Még Tarlós sem ronthatja el Budapestet
Majd egy évvel ezelőtt budapesti fiatalok bemutatták, hogyan lehet átkelni egy forgalmas kereszteződésen lépcsőzés nélkül. A Blahán, papírlámpákkal rendezett akció olyan mély nyomot hagyott a forgalomszervezőkben, hogy már át is alakították a Kálvin teret gyalogosbaráttá. A négy zebra felfestése nagy lépés a városvezetéstől és könnyű lépést jelent a város lakóinak, legfőképp a ma még hátrányosan kezelt kismamáknak, öregeknek. Továbbhaladva az Üllőin, észrevettem, hogy a frissen az új beruházás nevére átkeresztelt Corvin sétány, a volt Ferenc körút metrómegálló háromnegyede is akadálymentessé válik. A Petőfi hídról az Üllőire jobbra kanyarodó forgalmat nem akadályozhatták egy lassító zebrával, így ez kimaradt. A merészségnek is vannak határai. Jól példázza ezt az Astoria csomópont Budapest szíve programba illesztett megvalósítási terve. Itt csak két helyen merték kiváltani a teljesen felesleges lépcsőzést. A félmunka gyümölcse a Keleti és a Deák tér felőli oldalon egy-egy gyalogátkelési lehetőség. Hogy miért maradt le a másik két csíkos állat a túloldalról, azt talán még a Kovács László-Madeleine Albright páros sem tudná kifejteni. Ezzel együtt jónak tűnik az irány. Egy év telt el, és máris álmok váltak valóra. Igaz, nem ott, és nem úgy, ahogy eredetileg játszódott, de ez már részletkérdés.
Az Andrássy útra kitévedve Zenés Korzó fogad versenyzongorákkal az út közepén, hömpölygő tömeggel. A srácok az Egyetem téren fociznak. Az Erzsébet téren salsa-estek vannak a szökőkút mellett. A Bazilika lépcsőjén tömegek ülnek esténként, előtte pedig a csillagfényben tollasoznak és frizbiznek a fiatalok. Egyre több a közösségi és köztéri esemény, akció. Nem felülről koordinálva, hanem tisztán baráti társaságok el kezdik használni a teret. Amint egy kellemes pontot találnak a városban, azonnal belakják. Egy nemrégiben lezárult szavazáson a fiatalok többsége szerint a köztérhasználatatot kellene erősíteni. Valóban meg kell mutassuk a csak néhány évvel idősebb, harmincöt-negyvenes korosztálynak is, hogy lehet itt olvasni, játszani, levegőt venni, sőt, akár gyereket nevelni is. Úgy néz ki, Budapest fejlődik. Magától, organikusan. Az itt élők fejlesztik a maguk kedvére és jó irányba. Ezért sajnálatos, hogy elment egy generáció az agglomerációba gyereket szülni, mert nem tudnak részt venni ebben az élményben és munkában. Viszont visszajárnak dolgozni, szórakozni, és tovább generálják a forgalmat és a rossz levegőt. Az eddigi vezetés mintha engedte volna, vagy csak impotenciájával nem tudta akadályozni ezt a fejlődést, ami az utóbbi 2-3 évben bontakozott ki a mostani mértékűre. Itt a lakók már meg tudnak menteni egy fát és ki tudnak küzdeni egy bringasávot. A sajátjukként kezelik a környezetüket. Sajnos a városon áthaladó autós még mindig nem érzi, hogy itt emberek élnek, és nem érti, hogy miért csonkítják a mozgásterét forgalomcsillapított övezetek, utcák. A budapestiek, és főként a belvárosiak viszont már látják, milyen előny és milyen szabad érzés végigsétálni a Mária vagy az Október 6. utca közepén.
Októberben főpolgármestert és új városvezetést választunk: már biztos, hogy eltűnik a bután jóságos és töketlenül liberális Demszky. Őt válthatja a Sziget fesztiválon megismert és tökösen jobbos Tarlós. Mivel a város iránya egész jónak tűnik, Istvánnak nem lehet más dolga, minthogy legyőzze homofóbiáját és elkapja a tökét azoknak a városházi csinovnyikoknak, akik évek óta talicskával hordják ki a nokiásdobozokat. Pontosan erre tűnik alkalmasnak a Fidesz jelöltje. A magát markánsan konzervatívnak mutató, haját néha mégis furán viselő volt óbudai városvezető nem ígér semmi extrát, csak annyit, hogy rendet tesz a városházán. Ha a város életéhez nem nyúl, akkor ez nekünk tökéletesen megfelel. Épp erre van szükségünk. Sőt, egyes vélemények szerint akár az is segíthet Budapestnek, ha netalán mer egy nagyot álmodni és belekezd valami eszetlen baromságba. Ez talán összeránthatja a még kissé szabadpórázra engedett civileket és itt lakókat, akik közös erővel akár komoly dolgokra lehetnek képesek. Budapesten már megállíthatatlan a fejlődés, ennek Tarlós sem állhatja útját. A városnak mindenképpen jót fog tenni a váltás - így vagy úgy, de mindenképp haladunk az “emberbarát város” koncepciója felé, és ezzel a tendenciával egyik jelölt sem megy szembe. Köszönjük ezt az eddigi mindenféle vezetésnek, de legfőképp az itt lakóknak. Hajrá, Budapest! Hajrá, Emberek!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Tarlós és a pesti imázs 2010.09.20. 11:32:10
Trackback: ELHUNYT TARLÓS ISTVÁN - FIZETETT POLITIKAI HIRDETÉS 2010.09.17. 13:41:24
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A Rogán "mongoloididióta" Antal, mit csinált az V. kerülettel???
50 tonna díszburkolat, közlekedés kiirtása.
FOLYAMATOS dugó a József Attila úton, Vámház körút össze boltjának ellehetetlenítése ( no parkolás), stb.
Ezt a Tarlóst inkább nem próbálnám ki.
(egyébként lásd még pokorni-spicliffy zoltán esetét a XII.kerületi kutyatartókkal!)
én tegnap előtt jártam arra és úgy láttam, hogy oda is raktak zebrát.
Ja autós vagyok!
Aha..., már megint a nyugdíjasok.
Biztosan rá van írva a parkoló autókra a tulaj születési ideje, avagy te sem fogsz már jobban meghülyülni!
Ps. A kutyákkal kapcsolatban egyetértek.
Bedobáltam 1200 forintot az ótómattába
Beálltam a parkolóba a másik 100 autó mellé
Mire visszajöttem, megbüntettek 6000-re
Mert járdán álltam
Meg a többit is
Kivéve a BMW-t
Úgyhogy ha
Legközelebb parkolóőrt látok,
Közfeladatot ellátó személy elleni
Súlyos testi sértés lesz a priuszom.
ez a közlekedés ez valami forradalmár? szakszervezeti vezető? minden magyarok atyja és anyja? mert mindig ezt olvasom: el a kezekkel a közlekedéstől; bánCSák a közlekedést; szabadíCSuk ki a közlekedést!
olyanról meg alig olvasok, hogy javítsuk meg, alakítsuk át, tegyük élhetőbbé, stb. hogy van ez?
Ezt tarlós se fogja tudni átformálni max akkor ha marad 20 évre mint demszky.
Csak fenyegetnek a dugódíjjal meg szopatják a parkoló autósokat a belvárosban. Ez megy kurva ügyesen. Budapesten az elkövetkező 4 évben semmi érdemi változás nem kivitelezhető mert nincs rá pénz. Pont ezért teljesen mindegy ki lesz a főpolgi. Ennyi
Szerinted ezeknek a boltoknak a forgalma olyan rossz, mert nem lehet ott kocsival megállni:
www.youtube.com/watch?v=WX2jTAC8uSE&feature=related
megsúgom neked, hogy pont fordítva van - amint emberi léptékűre lassul a közlekedés, sokkal nagyobb eséllyel állsz meg megvenni valamit, amit a kirakatban látsz, vagy térsz be valamire egy vendéglátóipari egységebe, mint a kocsidban ülve. Azaz a kiskereskedelemnek egyértelműen a forgalomlassítás az előnyös. Londonban vagy Párizsban szerinted mennyi autó parkolhat a fő utak mentén? Elárulom: gyakorlatilag egy sem, a egy milliós város belseje nem arra való, hogy autóval korzózzanak benne.
Öreg házakban,hogy fogják megjavítani a gázt,az ablakot,vagy kifestenia lakást?
Az ott élől meg szerinted ki fogják fizetni a + 50 000.- összeget,hogy a festő becuccoljon? A Hungáriától kézben vigye a 8 létrát ,stb a József Attila utcába?
Tudod mit ,legyen ! MINDEN autót ki tiltani,igen (kivéve a mentő tűzoltó) és lovas fogatokkal lehessen behajtani! A kormánytagoknak is meg a politikai elitnek is ! Akik ott laknak ,azoknak minden szállítás 50-100x-ba kerüljön, és azt Te fizesd ki.
Ez az egész "zöldprogram" egy kurva nagy marketing fogás,noha vannak nagyon jó ötletek és magvalósítások is benne.Adjuk el az autónkat a bontóba,ne vegyünk benzint ,de akkor miből lesz az állam bácsinak bevátele az az ilyen adókból .Majd a cipő talpat és bablevest fogják megadóztatni ? (jaj,csak ne lopják el az ötletemet :) ) .
És helyeslem azt is, hogy a Belvárosban minél több teret kapnak a gyalogosok, és minél több helyről van kitiltva az átmenőforgalom.
Egy nagyon súlyos baja van Bp. városszerkezetének. Az Erzsébet-híd gyakorlatilag a város közepébe vezeti be a Dunántúl jelentős részének forgalmát. Ezzel nem tudom, mit lehetne tenni, de nagyon nem bánnám, ha a Szabad Sajtó Út-Kossuth Lajos utca vonallal is történne valami. Ha elkészül a M0 gyűrű maradék része, akkor pedig radikális kitiltást kellene csinálni a Nagykörút vonalán belül. Kizárólag célforgalom mehessen arra.
A cikk második részét nem nagyon tudom értelmezni. Szerintem egyáltalán nem kell félni Tarlós főpolgármesterségétől. Ő egy átmeneti ember, akinek a feladata az lesz, hogy az előző vezetés által felhalmozott káoszt szépen eltakarítsa, és megteremtse egy hosszú távú fejlődési pálya kialakulásának a lehetőségét. Utána már jöhet egy fiatal, távoli perspektívában gondolkodó, "fejlesztő" főpolgármester.
Hogy nem kell félni tartós úr őfüggetlenségétől? Hát ahogy vesszük... Fideszéknek Budapest fóbiájuk van, ahol lehet, igyekszenek keresztbetenni minden fővárosi ügynek. A nyakunkra ültetnek egy ilyen álfüggetlen bábot, aki mindent megcsinál, amire a pártközponttól utasítást kap. Nem rendcsinálás lesz. Fideszes pártemberekre cserélik a teljes fővárosi apparátust, jól bebetonozzák őket, aztán csinálnak amit akarnak...
Amúgy meg: Nézzünk végig a palettán! A többiek közül ki lenne alkalmasabb? Ki nem a saját kádereit nyomná be?
Sorolhatnám!
A ma oly divatos ( vagy csak elvárt ) forradalmi hevület helyett, gondolkodni kellene és nem jelszavakat skandálni.
Nehogymár Rogánt szidjuk! Kivételesen Rogán nagyon jót alkotott, az új sétálóutca nagyon kellemes, a Bazilika mögötti utcák is szépek, rendezettek, sétálhatóak.
Élhető lett a belváros.
"A Fidesz-Magyar Polgári Szövetség országgyűlési képviselője."
Tarlós 5 évig SZDSZ tag volt, és 4 évig az SZDSZ jelöltjeként volt polgármester.
Szóval le kellene kopni ezzel a Fideszezéssel.
"hogy fognak majd dolgozni a villanyszerelők, víz és gázvezeték szerelők, a szobafestők,"
Simán. Leparkolnak és fizetnek óránként. A szobafestőnek elég, ha reggel leparkol, kipakol, és az autót máshol rakja le.
"hogy viszem haza az ikeja bútort,"
Simán, autóval.
"hogy viszem el a beteg gyereket és a 80 éves nagyit az orvoshoz"
Gyalog. Általában pár sarokra van az orvosi rendelő, az egész V. kerület kb. 20 perc alatt átsétálható.
"hogy oldják meg a kereskedők az árú ellátást"
Most is vannak "megállni tilos, kivéve áruszállítás" helyek, ahol csak árurakodás miatt állhatnak a kereskedők napközben.
"hogy szállítják ki az ebédet, nem elsősorban nekem hanem annak a nyugdíjasnak aki már nem tud magára főzni."
Ja, értem. Aki már nem tud magára főzni, az majd biztos rendel ebédet 800-1000 Forintért naponta. Aha.
Amúgy meg ha a pizzafutár ki tud menni, akkor az ételfutár is.
"Nála vajon mikor csinál az APEH vagyonosodási vizsgálatot? Ez költői kérdés volt."
Az elmúlt 8 évben az APEH MSZP-SZDSZ kormányzat alatt működött.
Miért nem vizsgálták Rogánt? Miért nem jelentették fel, ha gyanús ügyei voltak? Talán Rogán titokban MSZP tag?
Az MSZP most kussoljon, ha eddig eltűrte a csalást.
A szolgáltató járművek az egy más tészta!
Hát, azért a közhangulat biztos más lesz.
Őt is ugyanannyit fogják anyázni,( úgy tavasztól ) csak sokkal halkabban.
A nyugger, ill. kommer kifejezést a magukat "polgár"-ként tituláló, állítólag konzervatív, keresztyén, jobboldali trollok terjesztették el a neten. Ennyit sikerült hozzátenniük ezidáig a város és a társadalom fejlődéséhez.
Gratulálok hozzá.
A jobbantak viszont olyan birkák, hogy akkor is éltetni fogják A Párt jelöltjét, képviselőjét, ha végérvényesen lenullázza a várost.
Simán. Leparkolnak és fizetnek óránként. A szobafestőnek elég, ha reggel leparkol, kipakol, és az autót máshol rakja le.
Hol rakja le? Rákoskeresztúron, vagy ha majd ott is kell fizetni akkor Fóton, aztán visszabuszozik? Szerinted ezt a többlet költséget
( az idő pénz )ki bukja be ?
"Aha, értem. Aki már nem tud magára főzni, az majd biztos rendel ebédet 800-1000 Forintért naponta. Aha."
Vannak olyan karitatív szervezetek akik ingyen biztosítják az ebédet, De van heti 2500 Ft-s nyugdíjas menü is a kínálatban.
Meg olyanról is hallottam, hogy a gyerek fizeti, mert megteheti és mert így gondoskodik a szüleiről......
Ebből a kis vitából is látható, hogy a problémát nem olyan könnyű megoldani, mint ahogy azt gondolod.
Simán. Leparkolnak és fizetnek óránként. A szobafestőnek elég, ha reggel leparkol, kipakol, és az autót máshol rakja le.""
HÖHÖHÖ.
Pl.: két szoba festés,mázolás ,tapétázás , 2-3 fő
Hétfő;felvonulás ,kipakkolás, kocsi elvisz ,cca 10-15km, ,kifizet drága parkolást (ott is lesz), gyalog ,vagy "olccó"BKV visszabumliz, a másik egy-két ember meg valamit csinál, rögtön hétfő dél lett.Mivel a túlórát senk sem fizeti,du 5 -kor szépen elbumliznak a kocsiért amivel hazannek Tárnokra, Kedd kocsi ,útközben lerak bebumliz stb.Ezek szerint a 2-4 napos munk arögtön 2 hét lesz .A követzkeztetéseket rád bízom. Aztám mivan a 2-6 órás munkával ,egy emberrel ( pl mosógép szerelő ,duguláselhárító stb) .Inkább lóra magyar! és az összes civizációs fejlődést fordítsuk vissza .Éljen a középkor:) .
Az egészet ne propaganda célllal,hanem ÉSSZEL kéne csinálni,de ahhoz a sok megvezetetettnek ki kéne nyitni csipás ( és narancssárga gőzben forgó) szemét!Lehet sok mindent ,de átgondoltan:Rogán úr "kitolja" a forgalamt az V: kerületből ,na és hova a VII,VI,VIII,IX.-be ,az már nem az ő gondja ,szopjanak az ott lakók,úgye. Miért nem mindehol fidesz a polgi,he ? Akkor inkább a "fényes szelek" ,ott mindenki egyformán volt a szopóágon.
Igen, sajnos az Erzsébet híd elég nagy problémaforrás pesten. Pont úgy néz ki a két oldala, mint bármely más autópályafelhajtó. Csak sajnos rossz helyre rakták. Sajnos ciki lenne lebontani. Villamos, egy közleksáv, járda. Ez kéne rá...
Egy részük igen, egy részük nem.
Biztos sokan csak mazochizmusból, önmutogatásból és még nem tudom miért sz**atják magukat minden nap a kőrúton. :)
Mert nekik ez jó.:) De legalább ők boldogok. :))
Lehet a kollektív büntetést favorizálni, csak előbb utóbb téged is szarul fog érinteni.
egy viilamos +egy közforgalmi +járda ,akkor a másik sávból mit csinálsz ,lovagló utat ( nem is lenne rossz) ?
De mi a jó édes--k kellett a túlzsúfolt Rákoczi útra még vagy 3-4 buszt rápréselni,ami a lehető leghülyébb helyen forgolódik.
Biztos a vekés Vitézi vitézkedett és a sok hülye bológató megg vigyorgott mint a tejbetök ,és nézegette a duzzadó bankszámláját.
Nem részletezem,mert kevés lenne hozzá az internet :)
Tény, hogy Demszkyt szidni divat volt, ma is az.
Tény, hogy sok tekintetben jogos is ez a bírálat.
Tény, hogy ezt bárki megtehette szabadon és büntetlenül.
Na ez fog most megváltozni.Erre akartam utalni a kommentben.
Amit a narancsgyülekezet tagjaival kapcsolatban írtál abban egyetértünk.
Lehet, hogy ebből a Vitézi gyerekből, BKV elnök, meg majd főpolgi jelölt is lesz ?
"Vámház körút össze boltjának ellehetetlenítése ( no parkolás), stb."
Eddig az egyik oldalon volt összesen 30 parkolóhely (lásd google maps), most MINDKÉT oldalon létrejött összesen 2*10 hely (parkoló és rakodóhely). Eddig a Csarnok felöli oldalon egyetlen parkoló sem volt, mégsem jutottak csődbe az üzletek. A Vásárcsarnok is és a Klapka zálogháza is vígan működött eddig is. Tehát az ott létrejött rakodóhelyeknek köszönhetően még javul is az üzletek járművel való megközelíthetősége. És a másik oldalon a parkolókat meg a boltok tulajdonosai foglalták el eddig is kamurokkantkártyával. Ha ennyire fontos az a 10 hely, miért nem parkoltak ők máshova, hogy a vevőknek maradjon hely? A Kálvin tér mellett a szabó ervin téren ott a parkolóház. Ahogy a plázákban az üzletek fizetik x órán keresztül a parkolódíjadat, így azt akár itt is megtehetnék.
A Vámház körúton szerintetek e vásárlók hány százaléka érkezett eddig autóval? Max 5-10%, de lehet hogy sokat mondok. Ha ezentúl 20%-kal kevesebb autós vásárló érkezik, az 1-2%-os csökkenést jelenthet, amit többszörösen ellensúlyoz az, hogy a kultúrált gyalogosfelületeknek köszönhetően nő a gyalogosforgalom.
Tényleg ennyire nehéz lenne utánaszámolni, hogy pár parkolóhely megszűnése a belvárosban semmilyen hatással sincs a boltok forgalmára?
Jön a sok csökkent értelmi képességű és tömeges csődöt vízionál, mert egy 400 m-es körútszakaszon 10 hely megszűnik. Valahogy az ingatlanárakból nem úgy tűnik, hogy olyan rossz lenne ott üzletet vinni. A Lónyai utcában mindkét oldalon halszálka alakban lehet parkolni, 10x annyi az egy boltra jutó hely mint a Vámházon, és mégis az üzletek vételára és bérleti díjai töredéke a Vámház körútinak. Hogy miért? Mert 100x többet számít a gyalogosforgalom, mint a parkolóhelyek.
@Jokkura: A rákóczi út a személyautóktól túlzsúfolt. 2x annyi helyet vesznek el, de tizedannyi embert szállítanak, mint a buszok. Oda amúgy sem busz, hanme villamos szükséges ekkora forgalomhoz. Mert hiába van egy szakaszon alatt a metró, mégis tele vannak a buszok. De lehetne akár a lánchidat tömegközlekedési híddá mínősíteni, autókat letiultani és oda irányítani néhány járatot. A híd szélessége meg mindegy addig, amíg az Astoria a szűk keresztmetszet. Most pont azért bővítik a rakpart felé a lehajtót, mert oda tevődik majd át a forgalom a mostani Ferenciek terei Y alagútból.
( jó tudom névvel nem illik vicelni )
Bármilyen festő vagy vízszerelő óradíja legalább 2000 ft, Ha ketten vannak, akkor a maximális parkolódíj 200 ft-tal növeli a rezsióradíjat. De Ha éppen nincs hely, akkor megállhatnak valamelyik közeli parkolóházban kirakodás után. De míg BP-en egy festő 10 km-es körön belül számtalan munkalehetőséget találhat (mert annyi a laksá és egyéb ingatlan), adig egy vidéki meg 50 km-re is elautózhat akár. Ott meg a benzint fizetheti ki parkolódíj helyett.
"Vagy ha 100m-t kell gyalogolnom egy jó SHOPPING-olásért. (höhö) "
Még egy plázában is, ahol dögivel van parkolóhely, gyakran 100-200 m-re van a legtávolabbi üzlet a parkolóktól. A belvárosban meg 500 m-en belül bárhol található parkolóház vagy foghíjparkoló. Én is inkább ezekben állok meg, minthogy a Centrum zsebét tömjem. És a jegy lejártára sem kell figyelnem.
@Jokkura:
"Most már a főpolgi szék is kinézhet neki,miután Tarlós tarlóra gyalulta neki sz utat"
Az még távolabb van. Most is amiatt maradt az ötkerben, mert nem kapta meg a kért főpolgihelyettesi pozíciót.
Amúgy Rogán eléggé libsi szemléletű.
Az EMPAMO amúgy sem normális. Egyszer amiatt reklamálnak, mert a lakossági kártya nem érvényes a főutakra, másszor meg amiatt, mert megszűnik egy főúton 10 hely. De ha a lakossági kártya érvényes lenne mindenhova, akkor sokkal több helyet vennének el ők a vásárlóktól, így "csődbejuttatva" a boltokat.
Az a tüntetés is vicces volt. Vasárnap tüntetnek a 10 hely megszűnése miatt, hétfőn meg a VI. ker. megszavazza a Centrum kft 10 éves szerződéshosszabbítását, ami már nem zavarta őket annyira, hogy tüntessenek.
Szíves szállítanék szőke cicákat,de nem vagyok szalonképes ,szakadt melósgúnyában.
Most a teli/üres busz és a sok odairányitott/de minek járatra nem kívánok vitát nyitni ,mert értelmetlen lenne ,ismerve a BKV - Hagyó-nokiásdoboz -sztrájkolgató alkalmazotti sokszöget.
Villamos volt a Rákoczin -Erzsébet hídon ,meg volt a Bajcsin is ,meg a Váci úton is ,meg még ki tudja hol.de nem szeressék a BKV-sok mert a vagányokat (is) karban kéne tartani . (lásd körúti kereszteződések )
Rogán csapat nélkül nem menne semmire!
Várom már a Ferenciek tere Kossuth L. utca rendezését, az Erzsébet-híddal Rákóczi úttal egyetemben! A forgalom mérséklés az élhetővé tétel leghatékonyabb eszköze. A belvárosokban a gyalogosoké a felszín!
A Rákóczi út- Kossuth L. utca- Erzsébet-hídra vissza kell tenni a villamost. (Zugló-Kelenföld kapcsolat.)
Biztos, hogy a Zeppelin-projekt féle próbálkozás nem tesz jót a kerület imidzsének, de átgondolt rehabilitációra igenis szükség van! Vissza kell vinni a kereskedőket a Belvárosba a plázákból! A fejlesztéseket pedig össze kell hangolniuk a kerületeknek! Abszurd, hogy egy-egy utcának a két oldalán más és más elképzelések érvényesülnek! Nem a kerületek felosztásán kell változtatni, azok maradhatnának az elmúlt 65 évben megszokott állapotban. Hanem a településtervezési jogköröket kell átszabni, és bizonyos értelemben a kerületek fölé helyezni.
"( Eddig a Déli + metro volt)." Az átszállás miatt meg elég lassú és kényelmetlen.
"én felszuszakolodok egy 30 kg szerszámos ládával + egy másikkal a buszra"
Szerinted az személygépkocsik hány %-a visz 30 kg-os ládát? 5%? Napközben esetleg 10%? Ha a maradék 95% busszal vagy kerékpárral járna, mennyivel több hely maradna neked? Még a csúcsidőben is úgy lehetne menni, mint szombat délután, parkoló meg lenne bőven szabadon.
A rákóczin nekem nem úgy tűnik, hogy sok busz lenne üres. Persze csúcsidőben általában az egyik irány 100%-os telítettségű, a másik meg 20, ebből jön ki a 60%-os "kihasználatlanság". Mert ugye a bkv szerint az az ideális, ha egy nm-en 4-5 ember áll. De még ha egy buszon csak 10 ember ül, akkor is kisebb helyet foglal el, mint 3 autó.
problémák: boltok bezárnak este 6-kor, szombaton meg délben, miközben a plázákban tovább vannak nyitva.
Kultúrált gyalogos közlekedőrészek, ahol nem kell kutyaszart meg szabálytalanul parkoló autókat kerülgetni.
Aztán kitiltották az UV villamost...
Most az autókat irtják.
A végén lesz egy büdön nagy lyuk túristáknak pl mint Bécs, ahol csak nézelődni lehet, de élni nem!
A forgalom csökkentésnek meg nem az a módja, hogy a behajtást korlátozzuk, hanem az, hogy a belvárosból eltávolítjuk a célpontokat. Pl új kormányzati negyedet valahová a repülőtér környékére etc.
Mindig csodáltam azokat az embereket akik mindenre tudják a választ, a megoldást és nincs bennük egy csöppnyi kétely sem.
Kérlek légy az én prófétám!
kispista for főpolgi
Minden helyről,minden helyre céljárat ugye?
És a Blahán hol forgolódnának? Gondolom a parkolóban,+ balra nagyívú kanyarodó sáv ,külön lámpával....hm
És akkor miért nem rögtön a Keletihez mennének ?
És akkor mi a @ építettünk egy valag pénzért metrót ? presztízsből?
Az asztfaltozásban tökéletes igazad van: pár éve megcsinálták a Rákoczi út Blaha és Keleti közti szakaszát.Most hogy néz ki a fennmaradó "hullámvasút".Egy nagyobb esőben csónakkal könnyebb ott menni ,mint bármi mással.A buszok meg igenis nagymértékben kijárják a sávukat,az meg a járda mellett van....Éljenek a ruhatisztitó cégek...:)
Az hogy melyik kocsi mit visz azt nem tudom,mert nem látok a csomagtartójukba....
A Rákoczin lassan semikor sem lehet menni,legfeljebb hajnali 3-4 óra közt.
Ja és mégegy a BKV ellen (noha erről nem a BKV tehet) a kocsimban ülve nem zsebelnek ki a norvég bodzaszedők és nem szedek össze TBC-t
Halott "city", csak munkaidőben van mozgás : Ilyen az városvezetés elképzelése a Pesti Belvárosról?Na, Szép új világ....
"talán a maszop-szadi nem használta politikai fegyverként az APEH-t... "
Ha valaki tolvaj, és adót csal, az ellen nem politikai fegyver az APEH, hanem jogos büntetés.
Másrészt akik embereket verettek, szemeket lövettek ki, azoknak nem attól lesz szaros a keze, hogy az APEH-et is bevetik.
Sokkal valószínűbb, hogy az MSZP szerint rendben van és volt az, hog a Fidesz lop, és ezt néma cinkossággal támogatták.
Ezért sem becsülöm az MSZP-t.
"Aztám mivan a 2-6 órás munkával ,egy emberrel ( pl mosógép szerelő ,duguláselhárító stb)"
Duguláselhárítás: most: kiszállás 5-10 ezer, óránként 5 ezer munkadíj. De inkább több.
Ezután: kiszállás: 5500-10500, óránként 5500 Ft díj.
Hát, ez van.
De abban igazad van,hogy jól be kell vezetni a parkolókat a parkolóházakba ÉS jól ki IS kell őket onnan iránytani.Mert nem mindenkinek volt konflisló az apja,hogy mindenhonnan ki-és hazataláljon. Azonkívül a a mellékutcák burkolatát sem ártana megreparálni. ( Lásd Dob u. a Gozsdu udvar és egyebek építése után)
Ezt a részt nem itt kellene.
Ennek nem túl sok köze van a zebrához és a buszhoz .
Egyébként csak azok szereztek sérüléseket akik ott voltak .
Ami pár órás és egyemberes munka ,de épp úgy kocsival jár(na) ,mert :
1. sok címe van ,és az időjárás nem mindig teszi lehetővé a biciklit
2. sok szerszámot kell hurcilásznia
3. messze lakik és későn már nincs tömegesnyomor járat
4. esetleg kulturáltan kell megjeleni és kizsebelve,TBC-fertőzötten, nyakig sárosan ( pocsolya mentes utak!)
5. nagyméretű/nehéz dolgot kell oda/elvinni
Ezek mind fizessenek extra mértű behajtási díjat,mert az ügyfél ott lakik,és ők meg szeretnének a munkájukból meglni,nem válogatva a megrendelők közt.
Ha majd a M0 déli szakasza biztonsággal járható lesz ,ha esetleg épül még egy körgyürű azM0 és a Hungária közt,,ha az összes ,felesleges a belvárosi autóforgalmat generáló céget/irodát kitelelepítik a körgyürük vonalára,na akkor beszéljünk a dugódíjról ,meg társairól.
Ha lesz alternatíva,mert addig csak egy újabb bőr amit az autósokról lehet lehúzni.
1) a dugódíj esetében igenis meg kellene állapítani azt a kategóriát, akiknek muszáj autóval járni. Pl a fent emlegetett festők.
2) ezen kívül ésszerű, pontos, minőségi, megfizethető alternatívát kell létrehozni ami az elővárosokat is lefedi.
3) P+R megfizethető áron. Mélygarázs a belvárosban, ahol a helyi lakos ugyanúgy ingyen parkolhat, ahogy most a háza előtt.
Ó de sajnos Magyarországon nem így szokott működni, hiszen előbb lesz dugódíj, majd az ebbő származó bevételekből valaki előbb jól meggazdagszik, és azután esetleg talán véletlen megvalósítja a fentebb leírtakat is.
Embereket verettek persze. Az MTV székház, néhány busz, Baló Gyuri autója és hasonlók meg öngyulladás áldozatai lettek.
A TBC-meg azért volt példa ,mert Magyarország már volt a 3 millió TBC-s hazája,és most megint felütötte a fejét ,hála a liberális* (semmi sem kötelező ) elvnek és azoknak a "jogvédőknek"akik ezt fennen hangoztatják
* nem politikai irányultságra gondoltam
Egyéb? :)
Kerület/város függő lenne ?