BKV foglalás május elsején

2012.04.11. 07:00 Döry L.

Május elsején aktivisták világszerte feltörhetik a közösségi közlekedést és azt ingyenesen igénybe lehet majd venni, csakúgy mint március 28-án New Yorkban.

Gagyi Ágnes a megérzéseink szerint helyesen állapítja meg az Occupy Wall Street (OWS) mozgalomról, hogy annak fő mondanivalója egy fehér középosztálybeli, balos politikai tudatú (öntudatlanul nacionalista) Amerika részszempontjait képviseli univerzalista köntösben. Ettől még az akcióik helyi gyakorlatai példamutatóak és hasznosak lehetnek világszerte.

Bár ebben az esetben mintha a görögök "nem fizetek" polgári engedetlenségi akciója lenne a múzsa múzsája: legutóbb ugyanis az OWS aktivistái és több közlekedési szakszervezet tagja (ami már önmagában elég előremutató), hivatalosnak tűnő feliratokat helyezett el a metróbejáratoknál, ami arra bíztatta, az embereket, hogy bátran vegyék igénybe a szolgáltatást - ingyenesen. Elfoglalták, majd megnyitották a metrókapukat és a szolgáltatást mindenki ingyen vehette igénybe.

De nem abból a célból, hogy mindenki átélhesse a bliccelés örömét, hanem azért, hogy rámutassanak arra, hogy a közösségi közlekedés önkormányzati fenntartói évtizedeken keresztül tudatosan véreztették ki, finanszírozták költségeinek szintje alatt a "BKV"-ikat, ennek következményeképpen a közösségi közlekedési vállalatok eladósodtak a Wall Streetnek. A napi szinten érzékelhető következmény pedig a jegyárak növekedése és a szolgáltatás leromlása (mennyire de nagyon ismerős) és mindez kiáltó ellentétben azzal, hogy eközben a gazdagok mégis profitálnak a közösségi közlekedés működéséből: 2018-ra minden ötödik dollár a hitelezőké lesz.

Ha a magas jegyárak miatt valaki kimarad a közösségi közlekedésből, akkor azért nem ő a hibás, hanem akik az ő adójával felelőtlenül, vagy éppen rosszhiszeműen gazdálkodtak, ezért – ha csak egy napra is szimbolikusan – de visszaveheti a tömegközlekedési vállalatát. A BKV-val persze számos ponton más a helyzet, mert az állam egyrészt néha önt bele pénzt, ami közadósság lesz, másrészt a közelmúltban a szolgáltatások ellehetetlenítése nagyon gyanúsan egy privatizációt készíthet elő. De a BKV-val szintén rosszul sáfárkodunk és erre a tényre rá lehetne mutatni egy május elsejei BKV foglalással. Már ha működni fog aznap a vállalat - egyébként ott a már bizonyított BKV pótló.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr844373243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Készítsetek egy FB event-et és nosza, terjedjen úgy is! Mert 3 hét alatt elfelejtik az emberek :)... :(
Áhá, most már értem, hogy mire is vonatkozik NY-ban a sokfelé felpingált "General strike May 1st" graffiti és felirat:)
Ezt a posztot most nem teljesen értem. A BKV jegyárai az elmúlt két évben nem emelkedtek, a főváros pedig az elmúlt másfél évben erején felül tett bele pénzt a cégbe - korábban az volt a szokás, hogy négy éven keresztül mínuszos a cég, majd kormányváltás után az állam átvállalja az adósságot. Az kétségtelen, hogy az alkalmi használók számára a vonaljegyek nagyon drágák, ezen valami furcsa okból nem akar változtatni a BKK.
most nem azért de nálunk a metró bejáratnál csak biodíszletek vannak, nincsenek kapuk (elég nagy baj amúgy), nem kell azt elfoglalni, csak lesétálni, és kész.
minden nap ingyen veszem igénybe mióta nem nyújtanak kielégítő minőségű szolgáltatást
autóra gyűjtök, már nem lopom sokáig az igazgatóság prémiumát.
Még jó, hogy május elsején nálunk a 'zemberek a ződbe mennek ki, és nem békávéba be :-)
@andriska: "a főváros pedig az elmúlt másfél évben erején felül tett bele pénzt a cégbe"

Politikusaink pedig éveken keresztül erejükön felül vittek ki pénzt a BKV-ból (is). Köztudott, hogy a pártfinanszírozás megoldatlansága és átláthatatlansága arra ösztönzi ezeket a szerencsétlen nyomorultakat, hogy két kézzel lopjanak mindenhonnan, ahonnan csak lehet és ahonnan nem, onnan (is). Mivel félnek közben, hogy a sudár lámpaoszlopokat a közvilágítás egyébként áldásos eredeti céljaitól alapvetően teljesen eltérően is felhasználhatja a városi lakosság, ezért bebasznak időnként egy nagyobbacska összeget, nehogy kitörjön a parasztgyalázat. Ezt persze a tőlünk beszedett (inkább elrabolt) adóból teszik. A pénz egyszerűsített útvonala tehát - kihagyva a tömegközlekedést - a következő: a mi zsebünk --> a politikus zsebe. A nem túl bonyolult folymatábra megértése után már csak egyetlen kérdés maradt. Hova a faszba tettem a puskámat?
@dumdidum42: Semmi gond, fizetjük mi helyetted a jegyek árát, meg fizetjük helyetted a villanyt, meg adózunk, hogy legyen segílyed :-((

Fekete merdzsó lesz, vagy bömös?
@dumdidum42: Ha nem kielégítő a szolgáltatás, akkor mért veszed igénybe? Ha szerinted a BKV ár/érték aránya nem megfelelő, akkor nem kell használnod.
@qwertzu: A költségek lefaragásával lesz megfelelő. Ingyen a szar is jó. :-)
@s: Értem én is, csak rühellem, amikor a lopós kis buzik azzal takaróznak, hogy szar a szolgáltatás. Ha szar a szolgáltatás, akkor lehet gyalog, biciklivel, robogóval, autóval vagy taxival közlekedni.
@andriska:
nem csak az alkalmi használók számára drága, hanem mindenki számára, aki nem kedvezménnyel utazik...
@Pierr Kardán: Én csődbe megyek, nem ződbe.
@s: a puska keresgélése nem túl demokratikus megoldása a dolognak, pl. le lehet csukni az elkövetőket (ez éppen folyamatban), meg el is lehet kergetni az elkövetőket (ez már megtörtént), ha pedig újra elszúrják, akkor megint el lehet kergetni azokat, akik ebben részt vettek. Nem gondolom, hogy most minden rendben lenne a fővárosi cégeknél, de azt talán elfogadhatjuk, hogy most már nem platós IFÁ-val hordják ki a pénzt a hátsó kapun.
@qwertzu: A BKV-nak mint minden más szolgáltatónak biztosítania kell a minőségi szolgáltatást megfizethető áron. Az nem alternatíva, hogy csak azok közlekedjenek, akik megtehetik, hogy autóval járnak a többiek meg dögöljenek meg, mert akkor mindannyian megfulladunk.

A tanulság az én számomra a bringázás, de a városnak abban is lépnie kell, hogy a kerékpárosok számára vonzóvá tegye az utakat - ez hosszútávon a legolcsóbb módja a közlekedésnek. Itt talán már van némi előrelépés - adjunk egy kis esélyt annak, hogy ez kiteljesedjen.
@Kivlov: Teljesen igazad van, a teljes árat fizető bérletesek számára is drága a szolgáltatás, valójában rengeteg pluszpénzt kéne beletenni a cégbe ahhoz, hogy jól tudjon működni. Úgy számolják, hogy kb. 500 milliárd beruházás maradt el a közösségi közlekedésben (és itt nem is szóltam még azokról a nagyon fontos fejlesztésekről, amikkel a BKV igazán versenyképessé válhatna), ezeket valamilyen módon pótolni kell.

Szerintem jelentős előrelépés, hogy az elmúlt két évben nem emelték a jegyek-bérletek árát (ami figyelembe véve a költségek növekedését (az üzemanyag és az energia ára jelentős költségfaktor), ez jelentős versenyelőnyt jelent már az autózással szemben, ami meglátszik a fizető utasok számában is, itt már növekedés látható. Szerintem is csökkenteni kéne a bérletek árát, pl. kedvezményes ÁFA-kulcs bevezetésével, de erre egyelőre a kormány nem mutat hajlandóságot. Szerintem ha sikerül a szolgáltatásminőséget emelni (pl. új buszok forgalomba állításával, forgalmi korrekciókkal, apró hiányzó beruházások megvalósításával), akkor a BKV újra vonzóvá válhat. Én nagyon bízom benne.
@qwertzu: Én se fizettem tavaly október óta egyszer sem a BKV használatáért (heavy user vagyok, egy héten négyszer utazom át a várost).

És tudod, miért nem? Mert kiszabottul elegem lett belőle, hogy 25 éven keresztül fizettem a bérletet, tolom az IPA-t, az EVA-t (ami most lett 30-ról 37 százalék, ugye!!), és egy ROHADÁS az egész! Ellopták az adómat, a bérleteim árának egy jó részét, cserébe meseszerűen öregek már a buszok, a metró majd' minden héten füstölög vagy kigyullad. Mocskosak a járművek (a takarításra szánt pénzt is ellopták), a biztonsági őrök bunkók (és nem is lenne rájuk szükség, beléptetőkapus rendszer kellene, csak a biztőrökön többet lehet lopni).

Ebből van elegem. És NEM, NEM OPCIÓ, hogy ha nem tetszik, akkor ne használjam. Hogy a répába menjek át Újpestről a 12. kerületbe napi szinten BKV nélkül?!

Ha többé nem fogják ellopni a pénzem, akkor újra fizetni fogok érte. Nem várok el 3 évente buszcserét, de azért báz, nehogy már fizessek az undorítóan koszos, leharcolt, rozoga járatokért többet, mint mondjuk Rómában. De ha azt nézed, hogy itthon még csak nem is órásjegy, hanem vonaljegy van, azaz, ha járatot váltasz, újra lyukasztanod kell, akkor nálunk az egyik legdrágább a tömegközlekedés Európában.

Arra biztatok mindenkit, hogy ugyanúgy ne fizessen többé a tömegközlekedésért, ahogy én. Ne hagyja, hogy ellopják a pénzét a pártkasszák feltöltése miatt. Rohadjon össze a tetves kommunista BKV. Úgy látszik, ez kell. És aztán legyen helyette valami más. Mert ami most van, az még Kelet-Moldáviában is szégyen.

(Mellékes, de adalék: gyerekem születik a napokban. A TB-t is szétlopták a t elvtársak, a szociktól a szadeszen át a Zorbánékig, mindenki. Tudod mit, demagóg leszek: amit "megtakarítottam" a BKV bérleteken, kb. annyit (igazából nem annyit, mert többet) kellett kifizetnem az ilyen-olyan vizsgálatokra, Down-kór szűrésre, vérvételre, nőgyógyászra, szülészorvosra. Hát akkor már inkább erre költöm a pénzem - úgy, hogy TB-t is fizetek már vagy másfél évtizede folyamatosan. Felháborító!!!)
@dumdidum42: ez az a fajta hozzáállás, hogy mivel nem tetszik a kormány, ezért nem fizetek adót? És majd ha lesz egy másik kormány, akkor az ország másik része nem fog adót fizetni? Ez biztos nem a felfelé tartó spirál...
@andriska:
Kedvezményeket felülvizsgálni (országosan, nem csak a BKVnál). Vak, béna ingyene mehet. Diák, nyugi 50%-kal és kész. Senki másnak nincs egy vas kedvezmény se. Cserébe jegyárak csökkentése és a szolgáltatási színvonal javítása egyszerű, viszonylag kis költségű dolgokkal. pl: tiszta járművek, normális tájékoztatás stb.
@dumdidum42: Te nem csak az igazgatóság prémiumát lopod, hanem a mi pénzünket is. Én kicsöngetem a 10-ezret havonta ezért a szar szolgáltatásért, mert attól, ha más lop, én még nem leszek tolvaj!

Mindenkire vonatkozik, aki itt kérkedik azzal, hogy nem fizet a közlekedésért: ugyanolyan gazemberek vagytok, mint akik nagyban csinálják, csak a saját piti szinteteken. Csodálkozom, hogy egyáltalán nem szégyeltek ilyesmit leírni!
@andriska:
Erején felül?
A költségek 1/3-át (33%) kellene beletennie. Ehhez képest kb. 1/20-át (5%) teszi bele.
Ezért ilyen kurva a drága a BKV-jegy és -bérlet, aminek valahol 200 Ft, illetve 6000 Ft körül kellene lennie (lásd pl. Pozsony).
Basszátok meg, a vitézy fiatalabb, mint a metrókocsik. Nekem a metró lenne a legjobb, de leálltam róla és addig nem is fogom használni, ameddig nem lesz folyamatosan három egymást követő elfüstölés nélküli hónap. Faszom se akar bennégni és "AZ ISMERETLEN UTAS" feliratú márványtáblaként végezni a BKV hősi halottjaként. Ezt bérlettel csinálom persze, mert becsületes gyerek vagyok amúgy.
@-kraci-:
A bkv meg tőlem lop, amikor a havi 10ért lóf*szt se ad, max egy kis füstmérgezést a metróban...
Mindenkinek, aki szerint a bliccelők rohadékok: nem tűnt fel még, hogy Magyarország milyen lett mostanra? Amit nem harcolsz ki magadnak, az nem a tiéd, arról nem is álmodhatsz, eltaposnak.

Szégyen. Én igenis szégyellem magam, hogy idáig jutottunk, miért kell ahhoz Németországba, Norvégiába, Spanyolországba, Olaszországba mennem, hogy élhetőbb legyen a környezet? Nyilván ott is lenyúlják az adó egy részét, mert korrupciómentes állam - szerintem - nincs, de láttátok már pl. a hannoveri tömegközlekedést? De ezernyi példát lehetne még említeni.

Igen, szégyen, ami itthon megy. De ha nem akarsz te is emigrálni, akkor
A, szopósorra állsz, értelmetlenül fizeted mások jólétét
B, elveszed, ami jár.

Borzasztó, hogy ide jutottunk. Szerintem sokan vacillálnak rajta, hogy a gazdasági nehézségek ellenére is külföldre menjenek, mert előbb-utóbb mindenkinél elszakad az a bizonyos cérna...
Csak tudnám, hogy miért véditek ezt az útonálló, lehúzó, mutyizó, közpénzen hízó és vért szipolyozó, és a lerobbanás szélén tántorgó céget a tahó főnökeivel és a primitív verőembereivel együtt, miközben szemmel láthatóan kivételezettek százai, ha nem ezrei utazhatnak ingyen a járművein, mindenféle kontroll és szankcionálás nélkül, sokszor a rendesen fizető civilek szeme láttára ... Lelki rokonaitok talán?

Könyörgünk egy páran a normális nyugati modellek bevezetéséért ezen a téren is ... Miért kell egy tömegközlekedést bonyolító szerveződésnek ennyire európaiatlannak, szemérmetlenül rablónak, lábszagúnak és szánalmasnak lennie?
@qwertzu:
Ez nem ilyen egyszerű, ugyanis a BKV monopolhelyzetben van, és az a szerv (főváros) szabja meg az árakat, amelynek épp a BKV körmére kéne basznia, ha túl magasra emeli az árat.

Viszont a BKV-ban mindenki adója benne van, évi (ha csak a tényleges adófizetőket számolom - azaz azokat, aki valóban fizet is) kb. 100-150 ezer Ft.
Ha visszaadják az én részemet belőle, akkor járok mással.
Ennyire egyszerű.
Ami te nyomsz, az meg színtiszta demagógia.

@andriska:
Nem, mi?
De csak azért, mert már kicsinek bizonyult hozzá a platós IFA, azóta beszereztek egy billencs Kamazt.

@-kraci-:
B verzió: gyáva vagy lógni.
@Syolos: "És NEM, NEM OPCIÓ, hogy ha nem tetszik, akkor ne használjam. Hogy a répába menjek át Újpestről a 12. kerületbe napi szinten BKV nélkül?!"

Gyalog, biciklivel, robogóval, autóval vagy taxival. Leszarom. Ja és hőbörögni csak a fizető utasoknak lehet, a bliccelők a lopós politikusokkal vannak egy erkölcsi szinten.
@Kivlov: Igen, javasolta is a minap az LMP: www.parlament.hu/irom39/06044/06044-0008.pdf olyan felháborodás lett belőle, hogy csak na, pedig 90%-ra csökkentés szerepelt csak benne. (Azt azért ne felejtsük el, hogy az 50%-os vonatjegy is sokak számára megfizethetetlen, valahogy meg kell oldani, hogy korlátozottan, de mindenki tudjon utazni.)
@Közbiztonság Szilárd: Hogy ki a demagóg azt ne kezdjük el feszegetni. Sok mindenben van benne mindenki adója, amiért mégis fizetni kell. A kenyérben is benne van mindenki adója, mégse lophatok kenyeret a Tescóból.
@Közbiztonság Szilárd: egyszerre több dolgot kérsz, amik némileg ellentmondanak egymásnak. A BKV idei költségvetése 139 milliárd, ebből 51 milliárdot fizetnek kb. az utasok (bruttó), ez 37%, valóban kicsit sok - ezt csökkenteni kellene. Az állam beletesz 16 milliárd fogyasztói árkiegészítést (miközben 26 milliárdnyi szolgáltatást ír elő) és 32 milliárd működési támogatást. A főváros is tesz bele, csak éppen nincs saját adóbevétele, amiből még pénzt tudna előkaparni, mert a parkolási pénzek a kerületekhez mennek és továbbra is tökölődés megy a dugódíjjal. Ezzel együtt nem túl reális a menetdíjak árának csökkentése csak akkor, ha az ÁFÁ-t csökkentjük (ÁFA mint átfolyó tétel), mert a BKV költségvetéséből túl sok pénzt nem lehet kivenni - vagyis lehet, de annak a szolgáltatásminőség súlyos kárát látja. Szóval az ÁFA-csökkentés nem volna rossz dolog, de az ugye pénzbe kerül és most éppen úgyis befeszül szeretett kormányunk a fővárosnak.
@dumdidum42: Tőlem és a többi becsületes adófizetőtől lopsz. Az ilyenek miatt kell ilyen magas adókat fizetnie annak, aki rendesen bejelentve dolgozik és adózik.
@andriska: Miért kell mindenkinek utaznia? Ez súlyos tévedés!
@ekszvájzed: Tényleg hülyén érzem magam, hogy itt a BKV-t támogatom, miközben egy szarkupacnak tartom, de azért vegyük észre, hogy a működő nyugati modellek bevezetése irányába jelentős lépéseket tett a BKK. A bkk.hu-n tényleg kinn van egy csomó minden, nézegesd meg egy kicsit.
@online távmunkás: Például mert orvoshoz akar menni, meg akarja látogatni a családját vagy valamelyik ismerősét, esetleg elmegy két napra nyaralni. Ezeket - a rászorulók esetén - támogatni kell, pénzzel, utalvánnyal, bárhogy, viszont ez nem jelenti azt, hogy ennek korlátlanul ingyenesnek kell lennie.
@Kivlov: Valójában az a drága, hogy államilag kötelező kedvezményt adni, az állam pedig nem fizeti a kedvezmény összegét a BKV-nak.
A regisztrációs jegyet is azért törölték el a MÁV és Volán járatain, mert kiderült, hogy jóval többen utaznak ingyen, mint amennyit az állam kifizet. Pedig nem sok kalauz/ellenőr vette komolyan, hogy a regisztrációs jegyet ellenőriznie kell...
Lerablózzátok, letolvajozzátok itt a sarcot sokallókat, és nemtetszésüket emlegetőket, miközben nem értitek - direkt nem akarjátok érteni -, hogy a civilizált világban az átlagfizetésnek csupán töredéke a tömegközlekedés ára ???

Mert ott ahhoz mérten, amit arrafelé az ember a munkájáért kap, elenyésző az, amit egy ilyenféle vállalkozás a szolgáltatásáért (és ott valóban szolgáltatásért!) cserébe eligényel tőle.
@andriska: Korábban volt olyan rendszer, hogy aki orvoshoz ment, annak a beutalójával ingyenes volt a vonat/busz. Ez működik még?
Annak nincs értelme, hogy folyamatosan jár a kedvezmény és az emberek 90%-ának.
Tavaly én is voltam orvosnál, mégsem kaptam egy fillér utazási kedvezményt se. Túléltem, más is meg tudja oldani.

Aki nyaralni megy, annak semmilyen kedvezményt nem adnék. Kalkulálja bele a költségvetésbe.
Az még elmegy, hogy a gyerek ingyen megy óvodába és 50%-os kedvezménnyel jár iskolába 18 éves koráig. 18 év felett nem adnék félárú jegyet a diákoknak, tudnak dolgozni a tanulás mellett, van ösztöndíj és szociális támogatás is. A nyugdíjasoknak is van jövedelme, nekik ingyenes utazás helyett maximum 50%-os kedvezményt adnék 65 év felett.
@andriska:

BKK, rendben, hajrá, várom szeretettel. Mikor lesz a várva-várt áttörés ... Nem idegelem magam, csak elképzelem,

mikor majd meglesz a 4-es metró, az Alstom kocsikkal, a hi-tech légpárnás buszok és a repülő villamosok (Európa Kiadó :)), melyek havonta csak egyszer állnak le, akkor is csak a teljes ellenőrzésre és karbantartásra ...

Meg minden metróállomáson ki- és beléptetőkapuk, a mindenhol és minden időpontban akár bankkártyával is vásárolható jegyek és bérletek, a zónarendszer, az oystercard és tsai, a működő automaták ...

Meg a korrekt és percrekész utastájékoztatás, az összes megálló pontos és artikulált bemondása, akár droidok hangján is megoldva, a 30 nyelvet beszélő, tánc- és illemtanórákon kiképzett, elegántos formaruhás személyzet ...

Hogy a tiszta és kényelmes utastereket, az utasokat zavaró és fenyegető, esetlek kizsebelő, vagy más módon inzultáló elemek hathatós távoltartását már ne is említsem.

Esetleg a következő választások után? ... :)
@ekszvájzed: London civilizált világnak számít? Ott a kedvezmények nélküli felnőtt havi bérlet ára 84,5 és 291,9 font között van. Az átlagos nettó fizetés havonta 1600-1700 font.
@online távmunkás: van valami hasonló rendszer, hogy orvosi beutalóval megtérítik - ezt faluhelyen úgy interpretálják, hogy el kell menni a háziorvoshoz, hogy írjon valami beutalót, amivel be lehet menni bevásárolni a közeli városba. Szóval a rendszer hogy úgy mondjam, nem tökéletes.

Hogy szerinted senki ne kapjon utazási kedvezményt, az számomra elfogadhatatlan - ne akarjunk katolikusabbak lenni a pápánál, inkább arra a szintre jussunk el, amin a nyugati országok vannak, vehetjük Németországot példának, de Ausztria is elég jó. Magyarországon kevés kivételtől eltekintve a közösségi közlekedést a kevésbé vagyonosak használják, hogy mindenki számára vonzóvá váljon, azon még sokat kell dolgozni.
Nagy kérdés, vajon a korábban békemeneteket szervező, most pedig az IMF-fel való minél gyorsabb megállapodást sürgető Civil Összefogás Fórumától lehet-e logikus lépéseket várni, ha az olykor „szabadságharcot” folytató, máskor viszont minden további nélkül behódoló Orbán-kormány politikájában se lehet szinte semmiféle következetességet sem felfedezni.
Ha én valakitől kuncsorgok kölcsönért, akkor:
- jó napot kívánok, ezt és ezt szeretném, mik a feltételeik, elvárásaik.
Ha tetszik teljesítem és jöhet a lé, ha nem tetszik köszönöm és odébbállok.
A kis gonosz pökhendi, sunyi, simlis módon várja, hogy majd eléviszik a mézesbödönt!

Szarházi egy nemzeti banda! A nulla, seggnyaló KDNP-sek meg keveslik a lóvét, szép kis banda!
De a májusi nagy tüntetésen elzavarhatjuk őket, készülj, mert itt az idő!
@ekszvájzed: az áttörést azért ne úgy képzeld, hogy hirtelen bejelentik, hogy augusztus 20-án áttörés, előtte két hétre lezárják a metrót és mire 20-án kinyit, addigra aranyozott kapaszkodók lesznek mindenhol :)

Számomra az az áttörés például, hogy:
- nem emelkedett a bérlet ára
- a mostani útfelújíások során foglalkoznak a bringásokkal és a tömegközlekedéssel
- a nagykörúton a villamos érezhetően gyorsabban közlekedik
- hogy használhatóak a BKV-térképek, a megállókban a megállóba érkezés ideje van kiírva, nem a végállomásról indulás
- hogy pl. az idén rendberakják az Andrássy úton a bringasávot, a Margid hídból is kihozzák azt, amit lehetett (annyira el volt szúrva hogy csak na) és hogy nagyon előremutató fejlesztések tervezése kezdődött meg (pl. villamos a Bajcsyn és a Rákóczi úton, trolik stb. stb.)

Egyik sem az a hú de nagy dolog, de az igazi áttörés ezeknek az összességéből fog kialakulni.
@online távmunkás:
Egy Volános komától hallottam, hogy kb 10 millió 0%-os jegyet adtak el, amíg volt ilyen...
@qwertzu:
A kenyérben már miért lenne benne?
A mezőgazdasági termelőket az állam tartja el?
Vagy a pékeket?
A boltosokat?
Lófaszt, koma.

Szóval nem nagyon kell itt arról magyarázni, ki a demagóg.

@online távmunkás:
Nem, koma.
A Matolcsy- meg Orbán-félék (vagy előtte Gyurcsány és Veres-félék) lopása és töketlensége miatt kell olyan magas adót fizetni. Ők ugyanis ezermilliárdokat basznak/lopnak el, az összes bliccelő meg talán 5 milliárdot.

Tudnak dolgozni a tanulás mellett?
Mondjuk egy villanykaron (ha még olyan, mint az én időmben volt) vagy pláne egy orvosin nem nagyon hiszem.

Londonban az átlagfizetés 2000 font fölött van, és ha valóban ennyi (290 font) lenne a bérlet, senki nem venne, mert az Oyster Card napi limitje 8 font, aminél többet nem von le, akármennyit utazol is, ez 30 nappal számolva 240 font.

@andriska:
Tett a lófaszt a BKK.
Egyetlen adminisztratív intézkedéssel (1 fővárosi rendelet kiadásával) be lehetett volna vezetni az időalapú jegyet. Másfél éve nem képesek rá, és még a szándékot sem látni.
Vitézy Dávidka kidobott 100 milliót autókra. Ennyiből az összes járatot fel lehetett volna szerelni bélyegzős jegykezelővel, és még a metróbeléptetőre is futotta volna.

"a nagykörúton a villamos érezhetően gyorsabban közlekedik"
Ja. Egy 35 perces úton nyert 2 percet.
Cserébe viszont elbaszta az összes zöldhullámra beállított lámpát az összes nagyobb kereszteződésben, mert arra már nem volt eszük BKK Dávidkáéknak a 7 milliós éves prémium +24 milliós éves fizetés mellett, hogy azokat utánaállítsák.

@Kivlov:
Azaz 1 év alatt minden jogosult kb. 8 utat tett meg. 4 oda, 4 vissza, 3 havonta egy-egy retúr út.
Hát tényleg szétkoptatják a tömegközelekdést.
@Syolos: Ha pár évvel ezelőtt olvasom ezt a posztot és a hozzászólásaidat, akkor én is téged ekéznélek, amiért bliccelsz, de mára sajnos teljes bizonyossággal hiszem, hogy neked van igazad, és kb. még a miérteket is jól foglaltad össze.
Én veszek bérletet, de minden egyes alkalommal az van a fejemben, hogy egyenesen valami felsővezető zsebébe teszem a pénzt, abból jó, ha 10-20% eljut olyasmikre, mint a szerencsétlen vezető vagy ellenőr fizetése, vagy épp a járatok takarítása. Ennek a tetejére jön még habnak, hogy a problémás elemeket (mindenki fel tud sorolni két-három ilyet), akik miatt különösen szar utazni, a mostanra rrrrendkívül szigorúvá vált ellenőrzéssel együtt sem tudják lepakolni a járatokról, ezért én érzem magam bazári majomnak, amikor mutogatom a bérletemet, akit pedig páros lábbal kéne lerúgni, arra csak vállat von az ellenőr, és megy tovább. (Erre egyébként azt találtam ki, hogy ha látok ilyet, és ellenőriznek, akkor addig nem mutatok semmit, amíg az adott figura a járművön van. Valamit valamiért.)
Pontosan addig voltam idealista, és osztottam a kiskapuzókat, amíg el nem kezdtem a nagy kábetűs életet, ahol lépten-nyomon azt látom, amit te. Hogy ötször adóztatnak, hogy kegyet gyakorolnak, amiért egyáltalán marad az EVA, és csak 7%-kal emelik meg, hogy az adómból baromságokat csinálnak, és a végén még bele is ugatnak az életembe, megmondják, mit egyek, hogy éljek, mit csináljak, mit ne csináljak. Meggyőződésem, hogy aki a mai körülmények között is szilárdan tartja magát, és osztja az észt a helyes polgári magatartásról, az anyuék gépéről teszi a nappaliból és/vagy egyetemista és/vagy olyan kormányközeli valaki, akinek igazából ez a berendezkedés kedvez. Plusz a maradék pár idealista, akik a pokol kapujánál is kifizetnék a belépőt, csak mert ki van írva.
@Közbiztonság Szilárd: Szilárd! Az időalaú jegyhez már írtam egy rendelettervezetet, amit a közgyűlés már több alkalommal nem vett napirendre, szóval ez engem is bosszant.

A többi viszont egyszerűen tévedés. A BKK havi 1.284e forintért _bérel_ autókat (www.bkk.hu/wp-content/uploads/2011/10/5millfeletti_szerz_20111018.pdf), ami egy kétszáz fős cégnél nem tűnik egetrengetőnek és igen messze van a 100 milliótól (konkrétan 8 évre).

A nagykörúti beruházásnál a két perc kettővel kevesebb Combinót jelent, aminek darabja egymilliárd körül volt - azok járnak most az 1-es villamos vonalán, leginkább ennyi értelme volt. A zöldhullám nézőpont kérdése: most a villamos kap mindig zöldet és nem az autósok - ez volt a cél. A két perc utanként (ha csak 1-nek számoljuk) naponta btízezer óranyi utazásidő-megtakarítást jelent, ami azért szintén nem elhanyagolható externália.

Just my two cents. (És tényleg hülyén érzem magamat, hogy védem a BKK-t, miközben csak azt mondom, hogy szerintem annyi értelmes dolog történt az elmúlt két évben, amennyi az 1990 és 2008 közötti 18 évben összesen nem történt)
@ekszvájzed:

Az a baj, hogy te, ti meg azt nem látjátok, hogy a civilizált ország ott kezdődik, hogy becsület. Tartozom magamnak és másoknak azzal, hogy nem veszek igénybe olyasmit ingyen, amiért más fizet, és főleg nem hőbörgök a szolgáltatás minőségén. De ezt mindenkinek magában kell eldöntenie, képes-e tisztességes életre, vagy az utolsó, alja cigányok szintjére akar-e inkább süllyedni...

Akkor leszünk majd civilizált ország, amikor ezt mindenki megérti, mert aki lóg, csal, lop, annak a gyereke is ebbe fog beletanulni, és csak az újabb ostoba, hőbörgő csőcseléket termeli ki. Ha majd senki nem lop, civilizált ország lehetünk, de erre a szintre csak az attitűd változásával lehet eljutni, nem úgy, hogy a parlamentet lőjük.
@Közbiztonság Szilárd: Az Oyster napi limit zónától függően naponta 7 és 15,2 font között van, sehol sem pontosan 8 font. Itt a hivatalos tarifatáblázat: www.tfl.gov.uk/tickets/14416.aspx

Az angliai átlagfizetés tavaly 26200 font volt, Londonban 33850 font. A londoni fizetés nettója havi 2100 font. Pesten tavaly az átlagos 263 ezres bruttó fizetésből 170 ezer nettót lehetett hazavinni, ehhez hasonlítjuk a 9800 forintos bérletet. Ezek alapján Londonban 120 fontért kellene a mindenre érvényes bérletet adni, ha arányos szeretnél lenni.

A magyar kis és középvállalkozások a becslések szerint évente 1000 milliárd forint adót csalnak el. Az élelmiszerek közel harmada adózatlanul, a feketekereskedelem útján éri el a magyar fogyasztókat. Ezeken gondolkozz el, mielőtt a demagóg, csak a politikus hibás dumával jössz.
@Közbiztonság Szilárd:
Inkább az átlagos menetdíjjal szorozd be, amit a nullásoktól mentesen fizettek az utazók. Több Mrd kútba dobott pénz...
@Kivlov: 10 millió jegy másfél év alatt. És ehhez jön hozzá, hogy a legtöbb buszsofőr nem ad jegyet az ismerősöknek...
@online távmunkás:
Ez egy évre számított szám...
@nál:

Én mint fogcsikorgatva, de engedelmesen fizetni kényszerülő polgár mondom ezeket, mert nem akarok balhét, meg még több sarcot (most már 16.000, persze mást nem is emeltek, az ...) és nem tudok simlizni, nem azt tanultam, ugyanis. Az ingerültségre okot adó kitételeket ne nemek címezzed, légy oly drága.

Érdekes, mikor a történelem híres és nagy tiltakozásai, lázadásai, felkelései kirobbantak, utólagosan egyetlen mai "böcsületös" liberális, "citoyen" pógár se hőbörg miattuk, így utólag, hanem nagy lépésnek, a haladás vívmányai szentesítésének tekinti az eseményeket, mondván: a nép akarata legitimizál ...

Mi van pl. a híres amcsi bostoni teadélutánnal, vagy a buszbojkottal, a vietnami behívók elégetésével, esetleg a francia forradalmakkal, hogy a 20. század első 20-30 évének a mai szélballib számára igencsak tetszetős fordulatait már ne is említsem ...

És de érdekes még az is, hogy ha a nyugati szélbalosok pl. lázadást tesznek a népnyúzó pénzmágia (Wall Street, és tsai) ellen, az itthoni lelki társaiknak nem akar smakkolni igazán ...

Miért van az, hogy az általuk amúgy lelkesen imádott Nyugatról se az alattvalókkal való normális bánásmód, se az amúgy egészséges lázadás nem akar átjönni, mivel az itteni néppel szembeni zsigeri ellenszenv erősebbnek bizonyul?
Bocsi: "nemek" helyett "nekem", korán reggel van ... :)
@ekszvájzed:
Bocs, de ennek semmi értelme.
A bostoni teadélután egy tiltakozóakció volt. A poszt egy tiltakozóakcióról szól. A kommentekben viszont életvitelszerű lógásról kezdtek beszélni, én pedig erre reflektáltam.
De ha már ilyen jó példákat hoztál, mutass egy olyan tiltakozóakciót, ami arról szólt, hogy tiltakozom ellene és közben ideológiákat gyártva használom! A te példáid pont azt mutatják, hogy ha valami nem tetszik, akkor azt bojkottálom.
Bojkott. Nem pedig ingyenes használat.
Tessék BKV-bojkottot hirdetni, aztán meglátjuk, mi lesz az eredménye.

Egyébként már a kommented második bekezdésében a néppel jössz, "böcsületös" liberálisokról papolsz, általánosítasz. Most személyekről van szó, egyénekről. Pont azt írtam a korábbi hozzászólásomban is, hogy az egyéni gondolkodásnak kell megváltoznia ahhoz, hogy Magyarország egy jobb hely lehessen. Nem érdekel, hogy mit gondolnak a "böcsületös" liberálisok szerinted, és nem érdekel egyetlen mondvacsinált kategória sem, amivel az agymosottak hergelhetik magukat és egymást. Lépjünk már ki az ostoba címkék korlátai közül!

Az utolsó bekezdésedben feltett kérdést nem is igazán értem. Mi közöm nekem ehhez? Miért tőlem kérdezed? De tudod mit? Megválaszolom.
Azért kérlek, mert olyan a vezető, amilyet a nép megérdemel. Ha a nép mint egyének sokasága szarik mindenre, törvényekre, szabályokra, szokásokra, akkor a vezetők is ezek közül fog kikerülni.
@nál:

Valóban, nem neked szólt, csak a gondolatmenetemben erre lyukadtam ki. (Liberálisozok, mint általában szoktam, mert régen én is az voltam :)) Csak azt mondtam: a mi szép új világunk :) is az efféle tagadáson és anyagi károkozásokon épülő ribilliók segedelmével kászálódott ki az elnyomatás sötétjéből a fényre egykor ...

Ill. arra utaltam, hogy a mai politikai gondolkodást egyrészben meghatározó underground ideológia éppen azt sugallja, hogy csesszél ki a rendszerrel ("tedd tönkre azt, ami tönkretesz" - Kontroll Csoport) Ez a rezisztencia egyik alapja, mely a mai ráérős lázadó ifjak csapatát vezeti. A "civil engedetlenség" rémlik?

És ha a népség maradék erkölcsi érzékével is megítélhetően szar törvényeket, rendeleteket, szabályokat hoznak, akkor mi van? Ha az állam, a rendszer direktben szívat, népnyúz, megszorít, elvesz, szarrá adóztat, stb. akkor miért nem a rendszeren vett jogos elégtétel az neked, hogy pl. ezt a tolvaj bunkó, erkölcsi károkozó (pl. az az Eleonóra nevű dagadék, vagy a nokiadobozos Hagyó, stb) és feladatait vagy nem, vagy szarul teljesítő céget valakik visszaszívatják, életvitelszerűen?

És ne mondd, hogy ezek az adódból lopnak, mert nyilván te se adnád a bkv-ban ülő rablóknak az adódat, ha megmondhatnád, mire költsék azt.

Életvitel ... Mondhattam volna már: a bkv-ra kényszerülő hétköznapi embereknek többnyire nincs pénze, ill. ami van, az egyre kevesebb, míg a sarc egyre több rajta. Munkába, iskolába, orvoshoz, vásárolni, stb. járniuk viszont muszáj, és nem maratoni-tájfutnak, bicikliznek, kocsikáznak, taligáznak, rollereznek, dodzsemeznek, gokartoznak, stb. mert arra a pénzen kívül még, se erő, se energia.

És akiket már említettem, AZ IGAZI ÉLETVITELSZERŰEK, akikhez oda sem megy az ellenőr, még közter. felügyelőkkel súlyosbítva sem, azokkal mi van?

Ha az emberek becsületes vezetőket kapnának, állítom, becsületesebbek lennének ők maguk is. Sőt: a becsületességhez is kell elég jövedelem, mert megfizethető árak nélkül igen nehéz becsületesnek maradni.

Tán a népnek kellett volna kínkamrában kivallatnia a választásokon a posztokra megméretni jelentkezőket, vagy valóvillában kiszavaztatni, hogy melyikük való az általa vágyott ill. neki leosztott helyére? Mindegyik ordas politikázós f.kalapot előtte 1 éven át 24 órában monitorozni kellett volna?

Nehogy már az istenadta nép járjon elől a jó példával, bármilyen szép is lenne, még szerintem is, a passzív ellenállás, a nemvásárlás, a nemközlekedés, az adómegtagadás, a bankok elkerülése, a média otthoni és utcai kikapcsolása, meg a kormányépületek néma, feketéllő tömegként való körülállása, valóban ... Csak közben mindenki éhenhalna szépen és még a policáj se szeretné azt már.

Bocsi, ha a "liberálist" magadra vetted, vedd úgy, hogy nem neked szólt ... Csak egy jóideje ki vagyok rájuk akadva.