Végre mindenki politizál!
Óriási méreteket ölt az elhidegülés a politika intézményes formáitól, gondoljunk csak arra, hogy milyen hatalmas azoknak az aránya, akik semelyik pártra sem szavaznának, ha most hétvégén lennének a választások. Ugyanakkor pár nappal vagyunk a kormánypárti gigatüntetés után, ami a rengeteg, szintén impozáns méretű ellenzéki tüntetésre volt valamiféle válasz, tehát az utcán nagyon is jelen van a politika. Sőt, én azt látom, hogy a facebookos üzenőfalakra is egyre jobban felmászik, még a családi ebédeken is egyre gyakrabban politizálnak az emberek. Válság van, bizonytalanság, a tétek nőnek. A megnövekedett politikai aktivitás az állampolgárok személyes érintettsége miatt is érthető, de persze sokakat foglalkoztat az ország sorsa, jövője is.
Szóval nehéz kikerülni a politikát mostanában. Ez persze tud nagyon idegesítő lenni. Kinek van kedve a barátaival pártokon veszekedni? Senkinek sem hiányzik az, hogy nyugtatnia kelljen a családtagjait, mint múltkor nekem, valahogy így: „Nem, nem lesz polgárháború. Egészen biztosan nem lesz.”.
Kurva fárasztó ez az egész, na. Ugyanakkor azt is látnunk kell, hogy a válság azt jelenti, hogy új utat kell találnunk. Az a tízmillió fejű lény, amit Magyarországnak neveznek, bajban van, és most a fejek zsizsegnek, sugdolóznak, kiabálnak. És ez így van rendjén. Az most a dolgunk, hogy kitaláljuk, merre tovább. A hatalom lassan ugyan, de igenis reagál a tízmillió állampolgárra. A választásokkor biztosan, de a ciklus közepén is létfontosságú a politikusok számára, hogy figyeljenek a visszajelzésekre, próbáljanak kezdeni velük valamit.
Szóval bármennyire is nyomasztó tud lenni ez a helyzet, tartsunk még ki! A demokrácia egy fárasztó, konfliktusos valami, ez van. Ne forduljunk el a közélettől, akármennyire is megterhelő híreket olvasni, idegeskedni, vitatkozni, tüntetni, blogbejegyzést írni! Mindenki folytassa a politizálást! Ki fogunk találni valami jót.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Számháború 2012.01.26. 16:22:38
Trackback: De ki mondja ezt? 2012.01.26. 11:53:19
Trackback: LMP: váltópárt vagy marginalitás? 2012.01.26. 11:37:38
Trackback: Pöcsnek lenni nem pártpolitikai kérdés, hanem viselkedési forma 2012.01.26. 09:47:40
Trackback: Pár évente forradalom - vajon mitől életképtelen a magyar polgár 2012.01.26. 09:46:24
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
He?
Ha az reakció, hogy ellentüntetést tartanak, hogy az ellenzék száját befogják, akkor reagálnak, igen.
Magyarország ami az állam szerepvállalását és az ún. "közerkölcsöt" illeti nem liberális ország, de érdekes mód nagyon "liberális" tud lenni hirtelen, amint az egyes ember a magántulajdonát veszélyben érzi, mert akkor persze az államnak coki legyen hirtelen.
Az a baj, hogy mindenki duplán akar jól járni mindenben és az sem zavarja, hogy a más kárára. Ezt kéne elfelejteni.
Így volt ez mindig.
Demokrácia akkor van, amikor akkora a jólét, hogy nincs tétje az egésznek.
Üdv, büünös
Csak vadkeleten szokás ez a populizmus és propaganda orrba-szájba.
El tudod képzelni milyen az, amikor nem minden második mondat politikáról szól, akárkivel is beszélsz? Na az a normális élet, azt kellene éltetni, nem ezt az egymásnak ugrasztásos marhaságot.
Sokan vagyunk, akik majd 2014-ben nyilvánitanak véleményt. Durva nagy kopp lesz...
csúnya lenne ha otthon politizálnék... (máshogy keressük a közös értékeket egymással az asszonyban :))
baráti társaságban sincs már vita politikáról. már nincs.. a fanatikusok kiestek a pixisből. aki meg nem fanatikus azzal meg nincs vita.
nincs vita abban, hogy buktatni kell a kormányt, nincs vita abban, hogy menteni kell a pénzt.
akikkel érintkezem azok már nem vitáznak, már döntöttek!
MÁR nincs vita!
Most már kivárás van.
Egyébként a bizonytalanok számából sem max. arra, hogy jelenleg a forradalmi liberális tüntetők nem tudtak megszólítani egyetlen eddig inaktív szavazót sem amin azért el kellene gondolkodni, mert biztosan valami hiba, ha a rendezvényekkel csak az amúgy is aktív szavazókat lehetett megmozdítani, az ország 80%-át meg nem érdekelte.
Már bocs, de ez elég szomorú, ha nálad az emberi kapcsolatok azon a pályán mozognak, hogy kinek milyen a politikai nézete, és az maradhat csak, aki már döntött. Be is tenné a kiskaput, ha egy baráti társaság, aki 10-20 éve ismeri egymást ilyen alapon szerveződne jobb helyeken.
Speciel az én baráti körömben a liberális gondolkodású személytől a radikális jobboldali egyénig minden van. Akkor lesz normálisabb világ ebben az országban, amikor végre mindenki eljut oda, hogy nem a politikai nézetei határozzák meg valakinek az emberi értékét.
miután megsemmisítettétek a fidest az után kezdődhet felemelkedés...
a leggonoszabb legördögibb maffia szervezet fogságában van az ország
Közben megjelentek az igazi fasiszták: Gyakorlatilag Orbán, arra hivatkozva, hogy kifogja a szelet a vitorlájukból. részben az ő retorikájukat használja, részben az ő programjukat valósítja meg. Igazi kommunisták (leszámítva a kormány mellett tüntető nyugdíjas tekintélyvágyókat) Magyarországon és Káeurópában, történelmi okok miatt, egyszerűen nincsenek.
Azzal nagyjából egyet lehet érteni, hogy "az elmúlt nyolc év" komolyan esik a latba a mostani helyzet értékelésekor: Egy felelőtlen ellenzék nyolc éven át mindent megakadályozott, ami az országnak (és ezáltal az akkori kormánypártoknak) jó lett volna: Válság előtt megkezdeni "a nagy ellátórendszerek fájdalmas átalakítását" (egészségügy, oktatás, nyugdíjrendszer, államigazgatás). Akkor látható volt, hogy ezeket végre kell majd hajtani, csak válság idején, vagyis a mínuszból kell költeni a költséges reformokra, hogy idővel majd ne kelljen napi szinten lopnia a kormánynak. Na, ebből a felelőtlen ellenzékből lett, ha lehet még felelőtlenebb kormány.
Az elmúlt nyolc év, valóban...
hát sokszor az emberi silánysága határozza meg a politikai nézeteit, mert buta mint az állat, elvakult, agymosott stb.stb. úgyhogy ez nem feltétlenül igaz. egy épkézláb országban lehet, hogy összejön ez, de itt.. és lehet itt egymásra mutogatni, de a végletes gyűlölködést és megosztást a mocskos orbán intézte el. ő a legnagyobb hazaáruló.
na most lehet ugrálni.
@harmincas: teis!
fogjátok vissza magatokat amíg megírom a hozzászólást!!! :D
magyar mondás: sose higgy a dakota mondásoknak...
A békemeneten jellemzően nyugdíjas korúak és huszas-harminasok vettek részt. Értékelések szerint feltűnően hiányzott a "középkorosztály" a negyven-ötven közöttiek. Ez a "Kis generáció", a Fidesz-nemzedék, Orbán és Deutsch kortársai. Azok, akik Orbánnal együtt nőttek fel az egyre puhuló Kádár-korszakban, majd felnőtt életük kezdete egybeesett a szabadság kezdetével Magyarországon. Ez a korosztály Orbánt támogatta - és pont nem karizmája miatt, hanem kérlelhetetlen logikája iatt, ahogyan a szabadság és a demokrácia mellett érvelt. Ez a korosztály követte Orbán és a Fidesz sorsát nyomon a legszorosabban, és 1992-2012. között, a Fideszből élőkön kívül szinte egytől-egyig a szabadságot választják Orbán helyett.
A nyugdíjas korosztály beleszokott a tekintélyelvű rendszer(ek)be: Ebből a szempontból nekik a természetes közeg Horthy-Rákosi-Kádár uralma (kinek-melyik zsarnok zászlaja tetszik jobban). A mostani huszonévesek pedig nem tudják, milyen valóban egy tekintélyelvű rendszer, amit 189-ben leváltottunk, csak azt látják, hogy a szabadság nem megoldás mindenre - és indig a jó, ami van, az természetes, mint pl. a levegő, és mindig az fáj legjobban, ami hiányzik: létbiztonság, igazságosság, stb.
Mi, a Fidesz-nemzedék, mi, akik Obánnal hasonszőrűek vagyunk és igazán ismerjük őt is, meg a sszellemet is, ami az eszménket megfojthatja - mi utasítjuk el Orbánt és az ő tekintélyuralmát.
Furcsa törésvonal: Elsősorban az ismeretek, a tudás alakította ki...
Ez a másik közkedvelt tévedés. Mármint, hogy minden radikális jobboldali már ácsolja otthon a csináld magad koncentrációs tábort. Mármost ki kell, hogy jelentsem, hogy én nem kívánom a Dunába lőni sem az összes zsidót sem az összes cigányt (meg egyáltalában nem kívánok a Dunába lődözni senkit) mégis radikális politikai nézetet képviselek.
El kell menni közéjük és megnézni, meghallgatni a beszédüket.
Aztán ki-ki döntse el, hogy szereti-e őket.
bla-bla-bla
Mindenki szerint a másik intézte el. Megmondjam ki intézte el? Az emberek saját maguknak.
Áll valaki az elvakult fityeszes mögött puskával, hogy szidja a másik oldal anyját, meg kommunistázzon ezerrel? Nem. És áll valaki a liberális értelmiségi mögött puskával, hogy minden második szava a rohadt szemét fideszes, ostoba, hülye, primitív, stb. legyen? Alig hinném...
Végén még belép a Magyar Gárdába. Kicsit későn, efftás, kicsit későn ismerkedik a helyzettel.
a fides jobban ráér... szervezettebb sokkal... automatikusak a pénzcsapok... így a zorbán sokat tud mellé dumálni...
Pontosan így van.
Miért ne lehetne vitatkozni? Az állítólagos értelmiségnek is ezt kellene tennie, ehhez képest a saját belterjes szarjukban együtt szidják valamelyik oldalt.
Az én családom, barátaim is vegyes szórást mutatnak, még sincs ebből gond, vagy sértődés, összejövünk, elvitatkozunk, majd témát váltunk.
Egyfolytában azt halljuk, hogy a politikai pártok képtelenek az együttműködésre. és ez nagy sikere személyesen Orbán Viktornak! Gondoljátok át: Nem csak, hogy 1998. óta mindenfajta együttműködést "véletlenül" elutasított ellenfeleivel, hanem ezt a "Két Magyarországot" tűzte zászlajára, és erényt kovácsolt abból, hogy az "ellenzékben lévő Haza" nem egyezkedik "a nemzetére rárontó baloldallal". Nemzeti együttműködés Magyarországon csak úgy jöhet létre, ha Orbán Viktort szolgálja, különben Orbán (és az őt támogató erőszak- és tekintély-pártiak) megakadályozzák.
Nos, hát így is megakadályozták, mert arrogánsak maradtak, ez a lételemük, mint halnak a víz. De az együttműködés-képtelenség bélyegét valóban rásütötték az ellenfeleikre is.
És ahogy elnézem ezt az ellenzéket, MSZP-től LMP-ig, valóban, kezdenek felnőni ehhez a jelzőhöz...
törésvonal egy van: az ÉLŐSKÖDŐ hitvány férgek (politikusok+oligarchák maffiája) és a többiek között...
FYI
"Áll valaki az elvakult fityeszes mögött puskával, hogy szidja a másik oldal anyját, meg kommunistázzon ezerrel? Nem."
Muad\\\'Dib 2012.01.26. 10:26:57
@Frizuravarjú: főleg ha dakota mini sztár álnok nak is áll...
Szegény kocsmáros már nagyon kivan a kötényében.
Elárulom neked: Általában azt a diktátort szokták (helyi szokásoktól függően) felakasztani vagy agyonlőni, de minimum elkergetni, akit nem lehet - mondjuk egy trükkös választási rendszer miatt - demokratikusan leváltani.
Gyurcsányt lehetett demokratikusan leváltani. Kíváncsi vagyok, hogy 2014. tavaszán lesz szabad választás, vagy az őszén valódi (nem-fülke) forradalom - no persze nem Gyurcsány ellen, mer' nem ő uralkodik...
Ha jól figyeltél, január 2.-án erről beszélt Majtényi, mikor egy bukott miniszterelnök és egy elkergetett diktátor közötti különbséget ecsetelte, immár tőle szokatlan indulatokkal...
Ideje volt beérnie, és kicsit tompítania az '45 óta tartó vörös agymosást...
Itt mindenki túlozva próbálja a saját álláspontjára, illetve a másik tarthatatlanságára felhívni a figyelmet. De én túlzás nélkül állítom: Harminc éve nem láttam ilyen élvezetes tévéhíradót. Istenem, mikor még az alapján tudtam meg, hogy egy kósza hír igaz, hogy a Magyar Televízió híradója, minden előzmény nélkül hivatalosan cáfolta... De szép is volt az az idő, mikor még nemhogy internet, de szatelit sem volt, főleg magyarul - csak az egyetlenegy Szabad Európa, amit néha cáfolni kellett...
Más kérdés, hogy az az 50.000 ember január 2-án ad-hoc gyűlt össze, durva buli után, hidegben, hétfőn(!!!) este.
Nem voltak szervezett buszok, nem voltak nagy támogatók.
Csak a meggyőződés, hogy ami történik, az nem jó.
Nem volt a nemzeti szuverenitás álságos jelszava mögé bújás, nem volt semmi ilyesmi.
Akkor és ott nem csupán a baloldali pártok és szervezetek, hanem egy rakat liberális értékeket magukénak valló civil szervezet is képviseltette magát.
Ha önerőből eljött hétfő este 50.000 ember tiltakozni az operaházi happening miatt, szerinted egy szép, napos szombat délután, szervezett buszokkal, szerinted hányan jönnének el?
@Muad\\\'Dib: azon ritka alkalmak egyike, amikor egyetértek veled.
@teknős: jóreggelt. A lényeg a mérték, s a lényeg, hogy ez állami szinten jelenik-e meg, pártpolitikai szinten, avagy csúnyán néz rád a trafikos. S az is számít, hogy az adott állam mit tesz (vagy esetünkben inkább nem tesz) ennek kiküszöbölésére.
Egyébként már a példára való reagálásod is fals, lévén esetünkben nem származás miatti megkülönböztetés esete forog(na) fenn, hanem az országban történtek miatti. (vö.: ez az ország képes volt 2/3-ot adni ezeknek az embereknek, megválasztották őket). Lásd még: Sorry about my prime minister!
---
Én a magam részéről nem bánom, ha aktivizálódnának az inaktívak, ahogy én sem szavaztam már két választáson, lassan szeretném kinyilvánítani az akaratomat aktívan is. (A nem szavazásom jelzés afelé, hogy nincs olyan párt, olyan nézet, amire jószívvel áldásomat adnám)
Viszont a választási törvény módosítása, valamint a pártfinanszírozás várható átalakítása ezt még inkább megnehezíti.
Szinte esélytelen bármilyen párt megjelenése, amely nincs most a parlamentben.
Hacsak nem áll mögé valami irdatlan pénzes ember.
Viszont a pénzes emberek sajátossága, hogy elvárnak valamit a pénzükért. Magyarán akit megpénzelnek, az onnantól vissza kell csurgasson nekik valamit. Befolyást, közpénzt, bármit.
Pestiesen szólva itt meg is van baszva az egész.
Akiknek pszichés okokból igénye van Orbán személyi kultuszára, legfeljebb azok imádják őt istenként a párthelységeikben.
Nem jó ez a felfokozott állapot az országnak, tönkreteszi a gazdaságot, emberi kapcsolatokat és elég egy szikra aztán robban.
Orbán és a szektás Fideszes nómenklatúra alkalmatlan békés építésre, ezt ma már mindenki látja, kivéve az Orbán vallási szekta pár százezer fanatikusát és azokat, akiket a zsebünkből kilóra megvesz a klientúrájába.
mondjunk maximum 30e embert csak a tények miatt:)
kemaljovic.tumblr.com/post/15250613880/mar-ketmillioan-vagyunk-ez-most-kivetelesen-viszonylag
Az a 30e ember kb. fél oldalon keresztül sorolható szervezetek aktivistái, a leszbikusoktól a nyugdíjasok országos szövetségéig. Volt színpad, szervezés És három (2+1)PARLAMENTI párt, 2 hét médiapromó rádiókban, tévékben, indexen, origón.
Ha valóban valódi tömeget tudott volna ez az csoportosulás mozgatni nem 30e ember lett volna ott. Nem eljelentékteleníteni akarom, csak ez számomra azt mutatta, hogy a poszttal nem értek egyet, az inaktív szavazók sem a menettel, sem az operaházzal nem tudtak azonosulni. Ha tudtak volna akkor nem lennének ugye inaktívak.
majd március idusán lesz a nagy össznépi hőbörgés...
"a szegénység nem bűn, hanem állapot"
Ezt kéne kalapáccsal beleverni a Fidesz fejébe is, mert ami itt most megy az nem más, mint egy háború a szegények ellen.
Úgy látszik komolyan gondolják hogy aki szegény az annyit is ér.
Én gyűlölöm a tömeget, nem szeretem se elméletileg az utcai politizálást, se részt venni nem szeretek. Utálom a demagógiát, a radikalizmust - pedig az utcán a halk, szofisztikált vita nem működik, csak a hangos, aktivizáló, rövid jelszavak. És ezekkel nem igazán tudok azonosulni.
Nos, az utóbbi egy évben több utcai megmozduláson vettem részt, mint az elmúlt húsz évben.
Ha azok a zemberek, akiknek minden porcikájuk iszonyodik a tüntetésektől, mondjuk harmincezren (szerintem kétmillióan voltunk:)) utcára vonulnak gyakrabban, mint félévente, azt komolyabban kell venni, mint azokat, akik ütre-főre táboroznak a Kossuth téren.
És ezt nyilván tudják azok, akik a Magyarországon és azon túl(!) fellelhető összes Orbán-szimpatizáns Budapestre jutását segítették (finoman szólva).
Ha már a számoknál tartunk: Csurka szebb napjaiban sokszorosát összehozta ennek a létszámnak egy kis Hősök-téri szeánszra. Gondolom, most sem véletlen, hogy a Csurka és a radikális jobb által hagyományosan használt téren gyülekeztek a szélsőséges mértékben kormánypártiak...
két esetben fújjoltam: amikor bejelentették az 50 szélsőségest, meg amikor felsorolták, hogy ott a DK meg az MSZP. :D
a többi amit vázoltál hitkérdés.. kivételek meg hiába vannak a tömeg diktál,az ok-okozat nem vitás, de a kiváltó ok egyértelmű. a skatulyázást orbán kezdte. pont.
Ezeket hol tanulod? Az átévén?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.26. 11:58:13
Mas kerdes, hogy most mar jobboldaliban sem.
Szivem szerint az egesz bagazst felhasznalnam colopok helyett aljzatbetonba, mert azt erdemli mindegyik.
Egyetlen fajta politikai berendezkedest tudnek teljes szivvel tamogatni, amit egy nemet tabornok emlitett egyszer: 4 ev uralkodas utan vagy ujra valasztjuk, vagy felakasztjuk - na jo nalam elvonulhatna bekeben is. Esetleg sosem lehet senkit ujra valasztani 4 ev utan. De automata vizsgalat kene minden egyes valasztas utan a bunosoket felelossegre vonando, nonszensz hogy egy politikus barmit megtehet ebben az orszagban...
Illetve felolem barki hatalomhoz juthat, ha en odaallhatok egy csore toltott fegyverrel a feje melle. Nem lacafaszaznek fejbe loni, ha szukseges.
Nálunk a vérbalos nagyapám volt az aki 2 pálinka után vérben forgó szemmel üvöltötte hogy Orbán Viktort fel kellene akasztani - 2005 körül volt. Mondjuk a kapcsolat azóta megszűnt köztünk, nem emiatt hanem mert amúgy is hülye. De egyébként baráti körben is láttam ilyen vitát - a durva az volt, hogy amikor mondtuk hogy kurvára fejezzék most már be, meg se hallották. Hihetetlenül szánalmas volt. Persze utólag elszégyellték magukat. Mindig arra gondolok ilyenkor: megéri? Eleve hogy lehet teljes mellszélességgel odaállni bármelyik oldal mögé...?
Nem akartam összehasonlítani a két tömeget, mert úgy vélem, hogy a két tömeg alma és körte.
Az operaházas tömeg egy sikertelen prototípusa a magyar olajfának, sok sok sok sok sok sok sok szervezet közös célok, elképzelések, nélkül kiment valami ELLEN demonstrálni. Ez nem egy politikai tényező, és én nem is látom annak esélyét, hogy ezt bárkinek is sikerülne egységesíteni. Beleértve Bajnait is.
Tényleg csak a közvéleménykutatásokra lehet támaszkodni, az a tüntetés egyáltalán nem mozdította meg az inaktív szavazókat. Valószínűleg azért mert a szervezők között mindenki találhatott magának olyan szervezetet akivel legalább annyira nem tud azonosulni mint a Fidesszel.
A fideszes tömeg meg nem volt több egy szervezet szervezett gyakorlatánál. A fidesz fix 1,5-2M szavazóval rendelkezik, ennek most megmozdították azt a 10-20%-át aki aktív. Ha lett volna még 2 hetük.
Ennyi, semmi olyat nem demonstrált amit ne tudtunk volna, max. azt, hogy még működik ugyanaz a szervezet ami 2010ben működött.
Ha megnézed azt a linket amit az előbb is linkelten ( kemaljovic.tumblr.com/post/15250613880/mar-ketmillioan-vagyunk-ez-most-kivetelesen-viszonylag ) látszik, hogy Csurka tömege is csak kb. 50e embert vitt ki ami kb. a negyede volt az összes szavazójának:)
(Ahol a legutóbbi szavazatzárás után alaposan megnehezítették a szavazást)
"Ha most vasárnap lenne a választás, Ön kire szavazna? (kérdezze meg ismerősét is!)
A szavazás állása:
MSZP: 758 szavazat - 5.09%
Fidesz: 1678 szavazat - 11.27%
LMP: 127 szavazat - 0.85%
Jobbik: 811 szavazat - 5.44%
SZDSZ: 126 szavazat - 0.85%
Jólét és Szabadság: 37 szavazat - 0.25%
Demokratikus Koalíció: 10756 szavazat - 72.21%
Munkáspárt 2006: 82 szavazat - 0.55%
Zöld Baloldal: 34 szavazat - 0.23%
Nem mennék el szavazni: 486 szavazat - 3.26%
Összesen: 14895 szavazat
A szavazás nem reprezentatív felmérés, nem időben, hanem 100.000 szavazatnál indítjuk újra."
Mintha ennek az eredménynek bármi köze is lenne a valósághoz. Ez legfeljebb mókának jó...
www.szabadujsag.com/hirek/koezeleti-hirek/5141-ki-fog-sirni-marcius-11-en
@nekemtökmind1: ehhez képest a "Békemenet" fedőnevű akció is maga volt az ellentüntetés csimboraszója. Hogy mi ellen? Bármi ellen, ami kéznél volt: EU ellen, az EU-s eljárások ellen, az IMF ellen, a melegek ellen, a baloldal ellen, minden ellen, ami nem az aktuális kormány.
A "szeretünk Viktor" dolgot meg inkább nem is minősítem.
Abban igazad van, hogy a január2 tüntetésen sokan voltunk úgy, hogy hányunk a jelenlegi kormánytól, de ugyanúgy hányunk a jelenlévő pártoktól, szervezetektől. Azonban én azt gondolom, hogy - s ezért adtam fel a "nem megyek utcára" alapállásomat -, mert ilyen mértékű hatalmi koncentráció, ilyen mértékű egész pályás letámadás az ország kárára válik.
Nem gondolom azt, hogy a jelenlegi kormány csak rosszat tett, tesz. Messze nem így van. De ami rosszat tesz, az hihetetlenül káros az elkövetkezendő legalább 10, de inkább 20 évre nézve.
Ellehetetleníti azt a kevés nyilvános vitát, nézetütköztetést is, ami eddig volt. Ahelyett, hogy tényleg megpróbálnának egy komolyabb demokratikus berendezkedés felé vinni az országot, ahol lehet párbeszédet folytatni, ahol bármelyik oldali tollnok felvethet egy vitaalapot, és arra lehet érdemben reagálni, megpróbálják csírájában elfolytani az ilyesmit.
Hosszú távon mindenki rosszul jár ezzel.
Kétségtelen, hogy a magyar demokáciának van még hova fejlődni. Valamennyi reményt ugyanakkor látok a helyzet rendeződésére: a ma jól működő, vagy annak tartott demokráciák nem egyik pillanatról a másikra lettek ilyenek, hanem évszázados politikai konfliktusok után. USA: indiánok elleni háborúk, polgárháború, polgárjogi mozgalmak, hippik stb. Anglia: polgári forradalom, Cromwell, gyarmatosítás, szüfrazsett mozgalom, toryk, whigek, munkáspárt. És a sort lehetne folytatni Svájccal, Franciaországgal, Hollandiával. Magyarországon igazi demokratikus berendezkedés 22 éve van (a másik két köztársaságunk rövid volt, háborúval illetve ellenséges megszállással megfejelve).
Abban is van valami, amit hoesett ír: "Demokrácia akkor van, amikor akkora a jólét, hogy nincs tétje az egésznek." Mármint az erősebb társadalmi csoportok erőforrás-centralizációjának. Mert mindenki viszonylagos jólétben él, mindenre van elegendő forrás, nincsenek nagy jövedelmi különbségek. Az athéni demokrácia születése és bukása jól példázza ezt, ott is csak néhány évtizedig volt valódi demokratikus rendszer, míg a jövedelmek kiegyenlítettek voltak a társadalomban. És ha megfigyeljük, a demokratikus átmenet régen is csak azokban az országokban játszódott le viszonylag gyorsan, ahol a középosztály erős és nagylétszámú, az életszínvonal pedig viszonylag magas volt. Például Hollandia, Anglia, USA. Ellenpélda Franciaország. A magyar demokrácia is valószínűleg fejlődni fog az életszínvonal általános emelkedésével (feltéve persze, ha ez bekövetkezik).
Más.
"hatalmas azoknak az aránya, akik semelyik pártra sem szavaznának, ha most hétvégén lennének a választások."
Ez kb. a választók 50-55%-a. Ez kétségtelenül nagy arány, ugynakkor érdemes kicsit finomítani a képet azzal hogy az előző választásokon mekkora volt a részvétel. Ha ezt megfigyeljük akkor kiderül, hogy a választók kb 30%-a (minden harmadik felnőtt) soha egyetelen demokratikus választáson sem szavazott 1990 óta. Ezt a csoportot nem is érdemes számításba venni, nyilván való, hogy abszolúte mobilizálhatatlan politikailag inakív. A választásokat a fennmaradó kb 20-25% fogja eldönteni. Ez szitén jelentős tömeg, de azért mégsem 50%. Ráadásul ők valószínűleg a választások közeledtével valamennyire pártosodni fognak, pont úgy ahogy eddig is.
Komolyan, ha egyszer kormányra kerülnék, az egyik első dolgom lenne privatizálni a közmédiát a fenébe, a közfeladatokat meg szétosztanám a kereskedelmi média szereplői között.
Ezt csak a közbeszerzések és a közérdekeltségű pályázatok teljes nyilvánossá tétele előzné meg. :)
Esetleg a népszavazásos pályáztatás. :D
Ennek a látszólagos és abszolút megtévesztő (ál)eredménynek ugyanis egyértelműen az az oka, hogy a DK hívők éjjel-nappal ezen az oldalon lógnak, nyilvánvalóan az eredmények eltorzításának és a szavazópolgárok megtévesztésének szándékával. Amilyen szemetek. Tudjuk.
A többi párt szimpatizánsainak magától értetődően eszébe sincs saját pártjára szavazni, mert nekik egyáltalán nincs ilyen elvetemült lelkivilága. Ezt is tudjuk.
Látja? Nem látja!!!??? Na látja...
Hehe. Tudom, hogy ezt sosem fogjátok megérteni, és a korlátoltságotok szórakoztat.
Hévíz. Magyarország egyik leggazdagabb kistérsége. Mint úgy anblokk az Észak-Balaton (no meg Nyugat-Magyaroszág nagy része is hasonló). Ott mások a problémák, mint Borsodban vagy Budapesten. Lényegében nincs baloldal, és a pesti bölcsész-liberális sipítozás sem hallatszik el odáig.
Láttad a szmájlit a mondatom végén? Az jelzi, hogy huncutkodtam. A másik, hogy a társaimmal nem szoktam, nem a blogtérben. Itt a blogtérben igen, írok sokat (nem szerintem) - s igen jól mondod, elkötelezett vagyok, de nem elégedett.
Egyébként velem abszolút lehet beszélni bárkinek, a munkám is olyan - s láss csodát az "ellenfeleim" is jól megvitatják a dolgaikat.
Hogy, itt néha hozzászólok, az nem baj, s nem hinném, hogy bántó vagy sértő lenne.
Köszönöm, hogy írtál.
Nem csak, hogy bajban van, de beteg. Nagyon beteg, de nem is akar gyógyulni. :(
Muad\\\'Dib 2012.01.26. 10:02:20 - re. Be, be, be ....
Ez így ebben a formában arra volt, jó, hogy az érdeklődést is kiirtsa azokból a bizonytalan szavazókból akik alig várják, hogy végre megszólítsa őket egy valóban olyan erő, aki nem közösködik senkivel azok közül akik idejuttatták az országot.A tüntetés szervezői az első erőpróbán elbukták a hitelességüket.
A Fidesz meg köszöni szépen a vágóképeket:)
No offense, egyáltalán nem bántásiból írtam. Csak számomra az a baj, hogy ez az alapállás - "megbeszélem a hasonszőrűekkel" (minden oldalon) - rossz. Abba a tévképzetbe ringatja az embert, hogy az irány, amelyen elindult szükségképpen jó, hiszen "lám, ezek is mind egyetértenek velem".
Pont erről tépem a billentyűzetemet a drága szabadságom alatt, hogy közbeszéd kéne, valódi. Ahol nem csak a hasonszőrűekkel beszéljük meg a problémákat, és nem oda lyukadunk ki, hogy "balliberális hörgés meg sipítozás", sem pedig oda, hogy "jobboldali fröcsögés", hanem a problémák valamivel objektívabb megvitatása.
Csak azt nem lehet olyan alapállásból megvitatni, hogy "mindegymitörténik, csak a Fidesz", sem pedig olyanból, hogy "lehet, hogy lopott-csalt-hazudott, de azért is csak az MSzP".
Várom a pillanatot, és egyben, ami tőlem telik, meg is teszem érte, hogy legyen egy minél szélesebb réteg, aki nem érzelmileg politizál, hanem a problémákat nézi, és ahhoz próbál meg javítást találni.
Mert jelenleg először választanak sokan pártot (vagy személyt), akit támogathat, aztán ezen pártok által "generált" problémákat próbálja magáévá tenni.
Remélem sikerült valamennyire értelmesen leírni, mit is akarok ezzel mondani, ma még nem ittam kávét. :D
Nagy igazság! A www.webszolga.hu/valasztas/ oldalon ugyanezért nem szavaznak a többi párt hívei sem, csak a DK-hívők. Azért, hogy lássuk is, hogy ők azok, akik nem szavaztak! És így lássuk azt is, hogy milyen sokan vannak ők... Akik nem szavaztak. Világos.
De azt Viktátor sikeresen elérte nálad, hogy már nem bírsz másban gondolkodni, csak két táborban :)
A Fideszt egyébként Orbán erősen kopó mítoszán túl már tényleg nem tartja egyben más, csak a sok-sok éve kondicionált ellenségkép és ellenség-gyűlölet. Egy fideszenek teljesen természetes, hogy a balosok ellenében fogalmazza meg magát, és épp ettől, és csak ettől fideszes. Gyűlölök tehát vagyok, ez az identitás alapja, ez ad önigazolást minden fideszes elkúrás csalás lopás hazudás mögé, ez írja felül mindig mindenhol a logikát és a tisztességet. és épp ezért fektet annyi energiát a napi szintű gyűlölködésbe a fidesz. Ez olyan a fidesz és hívei számára, mint a levegő, enélkül élni sem tudnának. Ha ez megszűnne, azonnal összeomolna a fidesz mint egy kártyavár.
Ráadásul sikerült annyira behergelni a nép egy részét, hogy már ki sem tudják elégíteni az általuk keltett és végletekig felerősített hisztérikus gyűlölködést. Így ágyaztak meg a jobbiknak (és lőtték tarkón a "normális Magyarország" reményét).
"Kis szelet vet vihart arat"
És akkoriban sem volt túl rózsás a helyzet...
ezzel egyet lehet és kell érteni. szerintem az én sok évtizedes életemben most vagyunk ettől a legmesszebb, pedig láttam a Kádár-rendszert is.
No és mit mondott az Echó meg a Láchíd, hm?
A Kádár rendszer ilyen szempontból sokkal tisztább volt, lévén egy-két tősgyökeres munkásőrön/besúgón és a rendszer haszonélvezőin kívül, lényegében mindenkinek elege volt a szocializmusból, így volt közös nevező.
Tudod, attól félek, hogy nem csak a tünti szervezésére nem volt elég ennyi idő, kellett volna még vagy két hét, hogy tízszer ennyien legyenek, (tényleg, ki akadályozta, hogy várjanak még két hetet a szervezők? Csak nem a Tarlós foglalta le akkorra Orbánnal együtt a fővárost a tüntetők elől?), tehát én igazából attól félek, ami minden (egyre fokozódó) erőszakos hatalomgyakorlás megszüntetésekor szokott ellenérvként felmerülni: - Pont most kell abbahagyni, pedig ilyen picire voltunk már a megoldástól! Szerintem Orbán hívei, miután a vezérük mindent lerombolt, amihez hozzányúlt, még 2014. tavaszán is azt fogják mondani: Ehh, pedig ha még két hétig kormányzott volna... Vagy még egy ciklust...
Összehasonlítani a január 2.-ai tüntetést valóban nem lehet almával vagy körtével, csak azzal, hogy a baloldalt még buszokkal sem lehet utcára ráncigálni normális esetben. Minimális programja pedig pont a január 2.-ai tüntetésnek volt: Az 1989.-es Alkotmány, vagy legalább is a szellemének visszaállítása.
Gazdasági programok nem utcai tüntiken szoktak megfogalmazódni. Azokat felelős politikusoknak illik kitalálni, és támogatást szerezni hozzá itthon-külföldön, gazdaságilag-politikailag...
TE nem tanultál történelmet, vagy TE vagy 13 éves. Egy példát mondok a sok közül: 1989., Magyarország.
Tisztára az az érzésem, mintha Orbán az I. Világháború, valamint a Károlyi-kormány után, keményen szembe megy az Antanttal a tárgyalóasztalnál, miközben itthon megelőzi a bolsevik forradalmat. Jó közönség hozzá az, aki szerint vagy az EU érdekei érvényesülnek velünk szemben, vagy a mieink velük szemben, mert egyrészt könnyen összekevered az EU-t az Antanttal, másrészt imponál neked a macsó viselkedés, ha bele is pusztulunk...
Azt azért megkérdezném az ilyen hős hazafiaktól, különösen az idősebbektől, akik ennyire a nemzeti érdekek hazai megoldását követelik, hogy mondjuk '56-ban is ellenezték-e, hogy nyugati-amerikai segítséggel döntsék meg a magyarok a diktatúrát, ha itthon nem lehet?
lett belőlük SZDSZ,MDF,FIDESZ,MSZP meg MSZMP,Szoc-
dem,Kisgazda meg Mégkisebbgazda,mi pedig megmaradtunk Pártokonkívülinek.Ez is politizálás.
A demokráciáról tudjuk,hogy mit jelent:mindenki egyenlő,csak vannak egyenlőbbek,akár csak a népi demokráciában.A részeges analfabéta szavazata ugyanannyit ér,mint mondjuk az enyém.
Csakhogy analfabéta szeszkazánnal Dunát lehet rekeszteni,belőlem meg csak egy van.Világos,hogy nem az én politikai véleményem fog számítani,hanem akiket a "még egyenlőbbek"le
tudnak itatni. /képletesen értve! /
Így aztán marad a protest-voks lehetősége.
A megosztásról papolóknak csak annyit,hogy a "Mi
sokkal jobban gyűlölünk benneteket,mint ti minket" nem a nemzeti /jobb/oldalról hangzott el.
Nos, én akkoriban már jogosult voltam választani, de nem mentem el. Nem voltam párttag sem. Nem rajtam múlt...
"A demokráciáról tudjuk,hogy mit jelent:mindenki egyenlő,csak vannak egyenlőbbek,akár csak a népi demokráciában."
Nem, nem, kedves vezér01! A "népi" azt jelenti a "demokrácia" szó előtt, hogy se nem népi, se nem demokrácia, mint ahogy a falra kötelezően kifüggesztett "Nemzeti Együttműködési Nyilatkozat" szóösszetétel azt jelenti, hogy se nem nemzeti, se nem együttműködési. Az a rendszer pedig, amelyikben mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek, - nos az bizony maga a vezér01-elvű rendszer!
Abba nőttél bele, nem hibáztatlak. Nem tudsz vezér nélkül élni, hisz életed nagy részét kényelmesen meghatározta. Már a memóriád sem a régi, korral jár. Csak legalább a fogalmakat és tényeket tisztázd légyszi, mielőtt leírod!
@maskep: Szerintem mondj többet. A nyugati hatalmak abból lettek nagy királyok, hogy gyarmataik voltak (persze manapság egyre inkább visszanyal a fagyi) vagy hogy olyasmijük van ami másnak nem (norvég olaj, svájci bankrendszer, svéd semlegesség), ezzel lehet biztosítani a kenyér és cirkusz fontosabbik (kenyér) feltételét. A hozzánk hasonló országoknak elsősorban a cirkusz marad, mint az ma is látszik - szerencse kérdése, hogy tudsz-e röhögni a cirkuszon vagy inkább sírnod kell.
Már bocs, de kár mást leszólnod, mert nagyon naiv az elgondolásod. A demokráciában ugyanúgy vannak egyenlőbbek, mint más rendszerekben, legfeljebb jóval behatároltabbak a lehetőségeik. De, aki olvasgatja a híreket, az pontosan látja, hogy mind az USA-ban, mind a nyugati demokráciákban igenis kategóriákkal több joga van azoknak, akik megfelelő anyagiakkal/kapcsolatokkal rendelkeznek, mint másoknak. Nálunk ugyebár ez még fokozottabban érvényes, de maga a rendszer mindenhol egyforma.
Hát ezen jót röhögtem. Szerintem kicsit mélyebben kellene "utánaolvasni" a témának, mert az, hogy valóban nincsenek dogmáik, még nem jelent semmit. Mondjuk kezdhetnéd ott, hogy elolvasod, mit írnak maguk az izraeliek az ortodox vallási fanatikusaikról, valamint a hazájukban lassan apartheidi állapotokról.
Amúgy pedig:1985-ben csak MSZMP létezett,csak az ő
/Hazafias Népfront néven futtatott/jelöltjeiből lehetett válogatni.
Én némileg átvitten értettem a dolgot. ;) Fóbiáinktól nem akarunk szabadulni.
"egyébként jó a blogja,ajánlom másoknak is."
Köszönöm! Legalább 1 valakinek tetszik. Na jó, Önnel együtt már vagyunk 5-en is. :) Kicsiny, de ütőképtelen csapat! ;)
"További szép napot !"
És sok locsolót!
Választójogi reform: többes jelölés - pluralizmus nélkül (1961-1989)
www.elsovalaszto.hu/index.php?op=leveltar&type=1961
"Két választást követően 1966-ban egységesítették a rendszert (...) A törvény által lehetővé tett többes jelöléssel az 1967-es választásokon a 349 mandátum elnyeréséért még csak kilenc, de még 1980-ban is csupán 15 helyen éltek. Az egypártrendszerben a szavazás jellege és tétje alig változhatott meg.
Az 1985. évi választásokkor a választójog újraszabályozásának szellemében, mintegy új elemként kötelezővé vált a kettős és a többes jelölés. A parlamenten belüli érdekképviselet biztosítása érdekében 35 fős országos listát határozott meg a törvény, s ismét bevezették a pótképviselői, a póttanácstagi intézményt. Az igazi új szint a kettős - ill. többes - jelölés bevezetése jelentette, 294 választókerületben kettős, 58-ban pedig többes jelölés történt a jelölőgyűléseken. Az országgyűlési képviselők száma - a 35-ös országos listán szereplőkkel együtt - 386-ra növekedett.
Az 1985-ben megválasztott országgyűlés későbbi tevékenysége hozzájárult a politikai pluralizmus újjáéledéséhez, majd térnyeréséhez. Az 1989 nyarán lefolytatott képviselői pótválasztásokon már több párt jelöltje küzdött egy-egy parlamenti helyért, s ezeket rendre vagy a független jelöltek, vagy pedig a közös jelölteket állító ellenzéki pártok nyerték el."
---
Választások Magyarországon - 1985
www.xxszazadintezet.hu/rolunk_irtak/keleten_a_helyzet_valtozatlan_azok_a_forrongo_80_as_evek.html
"A korszakban az alternatíva lehetőségét eloször kínáló 1985-ös választások hátterét, részleteit ismertette Szerencsés Károly történész.
Mint mondta, a ´80-as évek elején a gazdasági válság szembetunő jeleként mutatkozó áremelkedések, a belső változtatási igény, illetve a külföldi nyomás együttesen állhatott annak hátterében, hogy 1985-ben a korábbiaknál szabadabb választások vezényelt le a pártvezetés.
"Azzal, hogy bevezették a kettős jelölés intézményét, megadták a választás lehetoségét az embereknek, ha nem is politikai irányzatok, de személyek között." - mondta. Az új választási szabályokat már 1983-ban megalkották. Ekkor döntöttek a kötelező kettős jelölésről, a 35 fős országos lista újbóli bevezetéséről, és konkretizálták a visszahívhatóság intézményét."
Lehet, hogy nem a kormánynak van miniszterelnöke, hanem a miniszterelnöknek kormánya - de ez a kormány elsősorban Magyarországé, és nem Magyarország a miniszterelnöké.
Majd, ha harmonikus zenét szeretnék szolgáltatni vasárnap délután kedvtelésből, vagy pénzért, akkor szólok. De - nem mellékesen - én itten állampolgár vagyok, nem zenész, nem is alattvaló.
Na ezért szarják le a népek a politikát. A kisebbség meg beáll pártok mögé és kutyaként ugat.
Mikor lesz végre az, hogy nem fizetünk a 386 ingyenélő képviselőnek egy darab szart sem? Mi vagyunk a munkáltatójuk. Megthetjük.
Közhely, hogy ezt a "Mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek" paradoxont Orwell pont demokratikus oldalról egy tekintélyuralmi rendszerről írta. Nem jobbról, mert Orwell köztudottan baloldali volt ("Üdvözlet Katalúniának").
Lehet persze finomítani a kijelentéseket, másik oldalról néha így is túlterjengek... De a lényeget kettőnk közül én ragadtam meg (jól), te pedig árnyaltad (helyesen), úgy állítva be elsőre, mintha cáfolnál (hmmm)...
Te kinyilatkoztatsz, értem. Azt is érteni vélem, hogy miért... De legalább önmagadat becsüld meg azzal, hogy valós tényekre alapozod az elméletedet, vagy ha tények ismeretéhez jutsz, legalább vizsgáld át. Az önbecsülésed helyreállítása mellet azért is, vitaképes legyél: Esetleg olyanok is elgondolkozzanak azon, amit írsz, akik nem ugyanarra a színkombinációra és vezérlési módszerre gerjednek, mint te.
Az én véleményem szerint a civilek nem jobboldali meg baloldali politikát szeretnének, hanem tökmindegy milyen oldal politikát, ami becsületes, nem lopja el a befizetett adót, igazat mond. A civilnek nem az a feladata, hogy beálljon az egyik oldalra a másikkal szemben, hanem az, hogy olyan politikai rendszert tartson fel a pénzéből, amire nem kell figyelni, nem kell felügyelni, hanem működik magától. Ha meg nem működik akkor jól seggbe lehet rúgni.
Még mindig a hétvégi tüntetést ragozzátok? Nagy hatást tehetett rátok.
- Fidesz: Bibó-kollégisták, vagyis társadalomtudományokat a demokrácia mellett elkötelezetten tanuló diákok.
- MDF: Az úgynevezett "nép-nemzeti" ellenzék. Sokan mondják rájuk, hogy az MSZMP-ből nőttek ki, holott "csak" arról volt szó, hogy Kádár őket nevezte ki "őfelsége hivatalos ellenzékének", és elfogadta-tolerálta így-úgy, szemben a "demokratikus ellenzékkel"
- SZDSZ (Szabad Kezdeményezések Hálózata): Az egykori demokratikus ellenzék utódszervezete, melyet (a népnemzetiekkel ellentétben) Kádár nem tolerált.
- FKgP, MSZDP: Ezek gyökereire már annyira nem emlékszem, csak arra, hogy a "történelmi őártok" nevében próbáltak újjáéledni.
- KdNP: (Kereszténydemokrata Párt): Ez a legszebb! 1989-ben végeztek egy közvélemény-kutatást a pártok népszerűségéről. A teljes dilettánsok kiszűrésére beletettek egy nemlétező pártot is: kereszténydemokraták. Ez a nemlétező párt 1989.-ben, a neve alapján 5%-ot kapott volna. Ezután alakult vagy féltucatnyi hirtelen - az egyik vezetője hat évet kapott szélhámolásért, mikor kijött a börötnből, szerepelt a Friderikusznál.
Csak azért vettem végig, mert annyira közhelyszerű, és annyira nem igaz, amit vezér01 állít, hogy a nyóccázezer MSZMP párttag alapította a az új pártokat, míg a demokrácia igazi hívei, a hős ellenállók azok a pártonkívüliek voltak.
Akkoriban írta Eszterházy, hogy Magyarország lakossága úgy harmincmillióra tehető, amennyiben itt tízmillió ellenálló bújtatott tízmillió menekültet a tízmillió kollaboráns elől...
A liberális demokrácia kifejezésben a " liberális" szó azt jelenti, hogy gagyi demokrácia.Még pontosabban " nem demokrácia".Ennél is pontosabban.- egy kisebbség diktatúra- demokráciája.( Pénzen vásárolt demokráciája)
De ebben semmi új nincs, ld. hippinemzedék és ami később lett belőle - Joe Eszterhas írta meg remekül ezt a jelenséget az Amerikai rapszódiában.
Ezért is hülyeség Barroso maoista múltját felhánytorgatni, ami mostanában kedvelt jobbos retorikai elem.
1.) Eredetileg a parlament baloldalán ült a harmadik rend, a polgárság. Ebben az (eredeti) értelemben a baloldal a kormány ellenzékének, más értelmezésben a progressziónak, a haladásnak a megfelelője, míg a jobboldal a hagyományosan fennálló rend megtartásának, konzerválásának a híve.
2.) Politikai filozófiában a baloldal a szocializmus, vagyis a társadalmi (elosztási-fogyasztási) egyenlőtlenségek felszámolására való törekvés, szemben két jobboldallal: A liberalizmussal, mely az egyéni és választott közösségi szabadságot helyezi előtérbe, és a konzervativizmussal, mely a hagyományok, értékek, öröklött közösségek ("Isten haza, család") megőrzését tartja elsőrendűnek.
3.) Magyar értelemben baloldali az, aki lepaktál a "komenistákkal" (MSZP-vel), jobboldali pedig az, aki ellenük van. Ez maskep nem értelmezhető, ugyanis az MSZP pl. általában kifejezetten (liberális) jobboldali politikát folytatott, szemben Orbán szociális demagógia-hirdetésével.
Az, akinek elege van ebből a felosztásból, azt szerintem ezért nem érdekli jobb és baloldal, mert ez ma a megvetett profi politikát írja le, a "civilek" meg ezen kívül keresik az újat, alapvetően elutasítják ezeket a személyeket/pártokat. De értékeket biztos, hogy mindenki követ, ezeket pedig egyszerűbb, rövidebb ilyesféle jelzőkkel leírni.
"- SZDSZ (Szabad Kezdeményezések Hálózata): Az egykori demokratikus ellenzék utódszervezete, melyet (a népnemzetiekkel ellentétben) Kádár nem tolerált."
Az elmúlt rendszer éppenséggel a későbbi SZDSZ tagjait és elveit tolerálta ("tűrte"), nem a népnemzetieket.
Azért, ha utánanézel, hogy a mostani politikusaink közül hányan voltak különböző önkéntes szocialista ifjúsági politikai szervezeti tagok, akkor elég durva lesz a kép. Ha ehhez még hozzávesszük hányan jöttek politikai karriert befutó családból (tehát az előző rendszer közvetlen haszonélvezőinek közeléből), akkor pedig "szinte" mindenki. Természetesen nem mondom, hogy egy gyerek felel a szülei tetteiért, de az mindenképpen gyanús, vajon miért pont ők kerültek (szinte kizárólag) a tűz közelébe.
Elég drága pénzen szórakozunk, és ráadásul pocsék az előadás...
A jövő egyik enciklopédiájában majd eképpen definiálják a magyart.
"Nemzet mely miután leszállt a magas lóról elfelejtett lovagolni, s azt követően mikor újratanulta volna, folyamatosan átesett a ló túloldalára."
A blog arra biztat, hogy a demokrácia keretein belül ha lassan is, de fejlődve, tanulva előre lépegessünk. Viszont a ló túloldalára eséseket követően túl nagyokat zakózunk.
Most például a rengeteg "Nonprofit" KFT gründolása és a töménytelen vezetőváltás 4 évét követően társadalmi béke lesz? Már az is csoda, hogy a névváltozást követően nem "Magyarország Nonprofit Kft." lett hazánk új neve.
Szóval a demokrácia szellemiségét érteni vélők, akarók az utat nem szűkitik, hanem szélesítik.
Most pedig bárhogyan is szeretnénk azt látni, az utak egyre szűkülnek..., BEBETONOZÁS ZAJLIK, s ha a beton megköt (kulcspozíciók, X-évre előrekötött szerződések, stb., utána viszont már csak a légkalapács segít.
Na akkor lesz majd igazi rendszerváltás.
1.) Megpróbálunk felzárkózni azokhoz, akiknek volt szerencséjük meggazdagodni a gyarmataikon, és lehetővé tesszük, hogy kölcsönös érdekből most egy kicsit ránk is pazaroljanak abból a rablott vagyonból.
2.) Keresünk egy szép nagy hatalmat, amelyik megbecsüli az egyenlőséget, és megpróbálunk vele együttműködve egy szociálisan igazságosabb társadalmi elosztórendszert újraépíteni: Lehetséges partnerek: Kína, Oroszország, Észak-Korea, esetleg Kuba.
3.) Elszakadunk mindenkitől, építünk egy független, önrendelkező, speciálisan magyar utat. Ez legjobb esetben egy "kert-Magyarország" lehet, szürkemarha-rezervátumokkal, gelencsérekkel, afaluhatárántúlranemmegyek-kel.
Tudom, van egy negyedik, elméleti út is: Nyugati gazdagságot és életszínvonalat keleti autarchiával. Ne próbáljuk meg, hiába ígéri Orbán vagy a Jobbik! Vagy bezárkózás, vagy (anyagi) jólét.
Nekem tetszik ez a kert-Magyarország koncepció: Szép, szegény, tisztességes, nemzeties élet. Te is szeretnél hatvan évig disznópásztor lenni?
...anno "10 ember" kitalálta nekünk, hogy NAMOSTCSINÁLJUNK EGY BAZINAGY RENCERVÁLTOZÁST !!!!!... gyorsan megszüntették átjátszották a gyárakat, kis- és nagyvállalatokat a multiknak, pénzembereknek..(MRP, MEG EGYÉB NYALÁNKSÁGOKKAL...)..., A ZEMBEREKET KILÖKTÉK AZ UCCÁRA, HOGY NAMOST PRÓBÁLJATOK ÉLETBEN MARADNI , HA TUDTOK !!!...EHHEZ ADTAK EGY KIS TÖRVÉNYI SEGÍTSÉGET, KORENGEDMÉNYES, KORKEDVEZMÉNYES NYÖGDÍJKÉNT..., haverjaikkal együtt sikerült SZÉTLOPNI A MAGYAR NEMZET VAGYONÁT....., ÉS VÍGAN ODAJUTTATTÁK AZ ORSZÁGOT EGY FENEKEDŐ CSŐD KÖZELÉBE....MOST ITT TARTUNK....SZIDJÁK A FÉL ORSZÁG MUNKANÉLKÜLIJEIT, LÉTMINIMUMON, ALATTA ÉLŐIT, ..
FILLÉRES NYÖGDÍJOKON ÉLŐIT....AKIK HATALMASRA DUZZADT ÉLELMISZERÁRAKAT, REZSIKÖLTSÉGEKET KAPTAK MÉG A NYAKUKBA, HOGY TÉNYLEG KIHULLJANAK A ROSTÁN.....ÉS ŐK, BOLDOG FELSŐ-, KÖZÉP, STB. TÍZEZERKÉNT A FELHALMOZOTT, ÖSSZELOPKODOTT VAGYONUKAT VÉDVE, TOVÁBBI JOGFOSZTÁSOKAT, KIZSIGERELÉSEKET KÉSZÍTENEK ELŐ....
TÉNYLEG HISZI VALAKI, HOGY A MAGYAR NÉP EZT AKARTA ??????????????????????
Persze, ha az igazság érdekel, akkor is, ha nem tetszik...
Ebben az esetben azonban nem beszélhetünk valódi rendszerváltásról. Egyébként sincs teljesen igazad lévén a valóban komolyabb forradalmak esetében ez nem feltétlenül igaz. Persze ott is igyekeznek átsorolni néhányan az "új oldalra", de ez nem mindig megy...
De ha a konszenzust látszólagos egyetértésnek tekintjük, akkor ok, volt konszenzus (oh my God):) Jobb helyeken ezt aljas manipulációnak nevezik.:) Pl. a komcsik azt hazudták, hogy rendszerváltozás lesz, háttérbe vonulnak, átadják a stafétabotot, ezért születhetett meg a "konszenzus" (mi nem csinálunk forradalmat, ti elmentek csöndben, midnenkinek jáú lesz)
Jah, hogy nem mondták el, hogy ez csak sima időnyerés és a privatizáción keresztüli hatalmi pozíciószerzés?:)) Még mindig tartom, nincs személyigazolványod:)
Az elmúlt rendszer a későbbi SZDSZ tagjait és elveit tűrte. Magam is átéltem azt a kort.
Az MSZP és sz SZDSZ későbbi összenövése is talán ezt igazolja.
Na erre nem sok reakció lesz, mert teljesen igazad van.Sőt! Az ország szétszedése már akkor elkezdődött amikor kiderült hogy az oroszoknál nagy változások lesznek,vagyis a80-s évek elején.Akkor már nyilvánvalóvá vált hogy Gorbacsov szétlöki ezt a rendszert, így nálunk elkezdték a különböző üzemekben a kiszervezéseket/kft stb/. Mire bukott a szocializmus már az "új" rendszerben el lehetett adni a néptől ellopott javakat.Vagyis Rákosi után, végleg kisemmiztek bennünket az elvtársak.Szeressétek őket!
A "végre mindenki politizál" csak részben igaz,ugyanis az hogy itt jó páran bizonygatjuk a másik tudatlanságát, meg ha valamiért tüntetni kell, pár tízezer embert mindig lehet mozgósítani ez még messze van a valódi politizálástól, vagy a normális párbeszédtől. Sokkal több információt kellene az embereknek begyűjteni ahhoz, hogy kicsit tisztábban lássák mi is zajlik a fejük felett.De! Ez időigényes és a tisztelt politikusok a média segítségével tesznek arról,hogy nehogy mögé lássanak a kulisszának! Arról nem is beszélve,hogy akik itt kommentelnek, még azt sem olvassák el tisztességesen amit az ember ide leír, mint valamelyik nap úgy válaszol nekem valaki,hogy "elég volt az első sort elolvasni". És? Abból mit szűrt le? Én legalább elolvasom a másik írását végig, mert csak egészében lehet egy gondolat menetet megérteni. Olyan ez mint amikor kiemelnek egy cikkből egy mondatot és azt tényként állítják be.Holott egészében teljesen más értelmezést kapunk. Meg felteszek valami linket és jön a kifogás,Hogy hát én ilyet nem nézek, vagy nem olvasok.Hát aki egy oldalúan informálódik az ne álljon le vitatkozni, mert féloldalú infóval csak beégni lehet. Na! Ezt is hosszúra fogtam.