválasztani egy "kisebb" csoportot és azt szorongatni és vele szembefordítani a többieket. Most is ezt a "szalámizási" taktikát követi. A "népet" szembefordítani a "lusta és hálátlan egyetemistákkal". Miért nem a "focit" állítja szembe a "néppel". A foci miért nem lehet önfenntartó?
A válasz: Mert Orbán Viktor személyes preferenciája a foci.
Te ezt véded. Lelked rajta.
Azt pedig meglátjuk, hogy lesz e népszavazás. Szerintm nem. Akarsz fogadást kötni? Egy üveg pezsgő a tét.
"Aki kitűnő tanuló - még ha milliárdos szülők gyereke is - ne fizessen tandíjat, aki meg nem tanul az húzzon a picsába. Egyedül a tanulmányi eredmény számítson a cigány származását a sanyarú szociális helyzetét leszarom! "
Így van!
Ráadásul magyarországon a BMW-s "vállalkozó" gyereke a legszegényebb az országban, akinek amúgy is minden ingyen jár.
Aki meg rendesen be van jelentve, bérre, és kicsit a minimálbér felett kap, az gazdag szemét, akinek semmi nem jár az adóért cserébe!
De a legnagyobb az alkotmányos királyság. Azt hiszi, mert volt egy Aranybulla, az már alkotmányos királyság volt.
Ez ugyanaz a numerus clausus ami ellen itt megy a sírás-rívás: Állam megmondja hány szegény cigánynak meg afrikai makogó fogorvosnak KELL sikerrel befejeznie a magyar felsőoktatást? Mégis kinek a kárára? A nem csóró, nem cigány, nem buzi, nem zsidó, nem hátrányos helyzetűek KÁRÁRA!!!
Azoknak a diákoknak szüleik is vannak. Pont azt olvastam, hogy egy diák sorsa családon belül átlag 4-5 embert mozgat meg.
Ez még mindig kisebb pofátlanság, mint amit a Fidesz és hívei csinálnak. Ugyanis az a tandíj töredéke volt a mostaninak.
"Ez még mindig kisebb pofátlanság, mint amit a Fidesz és hívei csinálnak. Ugyanis az a tandíj töredéke volt a mostaninak."
Akkor a töredéke volt, később pedig emelték volna.
Nyilván az MSZP annyira okosnak képzelte magát, hogy először egy "alacsonyabb" tandíjat vezessen be, amit még ki lehet magyarázni, majd fokozatosan emelték volna a tandíj mértékét.
De akkor is: ne pofázzon most az a tandíj ellen (MSZP, DK), aki szintén hasonlót vezetett be!
Értem, és elhiszem.
De volt, ahol meg "hentelést" sem végeztek. Mert ahol ugye feltöltötték hülyékkel a létszámot, ott nem lehetett az a cél, hogy első félévben kivágják a négyötödét (bár ez lett volna a jogos).
(Most a könnyűipari főiskolának nevezett intézményről beszélek, rokonságban volt, aki oda járt nagyjából 2000-től 2010-ig.
Aha. És az alkoholistának, meg a bagósnak, meg az elhízottnak a kórházi kezelése? Ez ugyanígy megkérdőjelezhető, hogy én, aki normálisan élek, kontroll alatt zabálok és zabáltatom a családomat, én miért fizessem mások orvosi ellátását?
Szajkózod, hogy legyen ingyenes a felsőoktatás és magasról teszel rá, hogy az adófizetők milliárdokat költenek orvosképzésre mégsincsenek fiatal orvosok, mert röhögve mennek ki külföldre az ingyen szerzett diplomájukkal. Ennek most legalább vége lesz. Az orvosok meg majd kifizetik a diákhitelt a zsíros kis fizetésükből, amit külföldön keresnek. Én nem sajnálom a diákokat, sokkal több lehetőségük van ma nekik, mint a szocializmusban felnőtt fiataloknak. Ígyis-úgyis külföldre mennének, de így legalább nem támogatunk feleslegesen idegen országokat. Ők sem teszik ezt velünk.
Remélem Orbán kitart a tandíj mellett.
Nem hazudok, valami kreditet vásárolt pénzért. Ez is érdekes, mert államiban kreditet tudott venni.
De lehet, hogy "csak" 8 évig végezte, de ennél kevesebbig nem, az tuti.
Normális egyetem normális szakjaira nem is gondoltam.
Gondolom, egy PSZF-ért (bocsánat, már BGF), vagy egy Corvinusért akkor is küzdeni kellett, amikor fel volt duzzasztva a létszám.
De a tény, amit én láttam sajnos, hogy rokon leány kb. 2,5-szer annyi ideig járta a könnyűipari fősulit. Amikor már olyan hülye volt, hogy már nem tudott tárgyat felvenni, mert nem volt mire építeni, akkor vásárolt krediteket. És a csoportjuk nagy része ilyen volt, barátnők, akik ide jártak, és első kézből tudtam róluk.
Ez engem akkor nagyon kiakasztott, és mély nyomokat hagyott.
Az első évet járni 4 évig, na nemár azért.
A válaszaim :)
"1) nekem, mint adófizetőnek miért érné meg, hogy fizessem pl. egy orvos képzését, aki az egyetem után húz is el Angliába és degeszre keresi magát élete végéig?"
Nekem, mint adófizetőnek miért éri meg, hogy pl. a Videoton külföldi játékosokat és edzőket (portugál, brazil vagy nem is tudom honnan érkezetteket) fizessen és nem magyarokat? Miért nem a magyar futballistákat és edzőket fizetik az én pénzemből?
2) "milyen alapon akarsz te engem és a többi adófizetőt arra kötelezni, hogy fizessem másnak a tandíját? Akarod, hogy a nyelviskolát is fizessük? A jogsi megszerzése is közpénzből történjen?"
Milyen alapon akarsz te engem és a többi adófizetőt arra kötelezni, hogy fizessem mások területalapú föltámogatását? Mikor a támogatások ellenére ugyanúgy emelkedik az élelmiszerek ára? Ráadásul magyar cégek hamisítanak élelmiszert (lásd legutóbb a Svédországba exportált, marhahúsnak eladott sertéshús esete). Akarod, hogy a nagybirtokosok még további földszerzéseit is fizessük? Az első mézhamisítási gépsor megszerzése is közpénzből történjen?
@gtri: szerintem differenciálni kellene. De hogyan? Az orvos kifizeti a zsíros fizetéséből? Ha Téged kell operálni, akkor mi tévő leszel, ha nincs orvos? Hát ezt is ki kellene beszélni!
El vagy tévedve, ugyanis erre már kitalálták a röghöz kötést. Már az idén kezdőknek alá kellett írni a szerződést. Szerintem is fizessen aki kimegy, ne csak a képzését hanem annak két-háromszorosát.
Viszont most arról van szó, hogy a kormány próbálja csökkenteni a hiányt és mindenhova nyúlnak pénzért ahova lehet. Ez csak rövidtávú megoldás, miközben hosszútávon óriási kárt okoznak. De az már nem ennek a kormánynak a problémája. Nekik most az a fontos hogy a hiányt csökkentsék, Brüsszel elégedett legyen és ezt olyan eszközökkel hogy a lehető legkevesebb szavazót veszítsék el. "Szerencséjükre" a fiatalok nem túl nagy szavazótábort jelentenek.
Amúgy, ez nem meglepő, eddig még egy diák sem tudta ezeket a kérdéseket megválaszolni, hanem - ugyanúgy, ahogy te - elkezdte elterelni a dolgokat össze-vissza. Persze, igaz, ha diák lennék, lehet én is tiltakoznék, hogy fizessek a képzésért, majd az ingyen diploma megszerzése után húznék is el külföldre. Ki nem szarja le a magyar adófizetőket, nemigaz?
A válaszok elkenése? Annyira voltam demagóg, amennyire te az voltál.
Szerintem te kened el a válaszokat.
1. A kormány bele akarja kényszeríteni a felsőoktatásban lévőket a hitel felvételébe. Ez a rendszer az USA-ban már komoly problémák forrása. Az ottani lakosság több mint tizede nyögi a terheit.
A "crisis" szót használják ott a helyzet leírására. Azt elismerem, hogy az ottani krízishelyzetek nem azonosak a magyarokkal, de semmiképpen sem megnyugtató ott a rendszer.
2. Mindenmellett ez a kormány arról is ismert, hogy rutinszerűen rúg fel íratlan és írott megállapodásokat. Ennnek alapján meddig marad 2% a diákhitel kamata? Míg a jövő évi büdzsében nem lesz mondjuk 40 milliárd forint nem tervezett hiány? Akkor pedig jön egy rutinszerű "egyéni képviselői módosítójavaslat"? Mi a garancia? (Azt már tudjuk, hogy Matolcsy György aláírása nem az)
3. Ha a megoldás mindenre az, hogy ha valamit nem akarunk fizetni, akkor azt az az felhasználókkal kifizettetjük, akkor mégis mi a sorrend? Miért maradnak ki olyan dolgok, mint a foci a teherviselésből? És ki hatalmazta fel erre a Fideszt? Miért nem kérdezik meg az embereket, hogy mit akarnak?
Én miért fizessem egy vízvezetékszerelő kiképzésének köéltségeit, ha az az első adandó alkalommal kimegy Ausztriába és ott keresi halálra magát?
Amit elmondasz, az csak akkor igaz, ha semmi állami pénz nem megy a Videotonnak és mindent maga fizet. Ekkor jogos lenne a z elv: Övé a kockázat, övé a haszon.
Most viszont így áll a helyzet: én fizetek, a Videoton nem kockáztat semmit, csak a szebb jövő reményében vásárolja az edzőt/játékosokat. Ha van haszon, az viszont az övé. Ez nekem, mint adófizetőnek nem éri meg.
Egy vízvezetékszerelő képzése szerintem messze-messze nem az a nagyságrend, mint egy orvosé, de amúgy helyes, nekik is kelljen fizetni a képzésért, ha utána azonnal mennek külföldre.
Nem, egyáltalán nem kell hitelt felvennie senkinek. Éppen itt a lényeg. A perferenciák.
A Fidesz és Orbán Viktor azt mondja: az én világképemben a focit támogatni kell, a felsőoktatást nem. És ennek megfelelően cselekszik.
A diákok világképe azt mondja: a felsőoktatást támogatni kell, a focit nem. És ennek megfelelően cselekszenek.
A foci támogatásának ki a haszonélvezője? Az MLSZ, a csapatok és a körülöttük lévők szűk köre. Ezt megéri támogatni? Miért nem a nézők által fizetett jegyárakból próbálnak megélni?
Az, hogy melyiket támogatják az emberek (felsőoktatás vagy foci), csak akkor derül ki, ha megkérdezzük őket. Hát tegyük azt!
Vajon miért nem kérdezi meg az embereket a Fidesz? Miért nem kérdezi meg az embereket Orbán Viktor?
Tökéletesen igazad van. Mindenki akkor kiabál, ha fáj neki valami. :)
De komolyra fordítva a szót, az a társadalommérnökség, amit a Fidesz művel arra emlékeztet, ahogy a megboldogult Szovjetunióban kezelték a kérdéseket. Pl. nem volt elég víz Közép-Ázsiában? Sebaj, térítsük délre a szibériai folyókat. Hát minek az a sok felesleges víz Szibériában? Az ottani természet és az ottani lakosok pedig tegye azt amit csak akar vagy amit tud.
Ma is kijelenthetné bárki, hogy a víz nagyon fontos természeti kincs, a magyar lakosság pedig pazarolja, ezért meg kell drágítani. Legyen 20 000 forint egy köbmétere. A Fideszben éppen az a veszélyes, hogy pl. ezt az agyamant ötletet is védeni tudná, ha a pillanatnyi érdekei azt kívánnák. A legveszélyesebb pedig az, hogy 2/3 birtokában meg is tehetné. Csak azt már ők is érzik, hogy ez túlmenne a társadalom védelmi küszöbén.
A prioritás a lényeg. Melyik politikai erő milyen célra akar pénzt fordítani és mire nem. Ezt kell figyelni és ez mindent elárul a az adott politikai erőről. Jót vagy rosszat egyaránt.
A közteherviselésbe sehogy sem tudom beleerőltetni azt, hogy 50%-al csökkentik a felsőoktatásra fordítandó osszeget (100 milliárd forint), miközben 45 milliárddal növelik a labdajátékokra fordítandó összegeket. Nem tudom pontosan, hogy korábban mennyi volt a spoorttámogatása a focinak, de egész biztosan több száz százalékos a növekedés ezen a területen.
Napóleon is mondhatta volna, hogy nem megy együtt a katonáival, hanem a kényelmes hintójával utazik az orosz síkságon át. Nem így tett, hanem a katonái között volt és példát mutatott. A Fidesz és Orbán Viktor nem mutat példát. Az ő kedvence (foci) válság idején is kivételezett helyzetet élvez. Nos, ezt az egyszerű "katona" gyomra nehezen veszi be. Amit látok, azt látom.
Teljesen egyetértek veled. Ha azt látom, hogy a klubok az általuk felvett hitelekből próbálnak boldogulni és nem állami pénzekből, akkor azt mondom, hogy az oktatás is legyen hitelre alapozott. De nem ez a helyzet. A klubokat tömik a pénzünkkel, miközben az oktatásról kijelentik, hogy legyen önfenntartó.
Újra és újra csak arra jutok: a Fidesz prioritása az ami megmutatkozik. Foci pénzelése jó, felsőoktatás pénzelése nem jó.
A másik dolog. A Fidesz erőből nekimegy az embereknek. Ez a taktika eddig működött és azt hitte, hogy mindig is működni fog. Egy csoport kipécézése, majd annak a mantrázása, hogy az a csoport mennyire igazságtalan előnyöket élvez. Végül a viharos törvénymódosítás.
De azt láthattuk, hog mindig vannak kivételezettek (CIG biztosító, CBA, focicsapatok, földügyekben ügyeskedő "háttéremberek" stb.). Ez nem szül jó vért és előbb-utóbb megkérdezi az ember. Miért vannak kivételezettek, ha állítólag nagy a baj? Nem akar mindenki tenni a nemzet felemelkedéséért?
Még mindig nem tudom miért kellene fizetnem a diákok képzését, hogy aztán azok elmenjenek külföldre dolgozni... De mindegy, nem erőltetem.
Szóval,senkinek nem kell lenézni senkit.
Hogy jön ide a foci?Az értékválasztás révén. Mikor Franciaországban 75 %-os adót vetnek ki az 1 millió euró feletti jövedelmekre, akkor az egy értékválasztást jelent. Ugyanilyen értékválasztást jelent, ha válság idején elvonunk pénzt egy területről (felsőoktatás), de egy másikra bőven juttatunk (foci). Hát ilyen egyszerűen jön ide a foci.
Én pedig még mindig nem tudom, hogy nekem miért kellene fizetnem a magyar focicsapatok támogatását. Vegyenek fel hitelt, ha annyira biztosak magukban, hogy a jó szerepléssel bekaszált milliók miatt nyereségesek lesznek. Náluk is érvényesüljön a te általad fennen hangoztatott elv.
Nem vették még észre a politikusaink 22 év alatt,hogyha gatyába ráznák az országot gazdaságilag,és az emberek normálisan meg tudnának élni a keresetükből,akkor tized annyit nem foglalkoznának a lopásaikkal.
Egy kis gondolatkísérlet a diákhitel2 mintájára:
A BKV tudtommal 80 milliárd forintos adóssággal küszködik.
A felsőoktatás mintájára az állam azt javasolja, hogy legyen a BKV önfenntartó. Legyen egy jegy 1500 forint, egy bérlet pedig 50 000 forint. Természetesen az állam nagyon szívén viseli a polgárok sorsát, ezért biztosít utazáshitel2-t mindenkinek, aki nem tudja fizetni a jegy vagy a bérlet árát. Cserébe csak annyit kér, hogy írjon alá egy "szerződést", miszerint a következő 6-10 évben "kérheti" az állam, hogy a BKV-nál dolgozzon az illető a szabadidejében. Hát nem nagyszerű? Kinek lehet szava ez ellen a megoldás ellen? Hát fizessen az aki használja a BKV-t. Az állam vonuljon ki erről a területről.(Arról pedig elegánsan mmegfeledkezik az állam, hogy a GDP 40%-a Budapesten van előállítva és rengeteg adót elvon Budapesttől.)
Szerinted ez a megoldás is támogatandó? Teljesen ugyanaz a rendszer, mint a diákhitel2. Csak az fizet, aki élvezi a BKV áldásait. :):):)
Szeretnél felvenni utazásihitel2-t?
Nagyon köszönöm, hogy meghallgatsz és a gondolatokkal vitatkozol.
Igazad van, a példám túlzott. Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy a jarek-féle érvelés olyan abszurd társadalmat hozna létre, amiben teljesen megszűnik a mobilitás lehetősége. Gyakorlatilag adósrabszolga vagy születésedtől halálodig. Amit ma a Fidesz a bankok adósrabszolgaságáról mond, azt ő is megvalósítaná egy másik területen.
Nem akarok én semmilyen röghöz kötést, sem a vízvezetékszerelőnek, sem másnak.
Természetesen egy diktatórikus rendszerben ez nem kérdés: mosolyogni kell hozzá és némán tűrni. Az elmúlt 100 év azonban megmutatta, hogy a szabad társadalmak mindig sikeresebbek voltak, mint a autoriter/diktatórikus társadalmak.
Orbán Viktor vonzódik a Kínához/Azerbajdzsánhoz/Szaúd-Arábiához. Rengeteg ember viszont nem.
Erre mondtam azt, hogy kérdezzük meg az embereket. Mit támogatnának. Állítólag demokrácia van Magyarországon. Hát miért nem erősíti ezt a hitet a Fidesz azzal, hogy megkérdezi az embereket: mire kültse az állam a beszedett pénzt?
Egyébként meg az első lépést az államnak kellene megtennie. Szüntesse be a foci támogatását. Parancsszóval vezette be, parancsszóval szüntesse is meg.
Nem akarunk úgy járni, mint az ügynökaktákkal. Májusra fel kellett volna állnia egy bizottságnak, de még se híre se hamva. A Fidesz tudja húzni az időt ha kell. Lésd az Alkotmánybíróságot, amely nem tudott egy évig dönteni a magánnyugdíjpénztárak államosításával kapcsolatban. Inkább húzták az időt, hogy ne kelljen dönteni, míg ebben az évben már az új alkotmány szerint nem is kellett dönteniük. Nos, az ilyen jellemtelen húzások miatt kell erőt demonstrálni, ha valaki el akar érni valamit a kormánynál.
Ez csak technikai kérdés. Pl. fizessenek a diplomások, akik amúgy is nagyobb keresetűek és ezt megtehetik (a Fidesz szerint). Jogilag, megfelelő bűvészkedés után kellően leszűkíthető egy kisebb csoportra a fizetési kötelezettség. A Fidesz ebben nagyon jó! E tudásuk előtt megemelem a kalapom! :)
A 10 000 egyetemista a röghöz kötéssel fizet.
Mind az ingyen képzetteknek, mind a félig támogatottaknak alá kell írniuk a röghöz kötést. A félig támogatottak még fizetnek is mellé.
"@gtri: rossz gondolatkisérlet. A tömegközlekedés szélesebb rétegeket érint, mint a felsőoktatás. És egyébként is, középiskoláig az oktatás ingyenes marad, ahogy 10000 egyetemistának is."
A jogi bűvészkedés alatt pl valami ilesmit értek: "Az X törvény hatálya azon biztosítók köre, amelyek mérlegfőösszege 500 millió forint felett van"
Aztán csak pislognak az érintettek: Nahát-nahát, csak a CIG biztosítónak kisebb a mérlegfőösszege 500 milliónál. :)
Köszönöm. Igyekszem érveket állítani. Ha érvekre érveket kapok válaszul és nem azt, hogy "de akkor is fizessen,mert csak", akkor kialakulhat egy értelmes párbeszéd, hogy mit kellene és hogyan csinálni.
Nem vagyok a tandíj ellen, de ami itt folyik az pénzbehajtás. A mértéke és a bevezetés gyorsasága nem elfogadható.
Akkor valamit nagyon félreértettél. Nem nézek le senkit. Kell a szemetes is, meg a vécépucoló is, mert saját sz...runkba fulladnánk.
Ha kínos szabályok szerint élés az, hogy számviteli főiskolával adószakértőként dolgozom, akkor igen, valóban nehezen tudom elképzelni, hogy amit tanult az ember, mást dolgozzon utána.
Nem nézek le senkit, én a szakikat is megbecsülöm (férjem villanyszerelő mester). De nyilván nincs mindenkinek a helye az egyetemen. Ezért írtam, hogy remélem, ahova a lányom szándékozik menni, azért a tandíj miatt nem mennek le a pontok, és pl. egy Corvinus tartani fogja magát tandíjasan is.
Az nem lenézés, hogy nem kell mindenkinek diploma, gondolom. Vagy mire gondoltál konkrétan, mert tényleg nem értem...
Több mint 15 éve dolgozom (a pontos számot nem árulom el). 25 millió forintnál messze több adót (ebben nincsen benne a munkáltatóm által fizetett járulékok összege) fizettem már be. A pontos összeget azért nem mondom meg, hogy ne tudjál következtetni a fizetésemre.
Bejelentve dolgoztam világéletemben (itt és nem külföldön). Szóval én biztosan visszafizettem a taníttatásom költségeit és még másokét is álltam. Nincs semmi erkölcsi alapod ilyeneket állítani rólam.
A Fidesz mazsolázgat, mely területeken kell fizetni az embereknek és mely területeken nem. A foci nagy kedvenc, de pl. a Közgép is az. :)
Ez egy csöppet csípi a szemem.
"@gtri: teljesen elvtelen, pitiáner ez az egész, amit képviselsz. Futsz a pénzed, bocs, az adófizetők pénze után, hogy ingyen tanulhass és úgy mehess külföldre. Erről szól az egész, nem másról. Fizessük a képzésedet, hogy neked ne kelljen külföldön a finom kis állásodban törleszteni a diákhitelt. Önző dolog, neked jó, de az otthoni adófizetőknek nagyon megterhelő, de ez téged hidegenhagy. Képtelen vagy a saját lábadon megállni. A külföldi diákok a tandíjon nem problémáznak, persze a magyar diák ingyen akar tanulni, mert telhetetlen és akkor is ingyen akar tanulni, ha az ország nyomorog. Igen, tudom, most megint jön a focis ködösítés... "
Erre írtam ezt válaszul:
@jarek:
Több mint 15 éve dolgozom (a pontos számot nem árulom el). 25 millió forintnál messze több adót (ebben nincsen benne a munkáltatóm által fizetett járulékok összege) fizettem már be. A pontos összeget azért nem mondom meg, hogy ne tudjál következtetni a fizetésemre.
Bejelentve dolgoztam világéletemben (itt és nem külföldön). Szóval én biztosan visszafizettem a taníttatásom költségeit és még másokét is álltam. Nincs semmi erkölcsi alapod ilyeneket állítani rólam.
A Fidesz mazsolázgat, mely területeken kell fizetni az embereknek és mely területeken nem. A foci nagy kedvenc, de pl. a Közgép is az. :)
Ez egy csöppet csípi a szemem.
A nagyapám mesélt milyen az, amikor "orientálják" az embert a hatalom képviselői. A Fidesz kicsit túl erősen orientál. Miközben rengeteg kedvence kitüntetett bánásmódot élvez.
Na ebben az egyben egyetértek.
Én bébi kora óta (valami sanda sejtés miatt) gyűjtöm neki, 18 éves korában jár majd le, akkor kap 3 millát. Ezt betoljuk az egyetembe, aztán közben vagy félre tudom még tenni azt a 1,5 millát, vagy diákhitelt vesz fel rá. Utána külföld, 2 nyelven beszél már most folyékonyan. Hát ez van...
Aki keményen odateszi magát és tanul, annak meg is lesz a jutalma, mehet külföldre és degeszre keresheti magát pénzzel és akkor már a diákhitel fizetése sem okoz problémát. Az otthoni adófizetőket sem terheljük feleslegesen így.
Akkor neked az általam 15 perc alatt kidolgozott BKV utazásihitel2-vel sincs semmi problémád ugye? Csak annyit kellene hozzátenni még, hogy ez kizárólag az I ás II. kerületi lakosokra és cégekre vonatkozzon. Így teljesül az a feltételed, hogy ne milliókat érintsen, hanem csak 100 000 embert vagy 150 000-t. Így már tökéletes. És még egy apróság. A törvény kihirdetése után az I. és II. kerületben lakók nem jelentkezhetnek át máshová. Természetesen a kerületben lévő, a Közgéphez köthető cégek mentesülnlnek a törvény kötelezettségei alól.
Jó tudni, hogy 20 perc alatt el tudom végezni azt a komoly jogalkotói munkát, amit A Fidesz és jogászai véghezvisznek X Ft óradíjjal. :)
"@jarek: Egyetértek, arról nem beszélve, hogy az kiabál a legjobban, aki meg is tudja fizetni. Arról sem beszél senki, hogy mekkora üzlet a diákhitel, és nem véletlen, hogy sok olyan igényli, aki mellényzsebből ki tudná fizetni."
Erre roppant egyszerű a megoldás. Kegyetlenül szigorú adóellenőrzés minden magyar állampolgárnál. A Fidesz miért nem erre összpontosítja az energiáit? Állítólag a feketegazdaságban évente 2000 milliárd forint jövedelem keletkezik.
2/3-al nagyon szigorú rendszereket is létre tudna hozni (jogszabályokkal és a hozzájuk tartozó személyi/technikai követelményekkel).
Csak ugye vannak azok a problémák, hogy ilyen gondolatok esetén a Vállakozói szervezetek finoman utalást tesznek arra (mint ahogy a cafeteria adószabályainak tervezett mértékű növelése esetén történt (27%-ra növelték volna valamelyik adófajtát, de végül 14% lett belőle)), hogy a vállalatok esetleg elbocsátások révén lesznek kénytelenek kigazdálkodni a költségnövekedést, vagy pedig egyáltalán nem adnak valamilyen jutatást a dolgozóiknak.
Ez pedig rosszul mutatna az egymillió új munkahely felé vezető úton. (Az építőiparban pl. mindig is magas volt a feketemunka aránya. Néhány építési vállalkozónak lennének kellemetlen percei igazán kemény jövedelemellenőrzések esetén. És inkább a főválallkozókat kellene megnézni, akik a kis alválallkozókat facsarják és mondvacsinált indokokkal nem fizetnek nekik. A Corvin-negyed esetében kb. 10 százalékot nem fizettek ki tudtommal a munkát ténylegesen végrehajtó kisvállakozásoknak.)
A munkáltatók erőt mutattak és a kormány meghátrált. A diákok is ezt teszik. Vagy sikerül nekik, vagy nem, de joguk van tiltakozni.
A kormánynak pedig illene látni az összefüggéseket és pl. nem a vállalkozóktól megtudni, hogy képesek elbocsátásokra a galád munkaadók (amint azt a cafeteria példában kifejtettem). :)
Mi a helyzet Hawkinggal? Feljelentetted már plágiumért?
- Maximális egyetértünk. Plusz az egyetemek ellehetetlenítése. Majd ezek után jön azok megszállása a saját embereikkel.