Lopás fordítva
A Negyedik Köztársaság ismét akcióba lépett: péntek este érdekes dolgok jelentek meg több székesfehérvári üzletközpont, hipermarket, drogéria polcain. A Boltbalopás névre keresztelt akció a lopás fordítottja: nem kiviszel, hanem beviszel az üzletbe bizonyos dolgokat.
Köszönjük aaron-nak a beszámolót!
Az apró, teljesen haszontalan és jelentéktelen tárgyak néhol rikítottak a polcokon, néhol pedig szolidan megbújtak egy-egy kenyérpirítóban. A gondosan bezacskózott kacatokon az arra járó vásárló - vagy éppen árufeltöltő - az alábbi feliratot vehette észre: "Ez is fölösleges, de ez legalább ingyen van!"
Az egyik boltban én voltam az elterelő (aki úgy csinál, mintha lopni szeretne, és ezzel felhívja magára a biztiőr figyelmét, miközben a másik két ember belopja a cuccokat), és konkrétan velem az 50-es nő biztonsági őr beszélte meg, hogy neki melyik koton tetszik jobban és miért (reklám: a durex classic-ot ajánlotta, ha érdekelnek valakit a "tapasztalt nők"), meg hogy milyen sokan lopnak. Tehát a terv működött.
Az apróságokat a boltok dolgozói - értetlenül és mérgesen -, jobb esetben pedig a vásárlók - érdeklődve és elgondolkodva - találták meg. Néhányan nyilván nem értették, hogy mi értelme van ennek, de bizonyára voltak olyanok is, akiket elgondolkodtatott a miniatűr limlomok miértje.
Gondoljunk csak kicsit bele: nap mint nap hány olyan dolgot veszünk meg, amire nincs is igazán szükségünk. A fölösleges dolgok milyenségét személyisége, életkora válogatja: lehet 180 centis plazmatévé - mert ugye a 72 nem elég; lehet a harmadik kenyérpirító - mert mi van, ha 6 pirítóst akarok enni egyszerre; vagy lehet a minden második diszkóskurván megtalálható válogatott hamis "dolcsegábáná, guccsi, luivutton" cuccok, hiszen ami nem márkás, az nem is menő, de ami igazi, az túl drága. (Az utóbbi termékek célcsoportja nem nagyon hiszem, hogy elgondolkozik ezen.)
Természetesen ezzel nem azt akarom sugallni, hogy ne nézzünk tévét, ne együnk, vagy éppen ne vegyünk fel ezentúl övet - mindössze úgy gondolom, szórakozzunk, öltözködjünk, reggelizzünk, egyszóval fogyasszunk úgy, hogy azzal ne az adott áruházlánc igazgatóját, márka kitalálóját, hanem sokkal inkább önmagunkat, illetve közvetve a környezetünket szolgáljuk.
Persze meg lehet nyugodtan venni a 10 ezres helyett a 35 ezres kabátot is, csak azért, mert rá van varrva, hogy "adidasz", hiszen tényleg, jól néz ki, nagyon menő, csillivilli. Csak az a kérdés, melyik véd meg jobban, amikor elered az eső.
A történethez szervesen hozzátartoznak persze a "kulisszatitkok" is: remek szórakozás fordítva viselkedni egy üzletben. A háromnegyed óra alatt közel 200 kütyüt "belopó" mintegy 20 fiatalt nem fogadták szívesen - már ahol észrevették őket. Volt, ahol tolvajaspiránst faragtak belőlük, de persze hiába pakoltatták ki velük a zsebeiket a hátsó raktárban. Előfordult olyan is, hogy egy haragos biztonsági őr az éppen kifelé tartó 4K!-sok alatt egyszerűen megállította a mozgólépcsőt. Mindenesetre komolyabb atrocitás - amire egyébként jogalap sem lett volna - nem történt, így elégedetten térhettek haza a Negyedik Köztársaság legnagyobb vidéki csoportjának csinált tolvajai.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Amúgy ami az értelmetlen fogyasztást illeti, ördögi kör. Ha kevesebbet fogyasztasz, kevesebb munkahelyet tartasz fenn, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben előbb-utóbb rád is vissza fog hatni.
Ez egy fehérvári csapat? Ha igen, örülök, hogy arrafele is formálódnak már ilyen megmozdulások.
www.youtube.com/watch?v=rO9tVstt78k
Egyáltalán nem tartom bajnak, h MKKP-s íze van a dolognak, mert maga az MKKP is egy mai ízű kezdeményezés és nem vmi tök egyedi dolog a világban - nyilván ez sem az, ugyanakkor a cél, a módszer és az eszköz tetszik.. ;)
Amúgy az MKKP-s akciókat magam is bírom, üdítő élményt nyújtanak.
Más kérdés, hogy annyival ér-e többet az adi vagy a nike, amennyivel többe kerül.
Az tény, hogy a fogyasztói társadalmunk ész nélkül - vagy sokszor ésszel, de feleslegesen - vesz meg dolgokat, melyek nem csak a boldogsághoz nem kellenek, de még haszontalanok is.
Hogy egy ilyen belopóakció mennyire hasznos, azt nem tudom, de amire fel akarja hívni a figyelmet, az egy valós és problémás kérdés, tehát van létjogosultsága.
na de ez a helyi vállalkozás bírna e nagy igényeket kielégíteni változatlan minőségben, és az időszakos megrendelésekhez tudna e igazodni?
én egy hiperben dolgozom, és bármennyire is szeretném de nem tudnám a polcaimat megtömni a szomszéd mari néni, jóska bácsi cuccaival.
elöször rendelek tölük bemutató jelleggel egy keveset, aztán állna be egy optimum. de mivel a világ nem csak róluk szól, és valamiböl nekem is meg kell élnem, ezért nyitott vagyok más vállalkozások ajánlataira is. ezért történik majd az, hogy egy idö után letárgyalok egy másik céggel egy akciót, és tölük rendelek inkább. ilyenkor mari néni ücsörög a kispadon. aztán meg lehet hogy egy hónap múlva kitalálom hogy "háztáji napokat" tartok és rendelek töle irgalmatlan mennyiségben. ha bejött az ötlet, akkor 1-2 nap múlva ezt megismétlen. bármennyire is szeretném, de ilyen igényeknek sajnos kisebb cégek nem felelnek meg.
igaz hogy galád multinak vagyok becézve, de énis a vásárlói szokásoknak megfelelően viselkedem, azok pedig mi magunk vagyunk.
És a negyven eurós példa az egy mittomén milyen focilabdára vonatkozik, mert a kisebb kölök kerek perec megmondta, h neki az kell: pontos márka megnevezés, meg típus, méret, minden. Én csak annyit tehettem, h beszállt a zsebpénzéből felesbe. Pontosan emlékszem, h nekem is az első adidas cipő volt a lényeg, minden mást leszartam. Ma az adidast szarom le, új kedvencem van, nem nagy márka de évek óta azt veszem cipőben, mert az első kibírt vagy öt évet, és én szeretek gyalog menni mindenhova. Kipróbált cuccaim vannak általában, vagy egyáltalán nem érdekel, milyen.
Az x-box is a kölkök projektje volt, asszonnyal megerősítve, azért nem is tudok mást mondani, mint, h nagy (nagyobb, mint egy monitor.. :D), lapos és fekete amire kötve van. Vmi 50eur lehetett, de a kölkök abba is be kellett, h szálljanak, és most vidáman ugatnak, h én nem adtam bele pézt, szal csak akkor játszhatok, ha megengedik.. Persze megengedik, mert imádnak elverni, élvezik, h van végre egy terület, ahol én vagyok a núúb.. :D
Szóval vágom, miről beszélsz, és meg is értem, meg persze ez a szakmád, és vásárlóként csak azt várhatom el, h igénnyel, odafigyeléssel csináld, és akkor elégedett vagyok, és meg fogom szokni, h hozzád járok bizonyos dolgokért - még az is előfordul, h meg sem nézem az árat, csak leveszem az akciós cuccot, mert egyszer bejött, és bízom benne, megint jó ötlet lesz. Az ember levágja, ha valahol jó minőségű szolgáltatást kap, gond nélkül tudja intézni a vásárlásait, és oda fog járni. Nekem is megvannak a boltjaim, vagy csatornáim, ahová évek óta járok (borért borászhoz), és az is rögtön lejön, ha változik az üzletvezető - ilyenkor a bolt kap vagy három hetet, aztán meglátjuk.. És a kölköknek is meg kell indokolniuk, h miért éppen ahhoz a termékhez ragaszkodnak - a focilabda esetében pl tudom (bár nem mondta), h arról van szó, EZ a csapatban az elfogadott labda. Amikor vízilabdáztam, én sem mehettem be az uszodába CSAK Mikasával. De a fürdőgatya nem kellett, h Aréna legyen, és egyetlen Speedo-m volt, azt sem szerettem. Azt a noname, elképesztően ócska piros-fehér csíkos fürdőgatyát szerettem, amiből volt három, mert a nővérem frászt kapott amikor meglátta a csíkos seggemet, amin a fehér csíkok barnábbak voltak, mint ő a sok napozással. ;)
Egyébként a műszaki cikkek hihetetlen olcsók. Egy átlag melós simán elkölti sörre meg cigire évente egy jobbfajta lapostv árát.
Negyedik köztársaság meg eleve nem kell, bullshit.