Három éve utazunk a négyes metrón
Demszky 2006-os kampányújsága szerint. 2006-ban én még csak 17 éves hormonbajszos közlekedésbuzi voltam, politikával túl sokat nem foglalkoztam, de valamire ráérezhettem akkor, amikor a postaládánkban talált kampányújságot - ahelyett, hogy visszakézből a kukába dobtam volna - a fiókom legmélyére helyeztem. Milyen jó érzés volt most megtalálni!
"2009-ben a Baross térig, 2010-ben a Bosnyák térig jár majd az Etele tértől az új metró" - áll az újságban. Sajnos az újság másik fele nincs meg, ahol az Astoriától a Kálvin tér és Boráros tér érintésével Közvágóhídig közlekedő 5-ös metrót mutatja be, azt nem tudom már, hogy 2007-re vagy 2009-re ígérték-e, nem akarok hülyeséget mondani, de higgyék el nekem, az is szerepelt még a 2006-10-es választási ciklusban!
Van még néhány további érdekesség a sok sebből vérző négyes metró ígérete mellett, például a szinte kötelező villamoshosszabbítások: 1-es, 3-as villamos átvitele Budára, 17-19-es összekötése. Aztán ott van a (még akkor) Moszkva tér rendbetételének 2008-as elindítása és az Aquincumi híd építésének 2010-es megkezdése is.
2013-ból visszatekintve jót szórakozhatunk/szomorkodhatunk ezeken. Azóta viszont sok idő telt el, a felelősség már rég nem Demszkyé, a város mai állapotán a város mai vezetőségének kellett volna javítania. De valljuk be: a helyzet semmivel nem lett jobb.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A rá kidobott pénzből Budapest közlekedését értelmesen, ugyanúgy EU támogatással lehettet volnay megújítnai.
Ma már nincs más megoldás, be kell fejezni.
Azt könnyű mondani Demszky húszéves országlása után, hogy a mai városvezetésnek mi a feladata.
Ha tárgyilagosan elgondolkozik valaki, láthatja, hogy a Demszky által itt hagyott csődtömeg eltakarításán dolgozik a mai városvezetés.
(Siemens szerződés, Alsthom szerelvények, vízmű visszavásárlás stb.)
Az más kérdés, hogy sehol nem tart az egységes közlekedési szövetség (BKV,MÁV,Volán) létrehozása, legalábbis nem tudni mi akadályozza, pedig ez is már húszéves téma.
Ami úgyahogy siker történet ,noha lehet, hogy egy eladósodott országban luxus , a körúti villamos.
Persze a szerelvény lehetett volna belűl más kiképzésű, mert amit vettek, az nem könnyen járható át csúcsforgalomban.
"Azt könnyű mondani Demszky húszéves országlása után, hogy a mai városvezetésnek mi a feladata."
Emlékeztetnélek arra, hogy Demszky csak annyiszor nyert választást, ahányszor elindult, szám szerint 5-öt, zsinórban. És megjósolom, hogy a bp-iek tanultak a Tarlós/Vitézy érából és megint legalább öt ciklusra elegük van belőle.
:)))
jonnek majd a demszki fanok,meglasd...
@ob.szerver: tipikus ballib lozungok,es hazugsagok,szokas szerint...
kiscsibe,a nemzeti godor a deak teren asott luknak a neve,ami szinten demszki agymenese volt...
azt pedig sokan leirtak,hogy olyan helyen akart "csakazertis" szinhazat epiteni a barma,ahol semmilyen feltetel nem volt adott,de ez akkor sem-es mint lathato,most sem-zavartak a ballibakat...
a 4es metrot meg nem a zorban vereztette ki,hanem a szadesz agyatlansaga es penzehsege..
az oroszok mar a 90es evek elejen megcsinaltak volna,igaz,ott nem lett volna mit ellopni a strabag demokrataknak,ugye...utana az ossze-vissza engedelyeztetes es baromsagok,tendereztetes,
lopas,rossz nyomvonl,lopas,franciak oralis kielegitese meg tobb lopasert eredmenyezte azt az allapotot,ami most van...
ennyi...
erdekes,hogy a zindex szaktopikjaban is mar csak 3-4 elvetemult demszki fan meri vedeni a jatekmetrot,senki mas...
csokollak...
:)))
nem megy ez ma neked kicsi bertrollnok...
Tudom nem sokat fog segíteni mert aki olyan szinten és gátlastalanul képes hazudozni mint te az valószínűleg teljesen bele szerelmesedett az mszpbe de hátha:
"Az állam és a főváros közti megállapodást az 1998-as választások előtt sietve szentesítette Demszky Gábor főpolgármester és Medgyessy Péter pénzügyminiszter. A számos szakember által súlyosan pazarlónak tartott projektet az új kormány luxusberuházásnak titulálta, és megvonta az építéshez szükséges támogatásokat. 2001 tavaszán aztán a Legfelsőbb Bíróság jogerős ítélete kimondta, hogy Medgyessy Péternek nem volt törvényes felhatalmazása az Országgyűléstől a szerződés aláírására."
"De valljuk be: a helyzet semmivel nem lett jobb."
A mostani vezetés úgy vette át a BKV-t, hogy az totál el volt adósodva, pénz nincs, az infrastruktúra és a járművek állapota a végletekig leromlott. Ilyen körülmények között az is eredmény, hogy még működik egyáltalán.
Se a 3-as villamos meghosszabbítása, se a 3-as metró felújítása nem volt még előkészítve se arra, hogy meg lehessen pályázni rá támogatást. Ugyanez igaz az 1-es villamosra is. Jó, hogy lassan haladnak ezek az 1000 éve beígért dolgok, ha az új vezetésnek azzal kell kezdenie, hogy olyan anyagot készítsen, amivel egyáltalán meg lehet próbálni pénzt szerezni rá.
... hogy Tarlóst csontig szívatja Rogán, és Budapestnek semmi pénze nem marad a kerületekhez képest.
"snajding fiu,"
Az snájdig, te ostoba paraszt. Tudod, aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul. A hozzászólásod érdemi részét pedig nem kommentálnám.
Tehát Denyóék azért sz**k előkészíteni ezeket a projekteket, mert majd a köv. polgármester létrehoz egy ilyen hivatalt, és kellett a pénzt? Tudod te, hogy mit beszélsz, vagy csak írtál valamit, amiről úgygondolod, hogy kellően lehengerli a másikat?
Egyébként hozzávetőlegesen mennyi pénzbe került a BKK létrehozása? És hozzávetőlegesen mennyibe került volna, ha nem Vitézy kerül az élére?
Egyébként közlekedési központ/közlekedési szövettség majdnem minden városban van. Ezen kár rugózni, csak azt árulod el vele, hogy fogalmad sincs arról, hogy hogyan üzemel a közlekedés. Ilyen Bécsben és környékén a VOR, Berlinben és környékén a VBB, München környékén az MVV. Hogy Vitézy volt erre a legalkalmasabb? Ki tudja... Az előző liberális gárdánál fényévekkel jobb, de ez nekem kevés. Amíg nem került be a politikába, addig szimpatikus volt, sajnos ahogy pozícióba került ő is kezdd belemenni olyan ügyekbe, amibe nem kéne...
metros.hu/sztori/m4_sztori.html
- Az ideális nyomvonal a Móricz-KDT-Tétényi-Etele tér lenne. A Tétényi útnál keresztezné egymást az M2-M4, az M2 menne a Tétényi út vonalában Budafokig. Ekkor meg lehetne szüntetni akár a Déli pályaudvart is, bár szerintem nem kellene, mindössze a területét kellene lecsökkenteni és a műszaki pályaudvart (Alagút és a Márvány u. között) megszüntetni.
- 1996-os tervek alapján építik, így a metró nem áll meg egy újonnan felhúzott lakótelepen (Bártfai-Soproni-Szerémi, csak elmegy mellette tőle 150 méterre.
- A tervezés nem veszi figyelembe a nagyvasúti kapcsolat lehetőségét, így az Etele tértől kifele (mivel derékszögben érkezik a vasúti vágányra) S-Bahnként meghosszabbítani, nehéz.
- Az Etele téri hosszabbítás tervei borzalmasak. Semmi értelme a Virágpiacig kivinni, és ott beleállítani a hegyoldalba. Ha ott hosszabbítunk, akkor a Budaörsi lakótelepig minimum el kell vinni.
- A Móricz Bocskai megállótáv nevetséges. A Bocskai út megálló a pazarlás netovábbja.
- Bosnyák téri ágon a Róna utcai megálló értelme kétséges.
- A Keleti Bosnyák tér szakaszt nem lehet gyorsvillamossal kiváltani, oda meg kell építeni a metrót. Nem a Bosnyák térig, Újpalotáig.
- A Keletinél kellett volna üzemi átjárót építeni a két vonal között.
Ezeken túl van még egy rahedli hibája, de kiszállni belőle már nem lehet.
"A számos szakember által súlyosan pazarlónak tartott projektet az új kormány luxusberuházásnak titulálta"
Igazán? Számos szakember? Számos szakember pedig nem értett velük egyet. A metróépítés luxusberuházás? Semmi gond, négy évük volt rá, hogy hogy lenyesegessék a luxust és racionális beruházássá alakítsák? Megtörtént?
"a Legfelsőbb Bíróság jogerős ítélete kimondta, hogy Medgyessy Péternek nem volt törvényes felhatalmazása az Országgyűléstől a szerződés aláírására."
Ismét hazudozol. Egy városnak joga van metrót építeni, az államnak joga van azt támogatni. A Legfelsőbb bíróság ítélete nem erről szól, és főként nem ezért állíttatta le az orbánrezsim a beruházást.
ha kiemelned,peldaval alatamasztanad...
mert ez igy csak a szokasos ballibbant fegyver a szemelyeskedes...
jaja,eszervek,tenyek hijjan nehez is lenne,ugye kicsi bertrollnok...
:)
ez most nem jott be,fuss neki egy masik blogban ujra...
(tudod,kicsi voros mano,a 4es metroval tul sokaig huztak az embereket,tul sok minden lett rafogva,es mivel nagyreszt ertelmetlen az egesz viszont tul van prezentalva igy az emberek nehezebben felejtenek...ennyi...)
:)
Egy ilyen méretű beruházás természetszerűleg rengeteg vitával, hibával, korrupcióval jár együtt a világ szerencsésebb részein is, nálunk meg aztán sokszorosan többel. Nem ez a kérdés.
A lényeg azonban a következő: a ballib metrót akart építeni a városi közlekedés fejlesztése céljából, mivel bp metróhálózata még ezzel együtt is elmaradott. Az orbánreszim meg ott tett keresztbe, ahol csak tudott, mert ezt is csak egy hadszíntérnek tekintette a gyűlölt bűnös város elleni háborújában.
az ezután leírtak csak azt igazolják, hogy mennyire egyszerű és ostoba a világképed és mennyire elfogult vagy az mszp felé...
Hatalmas öngól:P
még hszel a mesékben?
akkor nem mondok semit a télapóról...
"AZONNALI RADIKÁLIS/NAGYARÁNYÚ ADÓCSÖKKENTÉS"
ezt is elhitted ? :)))
xar lehet először szembesülni
a C I G Á N Y K O D Á S S A L
mint mafiaálami intézménnyel....
de dakota kormány van, így előre látható volt...
mindenki vigyázzon a pénztárcájára/értékeire...
nyílt szini lopás rablás van...
poltikusnak (főleg komcsi/náci kövületnek) csak akkor HIGGY
ha már dakota ló legel a sírján !
Ha belgondolok, hogy a bkv mar evtizedek ota csodben volt, technikailag, gazdasagilag, akkor a Demszkiek, meg mindig 100 millios vegkielegiteseket fizettek.
Bocs, nem vettem azonnal észre, hogy már 8 kommentnél tartasz. Akkor ajánlom figyelmedbe az ezelőtti hsz-omat.
Mi van ma itt? Alacsonyan szállnak a 0 kommentes droidok? Működik a városházi riadólánc vagy mi a fasz?
"A kérdés az,hogy miért volt szükség a BKK-ra?Attól,hogy valaki Orbán-rokon,már alkalmas lesz bármire?Tehát,mi szükség volt a BKK-ra?"
Miért terelsz? Én nem a BKK-ról beszéltem, hanem arról, hogy Demszkyék mekkora csődtömeget hagytak itt. Vagy te azt mondod, hogy azért hagyták itt ezt a csődtömeget, mert már előre tudták, hogy Tarlós létre fogja hozni a BKK-t? Érdekes felvetés, csak alá kellene támasztani tényekkel.
Ez a baj veletek baloldali kommentelőkkel. Azt hiszitek, hogy a logikus érvelést kiálthatjátok némi személyeskedéssel, vagy ezzel a handabandázással. Aminek egyébként sokszor semmi köze a témához, csak lehet mondani, hogy bezzeg a másik se... Egy kocsmában még elmegy az ilyen, de az ember azt gondolná, hogy egy kicsit is intelligensebb ember ennél többre képes. Tudod a vitát nem a vitapartner lehengerlésével lehet megnyerni, hanem olyan logikus érvek felsorakoztatásával, amit a másik nem tud megcáfolni.
Én tudok logikus érveket felhozni amellett, hogy miért nem az utolsó két évben rohadt le az amúgy teljesen működőképes(nek kikiáltott) tömegközlekedés. Te tudsz az ellenkezőjére?
Zárójel bezárva.
Hogy mi szükség volt rá, és hogy Vitézy szerintem megfelelő ember-e, az egyébként ott van az előző kommentemben, csak el kellene olvasni.
És kit zavartak ezek a dologok? Senkit! Volt idő, amikor 8 százalék volt a hiány, jelenleg a 3.1-ért is lőnek, és szakad a forint árfolyam. Jelenleg az elektronikus útdíjon múlik a költségvetés...
Amúgy a metró tervei csak vonalakban jók. A vonal ami összeköt 2 pályaudvart, és benne vonatok járnak. Mondjuk Gödöllőről Érdre átszállás nélkül. Vagy rögtön a Balatonig.
Csakhát a lobbi mást kívánt: 20 évig pénzelte azt a pojácát, aki legjobban tudott másokra mutogatni. Vagy a kormány volt a hibás, vagy a kerületek. 20 év regnálás után mi maradt? Leromlott műszaki állapot, adóssághegyek, végkielégítések, Nokiás dobozok...
2 év után megbukott Tarlós? Megbukott a kormány? A kérdés az, hogy aki mást várt, jobbat várt, az nem a csodában bízott?
De hogy mondjak rosszat a regnálókra is: miért nem sikerült megszüntetni a jelenlegi 23 kerületes marhaságot? Persze tudjuk a lobbi miatt. Hiba volt.
Eddig félmillió. Hány lesz még? Mi marad szerencsétlen országból ha ennyi elmegy?
Egyébként meg jellemző erre a szánalmas blogra, hogy most, ennyi évvel Demszky után még mindig a demszkyzésnél tartanak.
Hogy az elmúlt két és fél évben mi történt a 4-es metró körül, miért nincs kész még mindig, arról mélyen kussol a kedves szerző...
@reszeg tengeresz: nem rémlik, hogy a szent orbáncod még ellenzékből is keresztbetett a metróépítésnek, ahol csak tudott? Még a legelején, a nyomvonal kijelölésénél megsértődött (akkor még ti is támogattátok, csak ugye az a gyenge memóriája a fidesznyik csürhének...), mert nem azon a vonalon vitték a metrót, amerre ő akarta.
:))))
:)
tudsz barmifele tenyt,ellenervet hozni,(nem fogsz,termeszetesen,nem szokasotok...)vagy te is csak veded az akolbelit es szemelyeskedsz???
"1996. szeptemberében 1098/1996. (IX. 17.) Korm. sz. határozatában úgy döntött, hogy előnyben kell részesíteni a rövidebb megtérülésű projekteket az orosz államadósság lebontásánál, tehát a metróépítés céljaira tett ajánlatot nem fogadja el."
Most akkor Horn Gyulát is a Zorbán mozgatta?
De persze lehet, hogy itt mindenki helikopter (bocsánat: Orbán-troll) és te vagy az egyedüli igazmondó.
Elnézve a mostani Városvezetést pléne nem.
A vonalvezetésért lehet hibáztatni Demszkyt, de önmagáért a vonalért nem.
A felszini közlekedésről mindig az jut eszembe, hogy igy télviz idején a vác-bp-vác vonalon nem képesek tartani reggel a 10 perces menetidőt akkor mi lenne ha még 'metrók' is közlekednének a felszinen... Belvárosba meg amúgy se akarj a felszinen közlekedni.
A metró meg a stadionok hasznosságának összevetését meg már nem is emlitem ami az adófizetői pénz felhasználását illeti :)
2014-re ez kevés lesz ;-)
Soha sem fogják megunni. Sajnos a politikus az ilyen. Kár hogy ennyire jól megfizetik érte, mert ehhez nem kell nagy tehetség.
AZONNALI NAGYARÁNYÚ/RADIKÁLIS ADÓCSÖKKENTÉS
vagy a megvéggyük a nyugdíjakat = magánszámlákat rekvirájjuk...
de !
a pénznélküli tömegközlekedésben van ráció
amugy jelenleg a közlekedés büdzséjének 1/3-ába kerül valójában, és kb enyni be is szedhető jegyárakból...
2/3 közpénz támogatás, de kb enynit is lopnak el...
Neked tényleg kívánom a 66500Ft bruttó minimálbért.
csak főteret burkolnak...
és így is csiliárdos adóságokat gyártanak...
Nem akartam azt mondani, hogy Demszky a ma született bárány csak azt, hogy legalább kifúrták azt a kurva lukat kicserélték a közműveket, megcsinálták a felszint, lefektették a sineket - és kiegyezett gondolom jó pénzért a kerületekkel.
A mostaniak meg...
Nem akarom én dicsőiteni az előzőeket van amit elbasztak, de legalább mozgatta a 'földet' a pénz. Ma mit csinál?
támogattya a "la familiát"
amug ynincs más választásod...
komány = mafia
adó = védelmi pénz
"mindenki annyit vehessen ki a közösből, amennyit beletett, és kész."
Ez marhaság és ellentmond a társadalmi igazságosság, szolidaritás és és a rossz adottságú térségek felzárkóztatása elvének.
Én azt mondom, támogassuk a tahókat, viszont cserébe elvárnám, hogy ne akarják megmondani nekünk, hogy merre folyjon a Lánchíd.
Csak nem mindegy, hogy Bp-en élsz, elfogadható iskolákban tanulhatsz, ha szerencséd van kapsz munkát, amiből valahogy megélsz, szemben az ország jelentős részével, ahol nincs megfelelő oktatás, nincs munka, nincs remény és nincs kiút.
És ez nem azt jelenti, hogy odabasztál a "gazdagoknak", mert Mao-on évi 6 millió felett nyugodtan adózhatsz 36%-kal, ha van megtakarításod, akkor nyugodtan lemondhatsz a fix árfolyamú végtörlesztéssel kapott milliókról, ha nagyobb házad van megleszel a 10%-os rezsicsökkenéssel kapott havi tízezerről. És amiről így "lemondasz", azt esetleg lehet arra fordítani, hogy kevesebb gyerek éhezzen. Ez mindössze ennyit jelent.
Mesterséges víznyelők.D
lásd;É-Korea.
Mind a négyes metró, mind az M0-s körgyűrű, amit a mai napig nem sikerült befejezni! Szánalmas semmittevés volt az elmúlt 50 évben kb. A 4-es metró pedig valóban egy istentelenül elbaszott és drága beruházás, össze kellett volna kötni a vasúttal, hogy föld alatt átmenő forgalom legyen. Továbbá a 2-es metrót is össze kellett volna már RÉG kötni a HÉV-vel az Örsön, a buszokat már rég gázosítani kellett volna, mert a városban az egyik legnagyobb szennyező pont a BKV, bár nyilván, ha leosztjuk a mozgatott utasmennyiséggel, még így is jobb, de figyelembe véve, hogy a tömegközlekedésnél lehetne a legnagyobb arányban javítani a dolgokon, a számok így is nagyon elkeserítőek.
"Ha tárgyilagosan elgondolkozik valaki, láthatja, hogy a Demszky által itt hagyott csődtömeg eltakarításán dolgozik a mai városvezetés."
Naaaaa!!! Ha tárgyilagosak akarunk lenni, az egyik hozzá nem értőt követte a másik hozzá nem értő. Most komolyan, azzal kellett kezdeni, hogy át kellett nevezni egy rakás közteret és a repülő teret? Ne már :D És ez nem egy amolyan, "na, most már ráérünk, mit csináljunk?" típusú dolog volt, HANEM EZZEL KEZDTÉK! A BKV továbbra is szarban van, a metró helyzete katasztrofális, amihez az vezetett, hogy az előző 20 évben ÉS MOST IS, alulfinanszírozott az egész intézmény! A síneket cserélni kellene a régieken, mert a metró sok helyen most 5-tel megy, 60 helyett. Akkor a mostani brancs mennyivel jobb és szakmaibb, mint az előző? A mostani sem nagyon akar elrendelni szmogriadókat, most sincsenek megelőző hatástanulmányok. Ráadásul az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a 23 kerület sokszor nem tud együtt működni, akkor sem, ha mindenki érdeke lenne. Lásd: Moszkva tér. Az új városvezetés mit ért el, annak ellenére, hogy mindenhol most Fideszesek ülnek? A nagy büdös semmit! Átnevezték a teret, és tervek születtek, hogy majd nekiállnak megtervezni a tér átalakítását! Semmi több! Szóval ne tegyünk már úgy, mintha vmi hatalmas változás történt volna azzal, hogy Tarlós lett a polgármester. Egyik kutya, másik eb. Holdudvar cserélődött le, semmi más. Hozzáteszem, sajnos! Én rengeteget vártam Tarlóstól, mikor végre Demszky megbukott. Azt is elárulom neked, hogy már 90-ben téma és választási ígéret volt a 4-es Metró és az M0 is!!! 2006-ban pont ezen ment a poénkodás, hogy simán kicserélhető lenne a 90-es években használt reklámújságokra a mostani, kb semmi különbség, csak a dátumok. Szánalom, ami itt zajlik, szánalom.
Ob.szerver írta: "Viszont mivel 1998-ban még csak 9 éves voltál, és politikával vélhetően még kevesebbet foglalkoztál, elmesélem neked, hogy ekkor történt, hogy egy Orbán Viktor nevű miniszterelnök leállíttatta a 4-es metró előkészületeit"
Ebben sajnos igaza van, ugyanis 98 előtt elindult az újra tervezés, csakhogy a Fidesz leállított mindent. Ebből az MSZP kampányprogramot csinált, hogy ha nyernek, lesz metró, aminek az lett a következménye, hogy 2002-es nyerés után kampányígéret lett kormánypárt és polgármester szintjén is, meg kellett kezdeni a dolgokat, és abba nem fért bele, hogy elmenjen 4 év áttervezéssel, hogy a kor új igényeinek megfelelően átalakítsák a dolgot. Ezért fordulhatott elő, hogy a fő tervező olyan faszságot mondott: "Fizikailag lehetetlen, hogy vonat metró alagútban közlekedjen." Aztán mikor mutattak fényképeket, hogy márpedig van olyan szerelvény Németországban is, ami fentről és lentről is tud áramot szedni, a felszínen vonat, aztán metró, akkor azt mondta: "Ez photoshop, ilyen nincs". Egy tökéletes példája, amikor a populista politikai nyomás évtizedekre bebetonoz vmi ostoba megoldást.
Szóval az a helyzet, hogy Demszky szar volt, Tarlós is az. Egyelőre nincs ok az örömre.
Teli volt daruval a nagy falu és mindenütt építkeztek meg túrták a földet.
A SZDSZ-es zsidók világágborús pusztítással egyenértékű rombolást hajtottak végre, sőt bizonyos értelemben Budapest még 105 napos véres ostrom után is jobb állapotban volt, mind Demszky bukása után, ugyanis az ostrom után a szétlőtt főváros legalább nem volt eladósítva...
Ne dumálj az én nevembe hazugságokat te peenemündei fideszkurva!
Nincs mit látni,mert mióta tarlós van,azóta nincs semmi beruházás,nincs építkezés,nincs fejlődés,mert az öreg baszik mindenre.
Vagy mert szopatja a saját pártja.
Fejlődés addig volt,míg demszky volt.
Azóta zombivárossá vált Bp.
Naaaaa, megint az van, hogy a valóságban az egyik szar megoldásra született egy másik szar megoldás! Nem tudom, hogy tudod-e, de vannak olyan helyek, ahonnan nem látni a színpadot! És akkor ez csak az egyik, a leglátványosabb problémák közül! Az egyik barátom alvállalkozóként dolgozott az építkezésen, a másik barátom építészmérnöki karra járt és voltak rendszeres bejáráson az építkezésen. Mindketten elmondták, hogy a tervek is szarok voltak, és a kivitelezés is tele volt hibával, ugyanis mindenkit nyomtak, hogy választások előtt elkészüljön, aminek nyilván meg is lett az eredménye. Az új színháznál szerintem teljesen normális igény volt, hogy a belvárosban legyen, ne a semmi közepén, ami így kb 10 évvel az építése után kezdett megtelni élettel. Itt is kizárólag politikai és messze nem szakmai érvek érvényesültek, nem kell úgy tenni, mintha a Fidesz végre kiköszörülte volna azt a csorbát, amit Demszky faszsága ejtett, mert nem. Két idióta közül az erősebbik idiotizmusa nyert. A szakmaiságnak ott sem volt helye.
Bp-en 20 év alatt azért történt egy és más. Ha 82-es vagy, nem emlékezhetsz az 1990-es Váci útra, ami több, mint egy út, egy átalakulásnak a jelképe is. Az elmúlt 3 évben mi történt a városban, az utcanévtáblák cseréjén és a náciszínház alapításon kívül?
Azzal messzemenően egyetértek, hogy 5 ciklus túl sok egy embernek, de szavaztunk volna Latorczai Jánosra vagy Schmitt felajánlomafüggetlenségemetafidesznek Pálra? Ugye, hogy nem.
De fogadok,hogy mindkettő vállalkozó haveredet kifizették a szocik.
Most merjenek vállalkozni a fidesznyikeknek.
Soha nem kapják meg a pénzüket.
Stefi, miért hanyagolod a saját blogod? Mindennap olvasnám, ha lenne mit.
Ez hülyeség. Pl Ferenciek tere, és most szélesítik az M0-t is! Demszky alatt is kurva lassú és koncepciótlan volt a fejlődés és most is. Egy rakás beruházás - pl V. kerületi sétáló utcák - pedig nem a főpolgármesteri hivatal, hanem az adott kerület projektjei voltak, amihez Demszky-nek semmi köze nem volt. Nem kell Demszky-t túlmisztifikálni. Egyetlen erénye, hogy nem volt nagyon szar, de a rendelkezésére álló lehetőségekből messze nem hozta ki azt, amit lehetett volna. Messze nem. Kerékpárút hálózat pl? 20 év alatt kb semmi, a hülyeségének köszönhetően jött létre a Critical Mass is, amikor benyőgte, hogy addig nem is lesz ilyen fejlesztés, amíg nincs rá valódi igény!
De a mostani városvezetés is szívózott a Margit híddal pl, és csak az EU-s nyomás miatt valósult meg az, amit mind a szakmai szervezetek, mind a tervező eredetileg megtervezett.
Szakmaiság akkor is nulla volt, most is.
Olyan ez mint a társasházunk fejlődése.
15 év alatt egy nagy büdös nudlit sem fejlődött az egész,mert a vének a házban többségben vannak és minden beruházást és ötletet megakadályoznak és eltipornak.
Csak a pénz gyűlik és inflálódik a ház számláján.Ennyi történik.
A ház úgy néz ki,mint amit vh.-ban szétlőttek.Korszerűtlen szar az egész.Remélem felbugyog a csatornából a szarlé hamarosan a földszinti akarálygörgetőknek.
Ebben igazad van, hogy nem is volt épeszű alternatíva. De ettől még áll, hogy Demszky szar volt és összehasonlítva, hogy más, főleg tőlünk nyugatra fekvő német vagy osztrák városok mekkora fejlődésen tudtak keresztül menni 20 év alatt, szakmai tervezéssel és ötleteléssel, még csak nem is feltétlenül több pénzből, elkeserítő, ami azalatt történt. Ismétlem, Demszky 20 év alatt nem tudta befejezni az M0-s elkerülő utat, sok fejlesztéshez pedig köze sincs valójában, mert az a kerület saját projektje volt.
Egyébként arról beszélgetünk, hogy én adnék neki egy gyenge 2-est mindkét bagázsnak, te meg adnál neki egy hármast, a másiknak meg 2-est. Ez kevés! Majd akkor lehet vkit dicsérni, ha 5-öst érdemel, vagy minimum 4-est. Egyelőre mindkét teljesítmény durván vérszegény, és egyiket sem a szakmaiság vezérelte, ÉS EZ BAJ! Ad hoc ötletelgetés megy. És akkor is az ment. Tömegközlekedés és kerékpárút fejlesztés, az elmúlt 20 évben ez volt a téma NY-Europában, nálunk meg hiába jöttek a szakmai szervezetek, és hiába jönnek most is, számításokkal, le vannak söpörve az ötletek. Demszky nem érdemel dicséretet, még akkor sem, ha pár fokkal jobb volt, mint a jelenlegiek. Ez nem érv sosem, hogy van rosszabb! Sosem! Jó volt, vagy nem volt jó? Nem volt jó! 20 év alatt baromi keveset tud felmutatni! Tud mit, ezt nem vitatom, de ez kurvára kevés!
Stefiről tudni kell, hogy valami atavisztikus, racionális okokkal nem magyarázható gyűlölet él benne a főváros és a fővárosiak iránt. Kormányváltáskor például kérvényekkel bombázta a Fidesz Központi Bizottságot, hogy a bátaapáti atomhulladék temető helyett a bp- metróalagútba helyezzék el a kimerült fűtőelemeket. Ezáltal egyrészt megakadályozta volna a közlekedés korszerűsítését, másrészt lassú sugárhalálra ítélte volna a bűnös város lakosságát.
csőtörés volt, beázó tetőtér volt, nem történt semmi. ennek lassan 5-6 éve. a szomszéd házat 8 éve már felújjították.
négyes metró, kicsiben.
Az viszont igaz, hogy Demszky sok dologban rövidlátó és gyenge volt.
Tarlós első indulásakor jó kontraszt volt a városhoz képest a harmadik kerület, ahol Tarlós volt az úr. Ha a város nem fejlődött Demszky alatt, akkor a harmadik kerület Tarlós alatt egyenesen visszafejlődött.
Demszky mindig mindenkivel kereste a kompromisszumot, míg Tarlós erőből akar dolgokat megoldani. Egyik sem jó.
Korrekt összehasonlításuk csak másfél ciklus után lehetséges, vagy pedig Tarlósnak és Demszkynek is az első két évét hasonlítsuk, ne a 20 évét az egyiknek a másik két évéhez.
Nagyon zavarnak az éhező gyerekek. Évente több alkalommal utalok alapítványoknak, melyek gyermekeket etetnek, vagy gyógyítanak. De hadd döntsem már el, mert bár zavarnak az éhező gyerekek, először a saját családom a lényeg, oda priorizálnám, amiért én dolgozom meg.
fizeted az adót... azt mindig is ellopták
de kolontár óta az alapítványokat is lopják...
szerintem jobb ha kézben viszel kenyeret...
ne bízz az intézményekben! bűnözők mind!
demszki ügynök keresztapája (mesterházi ernyő) hogyan lop tovább a fidesssel...
egy mafia van az pedig = álam...
hogyan bukhatnának meg?
csak közvetlen nép bíráskodással...
egyenes "kiesés" alapon...
audit után kötve pl....
"1996-os tervek alapján építik, így a metró nem áll meg egy újonnan felhúzott lakótelepen (Bártfai-Soproni-Szerémi, csak elmegy mellette tőle 150 méterre."
Ennyit azért tudjon már sétálni bárki...
A 4-es mertóra azért nincs szükség, mert a vonal nagy részén nincs meg a kellő utasszám és n+1 alternatívája van, ami olcsóbb is.
"Bármikor felsorolok 10 értelmesebb projektet, amire lehet zsét költeni."
Remélem közlekedési / városfejlesztési szakember vagy. Az a baj, hogy ebben az országban rengeteg ember rengeteg mindent fel tud sorolni, amihez semmi köze nincs.
Amúgy Demszky a rendszerváltás címer állata. Vele lehet ezt az egész 25 éves szart a legjobban definiálni. Még a Fideszt is felülmúlja. Amiket hallottam róla az elmúlt 25 évet fővárosi cégeknél eltöltött ismerőseimtől, az űbereli a legvadabb városi legendákat. És ezek a történetek tények, mert ezek az emberek ott voltak. Tudom, mivel van amelyiket szinte születése óta ismerem, hogy nem vetítés volt amit mondtak.
Ez nem érv! Először is nem tudjuk, hogy a ballib a város fejlesztése érdekében, vagy csupán a korrupciós pénzek lenyúlása végett kezdett végül a metróépítésbe! Egy rakás szar az egész, amit összehoztak végül, és az nem azon múlt, hogy a Fidesz gáncsolta vagy sem. Szakmai érveket lesöpörték az asztalról, módosítások nélkül a 40 évvel ezelőtti tervek alapján épült. Először arról volt szó, hogy vezető nélküli szerelvények lesznek, nem azok lettek. Lehetőség lett volna olyan technológiával építeni az egész metrót, hogy ne kelljen megbénítani a fél várost, ráadásul a nyomvezetést is aktualizálni kellett volna. Egy rakás szakmai szervezet hisztizett, hogy így nem lesz jó, nem lesz jó, de csak átnyomták az egészet.
Felújították az Örs Vezér téri metrómegállót, megint anélkül, hogy összekötötték volna a HÉV-vel! Durva szakmaiatlanságok sora, ami sok esetben nem pénz kérdése lett volna! Ne tegyünk már úgy, mint ha csak a Fidesz miatt lenne ilyen az egész! A Fidesz közrejátszott, Demszky meg asszisztált az egészhez. Mindketten sárosak a végeredményben. Demszky 2002-től kb szabad kezet kapott, pénz is volt, támogatás is volt. Igazán minden adva volt, hogy összehozzon vmi jót. Nem sikerült! Nincs mentsége. Mint ahogy a Fidesznek sem lesz a mostani ámokfutásra, hiszen kétharmaduk volt, nem mondhatják, hogy az ellenzék gátolta őket. Persze majd ők is a korábbi időszakokra fognak hivatkozni, hogy szar állapotban vették át az országot. Ismétlem, 2002-től minden adva volt, hogy összehozzanak vmi használhatót! Nem hoztak. Ahhoz már semmi köze a Fidesznek, ami utána történt.
Hát nem tudom, hogy ezt honnan veszed. Sem a metróépítésnél, sem a Margit híd felújításnál, sem a kerékpárutak kérdésében nem tűnt úgy, hogy keresné a kompromisszumokat. Nem kerestek semmit, járták a maguk koncepciótlan útját.
"Sokan írjátok, hogy Demszky alatt nem történt semmi. Ez nem igaz. Rengeteg dolog fejlődött a 20 év alatt."
Fejlődött, de ennyit fejlődött volna akkor is, ha igazából nincs is főpolgármestere Bp-nek. Rengeteg beruházást a kerületek maguk vezényeltek le, semmi köze annak Bp-hez. A Campus területét, ahova eredetileg kollégiumokat szerettek volna, végül technikai cégeknak adtak el, így Bp-en továbbra is férőhely hiány van. Az egyetemi építkezést is elkúrták, az egyetem alsó szintjei víz alatt vannak, búvárruhában felkeresheted az ELTE Lágymányosi tömbjének föld- és vízalatti szintjeit. Az M0 körgyűrű és a 4-es metró is 40 éves projekt, nem sikerült 20 év alatt befejeznie. Milyen nagyobb és átfogóbb városfejlesztési projekt kapcsolódik hozzá? Még arra képtelenek voltak, hogy az 1-es villamost átvezessék a Lágymányosi hídon, miközben a tervek és talpfák is évtizedek óta megvannak. Kerékpárút hálózat? Semmi. Esetleg a BKV-nál tudsz mondani bármilyen érdemi fejlesztést? Lett elektronikus jegyrendszer? Baszki, nálunk még mindig lyukasztani kell és nem az van, hogy 1 óráig érvényes a jegy, mint mondjuk Bécsben! Agyrém! Amit 20 év alatt fel tud mutatni, azt kis túlzással két ásványvizes palack is összehozta volna, azzal, hogy nem akadályoz meg senkit a normál ügyködésében.
"Hát nem tudom, hogy ezt honnan veszed. Sem a metróépítésnél, sem a Margit híd felújításnál, sem a kerékpárutak kérdésében nem tűnt úgy, hogy keresné a kompromisszumokat. Nem kerestek semmit, járták a maguk koncepciótlan útját."
- Metró ügyben tudjuk, hogy 1998-ban valaki megállította az építkezést, és sajnos 2002-ben emiatt eszetlenül, gőzerővel álltak neki. Metró ügyben Demszkynek az az egyetlen ősbűne, hogy az M2-re jött Alstom nem tud felsővezetékről üzemelni. (M2-GHév). A másik, kisebb bűne, hogy az M2 nincs összekötve a Keletinél az M4-el. Elég lett volna üzemi szinten.
"Sokan írjátok, hogy Demszky alatt nem történt semmi. Ez nem igaz. Rengeteg dolog fejlődött a 20 év alatt."
- Ezt olyanok mondják, akik nem itt élnek, hanem egy-két év után jönnek ide. A Keleti gödröt is látják, de ők látják a jót is. Például a Váci út, a Hungária körgyűrű déli szektora, a kulkturális sokszínűséget (és nem csak a buzimenetet értem alatta).
"Az M0 körgyűrű és a 4-es metró is 40 éves projekt, nem sikerült 20 év alatt befejeznie. Milyen nagyobb és átfogóbb városfejlesztési projekt kapcsolódik hozzá?"
- Nekem volt egy M0 térképem 1990-ből, ahova elég sok variáns be volt rajzolva, de messze nem így nézett volna ki a körgyűrű pesti oldala. Eredetileg nagyjából ez lett volna a nyomvonal
maps.google.hu/maps?saddr=Szabads%C3%A1g+%C3%BAt&daddr=47.5233419,19.2313098+to:47.48535,19.2433889+to:47.4624507,19.2305892+to:Ismeretlen+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.403694,19.169941&sspn=0.020652,0.038581&geocode=FWVS1QIdm0clAQ%3BFQ0m1QIdTXIlASnlHmj7UcRBRzH8mB-dYgpQoQ%3BFaaR1AIdfKElASnjNala_8NBRzGn4-RsV0gZ9g%3BFTI41AIdfW8lASmjYR3T2MNBRzHsbN1t28f0TA%3BFRM70wIdQG4kAQ&t=h&mra=ls&via=1,2,3&z=12
Rengeteg helyen a lakosok gátolták mindenféle módon a körgyűrű építést. Lásd Andor utca, ha ismered a történetét. Vagy említhetném az egyik pilisborosjenői polgármesterjelöltet, aki azzal kampányolt, hogy ott nem lesz M0-ás, minden marad ahogy most, nem lesz a faluból autópálya, majd egy megbeszélésről késett másfél órát, mert azon az egy úton, amin jönni tudott, defektet kapott egy busz.
Későbbiekben az M0 építésén dolgozott egy ismerősöm cége. Az engedélyekben (melyek már addigra mindenféle bírósági fórumot megjártak), rögzítve volt, hol mely fákat lehet kivágni (Nem darabra, hanem nyomvonalszélességben). Akárhányszor kivágtak egy fát, megjelentek a zöldek, feljelentették, nem egyszer sikerült leállíttatniuk a munkát. A srác ennél a munkánál szinte többet ült a tárgyalóteremben, mint volt kint a területen.
" Még arra képtelenek voltak, hogy az 1-es villamost átvezessék a Lágymányosi hídon, miközben a tervek és talpfák is évtizedek óta megvannak."
- Azokra a tervekre gondolsz, amik a fal mellett vinnék el a villamost az Etele úton, vagy azokra, amiket a Hamzsabégi út lakói fúrtak meg?
" Kerékpárút hálózat? Semmi."
- A jelenleg épülők is csak szükségmegoldások és baleseti veszélyforrások.
" Esetleg a BKV-nál tudsz mondani bármilyen érdemi fejlesztést?"
- A BKV helyzetét elég jól ismerem. A mai viszonyok borzalmasabbak, mint az ezt megelőzőek. BKV-Mozgólépcső Kft. ebbe az irányba kutakodj.
" Lett elektronikus jegyrendszer? Baszki, nálunk még mindig lyukasztani kell és nem az van, hogy 1 óráig érvényes a jegy, mint mondjuk Bécsben! Agyrém!"
- Ehhez tedd hozzá, hogy elsőajtózni is csak mostanában lehet, és jegyet sem lehetett venni a buszvezetőnél. Mindezt a szakszervezetek lehetetlenítik el permanensen. Azt tudtad, hogy az egyik szakszervezeti vezető egész családja ott dolgozik és hogy egy külön emeletük van? Vagy meséljek a BKV-féle bérszámfejtésről? 29 napig passziánszozni tudsz a gépen csak, majd havi egy napod van az adatok beemelésére, a számfejtés meg az Akácfában (de lehet külsősnél, ezt most nem tudom pontosan) történt? Hogy a BKV-nál státusszimbólum volt a vezetők között, kinek hány adminisztrátora van? A BKV ingatlanjainak a negyede nem felel meg még minimálisan sem bizonyos előírásoknak? (Ezt nem konkretizálnám az informátorom miatt)
- Botorság ezt mind-mind Demszky hibájának felróni. Egy nagy hibája volt, bízott az embereiben.
index.hu/belfold/2010/09/06/demszky_gabor_tundoklese_es_bukasa/#
Egyrészt egy valóban sikeres polgármester éppen az ilyen eseteknél bizonyíthatná rátermettségét, hogy képes tárgyalni és jól tárgyalni, csak úgy baromi nehéz, ha olyan dolgokról kellene szakmailag tárgyalni, mint városfejlesztés és közlekedés szervezés, ha nem ért hozzá, és még csak szakemberei sincsenek ezen a téren, vagy ha mégis, azokra nem hallgat.
"Metró ügyben Demszkynek az az egyetlen ősbűne, hogy az M2-re jött Alstom nem tud felsővezetékről üzemelni. (M2-GHév). A másik, kisebb bűne, hogy az M2 nincs összekötve a Keletinél az M4-el. Elég lett volna üzemi szinten."
Ezek azért elég nagy bakik, figyelembe véve azt, hogy ezekről többen óbégattak akkoriban, tehát nem az van, hogy utólag derült ki, lehetett volna úgy is; már az egész elkezdése előtt hallatták a hangjukat az ezzel kapcsolatos szakemberek. És azért nem arról beszélünk, hogy milyen színű legyen egy csatornafedél, évtizedekre bebetonoztak egy rossz megoldást. Ismétlem: évtizedekre! Ez nem egy apró baki volt, hanem súlyos hiba, amire jó előre felhívták a figyelmét! Ennek ellenére sikerült elkövetnie.
Ugyanakkor a kerékpárutaknál és rengeteg korrupció gyanús ügynél, vagy pont annál, hogy a bp-i utak felújítását csak azután kezdték el, hogy lement egy figyelemfelkeltő riport a TV2-n, a siralmas és már Romániában is jobb állapotokról, azt jelzik, hogy tökéletesen alkalmatlan volt a pozíciójának betöltésére. Lehet, hogy jót akart és naiv volt, lehet, hogy szándékosan nem csinált kb semmit, vagy amit igen, azt is lassan és rosszul, esetleg a piaci árnál jóval drágábban, mégis azt gondolom, hogy rengetegen jöttek jó ötletekkel - lehetett volna Bp-nek is Campusa!, ehelyett az egész tervet keresztül húzták azzal, hogy inkább irodaházakat húztak fel a területre! -, rég lehetne komplett és sokkal biztonságosabb kerékpárút hálózata.
És akkor amit még nem is említettem: pár éve felmerült, hogy a levegőszennyezést mérő rendszert fel kell újítani. Két, ugyanannyiba kerülő megoldás közül lehetett választani:
1. Felújítják a jelenlegi, elavult, 5 pontban mérő rendszert.
2. Vesznek egy lézeres, 3D-ben mérő rendszert.
Az egyetem az utóbbit javasolta és kardoskodott a modernizálás mellett. Csakhogy volt egy bökkenő. A 3D-s rendszer nagyon pontos, és más uniós szabályok vonatkoznak akkor a szmogriadóra. Az 5 pontos rendszernél csak akkor kell elrendelni, ha x napig fent áll a szennyezettség legalább 2 vagy 3 mérőponton. Demszkyék inkább, megint évtizedekre jegelve egy elavult megoldást, a régi rendszer felújítását választották, mivel ezzel elkerülhették, hogy vha is szmogriadót kelljen elrendelniük. Ez egy felelős városvezető döntése? Ne már! A zöldek éppen az ellenkezőjét szerették volna, de még a szakmai szervezetek is!
Még azt is simán feltételezem, hogy azért nem számolta fel a BKV-nál a korszerűsítés ellenérdekeltségeit, mert nem is akart ezzel foglalkozni. Én baromira úgy látom, hogy nem foglalkozott semmivel, amiben egy kicsit is képviselnie kellett volna vkit vagy vmit. Rossz a levegőminőség? Jaj, ki ne derüljön! Kerékpárutakat kellene építeni és tervezni? Inkább húzzunk fel néhány csíkot az elég széles járdákra, az egyszerűbb és tervezni sem nagyon kell...
A fenti hozzászólásodban sem nagyon soroltad a sikereit, csak azt, hogy hány helyen volt akadályozva, ami igaz is! Viszont ahol nem volt akadályozva, ott sem nagyon csillogott. Azt gondolom, hogy Demszky-re nem lehet úgy tekinteni, mint jó polgármesterre vagy mint etalonra. Nem csinált kiemelkedő hibát és nem csinált kiemelkedő eredményeket sem. Ennyi. Ezért a teljesítményért, 20 év időtartam alatt azért hagy ne tapsoljam már meg. Főleg úgy, hogy a szakmai szervezetekkel is folyamatosan szemben ment, nem egy esetben! Oké, hogy újultak meg dolgok, de egy jó része akkor is megvalósult volna, ha egy huszadrangú Katikát ültetünk a helyére, vagy ahogy fentebb mondtam, két ásványvizes palackot. Van bármi olyan, ami kifejezetten az ő érdeme, mert megküzdött érte, kifejezetten a város érdekeit és jövőjét szem előtt tartva? Nem igazán.