Traffipaxot a zebrákhoz végre!

2011.10.03. 11:54 baum

Hazánkban a közlekedésben résztvevők biztonságát a törvényhozás igyekszik védeni; törvények, szabályozások születnek folyamatosan, mind magasabb büntetési tételekkel. A végrehajtó hatalmi ág, a rendőrség, növekvő szigorral lép fel a törvények betartatása érdekében.

Ez egy ilyen kötelező, unalmas sablonszöveg, de most fókuszáljunk rá a valóságra. Kit véd meg az, hogy a rendőrök nagyon keményen büntetnek azért embereket, mert nincs bekötve a biztonsági övük?Azon kívül, aki nem kötötte be magát, konkrétan senkit. Értjük mi, hogy gazdaságilag nem jó, ha szlovák-rendszámú autókkal furikáznak honfitársaink, meg hogy 10 km/órával átlépi az előírt sebességkorlátozást, ami ellen persze fel kell lépni, de azért találjuk meg az arányokat.

Néhány kapcsolódó cikk

Zebrán gázolták el a gyereket


A rendőrség kínos precizitással szarja le, hogy a közlekedés egyik résztvevőinek a biztonsága folyamatosan veszélynek van kitéve. Értjük ezalatt a gyalogosokat, akiknek a zebrán való átkelés simán tekinthető napi túlélési gyakorlatozásnak. Nincsenek csak autósok vagy csak bringások, van egy közös halmaz: időnként mindannyian gyalogosok vagyunk. Mindenki átéli azt az érzést - ma Magyarországon az autósok nem tartják be a KRESZ azon szabályát, hogy úgy kell megközelíteni a gyalogosoknak kijelölt átkelőhelyet, hogy ha valaki át akar sétálni, akkor biztonságban meg tudjon állni és kötelező is megállnia.

Súlyosan megsérült két tizenöt éves gyerek Nyíregyházán, amikor elütötte őket egy autó a Krúdy Gyula utcában, egy zebrán. Harmadik társuk könnyebben sérült meg. - Index.hu 2011.10.03.


A tények azt mutatják, hogy ez nem így működik. Hogy konstruktívak legyünk, ezért a következő ötlettel állunk elő, hátha utolérjük egyszer az ilyen téren tőlünk fényévekre előbbre tartó Romániát:

Kedves ORFK!

Legyenek szívesek néhány traffipaxot vagy arra alkalmas kamerát kihelyezni random módon zebrákhoz, és nagyon határozottan elkezdeni büntetni azokat az autósokat, akik tényleg életveszélyt jelentenek a közlekedés többi résztvevőjére. Higgyék el, a büntetéseknek hamar híre menne, és utána meggondolnák az eddig a szabály betartására képtelen vezetők, hogyan közelítsék meg a zebrát. Ezt már régen meg kellett volna tenni, ilyen kurva egyszerű!

Fotó: szabolcsvonulas.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr23274008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A rendőrségnek szólt valaki, vagy csak írtál egyet a hangulat kedvéért? :-)
A KRESZ nem ír konkrét, alacsonyabb sebességkorlátot a zebrákhoz, ezért az alapján max. azokat lehetne megbüntetni akik a városban megengedett 50-et túllépik.

A "bírósági gyakorlatban" elterjedt 35 km/h-ra itt nem lehet hivatkozni (és elég zűrös dolog az a bíróságokon is).

Szerintem csak a forgalmas utakon elhelyezett zebrák jelzőlámpásításával lehet érdemi javulást elérni.
baszod, ide nem trafi kell, hanem egyetlen egy rohadt fakabát, aki nem szarja le nagy ívben a gyalogosokat, hanem odaáll a zebra mellé, és megbüntet mindenkit, aki nem adja meg a kötelező elsőbbséget a gyalogosoknak. találj csak egyet kint az utcákon, és megcsókolom a cipőd talpát, mert nekem még nem volt ilyenhez szerencsém, pedig régóta keresek! ;-) vagy inkább :-(
Szerintem csak le kéne szerelni a lámpákat és fekvőrendőrt minden útkereszteződés elé.
@Bartoki: A kresz tudtommal azt mondja, hogy olyan sebességgel kell megközelíteni a zebrát, hogy ha lelép a gyalogos akkor meg tudj állni. Ez nem teszi szükségessé a konkrét sebességhatárt. Nem az a baj, hogy rossz a szabály hanem az, hogy nem tartják be. Egyetértek a fekvőrendőrrel, a traffipax-al, azon is érdemes lenne elgondolkozni, hogy a fontosabb gyalogátkelőhelyekhez aluljárót vagy felüljárót építsünk. A lámpa nem jó ötlet, lassít, szennyezi a környezetet, sokba kerül stb. Körforgalom is the future.
@Pandi Atya: Ha nincs túllépve a sebességhatár, akkor mi alapján büntetne a trafi?

"a fontosabb gyalogátkelőhelyekhez aluljárót vagy felüljárót építsünk"

Gyalogosként nem szeretek aluljárózni, sem felüljárózni (esetleg ha lenne mozgólépcső). Autóval meg a fekvőrendőrt nem szeretem... Szóval még mindig a nyomógombos lámpa a legjobb megoldás.

"A lámpa nem jó ötlet, lassít, szennyezi a környezetet, sokba kerül stb. Körforgalom is the future."

A körforgalom sok esetben jobb mint a hagyományos kereszteződés, de mennyivel biztonságosabb a gyalogos átkelés szempontjából? :O

A tipikus veszélyzebrán - pl. Budaörsi úton a Petőfi laktanyánál ahol 2 sávban megy egy főútvonal forgalma, azt hiszem 60-as sebességkorláttal - nem sokat segítene egy körforgalom...
@Bartoki:

1, Jogos
2, Ja, én sem szeretek és a mozgássérülteknek sem jó, tudom én de mégis ez a legbiztonságosabb, igaz, legdrágább is
3, a körforgalom előtt lassítasz mindenképp, igaz, kereszteződés-mentes zebránál nem sok haszna van.
4, Hatalmas kereszteződéseken is láttam már körforgalmat (pl. Párizs) de ha nem megy akkor más megoldás kell, nem bánom.

Alapvetően csak a szigorítást tartom látszatmegoldásnak de úgy is az lesz belőle. :)
@Pandi Atya: "a körforgalom előtt lassítasz mindenképp"

De nem feltétlenül a gyalogost nézem :)

Amúgy a lassítás leginkább az elcseszett magyar koncepciójú körforgalmakban igaz - még mindig azt hisszük hogy arre való hogy lassítson és feltartsa a forgalmat. Újabban már a faluk bejáratához is körforgalmat telepítenek az eddig divatos lassító kanyarkombináció (közepén oszlop hogy nekimehess) helyett. :)

Angliában majdnem olyan gyorsan tudsz átmenni a körforgalmon mint ahogy egyébként is mennél, mert jobb a körforgalom íve és sokkal szélesebb a közepében a sáv.

Ott ha nincs dugó, 3-as sebességfokozatban be lehet járni egy kisvárost.

Persze ott sincs kolbászból a kerítés, pl. a lassító kanyarkombináció ott is nagy divat. Vagy vegyük például a két külön csapot a mosdóban... :)