A politikai elit bojkottálta október 23-át
2011. október 23-án, az 56-os forradalom évfordulóján mindösszesen egyetlen jelentősnek mondható politikai megmozdulás történt az országban. Közel másfél évvel a fülkeforradalom után meglepő módon nem a kétharmados többség ünnepelte, hogy egységbe forrt a nemzet, a szirmok kibomlottak, az ország szekere hasítja a levegőt előrefele.
Kormányzati részről Schmitt Pál (igen, jól értettétek, kormányzati részről) kora reggel hagyományos módon tett eleget a kötelezettségének a Kossuth téren, majd Tarlós mondott egy ingerszegény megemlékező beszédet. A Jobbik a barikad.hu szerint is 2-3 ezer ember előtt tartott nagygyűlést, az LMP-rendezvény pedig közel tucatnyi érdeklődőt vonzott. Az MSZP-ről nem érkezett hír. Ja, igen, a legnagyobb botrány Karcagon volt, ahol a felvételek szerint egy ember valami tornateremféleségben feltartott egy táblát, amit egy haverja kamerázott. Történt mindez azon az ünnepen, mely nem csak talán a legfontosabb, de stratégiailag a legnagyobb lehetőség kommunikációban a politika számára.
E kiemelt nemzeti ünnepen a parlamenti pártok nem voltak jelen, nem mutatták meg magukat.
Ezzel szemben számháború nélkül is körülbelül 50-100.000 ember volt a Szabad Sajtó útján az EMS által rendezett, "Nem tetszik a rendszer?!" fantázianevű demonstráción. Ekkora tömeget eddig baloldali rendezvény soha nem volt képes mozgósítani. Szembetűnő volt a tavaszi március 15-i sajtószabadságos tüntetéshez képest, hogy a szervezők profibbá váltak, feszes tempójú, jó ívű eseményt csináltak. Az is végérvényesen eldőlt, hogy sikerült lerázni magukról a demokratikus chartás zombulást, aminek utóvédharcosai az előző Millás rendezvényeken még fel-feltűntek.
A felszólalóknak különbözőek voltak az alapvetéseik, talán világnézetileg is mást képviselnek, de abban megegyeztek a beszédek, hogy mindaz, amit a rendszerváltozás utáni politikai elit nyújtott, oldaltól függetlenül megbukott.
Fontos pillanat volt ezt kimondani. A szavazásra jogosultak közel 40%-os arányban bizonytalanok pártpreferencia tekintetében. Egy ilyen elfordulás a pártoktól pedig azt jelenti, hogy igény van valami teljesen más politikai struktúrára. Rendszerkritika ez a javából, amit a felszólalók - a TASZ-os Dénes Balázstól Kulka Jánosig, a 4K!-s Istvánffy Andrástól a tüntetés szóvivőjéig, Juhász Péterig – felismertek és a mikrofonba kiáltottak. Hogy mi lesz ezután, megmaradnak-e ezek a kijelentések pusztába kiáltott szónak, vagy tényleg nagyon komolyan elkezdik megszervezni magukat, a jövő kérdése lesz. Az biztos, hogy valami elindult, és ez nem csak abban mérhető, hogy a kormánymédia az MTI-től a Magyar Nemzetig igyekszik elhallgatni a demonstrációt, de az új erő puszta megjelenésétől a máskor jóval megengedőbb jobbos blogger közösség is határozott karakter-gyilkolászásba kezdett.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Csak egy újabb pótcselekvés? 2011.10.25. 12:56:44
Trackback: Az apokalipszis hungarisztáni lovasai III. – Miért nem tudunk ünnepelni? Tanmese a méltóságról a Fegyverletétel Napján. 2011.10.25. 08:30:49
Trackback: Zsebcipolla kabaréhónapja 2011.10.24. 21:18:10
Trackback: Nem tetszik a rendszer – videó 2011.10.24. 21:02:34
Trackback: Október 23-án eldőlt Brüsszelben: Magyarország középkori kalandparkként működhet tovább 2011.10.24. 13:29:18
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Pörög a röplapozás, tábla cserék, ezt a másik oldalon terror cselekménynek hívják!
Az meg, hogy ez a rendszer megbukott, szintén lerágott csont. Csak eddig ezt a szélsőséges huligánok mondták, és eszméik miatt lefasisztáztátok őket. Most meg tapsoltok. A tartalom ugyan az. Jön 2 év keménykedés az utcán, és a liberális baloldal parlamentbe jut újra. Ne felejtsük el annak idején Orbán is így kezdte, nagy szavakkal!
Amit a Hírtv ez ügyben bemutatott, annyira kibaszottul szánalmas volt, hogy arra már szavak sincsenek.
Borókai Gábor, ennyit tudtok, meg a neveteket a bérjegyzék aljára kanyarítani.
És ugyan honnan veszed, hogy kormányzati részről tette?
remélem túlélik.
Csak nem kellene állandóan túlozni. igaz, mit várjunk az "egymillióan" a sajtószabadságért név után...
Ti lesztek a döntő 10%. A só meg megy tovább.
Ja, választások előtt. Meg ha nem a fidesz van "hatalmon"...
Rengeteg a bizonytalan szavazó.
Én csak egy dolgot tudok biztosan, jobboldali pártra soha semmilyen körülmények között nem fogok:)
Minden esetre Ovi inkább elhúzta a csíkot, nehogy itthon kelljen beszélni. Hátha valaki befütyülne neki.
@Démonmac1: "jobboldali pártra soha semmilyen körülmények között nem fogok"
Akkor a fideszre nyugodtan nyomhatod, mert ők most éppen baloldaliak. Thürmert előzik balról...
na jó volt viszonyítási alapom. Voltam más tüntetésen és rengeteg fesztiválon. Sziget, Volt ilyesmi. Ahhoz viszonyítottam a tömeget.
Nem leszólni akarom, az is rengeteg ember, és elég szép teljesítmény hogy egy pártoktól mentes szerveződés ennyi embert meg tud szólítani. Ráadásul ha jó az idő még többen is eljönnek Csak idegesítő ez az állandó túlzás. A 100 ezer teljesen irreális egy ekkora területre.
"-Halló, tessék!
-Halló! Pali bácsi? Itt Vektor Bruxelles-ből. Tudja kiutaztam, mert mondta a Balrosszó, hogy itt kell lennem.
-Tudom fiam!
-Figyeljen már Pali bátyám! Maga az utolsó reményem! Nem mondana egy beszédet az ünnep alkalmából? A Dagadt is cserben hagyott, elutazott Brazilba.
-Hát nem tudom fiam, mi lesz, ha megdobálnak a zemberek?
-Valamikor kora reggel mondja el! Akkor a tüntetők még alszanak, ezért inzultus nem érheti...
-Jó, jó, de ki írja meg a szöveget? Ha én írom, nem fogom tudni elolvasni...
-Ne aggódjon, szólok a szemüveges Petyának, összeránt valami hablatyot. Nem szabad, hogy megérezzék, mennyire szarunk rájuk.
-Ejnye fiam! Ne beszélj így a pórnépről! Ők dobják össze az államadósságot...
-Tudom, de akkor is...
-No, elmondom a beszédet, te meg csöcsörészd meg a Markalt helyettem!"
De ha belegondolunk, hogy a médiumok agyonhallgatták az ügyet és semmiféle karizmatikus személy nem volt hívóembernek, akkor ez bizony szép teljesítmény a szervezőknek és szomorú a pártpolitikusokra nézve.
hu.wikipedia.org/wiki/Bor%C3%B3kai_G%C3%A1bor
2 év múlva? A 4K máris bepucsított neki:
4K: Olyan, a svédországihoz hasonló, "fejlesztő állam" megteremtésében gondolkoznak, amely az oktatás és a gazdaság prioritásainak összehangolására törekszik. "Aki kisebb államban, neoliberális gazdaságpolitikában reménykedik, ne a 4K!-ban keresse a matolcsyzmus ellenszerét" – hangzott el.
Ez biztos bejön liberáliséknak. :) Remélem Somamamagésa, Sziámi, Bródy és a többi SZDSZ-es biodíszlet is hallotta, Mesterházy Ernőig bezárólag. :))
Svédországot a falra festeni meg a "svéd modell" árnyékában, ujjujujujj!... :)
Ezt emeljük ki külön, a ruhatár-kommunikáció szakos jogvédő aktivisták kedvéért (Gyk.: akiknek a diplomája szart sem ér. Sajnos kottázni nem tudom):
"amely az oktatás és a gazdaság prioritásainak összehangolására törekszik" :)))
Az LMP hibáit elkerülnék, és bár elítélik, akár Gyurcsánnyal is összeállnának a Fidesz leváltásáért." (Index)
Érdekes, én az indexen már másfél éve nem olvasok mást, mint Orbánékat/Fideszt, sőt szavazóit érő trágár és véresszájú karaktergyilkolást. Mit ér az olyan nemteccikarendszeres blogos, aki már SAJÁT MAGÁNAK IS HAZUDIK??????????
Mert a milások (és az egyszerű tüntetők) ugyan mit szajkóznak? A saját gondolataikat? Egy nagy frászt!!!!!!!!!!!! Azt szajkózzák, amit a választásokon bukott ballib és médiája az agyukba nyom. De ez végül is nem a nép hibája, ilyenné alakított minket a kádárizmus mérhetetlen cinizmusa/aljassága/butító ereje.
Viszont, írod: "Mert a milások (és az egyszerű tüntetők) ugyan mit szajkóznak? A saját gondolataikat? Egy nagy frászt!!!!!!!!!!!! Azt szajkózzák, amit a választásokon bukott ballib és médiája az agyukba nyom. De ez végül is nem a nép hibája, ilyenné alakított minket a kádárizmus mérhetetlen cinizmusa/aljassága/butító ereje."
Nos, ez nagy baromság. Hol van innen már a kádárizmus. Egy emberöltő. Meddig lehet erre hivatkozni? Nem lehet felfogni, hogy amit mostanában csinálunk, az nem jó? (Magán megjegyzésem: lehet, hogy Neked jó, akkor nem szóltam egy szót sem. Élvezkedj, oszt annyi.)
hogy is magyarázzam. na pl. demokrácia, szabadság, egyenlőség , testvériség... ezek is mind elméleti kifejezések. senki sem gondolja őket komolyan venni...
de nem is lehet... csak nem képzeled hogy az ország összes parasztja egy értéken mérhető a HATALMAS Lázár Jánossal? élet és halál urával...
hajrá 4k !
lehet hogy most külön adót vet ki rám lézer jános mert ezt ideírom de akkor is 4k hozzon mindenki még egy embert
Neked hol a hazád ,...übermens ???
Rohadtul, magasról leszarom, mikor ment el a seggnyaló Borókai a Fidesztévétől, azt meg pláne, most ki van ott átvenni az ukázt.
Bocs, általában van türelmem, ma nincs.
Röhögni fogsz, találkoztam olyannal, aki annak idején kinn volt a Fidesz rendezvényeken tüntetni.
nem lehet, h a liberális baloldalnak az országgyűlésben a helye? fura nem? szavaznak rá állampolgárok és mégis bejut megint? hát most szólj
2. itt viszont nem engedte át a terepet senkinek mert más nem lebeghet a rajongói akolmelegében
és itt a nagy bibi mert olyan kormányzati modellünk van amiben ov nem helyettesíthető a. mert tényleg nem mert ő a legbölcsebb köztük (és akkor jaj nekünk) b. mindent magához fötröt, habzsolt és ragadott (ez még lehet hogy rosszabb mint az a.)
3. pont leszarják, hogy van-e gyűlés
Kezd elhatalmasodni rajta a pánik...és még sokakon...
Hirtelen kiderült, hogy itt nem ezeréves birodalom épül...
Mert sokaknak nem tetszik a rendszer!
Hát ez így van!
Még OV szavait is elhitte ez a nép. Pedig látszott az első pillanattól, hogy senki se érdekli. Csak azt kell végigkövetni, hogy hogyan számolt le mindig a számára már érdektelenekkel.
Holnap téged gyűr össze, és hajít el, ha már nincs rád szüksége, tisztelt magyar választópolgár.
Látod, ez a fidesz csak egy emberből áll.
Nincs itt a vezér, összecsuklik az egész.
Mint ahogy megbukott az EU, a világgazdaság a magyar foci meg sok minden
De nem baj, ők majd megoldják és felszállhat a fehér kenderfüst
1.) Önmagában a Fidesz gyűlésével senkinek semmi gondja nem lett volna, szerintem az volt balga, aki azt gondolta, nem akarnak maguknak is egyet.
2.) Tehát inkább azon csodálkozott magában mindenki, hogy lehet, h tényleg nem lesz, mert egészen 2 héttel ezelőttig kussoltak róla.
3.) Abban azért pedig van némi ordas cinizmus, hogy miközben az egész jobboldal 2006 okt. 23-ról rinyál, a BÖlcsek Kövét tulajdonló párt - állami rendezvények részének hazudva, ráadásul -, kettő héttel a kérdéses nap előtt bírja szinte ténylegesen, fizikailag rászervezni a saját dzsemboriját, egy már júliusban bejelentett tüntetésre. Hülyét csinálva az országból, magukból, meg a rendőrségből, akiknek biztosítani kellett volna az elkülönítést. A gyomorforgató cinizmus netovábbja, arra hivatkozni, hogy 2006-ra emlékezvén hova máshova mehetnének? "Tetszettek volna tán előbb ébredni!" - Antall után szabadon.
4.) Tehát. Pusztán, a már hónapok óta bejegyzett bulira való utolsó pillanatbeli rászervezéssel volt a gond. Ha a Fidesz, belátva, hogy egyszerűen elkésett, és ezúttal valóban felelősen gondolkodva, mondjuk a Kossuth térre vagy a Hősök terére, vagy akárhova 2km-rel odébb szervezi a "megemlékezését" senki ki sem nyitja a száját!
5.) Amikor még úgy látszott, lesz Fidesz-buli, mégis a millások engedtek (okos enged alapon), és hozták előbbre a maguk hepaját.
A fentiek tükrében, ha van még kedved, ekézheted tovább a millát nyugodtan, csak már értelme nincs, ezt tudd. A dolgokat ugyanis, asszem tételesen helyükre tettem Neked.
Én is amondó vagyok,hogy a Kádár rendszer és a nép vagy nemzet kényszerű megalkuvása - mert hát élni kellett valahogy - nagyon nagy károkat okozott a fejekben, és főleg a mai negyvenes-ötvenes generációéban, amire csak rátett egy lapáttal, hogy míg a Kádár rendszerben mégiscsak volt egyfajta fejlődés vagy inkább gyarapodás (gyárak,infrastruktúra,oktatás,egészségügy - még azon a szinten is jó volt a semmihez képest) addig az elmúlt úgynevezett szabad húszban csak a leépülés,elherdálás.
Hangsúlyozom, hogy a Kádár korszakban sem voltak ezek szuperek, de a környező országokhoz képest jók voltunk, és mégsem éltünk az induló előnnyel illetve mégis viszonyítási alap az elmúlt húsz évvel szemben - és tragikus,hogy ez így van.
Ez pedig főleg azok felelőssége, akik a nyugat feltétlen imádatában szépen kiszolgálták a nyugati gazdasági érdekeket, pedig lehetett volna okosan kooperálni velük.No meg azoké, akik nem tudtak érdemben és az emberek szemét hatékonyan felnyitva , ellenzékben vagy kormányban alternatívát nyújtani - ők is maradtak az üres propagandánál.
( Más kérdés, hogy ha valaki megpedzegeti a múltat és lényegét, akkor azonnal lenácizzák, míg a potenciális nácik talán még kellenek is a balhéhoz )
Ámde a szavazók többsége nincs tisztában sem az igazi - megtörtént - történelemmel, az összefüggésekkel, a gazdasággal pedig pláne, hiszen a sok komcsizás-nácizás közben értelmes kommunikációra nem maradt szándék.
Akiknek meg van valami ismerete, az vagy elmenekült már, vagy hallgat és próbálja kibekkelni ezt a végtelen egy helyben járást.
Mindenesetre nekem sem a 4K sem a Milliósok nem jelentenek alternatívát, csak a cirkuszban.
Nem látom azokat a fajsúlyos, hozzáértő embereket akikre rá lehet bízni egy ilyen bajban lévő - vagy bármilyen más - országot egy olyan aljas álliberális értelmiséggel spékelve, akik elvtelenül , mintha csak Moszkvába rohangálnának, örökké nyugatra szaladgálnak - akár egykor Kun Béláék - mocskolni az országot.
Mondjuk nem ártana egy igazi,liberális értelmiségi réteg, akik a liberalizmust nem keverik össze a nyápicsággal, az erőltetett könnyedséggel, a mindent csak lazán kezeléssel.
Megint csak Márai szavai jutnak eszembe, aki leírta, mit jelenet kommunistának lenni - érdemes elolvasni az Országház előtt, a téren. Valahol ott van - ha szemben állunk a házzal - a bal oldali füves részen, közel a tér flaszteréhez.
Sajnos mind a mai napig ők és az ő képükre formálódó jobb oldal uralja a magyar politikát - persze ma már többszörösen átalakulva, mint egy jó kaméleon.
Az EU csúcs a hét elején, azt hiszem 18-án lett volna, csak talán Sárko kérésére elhalasztották. De ha érdekel, keress utána.
"Párttá alakul a 4K!
Az LMP hibáit elkerülnék, és bár elítélik, akár Gyurcsánnyal is összeállnának a Fidesz leváltásáért."
Ja, már csak az ideológiát kell harmonizálni - fentebb már írtam: :)))
4K: Olyan, a svédországihoz hasonló, "fejlesztő állam" megteremtésében gondolkoznak, amely az oktatás és a gazdaság prioritásainak összehangolására törekszik. "Aki kisebb államban, neoliberális gazdaságpolitikában reménykedik, ne a 4K!-ban keresse a matolcsyzmus ellenszerét" – hangzott el.
Ez biztos bejön liberáliséknak. :) Remélem Somamamagésa, Sziámi, Bródy és a többi SZDSZ-es biodíszlet is hallotta, Mesterházy Ernőig bezárólag. :))
Svédországot a falra festeni meg a "svéd modell" árnyékában, ujjujujujj!... :)
Ezt emeljük ki külön, a ruhatár-kommunikáció szakos jogvédő aktivisták kedvéért (Gyk.: akiknek a diplomája szart sem ér. Sajnos kottázni nem tudom):
"amely az oktatás és a gazdaság prioritásainak összehangolására törekszik" :)))
---
Orbán reszkethet, jön a chavezista váltópárt!
okt. 24. 13:32 Szily László (Index)
Szerdán jelenti be a Negyedik Köztársaság mozgalom, hogy új, baloldali pártot alapítanak. A magyar mikrobloggerek máris azon röhögnek, hogy milyen remek cikket is írt pár éve Istvánffy András, a mozgalom egyik arca és gyakori felszólalója a Magyar-Venezuelai Szolidaritási Társaság oldalára. A cikk mára már eltűnt, de egy tömör ajánlója megmaradt a kommunista.net-en:
Hét-nyolc évvel ezelőtt a legtöbb politikai elemző anakronisztikus jelenségnek tekintette Hugo Chávez venezuelai elnök baloldali populizmusát, amely mintha egy korábbi korszakból maradt volna hátra a neoliberális kormányok által vezetett kontinensen. Mára a perspektíva drasztikusan megváltozott: úgy tűnik, Chávez csak az első fecskéje volt a latin-amerikai baloldali hullámnak. Dominóként dőltek az országok balra a hagyományosan az Egyesült Államok hátsó udvarának tartott kontinensen.
www.kommunista.net/hir/istvanffy-andras-a-latin-amerikai-baloldal-vonasai
Ez a kormány hamar megbukott, készülj az új választásokra!
89-óta ennyi ember nem párt hanem civil szervezésben még nem gyűlt össze! És ide buszokkal sem hordták a népet! :)
De tudod mit? Inkább maradj ilyen visszafogott, mint elvakult, elbizakodott! :)
index.hu/belfold/2011/10/24/szijjarto_nekunk_sem_tetszik_a_rendszer/
Úgy hírlik, hogy a NASA kutatócsoportot hozott létre Szíjjártó Péter arcbőrének tanulmányozására. Mérvadónak számító szaktekintélyek szerint igen valószínű, hogy az eddig ismert titániumötvözeteknél nagyságrendekkel strapabíróbb anyag forradalmasítani fogja az űrkutatást.
Politikai elit? Ibolya asszony elitbe került rendesen, sőt annyira hogy a nevét sem jegyzik. Igaz a Mohácsi kikötő biztos jól működik.... Ha jól emlékszek, 4 Milliárdos beruházás volt. Utána kellene nézni, aki teheti, vagy tudja hogy hol lehet megnézni, hogy ki kapta ezt a munkát. Meglepetés cikk lehet belőle az indexen.
"Szijjártó Péter egyetért azokkal a tüntetőkkel, akiknek nem tetszik a rendszer. A miniszterelnök szóvivője az MTV Az Este című műsorában hétfőn azt mondta: a kormánypártok arra kaptak felhatalmazást, hogy megváltoztassák a rendszert.
Szijjártó Péter közölte, a "Nem tetszik a rendszer?!" címmel vasárnap tartott budapesti megmozduláson a becslések szerint 10-30 ezer résztvevő volt. "Ők egy olyan dolog ellen tüntettek, ami még nincsen" - fogalmazott.
Hozzátette: a kormány arra kapott felhatalmazást, hogy átszervezze Magyarországot, ez pedig a kabinet reményei szerint 2011 végén, 2012 elején fejeződhet be, a következő év az elrugaszkodásé lehet.
"Szerintem a hivatásos félelemkeltők és hivatásos rettegők ezúttal vakvágányra tereltek néhány embert vagy néhány csoportot, mert az, ami ellen ők tüntetnek, az nincsen" - mondta.
"Nem tetszik a rendszer? Persze, nekünk sem, ezért változtatunk mindenen, ezért szervezzük újjá Magyarországot" - tette hozzá hangsúlyozva: "akiket most tévedésbe ejtettek", később világosan látják majd, hogy a válságot okozó régi rendszer helyett épülő új sokkal jobbat jelent számukra."
És petyánk megint megmondta a tutit: a zemberek olyan ellen tüntettek ami nincs is....kis butusok hát nem tudtátok...
tuzgolyo.blog.hu/2011/10/25/tovabb_fesziti_a_hurt_az_utv
Amig ki nem hal egy-két akkor szocializálódott generáció, addig tart.
Ez a fidesz által tökélyre vitt "újmagyar" politikai beszéd.
ov magyarhangja meg hadd mondjon, amit akar. Úgysincs egy db. önálló gondolata sem.
Pont ennyit is ér.
Ez a mondat azt sugallja, mintha ez egy baloldali rendezvény lett volna. Tudom hogy nem ezt jelenti igazából, de sokan félreérthetik.
"A Nézőpont Intézet október elején készült közvélemény-kutatásának adatai azt mutatják, hogy az MSZP, a Jobbik és az LMP szimpatizánsai jóval nagyobb arányban cserélnék fel a Fidesz híveinél a jelenlegi demokratikus berendezkedést egy gyors gazdasági fejlődést garantáló tekintélyuralmi rendszerre."
mno.hu/belfold/inkabb-jolet-mint-demokracia-900370
Nem baj!
Én ezt vártam, mikor lesz már.
Emlékezésről van szó ugyanis, meg főhajtásról, és nem politikáról. Szóval 1848, 1956 közelébe ne menjenek politikusok, a közt. elnök (LOL) rendben van, de ennyi.
Ne szórják tele a beszédeikkel az emlékezést, mert abba mindig beleviszik, a saját kis szaros szempontjaikat.
A nemzeti ünnepeket hagyják meg a nemzetnek.
Nem baj, hogy nem beszélt a Viktor. Az a baj, hogy a Ferike, az Attika, meg a Gabika beszélt.
A "Nagy Zeneszerzők" pedig eminnen: index.hu/bulvar/siraj080929
A politikus azt is közölte: a felsőoktatási törvény ellen csak azok a diákok emeltek szót, akik éhségsztrájkoltak Szegeden, szerinte elsősorban azért, hogy a médiában szerepelhessenek. Pálffy szerint ráadásul "álságos", hogy a mostani hallgatók tiltakoznak a törvénytervezet ellen, hiszen az rájuk már úgysem vonatkozik majd.
TASZ.
Á, nem politikai.
50000 ember. Az egész nemzet.
Aha.
Teljes mertekben egyetertek! Kikerem magamnak, hogy ez baloldali rendezveny lett volna! Vagy jobb, vagy kozep...
..hűű..mindenki meg akar győződni :)))))))-hogy Magyarország megmenekült:)
Ezeknek a lövöldözős "rühes" rendőröknek az a főnökük, aki még a szocializmusban szocializálódott. Remélem megmondta a fiainak, hogy ha az utcán hőbörögsz, úgy vágjanak a fogdába, hogy érezd popondon.
Ui. a személyi kultuszra miért nem válaszolsz? Kényes kérdés?
Ritkan, de egyetertunk. Vegulis, Kover es az egesz slepp, aki a nemzeti unnepen kulfoldon harcolt az osellenseg allamadossag ellen, az ott is maradhatna.
Ez valószínűleg hazugság, szimplán nem hiszem el. A Jobbik esetében igaz lehet, az Mszp-nél már kétséges, a gyurcsányisták talán ők is legtöbben kádáriak, de az LMP-nél kizártnak tartom ezt, ők verték leginkább a szájukat a demokratikus intézmények lebontása ellen, s ebben rejtőzik a gyengeségük is. Teljesen paradoxon, hogy az LMP-sek tekintélyelvűbbek mint a fideszesek, pont az a bajuk, hogy néha nem a földön járnak, s hagymázas elképzeléseik vannak a gazdaságról.A fideszeseknek kellene akkor tiltakozniuk az Ab-hatáskör csorbítása ellen, a közt.elnök bábbá degradálása ellen, a NENYI, Alaptörvény-asztal és hasonló marhaságok ellen, a médiatörvény ellen, a párthű de szakmailag jó esetben is közepes vezetők kinevezése ellen, amire számtalan példát lehet találni, jóval többet, mint az előző garnitúránál. A FIDESZ eleve nem demokratikus alapokon működő párt, hanem tekintélyuralmi, szigorúan centralizált, konfrontatív. Szemben az LMP-vel meg az MSZP-vel, amelyeknek pont a néha túlzott demokratikussága a gyengesége, illetve az, hogy nincs olyan vitathatatlan tekintélyű vezetőjük. Gyurcsány tett szert ilyen nimbuszra, ezért akarják levadászni. A politikai vitákban a Fidesz-szavazók, szimpatizánsok pont, hogy sokan elismerik a lépések egy részének nem annyira demokratikus voltát, de a gazdasági szükségszerűséggel magyarázzák.
A választásokra mindenkinek össze kellene fogni (jobbról balra: Jobbik, LMP, 4k, MSZP, Milla) és minden körzetben közös jelöltet állítani + közös országos listát.
Így az aránytalan "győztes mindent visz" rendszer miatt 2014-ben simán meglenne a 2/3.
A közös jelöltek mandátuma csak annyira terjedjen ki hogy egy igazságosabb választási rendszert elfogadjanak, az új Alkotmány legkirívóbb hibáit helyretegyék (pl. magántulajdon védelme), és kiszervezzék a hatásköröket a 9-12 évre bebetonozott emberek alól (az ember maradhat, de nem lesz érdemi funkciója, vagy legalább nem kell 2/3 a leváltásához).
Utána pedig jöhetnek az új szabad választások, egy új rendszerváltás.
Igazságos választási rendszer ügyében kb. egy-az-egyben át kellene venni a német rendszert, csak 600 képviselőről 200-ra leskálázva:
- Egyéni körzetek, egyfordulós
- De olyan erős a kompenzációs listával, hogy mégis arányos (akár a parlamenti létszám kibővítése árán is)
- Kopogtatócédula helyett aláírást kell gyűjteni (nincs "kidobtam", "már odaadtam", stb.) de azt is csak azoknak akik még nincsenek benn a parlamentben.
- Alacsonyabb bejutási küszöb (ha egy pártnak legalább egy egyéni képviselője bejutott, akkor már kapja meg a kompenzációs szabazatokat is)
- Az időközi választásoknál szerintem meg kellene hagyni a több fordulót, mert ott nem érvényesül a kompenzációs lista, ezért meg kell hagyni a lehetőséget hogy a jelölteknek taktikai összeszavazás nélkül külön-külön is megmérethessenek (most a II. kerületben is jól jön).
Na ilyen rendszer már tetszene. Ebből már szép lassan kijön majd minden (sok-sok módosítás után egy jobb Alkotmány, egészségesebben működő állam, stb.)
Az alternatív köztársasági elnök közfelkiáltásos megválasztásán jót nevettem. :) Nem értem hogy az a szimbolikus pótcselekvésen kívül mit segítene...
Kb. annyit, mint az ellenzéki fidesznek az árnyékkormánya.
Azért nem válaszoltam ré, mert nem volt kérdés. Ha arra gondoltál, hogy miért nem reagáltam rá, akkor azért, mert nem érzek kényszert, hogy reagáljak minden baromságra amit valamelyik hazátlan ideböfög. De ha tudni akarod a véleményem, akkor nem tapasztalok személyi kultuszt. Utoljára rohadvány kádár apád idejében láttam a méteres lázár, kádár, stb plakátokat városszerte ünnepek idején.
A gyurcsótányékat kihagynád a jóból? Ezek szerint mégsem értünk maradéktalanul egyet.
És ha elolvastad volna, amit írtam, akkor kitűnne, hogy a balosok beszélésével is volt bajom, meg a jobbosokéval is.
Na b*meg! Amit idéztem neked, azt egy kormányoldali személy mondta, nem én. Ha már a saját oldaladon is hazátlanok böfögnek....
regnumportal.hu/node/810
legitimista.blog.hu/2011/05/10/alapfoku_matek_koztarsasagpartiak_szamara
A töri és matektudásotokból tényleg egyenesen következik a 4k...gratulálok!
Másképp látjuk a dolgokat, ti abból indultok ki, hogy törvénytelenségre (forradalom, stb.) lehet törvényt és rendet alapítani. Én ellenben úgy látom, hogy NEM. Lehet, hogy ez is untatm, de hát a tények makacs dolgok, eddig minden (nép)köztársaság a kommunista diktatúra előszobája volt.