Értelmetlen halál az Andrássyn
Furcsa levelet találtunk a Jókai tér magasságában, az Andrássy úton egy villanyoszlopon: Stinky kutya üzent nekünk az égből, hogy jobban figyeljünk egymásra és a forgalomra.
A 16 hónapos beagle kiskutyát május 9-én gázolták el az Andrássy úton. Éjjel a teljesen kihalt sugárúton a gazdája pórázon vezette, így le tudott maradni néhány métert. Egy gyorshajtó elszáguldott az emberek mögött, de a kutyuson áthajtva tovasuhant az éjszakában. A gázoló a semmibe tűnt, de mély fájdalmat hagyott maga után, ezt mutatja az oszlop körül gyújtott sok mécses, és Stinky levele is (a képre kattintva teljes méretben).
Nincs statisztikánk arról, hogy hány baleset történik évente Budapest legszebb sugárútján. De megfigyelhető, hogy a nappal dugótól zsúfolt út éjszaka gyorsulási egyenessé változik. Hangos motorokkal, menő sportkocsikkal, vagy tuningolt tragacsokkal hajtanak jóval száz fölött. Az Andrássy már kialakításával is gyorsaságra invitál: nyílegyenes, szépen kivilágítva, mint egy pálya, mindenhol előnyt élvez az itt haladó, még a lámpákat is kikapcsolják éjfél után. A villogó sárga villanyrendőr nem ösztönöz a kereszteződésekben lassításra. Talán épp a monotonitás, ami miatt a sofőr úgy érzi itt aztán semmilyen váratlan esemény nem történhet, akár egy teljesen zárt autópályán. De most a belváros közepén vagyunk.
Érdekes, emberi utca
Muszáj lenne megtörni az út egyhangúságát, a vezető ne érezze hogy itt úgysem történhet semmi, hanem itt akár átmehet az úton egy ember vagy egy kutya. Persze a telepített forgalomlassító eszközök (pl. fekvőrendőr) egy ilyen forgalmas úton nem tudnak működni és nincs is rájuk szükség, ahogy elvileg a kis utcákban sem. Érzékeltetni kell, hogy ezen a helyen emberek élnek, itt történnek dolgok. Érdekes dolgok, amik akár egy sofőr számára is érdekesek lehetnek. Amiket meg akar nézni, de nem láthat, ha elszáguld mellettük. Figyelemfelkeltő üzletportálok, kávézók, amik a belső Andrássyn meg is teszik a lassító hatásukat, bár kissé eltakarják őket a parkoló autók.
Emlékezzünk, amikor végighajtunk a rakparton, a szépen kivilágított Lánchídnál mindig lelassítunk, hogy megcsodáljuk. Mintha az Andrássyn is lassabban haladnának a kocsik, amikor fel van díszítve karácsonykor. Egyszerűen emberivé kellene tenni ezt az utcát jelezve, hogy itt élünk. Dél-Amerikában több városban alkalmazzák azt a módszert, hogy érdekes aszfaltfestéseket készítenek helyi közösségek. Mire megszoknák az autósok 3-4 hónap alatt, már le is kopik, és jöhet a következő, ami előtt szintén lassítani fognak.
Másik módszer a „kapu” alkalmazása. Egy felül kifeszített molinó vagy virágláda jelezheti, hogy te beléptél valahová, beléptél a mi utcánkba. Ez Magyarországon is működik: a falvakban melyekbe beérve szívélyesen köszöntenek minket, érzékeltetve hogy itt élet lakozik. Ha ez a tábla kitűnik a többi hasonlóból egyediségével, akkor működik is. Ezekre és hasonló a forgalomlassító módszerekre több kötetnyi példát találunk a világban. Budapesten csak a problémákat kell felfedezniük a döntéshozóknak, a megoldások már készen állnak. Az csak tüneti kezelés, ha traffipaxot teszünk az útra és néhány autóst megbüntetünk. Az alapprobléma nem változik, a megoldás az, ha az emberek szemlélete változik meg. Ehhez előremutató a közgondolkodást megváltoztató intézkedésekre van szükség, ami nem valami ellen, hanem valami mellett teszi le a voksát. Ami nem az autósokat regulázza, hanem az embereknek enged nagyobb beleszólást életterük alakításába, ösztönzi őket a cselekvésre.
Az otthonosság és a bizalom felmutatásával a közösség veszi rá az autóst a morális változásra, a városvezetés támogatásával. Talán Stinky szomorú levele felnyit néhány szemet, és élhetőbbé válik városunk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hogyan máshogy lehetne "elszáguldani az emberek mögött?
Sajnos az a tapasztalatom, hogy a felsorolt "forgalomlassító" megoldások semmit nem jelentenének, aki száguldozni meg versenyezni megy oda ki, azt nem érdekli, hogy milyen csicsák vannak körülötte. Ezen szerintem csak az segítene, ha _minden áldott nap_ és _minden_ gyorshajtót szigorúan megbüntetnének ezeken az utakon, ráadásul az út mellett több helyen kellene állandó traffipaxokat telepíteni. _Talán_ akkor leszoknának róla egy idő után ezek az aszfaltbetyárok.
Egyébként én Csepelen lakom, és az ottani főutca (Kossuth Lajos) is nagyon kedvelt terepe a gyorsulási versenyző suttyóknak, pedig az közel sem olyan monoton és nyílegyenes, mint az Andrássy. Már nagyon régen gondolkozom rajta, hogy mit lehetne tenni ezek ellen a városi versenyek ellen, mert rendszeres, hogy éjjel bőgetik ott a roncsaikat, és pihenni sem lehet tőlük...
Az ilyen baromállatokat háromszorosan kéne lelőni.
Elöször is lelőni a felesleges környezet szennyezésért, másodszor lelőni a közveszélyes száguldas miatt. És vegül lelőni az elmebeteg hang miatt.A lényeg: lelőni, lelőni,lelőni.
Nos igen, így már teljesen más a helyzet.
Mondjuk a zebránál még nappal sem lassítanak, ezt nap mint nap tapasztalni.
Krakkóban egy nagy sétálóutcát nyáron meg performanszművészek lepnek el. Áll mozdulatlanul, kifestve, mint egy fémszobor, odamész, dobsz egy érmét a kalapba, erre pozíciót vált. Bécsben is a belvárosban hétvégénként ellepik a kövezetet a marionettbábusok, ilyen-olyan mutatványosok. Tán még kintornást is láttam egyszer. Teljesen úgy éreztem, mintha valami fesztivál lenne, mert nálunk csak bányásznapon, majálison van ilyen. Aztán máskor, random időpontban visszamentem, és ugyanez a kép fogadott.
Szerintem jócskán betett nekünk ez a pártállami diktatúra, belénknevelve a gyülekezés tiltását, meg hogy mikor hova mehetünk, és egyszerűen nem merjük használni a köztereket. (arról most nem beszélek, aki NEM IS TUDJA) Barátnőm múltkor azon csodálkozott, hogy a Nemzeti Múzeum lépcsőjére járok újságot olvasni. Hogy nem hajtanak el? Mondtam neki, más ebédszünetben lóg ott a kolegákkal. És valahol ez így van jól.
Folyamatos rendőri jelenlét kellene oda vazze, nem szobor, meg aszfaltrajz!
A jól működő, fixen telepített sebességmérő gyakorlatilag minden sebességtúllépést rögzít. Most már automatizált módon megy az elbírálás, tehát elvileg - ha lenne ott telepített trafi, a gyorshajtók 99%-a visszavenne a tempóból.
Mindez nem tüneti kezelés, mert rászoktat a normális sebességgel közlekedésre. Úgy, ahogy a civilizált embereket arra is rá vannak szoktatva (csúnyán szólva), hogy ne szemeteljenek meg ne öljék meg azt, akivel nézeteltérésbe keverednek. Ezen a téren is lehet fejlődni, és itt is a szigorú kontroll és a hatóság vaskeze a megoldás.
Az ököljogról sem azért szokott le az emberiség normálisabb része, mert szépen megkérték rá.
Ennyit arrol ha valaki rohangal fenyes nappal andrassyn... De valoban ez off.
Ejjelre pedig RENDOROKET oda, trafival, es nem elengedni ilyen suhancokat, hanem paff ugrik a jogsi x idore, auto elvontat, o meg 8 nap utan vehetne csak fel - mondjuk.
Es ne legyen kivetel senki sem!
Ki nem állhatom a Fideszt DE remélem, betartják, amit ígérnek, mert ez tűrhetetlen!!!
ON:
Nem régóta vezetek, de bízvást állíthatom: JÓL LÁTHATÓAK a gyalogosok a zebrán! Egyszerűen megáll az ész!
TÖBB RENDŐRT AZ UTCÁKRA! Minden utcasarokra, minden parkolóhoz, megtízszerezni a traffipaxok számát, meg-ezerszerezni a forgalmat figyelő, kiváló képeket készítő KAMERÁK számát, minimálisan kiróható büntetést (mindegy, miért) 40 ezer HUF-ra emelni (nem-fizetés esetén súlyos retorziókkal)!
Azt hiszem, a rendőrök duplára emelt bérével, a befektetés kb 1-2 év alatt megtérülne a büntetésekből.
Bocsi, "kissé" kiakasztott ez az eset (meg még a sok másik, amelyik szintén zebrán történik)!
Hát persze, hogy nem! Meséli a nővérem, hogy ott aztán van traffi-kontroll! Kamerák és minden, amit akarsz. Ott pl. a kezdő vezetőknek meg van szabva, hogy tudomisén talán 70 mph/h sebességgel mehetnek MAXIMUM.
Ha gyorshajtasz, levonnak a pontjaidból. Automatikusan. Amikor elfogytak - elveszik a jogsit. És azt hiszem, hogy 3 vagy 4 hónapig vissza se kapod!
Szóval jelezném, hogy mindez az úgynevezett "nyugati" morál, viselkedés nem magától alakult így, hanem amiatt, amit én is javasoltam és amit @muhi: is javasolt. Vele is maximálisan egyetértek!
Még egy OFF megjegyzés: ez pont olyan, mint az az ember, aki akkor, amikor tanulhatott volna, amikor építhette volna az életét, lexxart mindent, mert csak, most meg azt mondja annak a barátjának, aki nem bulizott, hanem magolt és dolgozott ésígytovább, hogy: könnyű neked! Dehogy könnyű, csak a végeredményt látja. Nem az ahhoz vezető utat. Amit nekünk is végig kellene járnunk, hogy "nyugat" lehessünk és ne "nyugat-balkán".
ON. :)
Idiot. Mit gondolsz, a szegény gazdik hányszor játszották le ezt gondolatban? Hogy ők a hibásak? Talán a vezetőnek nem tanították meg, hogy kell megközelíteni egy zebrát? Dehogynem. Basszus... gondoljatok bele, szinte megérintette az autó a hátukat miközben elment mellettük! De kár, hogy nem volt ott egy frankó kamera! Minden zebrához kamerát! (Plusz az általam írt bünti tétel, ha nem úgy közelít. Azt hiszem, sokan megtanulnák, hogy hol lakik az atyaúristen... :D)
Én az M3/Szerencs környékén lakom.
Tavasztól őszig gyorsulási verseny van a lámpától ki és befelé. Sosincs ott trafi.....
A cikkíró meg nem lenne baj ha magyarul írna olyan hogy villanyrendőr nincs ( max a robotzsaru) azt jelzőlámpának hívják.
Azt szokta mondani a nővérem, hogy legyünk tudatában, mit csinálunk, ha szabálytalanodunk, azt úgy tegyük, hogy tudjuk: ha elkapnak, súlyos következményei vannak.
A folyamatot meg automatizálnám - nincs apelláta! Traffi mér - kamera fényképez - rendszám beolvas - tulaj kikeres - automatikus levélküldés egy jó minőségű fotó kíséretében, dátummal és mindennel, szigorúan zárt rendszerben, na azt nézhetnék meg! :)))
Nem lehetne, hogy a cikk tartalmával vitatkozz és ne szavakon lovagolj? Szerintem még egy külföldi, a magyart kicsi törő olvasó is érti a lényeget.
Soha nem értem, hogy miért nem lehet a felvetett problémát megvitatni, miért kell mindig ilyen hülyeségekbe belekötni. Ez nem egy doktori, nem egy akadémiai székfoglaló, nem egy szépirodalmi mű, stb. A posztoló egy történetet akart leírni, amiben van egy elég súlyos probléma: gyorshajtás. Erre jönnek reagálók. Szerintem mindegyik válasz tökéletesen érthető.
Ez nem csak neked szól, hanem mindenkinek, aki a problémát úgy próbálja kisebbíteni, hogy nem a tartalomra koncentrál, hanem kötözködik.
bassza meg a blogmotor, egyrészt (most harmadjára próbálkozom).
másrészt, szerintem ne kötözködj. Még egy nem anyanyelvi olvasó számára is érthető minden hozzászólás. Ez nem egy irodalmi folyóirat, nem az akadémiai székfoglaló. Mit kell mindig lovagolni az ilyen hülyeségeken? A posztoló egy problémát vetett fel, szerintem a probléma neked is átment az összes reakcióval együtt. Tévedni meg emberi dolog.
A f@sz kivan az ilyen városi autopályákkal, hogy életveszélyes gyalog kimenni a házból, azért ez sem normális. Szerencsétlen gyalogosok annyira meg vannak félemlítve már, hogy ha egyet elengedek a lámpa nélküli átkelőhelyen akkor rendszeresen külön megköszönik... ez nem normális.
Engem kutyámmal együtt eddig kétszer ütöttek el majdnem zebrán, egy autós meg egy mopedos: nem az Andrássyn, de legalább fényes nappal. Mindkét esetben az történt, hogy megállt egy autós a zebra előtt, hogy átmenjünk, de a mögötte álló barom kikerülve megindult. Az autósnak sikerült meglógnia, a mopedosnak nem... szerintem azóta is fél a német juhászoktól, meg a gazdáiktól..
"Ez semmire sem megoldás. A büntetés SEMMIT se old meg."
Ez aztán az érv... Úgyhogy erre csak azt mondhatom: de IGEN a büntetés sok mindent megold!
"A cikkíró meg nem lenne baj ha magyarul írna olyan hogy villanyrendőr nincs ( max a robotzsaru) azt jelzőlámpának hívják."
Ez hülyeség, a köznyelvben ez egy létező szó.
A kutya szövegében sokkal több hiba van.
Jó ötlet, az Andrássy Oktogonon túli része úgyis eléggé kihalt, üres házfalak dőlnek csak rá, alig van valami élet.
Viszont az eset, ha jól értem, zebrán történt, és sok autós szeret a galogos mögött, a sarkától pár centire elsuhanni, lehetőleg fékezés nélkül.
A zebra legveszélyesebb hely a gyalogos számára, akár védve van lámpával, akár nincs.
Tudom, és egyet is értek veled komolyan. Ennek ellenére abban is biztos vagyok, hogy az a hülyegyerek többet nem fog egy zebrán idióta módjára átszáguldani, és talán emiatt nem fog megölni egy, vagy több embert. Nem vagyok önkéntes igazságosztó, és nem úgy járom az utcákat, hogy vajon kibe köthetnék bele a kutyámmal, de fogalmam sincs, hogy hogy lehetne egy olyan emberrel másképp "megbeszélni", aki egyébként hobbyból embereket veszélyeztet.
Ha elkepzelem a posztban vazolt jelenetet, teljesen szurrealis az egesz: setalnak at a kihalt Andrassy egyik oldalarol a masikra, kezben a poraz, egyszercsak valami varatlan ero kitepi a porazt a kezbol, netan huz is egyet a gazdan? Ha az autos jott mint a barom, hogyhogy nem lattak kozeledni? Persze ha lassan kozeledett, okkal gondolhattak, hogy megall.
Az meg igaz, hogy a késő esti órákban a főútvonalakat egyesek a hungaroringnek nézik.Az Erzsébet kőrúton este tíz után motorosok sokszor egykerekes bemutatót tartank kb. 80-90 Km-es sebességgel.
Hat azert ha a gyorshajtas buncselekmeny lenne, es letoltendo bortont lehetne kapni erte, az biztosan segitene.
Mert nevetseges, hogy peldaul szoftver masolasert kaphatok akar 8 evet,de ha elgazolok valakit a zebran akkor szigoru esetben kapok fel ev felfuggesztettet, de azt is csak akkor ha kozben vegig kurvaanyazom a birot.
Plusz amikor látom, hogy a gyalogátkelőnél át akarnak menni, és lassítok, a mögöttem haladó a seggemre áll, és le lehet olvasni a szájáról, amint kifogásolja a szabályos magatartást. Miután én minden ésszerűen megvárandó gyalogost elengedtem, és elindultam, persze az első adandó alkalommal padlógázzal megelőz, és ámokfut tovább. Lásd Attila út a Vérmezőnél, Korlát utcánál - ott nem egyszer megesett velem.
u.i.: Szegény kutyus... :( Bár rossz kimondani, de szerencsésebb, mintha a gazdái haltak volna meg.
ezt a jelenetet én láttam (mármint a pici kutyatetemen zokogó gazdit az éjszakai - tehát jó sötét -Andrássyn, ahogy épp arra tologattam a kerékpárt), szívszakadás, ahogy az kell, a körülményekről akkor nyilván nem tudhattam (zebra, cserbenhagyás), utólag is jókívánságok a sofőrnek
"Már bocsánat de miért kell feltételeznem hogy egy gyalogos után méterekkel még egy kutya is van. Nekem is van kutyám de eszembe sem jutna az úttesten méterekkel sem magam előtt sem magam mögött vezetni."
Bizony, ez is nagy igazság.
A lámpák kikapcsolása után a szélesebb forgalmas utakon egyszerűen csak az életed kockáztatásával lehet átjutni a zebrán.
Ha pedig 5 km/h-val léped át a s.határt, akkor fizess arányos büntetést. De ne alkudozz itt, hogy "te csak így meg úgy", meg "rossz volt az óra, nem a én hibámból", meg "csak egy percre ugrottam be a boltba", meg stb.
mellesleg... mennyi gyalogos sétafikál kersztül-kasul a zebrán pirosnál? én rengeteget látok. oda is kéne egy gatling. a legszebb mikor belesétál a pirosba, de közben mégis jön egy autó, de ő még csak nem is szaporázza lépteit hanem "méltóságteljesen" átsétál a túloldalra.
1. az út már akkoris ottvolt, amikor odaszülettél/költöztél. (neked IS alkalmazkodnod kell. nem az van hogy hopp beugrasz ész nélkül az óceánba és azonnal lőjék ki az összes cápát, mert neked úgy jó..)
2. jóeséllyel jártak már ott autók is..
3. úttesten a kutyámat nem magam után 5 méterrel vontatom miközben az ég felé nézek, fütyörészve, hanem minél gyorsabban magamelőtt juttatom át.
4. az autós is gyökér mert azért megállhatott volna..
1. a város már akkor is itt volt, amikor az első autó megjelent.
2. jó eséllyel éltek benne emberek már...
3. egy lépésnyire <> 5 méter (igaz, itt csak az egyik oldalt ismerjük. de mivel a másik egyáltalán nem állt meg, így a másikat nem is fogjuk soha)
4. igazad van. de már a zebra előtt, és nem a gázolás után
Nem feltételezni kell autóval a gyalogosok között, hanem figyelni és látni. Jobb, ha most leszoksz a vezetésről.
"Nekem is van kutyám de eszembe sem jutna az úttesten méterekkel sem magam előtt sem magam mögött vezetni."
Ezzel egyetértek, azonban vannak olyan emberek, akik éppen úgy mennek át a védett átkelőn, hogy pórázon vagy anélkül, a kutyájukat nem a térdükhöz fogják. Nem tartom korrektnek ilyen esetben sem a kutya elgázolását.
"Ha kocsiban ülök főleg éjjel városban mindig azt nézem hogy mit csinál a gyalogos mert sajnos kiszámíthatatlanok."
Na ugye. Akkor miért pont a kutyát nem feltételezed a kiszámíthatatlan gyalogosról?
"Szerintem ez nem az autós hibája akár mennyivel is ment."
Akár 70-80-nal is?
Amit gyűlölök, az a gyávaság. Nem figyelek, rohanok, kockáztatok, de ha bajt okozok, nem vállalom. Ez a pesti mentalitás, ez a magyar mentalitás, ezen nem változtat akárhány győztes harmad sem. Ilyenek vagyunk.
Vajon ennek a sok köpködő kommentelőnek miért nem adott a jóisten ESZET? :D
Nemmellesleg MENJETEK DOLGOZNI, válság van, nem?!?!?! :D:D:D:D
Aki meg otthagyja az úttesten az állatkáját, az maradjon vastagon csendben.. ha leszúrta volna a kutyáját, akkor mikor rájön hogy elcseszte kit hibáztatna? a kés gyártóját?
egyszer egy vérparaszt taxis azt mondta, azért megy 120-al az Andrássyn (ott ültem mellette, nem sebességmérő van a szememben, hanem láttam, hogy mennyit mutat az óra), mert akkor eléri a zöldet és neki számít, mert előbb ér a fuvarhoz.
Amúgy meg leszarja a kocsija fogyasztását, mert nem fog azon szarozni.
Néztem, hogy lehet, hogy ekkora paraszt, és még nem büntették a halálba...
Ki az a felelőtlen vadparaszt, aki nem tetetett trafipaxokat végig az Andrássy-n?
Az ilyen kis köcsög, mint te, blindmouse, meg előbb utóbb elüt egy gyereket, vagy nagymamát, és 5 évig bent rohad.
Annak a néhány baromnak, akik éjjel-nappal tövig tapossák a gázt városban, parkban, városon kívül, azoknak ez nem nyitja fel a szemét.
Egy ember nevelése kb. 18 éves korában véget ér. Vagy kapott elég eszet a szüleitől, tanáraitól, vagy nem. Az ilyen gyökerek 5 év múlva is így fognak vezetni, meg 30 év múlva is... ha a jelenlegi megelőzési-felderítési-szankcionálási rendszeren nem változtatnak. Jogalkotási és (ha jogszabály véletlenül született is, akkor meg) jog alkalmazási impotencia van az országban.
Messze van még EURÓPA...
Mondjuk ha abból a gyerekből ilyen figura burjánzik ki, mint amilyenné te áttétesedtél, akkor nemhogy 5 évig nem rohadnék sehol, hanem ki is tüntetnének. :D
Na itt a fő probléma.. hogy nem ismertek csak 2 opciót!
vagy elbőgöd magad, és csatlakozol a "szemét autósok dögöljetek meg" táborba..
...vagy köcsög gyorshajtó vagy.. akkoris ha azért nem csatlakozol a fenti táborba mert nem olvastad a postot.
Komolyan annyi sütnivalója van itt a nagytöbbségnek, mint egy napiszar kommentelőnek.
5 km/h túllépés miatt ma Magyarországon SENKIT nem büntetnek meg, olvass egy kis paragrafusos-bestsellert is néha, ne csak a blikket.
Számomra a 300.000 Ft-os felső büntetési határnak igenis van visszatartó ereje: nem tudom kifizetni, ezért inkább nem száguldozom. Még a 30.000 ft-os alsó büntetési tételt is igyexem elkerülni, eddig sikerrel. Számomra a pénzbüntetés igenis visszatartó erejű, de ezen túl pl. egy gázolással járó hercehurca, plusz kiadás, munkabér kiesés, SZÉGYEN és LELKIISMERET FURDALÁS sokkal nagyobb visszatartó erőt jelent!
Ahhoz meg, hogy ki hogy nevezi a háziállatait, egyrészt közöd (közünk) sincs, másrészt nem minősíti az embert, ugye. Az egyik barátom a három kismacskáját Viszály, Háború, és Éhségnek nevezte el - részben biblikus, részben pratchetti hatásra - illetve a macskák tanúsított viselkedésére. És? mivel jobb a Mici, vagy Blöki?
Az autósnak meg a jó nénikéjét - engem a Hungárián, zöldnél, fényes nappal akart letolni a zebráról egy autós - innen is kézcsókom a mamának.
Konkrét esetről lévén szó: cserbenhagyó gyorshajtó, zebrán elüt egy kutyát.
Ha a kutyát nem mint élőlényt nézzük, akkor is: valakinek (gazdinak) kárt okozott azzal, hogy a fenti szabálytalanságokat elkövette. Anyagi kárt és nem anyagi kárt egyaránt!
Ezen felül, a kutya mint élőlény sérelmére pl. állatkínzást követett el.
Itt nem a "szemét autósok dögöljetek meg" szlogen érvényes, hanem a "szemét gyorshajtók dögöljetek meg".
Nem tudom, mit éreznél most, ha pár éve mondjuk a te gyerekedet gázolja halálra Gyálon egy önjelölt versenyző. Csupán csak azért, mert nem győzte kivárni a zebra előtt feltorlódó sort, hanem a sort kielőzve halálra gázolta a zebrán átkelő gyereket.
Ember=ember, kutya, szabályokat betartó autós, stb...
Állat=csótány, tetű, gázoló autós, stb...
"Ha jól értem, és tényleg az úttesten sétáltatták szerencsétlen kutyát, akkor a gazdinak egy szava sem lehet."
Nem érted jól, viszont, ne haragudj, nagyon hülye vagy, de legalább a nicked megfelel a te állatfajtádnak. A zebrán gázolták el.
marvell.index.hu/imgfrm/5/5/6/1/BIG_0005815561.jpg
A Holdon majd megpuszilja, ott minden kutyorgó együtt lesz újra.
azzal hogy görény volt mert nem állt meg azzal egyetértek.. de azt meg nem fogjátok fel.. (te sem) hogy a csóka meg maga mögött vonszolta a kutyát, miközben tojt rá magasról.. szóval mindketten tehetnek a dologról..
Mellesleg kihalt úton hogyan is üthetik el? akkor nem kihalt út, körbe kellene nézni mielőtt lelép az ember.
Egyszerűen meg kellene érteni hogy ez ilyen, és ha ilyen akkor nem kellene hagyni hogy a kutya mögöttem bóklásszon méterekkel.. tudod, ha nem tudsz úszni akkor nem a víz a hülye.
Ha olyan úton lakom ahol ezerrel száguldoznak, akkor megtanítom a kuttyot arra, hogy szigorúan mellettem jöjjön át az úton. De mit is várhatunk el az emberektől, akik kitaposott utak mellé települnek lakni, majd mikor már elegen vannak, akkor nekiállnak követelni hogy vigyék onnan az utat mert nem bírják a forgalmat, és legyen elkerülő :D
Ha az én gyerekemet gázolja halálra? Nos, csodálkoztam volna erősen azon hogy van gyerekem.. ebbe a világba? minek? amúgysem szeretem őket.
Lehet annyi eszem van mint MP-nek. de ezt bóknak fogom fel.
anno az őskorban is hőbörögtél volna mikor véresen magával visz a kardfogú tigris hogy "hoppáhoppá ez így nem fer, erről nem értesített senki és különbenis mekkora szemét dög vagy hogy neked ennyivel nagyobb fogad van!"??
Az élet veszélyes.. most is az, az volt 30 éve, és az volt az őskorban is.. aki ezzel nem tudott együtt élni, azzal végzett a természetes szelekció. amióta ez ki van iktatva, azóta lett az átlagIQ olyan alacsony mint az itt hőbörgőké..
na lehet kurvaanyázni lehet szemétgyorshajtótömeggyilkosozni.. ennyit tudtok többet nem.
köpködni a tények ismerete nélkül.
Lehet kocsim sincs, de azért már rámsütötték hogy már tömegeket gázolok halálra..
lehet van, de betartok minden szabályt, csak van annyi eszem hogy esetleg lássam, mindennek van egy másik oldala is.
nem tudhatjátok, de mindegy is. lehet köpködni valakire valamit, és ez a lényeg. :)
jó hogy feleségül nem veszed
vagy mégis?
Éjszaka volt, bakker - nem volt lámpa, csak villogó. Ekkor, ha gyalogos kel át az úton, az lenne a minimum, hogy megvárom, amíg felér a járdára, és nem centizgetem, hogy vajon ott átférek-e.
És igen, le lehet üvölteni a gyalogos fejét is, ha vaksi módra kel át az úton.
Nem hibaztatom oket, de a fentebb altalam vazolt masik esetben is eleg volt egy pillanat, hogy a 20-szal halado kocsi halalra gazolja a kutyat. Mondom, az a szemem elott tortent.
lehet, hogy egy húsevő nagyon éhes volt
mi ezzel a gond?
mégsem halhat éhen egy ember
Lehet megint 60milleres autót porrá törni, mások életét veszélyeztetni.
De tényleg nincs a helyén még a médiánkban sem - nemhogy az igazságszolgáltatásunkban -, az a buszsofőr, aki megölte a srácot az Andrássyn.
Abban a "hülye Ámerikában" az ilyen buszsofőröket 40 év börtönre ítélik. Mer' "ott nem számít az ember."
Mindkét "oldallal" egyet értek! Valóban vannak hülye gyalogosok és valóban vannak idióta autósok! Én is gyalogolok és én is autózok! Engem egyszer nem próbáltak még elütni (kivéve saját hibámból!) és egyszer sem próbáltam elütni senkit!
A traffipax hülyeség! 10 emberből 6-nak van jól működő blokkolója! Egyszer kiad rá egy nagyobb összeget és utána száguldozhat! A rendőr sem megoldás, ennyi pénzért basznak (már elnézést, de tényleg) bárakármit is csinálni! Egyetlen megoldás van, ha az emberek észhez kapnak végre, DE ez nem fog bekövetkezni, ugyanis ez a világ már túlságosan elzüllött ahhoz, hogy jó irányba változzon! Manapság a szabálysértők és a lázadók a "trendik"! Szánalmas!
Az megint egy másik nézőpont, hogy ide mennyi okos ember ír, aki mind jobbá tudná tenni a várost, de mégsem tesz semmit amögé bújva, hogy ő nem politikus! Hány civil szervezet próbálkozik? Tessék menni, ötletet adni, vagy tessék saját magát mozgósítani! Ne csak a szátok legyen nagy!
Igenis van olyan, hogy egy száguldó autót nem vesz észre az ember! Ha valaki teszem fel 140-nel megy (mert van ilyen!) te azt honnan fogod észrevenni? Körbenézel, mire a másik oldalra fordítod a fejed, ő már ott is van! A kutya (ha beleolvastunk a posztba normálisan) nem MÉTEREKKEL a gazdája után, hanem 1 lépéssel után lépett le! Azt az egy lépést ígyis-úgyis köteles az autós betartani! Nem mondom, hogy én hű, de jó vagyok, szoktam én is száguldozni a nulláson pl! Mert ott lehet! Persze ott is ésszel kell!
Ne háborogjatok már! Hihetetlen!
mindegy, kutya akkor sem való a belvárosba. pld. az ilyenek miatt sem. egyszerűen egy idegen test mindenféle forgalomban
Tudom, hogy itt a blogon mindenki összeszedi a kutyája után, sőt meg merem kockáztatni, hogy BP-en mindenki így tesz, biztos magától nőnek ki az aszfaltból, hogy keserítsék az életünket.
Hogy szorosan a poszthoz is írjak: a száguldozónak a qrva anyját.
Egyáltalán, mi a fenét keresett a kutya lemaradva a gazdája mögött? Csak nem a záróvonalra akart kakilni?
Egyik másik kutyatulajdonosra rá is férne... :/
Igen! Ez nagyon nagy gond! És nem csak az Andrássyn! ugyan ez történt Budán egy kihalt utcában május 6-án 17 órakor! Szinte a semmiből tűnt elő őrülten rohanva, vagy menekülve egy narancsszínű Ford terepjáró és gázolta halálra a pórázon levő Csoki Tacsit, aki épp lelépett a járdáról! Még csak meg sem állt! Vissza sem nézett "korunk hőse"!!!!!Ő, Csoki korábban pont az Andrássy úton lakott, a Kodály Köröndön!!!
Szegény nagyon hiányzik!! Június 9-én lett volna 4 éves!!!! Hiába van állatvédelmi törvény......
Az utolsó 100 komment: