Még egyszer a kortárs művészetről
Bizonyára a kedves olvasó is érezte már úgy egy-egy magas színvonalú, kísérleti kortárs művészeti eseményen, hogy a bullshitelés elképesztő szintjét csak az azt övező pénz és fontoskodás múlja felül. Arról az agyfelbaszásról lesz szó, amit ilyenkor a nem ebből élő látogató érez.
Itt jutunk vissza az egyszeri látogató felháborodásához. Hogy mi az égre jó amit ezek itt csinálnak? Azon túl, hogy van valami koncepció szerint agyonértelmezett szar, amit aztán körbefényképeznek, ledokumentálnak, újra kiállítanak, hivatkoznak és oda-vissza reflektálnak majd egymás közt? Mert hát így kívülről, tényleg elnézést, a kortárs művészeknek azt az egy konkrét tevékenysége látható szabad szemmel (a dizájnerekkel közös, ezért nem elég megkülönböztető ’japán műanyagbaba’ megjelenés gondos kidolgozásán túl), hogy iszonyú energiát fektetnek a „művészvilág” fenntartásába. Ki, mikor, kivel, ugye xy is ott volt, hivatkozott a z-re, jaja, neki meg holnap nyílik, azt láttad? Senkitől nem irigyelném ezt a verejtékes melót, de hát vajon miért kell nekik ezt egyáltalán csinálni? Ahelyett, hogy végre leülnének és kitalálnának valami ütőset, ami mást is érdekel rajtuk kívül?
Privatizálták a felelősséget
Ma avantgárdkodni a legsötétebb reakció
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
V.I. Lenin
Modernizmus.Kossuth Könyvkiadó. 1975. 6. p.
Hitler pedig alkalmanként szart egy kiadósat. Ez önmagában nem minősítheti a tettet, vagy épp az ízlést. Pláne ha az avantgardról van szó, ami tényleg okádék, az európai kultúra megcsúfolása...
,,Attól, hogy nem értenek meg, még nem vagy művész!"
Szerencsére azért művek még vannak jók. Csak a hypeot nem értem.
mkkp.hu/naezaz/
ez a "semmit aztán nagyon megmagyarázzuk" elven működő vállalkozás volt, kritikaként azt lehet fölhozni ellene, hogy valójában ez is csak befelé beszélt.
Emellett ajánlom inkább az egyes tárlatokat elemző írásaimat, ebben pl. a belterjességről elég komoly szó van, és irtó nagy sértődi lett belőle:
www.fotopost.hu/kritika/magyarorszag-legtamogatandobbikai
vagy ezt is nagyon szerettem:
artportal.hu/aktualis/hirek/paksi_endre_lehel_ugye_szeretnel_te_is_kukucskalni_az_fkse_uj_tagjainak_bemutatkozo_k
az a röhej benne, hogy ezek a cikkek lejöhettek, mert a művészeti médiumok finoman szólva érdekeltek a belterjesség fönntartásában.
Erre mondtam Sugár Jánosnak, hogy "ha lenne székem, én is félteném."