A szopatós Erste Bank

2011.07.22. 12:15 baum

És te kinél bankolsz? Hát én sajnos az Ersténél. Jellemző az Erste Bank mentalitására, hogy addig fontos neki az ügyfél, amíg be tudják húzni, hogy utána fejjék szakadatlan.

A következő van. Ha van egy személyi hitele az embernek, akkor az hagyján, hogy körülbelül a háromszorosát fogja visszafizetni a felvett összegnek, azt is lehet tudni, hogy az előtörlesztésért keményen megbüntetik. Ámde, ha a megbeszéltek szerint fizeti az ember nekik vissza a havi részleteket, ők akkor is megtalálják a kiskapukat, hogy még további sarcokkal elégítsék ki pénzszomjukat. 

Nyilván papíron minden jogos, amit csinálnak. Kérdés az, hogy szabad-e elvárni egy pénzintézettől, hogy korrektek legyenek. Apróságok jönnek, de összegyűltek, és valahol le kell vezetni, hát leírom.

Kaptam egy levelet:

„Tisztelt Ügyfelünk!

Ezúton értesítjük, hogy az Ön által igényelt xxx számú bankkártyát előállítottuk. Átveheti”

Az a gond ezzel, hogy én aztán kurvára nem igényeltem semmilyen bankkártyát! Kiderült, hogy lejárt a bankkártya, ami a személyi kölcsönhöz jár, ezért ők küldenek egy újat. A bankkártya feltétel volt a személy kölcsön felvételéhez, gyakorlatilag a részletek befizetésére használom, illetve arra sem, csak úgy áll. A levélben nincs szó arról, hogy ez nekem 4000 forintba fog kerülni, de ezt sunyi módon levonják. Nyilván aláírtam ezt is.

Vidáman közelítettem a pulthoz, mondtam, hogy: köszi, valamit félrenéztek, nem igényeltem ilyet. A válasz az volt, hogy ez csak egy egyenlevél, a lényeg, hogy ez így van. Kérdeztem, hogy akkor miért nem írják, hogy ez kötelező szopatás az Erste Bank részéről – erre halvány sértődöttség volt a reakció. Nem lehet mit tenni, ki kell fizetni, mégpedig úgy, hogy oda van írva, hogy „az Ön által igényelt”.

A másik csekélység, hogy hó elején egyszerre szoktam befizetni a személyi kölcsön havi részletét és a wizz aires hitelkártyám minimálisan visszafizetendő szintén havi részletét (Igen, tudom, hogy a legnagyobb lúzerség a hitelkártya, de így alakult). Két éven keresztül nem volt gond, egyben befizettem, levonták az adott hóra és kész. Ámde új ügyintéző kisasszony került a Kossuth-téri bankfiókba. Ő úgy intézte, hogy a hitelkártyára utalta a pénzt, amit pedig a bankkártyára kellett volna, hogy levonásra kerüljön. 

Aztán elkezdtek jönni az sms-ek Erstééktől, hogy nem tudják levonni a részleteket. Bementem újra az ügyintézőhöz, aki a maga sajátos sítlusában világosított fel a részletekről. Mivel vele nem jutottunk zöldágra, a fiókvezetőhöz fordultam, aki megértette a problémát. Azt javasolta, hogy hiába voltam jóhiszemű, meg hiába bíztam meg a kollégájában, azt tehetem, hogy írok egy panaszlevelet, amit majd elbírálnak. Különben is ott van az aláírásom a befizetésen, ahol látszik, hogy a kb. 20 jegyű számlaszám az a hitelkártyához tartozik és nem a bankkártyához. Aham.

Nyilván azért választottam az Erstét, mert azt hittem, hogy talán ügyfélbarát. Kaptam helyette pénzlehúzást, durcás ügykezelőt és hogy az ő baromságaik miatt az én időmet rabolják. Még annyi sincs meg bennük, hogy felismerve a jóhiszeműségemet kijavítsák a hibát.

És te kinél bankolsz?

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr843086455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OTP-nél voltam, elegem lett belőlük. semmi nagy hiba, de az összkép nem volt szívmelengető. így most raiffeisen, és eddig majdnem tökéletes, a fiókban egész hihetetlen, de kedvesek, segítőkészek.
Én otp-nél bankolok. Sima lakossági folyószámlám van, de ezt a bankkártya-dolgot velem is eljátszották már. Küldtek egy tök új bankkártyát postán, ráadásul tök ugyanolyan lejárati idővel, mint a régi, és úgyanúgy maestro. Szóval semmivel sem jobb, azt pedig mondanom sem kell, hogy józan emlékeim szerint egyáltalán nem igényeltem ilyesmit; részegen sem valószínű, hogy ezzel múlatnám az időm... Levonták a kétezer-valamennyit, egyszer rákérdeztem a bankfiókban, hogy miez, kaptam egy buta bamba nézést válaszul, több időt nem is pazaroltam rá. Ezt leszámítva viszont eddig korrektek voltak velem.
Én nem bankolok. :). Néha, ha valahova kell bankszámla, akkor létrehozok egyet ami nem kerül sok pénzbe, és hagyom hogy lejárjon. Bankkártyám meg van a netellertől.
amúgy az ING volt eddig a legjobb amit próbáltam.
három éve nem használom az egyik külföldön nyitott bankszámlámat,700 forint minusz gyult ossze az alatt az idő alatt, van hozzá bankártyám is :)
Cikkirónak: MINDEN BANK EZT CSINÁLJA.

Ez eddig jó: CITIBANK
...sőt a HUF lakossági folyószámlámhoz igényeltem egy EUR-os folyószámlát...erre társkártyát kértem és tökéletesen működik európaszerte, 0-Ft-ért.

...egyébként a Raiffeisen, CIB, Erste fiókjaiban kedvesek általában az emberrel.

...az OTP, Budapest Bank fiókjaiban nem érzem a kedvességet, sajna.
Koromnál fogva sok tapasztalatom van a budapesti bankfiókokról. Van egy nagy lehetőségem, ahol nem kedvesek oda nem megyek be többé. Nem kell bankot váltanom, elég ha másik fiókba megyek, olyan helyre ahol ügyfélnek néznek. A fővárosban szerencsére 1-1 banknak több fiókja is van, tudok választani. Embereket választok, akikkel szívesen beszélek és akik segítenek.
@l ember: őket én is nézegettem a múltkor, mikor ún. etikus bankot kerestem kis hazánkban, sajnos sikertelenül. Btw, ATM-es készpénzfelvétel mennyire megoldott náluk? Mennyit akasztanak le?
CIB-bel maximálisan elégedett vagyok - olcsó, profi szolgáltatás és jó kiszolgálás. Igaz, nem etikus - most a Magnethez mennék, át is megyek nemsokára. Én jókat hallottam róla.
Csak egy általános megjegyzés:

Egyoldalúan változtathatják meg a kondíciókat a bankok. Pl.: Megemelik a a számlavezetési díjadat, vagy bármely általad igénybe vett szolgáltatás díját. Erről értesítenek valamilyen papíron, amit általában senki nem olvas el. Nem kell semmit aláírnod, ezt automatikusan változtatják meg.
@smoor: A CIB-bel egy bajom van.Nem lehet náluk a mobiltelefont feltölteni. Már többször is kérdeztem, miért? Mire a válasz: pedig sok ügyfél igényli. És????
@Donald R. DeCicco: két ingyenes felvétel a saját, és egy más bank automatájáról, ez összesen három, nekem nem is kell több egy hónapban
süti beállítások módosítása