A város találkozik folyójával

2013.06.06. 07:00 miket

rakpart_arvizkor1.jpgBudapest belvárosában a napokban hemzsegnek az emberek a Duna partján. Mert megtehetik. Mert meg tudják közelíteni a folyót. Sokan katasztrófaturizmust emlegetnek, pedig nem történt tragédia. A robosztus és átgondoltan megépített rakpartoknak köszönhetően egy percig nem merült fel a belvárosi emberekben, hogy bármilyen vészhelyzet bekövetkezhet. Ugyanaz az árvíz, ami Kisoroszit vagy a Római-part mögött élőket a Nánási/Királyok úti fővédvonal megépültéig veszélyezteti, a városi embernek felüdülés.

Park kilométereken át

A budapesti Duna-part ilyenkor egy szabadidőközponttá változik, az egész rakpartot ellepik az itt élők. Futók mindenütt. Andalgó párok. Söröző fiatalok. Bringások. Kismamák. Nagymamák. Gyerekek. Farkukat csóváló kutyák. Mind magyarok, nem turisták. Főleg nem katasztrófaturisták. Ne tévesszen meg senkit az sem, hogy sokan fotóznak. Az élményt fotózzák, azt, hogy itt lehetnek: a természetben és mégis a városban, egy nem megszokott helyen. Itt egy átlagos napon nem lenne maradásuk. Normál vízállásnál a parton nagyrészt csak turisták bóklásznak, ránéznek a térképükre és logikusan fő tájékozódási pontként kezelik a Dunát. De ha nagy nehezen lejutnak a partra, fél óránál tovább nincs maradásuk. Most mindenkinek van. Az autók vannak kitiltva, nem az emberek.

Az árvíz óriási sajtótámogatást kap, mert az ország sok-sok pontján valós katasztrófa az, amiről a média beszámol. Az újságok, tévék harsogják: lezárták a rakpartokat! Az autósok bosszankodnak, de túlélik és kiszállnak néhány napra, az itt élők minden korosztálya és társadalmi csoportja lemegy a partra. Így jön létre egy óriás véletlen során Budapest talán leglátogatottabb köztere egy óriási leaszfaltozott parkban. Ezt az egész városon át húzódó és a város minden pontjáról könnyen megközelíthető teret általában gépjárművek uralják, csak az árvíz néhány napja az, amikor az itt élők a Duna segítségével elfoglalhatják az őket megillető helyet. Érdemes lenne megfontolni, hogyan tudná a város ésszerűbben használni legnagyobb természeti erőforrását, a Dunát, aminek ereje szépségében rejlik, mégis katasztrófának hívják, ha láthatjuk.

rakpart_arvizkor2.jpgHétvégi kikapcsolódásnak ajánljuk mindenkinek a Duna-parti sétát. Előtte azért menjetek a gátakra segíteni!

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr965346330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyetértek. Nagyon nagy hiba, hogy a Dunapart Budapesten az autóké. Voltam pár olyan nagyobb városban, ahol a füves part az embereké (most hirtelen Krakkó és Salzburg jut eszembe). Teljesen más, kellemesebb a hangulata a folyónak, a folyóparti városrésznek.
Több mobilgátat kell majd beszereznünk.
Legalább az egyik partot megkaphatnánk. Annyira jó hely lenne a belváros.
nyári kísérletek voltak rá anno "plázs" néven
Jól megírt blog.Tetszik.És valóban,ma én is megálltam ( a szakadó eső ellenére) bámulni az áradó folyót.Egy rakás ember álldogált még végig a folyó mentén,az eső ellenére.
@Quantum Torrentino: Azért Krakkó és Salzburg is kicsit kisebb léptékü város.
Itt van Budapest a maga 2 milliós lakosságával,1 milliós agglomerációjával és a napi fél millió vidékről autóval bejáró melósával.Gyakorlatilag körgyűrű nincs,ami van az akkora kerülő hogy nem nagyon éri meg használni Észak-Déli viszonylatban.Gyakorlatilag a rakpart a leg ésszerűbb megoldás ha valaki úgy akarja átszelni a várost hogy nem kódorog a belvárosban.Persze én is jó ötletnek tartanám ha a dunaparton park lenne de ezt nem az autóforgalom kitiltásával,hanem annak lefedésével lenne ésszerű megoldani.
@Stakka Boo: esetleg lehetne egy gyorsvasút valahol a föld alatt, és nem lenne tele autókkal, benzingőzzel a város úgy, hogy gyakorlatilag a gyalogosoknak esélyük sincs lemenni a Dunához.
nem gondolom, hogy egy ilyen gyönyörű várost az autósoknak kellene adnunk. övék a rakpart, az Andrássy, a kis és nagykörút... had ne soroljam...
Mi ma megyünk vizibiciklizni, remélem van olyan hely, ahol lehet zúzatni félméteres vízben.
mindenki kíváncsi ilyenkor, ez a természetes :)
"A rakodópart alsó kövén ültem,
néztem, hogy úszik el a dinnyehéj.
Alig hallottam, sorsomba merülten,
hogy fecseg a felszin, hallgat a mély.
Mintha szivemből folyt volna tova,
zavaros, bölcs és nagy volt a Duna."
@Quantum Torrentino:

A budai oldalon van egy, azaz egy darab észak-déli folyosó. Ha ezt átadják a gyalogosoknak, az nem probléma, de ugyanaz a gyalogos, aki most habzó szájjal hörög a több zöldért, habzó szájjal fog hörögni a kiváltó útvonalakon megnövekedett forgalom miatt. körbe nem mehetsz, mint írta valaki, a zárt folyosó a megoldás, nyugaton ez divat, nálunk a narancskommunisták által preferált sztárépítészek inkább temetik be az átjárókat, és zárnak le mindent ész nélkül.
Erre koronaként rakódnak rá a futóbolondok, és a tekerődroidok, amikor zseniálisan le tudják zárni ezt az észak-dél útvonalat a saját idiotizmusuk miatt.
nincs annál szebb, amikor az ember munkába megy, és belefut a Fő utcában egy zseniálisan "átgondolt" lezárásba, ahol választhat, hogy a Fő utcából a Bartók bélára az Árpád-hídon, vagy a Moszkva téren keresztül jut el, mikor is a rakpartra nemlehet menni, a hülyék miatt lezárva, az Alagút felé nem lehet menni, a hülyék miatt lezárva, a Margit-hídra nem lehet felmenni, mert éppen építik, csoda, hogy a Mártírok nyitva maradt, valószínűleg valamit benézhetett a szervezőzseni.
megjegyzem, hajnali 5-kor nagy ívben tojtam a délutáni (???) verseny miatti lezárásra, és a munkába érés fontosabb volt, mint néhány ideggyenge futrinkázó 5-6 órával későbbi szabad futkorászása.

El kéne fogadni a fejlődést, és megpróbálni úgy élni egymás mellett, hogy mindenkinek jó legyen, ne csak éppen annak a csoportnak, amelyikben hangosabban ordítanak.
Fedjük be és aszfaltozzuk le az egész Dunát, hogy jobban elférjenek az autók! Akkor ez a hülye probléma is egyből megszűnik.
Alagutba kellene terelni a rakpart melletti utak forgalmat. Pragaban van egz rakas alagut.
Nehéz visszafogottan írnom a cikkel kapcsolatosan. Valószínűleg ez összefügg azzal, hogy tőlem légvonalban alig 200 m a gát, ami bármelyik pillanatban elrepedhet, pedig nincs már olyan közjogi méltóság, aki itt helyben rá nem olvasott volna.

"A városi embernek felüdülés". Nos, ennél tahóbb dolgot rég olvastam. Retteghetek a házam, az értékeim miatt. Ájszakánként ügyeletet tartunk a gáton, nappal homokzsákot töltünk, kaja, zuhany, kis alvás, aztán vissza.

Felüdülés, mi? Felüdülés felhordani mindent a tetőtérbe? Felüdülés azon gondolkodni, hogy ha a gát elmegy, akkor vajon elég magasan van-e a tetőtér ahhoz, hogy ne fulladjak meg, ha véletlenül éppen alszom? Felüdülés a gyerekeknek elmagyarázni, hogy egy hétig anya vigyáz rájuk messze otthontól, apa pedig nem mehet, mert mennie kell gátat erősíteni?

Az egész cikk olyan, mintha azon örömködnénk, hogy tűzvész van az V. kerületben, milyen frankó, mert éjszaka gyönyörű kilátást nyújt a Gellérthegyről.

Kedves.
@tejcsokoládé: "esetleg lehetne egy gyorsvasút valahol a föld alatt"

Van is a Margit híd-Batthyány tér között, most éppen árvít miatt lezárva...
@Never: és azért költöztél oda, mert... ööö... olcsó volt? És most azt szeretnéd, hogy az állam az adófizetők pénzéből védjen meg, ugye?
@Denny Crane: Nem. Azért költöztem ide, mert az összes felmenőm is itt lakott, dédszülők, ükszülők, mindenki. A házunk pont oda épült, ahol ők is laktak, a szomszédok is ugyanazok a családok, akik akkor szomszédok voltak. Ezt hívják ún. "közösség"-nek.

Most is tökéletes biztonságban lennénk, ha valami töketlen irodahuszár el nem dönti, hogy pont az árvízi időszak kellős közepén kell elbontani a gátat és megpróbálni újat építeni helyette.

Hozzáteszem, hogy amíg meg nem szagolták, hogy jön Viktor és csapata, addig nem volt katona a gáton, a falu és a vízügy próbálta rendbehozni, amit székes fővárosunkban a központ orbitálisan elb*zilikázott.

Egyébként pedig elmész a fenébe.
Kezdésnek már az jó lenne, ha végig lehetne sétálni a pesti oldalon a Petőfi híd Margit híd között. Ehhez tényleg nem kéne sok minden, hisz a legtöbb helyen most is van járdaszerűség.
A Margit híd és a Parlament között, ha a mostani parkolóra vezetnék rá az utat máris felszabadulna elég hely. (Vagy másik megoldásba feltölteni azt a lyukat.) Bár nem tudom a Kossuth tér átépítése után pontosan milyen lesz.
Egyedül az Erzsébet híd alatt szűkös az a járda, de az lenne a legkisebb probléma.
A többi részen még pár parkolót kéne megszüntetni.
Nekem a legszimpatikusabb az lenne, ha már az utat meghagyják, parkolókból csak annyi maradjon amennyi kell a hajóknak.
Így már szerintem többfelé is lenne hely padoknak meg pár fának.
Ha még mellé a ronda szalagkorlátot lecserélnék, már nem is érezné az ember magát úgy, mintha egy autópálya mellett sétálna.
@Never: de azért mégis csak ártérre építkeztél akkor, nem?
@250130: Nem. A falu közepén vagyok. Teljesen a mentett oldal, jobbra a templom, balra a posta, szemben az iskola két épülete és az óvoda.
Létezhet autók nélküli világ is...
Itt most nem az árvíz miatt van örömködés hanem az autónélküliség miatt...
@Never: szerintem a poszt nem a te helyzetedről szól, így kicsit olyan, mint amikor felháborodnál a Mardi Grason, mert te rákkal fekszel az intenzíven.
@phaidros: A poszt arról szól, hogy milyen frankó dolog az árvíz. Az árvíz pedig nem frankó. A poszt egy buta poszt, érzéketlen és a minimális emberi együttérzést is nélkülözi. Az a fajta gondolkodásmód, amivel különösen meg lehet magát utáltatni egy embernek bárhol a Fővám tér - Egyetem tér - Múzeum krt. háromszögön kívül.
@Never: ez a poszt konkrétan arról szólt, hogy a nagyváros természettől elszeparált népe közelebb került a folyójához, és ez volt benne pozitív, nem az árvíz maga.

És a következtetések, a kommentekben is arrafelé mennek, hogy milyen jó lenne, ha ez nem csak árvíz idején lenne így.

Szerintem a hozzászólásod buta, gyűlölködő azokkal szemben, akik nem a te helyzetedben vannak, hanem egy olyan helyzetben, amiben lehet élvezni az életet.

Mondhatnám úgy is, hogy offtopic vagy.
@s: szerző: a Deák téri metróállomás? :)
@Never:
amúgy a poszt végén a felhívás már nem érte el az ingerküszöbödet?
@phaidros: OFFTOPIC? Kíváncsi leszek, mennyire lesz offtopic, ha Almásfüzitőnél elmegy a gát, és a teljes vörösiszap Budapestre ömlik. Akkor majd lehet fényképeket készíteni a parton és Instagram se kell majd a különleges effektekhez.

Ott voltam Devecserben a vörösiszap katasztrófa másnapján. Semmit sem tudsz. A gumicsizmát megette az a trutymó.

Emberek tízezrei dolgoznak azon, hogy a hülye posztoló biztonságban grasszálhasson a parton meg élvezhesse az árvíz áldásait. Az ÉN nyakamba fogják robbantani a töltést, hogy levezessék a víznyomást, ha úgy tűnik, hogy Almásfüzitőnél nem bírja a gát.

OFFTOPIC?????
@Never: offtopic jelentése: nem arról szól a poszt, amiről beszélsz. A válaszom többi részét inkább kitöröltem, mert minek.
@Never: emberek tízezrei biztosan nem dolgoznak Budapest védelmén. Az már megvolt 100 éve.
@fzs.1933: A felhívás a végén nagyon szívet melengető.

Tacitus szerint Róma 14 negyedéből csak 4 maradt épen a Kr.u. 64-es tűzvész során. Közel félmillió ember lett hajléktalan, ezrek haltak meg (bár Nero nem játszott hozzá valószínűleg zenei kíséretet).

Milyen csodálatos lehetőséget teremtett ez a városszerkezet megújítása számára! az elavult, girbegurba kis utcácskák helyett hatalmas alkotások jöhettek létre! Biztosan ott is zsúfoltak voltak korábban a fő közlekedési utak, és aztán milyen jó lett.

Egyetértesz? (/szarkazmus off)

Esetleg bele kellene gondolni, hogy a 2002-es 860-as víznél is megvolt a veszélye, hogy a HÉV alagutat benyomja a víz, ami aztán meg sem áll a piros metró teljes feltöltéséig. Sok-sok ideje lesz Budapesten mindenkinek sétálgatni és társalogni, ha a metróhálózat megtelik vízzel (Prágában ezt már egyszer eljátszották a 90-es években, akkor és ott 2 évbe telt, mire újra rendben volt minden).
Jó, értem, vörösiszap, vörös duna. De Te is értsd már meg, hogy nem erről szól a poszt. :(
Bár a fasznak vitatkozom itt péntek este amikor mehetnék haza.
@phaidros: Óóóóóóóóóóóóóó, te stupid. Szerinted biztos a víz csak folyik, aztán azzal úgysem kell csinálni semmit. Amit meg nem értesz, az nem lehet olyan bonyolult, mi?

Elárulok egy titkot: a legtöbb ember, aki a vízügynél dolgozik, most Budapestet védi. Tojnak azok a Szigetközre, meg a többi kis régióra. Az a lényeg, hogy minél inkább elhúzzák az árhullámot "széltében", hogy minél alacsonyabb szinten érjen Budapestre.

Ezért nem épült árvizi kapu Véneknél (teljesen egyszerű lenne megvédeni Győrt és környékét az árvizektől, egy 100 m-es műtárgy kellene Vének és a Győr-Gönyű Kikötő közé). Hogy ez miért nincs? Mert akkor egy ilyen helyzetben sok millió köbméter víz először nem pihen egy kicsit a Szigetközben, hanem egyenesen megy Budapestre, kiönteni az értelmes embereket és a hülyéket egyaránt.

Szakemberek garmadája számolgat azon, hogy mikor kell "elengedni" a bősi tározót, mennyire kell leüríteni előre a dunaszigeti mellékágakat, hogy csillapítsák az árvízi hullám hirtelenségét.

Készek beáldozni Mecsértől Szőnyig bármit, csak Budapesten ne legyen baj.

Minden ember, aki most a gátakon van, Budapestért dolgozik. Te meg a magad boldog tudatlanságában ebbe még csak bele sem gondolsz, hanem köpsz egy vastagot a fejükre. Ennyi.
@Never: nem nagyon értem az összefüggést aközött, hogy a katasztrófavédelem önkéntesek vár, meg aközött, mi történt az antik Rómában és az újkori Prágában...
Kifejtenéd?

Egy kicsit talán túlreagálod az itt leírtakat. Nem az árvízi helyzetet, hanem azt, amit sugallni akart a poszt írója.
Egyébként nem értem, hogy miért a poszt íróját szidod, mikor ő alapvetően csak egy jelenséget exponált. Tudniillik azt, hogy azt látja, hogy az árvíz miatt jóval több budapesti lakos megy le a Duna partjára, hogy egy kicsit szabadabban érezhesse magát.
Ő ebből következtetéseket vont le, de egy pillanatig nem éreztem, hogy örülne az árvíznek.
Nem mondott el mást, minthogy jó volna, ha a Duna partja Budapesten inkább legyen a gyalogosoké, mint az autósoké.

Nem vitás, hogy Budapest (is) sokat köszönhet a hivatásos és önkéntes segítségnek. Nem tudom, mit vársz? Kezdjen mindenki károgni, meg ajvékolni?
Minek? Lehetőségéhez mérten segítsen, aki tud.

No, egy szónak is száz a vége, kívánom mindenkinek, aki valamennyire is ki van téve a veszélynek, hogy végül ne legyen baj!
Neked is, Never!
@Never:

te nem érted: egy olyan posztban fröcsögsz, ami arról szól, hogy milyen klassz most, hogy az emberek elkezdték élvezni a folyót, és milyen jó lenne ezt valahogy állandósítani (nyilván nem állandó árvízzel).

Nyugika.
@Never: kb. olyan, mintha én a blogomban írnék egy posztot, hogy de jólesik a hideg víz az arcmosásnál, ami jön a csapból (bár mintha kicsit erős lenne a nyomása :o) ), erre Te meg beírnád, hogy mekkora szemét érzéketlen pesti tuskó vagyok, mert te 200 méterrel a gát mögött a házadban épp szörnyűségeket élsz át, és lehet hogy a csapvíz is nemsokára megeszi a gumicsizmámat. Persze, elkedvetlenedek, mint amikor a kenyérhéj kidobásakor eszembe jutnak az éhezők, de ettől még az én életem a sajátom, az éhezőké a sajátjuk, a tied meg a tied, és a gát a házad mögött is elsősorban a te problémád.

Én annyit tudok tenni, hogy a saját körzetemben segítek. De ettől még a jó kis friss csapvíz jólesik. :)
@phaidros: "Sokan katasztrófaturizmust emlegetnek, pedig nem történt tragédia. A robosztus és átgondoltan megépített rakpartoknak köszönhetően egy percig nem merült fel a belvárosi emberekben, hogy bármilyen vészhelyzet bekövetkezhet."

Ettől nálam nincs "nyugika". Az, hogy nem következett be katasztrófa, az nem magától értetődő. Várjuk meg a végét. Ha pedig nem lesz katasztrófa, az nagyon sok ember éjszakába nyúló, keserves munkájának köszönhető.

Budapest rakpartjai teljesen élhetetlenek. Ez így van. Párizs ezt sokkal jobban megoldotta, Bécs pedig még ennél is rosszabbul. Szegeden vagy Győrben idillien lehet sétálgatni a folyó mellett, Esztergomban az egyik legszebb rész a folyópart.

Mindez azonban semmi alapot nem ad arra, hogy tipikis "hülyepesti-úrificsúr" módjára írjon bárki is posztot arról, hogy neki milyen frankó az, ami máshol emberek egész életének munkáját teszi tönkre.
@phaidros: Gyere homokzsákot pakolni, ha segíteni akarsz. Lapátot adok, kesztyűt hozz, mert nem tudom a méretedet. Gumicsizma vagy más vízálló cucc ajánlott, esőkabátot kapsz.
@Never: pont itt csúszol el logikailag. Nem mondta, hogy frankó az árvíz. Azt mondta, hogy frankó, hogy a pestiek közelebb kerülnek a folyójukhoz.

És ő sem mondta, hogy nem következhet be katasztrófa, csak azt írta, pont az általad idézettben, hogy "nem merül fel a belvárosi emberekben". Ez nem egyenlő azzal, hogy nem fog.

Teljesen melléhordasz, az a kár, pedig egyébként normálisnak tűnsz. Bár abban a lelkiállapotban érthető is persze. Részvétem a Téged érintő helyzet miatt, tényleg sajnálom. De erről nem a posztoló, nem a poszt, és asszem nem is én tehetek.
@Never: Dunakeszi, Göd és onnan felfelé az én területem, oda megyek.
@phaidros: Helyes, de akkor menj is, papírtigrisből van elég.
Én is autós vagyok, de a rakpartot autóútként felhasználni nagyon nagy pazarlás. kiülős helyek, padok, zöld területnek kellene e helyett lennie mindkét oldalon végig bringasávval.

Jó példa. Pld. Ljubjana.
A kalapomat pedig megemelem mindazok előtt, akik a védekezési munkálatokban részt vesznek.
Köszönjük!
@Stakka Boo: Kolnben vegig lehet setalnia parton . Leptekben Budapesttel merheto.
@Never: "Elárulok egy titkot: a legtöbb ember, aki a vízügynél dolgozik, most Budapestet védi."

Mekkora bunkók ezek a vízügyesek, hogy a többszázezres lakosságú terület védelmére koncentrálnak, és nem mind a te házadat rakja körbe homokzsákkal...

"Az, hogy nem következett be katasztrófa, az nem magától értetődő. Várjuk meg a végét."

Ugyebár a mondat múltidőben volt. Történt katasztrófa a rakpartokon, ahova a "katasztrófaturisták" járnak ki sétálni? Eddig nem, tehát teljesen helyes volt a megállapítás.

Egyébként te minden árvízhez elmész zsákolni, pl. a Tiszához is, vagy amikor a te saját környéked nincs veszélyben, akkor néha élvezed az életet otthon?
@phaidros: Ez nem arról szól, hogy de jó, hogy árvíz van, ezt kívánjuk mindíg! Arról, hogy jó lenne átgondolni, hogy Budapesten ne az autókat részesítsék előnyben, mert idővel belefullad a város. Ilyenkor EBBŐL A SZEMPONTBÓL egy kis levegőhöz jut a város, a városban élők!
Bocsi, előző kommentemet Never-nek szántam! :-)
@Never: Aztán miért nincs gátatok?
@Never: Nincs igazad.El kéne húznod az ártérről és nem itt kéne rinyálnod.Nem kötelező ott laknod.
@hot-spot: Mert valami elmeroggyant idióta húgyagyú úgy gondolta, hogy pont a zöldár szokásos idején kell teljes gát-átépítést csinálni. Ennek keretében elbontották a gát egy szakaszát Győrújfalu és Győrzámoly között, így letolt gatyával, a létező legrosszabb helyzetben érkezett meg az évezredes árvíz. (Minden olyan gát, amit nem piszkáltak, gond nélkül állja a vizet...)
@hot-spot: NEM ÁRTÉR. A falu közepén lakom.
@Never: És ezek szerint az egész falud,egy ártérre épült.Ha nem így lenne,akkor nem fenyegetne a víz.
@Never: Pedig 10 évente van egy ilyen gigantikus áradás,ezt tudhatnák már a vének a faluban.
Megoldás;
Ki kell verni a polgármesterből egy 15 méter magas vasbeton töltést.
@Never: Azért 15 métert,mert ez csak rosszabb lesz,mármint egyre magasabb lesz a víz idővel.
Mármint elég rövid időn belül.
És véleményem szerint Bp sincs hosszabb távon biztonságban,egyáltalán.
@hot-spot: Még SOHA nem volt ekkora árvíz. Soha.

www.kisalfold.hu/gyori_hirek/hatter_ezert_kellett_elrendelni_a_kitelepitest_gyorujfalun/2336631/

Ha nem troll vagy, akkor olvasd el a cikket, különösen a legalján a hozzászólást, ahol cégnevekkel és adatokkal leírják, hogy pontosan miért is áll fenn a helyzet és hogy melyik cégek felelősek azért, hogy a régi és megbízható, évtizedek óta minden áradást (a 2002-es, szintén addig soha nem volt áradást is) gond nélkül kiállt töltést lebontották úgy, hogy semmilyen vészterv nem volt.
@Never: Így van.Soha nem volt ekkora ár,soha nem volt ilyen nagy és hosszú tél,soha nem volt ennyire forró nyár (2012) soha nemvolt hatalmas tornádó és soha nem volt ez meg az.
Ebből is látszik,hogy senki,de senki nincs felkészülve a rendkívüli időjárásra.
ahhoz képest hogy nagy a baj, never kollega órák óta a gépet püföli, ahelyett, hogy lapátolna..
@Never: Gondolj bele,hogy ha mindenütt magas gátakkal védekeznének a Duna mentén,akkor mire Bp-re érne a víz,az olyan magas lenne,hogy az összes hidat lemosná a térképről is,az országházzal együtt.
Az árterületek nem véletlen vannak.
Ésszerűbb lenne kimélyíteni a Duna medrét mondjuk kétszer ilyen mélyre mint amilyen most,csak gáz,hogy a metrókat a Duna alatt húzták át ugye,így ez kivitelezhetetlen.
Leet, (még ) nem történt katasztrófa, engem bringás lévén akkor is idegesít az igenis általam"katasztrófa turistáknak minősített, lábatlankosdó sokaság, akik csupán és most, azért jöttek ki a Duna partra , h lencsevégre kapják a látványosságot,az áradást. Mért? egyébként hol vannak ezek az emberek átlagos, semmit mondó napokon??? Mért csak ilyenkor kell csőstül megjelenni a Duna parton, lézengeni kéz a kézben, és bámészkodni, élvezni a napsütést? Nem értek egyet a cikk írójával! Arról nem is beszélve, meg jelentek a cukorka árusok is szép számba, hasznot remélve a lézengő sokaságtól.Még hogy nem leleményes a magyar! Ez az áradás, ami egyébként csöppet sem vidám helyzet, kezd kissé egy augusztus 20-ai, vagy inkább egy nagy bazár hangulatához hasonlítani
@julia69: azért most, mert egy átlagos árvíz mentes napon a belvárosi Duna parton megfulladsz a szmogban és nem hallod a párod hangját, azért.
Never védelmében: leírta az első "biztos ártérre építkeztél" kommentelőnek válaszban, hogy a gond náluk abból van, valamelyik agyatlan fejes árvíz időszakában kezdte el lebontani a gátat, hogy újat építsenek!!!
Olvasni csak tudtok már?

A poszt amúgy tényleg nem arról szól, amin Never kiakadt, DE akkor sem ízléses a Duna tetőzése idején feltétlenül erről és így írni. Jövő héten, ha lemegy az ár, esetleg. Én budapesti létemre kimentem Tahiba zsákot pakolni, mert szerintem nem a szaros Margit szigetet, vagy a telek spekuláns Római parton épült villákat kell védeni, hanem a lakóházakat. Azok pedig a fővárosban valóban nincsenek komoly veszélyben. És ha az ember látja vidéken a küzdelmet, kényelmetlenül érzi magát pestiként, ha most, ebben a pillanatban a szó saját öröméről esik.
Ha a családban haldoklik valaki, nem kezdem el a feleségének/férjének ecsetelni, milyen jó is lesz örökölni! Majd ha eltemették és letelt a gyász idő, örülünk. Az élet megy tovább. A folyó újra barátja lesz mindenkinek.

A Duna amúgy tényleg hiányzik és érthetetlen, miért nem "használhatjuk". De ha csak 5 évente ilyen árvíz jön, akkor az esetlegesen kialakított, "felhasználó barát" víz közeli terekkel mi lesz?
Egyébként meg biciklistaként agyérgörcsöm van a tűzijáték hangulattól a budai rakparton, mert nem lehet rendesen közlekedni. Pedig elvileg el tudnánk férni mindannyian. De mindenki csak magával van elfoglalva.
És ameddig képtelenek vagyunk empátiát érezni, addig cseszhetjük!
@Stakka Boo: A tranzitforgalomnak semmi keresnivalója egy nagyvárosban. Már nagyon rég meg kellett volna építeni a teljes körgyűrűt. Az alsó rakpart lefedése egy megoldás, de azzal a kipufogógázak ugyanúgy a duna parton lesznek eregetve, miközben mellette-felette emberek sétálnak a kialakított parkban. Ebben a témakörben az agglomerációban élők engem pont nem érdekelnének. Kiköltöznek a tiszta levegőjű, zöld kis falvakba, hogy ne szívják a szmogot? Akkor kerüljenek nagyobbat, és ne ők legyenek az ok, amiért az itt élőknek valami hasonló élményt szeretnénk biztosítani.

@Don Quixote de la Ferko: Igen, egy folyosó van, kell csinálni helyette másikat, lásd SB-nek írt második mondatomat. A futóbolondok és a tekerődroidok pedig nem az alsó rakparton közlekednek, felesleges volt őket ebbe belekeverni. Hidd el, akik az útlezárásokat kitalálják, legalább annyira jók a szakmájukban, mint te a tiedben és igyekeznek a legtöbbet kihozni a körülményekből. Neked a munkába érés a fontos, másnak az, hogy sportolhasson, megint másnak az, friss levegőt szívjon. Gondolom az neked is tetszik, amikor frissen felújított úton suhan az autód. Sajnos ahhoz azt meg kell építeni.
És meg ne haragudj, az utolsó mondatod az együttélésről: olvasd már el mit írtál előtte...
@byF:

Valóban, hiányos volt. Kiegészítem:
A futóbolondok, és a tekerődroidok éppen aktuális heti agyatlan versenye miatt lezárt alsó rakpart...

Remélem, így már megfelelt, és megérted, miért vannak "belekeverve", ha már miattuk van a lezárás.

Az utolsó mondat valóban az együttélésről szól. És ha mint azt olvashattad, a leghangosabban ordítozók szerint alakul az együttélés, akkor nem nekem kell elolvasnom, mit írtam, hanem neked megérteni, hogy mit írtam.
@Never: "Emberek tízezrei dolgoznak azon, hogy a hülye posztoló biztonságban grasszálhasson a parton meg élvezhesse az árvíz áldásait"

Már bocs, de nem ezért fizetünk adót?

Az állam dolga lenne, hogy ebből a pénzből gátat építsen, homokzsák-töltő gépet vegyen, és hatékonyan megvédjen minket az árvíztől - merthogy munkában megfáradt embereket kiküldeni a gátakra, hogy kézi erővel védjék meg a saját értékeiket, egyszerűen nonszensz (különösen abban az országban ahol Európa legnagyobb adóterheit nyögi a nép.)
@Never: Akkor tessék szépen arra a bizonyos illetőre haragudni (felőlem bele is dobhatjátok a Dunába) mert nem a pesti rakpartokon sétálgatók tehetnek róla, hogy ő hülye.
@Gery Greyhound // (Két vonal, nem Kubatov barátja): Sajnálattal kell felvilágosítanom téged, hogy sem a döntéshozó személyek, sem pedig a végrehajtó cég nem itteni. A győri vizügyi mérnökök több alkalommal írásban tiltakoztak az ellen a döntés ellen, hogy a központ árvizi időszakban végeztessen ilyen kockázatos munkát, és természetesen rájuk sem bagóztak.

Könnyen lehet tehát, hogy az érintettek a budapesti rakparton vannak éppen.
@julia69: Engem meg idegesít a sok tetves bringás,akik a járdán bicikliznek halálra gázolva a gyalogosokat.Húzzanak a villamos sínekre tekerni!
hot-spot, mutass már légyszi valami kimutatást, hány gyalogost gázoltak halálra a cangások az elmúlt 10 évben?
segítek, ha mégse menne: a gyalogosok érdekében a síneken tekertem a mester utcában. az a szar úgy csúszik esőben, hogy nem hiszed el, megcsúsztam és úgy ütött el egy kocsi, hogy a fejemet találta el. meséld már el, hogy mennyire baromira jó a síneken tekerni, légyszilégyszi. mert különben sanszos, hogy én az életben többet nem helyezem mások testi épségét a sajátomé elé.
@ミラ: Nem a villamos előtt kellett volna tekerni,hanem mögötte és az ütközőjébe kapaszkodva.Akkor nem ütött volna el a kocsi.
Egyébként meg minek bringázik,aki nem tud?Járjál gyalog.
@Don Quixote de la Ferko: a fejlődést szerintem is el kell fogadni. A városi személygépjárműves közlekedés pedig egyre inkább úgy tűnik, hogy a XX. század történelme, és már mindenhol elkezdődött a visszaszorítása. És attól, hogy nem autót használok, nem lett nekem sem rosszabb, úgyhogy ez lehet mindenkinek jó
@hot-spot: a villamos a közelben sem volt. remélem, te minden gödröt látsz rendesen zuhogó esőben is, superman.
ha ilyen menő vagy, akkor te gyalog is megoldod, hogy ne gázoljon HALÁLRA egy biciklista. ugye? :)
@hot-spot: btw nem túl elegáns, hogy egyből feltételezed, hogy nem tud bringázni a másik, mert egyszer elesett. kértem tőled egy statisztikát, hány gyalogost gázolt halálra a sok szemét biciklista, te meg zsigerből lebénáztál. fel kell tételeznem ezesetben, hogy az észérvekből kifogytál.