Átadták az új Fővám és Kálvin teret! Képek
A napokban adták át teljes egészében a forgalomnak a felújított Fővám teret, és Kálvin teret. Mindkettőt a négyes metró építésének részeként rehabilitálták, a terek másik oldala már korábban elkészült. A 83-as troli június 1-től ismét eredeti útvonalán jár, végig visszaépítették neki a vezetéket. A következőkben a két tér és környezete elmúlt éveken átesett rehabilitációját mutatjuk be.
I. Fővám tér és környéke
A Corvinus és Duna közti macskaköves részre csak a troli, és a kerékpárosok hajthatnak be (már ha van kedvük hozzá).
Nagy, kellemes, egyetemhez méltó tér lett a Corvinus mögött.
A túlpartra néző padokkal.
Itt a Fővám tér már 2009 óta átadott másik oldala. Ízléses, és élhető. De ha belegondolunk, hány éve is telt el a két oldal átadása között, azt azért nem mondhatjuk, hogy elsiették volna a dolgokat...
A Vásárcsarnok és az Egyetem közti térre is nemrég költözött be az élet. Bizonyára emlékszünk még, milyen volt korábban az egymás hegyén-hátán parkoló autók között evickélni. Mára ez megszűnt, és az autósoknak új parkoló is épült, a tér mellett jobbra.
Az utolsó simításokat végzik a Csarnok tér rehabilitációján. Itt azért voltak problémák: a pár hónapja átadott útburkolat feldarabolódott, és maga a kivitelezés sem éppen rohamtempóban ment végbe...
II. Kálvin tér és környéke
A Kálvin tér frissen átadott része. Előtérben a Ráday utcára behajtó rész, egy igen gyalogosbarát megoldással: az utat a járda szintjére hozták, térelemekkel elválasztva.
A szintén nem olyan rég átadott Baross utca, a Főkönyvtár és a Kálvin között. Talán emlékszünk még, amikor az Üllői útról a nagy forgalmat terelték a Baross utcára, és indokolatlanul sok sávban pöfögtek az autók. De ennek már vége, a helyén ma sétálóutca van, és ma az Üllői útra megy a Baross utca forgalma, ahol van épp elég hely a járműveknek.
Végül a szintén közelmúltban szépen megcsinált Új Főutca, a Kálvin tér felől.
A kellemes hangulatúvá varázsolt Fővám tér és Kálvin tér befejezésével Budapest egy új lépést tett előre az élhetőség útján. A Váci utca, az Új Főutca illetve a Ráday utca, Mikszáth tér, a CET és Corvinus környéke egy egésszé vált, egy kellemes belvárosi élettérré, amit többé nem főutak és kerülethatárok darabolnak szét, hanem terek kapcsolnak össze. Minden jó, ha a vége jó, attól tekintsünk most el, hogy hány év is kellett mindehhez, és reménykedjünk benne, hogy a díszburkolat ezúttal időtálló lesz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.