Van-e még közszolgálat Szentendrén?

2012.02.23. 08:00 Döry L.

Szentendre nyakára egy technokrata csődgondnokot ültet a Raiffeisen, mint Olasz- vagy Görögországban a pénzvilág. Szentendre Bajnai Gordonja veszélyezteti a népképviselet elvét.

A folkgiccs tobzódásáról, az Angyal kocsmáról, lejárt szavatosságú képzőművészeiről és nehézzene-fesztiváljáról ismert biciklis célpont eddig nem hívta föl magára különösebben a politikaelmélet figyelmét. Most rögtön az élvonalba robbantott. Egyfelől ugye pénzügyileg csehül (szarul) áll, ebben a magyar települések között erősen szürke kisegér. Na de a válságkezelés invenciózus volta, kérem! Szentendre, miután számlavezetője és kötvényeinek kezelője a Raiffeisen bank, azzal egyetértésben egy új, nem képviselő-testületi-tag alpolgármestert nevezett ki! Az új alpolgármester külsős, "reorganizációs menedzserként" menedzsel. Ráadásul úgy, hogy illetményének egy részét is a Raiffeisen állja (ezen tényleg csak sírva röhögni!). A kinevezett alpolgármester, Polányi Sándor igazi mocsárlecsapoló békagyilkos: érzékeny vallomása szerint "Nincsen demokratikus válságkezelés"

És bár lehet, hogy a magyar állam és a települési önkormányzatok önérzetére a gazdasági szabadságharc óta idétlen dolog apellálni, ez mégiscsak az abszurdum.

Nem azért mert, az történik kicsiben, mint nagyban, hogy Szentendrére a pénz nevez ki döntéshozót a népakaratot megkerülve, ahogyan Olasz- és Görögországban miniszterelnököt. Nem csak azért, mert éppen így ajánlgatták decemberben, januárban a nyugati erők által végrehajtott intervencióban reménykedők Andor Lászlót, vagy a "független technokrata" sárkányölő Szent Györgyöt: Bajnai Gordont szakértő kormány élére. Ha egy kicsit belegondolunk, ez a kinevezés súlyosan veszélyezteti az alkotmányos rendet és egyéb, a területet szabályozó jogszabályok szellemével is ellentétes, bármilyen alkotmányos szövegről is legyen szó.

A közszolgálat

A közszolgálat fogalmát a magyar jog nem határozza meg, de a közszolgálat különböző eseteiben például összeférhetetlenségi szabályokat állapít meg. Az Alkotmánybíróság ennek nyomán értelmezhetné a közszolgálat fogalmát és meg kellene semmisítenie a képviselőtestület kinevező döntését.

1994. évi LXIV. törvény

a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról

1. § (1) A polgármesteri foglalkoztatási jogviszony a képviselő-testület, a fővárosi, megyei, megyei jogú városi közgyűlés (a továbbiakban együtt: képviselő-testület) és a polgármester, a főpolgármester, a megyei közgyűlés elnöke (a továbbiakban együtt: polgármester) között - a (2) bekezdés b) pontja kivételével - választással létrejövő, sajátos közszolgálati jogviszony.

10. § E törvénynek a polgármesterre vonatkozó rendelkezéseit - eltérő rendelkezés hiányában - az alpolgármesterre is alkalmazni kell 13. § (1)A polgármesteri foglalkoztatási jogviszonyra - a (2)-(3) bekezdés kivételével - megfelelően alkalmazni kell a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (Ktv.) következő rendelkezéseit (…)

(az alább következőeket nem, a két törvény közötti kapcsolat azonban nem indokolhatatlan, illetőleg példa arra, hogy egy másik típusú közszolgálati jogviszonyban milyen összeférhetetlenségi szabályok vannak)

1992. évi XXIII. törvény

a köztisztviselők jogállásáról

21. § 

(6)A köztisztviselő

a)nem folytathat olyan tevékenységet, nem tanúsíthat olyan magatartást, amely hivatalához méltatlan, vagy amely pártatlan, befolyástól mentes tevékenységét veszélyeztetné;

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr264176330

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jenő, Keszi, Kúrtgyarmat 2012.02.23. 14:05:01

Európa 2012. február 22-én megint (ti. Trianon után megint) alaposan meggyalázta a magyarok nemzeti öntudatát. Történt ugyanis, hogy Bizottsága révén közölte: erre a szarra lehet, hogy jövőre már nem ad pénzt. Illetve nem annyit....

Trackback: Amikor a 144 milliárd miatt csörög a piros telefon 2012.02.23. 12:59:02

A hírek szerint 144 milliárd talán elúszik, de Mutyiföldén vajon mik lehettek az első mondatok, amiket meghallhattak a nemes urak miután eljutott hozzájuk a hír, azaz - a szabályzatnak megfelelően - harmadik csörgés után felvették a piros telefont. Csö...

Trackback: KacsaLeaks: Kövér László dubajozik, aztán meg rijadozik 2012.02.23. 11:16:24

Kiszivárogtatott információk szerint a parlament házelnöke, a gazdasági válság elmélyülése okán, oly sok hazánklánya hazánkfia nyomdokaiba lépve, Dubajba indul. Mint megtudtuk, ez a dubajozás, nem az a dubajozás. Azután meg rijadozni is fog Kövér Lászl...

Trackback: Hogyan szedjen be még több pénzt a kormány? 2012.02.23. 10:55:31

Vegye rá a szimpatizánsait, a szavazóbázisát és a holdudvarát, hogy ne csak tüntetésekkel támogassák a kormányt, hanem nyúljanak a pénztárcájukba és adakozzanak! Jelenleg ugyanis úgy tűnik, hogy a szimpatizánsok, a szavazóbázis és a holdudvar csak addi...

Trackback: Az életről esti mesél a gyerekeknek a közrádió 2012.02.23. 10:55:10

Egy hajléktalan történetét kapták a gyerekek tegnap, aki lopni surrant be egy házba, de egy csecsemőt talált, aki éhen és szomjan halt volna, ha nem tör rá a tolvaj. A hajléktalan után senki nem fizetett járulékot, tudták meg a meséből a kicsik, gyer...

Trackback: Patrióta Európa Mozgalom: tűzzünk a mellünkre virágot! 2012.02.23. 10:53:29

Szeretnél ánuszrózsa, júdáspénz, útilapu, kokárdavirág, csuporka, orbáncfű, szóvirág és Virág elvtárs motívumokkal díszített kitűzőket, hogy csatlakozhass a Patrióta Európa Mozgalom felhívásához? Töltsd le ingyen, bónuszként három szöveges kitűzőt is k...

Trackback: Hazaárulók összeesküvése, vagy durva kormányzati elkúrás? 2012.02.23. 10:30:09

Brüsszel lazán elhelyezte Damoklész 143 milliárd forintos kardját a Kedves Vezető feje felett, ám Pártunk és Kormányunk továbbra is úgy csinál, mint aki nem érti a helyzetet. Az is lehet persze, hogy már teljesen elvakult és tényleg nem érti, ám ha így...

Trackback: Hazaárulók összeesküvése, vagy durva kormányzati elkúrás? 2012.02.23. 10:26:25

Brüsszel lazán elhelyezte Damoklész 143 milliárd forintos kardját a Kedves Vezető feje felett, ám Pártunk és Kormányunk továbbra is úgy csinál, mint aki nem érti a helyzetet. Az is lehet persze, hogy már teljesen elvakult és tényleg nem érti, ám ha így...

Trackback: Az egyetem biológiája 2012.02.23. 10:01:09

Rendkívüli biológia óra volt tegnap az ELTE egyik előadójában. Mint az képünkön is látható a mintegy 150 fős hallgatói létszám a sejtbiológia rejtelmeiben mélyedt el. Az előadás során egyfajta farsangi tematika is jellemző volt, hiszen, mint az az  ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akkor mint szentendrei: Az alpolgármesteresek eddig sem mi választottuk. Jöttek-mentek. A hivatkozott alpolgármester mögött most is politikai konszenzus van, azaz a megválasztott eleink mögötte állnak. Eddig sem közvetlen, hanem közvetett volt a demokrácia, népképviselet, ilyesmi. Formálisan tehát most se nem rosszabb, se nem jobb a demokrácia.
A város nem szürke kis egér, hanem szorosan ott kullog a marhacsorda élmezőnye (mondjuk Esztergom) mögött szorosan.
Demokratikus keretek között még most "sem ismerődött fel" a helyzet súlyossága. Ha szavazni kéne, akár közvetlenül, akár közvetve, most sem ismernénk el, hogy baj van. Mosolygunk, miközben eltapsoltuk a pénzt, a hitelezők meg a nyakunkon.
A bank biztosítékot kért, ehhez kellett személyi garancia - a döntéseket továbbra sem az alpolgármester, hanem az istenadta népet képviselő testület fogja megszavazni.
Vajon a Bajnai vagy Gyurcsány kormány volt a jobb? És vajon melyik volt legitimebb?
(Minden demokratikus elköteleződésem mellett elgondolkodtató, hogy az elmúlt évtized legfelelősebb kormányzása a politikailag legfelelőtlenebb garnitúrájával jött létre. Erre számítok Szentendrén is.)
"a pénz nevez ki döntéshozót a népakaratot megkerülve" - marhaságot ne beszéljünk, népakarat nélkül a várost eladósították, népakarat nélkül a város a csőd szélén áll, népakarat ahhoz sem kellett, hogy most a város 700 milliós banki hitelt, illetve átütemezést kérjen. Kérjen, ezen van a hangsúly. A pénz meg úgy döntött, hogy elég volt a népakarat nélküli dorbézolásból, haveri cégek zsírosításából, a népakarat nélküli herdálásból, nem ad. De a városvezetés a népakaratot megkerülve, mégiscsak akarja. Erre mondta a pénz, hogy jó, de akkor odaküldöm az emberemet, akinek veletek ellentétben 80 fölött van az IQ-ja. Egyelőre a városodnak nem a népakarat pénzére fáj a foga, hanem a bankéra. Úgyhogy ne gyere a faszasággal, hogy hol itt a népakarat, mert az nem most van keresztbe fosva, hanem akkor lett, amikor ez a tolvaj városvezetés csődbe vitte a várost. Akkor miért nem hőzöngtél, hogy hol a népakarat?
Hódmezővásárhelyen az ilyesmi elképzelhetetlen! ;)
Tehát, amikor a teljesen hozzá nem értő, dilettáns kormányok és városvezetések a teljes csődbe viszik az országokat, városokat, az rendben van, de amikor aki ehhez a pénzt adja, megelégszik ezzel, akkor itt a világvége?

Én egy politikust sem engednék pénz közelébe, látható, ezt az országot is hová vitték. LEgyenek csak technokrata kormányok és városvezetések az egész kontinensen.
Az Alkotmánybíróság már nem semmisít meg semmit. Nem épp kedves Pártunk gondoskodott erről?

Ha a vezetés (ország vagy város vezetése) szavahihetősége ilyen szinten megkérdőjeleződik, akkor még a szolidabb megoldás, hogy a hitelező bank a saját emberét küldi oda felügyelni. Mert mondhatná azt is, hogy ide a pénzt, most azonnal, és elkezdené árverezni a polgármesteri hivatal épületét, és a többi közintézményt. Na, az hogy tetszene, kedves demokráciáért aggódó?

Amúgy lostriderhez csatlakozom. Miért, bárhol is a helyiek választottak alpolgármestert? Mint mondjuk Zuglóban, ahová Papcsák elhozta a kerülettől távol élő haveri- és üzleti brancsát, képviselőnek, alpolgármesternek, vagyonkezelő-igazgatónak stb.? Szerinted még a narancsos választók közül is olyan sokan akarták ezt?
ott van hogy "a (2) bekezdés b) pontja kivételével "
azt miért nem idézted?
A népképviselet nem azt jelenti, hogy elcseszem a pénzt, aztán nincs felelősség.

Sajnos a mai magyar jogszabályi háttér (lásd Esztergom) nem biztosít a hitelezők számára szinte semmilyen lehetőséget, hogy egy önkormányzattól behajtsák, ami jogszerűen jár nekik. Az adósságrendezési eljárás egy vicc.

A bank helyében én is így jártam volna el, mert ez az egyetlen módszer, amivel a rablógazdálkodást meg lehet előzni. Nem volt kötelező hitelt felvenni és szétosztani a slepp között a pénzt.

Akinek pedig problémája van, a következő önkormányzati választásokon jobban gondolja meg, hova adja a szavazatát.
Milyen igaz, sárba tiporják azt a drága demokráciát a csúnya, gonosz, önmaguk érdekén kívül mást istent nem ismerő karvalytőkések. Azt az örök értéket teszik így tönkre, amelynek eredményeképpen dilettáns, hazug, pazarló polgármesterek és testületek adósították el száz évre előre a városokat. Azokat az áldott lelkű hazafiakat szorítják így korlátok közé, akik egy apró kisváros vezetőjeként vettek fel milliárdos hiteleket svájci frankban, majd szökőkutat építettek belőle a főtéren. Le bankokkal, gyűjsuk fel az összes bakszékházat! Előre!
ha valaki (ember, falu, város, ország) tartósan hitelből jobban él mint amire telne neki, aztán a hitelt nem akarja visszafizetni, az lopás. lopás akkor is, ha azt "demokratikusan" megszavazzák.

mit tehet egy képviselőtestület demokratikusan:
A) kitalálja, hogyan tudja kezelni az elcseszett helyzetet.
B) ha nem tudja kitalálni, akkor testületileg lemond, hogy új választáson felbukkanhasson valaki egy saját programmal, ami tudja kezelni a helyzetet.

ha a választók olyan jelöltre szavaznak, aki nem akarja a helyzetet kezelni, akkor nem demokraták, hanem utolsó tolvaj banda. ezekre az esetekre szolgálnak az eu, imf, banki csődgondnokok. nagyon helyesen.
"Szentendre Bajnai Gordonja veszélyezteti a népképviselet elvét."

Ez tetszik :)))

A kedves népnek mit tetszett eddig csinálni? Nem tetszett észrevenni, hogy a város a csőd felé rohan?
@lostrider: szentendreiként köszönöm, hogy leírtad ezt, így nekem már nem kell.
Igazán örülök annak, hogy ez a sok pártjában begyepesedett ember rájött, hogy nem ért a pénzhez csak a lopáshoz és ami eltűnt azt nem tudja máshogy visszavarázsolni a kasszába csak akkor, ha valaki segít benne! Szerintem minden magyar önkormányzatnak jót tenne egy ilyen technokrata pali, aki figyeli, hogy hol a kassza kulcsa, mert egyébként tényleg be fog dőlni minden és akkor aztán lehet pampogni!!
Ez számomra teljesen természetesnek tűnik.

A polgári (liberális) demokráciában van egy alapvető ellentmondás, egyfelől a vállalkozás szabadságát tűzi ki célul (a vállalkozás viszont abszolút diktatórikus modell), másrészt a politika szabadságát (amelyre demokratikus modellt jelöl meg).

A szentendrei döntés ezt a természetellenes helyzetet próbálja (részben) feloldani egyfajta módon.
Ilyenkor miért nem azon verik el a port aki felvette a hitelt?
Milyen dolog már, hogy felveszik a hitelt az utánuk a vízözön?

Útána meg küldenek egy gyökér behajtót, brávó.
Már a látszatra se ügyelnek.
az eladósodott települések ingatlanjaira értékarányban rá kellene terhelni az adósságot, akkor talán a választópolgárok meggondolnák, kire adják a szavazatukat legközelebb
végre egy város aki lépett,és nem elégedett meg azzal hogy a látszatintézkedései elé odabiggyesztette a "Nemzeti" jelzőt.
@B-rocker: mert ha azon vernék el akkor most Lázár elvtársnak is baja lenne Hódmezővásárhelyen! Ő is szép adag hitelt vett fel, meg Kósa elvtárs is Debrecenben.
Lázár szabadságharcot vív az Erstével, kíváncsi leszek tud-e nyerni, aligha!
A népképviseleti demokrácia súlyos megsértése, ha egy hitelező arra kényszeríti a képviselő-testületet, hogy a megfelelő helyre hozzáértő szakember kerüljön. Botrány!
Persze az se lett volna rossz, ha ezt már hitel folyósításakor kikötötte volna, hogy a pénzét szakemberek kezeljék, mert akkor sem a bank sem a város nem volna most bajban. Hiszen az teljesen lehetetlen és elképzelhetetlen, hogy egy városi önkormányzat külső kényszer nélkül ilyet tegyen. Amíg nincs baj, sőt csődközel, addig a tisztségeket mindig az unokasógorok kapják. Ezt kellene tekinteni az igazi demokráciának?
Mikor nő már fel a dologhoz a kedves választó, és kergeti el ezt az ingyenélő ígérgető, mutyizó bandát?
"ez a kinevezés súlyosan veszélyezteti az alkotmányos rendet"
Nem. A csődeljárás az ilyen. Az önkormányzat nem csak közfeladatot ellátó szervezet, de egyúttal jogi személy és gazdasági szervezet is, és gazdasági szervezetek esetében ez a törvényes eljárás.
@Rézfánfütyülő fűzangyal: itt az alkalom el lehet kergetni, mert azzal, hogy külső alpolgármesterre van szükség lényegében beismerték, hogy nem értenek ahhoz, amit a választási kampány hevében ígértek és mondtak!
Még egy gondolat: szentendreiként szerinted honnan tudtam meg, hogy új alpolgármester lesz? szerinted honnan tudom, tudjuk, hogy jövő héttől valószínűleg nem lesznek városon belüli buszjáratok (a Volán már elköszönt)? Nézd meg a honlapját a városnak!
Ha valami veszélyeztette az érvényesülő demokráciát, akkor ez az információ hiány. És lám, számomra a demokratikusan megválasztott helyi civil csapat hozta meg az áttörés, mert az ő tudósításaik révén, végre van információm arról, hogy mit csinál a képviselő testület. (Az átlagos olvasottság sajnos csak pár száz fő.) A demokráciát ez az információ deficit (most az input adatok feldolgozása során meglévő hiányosságot - lásd: az ostoba nép - nem enmlítem) sokkal inkább veszélyezteti, mint egy banki bizalmat (is) élvező alpolgármester.
De egyébként igazad van: egy felelős demokráciában ilyenkor illene lemondani, beismerve azt, hogy totálisan megbuktunk.
Azért azt megkérdezném, hogy ha most teljes mértékben fizetésképtelen lenne a város (közel van ehhez), akkor tisztában vagy azzal, hogy mi lenne? Demokratikusan szavazgatnánk?
@lostrider: waoo, végre valaki megértette a sajtószabadság lényegét!!! Az információ! Köszönjük!
Hogy tud egy turisztikai célpont, egy jelentős látogatószámot odavonzó város veszteséges lenni? Mit várunk a többi "mezei" várostól ha Szentendre ilyet példát mutat? Gyalázat. 400 forintos parkolás óránként és veszteséges...
Javaslom, hogy ezentúl előbb tájékozódjál arról, hogy mit sérelmezel.. legalább a jogi hátteret tekintve ne írjál csacsiságokat..

Az önkormányzati törvény annyit ír elő, hogy legalább egy alpolgármestert kell választani a testületi tagok közül..
Semmi se írja elő, hogy az összes alpolgármestert választani kell.
( 34. § (2) úgy fogalmaz, hogy "Azon alpolgármester, akit nem a képviselő-testület tagjai közül választottak, nem tagja a képviselő-testületnek...")
... ja és bocs, de természetesen az Alkotmánnyal sem ellentétes a külsős alpolgármester...
@johevi: erről talán a közpénztolvaj képviselőket kellene megkérdezni.
egyébként Szentendre és Esztergom kicsiben modellezi azt hogy mi vár az országra.
A cikk szándékai ellenére elég szépen minősítette a népakaratot. A népakarat volt az, aki nagy ívben szart arra, hogy Szentendre pénzét kik és mire költik. Szentendre fekvése a top 10-ben van Magyarországon, a turisztikát kihasználva az egyik leggazdagabb város lehetne, ehhez képest állandóan veszteséges. Ha a népakarat ennyit tud, akkor valóban itt az ideje, hogy a bank nevezzen ki egy olyan embert, aki esetében halvány remény van arra, hogy a pénzügyi helyzet javulni fog, és csak az önkormányzati vidéki szintű mutyi folytatódik a népakarat támogatása mellett. Egyébként mikor volt a magyar népnek akarata? Tudtommal csak siránkozni meg hitelre vásárolni tudunk, akaratot magyarban ritkán látok.
Nagyon helyes. Az országot is ilyen embernek kéne vezetnie, aki nem azzal foglalkozik, hogy újraválasszák, hanem azzal, hogy rendbetegye a ktgvetést...
emberek ez az a polányi ?? vivendi telecom majd
herend ????
Hogy micsoda fontos lett egyszeriben a demokrácia!
Ameddig az önkormányzati "hozzáértő demokraták" számolatlanul költik a közösség pénzét, veszik fel a hiteleket a város, a község nevében,addig nincs baj, addig demokrácia van! Aztán ha a hitelező vissza meri kérni a pénzét, sőt ragaszkodik még ahhoz is, hogy belelásson az általa nyújtott hitel felhasználásába, na akkor aztán már félteni kell a demokráciát!
Mutasson már valaki olyan demokratikusan megválasztott önkormányzati testületet, amely nem presztizs beruházásokra, hanem ,még leírni is szörnyű, termelőegységekre, munkahelyteremtésre fordította a hiteleket!
Nagyon szép dolog a demokrácia, csak nem csődben... Illetve ilyenkor is szép, ha ez számonkérést jelent(ene).
Egyszerű, nagyon demokratikus kérdést kellene feltenni a választott képviselőknek: hová lett a pénz??? Ha tényleg volna demokrácia, akkor ezt a kérdést lenne hol feltenni, de nem ám következmények nélküli válaszra várva, mint egy ún. közmeghallgatáson, ahol mindenki azt mond, amit akar (ha elég vastag a bőr a képén)hanem érdemi, kötelezettséget jelentő fórumon.
Sajnos a legkevésbé sem tisztelt politikus elvtársak olyan szinten lopták/kúrták szét ezt az országot - pártállástól függetlenül - , hogy bizony egy sunyi karvalytőkés bank által kinevezett oberstrumbannführer is jobb náluk...
A kedves szerzőnek a nyomtatott szöveg elolvasása is gondot jelent? A hivatkozott törvényi idézetek a polgármesterre vonatkoznak. Egyes, leülhet.
én is szentendrei vagyok ...én is úgy látom, hogy a városvezetés egy kalap sz... ...én is azt gondolom, hogy ahogyan a valós életben – lásd nem Capitaly-t játszó városatyák körében – a hitelező beleszól abba, ha csődbe akarsz menni, vagy felszámol
Ezt a kérdést úgy kellett volna megoldani, hogy a bankembert a polgármester főtanácsadójának kellett volna kinevezni, a testület meg korlátlan gazdálkodási hatalommal ruházza fel a polgármestert. Így érvényesülhet törvényesen a válságmenedzselés.
@gyárvárosi: "Aztán ha a hitelező vissza meri kérni a pénzét, sőt ragaszkodik még ahhoz is, hogy belelásson az általa nyújtott hitel felhasználásába, na akkor aztán már félteni kell a demokráciát!"

A hitelező rosszul mérte fel a kockázatot, azaz rossz szakember. Ennyi a történet. Csődöt kell jelenteni, és időközit kiírni.

Hosszútávú megoldásként pedig az önkormányzatoknak meg kell tiltani a hitelfelvételt, kötvénykibocsátást, minden ilyesmit, hogy ne tudjanak az aktuális vezetések a következő vezetés számlájára "jaszkarizni". Ahhoz, hogy a valóban fontos beruházások viszont megtörténjenek, központosított, szakemberekből álló bírálótestület kell, ami az önkormányzat által elkészített üzleti tervet (ami tartalmazza az adott beruházás megtérülési számításait is) elbírálja, majd központi keretből hitelezi. Tehát nagyjából csak olyan beruházás valósulhatna meg hitelből (saját pénzből természetesen lehet baromságot építeni), aminek a megtérülése alátámasztható, és nem üzemeltetési költség jellegű (pl.: csatornázás, aminek a költségét a csatornadíjon keresztül mondjuk 10 év alatt visszaszedjük...)
gyönyörű poszt. Alapvető tudtalanság, a jogszabály teljes félreértése, a koncepcióba bele nem illő részek kihagyása.

Az alpolgármestert nem választjuk. voltál már alpolgármester-választáson? Az alpolgármester lehet képviselő, de nem kötelező. Ahogyan például egy miniszter is lehet képviselő, de nem kötelező.

a közszolgálaról: jelenleg Szentendre szarban van, és kineveztek ezért egy SZAKEMBERT, akinek a feladata, hogy a szart eltakarítsa. Az embernek nem ez élete állása, átmeneti poszt. nem tudom, mi lenne ennél közszolgálatibb, minthogy valaki hajlandó egy ilyen helyzetben egy ilyen feladatot elvállal.

Az, hogy a Raiffeisen fizeti az illetményének egy részét, azon lehet sírva röhögni, csak a helyzet az, hogy ha nem fizetné, akkor senki nem fizetné. És a Raiffeisen mondhatná azt is, hogy gyerekek hagyjuk a picsába az egészet, induljon az adósságrendezés, kérem a Főteret.

Azt egyébként megkérdezném, hogy hasonló helyzetben szerinted mi lenne a megoldás?
OK, ez a szemét pénvilág ne javasoljon senkit alpolgármesternek.
Bár a várost nem a bank vitte csődbe, hanem a választók által választott vezetői.

Oldja meg a város demokratikusan, ahogyan eddig irányították a várost... egyenesen a csődbe.

De demokratikusan.
En nem latom a demokratikus jatekszabalyok megsertesenek, ha valamely reszrendszer elere szakembert(a temahoz illeszkedoen szakembert!) ultet a kepviselo testulet.

A Jobbik mar ki is rugta a kepviselojet, aki megszavazta. Ebbol is latszik, hogy az emlitett Jobbik - a hazai partok kozul egyaltalan nem kirivo modon - tokeletesen alkalmatlan barminek az uzemeltetesere, es mindossze populizmusban jeleskedik.
biztos véletlen egybeesés, de épp most vágta ki a jobbik a képviselőjét, mert az a szakember mögé állt, szemben a csöddel.
pofonfa megrázásának minősített esete forog fenn :)
összegezve a kedves kommentelők tévedéseire: nema külsős alpm botrányos, nem is az alpm mint intézmény, hanem:
1 a bank által jelölt alpm.
akkor is, ha kpv testület ebbe beleegyezett, a külsős alpm intézménye ugyanis nem arra való, hogy egy vállalkozói részérdek politikai irányítót jelölhessen
2 az alpm-et bank fizeti havonta, ami elméletileg lehetetlenné teszi, hogy a közsszolgálatiság éthosza megjelenjen
3. az idézett törvényhelyek egy gondolatmenetet illusztrálnak nem a sz.endrei helyzetet szabályozzák
4. az Ab még mindíg ügyel a jogszabályok normahierarchiba való illeszkedésére, tehát önk. rendeletet is megsemmisíthet, ABtv. 24. §, AB tv. 37. §
biztosan homályosan fogalmazott a poszt a kedves olvasók nagy bosszankodására.
@N T: Osszegezve a kedves kommentelok velemenyet: marhasagot beszelsz, de ez a blog profiljaba vag. :)