Régi-új metró a 3-as vonalon

2014.07.11. 11:30 beeni

Bizonyára emlékeztek még: a 2-es metró vonalán, mielőtt az Alstomok forgalomba álltak volna, volt, hogy a megállóban állva már messziről látszott, hogy jön a metró, mert reflektora teljesen kivilágította az alagutat. Ez, a közlekedésőrültek körében első lámpasora miatt Vízipóknak becézett különleges metró érkezik a 3-as vonalra, mely a 2-esen az Alstomok érkezése óta a forgalomból ki lett vonva:

vizipok.jpg

A Vízipókokból 2 db 5 kocsis szerelvény van, melyeket az orosz államadósság terhére ajándékba kaptunk 2000-ben. Ez nem egyedülálló eset: Varsónak 10 szerelvényt ajándékozott a Nagy Testvér, még 1990-ben. A Vízipókok lényegesen fiatalabbak a többi 3-ason közlekedő metrókocsinál, eddig azonban nem álltak menetrend szerinti forgalomba. Egyrészt azért, mert a 3-as metró az ajtónyitás és -csukás kivételével teljesen automata, míg a kettes nem, az, ezért be kellett szerelni az automata vezérlőrendszert. Másrészt a 3-as metró hatkocsis, így a fiatalabb metró 10 kocsijából összesen 1 db 6 kocsis szerelvényt lehet összeállítani, ami, valljuk be, a 3-as metró méreteihez képest nem egy nagy előrelépés, noha a tragikus állapotú 3-as metrónak minden fiatalítás számít. Mindenesetre már többen látták a 3-as vonalon közlekedni a régi-új metrót - most még csak alkalmanként, de várhatóan menetrend szerinti forgalomba áll majd.

Nem találkozhatunk azonban többet a bizonyára szintén sokaknak ismerős "Barbie"-kkal, melyek belső kialakításukról kapták nevüket:

barbie.jpg

 Ugyanis hiába újították fel szépen a Barbie-kat belül, külsejükhöz régóta nem nyúltak, és ezek voltak többek között a legöregebbek, úgyhogy a 2-esen az Alstomok beállása után végleg leselejtezték őket. 

Azonban a jövőben is csak régi-új kocsikra számíthatunk a 3-as metró vonalán, hiszen az aktuális hírek szerint újak vásárlása helyett a régiket újítják föl. Ez sem egy ördögtől való ötlet egyébként, így történt ez pl. Prágában is: a régi szovjet metrók élettartama pedig a teljeskörű felújítással minimum 15 évvel meghosszabbodott:

8171M.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr636498179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A következő metrókocsit meg majd a vasútmúzeumból hozzák a pestieknek.
Na jó, de Prágában nem 30-40 év után újították fel a kocsikat!
Kis helyesbítés: az automatikus vezetőrendszert nem szerelték bele, hanem két vezetővel közlekedik.
Annyi helyesbítés, hogy a 3-asra is új kocsik jönnek, csak felújításnak álcázva. De a pályaszámot leszámítva semmi közük nem lesz a mostaniakhoz. Ezeket kiküldjük az oroszoknak, mintha felújításra küldenénk, ők kikukázzák, és építenek újakat, ami aztán visszajön hozzánk.
Ha lesz bennük légkondi, és nem műbőrüléseken kell ülni, akkor rendben.
@barkaba: légkondi oké, műbőr nem oké :) ne képzeld el, mit szívhat magába egy textilborítású ülés :(
@Kón Bandit: és ez úgy jön ide, hogy te egy elmebeteg vagy...
@JohnHenry: Ez úgy jön ide, hogy Orbán az, aki elvett minden pénzt Budapesttől...
Volt szerencsem multkor a vizipokhoz. Nem tudom h a vonat v a palya miatt volt, de a Varoskapu-KoKi szakaszon(1 kivetelevel teljes vonal, annak aki nem pesti) 4x veszfekezett az alagutban. 2x allomasok elott, aztan lassan gurult be, 2x csak a semmi kozepen. Este fele volt uh. Nem valoszinu h torlodas lett volna
@JohnHenry: A műbőrbe meg beleizzadsz, és mikor felállsz ott a nagy izzadságfolt. Az higiénikusabb?
Miért van rajta az a plusz négy lámpa?
Ez a blog most aktuális az orosz metróbaleset fényében.
Vajon itt is megvárják míg baleset lesz?
A Barbie-k a legjobb állapotú kocsik voltak, ostoba döntés volt velük kezdeni a selejtezést. Járhatnának ma is.
1972-es kocsik helyett mindenáron az 1970-eseket leselejtezni, állapottól függetlenül. Tarlósra emlékeztet a döntés stílusa. hbweb.hu/jarmu/bkv_ev_cim.htm