Az adóspirál vége

2012.01.29. 15:13 Kuku

beradok másolata.png

 

A fenti adótáblák*** kiválóan szemléltetik, hogy az utóbbi 20 év adópolitikája a falig ment. Nincs tovább. Mértani pontossággal belőtte az 50 százalékos adószintet, amit átlépni csak annak deklarálásával lehet, hogy a munkám után többet kap az állam, mint én. Ezt egyetlen kormány sem meri meglépni, bár sok lehetetlenen vagyunk már túl. Itt az idő elgondolkodni, hogy milyen évek óta tartó spirál juttatta ide az országot. Nyilván a legkönnyebb takaró a legutóbbi adóemelés, vagy az azt megelőző eladósodási folyamat felhánytorgatása, szekértábortól függően. De mindez csak politikai mókuskerék, inkább egy harmadik okra szeretnék rávilágítani, magára az ördögi körre.
Ennek megértése egyszerű, ha képesek vagyunk a politikai tyúk-tojás problémáról áthangolni az adófizetés és kivetés tojás-tyúk problémájára, amit hasra ütve kezdjünk mondjuk az adónál...

1. Magasak az adók, ezért egyre kevesebben tudják/akarják megfizetni.
2. A kitartóan fizetők terméke és szolgáltatása drágább lesz a nem fizetőkénél.
3. Az adófizetők visszaszorulnak a piacon.
4. Helyükre olcsóbb, "adómentes" cégek kerülnek. Az internetes ár-összehasonlíthatóság egyre jobban segíti őket.
5. A magasabb kivetett adó mellett is kevesebb folyik be a költségvetésbe.
6. Válság következik a csökkenő bevételek miatt.
7. Újabb adóemelés következik, mert az azonnali adócsökkentés sokkal többe kerülne, és ehhez üres a kassza.
8. Még kevesebben fizetnek adót, még több adófizető húzza le a rolót.
9. Újabb állami bevételkiesés, újabb válság.

És a folyamat ismétlődik tovább. A csődig. Minél több kört teszünk meg, annál inkább zsigereinkbe ivódnak az adókerülés kényszerei és módszerei.

Hibáztatható az adófizető, hogy a bér, forgalmi, jövedéki adó lassan már 70%-os szintjét nem fizeti meg?
Hibáztatható az állam, hogy nincs pénze a negatív spirál adócsökkentéssel való megfordítására?

Talán nincs is mindenki számára igazságos válasz a fentiekre, így sokkal értelmesebb a megoldáson gondolkodni.

Ez pedig a "gazdasági kiegyezés", egy adópolitikai nulla pont. Oké, most magas adó kell a holnapi csőd elkerüléséhez, de ki kell jelölni egy nem túl távoli alkalmat, mikor azonnal,  minden ponton egyszerre, radikálisan akasztjuk meg az ördögi kört. Ebben kormánynak és ellenzéknek is közös nevezőre kell jutni, különben lehetetlen. Egy egységkormányt is megérne, de ez nyilván illúzió. Egyértelmű szabályozás kell. A könnyen láthatatlanná tehető bérek helyett a kézzelfogható javakra érdemes súlyozni az adórendszert. Az áfa emelése ilyen szempontból nem lett volna rossz, ha közben nem 50% lenne a béradó. A béradókat ugyanabban a pillanatban drasztikusan csökkenteni kell, miközben a szabályozásban és osztogatásban egyszerre becsukni végre minden kiskaput. Mindezt nagyon komoly, német precizitású ellenőrzés bevezetésével. Nem biztos, hogy jó út, de elgondolkodtató a görög ötlet, ahol a villanyszámlával arányos adót vetettek ki (vagy akartak kivetni, nem tudom végül bevezették e). Az biztos, hogy a megkerülhetetlen hegy itt van előttünk. És áll előttünk egy lehetőség is. Most először kaphatnánk értelmes, előremutató célra hitelt az EU-tól, vagy az IMF-től. Ehhez fel kell ismernünk, és meg kell értetnünk, hogy nem 4 éves pénzügyi, hanem 10-20 éves adópolitikai válságban vagyunk.  Ennek lenne értelme, hiszen így lenne esély az amúgy is drágább, és kudarcra ítélt folyamat megállítására. Az 50%-os béradókig talán volt, de már nincs vesztenivalónk. A falnál két dolog történhet, visszafordulunk, vagy fejjel beleütközünk. De az ország feje másra való!

------------------------------------------------------
*** Ezt a 4 táblázatot elsőként az Adófizetők Napja facebook oldalára tettem ki. A cikk megírása mellett a pár óra alatt született első 200 hozzászólás olvasása után döntöttem. Egyértelműen látszik, ez is csak megosztja az adófizetőket, akik szinte kivétel nélkül a politikusokban látják a probléma okát. Írásommal azt szeretném sugallni, hogy még ha van is ebben igazság, a megoldáshoz életbevágóan fontos túljutnunk ezen a ponton.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr303968169

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Viktor mindent megpróbált, csak azok a kurva bankok! 2012.01.30. 09:17:25

A december végén beharangozott közalkalmazotti végtörlesztés nagyjából azt az eredményt hozta, amit korábbi, a témában írt posztunkban prognosztizáltunk. Bár csodát persze lehetett várni, de egyértelmű volt, hogy idő, pénz és koncepció nélkül ebből az ...

Trackback: Viktor mindent megpróbált, csak azok a kurva bankok! 2012.01.30. 09:17:08

A december végén beharangozott közalkalmazotti végtörlesztés nagyjából azt az eredményt hozta, amit korábbi, a témában írt posztunkban prognosztizáltunk. Bár csodát persze lehetett várni, de egyértelmű volt, hogy idő, pénz és koncepció nélkül ebből az ...

Trackback: A matolcsizmus hatása a szexuális életemre 2012.01.30. 09:02:01

Az úgy volt, hogy volt már két gyerekünk, de mindig is hármat szerettünk volna, meg hát ott van a szex is, az sem esik rosszul időnként. Mondok hát asszonynak, mi lenne, ha....

Trackback: Az adóspirál vége 2012.01.29. 18:04:01

Fel kell ismernünk, és meg kell értetnünk, hogy nem 4 éves pénzügyi, hanem 10-20 éves adópolitikai válságban vagyunk.

Trackback: A potencia titka az egykulcsos SZJA 2012.01.29. 17:41:17

Egyre több gyerek születik, mert az egységes, 16%-os jövedelemadó megmozgatta a férfiak és a nők fantáziáját - tudtuk meg tegnap Matolcsytól, a nemzet szexológusától. Matolcsy György abból következtetett az adónem potencianövelő hatására, hogy mióta eg...

Trackback: A potencia titka az egykulcsos SZJA 2012.01.29. 17:40:05

Egyre több gyerek születik, mert az egységes, 16%-os jövedelemadó megmozgatta a férfiak és a nők fantáziáját - tudtuk meg tegnap Matolcsytól, a nemzet szexológusától. Matolcsy György abból következtetett az adónem potencianövelő hatására, hogy mióta eg...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.29. 17:39:08

Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, tanácsadói és bizottsági ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@A szerelő: Olyanok ezek a rendszerek,mint az Ember Tragédiája,egyik sem jó,mindegyiknek van hibája!Nincs is valódi kapitalizmus,nincs valódi szocializmus és nincs valódi demokrácia sem,mindegyik rendszernél kilógott a lólábment a bratyizás és mutyizás,voltak nagyon gazdagok és koldúsok!
Az egyetlen elfogadható rendszer az demokrácia illúziója,ha a nép azt hiszi,hogy valóban demokráciában él(mint most pl),holott lópikula van itt,nem demokrácia (kétharmados egypártrendszerrel,muhaha),de még is azt hiszi az egyszerű állampolgár hogy abban él és így megnyugszik hogy micsoda szabadsága van,holott valójában egy rabszolga éhbérért.De a reményt nem veszik el tőle,hogy felkapaszkodhasson,holott ennek a valószínűsége a nullához közelebb van mint az egyhez!
@Kuku: "hosszú távon úgy eltorzítja a piacot"

nem a piacot hanem a verseny szereplőt... aki csak az álami "szakajtó" melegében tud megélni...
@Kuku: de megelőztük Dániát....

nincs meg Neked ez a cikk /tanulmány ami az Eu országokat felsorolta?
"Mértani pontossággal belőtte az 50 százalékos adószintet, amit átlépni csak annak deklarálásával lehet, hogy a munkám után többet kap az állam, mint én."

De hiszen ez már most is így van.

Ugyanis lehet, hogy a pénz 51%-át kézbe kapod, de utána abból, amikor a boltban vásárolsz, 5-27%-os ÁFA csorog vissza állambácsinak.
@Merras: ezt már ragoztuk...

csak az SZJA ról volt szó...

a teljes adótartamban messze EU vezetők vagyunk... 82% volt Dániával első helyen 2-3 éve...

ez most ELVILEG 85% lehet kb és abszulut első hely

de a fekete gazdaság miatt kedvezőbb azért a helyzet GYAKORLATILAG
@I_Isti: "a magyar átlagfizetés usa szerinti adója akár 10% is lehet" Nem kell olyan messze menni. Macedóniában és Bulgáriában szintén 10%. Nem csodálkoznék, ha a szlovák számlák mellett hamarosan megjelennének a bolgár számlák is a magyar kereskedelemben.
@pom pom: A feketegazdaság eleve lehetetlenség,hiszen gazdaság sincs.Hogy lenne tehát fekete?
dolgozatok majmok annyi pénztek ugyse lesz sose mind nekem hahaha
FELHÍVÁS!
Minden mozgássérültnek KÖTELEZŐ OLVASMÁNY!!!! Annak is akinek a családjában, vagy a baráti társaságban van sérült ismerőse, hogy a MEOSZ tudjon segíteni! Innen is mennek a tíz ezres létszámokban mérhető Kormány ellenes "rágalmazó" panaszok az EU-ba! Tudják meg, hogy ez a rabló banda milyen "keresztyénykedő" mialatt, minden réteget el lehetetlenít a kíméletlen törvényeivel és az utcára tesz! Onnan pedig egy másik törvénnyel börtönbe juttat. EZ A FIDESZ-KDNP "keresztyénkedő" Kormány!

IDÉZET:

"Szövetségünk a 2012. január 1. napjától hatályba lépett, a rokkantságii nyugdíj ellátást megszüntető törvény közvetlen és közvetett hátrányaira tekintettel, minden lehetséges törvényes jogi eszközt igénybe kíván venni az érintett emberek érdekeinek védelméhez.
Ennek keretei közt a következő jogi lépések megtételét tervezzük:
- Eljárás kezdeményezése az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosánál annak érdekében, hogy az Országgyűlési Biztos indítson eljárást az Alkotmánybíróságnál annak megállapítására, hogy a törvény absztrakt normasértést valósít meg.
- Csoportos közvetlen eljárás kezdeményezése, konkrét természetes személyek részvételével az Alkotmánybíróságnál a törvény alkotmánysértő voltának megállapítása érdekében,
- Csoportos, közvetlen eljárás kezdeményezése, konkrét természetes személyek részvételével az Európai Emberi Jogi Bíróságnál (Strassburg) annak megállapítása érdekében, hogy a törvény sérti a vagyoni biztonsághoz való emberi jogot,
- Csoportos, közvetlen eljárás kezdeményezése a Magyar Helsinki Bizottság támogatásával és közreműködésével az ENSZ Konvenciónak a szociális biztonságra vonatkozó követelménye megsértésére tekintettel, az ENSZ Monitoring Bizottságánál
- A törvény hatálybalépésével kapcsolatosan keletkezett járulékos hátrányok megszüntetése érdekében jogszabály módosítások kezdeményezése a Magyar Kormánynál.

A nemzetközi jogi lépések megtételéhez, a nemzetközi jogban megfelelő jártassággal rendelkező szervezet, a Magyar Helsinki Bizottság, illetve jártassággal és tapasztalattal rendelkező alkotmányjogász segítségét kívánjuk igénybe venni.
Tekintettel arra, hogy a jogi eljárások egyik része csak természetes személyek közreműködésével indítható meg, így minél magasabb számú érintett ember személyes közreműködés vállalása feltétlen szükséges.
A személyes közreműködést vállaló emberek szíveskedjenek adataikat a hegedus@meosz.hu emailre, vagy levélben a MEOSZ 1032. San Marco u. 76. postacímére dr. Hegedüs Lajosnak címezve mihamarabb, lehetőség szerint legkésőbb 2012. február 15. napjáig elküldeni, mert ezt követően szeretnénk a jogi eljárásokat megkezdeni és ennek érdekében az iratokat benyújtani.
"Talán nincs is mindenki számára igazságos válasz a fentiekre..."

De van. Annyit kell szétosztania az államnak, ammenyi bevétele bejön. Nem a kiadásokhoz kell igazítani a ktgvetést. És nem kell efelesleges dolgokra szavazatvásárló osztogatásokat elkövetni.
@király vagyok: Sikerült jó sokat ellopni valahonnan, buzikám?
@Kivlov: És csökkenthetik nyugodtan a BKV járatok számát is,lévén nincs munkábajáró réteg,és a BKV-t feleannyian használják mint egy éve.Tehát ne az autósokat húzzák már le megint,hanem talán csökkentsék a BKV működésének költségeit drasztikusan!
@lariflari: nem paraszt vagyok hogy dolgozzak köcsög leszophatol geci fizessed az adot rendesen mer véged dicsak
@lariflari: ja ja CSAK AZ VAN...

ez a szerencsénk, a túlélés záloga...
egyébként ha minden kormány minden intézkedése "leérne" akkor nekünk anyni...
@király vagyok: Szóval elloptál egy pár kiló rézkábelt és aknafedelet és most azzal a nyomorult párezreddel királynak érzed magad agyalágyult?Papírkoronád is van két nagy szamárfüllel?
Még mindig nem válaszolt senki arra a hozzászólásomra, amiben felsoroltam a bérre rakódó járulékokat. Melyik részét csökkentenétek?

Enélkül az összes hozzászólás csak hőbörgés, trollkodás. A poszt is.

A magyar adóterhek jelenleg igenis alacsonyak.
Kivéve az ÁFÁt, de évekig azt hallgattuk, hogy a fogyasztásnál kell beszedni az adót, ott nem tudnak csalni mint a jövedelemnél.
@király vagyok:

Csak nem bevezették a putriba a netet?

Na mindegy nem etettjök a trollt....
@ubaldo: buta po:cs vagy...

az ÁFÁnál nem lehet csalni??? minél magasabb annál többet lehet...

Mona Lisa ÁFÁ-ja mond valamit? na jo nem monaliza, de majdnem
De miért is kérdés ez? Miért kérdés a nagy elvonás?
Nagyon egyszerű és a megoldásra példa is van nem is messze Szlovákiában. Érdekes, hogy ezt nem említi a post, hogyan oldották meg, illetve jutottak el az euróig?!

Magyarország túl sokat költ szociális kiadásokra az adóbevételek, járulékbevételek tekintetében. Ennek legnagyobb eleme a nyugdíj. Az átlagnyugdíj ma nyolcvan-x ezer forint körül van. És ezt csak tetézi, hogy évről évre az adóbevételek, járulékbevételek nem növekednek ennyire. Miközben a versenyszektor, a nettó befizetők jövedelme szinte nem emelkedik, addig a nyugdíjak idén pl. 4,2 %-al emelkednek. Százezrek visznek haza kevesebbet, mint egy átlagos nyugdíjas. Ez nonszensz, a fejlett világban nincs így.

Ennek oka is egyszerű. Már Horn tudta, hogy a nyugdíjasok nyerik meg a választást. Orbán 1998-ban még valamennyire racionálisan nem rontott a helyzeten, sőt. Aztán Medgyessy és Gyurcsány keményen felismerték, hogy itt a nyugdíjasoknak osztogatni kell. 2002-től vált az ország legfontosabb kérdésévé a nyugdíj, az emelés a 13. nyugdíj, sőt 14. nyugdíj ígérete (by Orbán Viktor). Én nem volt megállás. Mára ott tartunk, hogy a nyugdíjasok a néhány ezer álrokkant nyugdíj eltörlése mellett nem vesznek részt a válság nehézségeiben, annyira, mint a gyerekeket nevelő, adózó polgárok. Orbán definiálható egyetlen bázisa a nyugdíjasok mára. Ezért számos kedvezményt kaptak 2010-óta is pl. a nők kedvezményes nyugdíjaztatása. Egészen elképesztő módon a válság és a fenntarthatatlan államháztartás ellenére valamiféle Kádár-lakat őrzi a nyugdíjasok utazási kedvezményeit! Már beszéltem a 4,2%-os nyugdíjemelésről, miközben a gazdasági visszaesés várható.

A mai folyamatok végeredménye a matematika törvényei szerint az lesz, hogy 50 év múlva a nyugdíjasok vezetik majd a buszt, műtik meg magukat, aszfaltozzák az utakat...

Mindezért mégsem Orbánok, Gyurcsányok a felelősek, hanem a választópolgárok és azon belül is a legnagyobb választói aktivitással rendelkező nyugdíjasok. Ezek többsége az alapján dönt, hogy ki ígér többet.
Mostani hír, a fővárosban útdíjat vezetnének be.

Tervezett díj 10.000 Ft lenne havaonta.

Viszont a magas díj és a közfelháborodás miatt azzal számolnak, hogy kb. csak 50% fogja befizetni.

És megint itt vagyunk nem azt mondják, hogy 4.000 de mindeki fizet, mint a katonatiszt, hanem 10.000 de legfeljebb a fele nem fizet.

Jól gondolja az, aki szerint az orszgáunknak vége. Mégiscsak jó lenne egy áalmcsőd, mert tiszte helyzetet teremtene végre, illetve fel lehetne koncolni a politikusokat végre, csak feszültség levezetés képpen.
@Doubledecker: nagyon jó kép van a cikkben...

egyébként szerintem az utolsó csapást akarják mérni a gazdaságra...
a zautósok fizessék meg a buszok költségeit is? vicc... hüje aki kocsit tart...

index.hu/belfold/budapest/2012/01/30/havi_10_ezer_forintos_utdij_budapesten/
@pom pom:
"buta po:cs vagy..."
Mondja az, aki egy ö betűt sem tud begépelni.

"évekig azt hallgattuk, hogy a fogyasztásnál kell beszedni az adót, ott nem tudnak csalni mint a jövedelemnél"
Ha nem értetted meg, hogy itt mások véleményét idéztem, korlátoltabb vagy mint gondolom, pedig hidd el nem tettem magasra a mércét.

Egyébként a te általad említett áfacsalási mód (hamis visszaigénylések) akkor is menne, ha 10% lenne az áfakulcs, de a normál fogyasztásban nehéz kikerülni, mert villanyszámlát, kiló kenyeret nem fogsz szlovák számlával megkapni.
Az áfa tömegét bizony befizetik a magasabb, 27%-os kulccsal is.
Olyan ez mint a jövedéki adó, néhányan a határ mellett átjárnak tankolni, de a tömeg bizony itthon fizet.
@tcom: Mikor én ezt a minap felvetettem,hogy nem normális hogy egy nyugdíjas 200-250 nettót kap,míg egy dolgozó jó ha 100 ezer nettót hazavisz,akkor lenáciztak.
A nyugdjíasok ebben az országban jelenleg olyanok,mint Inidiában a szent állat, a tehén!
Ők a szavazóbázisa minden kormánynak.
Sajnos ők azok is,akik bevarrják a kispárnákba a megtakarításokat,melyek csak akkor forognak vissza a gazdaságba ha egy romabanda kifosztja őket!Máskülönben nem.
És a minap mondja nekem egy nyugdíjas,akinek 250 ezer nettó nyugdíja van,hogy ezek a rohadtak(fidesz) nem emelik a nyugdíját!
Hát tényleg bassza meg.
Most kaptak emelést,amit a dolgozó rétegtől vettek el,így megint csökken a nettó fizetés!
Csak hogy ez így sokáig nem fog menni,mint ahogy a postás sem fog menni a nyugdíjjal.
@pom pom:

AZ a vicc, hogy ezek nem tervezetten tesznek tönkre mindent, hanem csak így sikerül.

Szerintem is komoly csapás lenne a gazdaságra, de mintha ez őket nem nagyon érdekelné.

Le lehet mondani az autózásról Budapesten, ha muszáj, de mi van ha vidékre akarok menni a rokonokhoz, kirándulni ilyesmi.

Arról nem is beszélve,m hogy megint irdatalna szarok az utak. Útdíjat útra kellene költeni, talán?????

Az autosok fizesenek a szar BKV-ért????? :D :D

Mondjuk tuti átnyomják, de akkor tényleg fel kell pörgetni a Szlovákába való menekülés lehetőségét.

Ez az intézkedés is azt igazolja, amiről a cikk szól, benne vagyunk egy adó spirálban, a gazdasági teljesítmény fokozatosan romlik, újabb adók, gyorsabb összeomlás.

Ide vezetett az elmúlt 21 év....
@Doubledecker: A legközelebbi ötletük akár az is lehet,hogy minden lakást államosítsanak,majd a lakók visszabérelhetik a saját tulajdonukat havi 50 ezerért!
Ámen!
@tcom:
így van.
Pl. a nyugdíjasok szent tehenéhez és az egészségügyhöz sem mernek hozzányúlni.
Aki életében nem fizetett tb járulékot, mi a fenéért kapja ugyanazt a szolgáltatást, mint aki tisztességesen fizet?
Max. életmentés, aztán mehetne haza megdögleni.
@Doubledecker: Ebben az a legnagyobb csavar,hogy azoknak akiknek fizetünk/tartozunk (állam kötvényvásárlók ) a saját honfitársaiktól veszik el a piacokat(UPC,mobilcégek,multik).
Ezen már külön bruhaha...
@ubaldo: És kurvára agresszívak,ne feledd!Simán kettéharapja a torkodat ha nem mérsz neki vérnyomást,vagy nem elemzel húgyot!
Szóval csak óvatosan velük!:)
@pom pom: "de a fekete gazdaság miatt kedvezőbb azért a helyzet GYAKORLATILAG "

Vagy nem. Amikor bevezették az áfát, akkor az volt a módi, hogy ha számla nélkül kértél valamit, akkor olcsóbb, általában féláfa. Ma a tisztelt vállalkozói réteg ilyenkor köszöni szépen, és zsebre vágja az egészet, a vevőnek ettől nem lesz olcsóbb, vagy csak pár %-kal
@Doubledecker: azért a feketegazdaságban még végtelen tartalékok vannak...

az 50 éves 50 liter/100km t fogyasztó ikaruszos bkv színvonalhoz autósként SOHA nem fogok adni egy fillért se... a kocsim 3-5 litert eszik

sose szállok ezekre a szarokra... élni akarok...

viszont korlátlan lehetőségek vannak az üres buszsávokban (kismotor, bicaj)

(szerintem) minden lámpaoszlopon politikus fog lógni jövő tavasszal, de ezúttal nem plakáton...
@newtehen: :)))))))) ja ja

de az állami terhek csökkenek vele:) szóval az adómutató ettől kisebb:)

mindegy kib@szta át a rohat mafia szövetség fides politikusokat... a végeredmény az...
@ubaldo: :))))

ok ok bocs. szeméjeskedtem

be is mutatkozom: dr. Pom Pom vagyok adódoktorszakértő

minél nagyobb az ÁFA annál többen csalnak vele...

hidd el... a túrórudi áfát beszedik, de a kamionét nem... enyni...

sok túrórudit kell fogyasztani egy kamion értékéig...
@lariflari:

Ez az ötlet már felmerült, ingatlan adónak hívják.

Zuglóban már lesz is idén.

PErsze még kevesen tudják, mert nem hirdetik nagy palkátokon, szimplán csak fent van az önkormányzat honlapján.....

@pom pom:

Milyen autó az, ami ilyen keveset fogyaszt, az enyém jobban szereti a 10-12 litert városban, igaz a lábam is nagy.......

Amúgy én kifizetném a pénzt, ha ezért cserébe ingyen használhatnám a BKV-t.

Nekem mostanában is sokszor dilemma, hogy a belvárosba nem érdemes kocsival menni, de BKV_-val sokkal drágább....
@Doubledecker: én a hungárián belüli körben motorozok

amíg nincs rendszám robogón addig lehet repeszteni a piroson és a buszsávokon át... gyaloglóutcában bárhol
Én a következőképpen csökkenteném az állami kiadásokat hatásosan:

1-Azonnal bevezetném az EGYENNYUGDÍJAT!!!Minden nyugdíjasnak ugyanannyi nyugdíjat adnék,függetlenül attól,hogy ki s mi volt aktív korában,tanult vagy sem,teljesen lényegtelen!Onnantól kezdve hogy nyugdíjas lett,egyforma mindegyik ember,mint ahogy gyerek és gyerek közt sincs különbség!Amíg aktív dolgozó volt,élvezhette a tanulmányai/magasabb posztja előnyeit bőségesen,miután nyugjdías lett,nem profitál az állam belőle semmit!
2-Azonnal visszaállítanám a vizitdíjat és meghagynám a kórházaknak,rendelőknek!
3-Azonnal megfelezném a BKV járatokat,mivel a munkába járók száma is drasztikusan csökkent egy év leforgása alatt,tehát indokolatlan ekkora BKV appartátus fenntartása!
4-Mindenféle utazási kedvezményt azonnal beszüntetnék!
5-Befognám a rabokat utakat és hidakat építeni,vagy valamiféle termelő munkára,de mindenképp önellátásra kellene berendezkedni az összes BV-nek!
6-Felvetném a világsajtónak a szomorú tényt,miszerint minél jobban nyomorgatják a keleteurópai országokat,annál nagyobb piacokat veszínetenek a fogyasztás visszaesésével más cégeik,mindemellett még meg is utáltatják magukat!

Hirtelen ennyi!
@tcom: hülyeségeket írsz, nyilván azért, mert te nem vagy kisnyugdíjas. Azok élnek a legszarabbul. Egyébként a nyugdíjasok többsége járulékban bőven befizette már azt, amit nyugdíjként visszakap. Sokan meg meg sem érik a nyugdíjaskort - a korhatár emelése miatt egyre többen lesznek ilyenek - , azok járuléka állambácsié lesz. Az meg teljesen normális, hogy mindenki arra szavaz, akitől jobb sorsra számít.
@pom pom:

"t repeszteni a piroson"

Ezzel azért vigyázz, mert mostanába ha zöldem van átolom ezerrel a gépet, ezért vettem Volvot, mert nekem biztonságos...... :D

Gondolkodom én is valami alternatív dolgon. Ki tudom fizetni az üzemanyagot, de részben pazarlás. Munkahelyemre is kocsival járok, pedig csak 1.5 km.

De itt jön a csavar, ha 10.000 Ft-os útdíjat kell fiezteni, még inkább fogom használni a kocsit, hiszen ha fizetek érte miért ne használnám.

Vagy esetleg az útdíjhoz tényleg járjon BKV bérlet is.....
@pom pom: pont neked kell akkor fizetni a legtöbbet. az én autóim 14 és 13 litert fogyasztanak, szóval én már bőven fizettem a költségvetésbe.
@lariflari:

Az a baj, hogy a kommonizmust egyszer már kipróbáltuk és megbukott.

Érthetőek a felvetésied.

De az emberek nem egyenlőek, legalábbis abban a tekintetben semmiképpen, hogy mennyit tettek a közösbe.
@laci_52: Én rengeteg nyugdíjast ismerek,és elmesélem neked hogy,az átlag feletti színvonalon él mindegyik!
10 nyugdíjasból 1 él nyomorultul.
@laci_52:
"Egyébként a nyugdíjasok többsége járulékban bőven befizette már azt, amit nyugdíjként visszakap."

Ugye ezt viccnek szántad?
@Doubledecker: Amíg dolgoznak és az állam profitál belőlük,addig valóban így van.
De gyerek és gyerek közt van különbség?Nincs!Tehát nyugdíjas és nyugdíjas közt sem kéne hogy legyen!
@röhögő: ez elég kemény, remélem kapunk mellé bkv bérletet
Mi az hogy 50 % feletti adó tartalom csak annak a deklarálásával lehet, hogy akkor az állam bácsi több zsét kap mint én? A nagy tömegből mennyien tudnak számolni? És ha esetleg utána számolnak akkor mi van? Fölmond a nép aztán duzzogva otthon marad?

Az adót nyilván addig fogják emelni amíg a megemelt adókulcs az adóbevétel növekedését eredményezi. Ha ez a határ a jövedelem adónál 60% vagy 70% lesz akkor annyi. Ha az egyik fronton pl. a jövedelemadó oldalán elérik ezt a pontot, akkor jönnek a "rendkívüli" válságadók, vagyonadók, ingatlanadók, úthasználati díjak, jövedéki adó emelések meg a többi hasonló faszság, mint ahogy ez látható is. Szerintem nem szabad alábecsülni a kormány bátorságát, azzal hogy ezt "nem merik megtenni". Nem e? Schimán :-) Ennél sokkal durvábbakat is meg mernek tenni, csak annyit kell mondani hogy ez meg az kell, hogy csökkentsük az adósságot, meg megőrizzük a függetlenséget (:-) aztán a nép máris elvisel bármit. Ha holnaptól bevezetnék a jegyrendszert, és felnyomnák a benzinárat duplájára, akkor se lenne semmi, mert az emberek többségének a saját nyomorult élete és biztonsága sokkal fontosabb mint a közösség jövője. És ezt nagyon jól tudják "odafent" is ..
@ubaldo: Mindegyiknek ez a mottója,már ismerem őket,eleget hallgattam hogy ők mennyire kurva sokat fizettek míg dolgoztak!
@lariflari: szeretnél te anyi pészt mind nekem van papirkorona hülyegádzso te a burgerkigbe jársz dik
@lariflari:

A nagy gong az átlagnyugdíjjal van, illetve, hogy a nyugdíjjárulékból nem folyik be elég pénz, ezért ellopott magánnyugdíjpénzekből, adóbevételekből kell kipótolni a hiányzó néhány száz milliárdot.
Nem véletlen, hogy a hozzánk hasonló országokban fele ennyi az átlagnyugdíj. Persze sokat segítene, ha mondjuk a 100ezer Ft feletti nyugdíjak nem emelkednének, de a politika tudja, hogy a nyugdíjasokkal játszani nem lehet, különben oda a hatalom.
@lariflari:

Van aki, 20 év útán megy nyugdíjba, van aki 45 év útán.

Magyarországon van öregségi nyugdíj is, ami azt hiszem alanyi jogon jár. Leginkább kormos tapancsú barátainknak.

Értem afelvetésed, de ezek a dolgok megszűntetik a motivációt.

Inkább azt mondom, a különbségeket kellene mérsékelni.

De az egészségügyi kérdésben egyet értek, aki nem vizet, azt ha kell bikázzuk be, oszt jónapot.

A baj persze az, hoyg hogyan különbözteted meg, hogy valaki valóban rászorul, vagy csak kihasználja a rendszert.

Mert azért el kell ismerni, hogy van aki szeretne dolgozni, de tényleg nem tud....
@NYJetsTD: "lassanként a diploma hamisítás is.."

Igazad van. Van olyan (államilag erősen preferált) egyetem, ami lényegében diploma gyárként üzemel. Hülyének is tartom magamat, hogy két diplomát is végigbrusztoltam, a helyett, hogy az Ecserin vettem volna.
@tcom: Erre azért az is közrejátszik,hogy a dolgozó réteg 90%-a úgy van vele,hogy ő maga sosem lesz nyugdíjas,mivel addigra már vagy nem lesz olyan hogy nyugdíj,vagy nem éli meg a nyugdíjt mert felfordul idő előtt.Ebből a megfontolásból pedig igazságtalannak tartja az egész rendszert és nem fizet ha módjában áll!
Továbbá a leglényegesebb momentum!

-Felvetném a világsajtónak a szomorú tényt,miszerint minél jobban nyomorgatják a keleteurópai országokat,annál nagyobb piacokat veszínetenek a fogyasztás visszaesésével más cégeik,mindemellett még meg is utáltatják magukat!
Saját magukat szopatják a sanyargatással!

Megoldódna a válság azonnal,ha minden ország adósságának 50%-át leírnák a retekbe!
Milton Friedman megmondta: “In the long run government will spend whatever the tax system will raise, plus as much more as it can get away with.” Azaz a kormány annyit költ, amennyi bevételt az adóztatással be tud szedni, plusz még annyival többet, ameddig seggbe nem rúgjuk érte.
Ha megtehetik, hogy elveszik a nyugdíjpénztár megtakarításainkat, akkor elköltik azt is. Ha lenyeljük, hogy újabb és újabb adónemeket találjanak ki, akkor megteszik. Ha hagyjuk nekik, hogy sok %-os GDP arányos hiányt csináljanak, és sorra vegyék fel a hiteleket, akkor úgy is lesz. Minél több pénz felett rendelkezhetnek ők, annál nagyobb a hatalmuk felettünk, és annál jobban tudnak további pénzeket legombolni rólunk.
Magyarázat meg mindig lesz, hogy ez most éppen miért szükséges, sőt akár arról is, hogy miért járunk jobban azzal, ha ők költik el helyettünk a pénzünket.
és a nálam maradó 50-ből áfa, jövedéki stb. -

jó ha 25-33 marad az enyém
@lariflari:
Pedig csak annyi kéne hozzá, hogy azt mondják az országok, hogy lószart ér a pénz amit adtatok hitelbe, nincs is mögötte semmi, még kinyomtatva sincs, csak digitális szám egy digitális bankszámlán, aminek az az egyetlen fedezete, hogy mi fölvettük hitelbe. Szóval szarért szart, és a pl. dollárnak máris annyi lenne.. De hogy ez elkerülhető legyen, ott a nagy hadsereg, mielőtt bárki is ugrálna :-)
@Avatar: Én 43 éve azt hallom,hogy zörögnek a csontvázak a szekrényben(fidesz) és sűllyed a hajó,meg kell húzni a nadrágszíjat( MSZP),jó a paprikás krumpli is ha jól meg van főzve( Kádár elvtárs)és még sorolhatnánk a sok szállóigét.....
Szerinted még elhiszem,hogy mindez igaz?
@lariflari: "jobban nyomorgatják a keleteurópai országokat"

agyatlanság zombirka beszéd...

"Megoldódna a válság azonnal,ha minden ország adósságának 50%-át leírnák a retekbe! "

a lóf@szt oldódna meg !

a haverjaid a fidesznyikek (korábban mszmp kb) többet lopnak FOLYAMATOSAN mint amit a rabszolgák dolgozni bírnak...
@lariflari: a szarban vagyunk az igaz... érdekes ők meg vígan vadászgatnak és utazgatnak egzotikus hejekre...

neked meg várnod kell.... de már nem sokat a kánaaánt az elől állók már látják... már félúton vagy... most fordulnál vissza? még egy kicsit rossz lesz, de aztán nagyon jooo...
@pom pom: Akkor lőjjék le Brüsszelből őket,azt annyi!
@pom pom: DDDDD
Nénikéd!
Az várjon!:)
Engem már nagyon nehéz megvezni ilyen baromságokkal!
@lariflari: nem fogják hejetted... Neked kell szeméjesen fellógatnod a mafia szervezet vezetőit... a szabadságod nem aggyák ingyé....

uff én beszéltem az apacsok kirája, dr. Pom Pom
Amerika kapitány kéne ide hogy rendet tegyen!
@lariflari: mégis birka mód otthon ülsz és várod az újabb bikacsököt...

nemhogy a köteleket fonnád... szerintem a jövő tavaszt már nem érik meg a nertársak...

kívánom is nekik... UFF dr. Pom Pom
@lariflari: "Én rengeteg nyugdíjast ismerek,és elmesélem neked hogy,az átlag feletti színvonalon él mindegyik!"

Nézzél körül inkább vidéken és olvassál újságot. Minden télen sok idős ember megfagy a saját házában, mert nincs pénze tüzelőre.
Szerintem, akkor már (még!) érdemes lenne az 1550 milliárd forintos SZJA bevételen túl ezt a néhány „apró” tételt is hozzászámítani az állami költségvetés bevételeiből:

102 milliárd (10 200 forint/fő) lakossági illetékek

898 milliárd (89 900 forint/fő) jövedéki adó

2697 milliárd (269 700 forint/fő) ÁFA „valamennyicske része”

33 milliárd (3 300 forint/fő) bírságok(!!!) (Persze „csak” az a rész, amit magánszemélyek fizetnek: pl. adóbírság, parkolási bírság, gyorshajtási bírság…)

(Forrás: www.parlament.hu/irom39/04365/04365.pdf 78. oldal)
@pom pom:
Szabad vagyok,ez nem motiváció.
Nekem nem akkora érdekem ilyennel szennyezni magam,mint annak,akik az alvilág urai!
Én csak egy egyszerű állampolgár vagyok!
Míg nem lőnek rám,addig leszarom milyen adókat találnak ki,legfeljebb nem fizetem be azt annyi!
@Zka: majd integetek a mercimből kiscsira mikor a lukas gatyádba átmész az utton elötem majom de lehet az audimbol integetek neked hany házadvan more?
@pom pom:

Sajnso nincs igayad, itt nem lesz forradalom, pedig nagyon kellene.

Már csak azért is, hogy a következő csapat, lássa meddig az addig.

Másrészt, ha forradalom lenne is, az nem teremtene több pénzt, viszont több követelőzőt igen.

Még jobban szűkíteni kellene a kiadási oldalt, de nem ezt teszik.....

Mert ezek a faszok az adóemelést nem hívják megszorításnak, csak a kiadási oldal lefaragását.

Mondjuk érthető adóemelés 2.7 millió embert érint, kiadáscsökkentés a többit....

Sose lesz itt jó világ.
@pom pom: A megfagyás és éhenhalás nem riaszt,majd ellopom tőled, vagy Rogán spájzából a kolbászt meg ami kell!Egy ponton túl már úgy is felülírja a korgó gyomor az összes elbaszott törvényüket,elhiszed e?
Az adókat és egyéb baromságot mint szabadság(szabad vagy bazzeg,oda mész ahova akarsz!) ezek nem motivációk,ilyen dolgok csak a hülyéket motiválnak!
@király vagyok: hülye fasz 10 éves 80as IQjú trollnak nézel ki, de folytasd, ha gondolod.
@laci_52:
a környékünkön is volt ilyen. megfagyott szegény nyugdíjas, a párnája alatt meg találtak néhány százezer forintot.
@Doubledecker: "itt nem lesz forradalom, pedig nagyon kellene"

forradalomnak én se hívnám, de az extázis és a kielégülés érzés miatt a fides vezetők LÓGNI FOGNAK (ez kívánság + jóslat/vélemény)

mijen más megoldását lácc egy erkölcsi válságnak?

a magyarok 98%-a tisztességes életet akar és becsületes életet...
és most a senkiházi bitang 2% emberek uralma van... mégis...

ezt hogyan tudod másképp "feloldani"?
@ubaldo:

Nyugdíjasokról picit:

Nagymamaám nyugdíja 68.000 Ft

Édesapámé: 175.000 Ft (63 évesen ment nyugdíjba)

Van egy bm-es munkatársam 55 éves az nyugdíja a csökkenés útán még mindig 200.000 Ft fölött van.

Elég nagy aránytalanságok vannak.

Tényleg lehetne sávosan emelni, meg kicsit csökkenteni az egyenlőtlenségeket, tetejét megnyesni, az alját kicsit megtolni.
@ubaldo: Nekem az anyósom ilyen. Ül a kályha mellett, amibe begyújtottam, és mellé odakészítettem egy napra való tüzelőt. Megvárja amíg leég, majd nagyon látványosan elkezd fázni, de inkább levágatja a kezét, mint hogy az előre odakészített tüzelőből egy darabot is rárakjon!
@Doubledecker:
Vagyis mivel a te rokonaid alacsony nyugdíjat kapnak, ezért azokat emeljék meg, a magasakat pedig csökkentsék.
Okos.
@pom pom:

Te én is szertném ezt a scenáriót, de nem látom realitását, pedig nagyon kellene valami megtisztulási folyamat.

Végre olyan politika kellene, ami nem hazugságokra épít.

Viszont én nem látok olyan politikai pártot, aki ki merné mondai azokat az alapvető igazságokat, amiket itt is tárgyalunk. Pedig lenne még mit.
@ubaldo:

Nem ezt mondtam apám nyugdíja szerintem tök rendben van, sőt talán még ez is sok lehet, miközben egyesek 100.000 Ft alatt keresnek, illetve a dolgozók 50%.

Csak azat akartam érzékeltetni, hoyg elég nagy a szórás a nyugdíj fronton.
@Doubledecker: "én nem látok olyan politikai pártot"

igen mert ez paradoxon... a kontraszelektív gátlástalan rabló PÁRT TÖRVÉNY és a fekete párt "piac" miatt minden politikus csaló rabló hazug stb...

onnan ne várj semmi jót ! azok velejükig zűllöt sz@remberek

minden politikus KUKA !
@Doubledecker: "Tényleg lehetne sávosan emelni, meg kicsit csökkenteni az egyenlőtlenségeket"

Ebben van igazság, de sohasem fog megvalósulni, ugyanis maguk a döntéshozók tudják, hogy ők nem lesznek kisnyugdíjasok. Saját magukkal b*nának ki?
@ubaldo: "Aki életében nem fizetett tb járulékot, mi a fenéért kapja ugyanazt a szolgáltatást, mint aki tisztességesen fizet?
Max. életmentés, aztán mehetne haza megdögleni"
Ubaldó, a TB jarulékot minden embernek ki kell fizetni maga után, még akkor is ha munkanélküli! Valaki megvásárolja neki a jogosultságot, ha jövedelemmel nem rendelkezik a hozzátartozójának kell minden hónaban sárga csekken. Már volt arra példa, hogy meg kellett műteni valakit, aki munkanélküli státuszban volt, de nem járt a Teve utcában, az Egészségbiztosítási Pénztárnál, ez ügyben az operáció előtt, így, bár nem rendelkezett jövedelemmel, ki kellett fizetnie a műtéti költségeket!
A hozzád hasonló gondolkodású emberek, nem csak virtuálisan küldenek embereket halálba, hanem valóban megteszik! Egy 55 éves férfi, akinek a nyugellátását megvonták a kormány intézkedései miatt, a Veszprémi Nyugdíjbiztosító ügyfélszolgálatán szúrta magát szíven!
Egy ilyen alacsony egy főre jutó nemzeti jövedelemmel rendelkező ország esetében, mint Magyarország, a jómódúak számára kedvező, "perverz" újraelosztás kiszámíthatalan társadalmi feszültségeket fog eredményezni az elkövetkező években.
egyelőre a "terveim" (jóslataim) szerint mennek a dolgok...
a múltheti tavaszi hangulatba mint a zagyalágyultra néztek rám a többiek
akkor tettem fel a téli gumit... mondtam nyugi lesz még KUTYÁRA DÉR
szóval jön a tél tábornok, megtizedeli a kubatov listát (nyugger hadakat)
és ott van még az éhség is... hm nagyot fog FOGYNI a fides tábor...
ezt egyelőre a nagy májusi árvíz elviszi nemzetmentő hangulatba...

(nagyon) hideg tél, nagyon forró tavasz... ezt lehűti az olvadó víz...

aztán majd karácsonytól újra indul a buli...

sűrű év lesz... még egy előrehozott választás is... hm hm
@Brix:
Oh, szív szakadj meg!

Biztos szívtelen vagyok, de az én gonosz lelkem akkor is azt tartaná normálisnak, hogy a hozzám hasonló járulékfizetők részesüljenek az egyre alacsonyabb szintű ellátásból, a csaló, lusta réteg pedig nyugodtan megdögölhet.
@Zka: hahaha majd jöhetel hozzám ásni kapálni csira asz megfizetlek de hitelt is adok jó kamatra 10 éves annyi a legifjab borom a pincémbe
@Kuku: Kuku 2012.01.30. 01:58:06
@NYJetsTD:
Nem baj, készülök egyszer írni erről is, majd aznap este... :)

Kíváncsian várom... bár szerintem ez is csak egy szelete (gépek vs. emberek) a következő évek problémáinak. Nem tudjuk, mi lesz a nemzetek, államok törekvése? Lesz-e Európai Egyesült Államok? Mit gondol majd a jövőről a ma még gyerek facebook, Mc'Donalds nemzedék? Ázsia milyen mértékben taszítja válságba Európát?
Szóval göröngyös esztendők elé nézünk...

@TrueY: ...és mivel nincs ezek az emberek mögött valódi tudás, nagyjából a felük azonnal a munkanélküliek csoportját erősíti...

@lariflari: azért messze nem fedi a valóságot, hogy a nyugdíjasok jól élnek. Tudom, ezt most sikk mondani, de a nagy részük bizony csak alapszinten vegetál. Természetesen vannak köztük is, akik vagyonosak, házuk, megtakarításuk van, de ez inkább erény, hiszen így van legalább némi kis esély, hogy az utánuk jövő nemzedék örököl valamit...
@ubaldo:"a környékünkön is volt ilyen. megfagyott szegény nyugdíjas, a párnája alatt meg találtak néhány százezer forintot."

Ezek már inkább a korral illetve a berögződéssel járó problémák, nincs a nyugdíj nagyságához közük.
Az adómértéket egyelőre "muszály" fenntartani, mert kell a bevétel.

De ilyen magas adómérték fenntartásához sokkal demokratikusabb viszonyokat kellene bevezetni - több beleszólást a beszedésbe, és főleg a felhasználásába - hogy ez a nép számára elfogadható legyen.

Nem véletlenül az az uralkodó álláspont hogy "Minek fizessek adót, azért hogy azt is csak ellopják?"

Amíg nem lesz a jelenleginél sokkal több beleszólás a felhasználásba, addig ez nem fog tudni megváltozni.

Én pl. híve lennék az ingatlanadó bevezetésének (minden ingatlanra kiterjedő, az ingatlan értékével de inkább a telek értékével arányosan), de csak akkor, ha az így kivetett adó felhasználását közvetlenül irányíthatnám (mint az 1%).

Az biztos, hogy az első pár évben csak a mi utcánk kátyúmentesítésére, felújítására engedném felhasználni.
@NYJetsTD: "...és mivel nincs ezek az emberek mögött valódi tudás, nagyjából a felük azonnal a munkanélküliek csoportját erősíti..."

Ezért kell elmenni politikusnak! Ott mindegy hogyan szerezted a papírjaidat! ;)
@lariflari: Hja, ismerem a sztorit. A probléma csupán annyi, hogy a kormánynál lévők mindig a lakosság nadrágszíját húzzák meg, sosem a sajátjukat. És valahogy mindig van pénz arra, hogy kimentsék azt az adósságkupacot (Malév, Bkv, stb) amit sok év alatt szorgosan összehoztak. Pedig ha egyszer hagynák végre rendesen csődbe menni ezeket, és az állam kivonulna azokról a területekről, ahol már többször egymás után látványosan kudarcot vallott, akkor talán lenne hely a piacon olyan szolgáltatások számára, amik képesek finanszírozni magukat az igénybe vevők befizetéseiből.
@tcom: Gratulálok, szerintem a lényegét fogtad meg a kérdésnek. Egy másik durva példa a nyugdíjak kapcsán. Amikor a 2008-as válság idején a reálbérek óriásit estek a nyugdíjak esetében valahogy ez az opció szóba sem került.
@NYJetsTD: Javaslom nézzél meg egy Ferge Zsuzsa tanulmányt, hogy mekkora a szegénység (mondjuk létminimum alatt élők) aránya a 18 év alatti és a nyugdíjas korosztályban. Garantálom, hogy meg fogsz lepődni. De ha nem akarsz utána nézni: többszöröse a gyerekek között...
Ha pedig valaki a nyugdíj témában nem csak a szokásos közhelyek szerint szeretne tájékozódni, javasolnám a témában szerintem legjobb cikket (2009-es egyébként): www.portfolio.hu/befektetesi_alapok/nyugdij/a_jarulekfizetok_lazadasa_elott_par_oraval.121189.html
@kereso: ezt most ugye te sem gondolod komolyan? Egy sohasem dolgozó, koránál fogva vagyont gyűjteni is képtelen gyereket összehasonlítani egy egész életét végig robotoló emberrel? Aki esetleg megteremtett annak feltételét, hogy egyáltalán lehetőséged legyen ilyen csúsztatást leírni?

A problémát már ezerszer kiveséztük, a legegyszerűbb lenne ha a tényleg visszataszítóan magas nyugdíjakat visszavágnák, de a komplett nyugdíjas társadalmat büntetni nevetséges.

A közlekedés ingyenességével kapcsolatban ugyanez a helyzet. 80 éves kor után illetve 80 ezer forintos nyugdíj alatt nem kellene fizetni, ezeken kívül mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznának. Talán ezzel lehetne a kecskét is jóllakatni, meg talán maradna a káposztából is...

De tulajdonképpen mindegy, mi itt merre osztjuk az észt, mert a mindenkori aktuális hatalom sohasem nyugdíjasokat lát bennük, hanem egyre növekvő szavazó tábort, ezért szinte biztosan nem nyúlnak a témához...
@NYJetsTD: Javaslom neked is olvasásra ezt a cikket, ugyanis nagyon sok esetben ez nem áll fent: "egy egész életét végig robotoló emberrel": www.portfolio.hu/befektetesi_alapok/nyugdij/a_jarulekfizetok_lazadasa_elott_par_oraval.121189.html

Idézet a cikkből: "Széles körben elterjedt, hogy a nyugdíjasok sokat dolgoztak, azonban alig 490 ezernek van 40 évnél hosszabb szolgálati ideje, ami a 3 millió nyugdíjasnak kevesebb, mint egy hatoda. A szolgálati időről tudni kell, hogy nem a teljes munkával és adófizetéssel töltött éveket jelenti, hanem a mai nyugdíjasoknál beleszámít ebbe a tanulás egy részének az ideje, sorkatonai szolgálat, a munkanélküliséggel eltöltött idő."

Egyébként, hogy nem levegőbe beszélek a szüleim 6 gyermeket neveltek és nyugdíjasok, nekem 4 gyermekem van. A problémák mindegyik felét személyes oldalról is ismerem.

Társadalmi méretekben az elmúlt évek megszorításaiból mindig is a nyugdíjastábor kellett, hogy a legkevesebbet vállaljon amiatt, amit te is írsz: "mert a mindenkori aktuális hatalom sohasem nyugdíjasokat lát bennük, hanem egyre növekvő szavazó tábort, ezért szinte biztosan nem nyúlnak a témához..."

Én sem gondolom, hogy bárkit büntetni kellene, csak annyi lenne a szerény javaslatom, hogy a terhek vállalásában mindenki vegyen részt.
@NYJetsTD: "Egy sohasem dolgozó, koránál fogva vagyont gyűjteni is képtelen gyereket összehasonlítani egy egész életét végig robotoló emberrel? "

Egyébként te csúsztatsz. Szó sincs itt vagyoni helyzetről. Csak az egy főre eső jövedelemről beszélünk.

Ha a vagyont is számítanánk úgy természetesen még nagyobb lenne a különbség az idősebbek javára, de ott teljesen igazad van, azt itt nem kell figyelembe venni, hiszen azt egy élet alatt gyűjtötte össze.
@kereso: Nem hiszem, hogy túl nagy különbség lenne köztünk a helyzet megítélésében, talán csak annyi, hogy én nem gondolom, hogy egyetlen társadalmi csoport, jelesül a nyugdíjasok nyakába kellene varrni a problémákat.
Nem ők tehetnek róla, hogy az orvostudomány jelenlegi állása lehetővé teszi a hosszabb életet.
Nem ők tehetnek róla, hogy a ma fiataljai közel sem mernek bevállalni több gyermeket. (joggal)
Nem ők tehetnek róla, hogy a politika folyamatosan felhasználja őket. Kihasználja tehetetlenségi erejüket, mivel munkát, ezáltal plusz jövedelmet már nehezen tudnak generálni, ezért pár százalék nyugdíjemeléssel kegyeikben tud járni.
@kereso: Ami a számokat illeti. Abszolút felháborító, hogy a három millió nyugdíjas hatoda dolgozta le csak a negyven évet. Mindenki tudja, hogy a 780 ezer úgynevezett rokkantnyugdíjas és 225 ezer megváltozott munkaképességű, egyéb rokkant teljesen valótlan élethelyzetet takar. Falvak, kisvárosok százaiban ment a mutyi leszázalékolás. De könyörgöm, ne törjünk mindenki felett pálcát, hanem várjuk meg a vizsgálatok lefolytatását és utána levonhatjuk a konzekvenciákat.
"Egyébként te csúsztatsz. Szó sincs itt vagyoni helyzetről. Csak az egy főre eső jövedelemről beszélünk. "
Csak ismételni tudnám magam, erről nem a ma nyugdíjasa tehet.
"Én sem gondolom, hogy bárkit büntetni kellene, csak annyi lenne a szerény javaslatom, hogy a terhek vállalásában mindenki vegyen részt."
Maximálisan egyetértek, de azon kitétellel, hogy mivel az állam a legnagyobb pénzszóró, előbb legyen TELJES átláthatóság a közpénzek felhasználásában. Utána jöhetnek csak az állampolgárok.
@kereso: "Egyébként, hogy nem levegőbe beszélek a szüleim 6 gyermeket neveltek és nyugdíjasok, nekem 4 gyermekem van."
Gratula. Nem lehet egyszerű, de biztosan szép feladat. Respect.

Még valamit a nyugdíjjal kapcsolatban. Már 2005-ben kiszámolták, hogy 2018-2019-ig lesz csak fenntartható a jelenlegi nyugdíj rendszer, utána menthetetlenül összeomlik. Ez a folyamatot a magánynyugdíj pénztárak kivégzésével még előrébb hozták. Hogy utána mi lesz...
süti beállítások módosítása