Gyurcsány felfalja az ellenzéket?
Ne legyen kétségünk afelől, hogy egészen a jövő tavaszi választásokig az ellenzék minden egyes szereplője a saját 2018-as pozíciója előkészítésén fog buzgálkodni. Az összefogósdiak belső civódása már most kizárólag ennek jegyében zajlik. Bármit is mondanak kifelé, nagyjából mindegyikük elfogadta, hogy jövő áprilisban a Fidesz visz megint mindent.
Ennek a masszának az egyik legérdekesebb és legellentmondásosabb szereplője Gyurcsány Ferenc, aki abban a szerencsés vagy szerencsétlen helyzetben van, hogy hitelessége annyira a béka segge alatt van, hogy gyakorlatilag bármit csinálhat, bármit mondhat, mindent egy lapra feltéve duhajkodhat. És hát ő az ilyen helyzetekben él igazán. A DK-vezér személyes tragédiája, hogy további politikai szerepvállalása egy dologra jó: a Fidesz hatalmának bebetonozására. A szenvedélyesen túlmozgásos politikus kizárólag a hatalomtechnikai játékokban tud rendkívüli stratégiai erényeket felmutatni. Ám személyiségéből fakadóan ennek nem lehet tudatában, és nyilván a legkevésbé sem érdekli.
Nem kérdéses, hogy a Demokratikus Koalícióval számolni kell a 2014-es választásokon. A közvélemény-kutatásokból egyértelműen látszódik, hogy Bajnai és Gyurcsány egy közös választói tortából falatozik. És míg a bajnaista üzleti vállalkozás népszerűsége folyamatosan esik, addig Gyurcsányék már kezdik átlépni a parlamenti küszöböt. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor tavasszal újra kell gondolnia az MSZP-nek a szövetségi politikáját, ami alapvetően semmisítené meg a párt megújulásra tett kísérleteit.
Mindent összevetve, Gyurcsány Ferencnek történelmi érdemei vannak abban, hogy a hiteltelen baloldal összeomlott 2010-ben, de az is a számlájára írható, hogy szinte egy személyben felelős a fideszes kétharmadért. Továbbá az október 23-ai eseményekből és a bajai videóból egyértelműen látszik, hogy nem riad el semmilyen fegyvert bevetni saját érdekében, és a moralitás még csírájában sem mozgatja tetteit. Az viszont nagyon megnyugtató, hogy a derék őszödi beszélő nem az 50-es években mutathatta meg államférfiúi tulajdonságait, mert minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc lubickolt volna az adott történelmi kor által kínált lehetőségekben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Így igaz. S előre látható: Gyurcsány győzött, mert Bajnai eljelentéktelenedett.
Bajnai a Fidesz-ellenest jobboldalt akarta megszólítani - teljes kudarc lett ebből, így beállt második MSZP-nek. MSZP-ből viszont elég 1 darab.
Gyurcsány viszont ügyesebb volt, ő egy új SZDSZ-t akart csinálni, s úgy tűnik, sikerült neki. Ha meglesz az 5 % jövőre, akkor a siker biztos lesz.
Más részről az LMP is ügyesen csinálta. Nem hittem volna, hogy Schiffer egy profi politikus. A balek kinézet becsapott engem is, de a belső prof politikust rejt. Náluk is a 2014-es 5 % elérése a kulcselem, s egyre nagyobb az esély erre.
Nem értem az 'is'-t. A fideszes kétharmad azért jöhetett, mert összeomlott a baloldal.
Persze most nem kellene úgy csinálni, mintha egyedül lett volna. Ott volt az MSZP, az SZDSZ. A nép emlékszik és ha valaki elindul baloldali vagy liberális színekben, akkor KUKA.
Mondja ezt a tolvaj kormány által fizetett troll. Mióta beszélsz te a nép nevében, homokzsák?
Nem. A kétharmad azért jöhetett, mert a világválságot az éppen hatalmon levő kormányon verték le. Másrészt meg a magyar nép nem a műveltségéről híres...
Ez tisztára úgy hangzik, mintha véletlenül akkor kerültek volna hatalomra. Nem, akkor éppen hat éve uralkodtak, tönkretéve a költésvetést, másfélszeresére növelve az államadósságot. A 2006 utáni kiigazítás miatt megtorpant a növekedés és kivéreztek a háztartások. Na ekkor jött a válság. 2008 nyarán még gúnyosan a válság prófétáinak nevezték az ellenzéki képviselőket, majd amikor beütött a krach, akkor azt mondták, hogy Magyarországot majd nem érinti. Miközben a médiában ment a "Beindultunk" kampány, aközben már az IMF-nél kuncsorogtak, nehogy államcsőd legyen. Na ezért verték le rajtuk a válságot és teljesen meg is érdemelték.
Érdekes lett volna a Gyurcsány ekézése ekkis zsidózás nélkül. Nadehát az nem leheccséges.
Normális államban ilyen herék, mint te meg sem nyikkanhatnának.
Ha akkor lemond és új választások (2006/2007), akkor éppen Orbán (aki megnyeri ugyan a választást, de nem 2/3-dal) bukik bele a válságba és már régen a süllyesztőben lenne.
Csak hát nem ez történt és szvsz. ebben nem csak Gyurcsány volt a ludas, de az a valóban söpredék MSZP, aki/ami mögötte állt. (Azaz szart se állt mögötte, pusztán a napi érdekeit nézte.)
Viszont Gyurcsány egyre normálisabb, egyre inkább ő az egyedüli erős ellenzék. Igaz, mire újra visszadolgozza magát, addigra a "népnemzeti kúrmány" (aminek a jobboldalisághoz annyi köze van mint cserebogárnak az Apolló űrhajóhoz) olyan fokon tönkreveri az országot, hogy ezt már ember a helyére nem teszi.
De a magamfajta idősödő középkorú polgár ezt már úgysem éri meg. Csak a szegény gyerkőcök. Őket viszont a jobb sorsuk talán jó messzire repítik addigra ettől a sárkupactól.
Hazudsz. Különben a háztartásokat éppen három éve véreztetik ki folyamatosan. Na nem a gazdag talpnyaló maffiát, nehogy félreértsd... bár tudod.
Mégis nyomod itt a banditák propagandáját, mintha nem éreznéd, hogy bűnözők kétharmados hatalomba juttatása hazaárulást jelent.
Ja, feldughatod magadnak az államadósságot. Máshol is van, jóval több, mégsem rabolják ki a népet, és nem korrupt a hatalom. Paréj...
Hol élsz te egyáltalán, tinófejű?
Mi történt 2006-ban?
„A nemzetközi pénzintézetek és hitelminősítők, sőt a piac sem igazolta azt a boom-hangulatot, ami a magyar kormány kommunikációjában eluralkodott, de csöndben maradtak, hangjukat sem hallatták, hagyták, hogy a Gyurcsány-kormány folytassa ócska kommunikációs bűvésztrükkjét.
A legnagyobb bűnt mégis az Európai Unió követte el. Az Európai Tanács rendeletének megfelelően a tagállamoknak minden évben be kell nyújtaniuk aktualizált makrogazdasági és költségvetési előrejelzéseiket, az úgynevezett konvergenciaprogramot.
A pénz- és gazdasági ügyekért felelős spanyol szocialista biztos, Joaquín Almunia nyomására azonban a Bizottság megengedte Magyarországnak, hogy a magyar gazdaság állapotát bemutató jelentését tavasz helyett a magyar parlamenti választások után, szeptemberben nyújtsa be. Ezzel az Európai Bizottság a Gyurcsány-kormány cinkosává vált, alapvetően befolyásolva a 2006. áprilisi parlamenti választásokat, amit így újra az MSZP nyert meg.”
„Almunia megkérte Gyurcsány Ferencet, keresse őt fel Brüsszeli irodájában. Gyurcsány magával vitte két miniszterét is, de Almunia ragaszkodott a négyszemközti megbeszéléshez, amin még a tolmácsok sem vehettek részt. Megbízható információink szerint a pénzügyi biztos kertelés nélkül kiterítette lapjait:
– Miniszterelnök úr, miért kívánják önök hamis adatokkal megtéveszteni az EU-t?
Gyurcsány elhűlt, de védekezett:
– Biztosíthatom, hogy a benyújtott adatok valódiak.
Almunia ekkor benyúlt íróasztalának fiókjába és egy hatalmas dossziét tolt a magyar miniszterelnök elé.
– Mi ez? – kérdezte Gyurcsány.
– A csalásaik gyűjteménye. Tudja, miniszterelnök úr, amióta a görögök hasonló trükkel jutottak be az eurózónába, már nem bízunk semmit a véletlenre. Van nekem egy 12 főből álló csapatom, amely arra specializálódott, hogy a csalásokat leleplezze. A magyar minisztériumokban folyó uniós ellenőrzésen a csoport tagjai is részt vettek. Az eredmény ebben a dossziéban található. A csoport vezetője még azt is elmondta, nem volt nehéz dolguk, hiszen a magyar kormány olyan trükközéseket alkalmazott, amelyekkel itt, Nyugat-Európában a nagyvállalatok éltek úgy húsz-harminc évvel ezelőtt, és amelyek olyan átlátszóvá váltak az idők folyamán, hogy ma már errefelé nem használja senki.
Gyurcsányt állítólag az ájulás kerülgette.
– Mi legyen most? – kérdezte.
– Két lehetőséget látunk – mondta Almunia. – Az egyik, hogy az EU nyilvánosságra hozza, hogy önök alaposan meghamisították a makrogazdasági adatokat. Ebben az esetben azonban szankciót is kell alkalmaznunk, meg kell vonnunk Magyarországtól az uniós támogatásokat.
– Ez végzetes lenne – felelte Gyurcsány. – Mi a másik lehetőség?
– A másik lehetőség, ha ön vallja be, hogy manipulálták az adatokat, beismeri, hogy a csalásokat önök követték el. Magyarul, elismeri, hogy hazudtak nekünk.
– De hogyan? – csattant fel Gyurcsány.
– A kivitelezés módját önre bízom. De mihelyst napfényre kerül, hogy a magyar gazdaság milyen helyzetben van, ön azon nyomban nekikezd a gazdaság helyreállítását célzó reformoknak. Meg kell értetnie a magyarokkal, hogy nincs többé szocializmus, az állam már nem képes eltartani őket, a maguk lábára kell állniuk, önellátókká kell válniuk.
Gyurcsány nyomban elfogadta a feltételeket. Egyetlen kérése volt, hogy mindezt a választások után tehesse meg. Almunia bólintott. A találkozó véget ért.
"nem lehet magánvéleménye egy magyar választópolgárnak"
Ha a tényekkel a magánvéleményeddel szállsz szembe, az elég nagy gond. Az nem magánvélemény, hogy "másfélszeresére növelve az államadósságot" amikor 2002 és 2006 között 52%-ról 65-re nőtt. Az sem, hogy " 2006 utáni kiigazítás miatt megtorpant a növekedés és kivéreztek a háztartások" amikor 2007-ben stagnált a reáljövedelem, miközben az előző 4 évben (megalapozatlanul, de) 35%-kal emelkedett.
Mifelénk ezt nem magánvéleménynek nevezik, hanem alulinformáltságnak. Jóindulatúan. Kevésbé jóindulatúan hazudozásnak.
Barom. A kormánypropaganda, az agymosásra használt panelok nem magánvélemény. Olyan neked nincs, mert ha tudnád, hogy az micsoda, neked is volna. Szomorú, hogy hozzád hasonlók adtak kétharmados hatalmat a maffia kezébe.
"ergo új választásokat kellett volna kiírni"
Miért is?
"Mert ez az egyetlen lehetőség az új választásra."
Ez kétségtelen. De miért is kellett volna új választásokat kiírni?
Buzgólkodni inkább.
Egyébként fölösleges. 2022-re kéne készülniük. Természetesen nem Bajnaival és az utolsó kádárista külügyminiszter, valamint az aczélista cenzor gyámsága alá helyezett szerencsétlen Mesterházyval.
Ennek ellenére te mégis tudod miről beszéltek. Köszönjük, Emese!
Viktor cicáról is tudsz ilyen mesét mondani, Grimm polgártárs?
Amit mindenki tud, az az, hogy a pártod jó pénzért bevitte a maffiát a hatalomba. A többi csak duma, ne fáraszd magad.
Sajnos nem a saját agyam szüleménye, hanem egy EU-s (külföldi) újságíró információi.
Ha megnézed Gyurcsány 2006-os beszédét és "kiszivárogtatását", nem biztos, hogy alaptalan a forgatókönyv.
Amúgy, hogy ne térjünk el teljesen a tárgytól, nálad az öszödi beszéd is rendben volt, igaz? :)
"E négyszemközti találkozó után sajtótájékoztatóra várták a brüsszeli magyar újságírók Gyurcsány Ferencet Magyarország állandó EU-képviseletén. A konvoj meg is érkezett, de az első limuzin, amiben Gyurcsány ült, váratlanul kivált és a képviselet garázsába kanyarodott. A sajtótájékoztatóra csak Draskovics Tibor és Bajnai Gordon ment be. Az igencsak rövidre sikerült tájékoztató után mindenki visszaült a kocsikba, amikor felemelkedett a garázs ajtaja, a limuzin a magyar miniszterelnökkel ismét a konvoj élére állt és gyorsan elhajtott a repülőtér irányába. Az újságírók csak egy pillanatra láthatták a limuzin hátsó ülésén gubbasztó és gondterhelt miniszterelnököt. Gyurcsány olyan ideges volt a találkozó után, hogy nem mert az újságírók szemébe nézni.
A sajtótájékoztató résztvevőinek nyomban szöget ütött a fejébe, hogy valaminek történnie kellett, ám arra a kérdésre, hogy mi történt valójában a négyszemközti találkozón, válasz nem ékezett. Gyurcsány abban reménykedett, a titkos megállapodás soha nem kerül napvilágra. Csakhogy Almunia nem a saját szakállára cselekedett, lépését egyeztette a Bizottsággal és a Tanáccsal is. Az eredményről pedig írásban kellett beszámolnia. Az irat szigorúan bizalmas besorolást kapott, de Brüsszelben nincsenek titkok. A mindig teli brüsszeli sörözők, és az uniós esti fogadásokon felszolgált pezsgő sok uniós közalkalmazottat szóra bír... "
Ebben a földi létben ezt kizárnám, tehát jó lesz, ha a hit felé fordulunk. Úgyis már-már bibliai ihletésű a poszt illusztrációja. :)
"Trükk hátán trükk
Az egyezség megköttetett. A tavasszal benyújtott és hamis adatokat tartalmazó programot a Bizottság hivatalosan visszaküldte „átdolgozásra”. A határidőnek 2006 szeptemberét határozták meg. Miután megnyerte a választásokat, Gyurcsánynak azon kellett, törnie a fejét, hogyan váltsa valóra ígéretét. Ekkor eszelhette ki Őszödöt.
A nagy vihart kavart beszéd május 26-án hangzott el. A felvételt feltehetően maga Gyurcsány rendelte meg. De az anyag egyelőre dobozban maradt, Gyurcsány biztos akart lenni abban, hogy a Bizottság szeptemberben elfogadja, és nem dobja ismét vissza az immár igazi adatokat, vagyis az igen hervasztó számadatokkal teli, a romokban heverő gazdaság képét tükröző beszámolóját.
Az átdolgozott program augusztus végére készült el, és Gyurcsány szeretett volna visszajelzést kapni egy befolyásos uniós politikustól, mielőtt benyújtja a Bizottságnak. Választása Jean-Claude Juncker luxemburgi miniszterelnökre, az eurózóna elnökére esett. Repülőgépet bérelt, és villámlátogatásra Luxemburgba repült.
A találkozó eredményéről már Budapesten számolt be László Boglár, Gyurcsány sajtófőnöke:
– Pozitívak az euróövezeti országok miniszteri csoportját irányító Jean-Claude Juncker luxemburgi miniszterelnök-pénzügyminiszter első reakciói a módosított magyar konvergenciaprogram fő intézkedéseit, a pályát és az irányokat tekintve. A luxemburgi miniszterelnök az átdolgozott konvergenciaprogram minden egyes szavával egyetért. Juncker egyetlen pontban sem fogalmazott meg kritikát a programmal összefüggésben.
Néhány Brüsszelbe akkreditált újságírónak feltűnt, hogy nem volt közös miniszterelnöki tájékoztató. A diplomácia alapszabályai szerint, ha két miniszterelnök megállapodik valamiben, akkor közösen áll ki a sajtó elé, és úgy számol be a tárgyalás eredményéről, hogy a másik is hallja. Ha nincs közös sajtótájékoztató, akkor nincs megállapodás sem.
Az egyik újságíró történetesen kíváncsi volt, milyen az a konvergenciaprogram, aminek Juncker a pénzügyekben igen kemény álláspontot képviselő luxemburgi miniszterelnök „minden egyes szavával egyetért”. Nem volt rest és felhívta telefonon a Külügyminisztériumot. Arra kérte az illetékeseket, hogy a programot angol nyelven jutassák el szerkesztőségéhez. A Külügyminisztérium közölte, a program egyelőre csak magyar nyelven létezik. Az újságíró azonnal felhívta Juncker kabinetfőnökét és azt kérdezte tőle:
– Mondd, mikor tanult meg a főnököd magyarul?
– Miért kellene az én főnökömnek magyarul tudnia? – hűlt el a kabinetfőnök.
– Ha a főnököd egyetért a magyar konvergenciaprogram minden szavával, akkor kell tudnia magyarul, nem igaz?
– Az történt – magyarázta a kabinetfőnök –, hogy a főnökömet felhívta a magyar miniszterelnök, aki közölte, szeretné ismertetni a beadandó programot. A főnököm udvarias ember, azt válaszolta: gyere. Gyurcsány megérkezett, elkezdte mesélni, mi minden lesz a programban. A főnököm türelmesen meghallgatta, majd azt mondta: amit most itt előadsz, így első hallásra jól hangzik, de az állásfoglalással megvárnám, amíg hivatalosan benyújtjátok a Bizottsághoz, és a Bizottság alapos tanulmányozás után állást foglal. Ezzel meg is köszönte a látogatást."
Te szerencsétlen balfasz. Régebb óta van meg itt a nicknevem, mint neked. Persze nem mintha érdem lenne. Hülyegyerek.
@kutyás majmok: Hűha, a blogoszféra mindig tud új mélységet mutatni. A stílus maga az ember, írta Buffon, ha ez Önre igaz, akkor őszintén sajnálom a rokonait. Az a tény, hogy Orbánék szintén méltatlanok az ország vezetésére nem mentesíti Gyurcsányt a felelősség alól. Ha olyan diadalmenet volt a 2004-2008 közötti időszak, akkor 2009 márciusban miért került olyan helyzetbe a miniszterelnök, hogy lemondjon? Ahhoz pedig, hogy hol élek, Önnek semmi köze.
Gyurcsány olyan, mint Hitler. Óriási energiák mozgósításával megvalósította pontosan az ellenkezőjét annak, amit szeretett volna.
"2010.-ben akár győzhetett is volna Gyurcsány ."
A Fidesz nem 2010-ben vagy a válság évében, hanem 2006. október 23-án nyerte meg a 2010-es választásokat.
Csak figyelni kell a mostani ténykedését. Mindenki egytől egyik - a baloldalról is - szélhámosnak tekinti. Csak retorikailag van ereje, de politikailag nulla.
"Gyurcsány viszont ügyesebb volt, ő egy új SZDSZ-t akart csinálni, s úgy tűnik, sikerült neki. Ha meglesz az 5 % jövőre, akkor a siker biztos lesz."
Ezt nem így látom. Szerinte az MSZP nyomult be az SZDSZ helyére, a DK inkább balszélen keresgél. Főleg mostanában (okt 23, 16 pont). De az elmúlt időben láttunk tőlük néhány igen lendületes irányváltást.
Nem három és fél, hanem hét év után nem tudsz felmenni egy közéleti blogra, hogy fél órán belül ne kerüljön terítékre 2006. október 23. Az a nap az 1990 utáni korszak legnagyobb jelentőségű dátuma volt.
Igazából lehet, hogy Gyurcsány az ország legnagyobb mártírja. Először saját magát feláldozva leszámolt a posztkomcsi bandával, majd bízva a Fidesz hülyeségében, reméli, hogy ők is kinyírják magukat. Ezzel pedig elindulhat végre egy normális demokrácia az országban :DDD
Gyurcsány valóban történelmet csinált, de pont nem úgy, ahogy képzelte. Akárcsak Hitler.
"Gyurcsány Ferenc, aki abban a szerencsés vagy szerencsétlen helyzetben van, hogy hitelessége annyira a béka segge alatt van"
Nos, Gyurcsány Ferencet nem a Fidesz oldalról/jobboldalról fogják választani.
Gyurcsány Ferenc hitelességét sem a fidesz oldalról/jobboldalról fogják megmondani.
Olyan ez mintha minden egyes bejegyzésemet azzal kezdemén, hogy Orbán egy primitív falusi paraszt aki csak lopni jár a parlamentbe (törvényeket hozva is lehet lopni) tud a fidesz szavazok meg tanulatlan parasztok akiknek nagyobb az egójuk mint az IQ-juk.
Nos nem én vagyok a potenciális fidesz szavazó. Nem én döntöm el a hitelességét.
Nekem nincs bajom Gyurcsánnyal. Nekem nincs bajom a hitelességével.
Külön plusz pont a szemembe, hogy fosnak tőle mint a tűztől. Fidesz jogászoknak meg történészeknek egy kis Gyurcsány-féle tisztitótűz. :)
2006 ősz - önkormányzati választások, ajánlom figyelmedbe. Akkor sehol nem volt még a válság. Szóval nem kellene a válsággal takarózni, aranyhal polgártársaim.
Ostoba fasz. 2006-ban a maffia puccskísérletét láttuk, nem a 2010-es választásokat. Mit szedsz, te retardált?
Dehiszen majdnem minden bekezdésed pont erről szól hülye gyerek..
Miért? Akkor kúrtak meg először?
Igaza van @balt barátunknak. Látens(?) buzi vagy. Nem lenne baj különben, ha megtartanád magadnak.
Ha a vezíretek retteg, akkor nektek is kötelező. Minden büdös troll parancsra retteg. Márpedig 2006-ot nem lehet kitörölni a Viktorod fejéből, mert akkor kegyetlenül felmosta vele a padlót Gyurcsány. Örök trauma.
Szerintetek Orbán Viktor élő adás kiállna-e egy TV-vitára Gyurcsánnyal ?? Háttérben a jobban teljesítő Magyarországgal .
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.12.05. 21:18:44
Emléked örökké él Feri !
A zsidóktól elkobzott villájába, amit Nagy Imréék kivégzééséért utaltak ki apósának, adócsalással fűszerezett uszodát épített, és abba áztatja löttyedt seggét, mikor épp két pózőr szereplés, táncikálás között van.
nono...
Svájcban az 1970-es években adtak választójogot a hölgyeknek, úgyhogy azok pont bekaphatják.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.12.05. 21:21:48
Nem hiszem.
Gyurcsánnyal éppeszű ember nem vitatkozik.
Aki ilyen nagy meggyőződéssel tud hazudni, elkúrni, és megbánni, majd újrakezdeni az egészet akár egy héten belül, annak a legjobb vitapartner a pszichológusa.
"Gyurcsány volr Rákosi óta az első és remélhetőelg az utolsó, aki beazonosítatlan karhatalmistákkal veretett tömegesen ellenzékieket, csak mert a fő-elkúró ellen merészeltek tüntetni."
Meg a pont is hazugság a végén, Te kretén...
Nem jobbosak ezek soha, csak nemzeti kommunisták. Nem is kommentelők, hanem egy-két Orbán-troll, aki több néven futnak. Röviden: narancs bolsevik hazaárulók.
A válság elmaradása legfeljebb a kétharmadot akadályozta volna meg, de még azt sem biztos. Már csak azért sem, mert ha nincs válság, könnyen lehet, hogy Feri nem mond le 2009-ben, és vele mennek neki a választásnak, ami tuti bukta. És akkor nincs Bajnai sem, aki a nyolcból az egyetlen valamire való évet produkálta, és mellesleg megmentette a szocik seggét a teljes összeomlástól.
Gyurcsány szeret mindent a válságra kenni, de a helyzet az, hogy számottevő változást már nem hozott a válság az erőviszonyokban. Az MSZP 2006 nyarán-kora őszén bukott meg, és azóta sem tudott felállni. Ma is csak abban reménykedik, hogy a Fidesz is mellé zuhan. És ugyanúgy igaz ez a belőlük kivált DK-ra is.
Orbán valószínűleg tartja magát Murphy egyik legfontosabb törvényéhez.
Úgy emlékszem, Orbán rendőrei nem vertek, hanem egyértelműen agyonvertek egy embert, és ebből nem hogy botrány, de még neheztelő cikkeket se sikerült összehozni a dicső magyar nettársadalomnak. Pedig az nem éles bevetésben történt, amelyekben több rendőr sebesült meg, mint civil, hanem a legvadabb békeidőben.
Rebesgetik rólad is. Nem azt, hogy iszol, hanem hogy a liberálisok farkára buksz.
Mindig az nyerhet végül, akinek nincs veszteni valója, félni valója sem ennek okán - mert nem kötik korlátok. Gyurcsány ma a baloldal negyedének támogatását bírja. Köhöghet bármit Mesterházi + régi, Gyurcsánybuktató MSZP grémium, nem tehetnek ez ellen semmit. Azért nem, mert a DK az MSZP-ből szakított ki pártszimpatizánsokat. Akarhatták volna, hogy lehessen Gyurcsány külön platform a párton belül - de nem akarták. Azok nem, akik ma az MSZP-t alkotják. De látni kell, hogy Gyurcsány nem azért vált ki végül DK-vá, mert azzá akart válni, hanem mert az MSZP maradibb része kivetette őt és szimpatizánsait a pártból. Hiba, nem kicsi, hanem nagy. Politikai hiba a megosztottságot gerjeszteni, előidézni, főleg, ha egy párt saját magát osztja meg, vezetői konoksága okán.
A megszorítások 2006 nyarán kezdődtek. Hol volt akkor még válság?
"( kormányon ők is csak megszorítanak !)"
Mondtam én, hogy nem?
"Gyurcsánnyal miért lett volna tuti bukta 2010. a világgazdasági válság nélkül ?"
Pl. azért, mert 2006 második fele óta a legnépszerűtlenebb politikusok között van.
Mert elkúrták. Tudod?! Nem kicsit, nagyon... :)
Pavlov-i tanításból értetek, hát ezt kapjátok.
----
de mondom kultúrember módjára is. Nem ti fogjátok konszolidálni a társadalmat és nem tudjátok keresztülverni a társadalmon az értékrendetek (és most nem minősítem azt). Továbbá zavaró számomra, hogy nem 'bal'oldali blogok, kevés kivételtől eltekintve állandóan a 'bal'oldalhoz viszonyitják magukat illetve azzal vannak elfoglalva. Pl. Gyurcsány hitelessége.
---
De ez utóbbi stílusra még nincs igény.
Megsúgom, ha indulnak, akkor a kétfarkú kutyákra szavazok. Ha nem, akkor talán LMP, de az is lehet, hogy áthúzom az egészet. Tudod nem mindenki trafikos, aki nem szopja be az MSZP-DK önfelmentő baromságait.
"Gyurcsánnyal miért lett volna tuti bukta 2010. a világgazdasági válság nélkül ?"
Aki ilyen kérdést feltesz, az szerintem földönkívüli.
Vajon miért épp Magyarország szaladt Európában elsőként az IMF-hez 2008 őszén, amikor tényleg jött a válság?
Kötve hiszem:
www.median.hu/object.25f0a180-3dab-4c8e-926a-8377855eb8d4.ivy
De a valóság az, hogy Gyurcsány 2006-ban került a legutáltabb politikusok közé, és azóta is ott van. Függetlenül attól, mi történt közben. Onnan visszajönni nem nagyon lehet. AZ MSZP is ezzel küzd. Az óriási sokk, mikor valaki rövid idő alatt a szavazói közel kétharmadát elveszíti. Járt már hasonlóan az MDF és az SZDSZ is. Hol is vannak most?
Azt az első pontot magam is viccesnek találtam. Nagy mókamester, az biztos.
Miért, most mennyi a hiány? Nem tűnt fel, hogy a fidesz soha nem csinált 4%-os hiányt? Túlzottdeficit eljárás az megvan neked?
Konkrétan hol mondta az öszödi beszédben, hogy ő személy szerint szakítani akar a hazudozással? Merthogy én ilyen részre nem emlékszem. Olyasmit mondott, hogy ezt nem lehet tovább csinálni, de azt, hogy "ezentúl ne hazudjunk" azt nem igazán mondta.
De persze te is tudod, hogy nem azért támadják Gyurcsányt mert abba akarta volna hagyni a hazudozást, hanem azért, mert éveken át nem csinált mást mint hazudott. Nagy különbség.
1. Nem Őszödön kezdődött, hanem már hónapokkal korábban, mikor megszorításokba kezdett a kampányban beígért osztogatás helyett. Őszöd már csak a kegyelemdöfés volt.
2. Senki sem gátolta meg, hogy nyilvánosan, a választás előtt számoljon le a hazugságokkal. Ellenben ő zárt körben mondta el a beszédét, és lebukott. Érzed ugye a különbséget?
Te is tudod ugye, hogy az egyszeri bevételeket nem lehet költségvetési tételként elszámolni, azok nincsenek a költségvetésben. Ugye tudod? :)
Az EU IMF hitel amit az MSzP felvett körülbelül a kétszerese volt a manyupnak. Beleszámoltad a hiányukba? :)
Ali baba elmondta titkos beszédét a 40 rabló előtt. Ezt jómagam nem nevezném szakításnak a hazugsággal.
Ne poénkodj, légy szíves. Az a beszéd májusban volt. Szeptemberben bukott ki. Máig nem tisztázott módon. Maga Gyurcsány szokott máig rendre fenyegetőzni, hogy elmondja, ki szivárogtatta ki.
Az már csak a ballib média szégyengyalázata, hogy ebből néhány arc szemében "igazságbeszédet" volt képes barkácsolni.
Aki annyira olvasott, hogy szóközt rak az írásjelek elé, annak a véleményére nem nagyon fogom nyomorultul érezni magam, úgyhogy kíméld erőidet.
Szerintem inkább menj a wikire, olvasd el párszor a beszédet és keress benne olyan részt, ahol fecó azt mondja, hogy "szerintem ezentúl soha ne hazudjunk". Ha találsz szólj, idézd be, azzal meggyőzhetsz. Végülis már rég olvastam, lehet, hogy rosszul emlékszem. Előfordul az ilyen.
Nálunk, itt a levelek alján fagyoskodva az a határozat született, hogy ez a nap kommentje, gratulálunk. :)
A nyavajgás -mint ez a poszt- az ugye nem hoz semmit. Nem politikai cselekvés, hanem finoman fogalmazva a nagy semmi.
Ugyan mit számít hogy egy blogger szerint Gyurcsány az antikrisztus?
Valójában semmit.
Csodálkozom, hogy az egységes, igen, 1990-ben még viszonylag egységes országból mi lett. Ki a felelős? Antal, Orbán, Gyurcsány, stb… Számomra teljesen mindegy. Nem tudom, hogy hova vezet ez a gyűlölködés a két vagy több oldal között.
Nem lehetne elzavarni az összes politikusnak nevezett gyűlöletszítót, akik több mint két évtizede szisztematikusan egymásnak ugrasztják az embereket?
Nem lehetne egy közös célt találni?
Legyen cél pl. az ország gazdasági felvirágoztatása!
Nem értem, hogy mért kell ilyen gyűlölettel lenni egymás iránt, amikor közelednek az ünnepek, a szeretet ünnepe?!
Nem értem ezt az országot és az embereket, nem ilyen országban akarok élni!
Mind magyarok vagyunk, kockák és a gömbölyűek egyaránt!
Én hasonló képen látom. Lehet Gyurcsányt szidni, mert ő sem hibátlan, de ami a lényeg, amit ő megmutatott az az igazság leplezetlen kimondása, még következményekkel is. És ez az ami a politikusoknál kiveri a biztosítékot. Az igazságok kimondása. Azt már írtam, hogy ezt a beszédet akkor, ha a parlamentben mondja el, még nagyobbat nőtt volna az emberek szemébe. Így azért kissé disszonáns a dolog. Meg azért van ám az ő füle mögött is , mert valljuk be, az ő milliárdjai is eléggé kétesek. Az biztos, hogy ugyan olyan energetikus mint Orbán.
Bocs! Még korán van:DDD ENERGIKUS! Na így akartam.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.12.06. 07:20:08
Gyurcsány Öszödön azért borította a bilit, mert az EU felhívta a figyelmét, hogy csak választásokig hülyítheti a magyarokat, utána muszály lesz a szöges ellenkezőjét csinálni az MSZP-s ígégetéseinek.
Szóval bilit borított a Gyurcsány szűk körben, a frakciónak, majd személyesen intézte a szivárogtatást.
Aztán a hazudozást pont ott folytatta ahol abbahagyta. Egy igaz mondat nem hagyta el a száját pályafutása alatt, a "Hazudtunk reggel délben meg este"-n kívül.
Sületlen baromság az egész írás.
Ez a blog közel se jár a valósághoz !
Akár az MSZP. de akár Shiffer, vagy Orbán is írhatta volna !
A lényeg, hogy már megint a Gyurcsány a hibás !
Szó sincs arról, hogy bizony Gyurcsány mellett olyan politikusok is felsorakoztak, mint a máig leghitelesebb baloldali és jobboldali politikusok jó része ! Hogy csak Kósáné Kovács Magdát, Vitányi Ivánt, Debreceni Józsefet, Bauer Tamást, Kerékbárczy Szabolcsot, stb. ne említsem.
Az ellenzék többi részének, meg savanyú a szöllö, a fasorba sincsenek és hibát hibára halmoznak !
Azért az ő bénázásukat nem kellene talán Gyurcsányra fogni, pláne minden múltbeli hibáért őt okolni. Jócskán benne voltak azokban a hibákban is a többiek, még az akkori ellenzéket is beleértve !
És ugye milyen vidámak vagyunk, hogy nyertek és szívhatjuk a fogunkat ?
Pedig a nagyokosok azt hitték, hogy, ha Gyurcsány lemond,. minden meg fog oldódni.
Most, hogy kiderült az, hogy Gyurcsánynak volt igaza, gyorsan még egyszer a nyakába kell zúdítani még egyszer az egészet !
Elkéstetek, ennek már nem ül fel senki, ezt már akkor se hitték el sokan, most pedig már még úgyse !
Minden lejáratás őt igazolja, csak azt lehet keresni, hogy ki az aktuális szereplő, akit előretolnak a lejáratók !
Silány kis banda az egész !
"Nem hittem volna, hogy Schiffer egy profi politikus."
Örülnék a legjobban annak, ha ez tényleg így volna!
Mire alapozva állítod azt, hogy Schiffer profi?
Azért nem ilyen szomorú a helyzet! :)
Ha igazad van, és Gyurcsány egyre "normálisabb" és egyre "erősebb", akkor még mindig lehet belőle egy baloldali Orbán!
Úgy tűnik, hogy Orbánhoz hasonlóan Gyurcsánynak is nagy tehetsége van ahhoz, hogy amit nem tud uralni azt tönkretegye. Márpedig, ha Gyurcsány teljes uralomra tesz szert a baloldal romjain, akkor minden esélye megvan arra, hogy Orbán eredménytelensége beemelje a hatalomba.
"Ez a blog közel se jár a valósághoz !
Akár az MSZP. de akár Shiffer, vagy Orbán is írhatta volna !"
Nem is sejted milyen közel jársz az igazsághoz. Ez az írás olyan megrendelés ízű...
Az itt handoztatott klisék már jórészt megdőltek, egyetlen értelme a madzsarokra jellemző mély gyűlölet. Hát igen, Fletó a padlót is felmosta Orbánnal a TV vitában anno, és az innen eredő gyilkos indulat máig kitart a vezérimádó fidesnél.
"Aztán a hazudozást pont ott folytatta ahol abbahagyta. Egy igaz mondat nem hagyta el a száját pályafutása alatt, a "Hazudtunk reggel délben meg este"-n kívül. "
Ő legalább ki merte mondani ellentétben Orbánnal, aki még ennyire sem képes. "Megvédjük a nyugdíjpénztárakat" Soroljam?
"Gondolkodjon már el azon , hogy mi lett volna , ha nem jön a világválság 2008.-ban! Nincs megszorítás , nincs IMF-hitel 2010.-ben akár győzhetett is volna Gyurcsány"
2008 júniusában a Fidesz 39%-on, az MSZP 15%-on állt.
Gyurcsány (névlegesen) kisebbségi kormány élén állt,miután az SZDSZ már áprilisban visszahívta a minisztereit a kormányból.
Két évvel korábban, az önkormányzati választásokon - 2006 október 1-én - az ellenzék felmosta a padlót a kormánypártokkal.
2006 tavaszától a második Gyurcsány-kormány jelentős megszorításokat végzett. Visszaemelték a választások előtt leszálított áfát, új adókat vezettek be, megszüntették az általános gázártámogatást, bevezették a vizitdíjat és kórházi napidíjat, ágyszámszerkezet-átalakítás során kórházak, kórházi osztályok szűntek meg, korlátozták az elvégezhető kezelések számát, kilőtték a világűrbe az euro bevezetésének céldátumát, az infláció 3,9%-ról 8%-raugrott, a növekedés ~5%-ról tízéves mélypontra, 1.3%-ra zsugorodott, a reálkereset (megugró infláció mellett) csökkent.
2008 májusára minden történelmi mélypontot megdöntött a kormány és a miniszterelnök megítélése, az emberek olyan rossznak látták az ország állapotát, mint még korábban soha. Ebben az időszakban már a lakosság többsége is előrehozott választást szeretett volna.
Ezek után ahhoz, hogy leírd: "ha nem jön a világválság 2008.-ban! Nincs megszorítás , nincs IMF-hitel 2010.-ben akár győzhetett is volna Gyurcsány" totális vakság a tények teljes figyelmen kívül hagyása szükséges.
Ami persze nyilván alapfeltétel ahhoz is, hogy valaki a DK-t támogassa.
Megérezte a veszélyt Bajnaiban, hogy vesztes kártya, annak ellenére hogy akkor még népszerű volt Bajnai.
Egyetértek!
A gazdasági válság valójában jól jött Gyurcsánynak, mivel lehetővé tette, hogy ne nézzen szembe a saját kormányzásának válságával.
Szokták mondani, hogy 2006. október 23. án bukta el a baloldal a 2010 es választásokat. A helyzet azonban az, hogy 2006 és 2009 között, amikor Gyurcsány egyszerre produkálta a hatalomhoz való görcsös ragaszkodás, és a kormányzati impotencia tüneteit, miközben az előbbit egyszerűen letagadta, az utóbbiért pedig önmagán kívül mindenki mást (a saját pártját, az ellenzéket, és persze a buta magyar népet) felelőssé tett.
Jó, így már jobban értem, hogy mire gondoltál.
Viszont!
Nem lehet, hogy ez csak a mindenkire jellemző utólagos okosság torzító szemüvegén keresztül tűnhet úgy, hogy Schiffer választása tudatos és valóban jövőprognosztizáló kalkuláción alapult?
Nem lehet, hogy egyszerűen csak szerencséje volt?
Ez így rendben is lenne! Orbán valóban sokat dolgozott azért, hogy Gyurcsányt „rossz branddé” tegye. Nála már csak egy ember dolgozott többet ezért a célért: Gyurcsány Ferenc. ;)
De félretéve a tréfát!
Követve a gondolatmenetedet csak egy dolgot nem értek. Hogy lehet az, hogy az Mszp, amely ellehetetlenítette Gyurcsányt, Hornnal ezt nem tudta megtenni? Hogy lehet, hogy Horn kormányzása eredményes volt, míg Gyurcsányé nem? Ráadásul még azt hozható fel Gyurcsány mellett, hogy ellentétben Hornnal Gyurcsány sikeresen felépítette a saját karizmáját, hiszen Hornnak is volt egy sajátos karizmája.
Nem lehet, hogy mégsem csak az Mszp-vel van itt a gond, hanem azzal, hogy Gyurcsány alkalmatlan volt arra a politikusi feladatra, amelyre mind Horn, mind Orbán alkalmasnak tűnik?
Jó kérdés, de szerintem átfogalmazható arra, hogy előre látható volt-e a Bajnai-project kudarca. Szerintem meglehetős biztonsággal igen. Schiffer számára nem is ez volt a millió dolláros kérdés, hanem az, hogy miután Bajnai kivásárolta a nemlehetmáskülönítményt, a maradék LMP képes lehet-e megugrani a küszöböt. Erre tette a tétet, más kérdés, hogy mennyire kényszerhelyzetben. Mert az is nagyjából nyilvánvaló volt, hogy ha az LMP testületileg felszáll a Bajnai-vonatra, akkor Schiffer is mindenképpen háttérbe szorul. A döntéseit nyilván a saját mozgásterén belül kell értékelni, de szerintem azt meglehetősen jól mérte fel, hogy Bajnaiban nincs több,mint amit azóta kifutott.
Igen, ez is egy lehetséges értelmezés!
Viszont a politikai kalkulációban azt az alternatívát is meg kellene vizsgálni, hogy "mi lett volna, ha?" az egész LMP odaáll Bajnai mellé.
Elfogadom tehát, hogy Schiffer valóban előre látta a Bajnai projekt kifulladását, viszont tevékenyen hozzá is járult ahhoz, hogy a jóslata beteljesüljön. (Bajnai arra tette fel a lapját, hogy jobboldaliakat is behúzzon, de ezt éppen a schifferi rész kimaradása lehetetlenítette el.) A politikusok már csak ilyenek, nem is rónám ezt fel egyikőjüknek se. Pláne nem Schiffernek, aki azért elég nagy kockázatot vállalt, hiszen, ha bejön a Bajnai projekt, akkor az LMP jelentősége tovább csökken.
Persze úgy tűnik, hogy az LMP Schiffer jóslatának teljesülése után se szárnyal igazán.
Na de még ez is változhat :)
Az meg borítékolható volt, hogy Bajnainak sincs sok esélye a régi szoclib táboron kívül másokat megszólítani. Benne volt Gyurcsány kormányában majd a szocik miniszterelnöke lett. Ettől kezdve jobboldalon és középen esélye sincs támogatókat szerezni.
Ha egy őrült szabadon grasszál az országban, sőt hatalmat is kap, de fingja nincs mit kell tenni, csak össze-vissza kalimpál a kezével és hazudik, annak máshol van a helye. A tehetségtelen baloldalnak 2x4 éve volt arra, hogy valamit tegyen. Ennyi ideje egy ideológiai tömörülésnek se volt a rendszerváltás után, csak a baloldalnak. Mit tett? Semmit. Csak veszekedtek egymással. Koncepciótlan, tanácstalan, pénzfelélő banda volt.
Ha olyan nagy faszagyerekek lettek volna, akkor nem zuhant volna nullára. De oda zuhant. A liberalista csőcselék elporladt. Szétfújta a szél, mint a hamut. A szocialisták meg erőlködnek. Vért hánynak a nagy nyögésbe de nem megy előre a szekér. Ez igazi pancserség! Ennyi!
Valamit nagyon tud, hiába volt az ádáz karaktergyilkosság. Abban mindenki egyetért, hogy kevés politikai szereplőt ért ilyen mélységű gyilkolászás...szó szerint kanál vízben fojtotta volna akkori ellenzéke, akik most hátradőlve figyelik a fejleményeket.
Vannak, akik élvezettel emlékeznek a brutális támadásokra, melyek GY.F.személye ellen indultak és vannak, ha tetszik, ha nem, akik gyalázatosnak minősítik azt.
A cinikus és sok esetben a tehetetlenségét cinizmus mögé rejtő pórnép nagyon szeretne a hatalom fénye mögött (árnyékban) meghúzódni. Legalább annyit elmondhat magáról: valamelyest megérinthették a machiavellista módszerek valósága. Persze nem egészen van így, csak a gátlástalansága miatt szokták hasonlítani a "nagy tanító" módszerét. Olyan előkelő...khm..khm..
Hát ennyi a magyarázat. Orbán kisfiú régikhez képest, csak a mai magyar átlaggal hiteti el, hogy ő a zseton. Pedig dehogy. Lófasz legfeljebb, halványlila esti fényben.
"Abban mindenki egyetért, hogy kevés politikai szereplőt ért ilyen mélységű gyilkolászás."
Orbánt húsz éve festi patásördögnek a ballib sajtó, aztán most 2/3-os többséggel kormányoz, és minden valószínűséggel tavasszal is nyer. Gyurcsány meg kétségbeesetten kaparja a küszöböt.
A 'karaktergyilkolászást' bőven túlélte volna, de azt nem sikerült, hogy szakadékba kormányozta az államot.