Értelmetlen halál az Andrássyn

2010.06.02. 08:00 miket

Furcsa levelet találtunk a Jókai tér magasságában, az Andrássy úton egy villanyoszlopon: Stinky kutya üzent nekünk az égből, hogy jobban figyeljünk egymásra és a forgalomra.

A 16 hónapos beagle kiskutyát május 9-én gázolták el az Andrássy úton. Éjjel a teljesen kihalt sugárúton a gazdája pórázon vezette, így le tudott maradni néhány métert. Egy gyorshajtó elszáguldott az emberek mögött, de a kutyuson áthajtva tovasuhant az éjszakában. A gázoló a semmibe tűnt, de mély fájdalmat hagyott maga után, ezt mutatja az oszlop körül gyújtott sok mécses, és Stinky levele is (a képre kattintva teljes méretben).


Nincs statisztikánk arról, hogy hány baleset történik évente Budapest legszebb sugárútján. De megfigyelhető, hogy a nappal dugótól zsúfolt út éjszaka gyorsulási egyenessé változik. Hangos motorokkal, menő sportkocsikkal, vagy tuningolt tragacsokkal hajtanak jóval száz fölött. Az Andrássy már kialakításával is gyorsaságra invitál: nyílegyenes, szépen kivilágítva, mint egy pálya, mindenhol előnyt élvez az itt haladó, még a lámpákat is kikapcsolják éjfél után. A villogó sárga villanyrendőr nem ösztönöz a kereszteződésekben lassításra. Talán épp a monotonitás, ami miatt a sofőr úgy érzi itt aztán semmilyen váratlan esemény nem történhet, akár egy teljesen zárt autópályán. De most a belváros közepén vagyunk.



Érdekes, emberi utca

Muszáj lenne megtörni az út egyhangúságát, a vezető ne érezze hogy itt úgysem történhet semmi, hanem itt akár átmehet az úton egy ember vagy egy kutya. Persze a telepített forgalomlassító eszközök (pl. fekvőrendőr) egy ilyen forgalmas úton nem tudnak működni és nincs is rájuk szükség, ahogy elvileg a kis utcákban sem. Érzékeltetni kell, hogy ezen a helyen emberek élnek, itt történnek dolgok. Érdekes dolgok, amik akár egy sofőr számára is érdekesek lehetnek. Amiket meg akar nézni, de nem láthat, ha elszáguld mellettük. Figyelemfelkeltő üzletportálok, kávézók, amik a belső Andrássyn meg is teszik a lassító hatásukat, bár kissé eltakarják őket a parkoló autók.

Emlékezzünk, amikor végighajtunk a rakparton, a szépen kivilágított Lánchídnál mindig lelassítunk, hogy megcsodáljuk. Mintha az Andrássyn is lassabban haladnának a kocsik, amikor fel van díszítve karácsonykor. Egyszerűen emberivé kellene tenni ezt az utcát jelezve, hogy itt élünk. Dél-Amerikában több városban alkalmazzák azt a módszert, hogy érdekes aszfaltfestéseket készítenek helyi közösségek. Mire megszoknák az autósok 3-4 hónap alatt, már le is kopik, és jöhet a következő, ami előtt szintén lassítani fognak.

Másik módszer a „kapu” alkalmazása. Egy felül kifeszített molinó vagy virágláda jelezheti, hogy te beléptél valahová, beléptél a mi utcánkba. Ez Magyarországon is működik: a falvakban melyekbe beérve szívélyesen köszöntenek minket, érzékeltetve hogy itt élet lakozik. Ha ez a tábla kitűnik a többi hasonlóból egyediségével, akkor működik is. Ezekre és hasonló a forgalomlassító módszerekre több kötetnyi példát találunk a világban. Budapesten csak a problémákat kell felfedezniük a döntéshozóknak, a megoldások már készen állnak. Az csak tüneti kezelés, ha traffipaxot teszünk az útra és néhány autóst megbüntetünk. Az alapprobléma nem változik, a megoldás az, ha az emberek szemlélete változik meg. Ehhez előremutató a közgondolkodást megváltoztató intézkedésekre van szükség, ami nem valami ellen, hanem valami mellett teszi le a voksát. Ami nem az autósokat regulázza, hanem az embereknek enged nagyobb beleszólást életterük alakításába, ösztönzi őket a cselekvésre.

Az otthonosság és a bizalom felmutatásával a közösség veszi rá az autóst a morális változásra, a városvezetés támogatásával. Talán Stinky szomorú levele felnyit néhány szemet, és élhetőbbé válik városunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr422046456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Üdv!

Ugyan beagle tulajdonos vagyok, de egy ennél sokkal értelmetlenebb és szomorúbb halálesetről is tudok az Andrássy környékén, méghozzá egy 24 év körüli raszta fiút csukott oda az éjjeli busz még tél végén (nem volt részeg), és a fiú kérése ellenére is elindult vele a vezető, ő pedig a busz alá esett és életét vesztette. A BKV figyelőn részletesebb cikk is van az esetről, és nagyon szomorúnak találom.
Az fel sem merül a cikkíróban, hogy mi lenne, ha odaállna egy rendőrautó egy traffipaxszal és egyszerűen szénné büntetné a kiba*ott gyorshajtókat???
Ha jól értem, és tényleg az úttesten sétáltatták szerencsétlen kutyát, akkor a gazdinak egy szava sem lehet.
GOOGLE:

bkv figyelő 24 éves
@kötözködő: Feltételezem, hogy a posztban is említett sárgán villogó lámpával védett zebrán keresztezték az utat, amikor a távolból feltűnt a gyorshajtó...
@kötözködő: Olyanról hallottál már, hogy zebra???
Hogyan máshogy lehetne "elszáguldani az emberek mögött?
@kötözködő: szerintem a szövegből elég egyértelműen kiderül, hogy zebrán mentek át.
@kötözködő: Nem jól érted, de ha csak belepillantottál volna a képen látható levélbe, számodra is világossá válna, hogy ZEBRÁN ÁTKELÉSről volt szó. Azaz a kutyust a zebrán átkelve gázolták halálra, cserbenhagyással tetézve. Nagyon szomorú az eset.

Sajnos az a tapasztalatom, hogy a felsorolt "forgalomlassító" megoldások semmit nem jelentenének, aki száguldozni meg versenyezni megy oda ki, azt nem érdekli, hogy milyen csicsák vannak körülötte. Ezen szerintem csak az segítene, ha _minden áldott nap_ és _minden_ gyorshajtót szigorúan megbüntetnének ezeken az utakon, ráadásul az út mellett több helyen kellene állandó traffipaxokat telepíteni. _Talán_ akkor leszoknának róla egy idő után ezek az aszfaltbetyárok.

Egyébként én Csepelen lakom, és az ottani főutca (Kossuth Lajos) is nagyon kedvelt terepe a gyorsulási versenyző suttyóknak, pedig az közel sem olyan monoton és nyílegyenes, mint az Andrássy. Már nagyon régen gondolkozom rajta, hogy mit lehetne tenni ezek ellen a városi versenyek ellen, mert rendszeres, hogy éjjel bőgetik ott a roncsaikat, és pihenni sem lehet tőlük...
"menő sportkocsikkal, vagy tuningolt tragacsokkal hajtanak jóval száz fölött."

Az ilyen baromállatokat háromszorosan kéne lelőni.
Elöször is lelőni a felesleges környezet szennyezésért, másodszor lelőni a közveszélyes száguldas miatt. És vegül lelőni az elmebeteg hang miatt.A lényeg: lelőni, lelőni,lelőni.
Bocs mindenkitől, de a képre nem kattintottam.
Nos igen, így már teljesen más a helyzet.
Mondjuk a zebránál még nappal sem lassítanak, ezt nap mint nap tapasztalni.
Na most bocsánatot kértem, az meg persze nem jön ki...
Köztéri szobrok esetleg. Ferencziek terén a sétálóutcában van néhány. Gyerkőcök imádnak rá felcsimpaszkodni, és a fém kiválóan megtöri a műkő burkolat egyhangúságát.

Krakkóban egy nagy sétálóutcát nyáron meg performanszművészek lepnek el. Áll mozdulatlanul, kifestve, mint egy fémszobor, odamész, dobsz egy érmét a kalapba, erre pozíciót vált. Bécsben is a belvárosban hétvégénként ellepik a kövezetet a marionettbábusok, ilyen-olyan mutatványosok. Tán még kintornást is láttam egyszer. Teljesen úgy éreztem, mintha valami fesztivál lenne, mert nálunk csak bányásznapon, majálison van ilyen. Aztán máskor, random időpontban visszamentem, és ugyanez a kép fogadott.

Szerintem jócskán betett nekünk ez a pártállami diktatúra, belénknevelve a gyülekezés tiltását, meg hogy mikor hova mehetünk, és egyszerűen nem merjük használni a köztereket. (arról most nem beszélek, aki NEM IS TUDJA) Barátnőm múltkor azon csodálkozott, hogy a Nemzeti Múzeum lépcsőjére járok újságot olvasni. Hogy nem hajtanak el? Mondtam neki, más ebédszünetben lóg ott a kolegákkal. És valahol ez így van jól.
Egyébként tényleg olyan színvonalú az a szöveg, mintha egy kutya írta volna...
Álomvilágban élsz barátom!

Folyamatos rendőri jelenlét kellene oda vazze, nem szobor, meg aszfaltrajz!
Gondolatébresztő hozzászólás, de nem értek egyet azzal a megállapítással, hogy tüneti kezelés, ha traffipaxot telepítünk és néhány embert megbüntetünk.

A jól működő, fixen telepített sebességmérő gyakorlatilag minden sebességtúllépést rögzít. Most már automatizált módon megy az elbírálás, tehát elvileg - ha lenne ott telepített trafi, a gyorshajtók 99%-a visszavenne a tempóból.

Mindez nem tüneti kezelés, mert rászoktat a normális sebességgel közlekedésre. Úgy, ahogy a civilizált embereket arra is rá vannak szoktatva (csúnyán szólva), hogy ne szemeteljenek meg ne öljék meg azt, akivel nézeteltérésbe keverednek. Ezen a téren is lehet fejlődni, és itt is a szigorú kontroll és a hatóság vaskeze a megoldás.
Az ököljogról sem azért szokott le az emberiség normálisabb része, mert szépen megkérték rá.
egyaltalan nem vedem az autosokat! SOT! Es RIP a kutyusnak a cikkben, de megesett hogy ket gyalogos rohant at az Andrassyn, en blokkoltam (nappal, kb 60-al mehtem) mert majdnem atszaladtak elottem, es intettem hogy menjenek mert szembol jott a forgalom es a kozepso vonalon alltak. mivel blokkoltam, es a mellettem levo is, ezert az amogotti 2 auto egymasba csattant.
Ennyit arrol ha valaki rohangal fenyes nappal andrassyn... De valoban ez off.
Ejjelre pedig RENDOROKET oda, trafival, es nem elengedni ilyen suhancokat, hanem paff ugrik a jogsi x idore, auto elvontat, o meg 8 nap utan vehetne csak fel - mondjuk.
Es ne legyen kivetel senki sem!
OFF (nem politikai blog):

Ki nem állhatom a Fideszt DE remélem, betartják, amit ígérnek, mert ez tűrhetetlen!!!

ON:

Nem régóta vezetek, de bízvást állíthatom: JÓL LÁTHATÓAK a gyalogosok a zebrán! Egyszerűen megáll az ész!

TÖBB RENDŐRT AZ UTCÁKRA! Minden utcasarokra, minden parkolóhoz, megtízszerezni a traffipaxok számát, meg-ezerszerezni a forgalmat figyelő, kiváló képeket készítő KAMERÁK számát, minimálisan kiróható büntetést (mindegy, miért) 40 ezer HUF-ra emelni (nem-fizetés esetén súlyos retorziókkal)!

Azt hiszem, a rendőrök duplára emelt bérével, a befektetés kb 1-2 év alatt megtérülne a büntetésekből.

Bocsi, "kissé" kiakasztott ez az eset (meg még a sok másik, amelyik szintén zebrán történik)!
@ladislaus: ezért nem kellene 60-al megközelíteni a zebrát!
Nem rossz ötlet a figyelemelterelő akció, ha jól emlékszem, a tavalyi zebrafestős változat sikeres is volt. De a rendőri jelenlét egyszerűen kikerülhetetlen egy ennyire forgalmas helyen, vagy legalább egy automata traffipaxot kellene telepíteni. (Ugyanez vonatkozik a többi nyílegyenes útra is; a Kőbányain például többször láttam gyorsulási versenyt játszani a kínai maffiózócsemetéket a vadiúj sportkocsiaikkal, egyszer az egyik be is vágódott a McDonald's ablakán, meg is halt szegény -- az más dolog, hogy őket meg a rendőrök nem merik megbüntetni.)
Talán jobban kellett volna vigyázni a kutyára. Egyszer láttam a metróban olyat, hogy a gazdája nem vette fel a kutyát a mozgólépcsőn, és amikor leértek, horrorisztikus jelenetek következtek: a lépcső "fésűje" bekapta a kutya lábát, eszeveszett vonyítás, ordibálás, vér mindenfelé, szegény jószág tappancsa cafatokban. Talán ennek a csávónak sem kellett volna egy forgalmas úton méterekkel hátrahagyni a kutyáját. Hihetetlen, hogy milyen hülyék tudnak lenni az emberek.
@Terézágyú: az a helyzet, hogy a nővérem egy bezzeg-ország állampolgára lesz egy-két éven belül (Ausztrália). Mindenki csak mondja meg mondja, hogy bezzeg a nyugat! Bezzeg Amerika meg bezzeg Ausztrália! Ott nem csinálnak ilyet!

Hát persze, hogy nem! Meséli a nővérem, hogy ott aztán van traffi-kontroll! Kamerák és minden, amit akarsz. Ott pl. a kezdő vezetőknek meg van szabva, hogy tudomisén talán 70 mph/h sebességgel mehetnek MAXIMUM.

Ha gyorshajtasz, levonnak a pontjaidból. Automatikusan. Amikor elfogytak - elveszik a jogsit. És azt hiszem, hogy 3 vagy 4 hónapig vissza se kapod!

Szóval jelezném, hogy mindez az úgynevezett "nyugati" morál, viselkedés nem magától alakult így, hanem amiatt, amit én is javasoltam és amit @muhi: is javasolt. Vele is maximálisan egyetértek!

Még egy OFF megjegyzés: ez pont olyan, mint az az ember, aki akkor, amikor tanulhatott volna, amikor építhette volna az életét, lexxart mindent, mert csak, most meg azt mondja annak a barátjának, aki nem bulizott, hanem magolt és dolgozott ésígytovább, hogy: könnyű neked! Dehogy könnyű, csak a végeredményt látja. Nem az ahhoz vezető utat. Amit nekünk is végig kellene járnunk, hogy "nyugat" lehessünk és ne "nyugat-balkán".

ON. :)
@Goose-T: Tényleg "hihetetlen, hogy milyen hülyék tudnak lenni az emberek". Csak úgy átsétálnak a zebrán ahelyett, hogy alakzatba rendeződve rohannának az autósokat minél kisebb mértékben megzavarva.
@Goose-T: milyen hülyék tudnak lenni, hogy azt gondolják, nincsenek plexiből egy zebrán, de tényleg. Hmmm... valóban. Látod, ez eszembe se jutott...

Idiot. Mit gondolsz, a szegény gazdik hányszor játszották le ezt gondolatban? Hogy ők a hibásak? Talán a vezetőnek nem tanították meg, hogy kell megközelíteni egy zebrát? Dehogynem. Basszus... gondoljatok bele, szinte megérintette az autó a hátukat miközben elment mellettük! De kár, hogy nem volt ott egy frankó kamera! Minden zebrához kamerát! (Plusz az általam írt bünti tétel, ha nem úgy közelít. Azt hiszem, sokan megtanulnák, hogy hol lakik az atyaúristen... :D)
Értem én ezt a traffipaxos dolgot, és részben megoldás is lenne, de mit szólnátok ahhoz, ha nem autópálya lenne az Andrássy út? miket szerint "Az csak tüneti kezelés, ha traffipaxot teszünk az útra és néhány autóst megbüntetünk. Az alapprobléma nem változik, a megoldás az, ha az emberek szemlélete változik meg."
A rendőrség még most sem AKAR fellépni az ilyen jelenségek ellen.
Én az M3/Szerencs környékén lakom.
Tavasztól őszig gyorsulási verseny van a lámpától ki és befelé. Sosincs ott trafi.....
@Terézágyú: Ez semmire sem megoldás. A büntetés SEMMIT se old meg.

A cikkíró meg nem lenne baj ha magyarul írna olyan hogy villanyrendőr nincs ( max a robotzsaru) azt jelzőlámpának hívják.
@volankombi: az emberek szemléletét sokszor irányítani kell. Ehhez kellene erős, nagyon erős kontroll: telepített traffipaxok garmadája és kamera-kontroll. Ha tudom, hogy rámehet a gatyám is (meg a jogsim) a gyorshajtásra, nem hajtok gyorsan, egyértelmű, nem? És idővel beépül a viselkedésbe, hogy nem hajtunk gyorsan. Látható, hogy az úgynevezett "nyugaton" is iszonyú erős a kontroll és nincs vernyogás!

Azt szokta mondani a nővérem, hogy legyünk tudatában, mit csinálunk, ha szabálytalanodunk, azt úgy tegyük, hogy tudjuk: ha elkapnak, súlyos következményei vannak.

A folyamatot meg automatizálnám - nincs apelláta! Traffi mér - kamera fényképez - rendszám beolvas - tulaj kikeres - automatikus levélküldés egy jó minőségű fotó kíséretében, dátummal és mindennel, szigorúan zárt rendszerben, na azt nézhetnék meg! :)))
@zsoci: szia Zsoci!
Nem lehetne, hogy a cikk tartalmával vitatkozz és ne szavakon lovagolj? Szerintem még egy külföldi, a magyart kicsi törő olvasó is érti a lényeget.
Soha nem értem, hogy miért nem lehet a felvetett problémát megvitatni, miért kell mindig ilyen hülyeségekbe belekötni. Ez nem egy doktori, nem egy akadémiai székfoglaló, nem egy szépirodalmi mű, stb. A posztoló egy történetet akart leírni, amiben van egy elég súlyos probléma: gyorshajtás. Erre jönnek reagálók. Szerintem mindegyik válasz tökéletesen érthető.
Ez nem csak neked szól, hanem mindenkinek, aki a problémát úgy próbálja kisebbíteni, hogy nem a tartalomra koncentrál, hanem kötözködik.
@zsoci:
bassza meg a blogmotor, egyrészt (most harmadjára próbálkozom).
másrészt, szerintem ne kötözködj. Még egy nem anyanyelvi olvasó számára is érthető minden hozzászólás. Ez nem egy irodalmi folyóirat, nem az akadémiai székfoglaló. Mit kell mindig lovagolni az ilyen hülyeségeken? A posztoló egy problémát vetett fel, szerintem a probléma neked is átment az összes reakcióval együtt. Tévedni meg emberi dolog.
Túl gyors az az Andrássy (mint sok más út a városban). Ilyen helyen 30-as max sebesség kellene, széles járda, sok-sok virág meg ilyenek.
A f@sz kivan az ilyen városi autopályákkal, hogy életveszélyes gyalog kimenni a házból, azért ez sem normális. Szerencsétlen gyalogosok annyira meg vannak félemlítve már, hogy ha egyet elengedek a lámpa nélküli átkelőhelyen akkor rendszeresen külön megköszönik... ez nem normális.
Elég durva történet, vezetőnek a "legjobbakat" kívánom, gazdiknak meg hogy legyenek túl rajta minél előbb..
Engem kutyámmal együtt eddig kétszer ütöttek el majdnem zebrán, egy autós meg egy mopedos: nem az Andrássyn, de legalább fényes nappal. Mindkét esetben az történt, hogy megállt egy autós a zebra előtt, hogy átmenjünk, de a mögötte álló barom kikerülve megindult. Az autósnak sikerült meglógnia, a mopedosnak nem... szerintem azóta is fél a német juhászoktól, meg a gazdáiktól..
@Dreedl: Az ököljog (ld. utolsó mondat) ugyanaz a tahóság, mint a "kocsival vagyok, tehát én vagyok az erősebb, enyém az elsőbbség" viselkedés.
@zsoci:
"Ez semmire sem megoldás. A büntetés SEMMIT se old meg."

Ez aztán az érv... Úgyhogy erre csak azt mondhatom: de IGEN a büntetés sok mindent megold!

"A cikkíró meg nem lenne baj ha magyarul írna olyan hogy villanyrendőr nincs ( max a robotzsaru) azt jelzőlámpának hívják."

Ez hülyeség, a köznyelvben ez egy létező szó.
A kutya szövegében sokkal több hiba van.
gondolom a kedves rendőrség nem indított átfogó nyoozást, a tettes nem lesz meg soha, ha meglesz sem kap ejnyebejnyénél többet.
Láttam én is az Andrássyn a plakátot, bevallom, el is szontyolodtam rajta :((((((
Szegény kutyus!

Jó ötlet, az Andrássy Oktogonon túli része úgyis eléggé kihalt, üres házfalak dőlnek csak rá, alig van valami élet.

Viszont az eset, ha jól értem, zebrán történt, és sok autós szeret a galogos mögött, a sarkától pár centire elsuhanni, lehetőleg fékezés nélkül.

A zebra legveszélyesebb hely a gyalogos számára, akár védve van lámpával, akár nincs.
Fixen telepített, automatán működő trafi kéne 500 méterenként ide is Árpád hídra is, Hungária krt-ra is etc. KB egy belül behoznák az árukat. Hogy ezt 20 év óta miért nem csinálja meg egyetlen kormány sem? Mert a politikusok alkalmatlanok egy ország irányítására.
@kokavec:
Tudom, és egyet is értek veled komolyan. Ennek ellenére abban is biztos vagyok, hogy az a hülyegyerek többet nem fog egy zebrán idióta módjára átszáguldani, és talán emiatt nem fog megölni egy, vagy több embert. Nem vagyok önkéntes igazságosztó, és nem úgy járom az utcákat, hogy vajon kibe köthetnék bele a kutyámmal, de fogalmam sincs, hogy hogy lehetne egy olyan emberrel másképp "megbeszélni", aki egyébként hobbyból embereket veszélyeztet.
Az a durva, hogy ilyen balesethez nem is kell gyorsan menni. Nem messze onnan, a Hunyadi teren lattam egyszer olyat, hogy a kb. 20-al halado kocsi elcsapta a meg az uttesten allo kutyat. Talan egy pillanatra elbambult a gazda, a kutyus allt, az auto jott, puff, az auto megallt, a kutyanak annyi. Sokkolo volt 100 meterrol nezve is es egy pillalat muve. Szoval egyaltalan nem biztos, hogy gyorshajtott az autos, ettol fuggetlenul egy fereg, ha tovabbhajtott.
Ha elkepzelem a posztban vazolt jelenetet, teljesen szurrealis az egesz: setalnak at a kihalt Andrassy egyik oldalarol a masikra, kezben a poraz, egyszercsak valami varatlan ero kitepi a porazt a kezbol, netan huz is egyet a gazdan? Ha az autos jott mint a barom, hogyhogy nem lattak kozeledni? Persze ha lassan kozeledett, okkal gondolhattak, hogy megall.
@Dreedl: ok,igaz. Tényleg nincs társadalmilag biztosítva egy jogszerű szankció lehetősége. Valamit meg tenni kell ilyenkor...
Nem úttesten kell a kutyát sétáltatni.
Az meg igaz, hogy a késő esti órákban a főútvonalakat egyesek a hungaroringnek nézik.Az Erzsébet kőrúton este tíz után motorosok sokszor egykerekes bemutatót tartank kb. 80-90 Km-es sebességgel.
Csökkentett forgalmú utat kell csinálni belőle a beslő részen jól kiszeélesíteni a járdát, a kocsiknak oda vissza 1 sávval, ala Mariahilfer Strasse, a körúton belüli részen szerintem mindenképpen működne a dolog.
zsoci "Ez semmire sem megoldás. A büntetés SEMMIT se old meg."

Hat azert ha a gyorshajtas buncselekmeny lenne, es letoltendo bortont lehetne kapni erte, az biztosan segitene.
Mert nevetseges, hogy peldaul szoftver masolasert kaphatok akar 8 evet,de ha elgazolok valakit a zebran akkor szigoru esetben kapok fel ev felfuggesztettet, de azt is csak akkor ha kozben vegig kurvaanyazom a birot.
@orly:
Plusz amikor látom, hogy a gyalogátkelőnél át akarnak menni, és lassítok, a mögöttem haladó a seggemre áll, és le lehet olvasni a szájáról, amint kifogásolja a szabályos magatartást. Miután én minden ésszerűen megvárandó gyalogost elengedtem, és elindultam, persze az első adandó alkalommal padlógázzal megelőz, és ámokfut tovább. Lásd Attila út a Vérmezőnél, Korlát utcánál - ott nem egyszer megesett velem.

u.i.: Szegény kutyus... :( Bár rossz kimondani, de szerencsésebb, mintha a gazdái haltak volna meg.
basszus
ezt a jelenetet én láttam (mármint a pici kutyatetemen zokogó gazdit az éjszakai - tehát jó sötét -Andrássyn, ahogy épp arra tologattam a kerékpárt), szívszakadás, ahogy az kell, a körülményekről akkor nyilván nem tudhattam (zebra, cserbenhagyás), utólag is jókívánságok a sofőrnek
Oké, hogy rendőrt mindenhova, de miből? Ismerősöm rendőr vidéken és annyira nincs ember, hogy 3 FALU volt az ő hatásköre!!! 3 falu! Tök egyedül, nem mint az amcsi filmekben, hogy partner meg ilyesmi. És ez nem csak azért volt, mert mondjuk betegszabin volt valaki.
Már bocsánat de miért kell feltételeznem hogy egy gyalogos után méterekkel még egy kutya is van. Nekem is van kutyám de eszembe sem jutna az úttesten méterekkel sem magam előtt sem magam mögött vezetni. Ha kocsiban ülök főleg éjjel városban mindig azt nézem hogy mit csinál a gyalogos mert sajnos kiszámíthatatlanok. Arról hogy sok éjjel a részeg, beszívott, ne adj isten belőtt már ne is beszéljünk. Szerintem ez nem az autós hibája akár mennyivel is ment. Nem értem továbbá hogy miért kell megemlíteni a balesetet szenvedett fiúnál hogy raszta volt? Akkor már oda lehet csukni? Vagy mert megérdemelte? Vagy...? A trafikkal egyetértek de nem így. Nevetséges hogy ha mondjuk 5km/h-val túllépem a sebességet mert esetleg nem pontos a kilométeróra amit amúgy soha sehol sem vizsgálnak még vizsgán sem miért kell kifizetnem egy normál melós fizetés negyedét??? Ez nem a visszatartó erő miatt van hanem hogy az állam horribilis pénzekhez jusson.
@Seth Gecko: ilyet én is láttam, zebránál lelassít az autós, mögötte dudál a következő miközben megy át a 6-10 turista. Erzsébet-híd mellett közvetlen.
@MP:
"Már bocsánat de miért kell feltételeznem hogy egy gyalogos után méterekkel még egy kutya is van. Nekem is van kutyám de eszembe sem jutna az úttesten méterekkel sem magam előtt sem magam mögött vezetni."

Bizony, ez is nagy igazság.
@MP: nem rongyolsz a zebrán a gyalogos után méterekkel, mert ha megbotlik, akkor átmész a nyakán, ÉÉÉRTEM?
Nem kell itt semmit sem festegetni meg molinózni. Szépen oda kell rakni egy 24 órás trafipaxot, másnap már küldeni is ki a 400 ezer forintos bírságokat, ha egy héten belül nem fizeti be, autóelkobzás, ha az autó elkobozhatatlan, 400 ezer ft értékű közmunka, útépítésen, láncra verve, kőtörő kalapáccsal. Többet nem fog ott száguldozni. Rohadjon el élve aki elütötte a kutyát.
@Roy: Téged is csak írni tanítottak meg, olvasni nem.
Egyébként nincsen arrafelé térfigyelő kamera valahol?
Nem "Érzékeltetni kell, hogy ezen a helyen emberek élnek, itt történnek dolgok. " - ki kell rakni egy 30 Km/h táblát, egy térfigyelőt - utána lehet kaszálni!!! Sok bunkó mocsok meg majd jól becsodálkozik, hogy őt(?) is meg lehet büntetni...
@MP: "Ha kocsiban ülök főleg éjjel városban mindig azt nézem hogy mit csinál a gyalogos mert sajnos kiszámíthatatlanok." Ismerem a tetű fajtádat. Te vagy az, aki nézi a rohadt gyalogost, nehogy lelépjen eléd a zebrán, mert az nagyon kiakasztana.
A lámpák kikapcsolása után a szélesebb forgalmas utakon egyszerűen csak az életed kockáztatásával lehet átjutni a zebrán.
Ha pedig 5 km/h-val léped át a s.határt, akkor fizess arányos büntetést. De ne alkudozz itt, hogy "te csak így meg úgy", meg "rossz volt az óra, nem a én hibámból", meg "csak egy percre ugrottam be a boltba", meg stb.
javaslom a géppuskafészkek telepítését. gyanítom személygépjárművel közlekedő polgártársaink deviáns halmaza kizárólag a gatling röfögéséből ért. (gatling: www.google.hu/images?hl=hu&q=gatling&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi)

mellesleg... mennyi gyalogos sétafikál kersztül-kasul a zebrán pirosnál? én rengeteget látok. oda is kéne egy gatling. a legszebb mikor belesétál a pirosba, de közben mégis jön egy autó, de ő még csak nem is szaporázza lépteit hanem "méltóságteljesen" átsétál a túloldalra.
Ennyi idegroncs gyalogbékát, kényszergyógykezelésre kellene ítélni mindet.

1. az út már akkoris ottvolt, amikor odaszülettél/költöztél. (neked IS alkalmazkodnod kell. nem az van hogy hopp beugrasz ész nélkül az óceánba és azonnal lőjék ki az összes cápát, mert neked úgy jó..)
2. jóeséllyel jártak már ott autók is..
3. úttesten a kutyámat nem magam után 5 méterrel vontatom miközben az ég felé nézek, fütyörészve, hanem minél gyorsabban magamelőtt juttatom át.
4. az autós is gyökér mert azért megállhatott volna..
@Blindmouse:

1. a város már akkor is itt volt, amikor az első autó megjelent.
2. jó eséllyel éltek benne emberek már...
3. egy lépésnyire <> 5 méter (igaz, itt csak az egyik oldalt ismerjük. de mivel a másik egyáltalán nem állt meg, így a másikat nem is fogjuk soha)
4. igazad van. de már a zebra előtt, és nem a gázolás után
@MP: "Már bocsánat de miért kell feltételeznem hogy egy gyalogos után méterekkel még egy kutya is van."

Nem feltételezni kell autóval a gyalogosok között, hanem figyelni és látni. Jobb, ha most leszoksz a vezetésről.

"Nekem is van kutyám de eszembe sem jutna az úttesten méterekkel sem magam előtt sem magam mögött vezetni."

Ezzel egyetértek, azonban vannak olyan emberek, akik éppen úgy mennek át a védett átkelőn, hogy pórázon vagy anélkül, a kutyájukat nem a térdükhöz fogják. Nem tartom korrektnek ilyen esetben sem a kutya elgázolását.

"Ha kocsiban ülök főleg éjjel városban mindig azt nézem hogy mit csinál a gyalogos mert sajnos kiszámíthatatlanok."

Na ugye. Akkor miért pont a kutyát nem feltételezed a kiszámíthatatlan gyalogosról?

"Szerintem ez nem az autós hibája akár mennyivel is ment."
Akár 70-80-nal is?
Együttérzek a gazdákkal, sajnálom a kiskutyát. Pesten elpusztul, más világvárosban még élhetett volna.
Amit gyűlölök, az a gyávaság. Nem figyelek, rohanok, kockáztatok, de ha bajt okozok, nem vállalom. Ez a pesti mentalitás, ez a magyar mentalitás, ezen nem változtat akárhány győztes harmad sem. Ilyenek vagyunk.
Minden gyalogosnak sebességmérő van a szemébe telepítve 2010-ben a belvárosban. jó tudni ezt is.. az a vicces hogy a saját hozzáállásuk szerint ŐK nem lehetnek hibásak semmiben, mindig az autós a gyökér, mert ottvan, mert megszületett, és biztos már a triciklivel is gyorshajtott.. és ezen elmélkednek miközben átsétálnak a tilos jelzésen a zebrán, vagy csak aút közepén pisilteti a kutyát..

Vajon ennek a sok köpködő kommentelőnek miért nem adott a jóisten ESZET? :D

Nemmellesleg MENJETEK DOLGOZNI, válság van, nem?!?!?! :D:D:D:D

Aki meg otthagyja az úttesten az állatkáját, az maradjon vastagon csendben.. ha leszúrta volna a kutyáját, akkor mikor rájön hogy elcseszte kit hibáztatna? a kés gyártóját?
Mellesleg aki Büdöskének hívja a kutyáját ott eleve nem százas valami.
Szerintem nem lehet trafipaxot vagy kamerát telepíteni minden sarokra. Erről is szólna a post. Nagyon jól tudnak működni közösségi(a cikkben említett) és forgalomtechnikai eszközök. Pl. tda javaslata, hogy legyen a kersztutcáknak előnye, ha már nem működnek a lámpák. De sajnos ilyet nehéz átvinni, a társadalmon, mert nem értik meg a hasznát, akik nem térként, hanem folyosóként használják a várost.
@Blindmouse:
egyszer egy vérparaszt taxis azt mondta, azért megy 120-al az Andrássyn (ott ültem mellette, nem sebességmérő van a szememben, hanem láttam, hogy mennyit mutat az óra), mert akkor eléri a zöldet és neki számít, mert előbb ér a fuvarhoz.
Amúgy meg leszarja a kocsija fogyasztását, mert nem fog azon szarozni.
Néztem, hogy lehet, hogy ekkora paraszt, és még nem büntették a halálba...

Ki az a felelőtlen vadparaszt, aki nem tetetett trafipaxokat végig az Andrássy-n?

Az ilyen kis köcsög, mint te, blindmouse, meg előbb utóbb elüt egy gyereket, vagy nagymamát, és 5 évig bent rohad.
A poszt az emberek többségét megrendíti, úgy is fogalmazhatunk, hogy a normális embereket.
Annak a néhány baromnak, akik éjjel-nappal tövig tapossák a gázt városban, parkban, városon kívül, azoknak ez nem nyitja fel a szemét.
Egy ember nevelése kb. 18 éves korában véget ér. Vagy kapott elég eszet a szüleitől, tanáraitól, vagy nem. Az ilyen gyökerek 5 év múlva is így fognak vezetni, meg 30 év múlva is... ha a jelenlegi megelőzési-felderítési-szankcionálási rendszeren nem változtatnak. Jogalkotási és (ha jogszabály véletlenül született is, akkor meg) jog alkalmazási impotencia van az országban.
Messze van még EURÓPA...
Taxis mondjuk alapból egy életveszélyes állatfaj.

Mondjuk ha abból a gyerekből ilyen figura burjánzik ki, mint amilyenné te áttétesedtél, akkor nemhogy 5 évig nem rohadnék sehol, hanem ki is tüntetnének. :D
@Suna bácsi:

Na itt a fő probléma.. hogy nem ismertek csak 2 opciót!

vagy elbőgöd magad, és csatlakozol a "szemét autósok dögöljetek meg" táborba..

...vagy köcsög gyorshajtó vagy.. akkoris ha azért nem csatlakozol a fenti táborba mert nem olvastad a postot.

Komolyan annyi sütnivalója van itt a nagytöbbségnek, mint egy napiszar kommentelőnek.
MP te nagyon buta vagy... "Nekem is van kutyám..." ja, még óvodában rajzolt neked az dadus. Ha lenne kutyád, ismernéd a PÓRÁZT.
5 km/h túllépés miatt ma Magyarországon SENKIT nem büntetnek meg, olvass egy kis paragrafusos-bestsellert is néha, ne csak a blikket.
Számomra a 300.000 Ft-os felső büntetési határnak igenis van visszatartó ereje: nem tudom kifizetni, ezért inkább nem száguldozom. Még a 30.000 ft-os alsó büntetési tételt is igyexem elkerülni, eddig sikerrel. Számomra a pénzbüntetés igenis visszatartó erejű, de ezen túl pl. egy gázolással járó hercehurca, plusz kiadás, munkabér kiesés, SZÉGYEN és LELKIISMERET FURDALÁS sokkal nagyobb visszatartó erőt jelent!
@Blindmouse: köszönjük a bemutatkozást.

Ahhoz meg, hogy ki hogy nevezi a háziállatait, egyrészt közöd (közünk) sincs, másrészt nem minősíti az embert, ugye. Az egyik barátom a három kismacskáját Viszály, Háború, és Éhségnek nevezte el - részben biblikus, részben pratchetti hatásra - illetve a macskák tanúsított viselkedésére. És? mivel jobb a Mici, vagy Blöki?

Az autósnak meg a jó nénikéjét - engem a Hungárián, zöldnél, fényes nappal akart letolni a zebráról egy autós - innen is kézcsókom a mamának.
vakegér neked annyi eszed lehet, mint MP-nek...
Konkrét esetről lévén szó: cserbenhagyó gyorshajtó, zebrán elüt egy kutyát.
Ha a kutyát nem mint élőlényt nézzük, akkor is: valakinek (gazdinak) kárt okozott azzal, hogy a fenti szabálytalanságokat elkövette. Anyagi kárt és nem anyagi kárt egyaránt!
Ezen felül, a kutya mint élőlény sérelmére pl. állatkínzást követett el.
Itt nem a "szemét autósok dögöljetek meg" szlogen érvényes, hanem a "szemét gyorshajtók dögöljetek meg".
Nem tudom, mit éreznél most, ha pár éve mondjuk a te gyerekedet gázolja halálra Gyálon egy önjelölt versenyző. Csupán csak azért, mert nem győzte kivárni a zebra előtt feltorlódó sort, hanem a sort kielőzve halálra gázolta a zebrán átkelő gyereket.
@jani130: ez nagyon fontos volt. köszi.
@jani130:
Ember=ember, kutya, szabályokat betartó autós, stb...
Állat=csótány, tetű, gázoló autós, stb...
@kötözködő:
"Ha jól értem, és tényleg az úttesten sétáltatták szerencsétlen kutyát, akkor a gazdinak egy szava sem lehet."

Nem érted jól, viszont, ne haragudj, nagyon hülye vagy, de legalább a nicked megfelel a te állatfajtádnak. A zebrán gázolták el.
Kópé részvétét nyilvánítja és együtt érez veletek.
marvell.index.hu/imgfrm/5/5/6/1/BIG_0005815561.jpg

A Holdon majd megpuszilja, ott minden kutyorgó együtt lesz újra.
@Suna bácsi: konkrét eset a "Hangos motorokkal, menő sportkocsikkal, vagy tuningolt tragacsokkal hajtanak jóval száz fölött." hőbörgés a történet elején?

azzal hogy görény volt mert nem állt meg azzal egyetértek.. de azt meg nem fogjátok fel.. (te sem) hogy a csóka meg maga mögött vonszolta a kutyát, miközben tojt rá magasról.. szóval mindketten tehetnek a dologról..

Mellesleg kihalt úton hogyan is üthetik el? akkor nem kihalt út, körbe kellene nézni mielőtt lelép az ember.

Egyszerűen meg kellene érteni hogy ez ilyen, és ha ilyen akkor nem kellene hagyni hogy a kutya mögöttem bóklásszon méterekkel.. tudod, ha nem tudsz úszni akkor nem a víz a hülye.
Ha olyan úton lakom ahol ezerrel száguldoznak, akkor megtanítom a kuttyot arra, hogy szigorúan mellettem jöjjön át az úton. De mit is várhatunk el az emberektől, akik kitaposott utak mellé települnek lakni, majd mikor már elegen vannak, akkor nekiállnak követelni hogy vigyék onnan az utat mert nem bírják a forgalmat, és legyen elkerülő :D

Ha az én gyerekemet gázolja halálra? Nos, csodálkoztam volna erősen azon hogy van gyerekem.. ebbe a világba? minek? amúgysem szeretem őket.

Lehet annyi eszem van mint MP-nek. de ezt bóknak fogom fel.
anno az őskorban is hőbörögtél volna mikor véresen magával visz a kardfogú tigris hogy "hoppáhoppá ez így nem fer, erről nem értesített senki és különbenis mekkora szemét dög vagy hogy neked ennyivel nagyobb fogad van!"??

Az élet veszélyes.. most is az, az volt 30 éve, és az volt az őskorban is.. aki ezzel nem tudott együtt élni, azzal végzett a természetes szelekció. amióta ez ki van iktatva, azóta lett az átlagIQ olyan alacsony mint az itt hőbörgőké..

na lehet kurvaanyázni lehet szemétgyorshajtótömeggyilkosozni.. ennyit tudtok többet nem.
köpködni a tények ismerete nélkül.

Lehet kocsim sincs, de azért már rámsütötték hogy már tömegeket gázolok halálra..
lehet van, de betartok minden szabályt, csak van annyi eszem hogy esetleg lássam, mindennek van egy másik oldala is.
nem tudhatjátok, de mindegy is. lehet köpködni valakire valamit, és ez a lényeg. :)
ez a csöpögős túláradó nyálas kutyaimádat szerintem undorító
jó hogy feleségül nem veszed
vagy mégis?
@Blindmouse: te sem ismered a tényeket, ugye? Akkor miből feltételezed, hogy méterekkel mögöttük vonszolták a kutyát? Ej, ej, ugyehogyugye? És még te nézed le a kommentelők Iq-ját? Epic fail:)

Éjszaka volt, bakker - nem volt lámpa, csak villogó. Ekkor, ha gyalogos kel át az úton, az lenne a minimum, hogy megvárom, amíg felér a járdára, és nem centizgetem, hogy vajon ott átférek-e.
És igen, le lehet üvölteni a gyalogos fejét is, ha vaksi módra kel át az úton.
fekvőrendőröket az Andrássy útra minden zebra elé? sztem az megoldaná az ilyen problémákat..
@Vészmadár: Ejszaka az Andrassy nem sotet, ha korulnezek gyalogoskent, az ures uttesten mar joelore latni, ha jon auto. Ha latom, hogy gyorsan jon, inkabb megvarom mig elhajt. Ha lassan kozeledik, feltetelezheto hogy meg fog allni, de akkor is szedem a labam kutyastul. Azt tudom elkepzelni, hogy komotosan setaltak at a zebran es egy pillanatra talan tenyleg nem figyeltek a kutyara, elbambultak, belemerultek a beszelgetesbe es akkor jott az auto. De akkor sem hiszem, hogy a semmibol bukkant fel. Annak a lehetoseget viszont nem zarnam ki, hogy valami aberralt allat volt a vezeto es direkt utotte el a kutyat...

Nem hibaztatom oket, de a fentebb altalam vazolt masik esetben is eleg volt egy pillanat, hogy a 20-szal halado kocsi halalra gazolja a kutyat. Mondom, az a szemem elott tortent.
egy állat halála sosem értelmetlen
lehet, hogy egy húsevő nagyon éhes volt

mi ezzel a gond?
mégsem halhat éhen egy ember
a rendszámot nem láttátok? mert ha én láttam volna, az ember már nem biztos, hogy tudna bármikor is újra vezetni. soha többé, mert vakon nagyon nehéz lenne :) szerencséje, hogy nem az én kutyusaimat ütötte el. addig vertem volna a fejét hirtelen felindulásból, hogy ... a k@rva anyját a szemét tetűnek
@Vészmadár: görbe tükör... szerintem te tudod mi az.. de láthatod hogy reagálnak rá. :D
Tetves rohadék!!!remélem h visszakapja az élettől amit azzal a szegény kutyussal művelt!az állatkínzókat-gyilkosokat én úgy büntetném,hogy minimum levágom mindkét karjukat!!!!hát milyen ember az ilyen?nem is ember!!!egy féreg,amit el kell taposni!!!
@jani130: megdögölni esetleg te fogsz.baromarcú.
a fixen telepitett kamerák szerintem sz@rt sem érnek a közlekedési szabályok megsértőivel szemben! nálunk a II.ker.ben van egy pár, de a kamionos reggel lazán végi megy a 24tonnás vassal ott ahol 7,5T-vel is csak engedéllyel lehet, záró vonalon, terelőszigeten fordulnak a Mechwart térnél, de sztem soha senkit nem büntettek meg, a Rómer Flórison reggel ott áll a rendőr, az Autókulbtól lefelé csak BKV, Mentő, Rendőr, Tüzoltó, meg CSÓKOS jöhet, mezei polgár araszoljon a szerpentinen. Nagykörút a Nyugati és az Oktogon között évek óta a motorosok által kedvelt gyorsulási helyszin. Rendőr ott áll, b@szik csinálni bármit is...eszköze sincs, de nem is akar. Mi lett az M1-M7 kivezetőn versenyzőkkel? Egyiket lekapcsolták, mert valami gázos ügybe keveredett, de lehet már ismét szabadlábon van, csak ügyvéd és zsé kérdése volt.
Lehet megint 60milleres autót porrá törni, mások életét veszélyeztetni.
Sajnálom a kutyust és tényleg őrület, ami a zebránál folyik.

De tényleg nincs a helyén még a médiánkban sem - nemhogy az igazságszolgáltatásunkban -, az a buszsofőr, aki megölte a srácot az Andrássyn.

Abban a "hülye Ámerikában" az ilyen buszsofőröket 40 év börtönre ítélik. Mer' "ott nem számít az ember."
@én"a"polgár: Így igaz! Minden törvény és jogszabály csak akkor ér valamit, ha betartatják!!!
Úristen! De beteg ez a társadalom! Tisztelet a kivételnek, mert azok is vannak itt! Szerintem mindenkinek aki itt háborog minimum még egyszer el kellene olvasnia a szöveget!
Mindkét "oldallal" egyet értek! Valóban vannak hülye gyalogosok és valóban vannak idióta autósok! Én is gyalogolok és én is autózok! Engem egyszer nem próbáltak még elütni (kivéve saját hibámból!) és egyszer sem próbáltam elütni senkit!
A traffipax hülyeség! 10 emberből 6-nak van jól működő blokkolója! Egyszer kiad rá egy nagyobb összeget és utána száguldozhat! A rendőr sem megoldás, ennyi pénzért basznak (már elnézést, de tényleg) bárakármit is csinálni! Egyetlen megoldás van, ha az emberek észhez kapnak végre, DE ez nem fog bekövetkezni, ugyanis ez a világ már túlságosan elzüllött ahhoz, hogy jó irányba változzon! Manapság a szabálysértők és a lázadók a "trendik"! Szánalmas!
Az megint egy másik nézőpont, hogy ide mennyi okos ember ír, aki mind jobbá tudná tenni a várost, de mégsem tesz semmit amögé bújva, hogy ő nem politikus! Hány civil szervezet próbálkozik? Tessék menni, ötletet adni, vagy tessék saját magát mozgósítani! Ne csak a szátok legyen nagy!
Igenis van olyan, hogy egy száguldó autót nem vesz észre az ember! Ha valaki teszem fel 140-nel megy (mert van ilyen!) te azt honnan fogod észrevenni? Körbenézel, mire a másik oldalra fordítod a fejed, ő már ott is van! A kutya (ha beleolvastunk a posztba normálisan) nem MÉTEREKKEL a gazdája után, hanem 1 lépéssel után lépett le! Azt az egy lépést ígyis-úgyis köteles az autós betartani! Nem mondom, hogy én hű, de jó vagyok, szoktam én is száguldozni a nulláson pl! Mert ott lehet! Persze ott is ésszel kell!

Ne háborogjatok már! Hihetetlen!
az úttesten nem sétálunk. éjjel sem
ja most látom, hogy zebra

mindegy, kutya akkor sem való a belvárosba. pld. az ilyenek miatt sem. egyszerűen egy idegen test mindenféle forgalomban
@Terézágyú: erről van szó. simán elüthették volna 50-nel is
@smartdrive: Gratulálok! Nem a kutya volt a hibás! Én sem szívesen viszem be a belvárosba, de ennek a történetnek nem ezt a reakciót kellene kiváltani! Fogadjuk el, hogy a belvárosban élnek emberek és kutyák, járkálnak autóval! Alkalmazkodjunk egymáshoz!
Volt itt ötletelés arról, hogy kellene pár bolt meg kirakat, meg útszűkítés... Minek? Gyalogosként nem lehet a kirakatokat bámulni, mert tele a járda kutyaszarral. Ha nem lefelé nézel óhatatlan a baleset.

Tudom, hogy itt a blogon mindenki összeszedi a kutyája után, sőt meg merem kockáztatni, hogy BP-en mindenki így tesz, biztos magától nőnek ki az aszfaltból, hogy keserítsék az életünket.

Hogy szorosan a poszthoz is írjak: a száguldozónak a qrva anyját.
Kivilágítatlan, mi több láthatósági mellényt sem viselő kutyával a gazdija veszélyeztette a gépkocsik számára kijelölt úttesten közlekedő járműveket.
Egyáltalán, mi a fenét keresett a kutya lemaradva a gazdája mögött? Csak nem a záróvonalra akart kakilni?
Nagyon szomorú lettem.
@Blindmouse: ...és mi legyen a kutyatartó gyorshajtókkal?
@Rá Dios: Hát ők többnyire a felelőtlen gazdit ütik el mert "jaj csak a kutyának ne essen baja!"

Egyik másik kutyatulajdonosra rá is férne... :/
Én mindig gondolkodom azon, hogy szemtől-szembe, kromofággal mutatom be a kedves budapesti sofőrök autóján ott helyben, hogy IRÁNYVÁLTÁSNÁL KÖTELEZŐ INDEXELNI. Egyszerűen nem hiszem el, hogy fárasztó lenne lekattintani azt a kart, amikor befordul a gyökér. Az alap, hogy heti 1-2x majdnem elütnek a zebrán, mert a magukat büszke autósnak érző idióták képtelenek indexelni. Tömegjelenség, ajánlanám a rendőrség figyelmébe. Meg ha már itt tartunk, a Nyugati téri aluljáróból is hajítsák már ki a kurvákat meg a hozzájuk tartozó striciket. Köszi!
Egy ismerős írta:

Igen! Ez nagyon nagy gond! És nem csak az Andrássyn! ugyan ez történt Budán egy kihalt utcában május 6-án 17 órakor! Szinte a semmiből tűnt elő őrülten rohanva, vagy menekülve egy narancsszínű Ford terepjáró és gázolta halálra a pórázon levő Csoki Tacsit, aki épp lelépett a járdáról! Még csak meg sem állt! Vissza sem nézett "korunk hőse"!!!!!Ő, Csoki korábban pont az Andrássy úton lakott, a Kodály Köröndön!!!
Szegény nagyon hiányzik!! Június 9-én lett volna 4 éves!!!! Hiába van állatvédelmi törvény......
@StopSzmog: köszi Miket nevében is. Mindenképpen rávesszük, hogy feküdjön rá a dologra :)
@StopSzmog: Köszönöm, tényeg nagyonjó ötletek vannak ebben a kis könyvben. Ajánlom én is mindenkinek.
süti beállítások módosítása