Az Orangewaysnél csak a Magyar Nemzet az újság
Ha az ember gyermeke Bécsbe, Prágába, vagy Csíkszeredába menne, összevetni az összes égtáj felé igaz regionális elmaradottságunkat, vagy éppen a nálunk ritka regionális kíváncsiság vezeti az ismeretlen szomszédságba, logikus választás, hogy a magyar tulajdonú, de európai színvonalú és adott esetben pofátlanul olcsó narancsutas busztársaságot válassza.
A korábban Kókával is összefüggésbe hozott (akkori szóhasználat szerint még tekintélyes magyar tőkés) narancsutas busztársaság ugyanis – minden tulajdonosváltás ellenére - patrióta tőkésnek minősül, akit érzelmileg is könnyebb támogatni. A patrióta tőkés narancsút annyira patrióta, hogy hajlandó a közösbe – persze megfelelő reklámértékkel bíró – felajánlást tenni, ha a magyar válogatott ellenfelét kell a stadionig fuvarozni, ezzel is segítve a nagyonpatrióta nagyontőkés Csányi Sándor elnökölte MLSZ-t (bár azért kirakhatták volna a patrióta elakadásjelzőt, hátha nem csúszunk nyálon négy nullig).
Az ember gyermeke tehát elindul a patrióta tőkés buszjárattal világot látni és narancsvilág hirtelen a Lajtán túlra tágul. Egészen addig narancsország narancsligetei illatoznak, ameddig a légkondicionált busz anyaméhe őrzi a nemzeti együttműködés rendjébe betagolt állampolgárt.
Ugyanis? Ugyanis a stewardess olvasnivalót szétosztva, csak a, khm, kormánypárti Magyar Nemzettel kínálja az unatkozó utast, míg egészen elhalkulásig az egyetlen hallgatható rádiócsatorna a Fidesz-médiabirodalom Class FM-je.
Emlékszem, hogy mintegy tíz évvel ezelőtt balatoni nyaralóhelyünkön azért kellett nagyapámnak vitatkoznia, hogy a helyi felfújható gyermeköröm-boltban lehessen polgári sajtót kapni. Emlékszem, hogy Döbrentei Kornél azért vált mártírrá, mert a ferihegyi légikikötő standjáról hiányolta a polgári napilapot. Nagyot fordult a világ - és a patrióta tőkések talán jobban tennék, ha nem az egykori diszkriminációt alkalmaznák az eltérő véleményű (bár éppolyan érdektelen) sajtóval szemben.
Azon is érdekes elgondolkodni, hogy az állam, mint szabályozó veszélyezteti-e inkább az elérhető médiatartalmak sokszínűségét, vagy a tőke. A tőke, amely a saját szempontjait tükrözteti a sajtóban, betagolva azt valamelyik pártos agitprop gépezetbe. Amelyik épp most nemzeti tőkés, korábban ballib haveri hálóban, csak egyféle tartalmat terjeszt. Amely sajtó ezért húsz évig szervilisen, minden szabadságvágy és sajtóetikai megfontolás nélkül volt politikai holdingok és oligarchák pártsajtója, és most még a védelmére szervezett tüntetést sem volt képes minimális tisztességgel közvetíteni.
És hogy a narancsutas busztársaság mennyire nemzeti, arról azok a tönkrement székely buszvállalkozók tudnának mesélni, akik kivénhedt Setrával és Ikarussal álltak rá a székelyföldi ingázók szállítására, és akiket tőrőlmetszett „idegen multiként" préselt szét egy árversenyben az Orangeways, egészen addig a pontig, hogy a megélhetésüket vesztők kövekkel dobálják a narancsflotta buszait.
És mennyire nemzeti, ha nem itthon fizetett adót (vö.:offshore-éllovag)?
De annyira azért csak-csak nemzeti (és haveri), hogy megnyerhesse a BKV midibusztenderét.
Amikor a stewardess előzékenyen „Nemzettel” kínált, tüntetőleg kihajtottam az A3-as, nyomtatott heti Fent és Lentemet. Kösz nem. Van másik.
--
Update: A BKV-tender érvénytelen és Közbeszerzési Döntőbizottság előtt van.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A fellendülés a nyomdaiparban kezdődik! 2011.04.05. 16:15:25
Trackback: Különadó képviselőknek? Kivéve a gyevi bírót... 2011.04.05. 14:15:55
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mindezt csak alátámasztja a Pátyi Golffalu esete a.k.a. Kovács Bence János barátsága a Fidesszel...
Vagy mondhatnám a dunekeszi tőzegláp esetét, ahol a fideszes képviselő tanácsolta ki a város tiszteletbeli idős polgárait a teremből, hogy ugyan ne szólaljanak már föl,
vagy linkelhetném most a friss index videót Szentendre fideszes telekspekulációjáról + láp is van az ügyben :P
és mindezt "népnemzeti" köntösben folytatják tovább. nem látunk a szemünktől. :( egyik kutya másik eb, mikor lesz már a fentéslent szavazható párt? :)
Elég tendenciózus és kicsinyes ez az írás! Gondolod, hogy ha a Népszabi odamegy, hogy: "Fiúk, nem terjesztenétek már a mi lapunkat is, mint a Nemzetet?", akkor ellenállnának. Merthogy a Magyar Nemzet ingyen reklámként kerül a fedélzetre...
Fidesz-közeli, aztán mégis úgy megszopatják a BKV-tenderen, hogy azóta is az arcát törölgeti? Hogy is van ez?!
('hírközlő' médiumokra gondolok, tehát golfmagazin, pontyvilág, cosmo nem ér!)
ugye, hogy nincsen?
(kinyomtatott fentéslent se ér, mert a saját fingja ugye...na az senkinek nem büdös.)
("Utasaink kérésése : jobb és pontosabb leírást találhatnak az új bécsi abszolút belvárosi megállónkról !
A leírás elérhető itt... Bécs - Praterster/Lassalerstrasse(Bank Austria épülete előtti megálló)
Tömegközlekedés :
Metró : U1 és U2
Buszok : N25,N27, N26, N29, 80A
Villamosok : 5, 0")
1, nem kötelező az orangeways-szel utazni
2, lehet vinni bármilyen olvasnivalót a buszra, nincs megtiltva
3, hol van az megírva, hogy a MN nem lehet az orangeways buszain?
4, ki képzeli azt, hogy egy magántársaságnál beleszólhat abba, mit adnak az utasoknak olvasni?
Egy magáncégnek talán engedtessen meg az a jog, hogy azzal szövetkezzen, akivel csak akar.
"miképpen lehet az, hogy a Magyar Légiforgalmi Társaság számos példányban biztosítja a Népszabadságot utasai számára, viszont egy szál Magyar Nemzet sem található a fedélzeten. Két nappal később a viszszaúton az eset megismétlődött. Mostam kezeimet. Nem mi, hanem a Malév döntött úgy, hogy a Népszabadság a kurrens, s helyes, ha a miniszterelnök is azt olvassa."
2001. október 20.
mno.hu/portal/37652
Másrészről a feletti örömömben, hogy elhagyom az országot nekem eszembe se jutna magyar lapot olvasni.
Utazz az EUROLINES járatával, ott van a Fradi pályával szemben a megállója.
Amúgy meg nem értem mi bajotok van a Magyar Nemzettel. Egy hosszú úton legalább van tartalék seggtörlő papír, ha kifogy a vécében.
Történetesen elég alacsony árral nyertek volna, vagy úgy sem lehet? Előbb-utóbb el kell dönteni, hogy akkor legyen-e vállalkozó az országban, vagy legyen-e közbeszerzés, ha minden automatikusan mutyi.
Mindenesetre, a BKV szakeszervezeteknek nem tetszett, hogy majd a sofőrök egy piaci alapon működő cégnél, horribile dictu lelakatolt tanksapkás busszal kell járniuk.
Azért minden milliárdokat lopó takony fideszes családjában van egy rendes, baloldali, állami cégnél megőszült rokon, aki csak a csavart/villamoskocsit/gázolajat/budiajtót vitte haza. Ezek a srácok a mi kutyánk kölykei, ha teszik, ha nem. És az ország jelentős részét téglánként, sokmillióan lopják haza.
Van IC-ken újság? Nekem ez újdonság, pedig utaztam párszor IC-n.
Ugye csak vicc, hogy tendert nyertek?
MIX Magazint még a közelmúltban is láttam, napilapot pedig valamikor kétezres évek közepén néhány évig.