Kreatív bűnmegelőzés a BKV-nál

2013.10.30. 07:00 miket

tabla2.jpgAmikor már majdnem bevesszük, hogy minket csak a totális bekamerázás és az egyre nagyobb trollhadseregek felállítása védhet meg a mindennapi bűnözéstől, a BKV egy meglepő és kreatív ötlettel hökkenti meg a magát már majdnem eltemető önjelölt kriminológust.

Valamiért az emberek úgy érzik, hogy szükségük van a villamos és busz viszonylatjelző táblákra. Egyszerűen megkedvelték őket a sok utazás során, a 14-esen csókolóztak először, vagy épp 30 éves a kolega és kell neki adni egy ilyen táblát. Mindenkinek van olyan ismerőse, akinek van otthon ilyen szép táblája, ők biztosan nem garázdák és tolvajok, hanem a BKV-nál vásárolták meg a táblát 850Ft-ért. Ez ám az igazi bűnmegelőzés, már csak rá kellene írni a tábla aljára is, hogy tudja az ember, ha igénye támadna rá.

A cég látta a piaci rést, amiről más nem is tudhatott és betört. Akár egyedi táblát is rendelhetünk: egyoldalasat 5100Ft-ért, de ki tenne ilyet, amikor a kétoldalas 6000Ft.

Ha BKV ennyire szem előtt tartaná a piaci igényeket a járatok kialakításnál, akkor bezárhatna az Audi meg a kritikálmasz gyár is pillanatok alatt. 

Boldog karácsonyt, kedves utazóközönség!

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr155603704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én anno az utolsó éjszakai 6-os busz tábláját szerettem volna megszerezni, úgyhogy az utolsó előtti napon meg is kérdeztem az ominózus járat sofőrjét, hogy hogyan kérhetném el. Azt mondta, most még nem adhatja oda, de legyek holnap ugyanott és ugyanabban az időben a buszon, mert akkor már adhatnak egyet emlékbe. Azóta is várom, hogy jöjjön az utolsó 906-os.:-/
ilyenekre van eszük? de a szolgáltatás minimális színvonalának megtartását, urambocsá emelését még csak meg se említik, mi??
Mi is vettünk ilyet egy trolis nyílt napon. Háááát, a szolgáltatás színvonala azért tipikusan BKV-s.
1. Az odáig rendben van (?), hogy nem aktuális, hanem mondjuk Tarlós átnevezési agymenése miatt elavulttá vált táblákat árulnak.
2. Azt is megértem, hogy a nagy járatátszámozás előtti korból már semmit sem kapni. Régi 1-es busz, a nem annyira régi 3-as busz, vagy a 173-asítás előtti 7-es buszok, az "E" korszak előtti piros buszok - felejtős.
3. Ezek használt táblák. Többnyire nem kicsit, hanem nagyon.
4. Amit a poszt is ír, hogy semmivel sem különböztethetőek meg az önkiszolgáló beszerzéstől.
árulhatnának orosz metrós kapaszkodókat is, arra is nagy az igény :D
Ez miért jó? Pont az volt a lényeg, hogy lopta az ember a táblát. :D
@doggfather: itt csak egy kérdés van: te hajlandó volnál egy magasabb színvonalú szolgáltatásért többet fizetni? Mert a BKV a jelenlegi szolgáltatási színvonal mellett, lassan szétrohadó járműparkkal is masszívan veszteséges. Se a fővárosi büdzsében, sem a szintén feszített állami költségvetésben nincs fedezet ennél nagyobb lyukak rendszeres betömködésére. Hitelt lehet ugyan felvenni, de ez a helyzetet még rontja is, mert a BKV a maga előtt görgetett masszív adóssághegyek kamatterhe miatt méginkább veszteséges lesz.

Amit lehetne tenni a bevételek növeléséért:
-70 éven felüliek ingyenes utazási lehetőségének megszüntetése, tekintve, hogy az állam ennek ellentételezére messze nem biztosít akkora kompenzációt, ami a kieső bevételeket fedezné. Ezt politikai okokból egyik nagy párt se merné felvállalni, a legnépesebb, legaktívabb választói réteggel senki nem mer ujjat húzni.
-Jegy- és bérletárak infláción felüli emelése, ez szintén nehezen vállalható fel a városvezetés számára, pláne, hogy most az elmúltnyólcévvel szemben nincs megszorítás, a dolgozó emhereket (közvetlenül) nem szabad sanyargatni, csak a bankok, távközlési cégek, egyéb szolgáltatómultik közbeiktatásával. Ha a bank a tranzakciós adó miatt szolgáltatási díjakat emel, akkor már lehet rá mutogatni, hogy a rendes fidesz csak jót akar a zembereknek, szemben a gonosz külföldi bankvezérekkel.
-Ha mégis felvállalná a jegy- és bérletáremelést, ez még akkor sem biztos, hogy több bevételt hozna a cégnek, tekintve, hogy a bliccelőket még mindig nem tudják hatékonyan kiszűrni. Minden olyan próbálkozást, ami erre irányul, mint az elsőajtós felszállás vagy a beléptetőkapuk, a tisztelt utazóközönségnek még a fizető része is a szolgáltatási színvonal csökkenésének érzékel, mert sorba kell állni, hosszabb lesz a menetidő stb.

Drágább buszokat, új villamosokat venni a BKV persze tudna, csak miből tudná mindezt kigazdálkodni?
@OkoskaTo:rp: A jogszerűséget leszámítva valóban, tökugyanaz.

Ahogy egy lopott és egy vásárolt vekni között sincs más eltérés.
@paraszthajszal: Mindjart elsirom magam! Szegeny BKV veszteseges! Igaz, hogy evente ontik bele a milliardokat adoforintokbol, igaz, hogy kulsos valsagmenedzserek hadserege rohant haza hajat tepve, hogy kisirja magat a parnajan, hogy millios vegkielegitesek jarnak a vezetoknek, akik semmihez nem ertenek, cserebe mindig probalnak valami lathatot alkotni, de a BKV veszteseges, tehat fizessunk tobbet. Tobbet annal, ami europai viszonylatban is legalabbis kozepesnek szamit, de a keresetkhez merten az elsok kozott van.
Nagyon kerem, ne beszeljunk ostobasagokat! Egesz egyszeruen egy vizfeju, tuldimenzionalt, elavult stukturaju penznyelorol beszelunk. Kar akar meg csak fogalom szinten is idekeverni az utasokat!
@paraszthajszal: A bliccelesrol meg csak annyit: tudod hanyszor talalkoztam nemet tomegkozlekedesen ellenorrel? Augsburg, Munchen, Frankfurt, Bonn stb.? Egyszer sem! Tudod hany embert lattam NEM megvenni a jegyet? Egyet sem! Tudod miert? Mert nem eri meg! Mert hiaba draga atszamitva forintra, a fizetesekhez kepest elenyeszo osszeg. A masodik ok pedig az, hogy valoban egy szolgaltatasert fizetsz. Nem allitom, hogy nem robbannak neha le, hogy nincs keses, de basszus, tudod te hany metro es kvazimetrokent kozlekedo elovarosi vonat van Munchenben vagy Frankfurtban??? Ha jol emlekszem fejbol, Munchenben 14! Az pont tizeneggyel tobb, mint ami Pesten! Az allapotokat meg inkabb ossze sem hasonlitom.
@Szelid sunmalac: és tudod hogy a német GDP/fő mennyivel magasabb a magyarnál? Sajnos a gazdaság ereje alapján nem Frankfurt vagy München lehet az összehasonlítási alap, hanem mondjuk Kisinyov vagy Minszk. Az kicsit sem releváns, hogy a frankfurti fizetésekhez mérten kisebb a jegyár, mert attól a Siemens nem adja sokkal olcsóbban a villamost, hogy a magyarok átlagfizetése kisebb. Csak a kisebb bérek, meg a járműpark elhanyagolása miatt működhet olcsóbban a bkv, mint az ottani cégek, az infrastruktúra, járművek újonnan beszerezve kb. ugyanannyiba fájnak, mint az ottani cégeknek. Ezt nem lehet összehasonlítani azzal, hogy a fodrász bezzeg sokkal olcsóbb itt, mert ez sokkal eszközigényesebb szolgáltatás.

Egyébként, ha már az S-Bahnokat beleszámítod a metrók közé, akkor a HÉV-et is be lehet, a szentendrei vonal szintén bemegy a föld alá is a Batthyány térig. Akkor meg itt se csak 3 vonal van...
"a BKV ennyire szem előtt tartaná a piaci igényeket a járatok kialakításnál....."

Mi a gond, nem megy a BKV Kabátfalvára?

Volt szerencsém más országok "BKV"-hez, a mienk nagyon is OK. Mostanában napi szinten használom, meglepően jó és megbízható.

Annyi, hogy a járművek nagyon leharcoltak, de mióta Tarlós van, azóta ez a gond is szűnik.
@OkoskaTo:rp: A használt tábla értékesebb.
@Szelid sunmalac: Elmondanám, hogy épp olyan járművel járkálok, ami első ajtós lett.

Öröm nézni, ahogy a cigány felpattan, menne be, viszont a vezető rászól és veszi a jegyet. Vagy inkább leszáll. Valahogy egyiknek sincs bérlete.

Szóval lehet, hogy nagy a vízfej, de legalább működik.
@paraszthajszal: Hanem mennyi? 6?
Megis mihez kene viszonyitani, mint EU tagorszagot, ami jobban teljesit?
Mondjuk Ugandahoz? Jippiiii! Tenyleg kurva jok vagyunnk, es tenyleg milyen fasza a BKV! Mindent tok jol csinal, csak azok a mocskos utasok, azok fizetnenek tobbet!

Ocsem, te nagyon el vagy tevedve. Megprobalsz kicsi szeletkeket nezni, aztan hibasan kivetiteni, mint a problema gyokere!

Es nem, nem az infrastruktura elhanyagolasaval lehet egyedul koltseget csokkenteni! Te BKV-s vagy?
Mi ez a baromsag? Atszervezes, kiszervezes, munkaero optimalisabb kihasznalasa, de legfokepp: kevesebb lopas! Erted? Nem kene annyit lopni!
Egyebkent ez egy mocskosul BKV-s szemlelet, amit prezentalsz. Komolyan mondtam, hogy rengeteg valsagmenedzser hagyta ott ketsegbeesve a ceget, ugyanis a valtoztatasra valo hajlandosag szikraja sem volt meg senkiben. A dolgozok feltik a munkahelyet, a vezetok kosznik szepen jol elvannak a millioikkal, a tulaj meg nagyon jol tud penzt mosni vele.
De almodozz csak, az utas a hibas.

@♔batyu♔: Tudod te, hogy mirol beszelesz? En ugyan nem sok tomegkozlekedest ismerek behatobban. A New York-it, a svajcit, a nemetet, a norvegot, a svedet, az angolt, az ukrant, az uzbeget es a kazahot.
Tudod milyen a metro Uzbegisztanban? Kivancsi vagy? PONT UGYANOLYAN, mint nalunk, most! Ugyanazok a tipusu szerelvenyek futnak, mint itthon, csak meglepo modon sokkal tisztabbak! Elkepszto, mi? Raadasul beleptetokapuk vannak, amiken csinos kis kek metros zsetonnal tudsz bemenni. Bizony! Nalunk mik is vannak? Ja! Trollok bazdmeg! Szazszamra fizetunk elo trollokat! Uzbegisztanban meg beleptetokapu van!
@paraszthajszal: már évek óta fizetek (nem csak én sokan mások is) olyan szolgáltatásért ami, mint írtam színvonaltalan, már ha van, és éppen nem rohad le, ég ki, késik stb...
@Szelid sunmalac: én nem Ugandát említettem, hanem konkrétan Minszket, Belarusz (Fehéroroszország) fővárosát. A német egy főre jutó GDP 44 000 $, a magyar 12 700, a belarusz meg 6700, vásárlóerő-paritáson számolva mi is közelebb vagyunk a németekhez, meg a belaruszok is hozzánk, de ígyis-úgyis igaz, hogy a két keleti ország közötti fejlettségbeli különbség kisebb, mint köztünk és a németek közt. Minszk kétmilliós város, két metróvonallal, Budapest 1,7 milliós 3 metróval, és egy gyakorlatilag már majdnem átadásra kész negyedikkel, plusz a hévekkel (M1 - M3, M4, H5 - H9).

A "Magyarország jobban teljesít" csak egy idióta kampányszlogen, a valóságban folyamatosan szakad le még az északi szomszédéktól is, de ezzel láthatólag te is tisztában vagy. Igen, Magyarország EU-tagállam, de az EU-n belül a gazdasági fejlettség tekintetében is a sereghajtók között, pont úgy, ahogy nem német színvonalú a város rendezettsége, tisztasága az összevizelt aluljárókkal, nem német színvonalú az egészségügy a túltzsúfolt, rosszul felszerelt kórházakkal, úgy nem az a bkv sem a szétrohadó metróival. Nekünk nem érdemes Németországhoz hasonlítani magunkat, mert a köldökükig sem érünk fel semmilyen téren.

@doggfather: ebből a pénzből sajnos csak ezt lehet kihozni, ha mindenki annyit fizet a tömegközlekedésért, mint Nyugaton, ideértve a kiváltságos csoportokat is, mint a szépkorúak, olyan lesz a bliccelők aránya, mint Nyugaton, akkor majd el lehet várni, hogy a szolgáltatás színvonala is legyen olyan, mint Nyugaton.
@paraszthajszal: Forditva van, amit doggfathernek irtal! Attol, hogy a GDP alacsonyabb, nem hulyebbek a magyarok sem (legalabbis nem ilyen ertelemben)! Elobb a szolgaltatas szinvonala legyen olyan, mint nyugaton, aztan kevesebb lesz a bliccelo, mert megfelelo szolgaltatast kapnak megfelelo arert.
Ez mekkora :D
Mondjuk ha valaki ilyet akart, akkor bement egy dekoros céghez, és csináltatott... ^.^
@paraszthajszal:
Többet fizetni?
Öcsém, nálad nagyon elgurult a gyógyszer.
Baszd meg, így is a legdrágább a BKV egész Európában.

Talán ki kéne rúgni a Vitézyhez hasonló faszfejeket a cég éléről az évi 35 milliós fizetésükkel.

Jó, ne hasonlítsuk a németekhez, hasoníltsuk mondjuk a szlovákokhoz. A jegyár 2-szer annyi, és csak 1 járatra érvényes, ott meg 1 órára.
Majd nem nem leszel alkohol vagy kábítószer hatása alatt, és képes leszel gondolkodni, gyere vissza.

Fehéroroszországgal meg majd akkor gyere, ha ott nem komcsi diktatúra lesz. Ilyen alapon tényleg Ugandát is említehetted volna, ahol az egész kurva országban metró sincs.

Azt ugye elfelejtetted írni, hogy majd ha a BKV is csak a működési költségeinek akkora részét zsarolja ki évente az államtól (a 80% helyett 33-at), mint a nyugati városok, akkor lehet majd ugatni a bliccelőkről?
@paraszthajszal:
Többet fizetni?
Öcsém, nálad nagyon elgurult a gyógyszer.
Baszd meg, így is a legdrágább a BKV egész Európában.

Talán ki kéne rúgni a Vitézyhez hasonló faszfejeket a cég éléről az évi 35 milliós fizetésükkel.

Jó, ne hasonlítsuk a németekhez, hasoníltsuk mondjuk a szlovákokhoz. A jegyár 2-szer annyi, és csak 1 járatra érvényes, ott meg 1 órára.
Majd nem nem leszel alkohol vagy kábítószer hatása alatt, és képes leszel gondolkodni, gyere vissza.

Fehéroroszországgal meg majd akkor gyere, ha ott nem komcsi diktatúra lesz. Ilyen alapon tényleg Ugandát is említehetted volna, ahol az egész kurva országban metró sincs.

Azt ugye elfelejtetted írni, hogy majd ha a BKV is csak a működési költségeinek akkora részét zsarolja ki évente az államtól (a 80% helyett 33-at), mint a nyugati városok, akkor lehet majd ugatni a bliccelőkről?
@kiwirágós kivirradtig: Te kiwirágós, miért vagy mindig ilyen baromi nagy paraszt? A kommentjeid szinte kivétel nélkül kirekesztők és bunkók. Nálad ez a kommunikáció alapja?
@paraszthajszal:

"Egyébként, ha már az S-Bahnokat beleszámítod a metrók közé, akkor a HÉV-et is be lehet, a szentendrei vonal szintén bemegy a föld alá is a Batthyány térig. Akkor meg itt se csak 3 vonal van..."

Abban igazad van, hogy a HÉv is a gyorsvasúthálózat része, de figyu! HÁLÓZAT. Ez az, ami itthon csak nyomokban. Mert míg Bp-n a GHév és az M2 két vonal, addig ezt Münchenben egy tetszőleges S-Bahn megteszi egy viszonylaton, úgy, hogy közben a másik oldalon is kimegy Bicskére.

És az sem egy utolsó dolog, hogy míg a szentendrei Hév olyan 50-70 km/h-val ballag, addig müncheni társa akár 120-al is robog.
@paraszthajszal:

"Nekünk nem érdemes Németországhoz hasonlítani magunkat, mert a köldökükig sem érünk fel semmilyen téren. "

- Pedig fizikailag ugyanolyan magasak vagyunk, ugyanannyi kezünk, lábunk, szemünk van, mint a németeknek.
@kiwirágós kivirradtig: "Baszd meg, így is a legdrágább a BKV egész Európában."

A BKV relatíve drága, igen, mondjuk az átlagfizetéshez képest, de ugye, mint már írtam is, a Siemens nem ad attól sokkal olcsóbban egy vadiúj villamost (metrót, trolit…), hogy egy csóró ország veszi, a buszokba a benzin se olcsóbb stb. Na meg a bliccelők, de erről kissé lejjebb…

Ha meg azt gondolod, hogy "nominális értékét" tekintve a BKV a legdrágább egész Európában, akkor ez egész egyszerűen nem igaz. Nézzük mondjuk Bécset! ( homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/english/fares.html vs. www.bkk.hu/tomegkozlekedes/jegyek-es-berletek/jegy-es-berletarak-2013-ban/ ). Az egyszerűség kedvéért legyen a forint-euró árfolyam 300 HUF/EUR (de lehetne akár 290 is), és figyeljük meg, melyik a drágább!

Napijegy: BKK 1650 Ft, Bécs 7,1 euró - átváltva 2130 Ft
72 órás jegy: 4150 Ft, Bécs 15,4 euró, átszámítva 4620 Ft
Havibérlet: 10 500 Ft, Bécs 47 euró, azaz kb. 14 100 Ft.

Persze, a fizetéshez képest a magyar a drágább, de a magyar busz attól még semmivel sem eszik olcsóbb benzint, mint az osztrák.

"Fehéroroszországgal meg majd akkor gyere, ha ott nem komcsi diktatúra lesz. Ilyen alapon tényleg Ugandát is említehetted volna, ahol az egész kurva országban metró sincs."

Uganda egy koldusszegény afrikai ország, ezért nem jó összehasonlítási alap, Fehéroroszország viszont nincs annyival szegényebb Magyarországnál, mint amennyivel mi vagyunk a németeknél. A politikai rendszerről meg: Igen, ott nincs demokrácia; ez tény, viszont az is igaz, hogy akármilyen nemzetközi szervezet ranglistáját nézed, a németeket a politikai és a gazdasági szabadság terén is jóval elénk sorolják. Az Economist szerint pl. Németországban igazi demokratikus rendszer van (full democracy, rangsor 14.), Magyarország tökéletlen demokrácia (flawed democracy, rangsor 49.), Fehéroroszország meg autoriter rendszer (rangsor 141.). Ergo ez sem fekete-fehér, Magyarország valahol a "szürkezónában" van.

"majd ha a BKV is csak a működési költségeinek akkora részét zsarolja ki évente az államtól (a 80% helyett 33-at), mint a nyugati városok, akkor lehet majd ugatni a bliccelőkről?"

Fordítva tetszik ülni a lovon. Pont azért szorul a budapesti tömegközlekedés ilyen arányban állami/önkormányzati forrásokra, MERT annyian nem fizetnek a közlekedésért. Ki azért, mert a kedves politikusok a szavazataikra utaznak (pl. a szépkorúak), mások azért mert "ilyen színvonalért" nem hajlandó "telik rá" (magyarul "spórolni" [bliccelni, azaz lopni] akarnak, és ehhez keresnek ideológiát).
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A hálózatra vonatkozó észrevétel teljesen igaz, évek óta szó van arról, hogy tervezik az észak-déli HÉV-vonalak összekötését (ez szerintem már Demszky alatt felvetődött), tervezik, hogy összekapcsolják az Örsön az M2-t és a HÉV-et. Pénz viszont sajnos nem biztos, hogy lesz rá.

"míg a szentendrei Hév olyan 50-70 km/h-val ballag, addig müncheni társa akár 120-al"

Ez is teljesen igaz, de mondjuk ugyanez elmondható a MÁV-ról is; pl. amíg máshol egyre-másra építik a gyorsvasutakat, nálunk a folyamatos késések ellen a hivatalos menetidő hosszabbításával próbálnak harcolni (pl. a Bp-Vác-Szob vonalon). Magyarország, én így szeretlek! ;)
"Ha BKV ennyire szem előtt tartaná a piaci igényeket"
Akkor nem cserélték volna le a Bajszos Bácsit, hanem kabalafigurát csináltak volna belőle, millió kapcsolódó termékkel, bögrétől pólón át kulcstartóig és plüssfiguráig. :D
@Szelid sunmalac: bliccelők mindig is lesznek, mindegy mibe kerül, és mindegy milyen a szolgáltatás. Kell másra a pénz, meg divat is.
@paraszthajszal: "tervezik, hogy összekapcsolják az Örsön az M2-t és a HÉV-et."

Az ötlet nem új. De ha valóban ezt akarták volna csinálni, akkor egy-két éve, amikor lerombolták az Örs vezér téri épületet és egy vadonatújat húztak fel helyette, már akkor megcsinálhatták volna. Ugyanis ott van egy áprócska porbléma. A metró a Kerepesi út egyik, a HÉV meg a másik oldalon van, a Sugár mellett! Ha lett volna akarat összekötni a metrót a gödöllői HÉV vonalával, akkor az előző felújítás során át lehetett volna vinni a metró vonalát a Kerepesi túloldalára. Valahol. Mondjuk átvihették volna az Örs alatt, a gyalogosaluljáró helyén kialakított és megerősített alagútban. Vagy áshattak volna egy második feljárót a Népstadion után, ami a másik oldalon jön fel, ugyanis ott baromi széles a házak előtti rész, simán elférne a két vágány.
@koveske:
Nem, csak most, hogy anyádat dugom.
Hiába, szarul baszik, na.
Meg büdös is.
@paraszthajszal:
Nézzél egyszerű jegyet.
Nálunk 350 Ft, egy járatra.
Bécsben 2 euró, annyi átszállással, amennyi ahhoz kell, hogy elsjuss A-ból B-be. 1 (EGY) átszállás esetén már Budapest a drágább.

Miről beszélsz?

Egyébként meg a pozsonyi busz sem fogyaszt kevesebbet, mint a magyar, akkor ott miért lehet mégis 200 Ft-nál olcsóbb a jegy?
Vagy a spanyoloknál miért lehet a gyűjtőjegy egy jegyre levetítve 65 eurócent (nem egészen 200 Ft)?
Ott mi fogyaszt kevesebbet?
Ja, kisebb a vízfej a közlekedési vállalatnál, és nem pofátlan fizetéseket akasztanak le több százan. Meg nem 500 troll látja el a jegyellenőrzést, hanem elektronika.

"Pont azért szorul a budapesti tömegközlekedés ilyen arányban állami/önkormányzati forrásokra, MERT annyian nem fizetnek a közlekedésért"
Lófaszt, koma.
A bliccelők miatt még a BKK szerint is évi 4 milliárd körüli összeg nem folyik be, akkor mire is kérnek évente 80 milliárd körül az államtól?

Hazudozzál és demagógiázzál máshol, rendben?
Az a baj, hogy te ülsz fordítva a lovon, annyira, hogy a segge felé nézel, de a hasa alól.

Ezek a dumáid a BKK-nál, amitől a fizetést kapod, biztos népszerűek, csak hát most nem ott vagy.
@Sanda gyanu:
A másik problémna, hogy a gödöllői HÉV baloldali közlekedésű, a metró meg jobboldali. Az összes állomást át kéne alakítani Gödöllőig.

És az úton átvitt sínek sem csökkentenék túlzottan a Fehér úti dugót.
@kiwirágós kivirradtig: Egy, azaz 1 átszállás esetén vehetsz a BKK-nál is átszállójegyet, 530 Ft-ért (<2 euró), azaz ez nettó faszság. Igen, van ahol olcsóbb a jegy, Lvivben pl. a buszjegy fillérekbe kerül, cserébe 40 éves Ikaruszok rázzák szét a veseköveidet a kátyús utakon. Máshol, mondjuk Németországban, 10-15 vonalon vadiúj vonatok szállítják az utasokat, viszont a jegy meg drágább.

Csak az nem megy, amit itt elvártok, hogy ukrán jegyárakkal német színvonalú szolgáltatást kapjatok, mindezt 0% állami forrásból.

És lehet, hogy a bliccelők miatt csak 4 mrd. a kiesés, de ehhez hozzájön az ingyen utazó mamikák miatt még legalább ennyi (erre az állam kényszeríti őket), és igen persze gyaníthatóan az is valamilyen arányban benne van, hogy politikai kifizetőhelynek használják a céget, ill. szintén politikai okokból nem merik leépíteni a helyi munkaerőfelesleget, ahogy a Mávnál, Volánnál sem. De ez senkinek nem ad erkölcsi felmentést, igazolást arra, hogy a blicceléssel meglopja az utastársait és az adófizetőket!
@paraszthajszal: ja, amúgy a metróhálózaton belül egyszer ingyen a sima bkv-jeggyel is át lehet szállni, és az átszállójegynél sem számít az átszállásnak a metróhálózaton belüli átszállás. Ergo ha valaki a Délitől utazik Káposztásmegyerre, ez egy átszállójeggyel megtehető (Deákig M2, majd M3 Újpestig, utána 14-es villamos. vagy busz).
@paraszthajszal:
1 átszállásra vehetsz, ökörke, de mi van 2-nél? Bécsben akkor is 2 euró, de még 5 átszállásnál is (nem kell napijegyet venni), hülye gyerek, ne nyomd már a demagóg faszságaidat.
És nem kell Lvivig menni, írtam: Pozsony, baszd meg, te értetlen segg. ott 200 Ft-nál olcsóbb a jegy, és 1 órára szól. Érted, hülye: 1 ÓRÁRA, baszd meg, nem 1 útra.
És a szolgáltatás semmivel sem rosszabb, mint Budapesten, sőt.

Te tényleg annyira hülye segg, vagy, hogy csak ezeket a demagóg faszságokat bírod irkálni?

Nem a bliccelőkkel van a baj, a tizedét se lopják el, mint amennyit a BKV meg a BKK vezetői ellopnak.
Ne ellenük harcolj, idióta, hanem a fenti 2 cég tolvaj vezetői ellen.

De amennyire hülye vagy, neked magyarázhatom, a fa(sz)fejedbe nem fog belemenni.

Az ingyen utazó mamikák meg persze, direkt szétutazzák a várost, most, hogy ingyen van. Sőt, különjárokat indítanak neki. Te tényleg annyira hülye vagy, hogy nem fogod fel, hogy a busz akkor is járna, ha az a 2-3 nyugdíjas nem ülne fel rá?
De azért küldd el a kurva anyjukba a nagyszüleidet, valóban még jogos is lesz, hogy egy ekkora barmot bírtak a szar génjeikkel a világra örökíteni, mint te vagy.

Vajon mi a kurva anyjáért van dugig minden tömegközeledkési járat? Biztos a nyugdíjasok meg a bliccelők miatt, mi, te barom? Véletlenül sem azért, mert a kibaszott BKV-d meg BKK-d annyira leritkította a járatokat, hogy már felférni alig lehet? Bécsben szerinted mikor van ilyen? Nem, baszd meg, nyilván a bliccelők meg a nyugdíjasok tehetnek róla.
Te szerencsétlen hülye fasz, térjél már magadhoz...
@kiwirágós kivirradtig: mi van 2-nél? Ha a két átszállás közül az egyik a metróhálózaton belül van, ami az utazások elég nagy része, akkor továbbra is jó az átszállójegy, egyéb esetekben meg peched van. 5 átszállásra viszont nagyjából csak azoknak van szüksége, akik nem ismerik elég jól a hálózatot, nekik ajánlanám az interneten való útvonaltervezést, mert tuti meg lehet oldani kevesebb átszálással. Egyébként lehet erőltetni ezt a vonalat, de nem érdemes, a rendszeresen tömegközlekedő bécsiek és budapestiek számára a bérletvásárlás amúgy is jobb megoldás, mint a jegyváltás, az utazóközönség 90-95 %-a számára a pesti az olcsóbb.

Pozsony meg ugye, lehet, hogy olcsóbb, de egyrészt jóval kisebb város, mint Budapest (460 e lakos vs. 1,7 millió), ebből adódó jelentős különbségekkel (pl. metró nyista) másrészt ott is keményen dotálják ám a jegyárakat, messze nem teljesül az az elvárásod, hogy legyen 80 %-ban önfenntartó a tömegközlekedés. Rosszabbnak lehet, hogy nem rosszabb a közlekedés, csak egyszerűen más kávéház.

Amit te nem veszel észre, az az, hogy egymásnak totál ellentmondó, légbőlkapott igényeid vannak, a valós tények és számok ismerete nélkül vagdalkozol. Persze, legyen a tömegközlekedés olcsó, mint a pozsonyi,önfenntartó, mint a nyugati, legyen annyi metró mint Londonban, stb. Mindenhonnan mazsolázzuk ki az előnyös tulajdonságokat, aztán valósítsuk meg őket egyszerre, ha nem megy, akkor nevezzük őket korrupt hozzánemértő tolvajoknak. Lehet úgy gondolni, hogy a nyugdíjasoknak jár az ingyen utazás, de akkor valakinek ezt meg kell fizetnie. Vagy a fizető utasoknak a jegyárakban, vagy az adófizetőknek állami szubvencióként - valahol, valakinek állnia kell a cechet.

Ami meg a paraméterkönyvre vonatkozó megjegyzést illeti, ez is hülyeség, nagyrészt hétvégi, esti járatokat ritkítottak, amikor amúgy sem jellemző, hogy ne lennének legalább állóhelyek, a csúcsidőben néhol még sűritettek is. De ennek is van korlátja. Igen, pl. a 4-6-os villamoson a reggeli csúcsidőben tömeg van bizonyos szakaszokon, pl. a Corvin-negyednél Dél-Buda felé alig lehet felférni. De a követési idő mármost is olyan alacsony, hogy nincs hová sűríteni,így is egymás seggében vannak a járatok. Ezzel sajnos nem nagyon lehet mit kezdeni, vígasztaljon a tudat, hogy még mindig jobb a helyzet, mint Tokióban, ahol külön munkást alkalmaznak arra, hogy felpréseljék az utasokat a vonatokra a reggeli csúcsban.
@paraszthajszal: nem gondolod komolyan, hogy én aki rendes jegyet/bérletet veszek nem kaphatok normális/alap szolgáltatást, mert mások bliccelnek, vagy kedvezményezettek???
@kiwirágós kivirradtig:

" a gödöllői HÉV baloldali közlekedésű, a metró meg jobboldali. Az összes állomást át kéne alakítani Gödöllőig."
- Nem egy komoly tétel

"És az úton átvitt sínek sem csökkentenék túlzottan a Fehér úti dugót."
- Sineket lehet az út alatt is vinni, igaz, akkor kicsit drágább.
@paraszthajszal:

www.mvv-muenchen.de/de/tickets-preise/tickets/tageskarten/partner-tageskarte/index.html

München. 5 személy részére a 3 napos napijegy 24,60€. Ez 7500 Ft, magas árfolyamon.

BKK-nál ez a mutatvány 20.000 Ft.

Bkk esetében Mancikával kell előre ráiratni az érvényességet, Münchenben onnantól érvényes, hogy előszőr felszállok vele, és lekeztelem. A müncheni jegf átruházható.

A müncheni jegy érvényessége:
www.mvv-muenchen.de/fileadmin/media/Dateien/3_Tickets_Preise/dokumente/TARIFPLAN_Handout_Innen_2013.pdf
- Kicsit nagyobb, mint a BKK-s verzió.
@paraszthajszal:

" Ha a két átszállás közül az egyik a metróhálózaton belül van, ami az utazások elég nagy része, "

- Marhaság, hisz az utazások elenyésző része bonyolódik a Deák téren keresztül.