A bringások is fizetnek adót
Vannak olyan klasszikus érvek a bringás-autós vitákban, amikből a tapasztalt fórumozók már jó előre felkészülnek és tulajdonképpen érdemi párbeszéd nélkül, csípőből odaszúrnak, ha felmerül a téma.
Az autósok egyik kedvelt témája, amivel mindenki szeretett EMPAMO-ja is előhozakodott, hogy az autósok mennyi adót fizetnek (benzin jövedéki adó, teljesítményadó, regisztrációs adó) na meg ott a kötelező biztosítás is, a bringások meg nem fizetnek semmit. És mégis jogokat követelnek maguknak, sok milliós beruházásokért lobbiznak, nem hagyják közlekedni a rendes adófizető autóst.
A klasszikus érvek biciklis oldalról: az autók terhelik a környezetet, tönkreteszik az utakat, az emberek egészségét, miattuk élhetetlen a város lsd. még negatív externáliák. Ráadásul minden kerékpáros fizet adót valamilyen formában: SZJA, ÁFA, társasági adó stb.
Hogy is van ez? Ki adózik eleget és ki keveset? Az államháztartás nem úgy működik, hogy amit az autósok befizetnek az autózáshoz kapcsolódó adó formájában, azt csak az utak fenntartására és hasonlókra fordítják. A jövedéki adóbevételből nyugdíj lesz meg lélegeztetőgép - és persze autópálya IS. De autópálya lesz a bringások adójából is, akik lehet, hogy soha sem használják, bringásként mindenesetre biztos, hogy nem.
A Copenhagenize-on jelent meg egy érdekes felmérés eredménye; Dániára vonatkozóan minden biciklivel megtett kilométer 1,22 DKK (43,8 Ft) nettó profitot hoz a társadalomnak, míg ugyanez autóval 0,69 DKK (24,8 Ft) nettó költséget eredményez. Ez a bringázás szempontjából többek között a pozitív egészségügyi hatásokból (vonatkozó autós sztereotípia: "mert a szmogban bringázni aztán egészséges" bringás válasz:"az autós alacsonyabban ül és hosszabb ideig szívja a szmogot" és így tovább) és az utak kisebb elhasználódásából fakad.
Lehet vitázni, érveket felsorakoztatni, de sokkal egyszerűbb és elegánsabb módszerrel állt elő Kisember a Criticalmass.hu-n:
Elegem van abból, hogy - bár autótulajdonos és -használó vagyok, és így én is megfizetem a gépjárműre rótt közterheket - egyfolytában azt kapjuk, hogy nem fizetünk adót.
Nos én most önkéntes adófizetővé lépek elő.
A saját maximális teljesítménye alapján a számításai szerint évi 75 Ft adót kellene befizetnie, amit meg is tett. Van mit lobogtatni.
Nagy visszhangja (egyelőre?) nem volt az akciónak az idézett fórumon kívül, de kíváncsi lennék, erre van-e autós ellenérv. Az ötlet mindenesetre jó bringás hozzáállást demonstrál. Hogy kinek van igaza a folytonos vitában, döntse el mindenki magának. Én nem sokat hezitáltam.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Azóta, ha blogokon erről meg a vita, csak belinkelem az oldalt meg a fényképet a csekkről és máris lapítás van. :)
De nem is lenne hülyeség, hogy mindenki fizessen a bringája után teljesítményadót, mondjuk egy kerékpáros civil szervezetnek aki utána vállalja hogy a befolyt pénzből elintézi, hogy kerékpárút épüljön. Ha lenne ilyen, önkéntesen vállalom nám 1000 Ft "súlyadó" megfizetését.
(és akkor igen, most jön a copenhagenize számítása:)
Ja igen, van egy autóm is. Azt nem lehet, hogy a kettő adóját átlagolom, és azt fizetem be? :-)
Ez csak egy illusztráció. Én rózsaszín csekken fizettem be, 75 forintot. Így:
criticalmass.hu/files/05-10-09_1242.jpg
A teljesítményadó csak egy igen kis része az autósok által fizetett adóknak, ráadásul senki sem mondta hogy jogos a teljesítmény alapú kivetés.
Deviszont a benzinben km-ként 10-12 Ft jövedéki adót fizet minden autós, ebből már simán összejön évi 100e Ft alsóhangon, de ennek a kétszerese sem lehetetlen.
Kérem szépen ezt is befizetni. :)
Aztán nekem ne rinyáljanak hogy deviszont a kerékpár nem rongálja úgy az utakat, mert az autó sem rongálja (hanem a busz meg a teherautó meg a tél), aztán mégis az autósoknak kell megfizetni.
Egyébként egy kerékpár helyfoglalása a forgalomban nagyobb mint egy autóé (ha a sáv közepén akar menni és szeretné ha hagynának mögötte biztonságos követési távolságot).
Szóval még az sem érv hogy nem okoz dugót. Mert sajnos okoz, de mekkorát! :(
www.k64.org/London/2009-02-22.html
A BKV buszok kb. annyira terhelik terhelik a környezetet mint az autók, deviszont sokkal inkább tönkreteszik az utakat. Részben ezért is élhetetlen a város.
"Ráadásul minden kerékpáros fizet adót valamilyen formában: SZJA, ÁFA, társasági adó stb."
Ja, értem.
Szóval ha évente veszek 1 fagyit és ebben fizetek 20 Ft ÁFÁ-t akkor már rendben is vagyok? :)
A használó fizet elv szerintem elég jó - aki használja az utat, az fizessen.
"Az államháztartás nem úgy működik, hogy amit az autósok befizetnek az autózáshoz kapcsolódó adó formájában, azt csak az utak fenntartására és hasonlókra fordítják."
Bakker, micsoda felismerés, hogy a pénzek utána az államkincstárban összekeverednek. :)
Azért az talán elfogadható, hogy ha az autósok összedobnak évi 600 milliárd Ft különadót (külön, az autózásra kivetett adók: regadó, jövedéki adó, teljesítmény adó, autópályadíj), akkor és az utak fenntartására is kb. ennyit költünk, akkor ők "kifizetik maguknak", nem?
A környezetszennyezés más tészta. Be kell tiltani a durván szennyező technológiákat (including BKV). Illetve be kellett volna már 10 éve.
"De autópálya lesz a bringások adójából is, akik lehet, hogy soha sem használják, bringásként mindenesetre biztos, hogy nem."
Külön, címkézetten nem járulnak hozzá sem a bicikliutak, sem a használni kívánt rendes utak fenntartásához, ez tény.
Persze nem azért mert gücsögök, hanem mert most ilyen a rendszer. De ezt meg lehet változtatni.
Az adó emlegetése eleve csak egy hamis ürügy a bringázás ellen. A biciklizés egyéni és össztársadalmi hasznossága mérhetetlenül meghaladja az autós közlekedés hasznosságát. Olyannyira, hogy a két közlekedési módnak ilyen értelmű összehasonlítása már önmagában is egyszerű képtelenség.
És ahol ilyen színtiszta hülyeség vitatéma lehet, ott pedig teljesen értelmetlen ilyesmin vitázni.
Sőt, pont a jobban szennyező dízel járműveknél alacsonyabb, ott ki tudsz jönni 8 Ft környékére is km-enként.
Csak az az érv, hogy "a biciklis is fizet adót" (elvileg ez a post erről szól) nem állja meg a helyét.
A benzin után nem azért fizetsz jövedéki adót, mert azzal megy az autó, hanem mert károsítja a környezetet a kipufogógáz. Namost ha a kenyér megevése károsítja a környezetet, akkor a kenyérre kell jövedéki adót kivetni, attól függetlenül "mire" használják.
2004-ben így nézett ki:
Kisker. benzinár: 232,5 Ft
ebből
Nettó üzemanyagár: 79,1 Ft
Készletezési díj: 3,4 Ft
JÖVEDÉKI ADÓ: 103,5 ft
ÁFA: 46,5 Ft
Azóta a jövedéki adó tovább nőtt a benzináron belül. Ez pedig az állam részéről nem más, mint a sarc az autósok felé és tetszik-nem tetszik ebből a kerékpárosok is jócskán profitálnak. Viszont én nem sajnálom tőlük!
Viszont semmi alapja nincs, mert számolhatok egy 3 litert fogyasztó Nissan Micra-val, meg egy 30 litert lögybőlő Hummerrel is.
Igen, és ugyanez igaz a másik irányban is: a bringások között is van olyan aki igen szép summát termel be az államkasszába hónapról-hónapra.
"kicsit több ismerősöm van, aki millióhoz közeli bért visz haza havonta"
Nyilván az ebben a körben végzett felmérés reprezentálja csak igazán a magyar lakosságot, hiszen kb ennyit keres átlagosan a lakosság 80 százaléka ugye...
Igen igen, alap érveléstechnika: hasonlítsuk össze a körtét az almával hogy a saját álláspontunkat védjük. :)
Nehogy véletlenül kiderüljön hogy két egyforma embert összehasonlítva igenis több adót fizet az aki autót tart, és főleg az aki használja is. :)
Ez részben jogos, de igazságosabban kellene a terhet elosztani. Pl. a nehéz járműveknek (busz, teherautó) nem a fogyasztással arányosan, hanem az út terhelésével arányosan kellene fizetni - kb. mint amit most vezetnek be Szlovákiában.
Az egy jó kérdés hogy a "biciklis útadó"-ra lehet-e bármilyen hatékony rendszert kitalálni (nem valószínű). De ettől még igaz az, hogy ők egy kicsit "ingyen" kapják az infrastuktúrát.
És igen, a gyalogosok is.
Na, arra viszont már végképp nem lehet hatékony adószedési módszert kitalálni (kicsi távolságok, sokkal olcsóbb a fenntartása is mint egy úté).
Ezért lett az egyszerűen önkormányzati-ingatlantulajdonosi feladat, és az élvezi a hasznát aki épp arra jár. De ez nem jelenti azt hogy minden másnak is ugyanígy egy nagy közös kalapból kellene menni.
A kérdés az, hogy E FÖLÖTT mennyit fizet az autós és mennyit a bringás, hogy élhető legyen a közlekedés. A többi az csak mellédumálás.
ja, nyilván. és az emberiség direkt szívatja magát az autózással.
de ha a mondanivalódban a MÉRHETETLENÜL a lényeg, akkor nem szóltam. ;-)
sajnálatos módon a kerékpáros-autós vita olyannyira elmérgesedett és zsigeri indulatok vezérlik, hogy szinte lehetetlen az értelmes kommunikáció.
a biciklisek szerint barom, aki autóba ül, és télen-nyáron, esőben-hóban-sárban lehet bringázni, meg az autósok ölik meg a Földet, miközben biztos vagyok benne, hogy úgy nagy általánosságban a kerékpárosok sem élnek kevésbé környezetszennyező életet, mint bárki más.
persze nem lenne kötelező ennyi embernek autóval járni, bár kétségtelen, hogy a dugók ellenére - főként, ha az ember ügyes és ismeri a várost - még mindig az autózás a legkedvezőbb közlekedési módozat.
az anyagi hozzájárulással, meg kerékpárutakkal kapcsolatban meg csak annyit, hogy sajnos ez utóbbiakat is a lehető legidiótább módon csinálják nálunk, folyamatosan elmebeteg módon veszik el az autósoktól az útfelületet, és adják a kerékpárosoknak, ami mondjuk a kihasználtságot tekintve sem a leghatékonyabb.
Ja, nem is szólva arról, hogy nem láttam még olyan bringautat, amibe nyomvájút véstek a nyavajás cajgások.
Két teljesen egyforma keresetű ember közül _valamivel_ több adót fizet az, aki autót használ, de annyival károsítja is a levegőt, meg rongálja az utakat.
Miután a kerékpárosok teljes jogú résztvevői a közúti közlekedésnek, károkozás esetén elvárnám, hogy ne egy polgári peres eljárásban kelljen megtérítettnem a káromat (jobb esetben van valami olyan biztosítása ami fedezetet nyújt), hanem valamiféle autósokéhoz hasonló közúti közlekedésre jogosító biztosítás legyen a háttérben mint fedezet. Ha ez megvan, nem érdekel hogy én a benzinben fizetek jövedéki adót, a bicajos meg 2 csokival eszik többet ami által kvázi fizet...
Miért is kéne kivenni az SZJA-t?
Te azért adózol sokat mert autózol, én azért mert vállalkozom, Gizi néni azért mert őstermel, valaki meg a semmiért is igen sok adót fizet (például árfolyam-nyereségadó, kamatadó, stb)
Tökmindegy, hogy milyen jogcímen fizetjük be az adót. Ugyanúgy abból lesz út, óvoda, színház, tűzoltóság (meg tömött zsebek a parlamentben) mindegy hogy azt én adtam be SZJA-ként, vagy te jövedéki adóként.
Tehát ha két azonos keresetű emberből az autós annyival többet fizet adót, mint amennyivel többet terheli az utat, akkor az ugyanannyit kereső kerékpáros mivel és mennyivel járul hozzá a kerékpárutak felújításához, karbantartásához, vagy újak létesítéséhez?
157 Ft a jövedéki adó + ÁFÁja a benzinben. A valós költségek ÁFÁ-ját most még csak nem is veszem ide, mert azt akkor is fizetnéd ha valami másra költenéd a pénzt.
8 l/100 km átlagos fogyasztás esetén ez 12.56 Ft/km.
Mit nem lehet ezen érteni? :O
Ja igen, sajna ez sem tisztán km-alapú, mert ugye az autók más-más fogyasztásúak. De legalább nagyjából arányos a megtett km-rel és talán kicsit az út terhelésével is.
Igaz, sajnos ez a rendszer az 100-200 kilóval nehezebb dízel autókat preferálja az 1-2 literrel kevesebb fogyasztásukkal. A keletkező kormot meg szívja be az állampolgár. :(
De bezzeg-Szlovákiában erre is régen megvan a megoldás - ott nemhogy alacsonyabb, de magasabb a dízel jövedékiadó-tartalma. Én nem utálom a dízeleseket, de végülis így korrekt...
Mi van?! :) Értem, akkor ha én vállalkozó is és autós is vagyok, akkor nem kell SZJA-t fizetnem mától, mert te SZJA-zol, én meg jövedéki adót fizetek. :)
"Tökmindegy, hogy milyen jogcímen fizetjük be az adót. Ugyanúgy abból lesz út, óvoda, színház, tűzoltóság (meg tömött zsebek a parlamentben) mindegy hogy azt én adtam be SZJA-ként, vagy te jövedéki adóként.
"
Oh, valóban?! Tudod mit? Akkor ha te is 300e Ft bruttót keresel kerékpárosként és én is autósként, akkor holnapról nem vagyok hajlandó befizetni a 154Ft-ot a 320Ft-os benzinárból. Jó? Hát ekkora hülyeséget régen hallottam... :)
Szép is lenne, ha én azt mondhatnám hogy bocsánat Gordon bá, de az én adómból többé ne legyen se autópálya, se iskola, se nyugdíj és segély, kizárólag bringaút. Ha ezt így meg lehetne választani, jövő ilyenkor nem lenne Budapesten főútvonal kerékpárút nélkül.
Ha BKV-busszal közlekedne, akkor kb. ugyanannyira károsítaná a levegőt (szmog), de sokkal jobban károsítaná az utakat.
Persze ha biciklivel közlekedik, akkor "csak" az okozott dugóval károsítja a levegőt (lásd a c64-es link), és az utakat is csak minimálisan - ettől függetlenül illenék hozzájárulni ha már használja. Olyan ez mint a mozijegy - igaz hogy én nem károsítom a mozigépet azzal hogy én is megnézem a filmet, de azért nem lenne korrekt erre apellálva ingyen nézésért kuncsorogni.
Jajjaj, félek... Deviszont így magyarázta ki Árpi... :)
a városok kialakulásával mindig is együtt járt a környezetszennyezés növekedése, leginkább nyilvánvalóan az iparosodás óta.
teljesen természetes, hogy a környezetvédelmi igények és mozgalmak növekedésével a városok vonatkozásában is előtérbe kerültek a "zöld" megoldások. hogy nálunk a kerékpározás lett nem csak a zöldharc, hanem a városi gerillaharc egyik, ha nem a legfontosabb eszköze - ahogy egy olvír-társ fogalmazott egyszer -, az külön specialitásunk, kezeljük is ekként, de attól még lehet(ne) értelmesen vitázni a dolgokról.
én magam utópisztikusnak tartom, hogy Budapestből egy többnyire kerékpározó világváros legyen, és azért az egész fejlett nyugatra inkább az az érvényes, hogy össze sem lehet hasonlítani az autók és kerékpárok számát, az autók javára.
ettől persze még szépen, apránként lehet fejleszteni a kerékpáros infrastruktúrát, de nem úgy, ahogy Budapesten teszik! külön említést érdemel a XIII. kerület - kiemelten a Dráva és a Röppentyű utca -, ahol elmebeteg módon sikerült valamiket csinálni kerékpáros fejlesztés címszóval, aminek semmi köze a jó és értelmes megoldásokhoz.
én magam egyébként annak a pártján vagyok, hogy akár autóval, akár bkv-val, akár kerékpárral, akár gyalog akar valaki közlekedni, legyenek meg ennek az infrastrukturális feltételei, és lehetőleg minél gyorsabban és biztonságosabban lehessen közlekedni a városban, akármilyen módon is akar valaki eljutni A-ból B-be.
az elvakultak kivételével talán bárki beláthatja, hogy nincs jobb és rosszabb megoldás, egyszerűen individuálisan teljesen különböző az egyes emberek közlekedési igénye. de csak azért herótozni a másikat, mert autóval/biciklivel jár, a lehető legnagyobb idiótaság. szvsz.
Forrást kérek.
Mondjuk a jövedéki termékekről szóló törvényben keresd meg nekem ezt a részt.
Tudod, mi az ami nem jár? A büdöscigánynak a segély, meg a politikusnak a kenőpénz. Minden más _JÁR_ az állampolgárnak, azért fizetünk adót, kurvára nem keveset.
A személyautók sem szoktak nyomvályút vésni (csak az annál sokkal nehezebb járművek).
Ettől függetlenül a kerékpárutak kiépítése, karbantartása, és 10-20 évenkénti nagyfelújítása pénzbe kerül, mégpedig igen sok pénzbe (olcsóbb mint a rendes út, de azért egy nagyságrend).
ne légy indulatos, árt a szívednek. :)
úgy gondolom, elég jól beszélek és értek magyarul, úgyhogy tökéletesen fogom a velocinácik véleményét, ami röviden annyi, hogy "az autósok dögöljenek meg, mert megölik a Földet".
ha engem kérdezel: össztársadalmi érdek, hogy NOMÁLIS kerékpárút-hálózat épüljön, és ha ezt a nem kerékpározó többségnek kell megfinanszírozni, számomra még úgy is rendben van!
csak könyörgök: ésszerűen és hatékonyan!
nnnna. majd ha annyi adót fizetünk, hogy abból minden igény kielégíthető lesz, akkor oké a dolog. ;-)
Az a szó hogy HTO mond valamit? :)
Meg az, hogy ha Tesco Gazdaságos napraforgóolajat töltök az autóba, arra is kellene jövedéki adót fizetni (önbevallással)?
Igaz, nem km-re mérik, mert azt elég nehéz lenne mérni (bár a teherautókra épp ez kezd most EU-szintű szabályozás lenni, GPS alapú méréssel).
Ezért mérik literre hogy mégis nagyjából arányos legyen. Az biztos hogy sokkal igazságosabb mint a regadó, ami egy 20x dinamikájú skálán mozog, a megtett távolságtól és a környezetszennyezéstől is majdnem függetlenül. :)
lehet, hogy a Mikulás-húsvéti nyúl-Jézuska leleplezéshez hasonló sokkot fogok okozni, de az, amit te írsz, az az állami propagandaszöveg.
(nem lehetsz több 16-nál, legalábbis lélekben... :)
a jövedéki adó azért olyan magas, mert:
- a benzint MUSZÁJ használnia annak, aki autózni akar;
- az alkohol és a cigaretta addiktív termékek, tehát aki rendszeres fogyasztó (függő), annak SZÜKSÉGES megvásárolnia. az alkoholt meg már csak társadalmi szokásból is veszik az emberek.
így hát, ezek a legbiztosabb állami jövedelemforrások.
a többi csak KACSAMESE!
A segély az pont jár. Mármint nem csak külön az említett csoportnak, hanem úgy általában mindenkinek.
Akkor legyen az, hogy kevesebb bringaút és kevesebb autópálya épül, mint amennyi kéne. De most az megy, hogy nincs pénz, az autópálya épül orrba-szájba, bringaút meg semmi, vagy ami mégis, az olcsó teszkó gazdaságos szar (lásd a friss kiskörúti)
Ez így nem igazság.
BKV nyilatkozta tavaly(előtt?) a szmogriadókor hogy egy ócska Ikarus 40 benzines autónak megfelelő szálló port bocsát ki.
Mert sajna az 1400 buszból 900 ilyen ócskaság, de csúcsidőn kívül is inkább ezeket járatják, gondolom mert kicsit kisebb a fogyasztása, vagy valami hasonló ok miatt - ők spórolnak, a nép meg szagolja. :)
És akkor miért nem fizeted a tűzifára, a szénre, vagy a zsíros csülökre? :)
Ez csak duma - mondom: kérem a megfelelő részt a jövedéki törvényből.
És egy ócska Ikaruson hány ember fér el? Segítek: a 7-es vonalon is közlekedő 435-ös típus (ez az újabb csuklós Ikarus) 157 személyes, a legócskább csuklós 280-as pedig 148 utast bír elvinni.
hu.wikipedia.org/wiki/Ikarus_280
Tehát még így is kisebb az egy főre eső károsanyag-kibocsátás (és azért arra is kíváncsi lennék, hogy milyen autóból felel meg 40 darab egy Ikarusnak)
persze-persze. majd az első alkalommal, amikor cégautót tolnak a segged alá, korlátlan használattal és/vagy három gyereket kell az agglomerációból a városba be-/kiszállítanod, stb. dobj egy emilt, hogy "bocs, idelle, gyerekes voltam"... ;-)))
(bár kávét mindennap iszom, szeszt is, cigizni is gyakran cigizek, úgyhogy az én esetemben ez még igaz is lehet... :-D
Olyan, szó, hogy deviszont, nem létezik.
A de, viszont, meg értelmetlen. Vagy de, vagy viszont.
a gasztronáci mintájára született és blogos berkekben teljesen rendben van... :)
bocs, az imént kihagytam, hogy nem csak szimplán a Földet öljük meg mi autósok, hanem az asztma, meg a rák is miattunk van.
kérlek szépen, apám egy vidéki kisvárosban él, sohasem dohányzott, huszonöt éve az ideje nagy részét a természetben tölti, oszt' öt éve tüdőrákkal műtötték. ejnye-bejnye, hogy mik vannak... ;-)
még egyszer: ez egy város, annak minden előnyével és hátrányával. ha nem tecc, lehet falun vagy az erdőben élni...
fontossági sorrendben:
1) az autópályákból lehet tíz- és százmilliárdokat kilopni a politikus úrelvtársaknak.
2) többek között az autópálya is egy fontos feltétele a működőtőke-áramlásnak (meg úgy en bloc a gazdaságnak), ily módon egy ország életét tekintve kicsivel fontosabb, mint a kerékpárutak.
Évente 800 euró adót fizetek a kocsimra, amivel mostanság már csak évi 15ezret megyek.
Bringával megyek vagy 7000-et, arra nem fizetem, csak a kopót.
Akkor most mi van?
Ha zavar, hogy az autóra adót fizetsz, elég ostoba vagy ha azzal jársz, senki nem kötelez rá.
lesz helyette más üzemanyag.
az az érzésem, hogy ha a gépjárművek meleg finggal működnének és tiszta levegőt bocsátanának ki, az ortodox kerékpárosok akkor is az autózás ellen lennének... ;-)
Én úgy láttam hogy figyelembe veszi:
www.k64.org/London/2009-02-22.html
"Mivel a külső sávban haladó autósok nem férnek el mellette, ezért egy darabig mögötte haladnak 15-tel (az ott szokványos 60 helyett), majd előzni próbálják. Előzni természetesen csak a telített belső sávon lehetséges; adódik, hogy az előzni próbáló autók a belső sáv áteresztőképességét csökkentik. Némi jóindulattal mondjuk azt, hogy csak 20%-kal."
"Sőt, már korábban átsorolnak, mert ha ennyire nem megy a külső sáv, csak a belső, akkor a sofőr átsorol. Tehát a mögötte haladó autók száma nem növekszik, hanem állandó marad."
Mind a két sávban torlódás lesz, mert a belső sáv áteresztőképessége az átsorolások miatt 20%-kal, a külsőé meg az alacsony sebesség miatt legalább 75%-kal csökken (a zöldhullám elvesztése miatt igazából többel).
Így jön ki a végeredmény, hogyaszongya "a kerékpáros 600 liter benzint égetett el 12 perces útja során 3 kilométeren; átlagfogyasztása 20000 l/100km."
20000 liter/100 km, ez legalább 10x rosszabb mint egy Boeing 747-es. :))
Világos, hogy a számítás egy poénos túlzás, de igen sok igazság van benne. Magyarul az, hogy igen könnyű a nemtörődömséggel több ezer embert feltartani, és nagyságrendekkel több környezetszennyezést okozni, mint amit a biciklivel első látásra megspórolnánk.
Egyszerű ez: az jár bicajjal, akinek az felel meg a legjobban (az ő úticéljához, környezetéhez, testalkatához, stb.).
A környezetet ő is ugyanúgy leszarja, mert a fűtésével simán termel annyi CO2-t amiből 2 terepjáróval is járhatna egyszerre.
Szóval felesleges ebbe mindenféle világmegváltást meg divatot belevinni, praktikusan kell kezelni és kész.
a széplelkűeknek épült világ egy másik dimenzióban van. ugyanott bicikliút ezer kilométer számra elérhető... :-)
Vagy a mobiltelefon, vagy az internet... :)
ááá, nem jó: hallgathatnátok, hogy a jövedéki, meg súlyadó mellett még ráadásul a behajtási díjból is épülnek a bringautak, míg ti továbbra sem fizettek semmit... :-)
ez egy világváros, nem egy játszótér!
gréc! :-D
na, gurulok haza a verdámmal, jó estét mindenkinek! :)
Na itt vagy kurvára eltévedve, ez a trágyadomb minden csak nem világváros. :)
kicsi, savanyú, büdös, de a mi világvárosunk. :-)))
"kurvára elegem van abból, hogy azért nem kapunk több kerékpárutat, mert nem fizetünk semmit."
kaptok kerékpárutakat. jelenleg éppen a télen felfázott seggeteket törölhetitek ki velük, amilyenek lettek, de azért impozánsak. főleg télen, amikor a kutya sem használja őket, és nem vájják bele a sok gödröt az elvetemült bringások... ;-))
na tényleg lépek... ;-)
A de, viszont, meg értelmetlen. Vagy de, vagy viszont."
Deviszont olyan szó sem létezik hogy Bullit. :)
Mármint persze egy film címe volt és benne a szereplő neve is, deviszont - így magyarázta ki Árpi - a deviszont is szerepelt egy poénos filmben, szóval ilyen erővel ez is lehetne egy szó.
Nyelvtanilag valsz tényleg nem helyes.
Ahogy a valsz, a "h", és a többi sem.
A kormány csak vezesse be nyugodtan, úgyis most jönnek a választások, a nép majd megszavazza hogy mit gondol erről.
falun lakom, egy centi bringaút sincs. Viszont a gyerekeidnek dejó lehet: egyik irányból szmog, másik irányból a cigis anyuka.
Én igazságot tennék adóügyben: egye fene, legyen fele a jövedéki adó, vagy harmada. A cigire, szeszre, kávéra duplázzák vagy háromszorozzák meg. Rögvest jönne a sok bagós, hogy dehát az nem is árt senkineeeeek, meg az apukáját is tüdőrákkal műtötték, holott.
És tuti jól járna az államkassza is.
"@Tesveer: "A benzin után nem azért fizetsz jövedéki adót, mert azzal megy az autó, hanem mert károsítja a környezetet a kipufogógáz."
Forrást kérek.
Mondjuk a jövedéki termékekről szóló törvényben keresd meg nekem ezt a részt."
hu.wikipedia.org/wiki/Pigou-ad%C3%B3
Pigou adónak hívják. Szép estét!
Nekem senki se toljon céges autót a seggem alá, nem tudok vele mit kezdeni. Belvárosba menjen kocsival akinek hét anyja van (üzemanyag-utalványt persze adhatnának, legfeljebb feltenném a Vaterára ahogy a cafeteriában kapott éves BKV-bérleteket szokták néhányan)
Ha gyerekeim lesznek, nem fogok úgy kibaszni velük (és főleg magammal) hogy a világ túlsó felén levő óvodába vagy iskolába íratom be őket, mellesleg ahol én nőttem fel ott elsős-másodikos gyerekek felszálltak a buszra és szépen elmentek az iskolába.
Ha szerinted a felnőttség mércéje az, hogy lemondok a bringáról, akkor maradok a te értelmezésedben gyerek, én így érzem jól magam. Én is mondhatnám rád ugyanezt, mert én meg gyerekkoromban szerettem a matchboxot és más autós jellegű játékokat, de kinőttem :)
Na ebben viszont igazad van. Mondhatni ez minden probléma gyökere, kicsit kisebb korrupció és máris jutna bringaútra. Mi lenne, ha összefogna a sok bringás és autós, és közösen elkergetnénk ezt a hazaáruló bandát a vérvörös picsába? Utána te vígan autózhatnál én meg vígan bringázhatnék, mert nem lenne senkinek érdekében ellentéteket szítani közöttünk.
Az ötlet jó, és tényleg "felfogható" (lenne) úgy is, de ettől még a jelenlegi jövedéki adó nem ilyen alapon van kivetve.
Ha ilyen alapon lenne, akkor az EUR minősítéssel nem rendelkező BKV buszok csillió adót fizetnének a sok szmogért, az Euro4 benzinmotoros autók meg sokkal kevesebbet.
Egy rendes számítás vagy statisztika (hogy az összes benzin mekkora része van elhasználva melyik településen belül) helyett van egy-két ökölszabály, és sok-sok puszira meg szimpátia alapon osztott pénz (lásd e múltkor a 80 milliárd extra pénz Budapestnek amit GYF és DG egyezett meg pár éve).
Ez a rossz rendszer okozza azt, hogy az autós közlekedés a városnak csak nyűg (mint a MÁV-nak az utas), mert bevételt nem hoz, csak a kiadást nézik. Ezért szeretnék minél jobban visszaszorítani és megsápoltatni - akár ésszerűtlenül is.
Egészen más lenne a helyzet ha az autók kiszorításával kiesne Budapest jövedékiadó-bevételének egy része. :) Vagy mondjuk az élhetetlenség miatt elköltöző emberek SZJA-ja hiányozna valamilyen városi költségvetésből...
Na, az egy működő, ésszerűségre ösztönző rendszer lenne.
Nem igazán... Azt hiszem fentebb hoztam már erre jó pár példát. Csak akkor lenne igaz ha egyforma technológiájú járművekben használnánk el.
Nem mindegy hogy a benzinből mind CO2 lesz, vagy netán 1, 0.1, 0.01, vagy 0.001% alakul át szmoggá.
Vagy az sem mindegy hogy 80 (100?) dB zajterhelésű 30 éves füstölgő busz motorjában égetjük el, vagy valami sokkal modernebb, 20-30 dB-lel kevesebb zajt kibocsátó modern buszban (ami ha Euro5, akkor nagyságrendekkel kevésbé szmogol mint a régebbiek).
Személyautókra szerintem az a megoldás hogy a durvány környezetszennyező technológiákat (karburátor, Euro5 előtti dízel) el kell felejteni. Akkor ami marad az "kb". fogyasztás arányosan szennyez.
Nagy, kereskedelmi járművekre meg ott a GPS alapú követés. Tessék kifizetni az útban okozott kárt + a fogyasztás és az Euro besorolás alapján becsült környezetszennyezést.
Biciklire is lehetne "napi-heti-havi-éves bicikliút jegy", bár szerintem ezen sokan nyikorognának. Talán jobb megoldás ingyenesnek hagyni, de akkor aztán tessék ehhez képest miheztartani :) és nem kibaszni az autósokkal.
Ja, kidobni persze kár lenne ezeket, főleg ha már így bepaliztuk a népet a dízelbe regadó és jövedéki adó kedvezménnyel. :(
De lenne annak értelme hogy ezek csak napidíj mellett közlekedhessenek a súlyosan szennyezett helyeken (de a helyi lakos meg a polgári jenő hivatal járműve se legyen már kivételezett, mert az is ugyanúgy szennyez).
Akkor akinek ócska kocsija van, de egy évben 1x használja a városban, azért azt megtehetné, de erősen ellenérdekelt lenne abban hogy ebből rendszert csináljon.
A mostani rendszer (katalizátor nélküli autók kitiltva) elég nagy hülyeség, mert ez így túl szigorú.
Inkább az a baj, hogy megkapja, csak épp nem arra költi amire kéne. Ugyanez van a parkolópénzekkel is, amennyi autót én látok a városban parkolni, 300 Ft-os átlag óradíjjal számolva igen szép pénz lehet az minden nap. Hova lesz, mi épül belőle?
évi 100e Ft alsóhangon, de ennek a kétszerese sem lehetetlen."
"Azóta a jövedéki adó tovább nőtt a benzináron belül. Ez pedig az állam részéről nem más, mint a sarc az autósok felé és tetszik-nem tetszik ebből a kerékpárosok is jócskán profitálnak. Viszont én nem sajnálom tőlük!"
Problémád van a benzin adójával ? NE VEGYÉL !!
A benzin vasárlás az szabadon választott dolog, senkit nem kényszerítenek rá,
ha valaki nem akar adót fizetni a benzin után,vagy nem tartja tisztességesnek,az ilyen fajta túl adóztatást,akkor ne vegyen benzint,olajat,ez ilyen egyszerű.Ha meg megveszi akkor ne rinyáljon,fizesse ki,amennyibe kerül.Ami mellesleg még mindig csak töredéke annak mint amennyibe egy liter olaj elégetése valójában kerül.Mert ha az egészségügyi,vagy a környezeti kárt is ki kellene fizetni,akkor kb 50000 forint lenne az olaj égetés literenkénti ára.
"A biciklizés egyéni és össztársadalmi hasznossága mérhetetlenül meghaladja az autós közlekedés hasznosságát."
Ehhez: A technikai, technológiai fejlettség pillanatnyilag adott szintjén a kényelmi célú autózás bármely társadalomban oly mértékben terheli és károsítja a létező és lehetséges erőforrásokat, hogy a józan belátás ennek a fajta közlekedési formának a törvényes alapon történő betiltását tenné célszerűvé, mint a társadalom legelemibb érdekeit súlyosan sértő magatartási formáét.
2. Azt mondom, hogy bármennyit is kalkulálhat a magyar autós és foghatja a buszokra meg teherautókra a közlekedési, zajterhelési, útelhasználódási, stb. problémákat, amíg olyan marha lusta, hogy a sarki közértig beröffenti a hathengeres, biturbó pöcsköszörűt, addig fizesse is meg a lustaság árát. Ha a holland Igazságügyi Miniszter tud kétkerekűn menni - még a királynőhöz is! - és ez neki nem degradál, akkor a magyar közparaszt miért nem képes rá? És akkor rinyál, hogy drága a benzin. Át kell ülni bringára és ki kell baszni az állammal! Ennyi uraim! Nincs fogyasztás. Nincs bevétel. Nincs mit ellopni. Helllló!
Egyébként meg az egész hülyeség (és most autósok ellen szólok) ugyanis az adó definiciójából adódóan ELLENSZOLGÁLTATÁS NÉLKÜLI kötelezettség. Lehet egy bringásnak milliárdos cége, ami TAOban annyit fizet mint másik 10 autós súlyadóban. Egyébként is elenyésző a súlyadó a jövedéki adó, áfa tao meg szja mellett. A jövedéki adó igazából büntetés, az áfát a gazdagok fizetik (akik sokat vásároltak), taot cégek szja-t meg bárki. Szóval alapvetően hülyeség ez a megközelítés. Az már másik kérdés, hogy miért kell parkolási díjat fizetni az autósoknak a rengeteg teher mellett. Adóból kiindulni hülyeség, mert nem lehet kibogozni hogy ki mennyit rak be és mennyit kap cserébe. Max 2 ember között lehet ezen vitatkozni, X évi 20milliót adózik, Y évi 3milliót és X jól megmondja a magáét Ynak, hogy igazságtalan hogy az ő érdekeit nem képviselik pedig 7x annyi adót fizet. De a fentiek tükrében még ennek sincs jogalapja.
Nekem a rendszerrel van problémám.
Nem veszek rendszert, de attól még van. :)
És a rossz rendszer megváltoztatásának elvileg az a módja hogy szabadon kifejtem a véleményem, aztán ha elég sok ember velem ért egyet, akkor majd idővel megváltozik.
Most is épp ezt csinálom :)
Erről van szó. Én magamról tudom, hogy sokkal több adót fizetek, mint a környezetemben több autót használó.
Abban viszont a bringásoknak van igaza, hogy a kerékpár alternatíva, tehát közlekedési eszközként igenis számolni kell vele. Az is a bringások javára marad, hogy minden bringával egyel kevesebb autó jár az utakon, és bár lehet, hogy dugóban nehezebb kikerülni egy bringást (pláne előzni)... de nem hosszabbodik meg a sor egy autónyival... tehát bentebb van az autós is. Megint csak idejön, hogy ha a bringás szuicid hajlamú akkor a dugóban előreverekszi magát, és megszünteti a maga mögött hagyott autós szemmel haszontalan üres szakaszt.
Nem mellesleg, tényleg kevesebb káros anyag kibocsátás írható egy bringás számlájára mint egy autóséra.
Ezeket mindenki elfogadta fentebb. Tehát pro és kontra megvannak az érvek. Boldogan olvastam, hogy a buszok és teherautók az utak fő ellenségei. Javítsuk ezt ki, a magyar útépítők az utak legfőbb ellenségei. Számtalan példát lehet felsorolni olyan utakról ahol nem jár se busz, se teherautó, mégis romokban van az út.
És valaki fentebb írta : a bringa utak nagyfelújítása 10-20 évente. Jójó... autóutat nem 10 - 20 évente kell felújítani... ez is főleg az útépítők sara.
hova akarok kilukadni ? Együtt közlekedünk, együtt élünk ebben a városban, vagy a környékén. (bármelyik városra igaz). Egymásra figyeléssel, és nem egymás torkának átvágásával simán elférnénk egymás mellett. Igen vannak hülye bringások, és vannak hülye autósok is (nem a közlekedési eszköz határozza meg az iq-t).
Bringa út meg kölcsönös érdekből kell. Kell, hogy ne a gyalogosok között kelljen életveszélyes mutatványokkal próbálkozni, és kell, hogy ne az autósok 1-2 tonnás gépszörnyei között kelljen kockáztatni az életünket.
(figyelem fordulat következik)
Kell a bringaút, hogy a gyalogos ne az idióta bringások elől ugráljon félre, és kell, hogy az autósnak ne kelljen remegő kézzel vezetni és verejtékező homlokkal a tükröket lesni, hogy honnan bukkan fel egy barom bicajos.
Ezért van járda is... pont ezért. Hogy ne az autók között gyalogoljunk, és hogy az autós haladhasson.
ezt kell minden ellenséges hangnem fölé emelni : egymás miatt kell a bringaút.
A költségeit meg miként a járda esetében, és az út esetében kifizetjük együtt. Igen tudom, fentebb írtam az autósok többet fizetnek... de a rendszer igazságtalan. Sanyibácsi Sajómákosbélen pont annyit fizet az útalapba 10 liter benzinért mint Erzsinéni pesten. Mi a különbség ? Sanyibácsi életében nem ment egy centit az autópályán, amit ebből a pénzből (is) építettek, míg a sajómákosbéli kátyúk nyomokban aszfaltot tartalmazhatnak... igazságtalan a rendszer.
A tb is ilyen. Mindenki fizeti de a szerencsés ember nem veszi igénybe túl sűrűn, pláne ha jól keres: sokat fizet be, míg marikanéni minimálbéres takarító és hólapátoló meg kéthetente van orvosnál, meg jövőhéten műtik megint...
csak hogy érzékeltessem.
de szerintem az összes bringás benne volna egy bringa után fizetendő minimális díjban pluszban.
Nem azért hőbörögnek a bringások (a hőbörgés a hiba) bringaútért mert az valami állampolgári juss, hanem hogy te is, én is biztonságosan használhassuk a közlekedési eszközeinket... anélkül hogy veszélyt jelentenénk egymásra...
de normálisan ezt csak úgy lehet elérni, ha normálisan állunk egymáshoz...
uff...
Ne minősíts másokat hogy Te se minősíttess! :)
"Egyszer kérdezz rá egy tüdőrákos gyógyítási költségeire, és akkor a termelő munkából elvesztett éveket még nem is számoltam."
Igen, pár millió Ft. De a nyugdíjon minden éven 1-2 millát spórol az állam. Szóval az átlagosan megspórolt 10 évnyi nyugdíj miatt többszörösen megtérül.
Nugat-EU nyugdíjakkal meg pláne.
Ezt nem én találtam ki, szóval ne nekem reklamálj hogy ez milyen embertelen mert szerintem is az. :(
"Nem, a dohánytermékek (szerencsésen magas) jövedéki adója nem fedezi az okozott költségeket."
Tévében nyilatkozta egy muksó, hogy 300 milliárd Ft az éves dohány jövedéki bevétel, és 160 milliárd a gyógyításos kiadás.
Valami azért lehet ebben, mert 1600 milliárd a teljes TB-kassza, és nem tűnik reálisnak hogy ebből több mint 300 jut a dohányzás okozta betegségekre.
Persze biztosan sokféle statisztika lehetséges a kiadásokról, szóval lehet ezt erre is meg arra is csűrni.
Feleim, ha elfogadnánk, hogy mindenki a tényleges használat, károkozás és szennyezés alapján fizessen, drasztikusan csökkenne az autóforgalom tekintettel a 5-600 forintos benzinárra. Lehet, hogy alábecsültem.
Belsőégésű járművek környezetterhelése:
- égéstermékek
- egyéb kipufogógáz szennyezőanyagok
- útrongálás (a tömeg negyedik hatványa arányában)
- zajterhelés
- fáradtolaj, légszűrő, valamint egyéb alkatrészek ártalmatlanítása
- fékezés, ütközés során a levegőbe kerülő ártalmas anyagok
- közlekedési balesetek által okozott munkaidő kiesés, ápolási költségek és környezeti kár
- az fenti közlekedési eszközök életciklusa során keletkező egyéb környzetterhelés (pl. gyártás)
Kerékpárok környezetterhelése:
- le kell gyártani
- balesetek (amelyek automobil részvétele nélkül szinte soha nem súlyosak)
- egyszer az alkatrészei, majd az egész szemétre vagy újrafelhasználásra kerül.
Oké, hogy egy bankár egy bringásnál több adót fizet, ezt senki nem vonja kétségbe. Ugyanakkor az összes bankár és az összes bringás összehasonlítása már érdekes lehet.
Magadat sem vontad össze az összes autóssal :) tehát az egy bankárt se vond össze az összes bringással. én csak azt mondtam, hogy mindkét oldalnak megvannak a maguk extra befizetői és extra ingyenélői... ettől még nem vagyunk egyenlőbbek.
Összes bankár vs. összes bringás meg ott sántít hogy az autóstársadalomból jóval kisebb szeletet hasítasz ki és nekifeszíted az összes bringásnak.
puszta matek, erre mondtam vegyünk 100 - 100 embert mindkét oldalról. mindkettőben lesznek kiemelkedő fizetésűek és alulfizetettek. mindkettő halmazban az átlagjövedelem közel azonos lesz. Ebből adódik az az egyszerű képlet, hogy kb egálban vagyunk az autósokkal szja és társai léptékben. Természetesen arányaiban kell érteni. míg te 10 autósnyi (jól kiválogatott autós) szja-t befizet. Addig a másik oldalról ellentételezi ezt a fent emlegetett bankár ... 10 bringás ellenében... tehát az állás : 1:1
azt már csak csendesen jegyzem hogy valószínűleg több autós van még mint bringás... így a matek aránytalan lenne, ezért mondtam a 100 - 100 merítést.
amúgy mikor láthatunk tőled újra remekbeszabott videókat ? már várom... a választásikombájn gondolom ad majd valami alapot :)))
Húszezer forint sok pénz? Attól függ, ha egy könnyű délutáni projektért kapom, akkor örülök, mint majom a farkának, ha több napig kellene húznom az igát ennyiért akkor húznám a szám. Na, ilyen a milliós keresetű bankárok adója is az államkassza szemszögéből :)
A lényeg az, hogy a bringások között is akadnak jócskán, akik igen szépen hozzájárulnak a közöshöz, és az autósok között is akadnak szép számmal akik igyekeznek minimalizálni a dolgot. Gondoljunk csak a szlovák rendszámú BMW terepjárókra... Általánosítás az, hogy a bringások nem fizetnek adót az autósok pedig milyen sokat, ergo az autósoknak jár minden, a bringásoknak pedig semmi. @antibringa: te nem tudom miről beszélsz, vajon mennyibe kerülhetett az a bicikliútnak csúfolt sárga csík a kiskörúton? Legyen egyenlőség, pláne úgy hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése nagyságrendekkel olcsóbb mint az autósé.
Ami a kombájnt illeti, jelentem, gőzerővel dolgozik, de csak a kenyér megsütése után lesz látható a munka eredménye, addig top secret a dolog :)
"Mivel a külső sávban haladó autósok nem férnek el mellette, ezért egy darabig mögötte haladnak 15-tel (az ott szokványos 60 helyett), majd előzni próbálják. Előzni természetesen csak a telített belső sávon lehetséges; adódik, hogy az előzni próbáló autók a belső sáv áteresztőképességét csökkentik."
Egyébként ez sem korrekt, mert ha a kerékpáros lehúzódik, és lehúzódik, (bár lehet, hogy ezen van a vita?) akkor egy teherautó is elfér mellette. Nyilván vannak olyan sofőrök, akik viszont nem mernek a felezővonalon belül előzni kerékpárost.
Ha a külső sávból beállsz autóddal az utolsó autó után a belső sávba, akkor nem csökentesz ott semmit. Ezt nem veszi figyelembe, mert abból indul ki, hogy folyamatos az autófolyam, a kerékpár "előzhetetlen", és a belső sáv sem enged be. Csak akkor jó a számítása, ha a belső sávban bumber-to-bumper haladnak az autók 60 km-es sebességgel. Ez meg ugye nonszensz.
Ha mondjuk 15-15 autó fér át pl. az első zöldön, tehát együtt a kerékpárossal, akkor az a kérdés, hogy a következő zöld lámpánál hány fér át, és melyik sávban? Ha van elég távolság gyorsulva lehagyni a kerékpárost, akkor a külső sávból is igen sokan át tudnak sorolni a belsőbe, majd vissza (mert nem mindenki marad a körúton, hanem az Üllőire, stb lekanyarodik jobbra).
Szóval a lényeg: nagyon in vitro jellegű a helyzet, amit a számítással követ a kollega, és még abban is hibás, mert nem veszi figyelembe, hogy menet közben változik a helyzet. Egy fix állapotot akar végigvinni a körúton, de ez nem lehetséges.
"Világos, hogy a számítás egy poénos túlzás, de igen sok igazság van benne."
Szerintem nem poénos, hanem tendenciózus.
"Magyarul az, hogy igen könnyű a nemtörődömséggel több ezer embert feltartani, és nagyságrendekkel több környezetszennyezést okozni, mint amit a biciklivel első látásra megspórolnánk."
Ez világos, de autóval is ugyanezt megteszik sokkal többen, nap mint nap. Én még nem láttam kerékpárost a Nagykörút külső sávjának közepén trónolni, szerintem nem jellemző.
"A környezetet ő is ugyanúgy leszarja, mert a fűtésével simán termel annyi CO2-t amiből 2 terepjáróval is járhatna egyszerre."
A biciklsta ne fűtsön, csak az autós fűthet otthon?
Egyébként a mostani tüdőbetegek még az 5,60-as Fecskével (fiatalabbak 18 forintos Symphoniával) kezdték mérgezni magukat, abból mennyi ment a TB kasszába?
Valószínűleg méterenként vagy 100e Ft-ba.
Mármint nem a sárga csík, hanem az út alatta. :)
Az út alatt a hely értéke egyébként négyzetméterenként 300-500e is lehet. Épp ezért nagyon nem mindegy hogy mennyire jól használjuk ki.
"km-enként fizesd be légy szíves.
Az autósok is azt teszik."
Te Bartoki, áruld el nekem légy szíves, egy elektromos hajtású autó mennyit hagy ott a benzinkútnál jövedéki adó formájában?
Mindkettő igaz, de az nem igazságos ha pont ezt a kettőt állítod szembe. minden érvelésed el tudom fogadni, de a bér alapú (és ebből következő adóbefizetés alapú) összehasonlítás sántít. Lásd, te magad mondod, hogy bankárból (már a jólkeresőkből) kevesebb van mint bringásból. De bringásból meg kevesebb van mint autósból (amennyire én meg tudom itélni a bringám nyergéből)... És ha követem a logikádat, akkor az van hogy lehet hogy Te sok adót fizetsz be, de nem tudod ellensúlyozni az összes autóst... és a jólfizetett bringások (köszönhetően a társadalmi berendezkedésnek :S ) meg számosságát tekintve kevesebben vannak mint ahány autós...
annyit akarok kihozni ebből, hogy az autós vs. bringás harc (csak tudnám miért harc ez) ... nem az szja vonalon fog eldőlni... mert a társadalmi keresztmetszetet ráhúzva a csoportokra, az jön ki hogy 100 átlag bringás majdnem fillérre annyi adót fizet mint 100 átlag autós. (az átlagban benne vagy te is meg én is meg a bankár is).
A torzulás abban mutatkozik meg, hogy ők e fölött fizetnek egy következő adósávot amit mi nem. Mondhatod, jogosan, hogy Te személyszerint annyi szja-t fizetsz mint terinéni szja + autófentartás összesen... de ez csak egy... és a bankár meg fizet annyi szjat + autófentartást mint 5 bringás szja-t... nem a befizetett pénz vonalán kell egymás nyakát reszelni az életlen késsel mert 1) úgysem lesz egyesség, másfelől meg ha megnéznénk a költségvetési számokat akkor azért mégis úgy alakulna hogy az autós társadalom kicsit többet csenget be mint a bringás társadalom)
((és mondom én bringázok))
a vita azért meddő, mert itt mi csak a saját vérnyomásunkat tudjuk feltornászni a költségvetés felett uralkodók iq-ját nem. ezért mondom, hogy a normális hangnem vezethet megoldásra, meg annak belátása, hogy ha már van ez a pár ezer (pár tízezer?) bringás, akkor valahogy el kell őket különíteni úgy a kötlekedésben, hogy az mindenki számára a biztonságos közlekedést próbálja megteremteni.
ne üssük el a lépcsőházból kitrappoló kiskutyát meg a mögötte érkező kislányt, ne borítsanak fel minket autók, és ne kelljen az autósnak gyomorvérzést kapni attól hogy meglát egy bringást.
szoktam gyalogolni, sokat bringázok, és ülök autóban is néha és látva minden oldalt csak azt tudom mondani, hogy kell az a vacak csík ami a drótszamárnak van. mert úgy mindenki tudja mire számíthat.
antibringa: az hogy az autósokról lenyúznak még egy bőrt az nem normális. De az sem hogy néhányan azt akarják veled és másokkal elhitetni hogy a bringások csak úgy "kapnak". Gondolj arra, hogy egy hülye bringás az autók között cikázik, mert nincs bringa út (mert minek), és előtted borul meg, és te átmész rajta az akármilyen autóddal és a srác feldobja a talpát... (tudom hogy a dac azt mondatja hogy megérdemli) de a meghurcoltatás, a kellemetlen esték, a rendőrség pár napos közvetlen ismerettsége neked sem esne jól. Nem olcsóbb és tisztább akkor egy vödör sárga festék meg 40 centi aszfalt ?
és komolyan mondom, az a festék nem az unokáink költsége és nem is a jövője, mert két évente át kell kenni :)
fúúú ... komolyan, lassan választási beszédet is írhatok...
Gery: aprítok egy kis tűzifát, hogy gyorsabban süljön az a "kenyér" ... :))
Bár azért még mindig vannak kérdések. Hiába menő biciklizni, autópálya pl mindig fog kelleni, (több) száz km-es utakat nem tud kiváltani a bicikli. Szóval talán főleg a fővárosról van szó. Egyébként meg talán az az autósok baja (mondjuk nekem is) hogy oké, hogy a bringások ezt meg azt kapnak, de nekünk közben egyel kevesebb sávunk lesz, kétszer annyiba kerül a parkolás, 100 000 Ft lesz egy piros lámpa, lezárják az utak x hányadát, parkolni egyáltalán már nem is lehet sok helyen (ilyenek, hogy rákóczi, kiskrt) stb. Az lenne a fasza ha nem a bicikliseknek adnák a mi sávunkat, hanem kiszélesítenék az utat és építenének egy harmadikat, vagy szerintetek nem?
De nekem elég lenne ha nekem jó lenne a sok kifizetett pénzemért, nem kell, hogy nektek rossz legyen.
Egyébként meg rossz is a logika, mert tőlem nem sok parkolópénzt látnak. Felállok a járdára, közterületes havonta jön egyszer és köztudottan 5000 forintért tovább is megy. Ha 50-100 Ft lenne egy óra akkor kifizetném (ahogy még 5 éve fizettem is). Súlyadóm 20k, havonta 2xtankolok, valaki számolja ki. Szóval innen már jöhetne az, hogy a IX kerben miért nincs több út meg ingyenes parkolás, mert te 5x tankolsz, 60k a súlyadód, igazságtalan, Újpesten ingyen van a parkolás pedig a trabis 10k-t fizet összesen évente. Ezért mondtam, hogy max a magad nevében beszélhetsz, ebben nincs-nem lehet kollektív öntudat, egyik oldalról sem. Főleg hogy sok fiatal nem adózó jár cangával és a gazdag emberek meg főleg kocsival, szóval azért lehet arányokat becsülni :)
A bicikli nem, de például egy európai színvonalú vasút igen.
De most itt főleg Budapestről van szó, ahol több autó egyszerűen fizikailag nem fér már el.
Szóval marad az, hogy értékes útfelületeket visszaadni a forgalomnak és nem parkolni rajta. Ne írd vissza: tudom mennyibe kerül egy parkolóházba vinni az autót, szóval én sem gondolom komolyan rövid távon, de akkor is ez az egyetlen reális lehetőség.
Egyébként egyszer valami érdekes előadó jött be egy órámra és lerajzolta, hogy a benzin útja mit jár be és mennyi marad a végén mondjuk egy kiskereskedőnek (nyilván szinte semmi). Ez már érdekesebb. Ezzel is maguk alatt vágják a fát, mert már van kút , aki kintről hozza a benzint (azt hiszem talán a lukoil). Egyébként a jövedéki adó 1Mrd, Áfa 2Mrd, Szja 2Mrd, TAO 1Mrd a kötlségvetésben, csak hogy legyen hova viszonyítani.
A főutak a fővárosé, a mellékutak az önkormányzaté, erről is lehetne beszélgetni, mert a súlyadót azt az önkormányzatnak fizeted, számít ez is valamit? Mindegyik szar..
Nem is állt ez szándékomban, csak azt ellensúlyozandó írtam ezt, hogy a bringások ingyenélő trógerek és ezért nekik nem jár semmi az "autósok adójából", mert az autósok bezzeg mind hú de sok adót fizetnek.
Lehet hogy félreérthetően fogalmaztam, akkor tessék, pontosabban:
Vannak bringások, akik nem, vagy kevés adót fizetnek
Vannak autósok, akik nem, vagy kevés adót fizetnek
Vannak bringások, akik sok adót fizetnek
Vannak autósok, akik sok adót fizetnek.
Azt nem mondom, hogy 25-25% az arány, de mind a négy csoport létezik. No meg vannak akik BKV-val járnak, szarnak erre az egész balhéra, bármennyi adót is fizetnek, örüljenek hogy nem esik szét alattuk a busz.
Viszont nyilván vannak átfedések: én például pesten belül a bringát preferálom, télen a BKV-t. Éjjeli közlekedésre nyáron BKV, télen taxi. Agglomerációban vonat, vidékre autó, szomszédos országba autó vagy vonat, távoli országba repülő :)
Mellesleg a tömegközlekedés is üzemanyaggal működik, tehát egy busz, pláne egy repülőjegy közvetve nem kevés jövedéki adóbevételt hoz.
Van, aki minden felsorolt uticélt autóval közelít meg, valaki pedig mindet tömegközlekedéssel. Ez egy nagyon összetett kérdés, és én csak azt mondom, hogy szörnyű általánosítás kijelenteni, hogy a bringás többnyire nem fizet adót ergo nem jár neki közpénzből finanszírozott infrastruktúra. Mert egyrészt járhat autóval olyan helyekre ahová a bringa nem jut el, másrészt az autózáson megspórolt pénzt elköltheti luxuscikkekre, drága italokra, vagy más jövedékiadó-köteles termékre, de minimum 25% ÁFA abból is visszamegy, ha kétméteres plazmatévére szórja el a. Harmadrészt pedig, adót azért fizetünk hogy az állam a lehetőségeihez képest ránk költse azt, legyünk óvodások, kerékpárosok, nyugdíjasok, munkanélküliek, cigányok, vagy bármi mások. Erről szól a civilizált társadalom; idelle és newtehén hasonlatával élve (akik ezt a barlangos hülyeséget hozták elő) élhetnénk úgy mint az ősemberek, barlangban, ahol mindenki magának teremti elő a mamuthúst és senki nem a másik emberek által leölt mamutra kivetett adóból kapja a szocpolt a barlang renoválására, aki pedig nem tud mamutot ölni az éhen döglik. Én reménykedem benne, hogy ennél már magasabb fejlettségi szinten állunk.
és az említett trabantostól te sem sajnálod el az utat pedig csak fele annyit fizet mint te súlyadót ...
tehát megvan a kollektív öntudat, és kölcsönös elfogadás. És csak ennyi kéne mindkét oldalról. értem én hogy a 10k-t fizető trabis is "legalább fizet valamit" de ha előtted döcög vagy szagolod mondjuk a dugóban akkor mégis melyik a jobb a 10k-t fizetett trabi vagy ha egy bringás áll s pislog körbe, hogy hogyan jusson ki ? és még csak nem is büdös... mármint úgy.
azt kell a kollektív öntudatban elfogadni, hogy a bringasáv a három közlekedési nem együttes érdeke. gyalog-bringás-autós.
tudom hogy magamat ismétlem, de ha te nem akarsz elütni egy bringást és nem akarod hogy a bringás átmenjen a kislányod / fiad lábán (mert a hülyegyerek a járdán bicajozott és nem tudott kikerülni egy kisgyereket) (ezek véletlen balesetek) akkor mégis az a legjobb ha adsz egy 40 centis csíkot a bicajosoknak és akkor te sem, ő sem, és a gyerek sincs veszélyben.
ez pedig nem adóforint kérdése. ha már van az a hülye bringa, és vannak akik ezzel közlekednek (pénzszűke miatt, vagy más okból) akkor teremtsük meg a lehetőségét hogy lehetőleg biztonságban legyen mindenki.
értem én hogy nem kötelező bringázni, de a ford t modell bevezetése után mondhatták volna hogy nem kötelező autózni, maradnak a gyalogok meg a lovaskocsik az utakon... nyilván a bringa nem a jövő közlekedési eszköze (én is ismerem milyen király érzés elázni az esőben) de egyelőre egyre többen gondolják úgy hogy mint közlekedési eszköz kívánják használni.
a politikáról meg annyit: az szdsz és a tehetetlen banda akit itt városvezetésnek hívnak, nem tud olyat tenni amitől a bringás rászavazna (már a többség, de én biztos nem). Ha holnap azt mondaná hogy autók kintmaradnak, és az összes sáv a bicajosoké (micsoda fantazmagória) akkor sem szavaznék rájuk, pusztán azért mert ez is a dilettantizmusukat erősítené. Pont mint a kiskörúti bringa út, vagy az Andrássy-n lévő...
yep és mégvalami mielőtt szundítani térek... a kollektív tudat a kresz által is megkövetelt valami, úgy kell közlekedni autóval is hogy a többieket ne akadályozzuk, ne veszélyeztessük, veszélyhelyzetet elkerülni tudjunk, és feltételezzük hogy a másik is ugyanezenelvek alapján közlekedik (+ ismeri a szabályokat). lefordítva egy rém egyszerű magyar kifejezésre : egymásrafigyelés.
:)
elhiszed hogy ez működőképes?
de amit bringásként kapunk az nem "juss". tehát nem olyan hogy az "jár". kaphatunk bringautat, meg kaphatunk lehetőséget arra, hogy ezzel járjunk. Nyilván kialakul egy jogos igény miután a bringások létszáma átlépett egy valamilyen határt.
de még mindig azt mondom, hogy nem a pénz kellene a mozgatórugója legyen ennek a beszélgetésnek. legalábbis semmiképpen nem az hogy ki mennyit adózik.
Mint ahogy mindketten leírtuk már közvete néha tankolunk is pár liter benzint, amivel meg fizetünk jövedéki adót is, tehát annyira torz a képlet, amennyire csak lehet.
sajnos tényleg meg van bolondítva a társadalom, miképpen a jövedéki adót egyesek luxusadónak tartják (azokat terhelik vele ami luxus) -- holott rémegyszerű --> azt terhelik vele amit akkorismegveszel ha 4x ennyibe kerül..
a másik tévhit (amit megetetnek a néppel) és innen az acsarkodás alapja --> elhitették az autósokkal hogy a jövedéki adóból (a benzinnél) út lesz, (útalap)
(a nagy büdösigazság hogy ilyenekből nem út lesz hanem szalainéknak végkielégítés egy állami cégnél - vagy parlamentei képviselői költségtérítés)
szóval én maradnék a korábban többször írt álláspontomnál : a bringaút kell, és pont azért kell mint a járda : a közlekedés minden résztvevőjének védelme érdekében.
(és ez nem függ az adótól)
lasssan alunni kéne menni... meg dógozni is kéne, meg tanulni is a vizsgára... blehh...
Hallod, remélem nem még csak most kezded el összeszedni a hozzávalókat, hanem már a kemencében van az a kenyér :DDD
(az úton meg úgy jó ha mégisinkább elmennek egymás mellett)
de te viccelsz velem :)))) az autóban ülve fehér csík meg fehér szaggatott csík :))) legalábbis eddig azt követtem ... :DD
nyahh... majd holnap átolvasom majd a maradékot...
de figyeled ? figyelitek? sehol egy "görény" "köcsög" ... akármilyen egymást degradáló kifejezés... értelemes vitát tudtunk összehozni... nyahh ez hiányzik nekem néha innen... ebből lehet valami... a "b*zeráns autós és a g*ci biciGlis" meg úgysem vezet sehova :)
joccakát.
Jo de ha korrekten végigszámolnánk az általuk okozott kárt,es minden költséget,mint ahogy Bret jól összeirta:
"égéstermékek
- egyéb kipufogógáz szennyezőanyagok
- útrongálás (a tömeg negyedik hatványa arányában)
- zajterhelés
- fáradtolaj, légszűrő, valamint egyéb alkatrészek ártalmatlanítása
- fékezés, ütközés során a levegőbe kerülő ártalmas anyagok
- közlekedési balesetek által okozott munkaidő kiesés, ápolási költségek és környezeti kár
- az fenti közlekedési eszközök életciklusa során keletkező egyéb környzetterhelés (pl. gyártás)
"
Ha ezeket kiszámláznánk minden autósnak,akkor leszámítva néhány multimilliárdost senki nem használna autót,mert nem tudná a valódi költségeket kifizetni.A többiek pedig bicikliznének,mert azt kitudnák fizetni.
A belsőégésű autózás nem olcsó,csak most a költségeket a környezet fizeti,meg az emberek az egészségükkel,életükkel.
Szerintem minden túlzás nélkül kilehet jelenteni,hogy a jelenlegi autózás az egyenlő a környezeten,társadalmon való élősködéssel.(az elektromos autó az persze kivétel)
Egy ilyen zérótól nem is fogadnám el. :)
"Te garantálod, hogy minden dohányos 100%-osan teljesít a nyugdíjáig, majd meghal, lehetőleg gyorsan?"
Senki sem garantálja, de sajnos ez elég gyakori. :(
"Ha valaki 45 évesen rokkant lesz, az mennyibe kerül?"
Biztos van ilyen is, de nem igazán ez a tipikus eset...
Egy hibrid autó a benzinfogyasztásának megfelelően fizet.
Valódi elektromos autó meg annyira kevés van még, hogy ezzel senki sem foglalkozik. De majd lesz rajta jövedéki számláló amint elterjed, attól ne félj. :)
A busz jövedéki adója minimális az okozott útkárokhoz képest. A szmog-szennyezése azért még lehet jó - ha modern buszról van szó, igaz ilyen a BKV-nek 1 drb sincs, de tegyük fel hogy a Volánoknak lassan lesz majd, hiszen az ezévi beszerzéseik már csak Euro5-ösök lehetnek.
A (dízel)vonat és a repülő szerintem nem fizet jövedéki adót az üzemanyagra. A vonat pl. azért nem mert saját pályán közlekedik. Sőt, ha minden igaz akkor a repülő még ÁFÁ-t sem fizet, mert az olyan nemzetközi dolog és úgyis elcsalnák. :)
Nem hiszem, hogy fel akarnád fogni, de aki nem dolgozik, az nem termel, tehát a veszteség nem csak a táppénze, hanem az érték amit nem állított elő.
"elhitették az autósokkal hogy a jövedéki adóból (a benzinnél) út lesz, (útalap)"
Igen, ez baj, ezt mondom én is. Alapvetően hibás az a gondolat, hogy bizonyos típusú adót bizonyos típusú állami kiadásokra fizetünk. Nem, mindenféle adót fizetünk mindenféle állami kiadásokra, mi is lenne akkor ha oktatási intézményt csak tankönyvekre kivetett jövedéki jellegű adóból lehetne fenntartani. A benzin jövedéki adója is megy oktatásra, és a bringás vállalkozó által fizetett ÁFA vagy EVA is megy útépítésre, nincs semmi különbség.
"(a nagy büdösigazság hogy ilyenekből nem út lesz hanem szalainéknak végkielégítés egy állami cégnél - vagy parlamentei képviselői költségtérítés)'"
Drága jó politikusainknak olcsóbb egymásnak ugrasztani a különféle "néprétegeket" (ami egy baromság, hiszen a bringás és az autós nem két külön "kaszt" hanem egyazon társadalom tagjai, akiknek csak a különféle szokásai különböznek) mint mindkettőnek kielégíteni az igényeit. Amíg az autós jól elvan a köcsögbringás anyázásával és fordítva, addig sem figyelnek arra hogy fent mi történik. Oszd meg és uralkodj... Sajnos a magyarok esetén ez egy nagyon könnyen alkalmazható módszer, és a nép egy jelentős része, saját frusztrációja okán örül, ha talál valakit akibe bele lehet egyet rúgni. Bringások, buzik, Sziget-fesztivál résztvevői, mindegy az (2006 előtt is voltak melegfelvonulások, látott ott bárki néhány hangoskodón kívül tömegével agresszív ellentüntetőket)
persze nem vagyok repülésügyi szakértő...
amúgy jogos a fentebbi válaszod, valóban úgy kényelmes hogy mindenki rág valami gumicsontot, meg virtuálisan (vagy élőben) pofánvág egy másik embert... és addig nem üti az orrát az ország dolgaiba...
régen is volt ilyen, akkor teljes foglalkoztatottságnak meg az alkotmányos jogok hiányának hívták (ember hazaesett a gyárból, részegen vagy fáradtan, és örült hogy él, és nem akart foglalkozni a politikával... most meg mindenki akar... így meg kell valami ami leköti a népet, mert maunikát meg a homok titkai c. sorozatot bizonyos rétegek nem nézik...)
ehh... akkor lesz itt rend, ha te leszel a belügyminiszter én meg a miniszterelnök.. vagy fordítva :)
de belőlünk is kell videót vágnod majd... :DD
esküszöm tudok olyan jól táncolni mint amiferink... - ha meg nem akkor meg elkülönítünk pár milliárdot tánctanárokra...
Kerékpárral kötelező legyen részegen és dohányozva közlekedni. Rendőr méri a szondával, ha nem produkálsz egy átlagautó benzinfogyasztásának (adótartalom) megfelelő véralkoholszintet, plusz nincs nálad legalább egy pakli dohány (amit legfeljebb egy hete vettél), akkor helyszíni bírság csekkjén befizeted a különbözetet.
Én mától így fogok tekerni és a bíróság előtt is a jó állampolgártól elvárható, lelkes közteherviselésre fogok hivatkozni.
nem azt mondtam, hogy fölöslegesek, csak azt, hogy az arányok meghatározásánál nem ártana figyelembe venni azt sem, hogy az autók mindig járnak, a kerékpárosok meg - néhány tucat elmehibbant kivételével - márciustól októberig.
a falusi és városi létnek is megvannak az előnyei és a hátrányai, a teljes egészet nézve egyik sem jobb a másiknál.
apuka.
lenne, ha volna gyerekem, de nincs, sőt a terveim szerint nem is lesz. van elég hülye, aki szaporodik... ;-)))
szerintem a felnőttség mércéje inkább, de csak például az, hogy
1) széles látókörűen tekintünk a világ dolgaira
2) ha nem szükséges, nem általánosítunk
2) nem játszunk mártírosdit/forradalmárosdit.
ha jól sejtem, én már akkor is bringáztam, amikor a papád még nem is ismerte a mamádat, egy Pannónia (!!!) egysebességest kaptam 7 éves koromban karácsonyra, azt nyúztam csaknem tíz éven keresztül. utána meg egy Csepel versenybicajt, amit az első nyári keresetemből vettem.
bicikliút nem volt. voltak IFÁ-k, Ladák, Trabantok, meg Wartburgok, elfogadom, hogy a forgalom sem volt akkora mint most, de tudtuk, ha kimerészkedünk a gépjárművek közé, akkor vigyáznunk kell magunkra, mert senki nem fog ránk helyettünk.
Budapestre kerülésemet követően nem sokkal BKV-zni kéynszerültem, és csináltam is hat éven keresztül. nem esett le az aranygyűrű az ujjamról, pontosabban az már korábban leesett és nem ettől. anyway.
Aztán úgy hozta a munkám, hogy reggel korán kellett mennem és késő éjszakáig dolgoztam, a tökömnek (sem) volt kedve várni az éjszakai járatot, így hát elkezdtem autózni.
és abban a relációban, ahol én közlekedem, ez a leggyorsabb és legkényelmesebb módozat.
ettől függetlenül, ha éppen úgy adódik, ugyanúgy felszállok a BKV-ra, és nem nyafogok miatta.
bicajozni nem fogok, egyrészt, mert bár nem vagyok dagi, születésemtől fogva jóval izzadékonyabb vagyok, mint az átlag, és bár meg tudnám oldani a zuhanyozást itt a cégnél, az a fokozott vízfelhasználás miatt lenne környezetszennyezés! ;-)
mielőtt tovább untatnálak, összefoglalva csak annyit: bringázz akár életed végéig, alakuljon úgy az életed, ahogy szeretnéd, csak az übermensch szemléletedtől szabadulj meg lehetőleg, mert gátolja a tisztánlátást.
Erről van szó: a kerékpár is a benzinfogyasztásának megfelelően fizeti a jövedéki adót.
Erre van valami konkrét statisztikád is, vagy ezt csak úgy mondod?
"Persze a gépjárműadójuk, és az SZJA-juk egy része a saját önkormányzatuknak megy, de azért itt bassza szét az utat."
Az évi 24e Ft súlyadó/teljesítményadó tényleg oda megy, az SZJA már jópár éve nem megy önkormányzatoknak (elég baj).
Az autó árában lévő regadó meg a benzin jövedéki adója (simán többszöröse a teljesítményadónak) viszont a központi költségvetésbe megy, ahonnan urambátyám alapon szoktak azért juttatni a városoknak is (Budapest az előző nagy útfelújítási hullámhoz még GYF alatt kapott 80 milliárdot).
De amúgy a rendszer szerintem is rossz - konkrét statisztika alapján kellene a jövedéki adó megfelelő részét leosztani.
A SZJA-nak is 3-felé kellene osztódnia, egyenlő arányban:
- Ahol a személy lakik (önkormányzat)
- Ahol a munkahelye van (önkormányzat)
- Központi költségvetés
"Ez a jövedéki adó alapú hőbörgés meg egy faszság, Az nem azért van, hogy utakat javítgassanak, hanem a sok asztmás és rákos kezelésére."
Forrást, forrást kérek...
De nem egy Wikipédiás "úgy is felfogható" szócikket :) hanem pl. idézetet a törvényből.
A miénkből.
És magyarázatot is kérnék arra, hogy a traktor a földeken (nem közúton) elfüstölt üzemanyag után miért nem kell fizessen.
Meg az olajfűtésre miért nem?
Meg a hajókban/repülőkben elhasználtra miért nem?
Ja, mint a heringek... :)
Ha így vesszük, akkor a legtöbb autó 5 személyes, szóval 40-es szorzó esetén még simán ugyanott tart. Talán annyi különbséggel, hogy az autóban ülve kényelmesebb...
Jogos. 8. osztályig járjon helyben.
Deviszont elit-gimibe, spéci szakközépbe, konzervatóriumba vagy egyetemre azért Te is eljáratnád egy kicsit messzebbre is, nem?
Vagy feltétlenül csak és kizárólag a kerületen belül? :)
"mellesleg ahol én nőttem fel ott elsős-másodikos gyerekek felszálltak a buszra és szépen elmentek az iskolába."
De olyan is van amikor a kis pulyákat nem a helyi, hanem a munkahelyhez közeli oviba/bölcsibe kell járatni, mert ugye ha anya hazaindul 5-kor a melóból, akkor 6 előtt nem ér haza, és megnézném én azt a helyet ahol 6-ig nyitva vannak.
Vagy mondjuk ha nincs elég hely helyben (ez elég gyakori).
Ez a dupla-tagadás logika a magyar nyelvben is van? :O
"Ez csak egy segítség volt, nem baszogatás."
Ecsém, kösz hogy kisegítettél. :)
Nemtom... Akinek nem világos: a "deviszont" kifejezést, főleg a "deviszont - így magyarázta ki Árpi -" szófordulatot ún. "POÉN"-ból használom, a Szalacsi videókra való finom utalásféleképpen.
Azt mondjuk lehet mondani rá hogy pl. fárasztó, de tudós módjára kifejteni hogy nyelvtanilag nem helyes, egyszerűen nem érdemes. Én is tudom hogy nem helyes. :)
"amíg olyan marha lusta, hogy a sarki közértig beröffenti a hathengeres, biturbó pöcsköszörűt, addig fizesse is meg a lustaság árát."
Nem hiszem hogy ez lenne a tipikus.
Ez a felhasználásnak/szennyezésnek max. 5-10%-a.
"Ha a holland Igazságügyi Miniszter tud kétkerekűn menni - még a királynőhöz is! - és ez neki nem degradál, akkor a magyar közparaszt miért nem képes rá?"
Azért, mert a magyar igazságügyi miniszter viszont nem képes erre. :)
"Oszd meg és uralkodj... Sajnos a magyarok esetén ez egy nagyon könnyen alkalmazható módszer, és a nép egy jelentős része, saját frusztrációja okán örül, ha talál valakit akibe bele lehet egyet rúgni."
Milyen igaz... Ha jól látom akkor nálad is működik ez a módszer. :)
A feljebb felvetett javaslat elég nevetséges, hogy kilometer szerint jövedéki adó mintájára fizessen, aki kerékpárt használ. Persze, ne gondolja már senki sem, hogy egy egyszeri befektetés után az amortizációt leszámítva ingyen közlekedhet! Ja, mert mostanában nem ez a szokás, hanem minden megtett cm-ért lehúznak bennünket? Ideje ezen változtatni!
Egyébként szerintem arányaiban jelenleg sokkal többe kerül kerékpárra a biztosítás, mint autóra (akár tömeg, akár teljesítmény szempontjából nézzük). Ugyanis a kerékpáros klubhoz az éves tagság 4500 HUF, biztosítással 6500HUF. Azaz 2000HUF a 15kg-os 0cm3-es kerékpárra, ezt összevetve az 1.4-es, 1T-ás Opellel, amire a kötelező 16000HUF..., elég aránytalannak látszik. Mondhatnám, hogy a bringások (akik vállalják), sokkal többet fizetnek a közösbe! :D
Egyébként meg nem mondom, peace and love, köszönöm, aki eddig is figyelt, a jövőben is mindenki figyeljen a másikra! Mindenkinek lehet rossz napja, legyünk türelmesek, egy mosollyal és előzékenységgel sok helyzet megoldható!
P.S.: amikor a "gyalogosokat" szidja valaki, az önmagát is utálja, amikor kiszáll a kocsiból, vagy épp wc-re megy? :) Hiszen olyankor ő is "gyalogos".