Traffipaxot a zebrákhoz végre!
Hazánkban a közlekedésben résztvevők biztonságát a törvényhozás igyekszik védeni; törvények, szabályozások születnek folyamatosan, mind magasabb büntetési tételekkel. A végrehajtó hatalmi ág, a rendőrség, növekvő szigorral lép fel a törvények betartatása érdekében.
Ez egy ilyen kötelező, unalmas sablonszöveg, de most fókuszáljunk rá a valóságra. Kit véd meg az, hogy a rendőrök nagyon keményen büntetnek azért embereket, mert nincs bekötve a biztonsági övük?Azon kívül, aki nem kötötte be magát, konkrétan senkit. Értjük mi, hogy gazdaságilag nem jó, ha szlovák-rendszámú autókkal furikáznak honfitársaink, meg hogy 10 km/órával átlépi az előírt sebességkorlátozást, ami ellen persze fel kell lépni, de azért találjuk meg az arányokat.
Néhány kapcsolódó cikk
A rendőrség kínos precizitással szarja le, hogy a közlekedés egyik résztvevőinek a biztonsága folyamatosan veszélynek van kitéve. Értjük ezalatt a gyalogosokat, akiknek a zebrán való átkelés simán tekinthető napi túlélési gyakorlatozásnak. Nincsenek csak autósok vagy csak bringások, van egy közös halmaz: időnként mindannyian gyalogosok vagyunk. Mindenki átéli azt az érzést - ma Magyarországon az autósok nem tartják be a KRESZ azon szabályát, hogy úgy kell megközelíteni a gyalogosoknak kijelölt átkelőhelyet, hogy ha valaki át akar sétálni, akkor biztonságban meg tudjon állni és kötelező is megállnia.
Súlyosan megsérült két tizenöt éves gyerek Nyíregyházán, amikor elütötte őket egy autó a Krúdy Gyula utcában, egy zebrán. Harmadik társuk könnyebben sérült meg. - Index.hu 2011.10.03.
A tények azt mutatják, hogy ez nem így működik. Hogy konstruktívak legyünk, ezért a következő ötlettel állunk elő, hátha utolérjük egyszer az ilyen téren tőlünk fényévekre előbbre tartó Romániát:
Kedves ORFK!
Legyenek szívesek néhány traffipaxot vagy arra alkalmas kamerát kihelyezni random módon zebrákhoz, és nagyon határozottan elkezdeni büntetni azokat az autósokat, akik tényleg életveszélyt jelentenek a közlekedés többi résztvevőjére. Higgyék el, a büntetéseknek hamar híre menne, és utána meggondolnák az eddig a szabály betartására képtelen vezetők, hogyan közelítsék meg a zebrát. Ezt már régen meg kellett volna tenni, ilyen kurva egyszerű!
Fotó: szabolcsvonulas.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A "bírósági gyakorlatban" elterjedt 35 km/h-ra itt nem lehet hivatkozni (és elég zűrös dolog az a bíróságokon is).
Szerintem csak a forgalmas utakon elhelyezett zebrák jelzőlámpásításával lehet érdemi javulást elérni.
"a fontosabb gyalogátkelőhelyekhez aluljárót vagy felüljárót építsünk"
Gyalogosként nem szeretek aluljárózni, sem felüljárózni (esetleg ha lenne mozgólépcső). Autóval meg a fekvőrendőrt nem szeretem... Szóval még mindig a nyomógombos lámpa a legjobb megoldás.
"A lámpa nem jó ötlet, lassít, szennyezi a környezetet, sokba kerül stb. Körforgalom is the future."
A körforgalom sok esetben jobb mint a hagyományos kereszteződés, de mennyivel biztonságosabb a gyalogos átkelés szempontjából? :O
A tipikus veszélyzebrán - pl. Budaörsi úton a Petőfi laktanyánál ahol 2 sávban megy egy főútvonal forgalma, azt hiszem 60-as sebességkorláttal - nem sokat segítene egy körforgalom...
1, Jogos
2, Ja, én sem szeretek és a mozgássérülteknek sem jó, tudom én de mégis ez a legbiztonságosabb, igaz, legdrágább is
3, a körforgalom előtt lassítasz mindenképp, igaz, kereszteződés-mentes zebránál nem sok haszna van.
4, Hatalmas kereszteződéseken is láttam már körforgalmat (pl. Párizs) de ha nem megy akkor más megoldás kell, nem bánom.
Alapvetően csak a szigorítást tartom látszatmegoldásnak de úgy is az lesz belőle. :)
De nem feltétlenül a gyalogost nézem :)
Amúgy a lassítás leginkább az elcseszett magyar koncepciójú körforgalmakban igaz - még mindig azt hisszük hogy arre való hogy lassítson és feltartsa a forgalmat. Újabban már a faluk bejáratához is körforgalmat telepítenek az eddig divatos lassító kanyarkombináció (közepén oszlop hogy nekimehess) helyett. :)
Angliában majdnem olyan gyorsan tudsz átmenni a körforgalmon mint ahogy egyébként is mennél, mert jobb a körforgalom íve és sokkal szélesebb a közepében a sáv.
Ott ha nincs dugó, 3-as sebességfokozatban be lehet járni egy kisvárost.
Persze ott sincs kolbászból a kerítés, pl. a lassító kanyarkombináció ott is nagy divat. Vagy vegyük például a két külön csapot a mosdóban... :)