Az Orangewaysnél csak a Magyar Nemzet az újság

2011.04.05. 11:33 napon tamás

Ha az ember gyermeke Bécsbe, Prágába, vagy Csíkszeredába menne, összevetni az összes égtáj felé igaz regionális elmaradottságunkat, vagy éppen a nálunk ritka regionális kíváncsiság vezeti az ismeretlen szomszédságba, logikus választás, hogy a magyar tulajdonú, de európai színvonalú és adott esetben pofátlanul olcsó narancsutas busztársaságot válassza.

A korábban Kókával is összefüggésbe hozott (akkori szóhasználat szerint még tekintélyes magyar tőkés) narancsutas busztársaság ugyanis – minden tulajdonosváltás ellenére - patrióta tőkésnek minősül, akit érzelmileg is könnyebb támogatni. A patrióta tőkés narancsút annyira patrióta, hogy hajlandó a közösbe – persze megfelelő reklámértékkel bíró – felajánlást tenni, ha  a magyar válogatott ellenfelét kell a stadionig fuvarozni, ezzel is segítve a nagyonpatrióta nagyontőkés Csányi Sándor elnökölte MLSZ-t (bár azért kirakhatták volna a patrióta elakadásjelzőt, hátha nem csúszunk nyálon négy nullig).

Az ember gyermeke tehát elindul a patrióta tőkés buszjárattal világot látni és narancsvilág hirtelen a Lajtán túlra tágul. Egészen addig narancsország narancsligetei illatoznak, ameddig a légkondicionált busz anyaméhe őrzi a nemzeti együttműködés rendjébe betagolt állampolgárt.

Ugyanis? Ugyanis a stewardess olvasnivalót szétosztva, csak a, khm, kormánypárti Magyar Nemzettel kínálja az unatkozó utast, míg egészen elhalkulásig az egyetlen hallgatható rádiócsatorna a Fidesz-médiabirodalom Class FM-je.

Emlékszem, hogy mintegy tíz évvel ezelőtt balatoni nyaralóhelyünkön azért kellett nagyapámnak vitatkoznia, hogy a helyi felfújható gyermeköröm-boltban lehessen polgári sajtót kapni. Emlékszem, hogy Döbrentei Kornél azért vált mártírrá, mert a ferihegyi légikikötő standjáról hiányolta a polgári napilapot. Nagyot fordult a világ - és a patrióta tőkések talán jobban tennék, ha nem az egykori diszkriminációt alkalmaznák az eltérő véleményű (bár éppolyan érdektelen) sajtóval szemben.

Azon is érdekes elgondolkodni, hogy az állam, mint szabályozó veszélyezteti-e inkább az elérhető médiatartalmak sokszínűségét, vagy a tőke. A tőke, amely a saját szempontjait tükrözteti a sajtóban, betagolva azt valamelyik pártos agitprop gépezetbe. Amelyik épp most nemzeti tőkés, korábban ballib haveri hálóban, csak egyféle tartalmat terjeszt. Amely sajtó ezért húsz évig szervilisen, minden szabadságvágy és sajtóetikai megfontolás nélkül volt politikai holdingok és oligarchák pártsajtója, és most még a védelmére szervezett tüntetést sem volt képes minimális tisztességgel közvetíteni.

És hogy a narancsutas busztársaság mennyire nemzeti, arról azok a tönkrement székely buszvállalkozók tudnának mesélni, akik kivénhedt Setrával és Ikarussal álltak rá a székelyföldi ingázók szállítására, és akiket tőrőlmetszett „idegen multiként" préselt szét egy árversenyben az Orangeways, egészen addig a pontig, hogy a megélhetésüket vesztők kövekkel dobálják a narancsflotta buszait.

És mennyire nemzeti, ha nem itthon fizetett adót (vö.:offshore-éllovag)?

De annyira azért csak-csak nemzeti (és haveri), hogy megnyerhesse a BKV midibusztenderét.

Amikor a stewardess előzékenyen „Nemzettel” kínált, tüntetőleg kihajtottam az A3-as, nyomtatott heti Fent és Lentemet. Kösz nem. Van másik.

--

Update: A BKV-tender érvénytelen és Közbeszerzési Döntőbizottság előtt van.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr862787738

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A fellendülés a nyomdaiparban kezdődik! 2011.04.05. 16:15:25

Érthetetlen, miért fanyalog a liberálbolsi ellenzék amiatt, hogy kormányunk állítólag nem tesz meg mindent a gazdaság fellendüléséért! Mert, ugye, az alapduma az, hogy a Fidesz-kormány kizárólag az államháztartás belég oldalát erőlteti, miközben szarik...

Trackback: Különadó képviselőknek? Kivéve a gyevi bírót... 2011.04.05. 14:15:55

Az Országgyűlés hivatala úgy értelmezi a végkielégítések 2 millió forint feletti részét sújtó 98 százalékos különadóról szóló törvényt, hogy az nem vonatkozik a parlamenti képviselőkre, mert a munkaviszonyuk speciális, valójában nem foglalkoztatottak, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Áá!! Ki*aszott jó! Ezaz! Remek írás!

Mindezt csak alátámasztja a Pátyi Golffalu esete a.k.a. Kovács Bence János barátsága a Fidesszel...

Vagy mondhatnám a dunekeszi tőzegláp esetét, ahol a fideszes képviselő tanácsolta ki a város tiszteletbeli idős polgárait a teremből, hogy ugyan ne szólaljanak már föl,

vagy linkelhetném most a friss index videót Szentendre fideszes telekspekulációjáról + láp is van az ügyben :P

és mindezt "népnemzeti" köntösben folytatják tovább. nem látunk a szemünktől. :( egyik kutya másik eb, mikor lesz már a fentéslent szavazható párt? :)
egyébként a fradi pályáról indul a narancsút, aminek meg mittomén milyen felső vezetője éppen kubatov gábor
Álljunk már meg egy kicsit! Az Orangeways buszai mindig is a Fradi-pályától indultak, én már 98-ban is utaztam velük!

Elég tendenciózus és kicsinyes ez az írás! Gondolod, hogy ha a Népszabi odamegy, hogy: "Fiúk, nem terjesztenétek már a mi lapunkat is, mint a Nemzetet?", akkor ellenállnának. Merthogy a Magyar Nemzet ingyen reklámként kerül a fedélzetre...

Fidesz-közeli, aztán mégis úgy megszopatják a BKV-tenderen, hogy azóta is az arcát törölgeti? Hogy is van ez?!
igaz, helyesbítek a BKV tender most KDB előtt van.
Mondhattok amit akartok, a fos bkv és máv fényévekre van az Orangewaystől árakban és szolgáltatási minőségben is.
Rühellem én is a Magyar Nemzetet, de baszki, vigyél magaddal olvasnivalót, én ha buszra szállok sosem megyek felkészületlenül.
van olyan újság ebben az országban, ami nem nyílt -vagy ami rosszabb- burkolt, függetlennek álcázott agitációs propaganda céljából létezik?
('hírközlő' médiumokra gondolok, tehát golfmagazin, pontyvilág, cosmo nem ér!)

ugye, hogy nincsen?

(kinyomtatott fentéslent se ér, mert a saját fingja ugye...na az senkinek nem büdös.)
Oszt akkó mi van! Augusztus huszadikán a Lánchídtól a Margit hídig folyamatosan az objektív és el nem kötelezett lánchíd rádió bömbölt az emberek agyába a hangszórókból. Este a tűzijáték után is élőben nyomták azt a mérhetetlen seggfej perjés zoltán, aki épp arról fröcskölt a lakáj rádióban, hogy ő tkp. nem is szereti a tűzijátékot! Hogy mennének a kurva anyjukba nemzetestől lánchídrádióstól, hírtévéstől a patkányok!
Ki nem szarja le, 2 eve is azt osztogattak a buszon, pedig akkor meg Nepszabit kellett volna, ez az iras egy fos.
Höhö, a kép, nos részben igaz. Ha megnézed a honlapjukat, rögtön kiderül, hogy kb nyárra tudsz 1900-ért jegyet venni Bécsbe. Amúgy 2500, ha a busznál veszed, 3000. Egy út, oda-vissza a duplája. Küldtek olyan hírlevelet, hogy milyen faxa is az új megállóhely, mert 3 N jelzésű busz is jár arra. Írtam nekik, hogy ez nagyon fals, mert az N (Nacht) az éjszakai járat, tehát még véletlenül sem jár akkor, amikor az OW buszai indulnak-érkeznek. Ja meg az írták, hogy ott jár a 0-ás (nullás) villamos. Ezen is jót röhögtem, mert az O, mint Olga. Válaszra se méltattak...

("Utasaink kérésése : jobb és pontosabb leírást találhatnak az új bécsi abszolút belvárosi megállónkról !
A leírás elérhető itt... Bécs - Praterster/Lassalerstrasse(Bank Austria épülete előtti megálló)
Tömegközlekedés :
Metró : U1 és U2
Buszok : N25,N27, N26, N29, 80A
Villamosok : 5, 0")
mi a probléma?

1, nem kötelező az orangeways-szel utazni
2, lehet vinni bármilyen olvasnivalót a buszra, nincs megtiltva
3, hol van az megírva, hogy a MN nem lehet az orangeways buszain?
4, ki képzeli azt, hogy egy magántársaságnál beleszólhat abba, mit adnak az utasoknak olvasni?
A MÁV IC járatain éveken keresztül csak Népszavát és a szintén balos MIX Magazint lehetett olvasni, pedig állami cég volt. Ez bezzeg a most fröcsögő szerzőt sem zavarta.
Egy magáncégnek talán engedtessen meg az a jog, hogy azzal szövetkezzen, akivel csak akar.
Nem találom azt az írásodat, amiben fikáznád, hogy az elmúlt cca. 20 esztendőben csak szélsőséges (liberális) lapokat lehetett ilyen közösségi helyeken olvasni. Ezért írásod nem írás, csak fika - távol állsz az objektivitástól ...
egyből ez a cikk ugrott be:

"miképpen lehet az, hogy a Magyar Légiforgalmi Társaság számos példányban biztosítja a Népszabadságot utasai számára, viszont egy szál Magyar Nemzet sem található a fedélzeten. Két nappal később a viszszaúton az eset megismétlődött. Mostam kezeimet. Nem mi, hanem a Malév döntött úgy, hogy a Népszabadság a kurrens, s helyes, ha a miniszterelnök is azt olvassa."
2001. október 20.
mno.hu/portal/37652
@homo apolitikus: ezek szerint ezt az írást sem sikerült végigolvasnod: "A tőke, amely a saját szempontjait tükrözteti a sajtóban, betagolva azt valamelyik pártos agitprop gépezetbe. Amelyik épp most nemzeti tőkés, korábban ballib haveri hálóban, csak egyféle tartalmat terjeszt."
@sokkolo: de zavarta! "A tőke, amely a saját szempontjait tükrözteti a sajtóban, betagolva azt valamelyik pártos agitprop gépezetbe. Amelyik épp most nemzeti tőkés, korábban ballib haveri hálóban, csak egyféle tartalmat terjeszt."
Mondjuk ez így nekem szőrszálhasogatás.
Másrészről a feletti örömömben, hogy elhagyom az országot nekem eszembe se jutna magyar lapot olvasni.
@Kicsi Kacsa:

Utazz az EUROLINES járatával, ott van a Fradi pályával szemben a megállója.

Amúgy meg nem értem mi bajotok van a Magyar Nemzettel. Egy hosszú úton legalább van tartalék seggtörlő papír, ha kifogy a vécében.
@baum: jó-jó, de egyik esetben állami propagandáról van szó, míg a másik esetben egy sokkal kisebb magáncégről beszélünk. a kettő messze nem ugyanaz!
Ha nem tetszik akkor nem kell elfogadni a felkínált újságot.
@Kicsi Kacsa: Tenyleg faxa!...U1, U2, 80A busz, 5,O villamos (sokan it Becsben is 0-aznak)..nem mesze Wien Nord vasultallomas, mi a gond vele na?
@chipanddale74: mert ajandek lonak ne nezd a fogat! Igen, ez ajandek, mert sehol nem irja, hogy a jegy ara tartalmaz "partsemleges" olvasnivalot! Hulye poszt!
én is leszarom, mit osztogatnak ingyen (!), vigyen mást, akinek nem tetszik! Prágába toronymagasan a legjobb áruk volt, amikor mentem, és nagyon színvonalas volt a járat. Ha a CBA is olyan lenne bótban, mint az Orangeways buszban... :)
@napon tamás:
Történetesen elég alacsony árral nyertek volna, vagy úgy sem lehet? Előbb-utóbb el kell dönteni, hogy akkor legyen-e vállalkozó az országban, vagy legyen-e közbeszerzés, ha minden automatikusan mutyi.
Mindenesetre, a BKV szakeszervezeteknek nem tetszett, hogy majd a sofőrök egy piaci alapon működő cégnél, horribile dictu lelakatolt tanksapkás busszal kell járniuk.

Azért minden milliárdokat lopó takony fideszes családjában van egy rendes, baloldali, állami cégnél megőszült rokon, aki csak a csavart/villamoskocsit/gázolajat/budiajtót vitte haza. Ezek a srácok a mi kutyánk kölykei, ha teszik, ha nem. És az ország jelentős részét téglánként, sokmillióan lopják haza.
A legelső járattól kezdve gyakran utazom velük. Számomra ez a post nem hír. Akinek nem tetszik vigyen magával olvasnivalót! :-) Amúgy jelentem a fedélzeten a Magyar Hírlap van, de valóban van Nemzet is :-) Amúgy 98-tól nem lehetett utazni velük, mert a legelső járat számomra 2007-től decembertől réméik, bár az is igaz, hogy akkoriban azt olvastam, hogy már pár hete elindultak. A HVG-ben olvastam a cikket, mert nagynénk olcsón utazott volna vissza Erdélyből és keresgéltem buszos cégek között a Google-ban.
@sokkolo:
Van IC-ken újság? Nekem ez újdonság, pedig utaztam párszor IC-n.
Nem ez az a cég, ami a Ferencváros szponzoraként egyik első dolga az volt, hogy kölcsönkért húsz milliót a sport klub kasszájából???

Ugye csak vicc, hogy tendert nyertek?
@Zabalint:
MIX Magazint még a közelmúltban is láttam, napilapot pedig valamikor kétezres évek közepén néhány évig.
süti beállítások módosítása