Vivát, buszfelújítás!

2012.11.27. 07:30 baum

Pedig csak néhány megállót terveztem megtenni a 206-os busszal, erre tessék, belecsöppentem a semmihez sem hasonlítható haseki világba. Oh, boldog békeidők.

Az oldalsó szélvédőn a következő kinyomtatott A/3-as tájékoztatóval szembesültem:

IMG00280-20121123-1457.jpg

"Örömmel tájékoztatjuk TISZTELT UTASAINKAT, hogy saját erőből, az óbudai telephelyen részleges felújításra került, a BPO-865 rendszámú, IK-280 típusú autóbuszunk.
A munkálatokkal alig 1 hét alatt készült el műszaki szolgálatunk.
A megkezdett jármű-felújítási programunkat természetesen a jövőben is folytatni kívánjuk.
Kérjük KEDVES UTASAINKAT, hogy kiemeltén kísérjék figyelemmel a jármű esztétikai állapotát és tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy az autóbusz jelenlegi megjelenési formája minél tovább fenntartható legyen.
ÖNÖKKEL EGYÜTT – ÖNÖKÉRT
BKV Zrt. – Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság – Óbudai Üzemegység"

Az Ikarusz 280-as típusú buszt 1973 és 1986 között gyártották, tehát a most felújított jármű a legjobb esetben is 26 éves.

IMG00281-20121123-1457.jpgIMG00282-20121123-1457.jpg

Nincs is más dolgunk, minthogy kiemeltén kísérjük figyelemmel a jármű esztétikai állapotát. Suhanj I-280-as, suhanj!

IMG00285-20121123-1502.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr904923238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hiába 26 éves, ha egyszer felújított!
Az attól még jó lehet.
Csak, hát a tisztelt utasok ugye! Majd jönnek a köcsög graffitisek és a busznak annyi...
Képek lesznek-e? Úgy lenne teljes a poszt.

Mindenesetre dicséretes, kérdés, hogy meddig őrzi meg ezt az állapotát a pesti forgatagban?
Azért kíváncsi lennék, hogy egy 26 éves, és nyilván X millió kilométert futott busznak mennyire van az alváza elfáradva...
"Az Ikarusz 280-as típusú buszt 1973 és 1986 között gyártották, tehát a most felújított jármű a legjobb esetben is 26 éves."

No és? Következő 26 évre le van tudva. :P
Tehát ez egy belső esztétikai felújítás volt.

Ettől még a fék-kormány-alváz-karosszéria..............
'90-ben a Ikarusban dolgoztam, és akkor még a 280-asokat gyártották a mátyásföldi üzemben.
Valamit elnéztél, a BKV számára '94-ig (más vevők számára még tovább is) gyártották ezt a típust.
A BPO-865 egyébként '89-es gyártású, jelenleg 23 éves.
BPO-865-öt 1989.04.18-án vette állományba a BKV, tehát még nincs 26 éves (csak 23 :D), IK-280-asokat amúgy egészen 2001-ig gyártottak, főleg orosz piacra. A BKV legfiatalabbjai 1993-asok, ha jól tudom.
azt hiszik, hogy az effajta kiírások majd eltántorítják a graffitiző pondrókat?
@ursus artos: "Majd jönnek a köcsög graffitisek"

jah, mert a graffititol gyulnak ki a buszok es rohad az alvaza es a kasztnija.
értékelendő, hogy legalább próbálkoznak...
Most ezt így hogy? Társadalmi munkában újították fel? Ki finanszírozta?
Természetesen dícséretes, akárhogy is történt, sőt, az is egyfajta városarculat lenne, ha új buszok helyett az összes régi ikaruszt pöpecen felújítanák, új motort bele, és meghagyják a retro kinézetet. Mert akármennyire is hasáb buszok, ha helyre kerülne minden biszbasz krómcsík, és úgy nézne ki, mint ezerkilencszáznyolcvannégyben, akkor az nagyon fasza lenne.
Bé verzió, amire biztosan vevő lenne egy magyar buszgyár megfelelően nagy széria rendelése esetén, egy komplett régi-új modern design. Ahogy a Londoni új buszok is, faszán 2020-as kinézetük van, a dizájn mégis a hagyományos buszokra hajaz. Megtartva a formát, ám modernizálva.

Na szépen elkanyarodtam egy újrahúzott üléses busztól modern buszflottáig:) most akkor kivenném a biliből a kezemet.
És tényleg ebből van címlapsztori?
Egy röpke pillanatra belenyomnám a fejeteket a járó centrifugába...
2003-ig gyártották az Ikarus 280-asokat, a BPO-865 pedig '89-es gyártású.
@embertelen brambertalan: Nem, dehogy. Sőt jót tesz neki. Én pld élvezem, amikor festékkel telifosott és összekarcolt üvegű járműveken utazhatok.
Szégyen, hogy kérni kell a magyart, ne szemeteljen, ne karcoljon,ne rajzolgasson, avagy vigyázzon arra, amit használatba vesz..
Jah, amúgy meg a lényeg,inkább a műszaki állapot volna.
A törekvés azért értékelendő...
@narancshej: Németországban, főként Berlinben, sokkal több a karc és a graffiti, mint Budapesten. A különbség "csak" annyi, hogy a graffitit naponta letakarítják. A karc viszont marad, némelyik villamos ablakán már alig látni ki.
Szóval ez nem magyar specialitás...
Nomármost én is utaztam már ezen a buszon, nekem is feltűnt a papír.
De az is, hogy ótvar kókány az egész beltér, semmi sem passzol, minden már most elkezdett szétrohadni (láthatóan minden csavarnál/szegecsnél, ami a belső burkolatot tartja, ázik a farostlemez, vagy mi is lehet az), szóval en minden, csak nem élettartam-hosszabbítás. Pénztemető inkább.
@Eltévelyedés: Az a vicc hogy az IK 260-280 most is tökéletesen megfelelne, mint ahogy például Torontóban 35 éves buszok járnak, olyanok mint az újak. Mindez karbantartás, felújítás kérdése. Szerintem sokan vagyunk akik szívesen látnák még sokáig ezeket a buszokat, mert már beleégtek a tudatunkba, és mivel a "sajátunk". Mementóként is szép lenne ha meg lennének őrizva, és nem mellesleg még most is talán a legmegbízhatóbbak, strapabíróbbak, még így is hogy ki van taposva a belük.
Gondolom ez a kis, köcsög tini taggelőknek,graffitiseknek, ablakkarcolóknak, ülés szétvagdosóknak szólt volna. És persze nekünk, akik ezt szó nélkül tűrjük, amikor ilyet látunk!
Esetleg lehetne kép a buszoszról, álló helyzetben, hogy tényleg szép lett-e :)
Különben ja, mondjuk inkább azt írtam volna ki, hogy lehetőleg vigyázzunk a buszra.
A cetli célközönsége pont nem tud olvasni. Szóval meddő lesz a dolog.
@Eumik: és persze a bkv nyilván nem fog neked ügyvédet biztosítani, miután a feljelent a kis graffitis féreg, mert úgy mellberúgtad, hogy összeért a válla
az a baj, hogy hírnek számít és ki kell plakátolni, ha egy 26 éves buszt "felújítanak"
@Csabi.: Jobb helyeken tényleg az. Nosztalgiajáratként...
Brüsszelben idősebb villamosokkal jártam. Tökmindegy a kor, az állapot a lényeg.

De a taggelő karcolós kisköcsögök majd szétbasszák úgy is, a hajléktalanok meg összeszarják.
...örülünk Vincent !!! :)))

...jajj...énis...énis...énis....elmondom, hogy tegnap utaztam egy 30-as buszon...HÁT MÉG OLYAN FINOM ÉGETT GUMISZAGOT ÉLETEMBEN NEM SZIPPANTOTTAM, MINT RAJTA MINDEN ZÖKKENÉSNÉL, FÉKEZÉSNÉL, KANYARNÁL...ÉS MELLÉJE FRISS, ÁTHATÓ, DE LEGALÁBBIS MÉRGEZŐ FEKETE FÜST IS TÁRSULT...., AMELY ÉLÉNK KÖHÖGÉSBE, KRÁKOGÁSBA HAJSZOLTA AZ UTASOKAT VELEM EGYÜTT.

SOKÁIG NEM FOGOM ELFELEDNI.....

KRR....HKRRR.....JKLHKRRR......

DÖGÖLJÖN, FULLADJON MEG A FELELŐS.....
...természetesen fentiek nekem is csak az ESZTÉ TIKA JEGYÉBEN JUTOTTAK ESZEMBE.......
Mi a tököm az hogy "kiemeltén"? Egyszer oké hogy elütés, de többször is? Aztán azt gondoltam hogy irónia, mert hogy a plakáton szar. De nem, ott jó. Akkor a posztíró nem tud másolni?
Parasztvakítás Vitézy módra.

Gondolom a tájékoztató kampányért (ami 35db A3-as fénymásolatból áll) kifizettek valamelyik havernak-szobatársnak-rokonnak 123Millió + Áfát!!!!

Előre a Kedves Vezetőért!
a busz állapota fika, de ha az utasoknak többet kell fizetnie, akkor meg a sírás

legyen minden ingyért, mind kádár apánk idején
@SemBoga: Annyi pénzért, amibe egy jegy kerül, talán várható lenne szolgáltatás.
A BKV bevételek egyharmada a jegyből van.
Talán ha a BKV-nál nem ment volna az elmúlt években a pénztalicska...
nee neeeee NEEEEEM!!! HA EZ NEM MKKP-s ökörködés, akkor semmi.
Arra lennék kíváncsi fáncsi, hogy a tájékoztató mennyibe került? Szöveg megvalósítás, tervezés, kihelyezés stb. 10 000 millió?
@antiforradalmár: ehhez csak egy nyomtato kellet, meg egy kis ragaszto. az obudai telepheyen van mind a ketto.
A graffiti elleni legjobb szer az utas, de abból minél több a hátsó részen is. Ha nincs még/már olyan sok, akkor a csuklósok helyett a szólókat kell esténként és hajnalonként járatni! Szinte minden csuklós hátsó fele össze van firkálva. Az illetékesek még nem gondolkodtak el ezen, miért csak a csuklósok, és miért csak a csukló utáni rész?
Olyat nem lehetne hogy a BKV/BKK felsővezetői az évvégi jutalmukból vennének 1-1 használt buszt nyugatról? Elég csinos kis flotta lenne!
süti beállítások módosítása