Kettős beszélők: antiszemiták és keresztény cionisták 2012-ből
Vendégszerzőnk, br.robert posztja
November végén valami feltűnt a feleségemnek az utcai öltözködésemben. Bár az utóbbi három télen pontosan ugyanígy néztem ki, mégis megjegyezte:„Nem gondolod, hogy a kinézeteddel rossz asszociációkat váltasz ki az emberekből?”
Eddig nem volt nagyobb bajom a kinézetemmel, de mostanában mégis gyanakodni kezdtem magamra. Lehetséges, hogy egy nagyobb darab férfi fekete kabátos, kapucnis, palesztin kendős képe ma már valami egészen mást is jelent a külvilág számára, mint ahogy eddig magamat láttam? Igen a palesztin kendővel (arabul kufíjja) történt valami.
Hosszú előzménye van ennek az érzésnek, a gyökerei egészen a 2008-as gázai háborúig nyúlnak vissza, ugyanis ekkor kezdődött Magyarországon a kufíjja „átformálása”.
Alapjában véve ez a jellegzetes ruhadarab vegyes mondanivalókat jelenít meg. Néhányan a „terrorizmust” látják benne, másoknak egy aktuálisan népszerű divatcikk. A legelterjedtebb – és ez Nyugat-Európában erősen tartja magát –, hogy a kufíjja egy baloldali értékeket hordozó szimbólum. Megjelennek benne anti-globalista gondolatok, a palesztin küzdelemmel való szimpatizálás, a neoliberális berendezkedés kritikája, a rasszizmus radikális elítélése, és szolidaritás a kizsákmányolt rétegekkel.
Mindössze két hónappal az után, hogy hazatértem palesztinai terepmunkámból, 2008 decemberében az izraeli hadsereg elindította Öntött ólom elnevezésű hadműveletét a Gázai övezet ellen. A huszonhárom napig tartó szárazföldi és légi csapásokban 1390 palesztin vesztette életét. Ebből 759 olyan civil – köztük 349 gyerek–, akik egyáltalán nem vettek részt a fegyveres harcokban. Erős késztetést éreztem, hogy az ENSZ által is elítélt, és túlzottnak minősített agresszió ellen valahogy tüntessek. Szerettem volna kiállni palesztin barátaim mellett, akik, ha nem is gázaiak, de Ciszjordániában szintén az izraeli hadsereg megszállása alatt élnek.
Budapesten élő palesztinok január 10-re szerveztek egy tiltakozó felvonulást, ezen akartam részt venni én is. Az Oktogonon gyülekezett az alig százfős csoport, és már messziről látszottak a Jobbik lobogói és bakancsba tűrt nadrágos aktivistái. Ez volt az első alkalom, hogy egy szélsőjobboldali aktivista nyakában kufíjját láttam. Képtelen voltam közéjük lépni, így az út másik oldaláról követtem a menetet néhány percig, majd keserű szájízzel visszafordultam. Nyakamban a kufíjjával, belül tele palesztin emlékekkel, együttérzéssel, a megszállás emlékével; mélyen felháborodva hazamentem. Ekkor kezdte el kisajátítani és kihasználni a palesztinok helyzetét a Jobbik.
Nem telt sok időbe, és a hazai közélet ismét lehetőséget teremtett a kufíjja új használóinak, hogy valami egészen sajátossal mossák össze, és leplezetlenül kinyilvánítsák, hogy nem a palesztinokkal való együttérzés miatt hordják, hanem csak saját gyűlölködésüket rejtegetik ebben. 2009 elején Miskolc akkori rendőrkapitánya egy nyilatkozatában egyenlőségjelet tett a városban tapasztalható bűnözés és a cigány lakosság közé. Súlyos, általánosító kijelentései kisebb belpolitikai vihart kavartak, amelyben a Jobbik is részt vett. A Jobbik és más szélsőjobboldali szervezetek úgy érezték, szükség van a megnyilvánulásukra, és az utcára vitték a cigánybűnözés jelszavait. A színpadon állókon és az összegyűlt tömegben is itt-ott felvillantak a fekete-fehér palesztin kendők. Olyan emberek látszódtak a tudósításokban, akik kufíjját hordanak és közben „cigánybűnözésről, titkos háttérhatalmakról, bolsevik bűnözőkről, és mocskos liberális médiáról” beszélnek. A gázai katonai csapásmérés után néhány héttel Miskolcon új jelentések adódtak a palesztin kendőhöz. A radikális jobboldal elkezdte belpolitikaivá tenni és a saját céljai érdekében hasznosítani a kufíjját.
A palesztin kendő következő esete az avatatlan szemeknek talán fel sem tűnt. Antifasiszták tartottak demonstrációt az Új Színház előtt, amit szélsőjobboldali ellentüntetők próbáltak megzavarni. Egy símaszkos, palesztin kendős férfi provokálta a tüntetőket, miközben társai azt kiabálták „mocskos zsidók, zsidók haza”. Aztán egy kisebb, súlytalan eseménytől eltekintve – ahol ifj. Hegedűs Lóránd a palesztin nemzeti zászlót a parlament bejáratához vitte – a Jobbiknak egészen ez év novemberéig kellett várnia, hogy ismét kisajátíthassa a palesztin kendőt, és a palesztinok szenvedéséből politikai tőkét kovácsoljon magának. Erre egy újabb Gáza elleni izraeli katonai csapás adott alkalmat.
A Felhőoszlop hadművelet bombázásaiban – a B’Tselem izraeli emberjogi szervezet előzetes adatai szerint – 102 palesztin vesztette életét, közülük 40 civil volt. Tehát lett annyi áldozat, hogy ez a magyar média ingerküszöbét is átlépje, és néhány napig vezető hírré váltak a Hamasz rakétái és az izraeli hadsereg „célzott támadásai”. A Jobbik azonnal kijátszotta a „palesztinkártyát”, és meglovagolta a közfigyelmet. Tüntetést szerveztek az izraeli nagykövetség elé, és nyers antiszemitizmusukra újra a palesztinokkal való együttérzés köntösét adták rá. A tömegben megszaporodtak a kufíjják, még Vona Gábor is palesztin zászlót és a kufíjja összetéveszthetetlen mintáját imitáló kendőt tett a nyakába. Beszéde részben a palesztinok szenvedéséről, túlnyomó részben pedig a belpolitikáról, a Jobbik ellenfeleinek ostorozásáról szólt. Gyöngyöspatától kezdve az amerikai nagyköveten, és Dániel Péteren keresztül egészen Szegedi Csanádig sok minden felmerült. A palesztinok valójában csak egy retorikai elem voltak, ami köré a Jobbik felfűzhette gyűlöletspirálját. Közben lobogtak a palesztin zászlók, kufíjja minden harmadik tüntetőn, és a beszédek közben behallatszott egy-egy kiabálás: „mocskos zsidók, hazaárulók”. A tudatlanság, a fajgyűlölet, a nyílt antiszemitizmus ragadós masszaként telepedett rá a palesztin kendőre.
A tüntetés másik szónoka Gyöngyösi Márton volt. A Jobbik országgyűlési képviselője is egy kufíjját viselt beszéde közben. Kiderült, hogy Gyöngyösi egészen tájékozott (vagy legalább két-három könyvet elolvashatott) az amerikai, baloldali zsidóság egyes prominens képviselői által is megfogalmazott Izrael-kritikával kapcsolatban, mivel jórészt őket idézte. Ugyan indulatoktól fűtött kifejezéseket is használt, és retorikájában sem különbözött egy átlagos politikai tüntetés modorától, de tartalmában (egy-egy csúsztatást mellett) pragmatikus, tudományos eszközökkel is igazolható, a nemzetközi jogra hivatkozó tényanyagot mondott el. Mintha valaki egy kicsit rosszul imitálta volna Judith Butlert, Noam Chomskyt vagy Ilan Pappet, amint egy baloldali, rasszizmus-ellenes konferencián érvelnek. Azonban Gyöngyösi csak felhasználja ezeket a humanista gondolkodókat saját politikai ambícióihoz. A magyar szélsőjobboldali politika átformálja a globálisan baloldalinak számító kufíjját, és kisajátítja, elhasználja az Izrael-kritika alapvetően emberjogi érvrendszerét. A Jobbik saját antiszemita, cigányellenes, kirekesztő, és homofób meggyőződéseit hozzákeveri az iméntiekhez, azonnal hiteltelenné téve ezeket.
De Gyöngyösi itt még nem állt meg, az országgyűlésben is megismételte mondanivalóját. Miután Németh Zsolt államtitkár semmitmondóan reagált, a jobbikos politikus viszontválaszában egy időre hatályon kívül helyezte a palesztin-izraeli kérdésről szóló emberi beszédmód lehetőségét. Gyöngyösi viszontválaszának végén ezt ismételte el, csak éppen nem olyan „körültekintően”, mint azt korábban Vona Gábor tette. Izgult, nem tudott értelmes mondatszerkezetekben fogalmazni, beszédében retorikai önellentmondásokba került, nem maradt kapacitása köntörfalazásra.
Míg az izraeli területszerző politika a szeparációs fal, az illegális telepépítések és katonai csapások formájában nyomorítja meg a palesztin civileket, addig a Jobbik parazitaként élősködik ezen a nyomoron. Azzal, hogy a Jobbik az izraeli-palesztin konfliktus hazai megítélését antiszemitizálta, visszanyerheti a „radikalizmust” hiányoló szavazóinak bizalmát. Azonban nem csak ők tudnak tőkét kovácsolni ebből. Az ő antiszemitizmusuk a politikai cionizmus hazai támogatóinak is kapóra jön, és úgy kell ez nekik, mint egy falat kenyér.
Ezt használta ki egy éppen csak megszületett, civilnek mondott, de valójában politikai szervezet. A Mindannyian Együtt Jeruzsálemért Alapítvány volt a főszervezője a december 2-án a Kossuth téren megtartott neonáci-ellenes tüntetésnek. Önmagában ebben még semmi kivetnivaló sincs, de érdemes közelebbről megvizsgálni, hogy milyen ideológiát képviselő társadalmi szerveződés bontott zászlót Magyarországon ezen a „teltházas” tüntetésen.
A Mindannyian Együtt Jeruzsálemért két alapítója Németh Sándor (Hit Gyülekezete) és dr. Feldmájer Péter (MAZSIHISZ) egy olyan szervezetet alapítottak, amely a keresztény-cionizmust igyekszik legitimálni a magyar közéletben. Ez egy agresszív, faji és vallási alapon kirekesztő ideológia, és elsősorban az Egyesült Államokban népszerű politikai-vallási törekvés. Az eszme csomagolóanyagául a „zsidó-keresztény értékek és Jeruzsálem védelmének” gondolatát használják, amely számos helyen szerepel az alapítvány preambulumában is.
Ennek a dokumentumnak a vizsgálata megvilágítja azt is, hogy milyen az a „Jeruzsálem” amiért „Együtt” kell működni. Az alapító okirat Jeruzsálemet összeköti a civilizált világgal, összefüggésbe hozza Magyarország létrejöttével és fennmaradásával. A zsidóság szellemi, vallási, kulturális és politikai központja, és a kereszténység megszületésének helye, és Jeruzsálemhez tartozik a zsidó-keresztény zarándoklatok évezredes történelmi hagyománya is. Ez a felsorolás igaz is lehet, azonban hiányosságai miatt eltorzul, és a keresztény-cionizmus alaptermészetéről árulkodik. A bemutatás szándékosan nem vesz tudomást Jeruzsálem arab lakosságáról és az iszlám vallási értékeinek jelenlétéről. Úgy ábrázolja a várost, mintha az kizárólag a zsidóság és a kereszténység számára hordozna értékeket. Teljes egészében kirekeszti a képből azt a közel másfél milliárd muszlimot, akik számára Jeruzsálem a legszentebb helyek egyike.
A preambulum következő bekezdésében azonban mégis megjelennek az imént hiányolt muszlimok, kizárólag a gonosz képében. Eszerint „az iszlám fundamentalizmus kizárólagos igényt formál az ősi Jeruzsálemre”és alapjaiban veszélyezteti a zsidó-keresztény értékeket. Nem takargatják iszlamofób ideológiai beállítottságukat. Szerintük a keresztény-zsidó értékek csak akkor védelmezhetők, amennyiben Jeruzsálem egységes és oszthatatlan fővárosként Izrael szuverenitása alatt áll.” Épp ezért szükséges feltenni egy kérdést. Valóban Jeruzsálem sokféleségének, zsidó-keresztény (-muszlim) értékeinek egyetlen és valódi védelmezője az izraeli kizárólagosság és irányítás?
A tények sora teljesen más képet mutatat. Az izraeli politika számára egyáltalán nem fontos a valódi vallási és etnikai sokszínűség. Pontosan ennek az ellenkezőjére törekszenek. Az 1948-as, majd a ’67-es arab-izraeli háborúk árnyékában a területi hódítások során katonai eszközöket vetettek be annak érdekében, hogy egy etnikailag homogén, kizárólagosan zsidó államot hozzanak létre. Ennek következtében mintegy 1.2 millió palesztin (köztük keresztények is) menekült el otthonaiból. Az izraeli politika célkitűzése máig sem változott. „Kelet-Jeruzsálem 1967-es izraeli megszállása óta az izraeli kormány elsődleges célja, hogy Jeruzsálemben olyan demográfiai és területi helyzeteket idézzen elő, amelyek ellehetetlenítik, hogy a jövőben a város fölötti izraeli szuverenitás bármilyen módon megkérdőjelezhető legyen. Ennek elérésére a kormány különböző akciókon keresztül növeli a város zsidó lakosságának számát, a palesztinokét pedig csökkenti” – írja 2013-ban a város erőszakos judaizálásáról a B’Tselem.
Az izraeli kormány és a városi önkormányzat alapvető emberi jogokat is sértve szorítja ki a palesztinokat. Teljesség igénye nélkül: IV. Genfi egyezmény - cikkely47, 57; ENSZ Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmánya - cikkely 12, 17; Hágai Konvenció (1907); ENSZ Gazdasági, Szociális és Kulturális Jogok Nemzetközi Egységokmánya - cikkely 6, 11, 12, 13. Szeparációs falakat építenek, akadályozzák a tulajdonszerzést és házépítéseket. A zsidó telepesek (nemzetközi jog szerint is illegális) terjeszkedését támogatják a palesztinok lakta városrészekben, a palesztinok ugyanezen jogait semmibe veszik. A Save the Children nevű szervezet szerint 2010-ben legalább 594 palesztint erőszakkal telepítettek ki otthonaikból, házrombolási akciók következtében.
A Mindannyian Együtt Jeruzsálemért alapítvány létrehozói– szembehelyezkedve a nemzetközi közösség álláspontjával – Jeruzsálemet Izrael egységes és oszthatatlan fővárosaként akarják elismertetni. Azonban az ENSZ leszögezi, hogy Izrael megszállta Kelet-Jeruzsálemet, és ezt a nemzetközi joggal összhangban még az Izrael-szövetséges Egyesült Államok sem hajlandó elfogadni. Egyetlen szuverén állam sem működtet nagykövetséget Jeruzsálemben, kifejezve, hogy az izraeli megszállás és a város jelenlegi helyzete tarthatatlan.
Az, hogy a preambulum értelmében kizárólag egy zsidó-keresztény Jeruzsálem létezik, jól látszik a vallási diszkrimináció eseteiből is. A muszlim lakosság jogait, a pénteki imán, a vallási ünnepeken való részvételt „biztonsági okokra” hivatkozva az izraeli hatóság rendszeresen engedélyekhez köti és akadályozza. Ilyen körülmények között valótlan a Hit Gyülekezete honlapján található állítás, miszerint „Izrael teljes körűen védelmezi és garantálja valamennyi vallás, különösen a kereszténység szent helyeinek és történeti emlékeinek védelmét, szabad megközelítését is.”Ennek megvilágításául csak néhány példát említek (a „különösen védelmezett”) keresztény közösségeket és szent helyeiket ért támadásokról.
„Az izraeliek azt állítják, ők a vallásszabadság bajnokai, de ennek fátyla mögött lehetetlenné teszik a közösségünk felvirágzását. Egy építési engedélyt sem adtak ki nekünk 1967 óta – meséli az örmény patriarcha egy interjúban (W. Dalrymple: From the Holy Mountain. 1997:314).
A város palesztin keresztényeinek sorsa is hasonló, naponta szembesülnek a zsidó telepesek fenyegetésével és a hivatalos politika kirekesztésével, visszaéléseivel. Jeruzsálem 15 kilométeres vonzáskörében (már a Palesztin Hatóság területén) közel 40.000 keresztény palesztin él. Jeruzsálem számukra is a mindennapok spirituális, kulturális és vallási központja volt, de ma a legalapvetőbb emberi jogaik sincsenek biztosítva. Az izraeli szeparációs fal kizárja a helyi keresztény őslakosokat Jeruzsálemből. Néhány nagyobb vallási ünnep alkalmából a szerencsésebbek kaphatnak engedélyt, amivel átjuthatnak a falon, de szabad akaratuk szerint ezt nem tehetik meg. Engedélyt nem kap mindenki, és amit kiadnak, az is pusztán csak alkalomszerű.
Ungvári Tamás – a Mindannyian Együtt Jeruzsálemért Alapítvány kuratóriumi elnöke – azt nyilatkozta, hogy ebben a városban „testközelben van a vallásos együttélés". Ez a fogalomhasználat Jeruzsálem esetében igen elhamarkodott. Nemrégiben izraeli radikálisok egy keresztény temető bejáratára festettek „Jézust inzultáló feliratokat”, novemberben pedig az örmény konvent falára került egy felirat: „Halál az örményekre és az arabokra”. Óriási feszültségek vannak keresztények, muszlimok és zsidók között. Egy könyöklő, embertelen versenyfutásról van szó egyenlőtlen erőviszonyok mellett. A különböző vallási vezetők időközönként közösen megjelentetett propagandanyilatkozatai ellenére kemény érdekérvényesítési harcok dúlnak. Maguk a vallási közösségek is belülről megosztottak, amely elsősorban a keresztény egyházakra és a zsidóságon belüli ellentétekre igaz. Elég a húsvéti időszakra gondolni, amikor nem ritka, hogy a Szent Sír templom ünnepi körmenete erőszakos, véres villongásokba csap át a keresztény felekezetek papsága és hívői között.
A vallásszabadság semmibevétele, hogy egy 1978. április 1-én hatályba lépett törvény szerint Izraelben tilos a vallási térítés. Bár a törvény szövege nem tesz különbséget a vallások között, azonban mégis elfogult, hiszen nyilvánosan csak a keresztények végeztek pasztorációs tevékenységet, jellemzően a zsidóság körében. A törvény 5 év börtönt helyez kilátásba a misszionáriusok számára, és 3 évre ítélhető az a zsidó, aki lecseréli vallását.
A Washington Report a teljesség igénye nélkül sorolja azokat – a Genfi egyezmény szerint bűntettnek számító – akciókat, amelyeket az IDF (Izraeli Védelmi Erők) követett el templomok és különböző emlékhelyek ellen egészen 1948-tól, Izrael megalakulásától kezdve.
Nancy Nolan, egy amerikai civil beszámolóját idézik a Kelet-Jeruzsálem izraeli megszállása utáni atrocitásokról. „Míg az izraeli hatóságok azt hirdetik a világnak, hogy tiszteletben tartják és védelmezik a keresztény szent helyeket, addig izraeli katonák és fiatalok bűzbombákkal dobálják Jeruzsálemben a Szent Sír templomot.”
2002-ben az izraeli hadsereg felrobbantotta a Jeruzsálemtől 30 km-re fekvő Szent Barbara bizánci korban épült templomát. A helyi hívők szent helye volt, de nem csak keresztények, hanem muszlimok is elzarándokoltak ide a szent ünnepén.
Hosszú azoknak a sérelmeknek a sora, amelyek a Szentföld vallási és etnikai kisebbségeit érik és az izraeli politikához köthetők. A fentiek fényében kétségtelen, hogy a Mindannyian Együtt Jeruzsálemért Alapítvány preambuluma és alapítóinak nyilatkozatai nem állják ki a tényszerűség próbáját. Bár békésnek tüntetik fel magukat, valójában az erőszakot és kirekesztés politikáját védelmezik. Nehezen értelmezhető, hogy épp egy olyan szervezet hívta életre a Neonáci Ellenes Megmozdulást, amely egy feszültséget szító politikai-vallási rendszert, a keresztény cionizmust igyekszik a zsidó-keresztény összetartozás ruhájába öltöztetni.
A Neonáci Ellenes Mozgalom nagygyűlését az imént már idézett Ungvári zárta. Beszédének rasszizmus-ellenes, zsigeri, morális értékeivel teljes mértékben azonosulok. Igen, ma Magyarországon létezik a zsidóságot is sújtó rasszizmus, meg kell kongatni a vészharangot! Azonban Ungvári a neonáci ellenes eszmét a saját farkába harapó kígyóval tette hasonlatossá, mivel beágyazta a cionizmus faji alapú gondolkodásmódjába, és a palesztinokkal szembeni elnyomó politika legitimizálásába.
Egy pillanatra sem mosható össze a Jobbik-tüntetéseken zsidózók és a Kossuth téren a neonácik ellen összegyűlt tömeg. Egyszerűen összehasonlíthatatlanok. Némi pártpolitizálást leszámítva úgy éreztem a helyszínen, hogy a résztvevők többsége valóban a neonácik miatt vonult utcára. A disszonanciát a szervezők okozták azzal, hogy (a Jobbikhoz hasonlóan) saját ideológiájukat átcsomagolták valami másba, valami „politikailag fogyaszthatóba”.
Ungvári beszédében felvillant az a gondolat, ami miatt az én kufíjjám „rossz asszociációkat ébreszthet másokban”. Bezárult a csapda, amikor kijelentette, hogy „a neonáci ideológia import termék, miként a muzulmán sálviselet [kufíjja], a terroristákkal [palesztinokkal] szolidáris tüntetés, és a parlamenti kiszólások sora [zsidólista]. Egy olvasztótégelybe kerültek a muszlimok, a terrorizmus, a palesztinok és Jobbik antiszemitizmusa. Ebből mindkét fél profitál, kivéve az érintettek: a palesztinok és az ő jogaikért valóban kiálló emberek.
És végül, aki hiteles akar lenni ebben a kérdésben, az nem hibáztathatja egyedül Izraelt a palesztinok kisemmizettségéért. Az izraeli elnyomás mellett látni kell a palesztin társadalom belső problémáit, a Fatah mélységes korrupcióját, és azt is, hogyan ejti foglyul Gázában a Hamasz a saját lakosságát. Nem lehet eltekinteni a régió hatalmainak (Törökország, Irán, Szaúd-Arábia) és a globális nagyhatalmaknak (Amerika, EU, Oroszország, Kína) a palesztinok kárára történő versengésétől. A környező arab államok sem járnak az élen a legtöbb esetben, amikor palesztinokról és emberi jogokról van szó. Elég csak a jordániai fekete szeptemberre gondolni, vagy a libanoni falangisták (izraeli részvétellel elkövetett) vérengzésére Szabra és Satila menekülttáborokban. Akinek a palesztinok sorsa csak egy Izrael-kritikát jelent, azok számára a palesztinok csak véres eszközzé válnak egy öncélú politikai törekvés elérésére.
Tüntetni kell a palesztinok önrendelkezéshez való jogért, mert helyzet van. De ezt nem lehet kirekesztően, gyűlöletkeltően, ahogyan azt a Jobbik teszi. Tüntetni kell a neonácizmus ellen, mert helyzet van. De a nácizmus elítélése nem járhat karöltve egy másik, diszkriminatív ideológiával, a (keresztény) cionizmussal. Hiába létező és égető problémákra reflektáltak a megmozdulások, a szervezők részéről mindkettő képmutató volt.
Tudatosan vagy tudat alatt, de a decemberi diáktüntetések egyes résztvevői elkezdték „visszahódítani” a palesztin kendőt. Ismét olyan emberek nyakában láttam, akik a kirekesztés ellen emelték fel a hangjukat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Az igazi profik ezt így csinálják:
- palesztín kendő a fejen,
- Che-póló, a póló hátoldalán valami idézet Marxtól, Lenintől, Maotól, Pol Pottól,
- vörös csillagos sapka,
- egyik kézben iPhone, a másikban égő izraeli és amerikai zászló,
- környzettudatos nadrág, rajta "mentsd meg a partravetődött bálnákat, állítsd meg a globális melegedést" szöveg.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2013.01.24. 10:18:54
+ ha találkoznak levegőbe emelt bringával köszöntik egymás
- Már miért kéne a gyülölködést rejtegetni? A pszichológia szerint az elfojtás káros. De ezt te is tudod biboldó mr. palesztínai terepmunka....:))
mellett áll és szélsőséges antiszemitának nevez mindenkit,aki nem az ő füttyükre táncol.
Vagy akik az agyonlőtt, általuk árulónak bélyegzett honfitársaikat motor után húzva száguldoznak Gáza utcáin?
Ha lehet választani a terroristák, és a keresztény cionisták között, akkor én inkább választok egy keresztény cionistát - főleg, mert a cikk állításával szemben nem a keresztények azok, akik üldöznek más vallásúakat, hanem pontosan a keresztényeket üldözik mind a gázai övezetben, mint más muszlim által uralt országokban, és ez az üldözés nem abban nyilvánul meg, hogy "juj, nem adnak nekünk építési engedélyt" hanem abban, hogy néha irtó hadjáratot vezetnek a keresztény istentiszteleteken részt vevő emberek ellen. (Konkrétan lelövöldözik őket.)
Leírta, de láthatólag addig nem sikerült eljutni az olvasásban. Semmi gond, lehet még fejlődni...
Ennek vajon mi köze ahhoz, hogy egy olyan várost, melynek történelmi hagyományai három vallás esetében is lényegesek, az Izraeliek szeretnék kisajátítani maguknak? Mindezt minden nemzetközi egyezménnyel ellentétes módon, minden demokrácia által elítélendően. A terroristák nem lehetnek okok arra, hogy egy teljes népet szisztematikusan megbélyegezzenek.
Világos.
Sajnos adós maradt a szerző a bezzegpéldával...
Nem úgy ahogy a Jobbik teszi, rendben.
Hanem mutasson egy szerinte követendő példát, olyanokról akik a palesztinok önrendelkezéshez való jogáért tüntetnek, mert helyzet van.
Ugyan kérem.
Ha csak megszólal(na) valaki, máris úgy járna mint a Nobel-díjas német író, Günter Grass...
Gondolom Jerusalaimra gondolsz! Jerusalaim Izrael örök fővárosa, mindig az volt és mindig is az lesz. Ha lenne némi fogalmad a történelemről, akkor tudnád, hogy Izrael nem a palesztinoktól foglalta el Kelet-Jerusalaimot, hanem a Jordánoktól. Jerusalaim soha nem volt palesztin város. Ami a palesztineket illeti, mint nép csak 1948 óta - Izrael Állam kikiáltása óta léteznek. Palesztináról nevezték el magukat és nem róluk nevezték el Palesztinát!
Kicsit ez olyan, mintha a románok szeretnék kisajátítani Bukarestet a magyaroktól.
Bukarestben él némi magyar kisebbség, viszont soha senki nem vitatta, hogy Románia fővárosa Bukarest. Ezzel szemben Jeruzsálemben él némi arab, meg palesztin kisebbség, és folyton az a probléma, hogy Izrael a magának szeretné tudni.
Palesztinában békésen élt együtt zsidó és palesztin,egészen addig,amíg az európai cionisták hozzá nem láttak J.Rotschild,M.Montefiori és T.Herzl álmának megvalósításához.Terrorista gyilkosságokkal elűzték otthonaikból az őslakos palesztinokat,falvaikba,házaikba
Európából özönlöttek új telepesek.Innen kell kiindulni,ha a köveket dobáló vagy primitív "rakétákat" lövöldöző "terroristákról" értekezünk.
Ha lenne igazság a Földön,Izrael államát nem Palesztinában,hanem Hitler hazájában teremtették volna meg,s most A.Merkel asszonyság élhetne menekültként
sátortáborban.
Kedves posztoló. Mélységesen szomorú, hogy ennyire sok benned az esztelen gyűlölet.
Mert ezt nem lehet másképp nevezni, mint parttalan, fékevesztett gyűlölködés.
Ki akartál állni egy ügy mellett, még palesztin kendőt is felvettél, és AZÉRT meggondolod magad, mert egy másik embertársad akit nem is ismersz (mégis gyűlölsz), is ki akart állni ugyanazon ügy mellett?
És még te háborodsz fel?
Milyen ember vagy te? Vannak egyáltalán elveid, önálló gondolataid?
Vagy téged mindenhol az mozgat, hogy MÁSOK mit gondolnak az adott ügyről. Képtelen vagy önállóan meghozott döntésedet (kiállok valamiért) függetleníteni mások cselekedeteiről?
Szégyenletes.
Dávid király e l f o g l a l t a Jeruzsálemet ! Tehát azt korábban valakik
alapították,és azok nem zsidók voltak.Igen,JHVH nekik adta azt a földet,
de ennyi joggal az indiánok is mondhatják,hogy Nagy Manitu meg nekik adta Amerikát.
Pedig fel is robbanthatták volna mind a kettőt, ugyebár.
Azt már meg sem merem kérdezni, hogy vajon ezek a "szélsőségesek" (valszeg pár suttyó kölyök) szintén állami és kormányzati (meg külföldi) támogatással követte-e el a "rémtetteket", mint a "szabadságharcosok".
A szerző becsületesen gondolkodik, de kínosan magyarázkodik. Nem veszi észre, hogy mennyire logikus, hogy a fejen hordott kockás konyharuha, amit ő kufijjának becéz, bizony a neonáci eszköztár része lett.
Alapvető hittételként kezeli, hogy ez a Jobbik kettős beszéde. Pedig az a primitív, faji alapú uszítás, ami a palesztin közbeszédet és a lokális médiát jellemzi, még a Jobbik olykor "köntörfalazás nélküli" szókimondását is erősen übereli.
A negyven gázai halott gyerek áldozat. De kié? A saját hazájukat és gyerekeiket védő izraelieké (ők tényleg csak visszalőttek), vagy a 40 ártatlan gyereket élő pajzsként felhasználó Hamaszé?
Az "Öntött ólom" hetében Szíriában 800 halott volt. Ez a legtöbb lapban még mínuszos hírként sem jelent meg. A szerző sem említi.
Ez kettős mérce. Miért fáj neked jobban a gázai, mint az aleppói halott civil?
A cikk második része viszont a jobbikos átlagszínvonalat sem éri el, gyenge, ad hoc, esetlegesen, extremitásokkal érvel.
Unalmas, terjengős, hiteltelen.
mindkettő megvolt !
Nem. Sőt, vallások nélkül sokkal rosszabb lenne. Ráadásul az izraeli-palesztín konfliktus még csak nem is vallási alapú.
Na felejts el te soviniszta szerencsétlen. Semmi kedvem egy imperialista, sovén alakkal vitázni. A harmadik birodalom büszke lenne rád...
Az a probléma, hogy minden nemzetközi vállalással ellentétesen szeretné a megszállt terülteket magáénak tudni...
Jah, ez mondjuk elég hihetetlen, nem ártana bizonyítani. Ne fáraszd magad, nem igazán lehet, már sokan próbálták. Valószínűleg azért nem lehet bizonyítani, mert nem igaz... mint a vallások legtöbb tétele.
"Ráadásul az izraeli-palesztín konfliktus még csak nem is vallási alapú."
Ezt sem ártana bizonyítani, ezt sem igazán lehet, valószínűleg ez sem igaz.
Teljesen igaza van mindkettőtöknek. Ha a fogalmakat tisztáznátok, lehet, ugyanarról beszélnétek.
mondjuk így: a hittel semmi baj nincs. A vallást az egyházak használják fel, ez a rendszerideológiájuk.
Innen nézve a vallás egy fegyver, amit a tömegek befolyásolására, hatalomszerzés céljára használják.
Tehát nem a hittel van a baj, hanem azzal, hogy dogmákká merevült, és ha nem fogadod el, akkor kitagad a hitet kisajátító egyház, esetleg üldöz, vagy elpusztít.
Kíváncsi lennék hogy bármelyik kültelki csehóban, a "külpolitikus" bajtársak, ugyanolyan hévvel tárgyalják e mondjuk a Sziriaí polgárháborút vagy az Algériaí eseményeket mint az Izraeli-Palesztin, máskülönben valós,konfliktust.
"Ezt sem ártana bizonyítani, ezt sem igazán lehet, valószínűleg ez sem igaz."
Nyilnvaló. Ez két nép konfliktusa: a zsidó nép és a palesztín nép konfliktusa. A vallásban semmilyen szerepe az egészben nincs.
A te logikád alapján, nem lehetne konfliktus két azonos vallású nép között. Pl. a hitleri Németország és a sztálini Oroszország között nem lehetett volna háború, hiszen mindkettő keresztény.
"Jah, ez mondjuk elég hihetetlen, nem ártana bizonyítani."
A vallás ad mindenképpen egy magatartási kódexet, ez a lényeg ebből a szempontból. Vallás nélkül teljes anarchia és ökölharc lenne.
A szíriai polgárháború azért különösen hálás téma, mert ott azokat a szélsőséges muszlimokat támogatják a nyugati hatalmak, akiket máshol bombáznak. Szép dolog a globális politika...
Szóval azzal, hogy emberek százezrei és milliói egy pillanatot sem gondolkodnak el azon, hogy hogyan szervezzék meg az életüket, mit tegyenek és mit ne tegyenek, mi az elfogadható és mi az elfogadhatatlan, hanem egyszerűen azt csinálják, amit más emberek mondanak nekik, azzal nincs semmi baj? Hogy a 21. században országnyi emberek és országok vezetői azt vallják, hogy hatalmunkban áll ugyan emberek életéről és haláláról dönteni, de ők ugyan már nem fognak racionális, észérvekre alapuló döntést hozni, hanem egyszerűen csak mindenféle bizonyíték és gondolkodás nélkül elfogadják amit más emberek mondanak nekik, azzal semmi gond.
Okés: Ábrahám annyira szerette Istenét, hogy egyszer, amikor rosszat álmodott elhatározta, hogy kinyírja a fiát, mert azt *hitte*, hogy az ő istene ezt várja el tőle.
Szerinted ezzel nincs semmi baj? És azzal, hogy ezt követendő példaként tanítják embereknek? És azzal a hittel sincs baj, amikor valaki ezt elhiszi?
Hát amikor Kis Pista Tihamér Tápiószecsőn szintén rosszat álmodik és azt *hiszi*, hogy itt az ideje égőáldozatot bemutatni a fiával a főszerepben?
A hittel nincs baj, ugye?
Nem, nem mondtam, hogy minden háború kizárólag a vallás alapján történik. Viszont szerintem:
(1) Keresztény és keresztény simán képes volt eddig is évtizedekig tartó vallásháborút rendezni. Ezen érdemes elgondolkodnod.
(2) Az én véleményem szerint a fasizmus és a kommunizmus is vallás. Igaz, kevesen látják így, de ettől még sok jel utal erre.
Mi a kereszténység?! Az ha valaki vallást tesz! Miről tesz vallást? Vállalást? Hogy Jézus is az egy igaz élő Istentől van, és tanításai jók, vagyis Krisztus!
Mit jelent ez? Azt, hogy megvallja, hogy nincsennek kiválasztottak, minden ember egyenlő Isten szemében!
Mit jelent a keresztelkedés?! A régi önző szellemiséget leveti az ember, gondolkodását, és Jézus szellemiségét ölti fel! Ezáltal azt mondja azzá vállt, és osztozik a sorsában, esetleg üldöztetésében...
De a kereszténységet összemosni a felsőbbrendűségi meg kiválasztott fajelmélettel, ami ugyan az mint a cionizmus... ez elmebetegségre vall! A kettő két ellentétes pólus...
szerintem az Òtestamentum amiben a Mózes V. könyve szerepel a kereszténységnek is alapkönyve. Jézus is mint farizeus rabbi meg az apostolok is ezen nöttek fel.
Az elfoglalás valóban korrekt megjelölés: csakhogy a a héber törzsek 430 évnyi egyiptomi nyaralás után tétek visssza Kanaanba. Hát persze hogy a vákuumot addig betöltötték. Ez kicsit olyan mint 1941 ben Munkács: a magyar hadsereg elfoglalta vagy felszabadátotta?
Sára féltékeny lett a nőre, és a fiával együtt elüldözte!
Előtte Sárát felkereste 3 idegen a sátrában és mondták Ábrahámnak, hogy 1 év múlva gyereke fog születni Sárának...
Ábrahám "bosszúból" Isten parancsára, szemet szemért elv.. akarta volna kinyírni a gyereket...
Még valami, az ótestamentum a bűnökre való példázatnak került a bibliába bele, nem előzményként! Akik benne szerepelnek népirtók, fajtalankodók, tolvajok, uszítók, gyilkosok, paráznák, vérfertőzők, csel és tőrvetők, vagy éppen bálványimádók...
A kereszténység előzménye, a levi kereszténység... amit Dávid képviselt, és amit megpróbált eltörölni a családirtó ostoba Salamon, akinek a tettei a zsidók bukásához vezettek!
Ezek után történt, hogy Isten próbára tette Ábrahámot, és megszólította: Ábrahám! Ő pedig felelt: Itt vagyok.
Akkor ezt mondta neki: "Vedd egyetlen fiadat, akit szeretsz, Izsákot, menj Morija földjére, s ott mutasd be égőáldozatul azon a hegyen, amelyet majd megnevezek neked."
Ilyenekkel eddig nem találkoztam. Eddig mindig csak a kommunizmus jött elő. :) No jó, ez enyhén túlzás... de...
Az emberünk olvasgathatna egy kicsit több szépirodalmat, valószínűleg nagy meglepetésekben lenne része...
Szóval nem azzal van a baj, hogy bizonyíték nélkül elhiszek dolgokat, hanem csak azzal, *amit* elhiszek? Vicces gondolatmenet. :)
Jah, jó, nem tudtam. Akkor a tízparancsolatot sem kell tartani, ugye? :)
Tökéletesen igazad van.
(3) És a demokrácia is. Ugyanolyan gőgös, ugyanúgy megvannak a dogmái, ugyanannyira nem érdeke a gondolkodó ember.
Persze most ez a korszellem. Ha jobban megnézed az emberiség történelmében csak a díszlet változott.
De ha a Bíborban Születet Konstantin történelemmeséit kivesszük a történelemből, akkor 300 év eltűnik és máris érthető, hogy nem kétszer lett lerombolva az Alexandriai könyvtár, hanem csak egyszer és nem volt honfoglalás... és stb...
Akkor feltűnik, hogy volt egy Orpheus nevű görög ember, volt egy Mané nevú pártus herceg, akinek anyja neve Mirjam volt, és volt egy Angliában elhunyt illető Taliesin, vagy Taleasin, Merlin apja... akik egyházakat alapítottak, és keresztényi verses énekeket énekeltek hárfával a kezükben!
Szóval Jézust így beazonosítani nagyon nehéz! Még a HUN kereszténység sem egy nép volt, mert a szarvas jelképet pl a koptok mai napig használják a szarvas megjelölésére! ÉS nem hun, hanem Han-ok voltak, Orpheusz néven alapított kereszténység! Magyarországon van olyan hogy, Hanság, meg Orfű! Szóval érdekes dolog az, hogy Jézus ki volt, honnan jött és mit csinált! Mert akárhány országban járt, mindig új neve volt... Ezt írja a biblia is!
Nem, nem, nem és nem. Ez egy H A Z U G S Á G. Ha nem lenne vallás ugyanezek az erkölcsi normák maradnának és lennének mint most. A világvallások kialakulása előtt is voltak erkölcsi normák, méghozzá ugyanezek mint most.
Ez egy annyira lejárt hazugság amit mondasz hogy ezzel már a keresztények sem próbálják igazolni a vallásukat régóta.
Azért eléggé különböző erkölcsi normák voltak, mondjuk egy római birodalomban a kereszténység előtt, mint utána. Történetesen a gladiátorviadalok megszűnésének az egyik oka a kereszténység terjedése volt. Tehát azért ez csak részben igaz, hogy ugyanazok az erkölcsök voltak mindig is használatosak.
A hit belülről fakad. Mindenki hisz valamiben, Te is. Szerinted rossz az , amiben hiszel? Nem szabad hinni semmiben?
A hit nem káros, kivéve, ha kifelé erőszakosan hyilvánul meg.
De egy pszichopata gondolatvilága, vagy egy skizofréniás képzelgései nem ássák alá a hit morálját.
NEM a vallásos hitről beszélek. Bár az sem feltétlen irányul mások ellen.
Maga a vallás, amikor kihasználják az emberek hitét, mikor befolyásolják őket, az a társadalmilag káros.
Egyébként az is elképzelhető, hogy Ábrahám nem is létezett, illetve ezek a dolgok nem történtek meg vele, csak a későbbiekben a vallás ferdített egy sztorit, Önigazolás képpen.
Ahogy az egyiptomi hadsereg pusztulása sem történt meg a tenger szétválasztásakor. Sőt, a tenger szétválasztása sem történt meg.
Merkel anyót meg vele 80 millió németet most nagyon megsértettél: Hitler hazája ugyanis Ausztria
A hit az ami rossz... Jézus mondja: Istent soha senki nem látta!
Ha egy mustármagnyi hitetek lenne, aztmondanátok ennek a sziklának essen a tengerbe és az beleesne...
Hit által igazul meg a gonosz... eceterá eceterá... és irtottak ki 72 népet Izraelből...
Még valami, az újtestamentum tézis és antitézis szembeállításán alapszik, természetesen ezen állítások ellenkezői is fellelhetőek benne!
Tudod Jézus a vitát hozta apja és fia közt, nem a megbékélést, az érvek felsorakzotatásán alapuló tanulást... nem a dogmák követését... Lásd Galilei megrendszabályozása!
Mondjuk a kor patriarcális szellemét tekintve ez elég hihetetlen. Főleg, ha azt veszed, hogy a gyermek törvényileg a SÁRA gyermeke volt!
azért mert most nem látod a bizonyítékot nem azt jelenti hogy nincs.
Amit és ahogy elhiszek - illetve ebböl milyen következtetést vonok le. Miért, te nem hiszel magadban :-)
A vallás része a szentség, a liturgiák. A hithez ez nem szükséges.
Egyébként a kereszténység nem Jézus nevéhez fűződik. Őm is megkeresztelkedett.
A hit az ami rossz... Jézus mondja: Istent soha senki nem látta!"
Önellentmondás. Nem lehet a vallás jó, ha a hit, amire épül, rossz.
"És béméne Hágárhoz, és az fogada az ő méhében; ez pedig a mint látta, hogy terhes, nem vala becsülete az ő asszonyának ő előtte."
"És fiat szűle Hágár Ábrámnak, és nevezé Ábrám az ő fiának nevét, a kit Hágár szűl vala néki, Ismáelnek."
És eceteré...
Mai szemmel az is különös erkölcsnek tekinthető hogy a keresztény egyházból kiátkozott embereket on sight megölhette bárki (és ilyen a többi vallásra hasonlóan létezett).
Vallástevésről, hogy minden ember Istentől van, így egyenlő. és Jézus is az egy igaz lő Isten fia, és tanításai jók, tehát Krisztus... Lásd fentebb... idézetekkel alátámasztva...
Izrael ki akarja sajátítani Jeruzsálemet?
Az arabok dettó. És momentán inkább érezném magam biztonságban Tel Aviv utcáin, mint pl. Párizs, vagy London muszlimok lakta negyedeiben.
A jobbik palesztin imádata pedig nem valós, pont leszarják őket. Viszont sorrendet állítottak fel. A leggyűlöltebbek a zsidók, ezért ha a palesztinok gyűlölik a zsidókat, akkor a palesztinok jó fejek. Amikor a zsidók kikerülnek a képből, akkor a korábban szeretett palesztinok rohadt bevándorlók lesznek, akik az európai kultúrát ki akarják irtani.
Ez ilyen egyszerű.
valóban, viszont a (fogolytáborba) internálótáborba zért illegális határátlépöket: zsidókat szabadították ki. A háború a britek ellen elsösorban mint megszálló katonákat targetolta. Az Irgun viszont határeset
hú, még jó hogy nem az atombomba megjelölésére használják. Képzeld el, mi lenne, ha a szarvas jelképet az atombombára használnák! Itt lenne például a világvége, és nem a szomszéd sarkon...
Többek között az ő részvétele teszi komolytalanná ezt az egészet.
De ugyan ilyen jelképek voltak az ankh, a hal, a három hullámos vonal, a pelikán és a keresztek különböző fajtái! A szarvas és a napkereszt is a kereszténységet jelölte...
Szóval a hunok nem egy nép voltak, hanem egy kultúrában elterjed keresztény vallás, amit Jézus terjesztett Orpheus néven!
Ha a vallás azért van, hogy biztosítsa a népszaporulatot, és ez az értéke, és nem az abszolút igaz mivolta, akkor inkább népszaporulat se legyen, még az is jobb, mint hazugságra alapozni a létezést.
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"A vallás ad mindenképpen egy magatartási kódexet, ez a lényeg ebből a szempontból. Vallás nélkül teljes anarchia és ökölharc lenne."
Ja, akit a csak vallás (és nem a józan belátás) tart vissza ettől, azért nem is kár. Az pusztuljon.
Ezt nem vitatom, csak azt mondom, nem igaz, hogy a vallások nem változtattak az erkölcsi nézeteken. Márpedig az őskereszténység nem rossz irányba vitte az erkölcsi nézeteket. Aztán, hogy mi lett belőle az egyház által, az egy másik kérdés.
Milyen szép is ez a mondat! De vajon mit válaszolna erre egy jobbikos?
-de igen, mert ők sem határolódnak el tőlük
-az ő dolguk lenne terrorista társaikat felzárkóztatni, és a közösség hasznos tagjává válni
-ez nem előítélet, ez személyes tapasztalat, ami a megismerés legjobb módja
-jó, ez előítélet, de az előítélet az valójában nagyon hasznos dolog, mind előítéletesek vagyunk például egy tűzből kivett fémdarabbal szemben, ezért nem égetjük meg magunkat
Folytassam még?
Pontosan. Én ezért vagyok többistenhívő pogány. Mindhárom egyistenhívő vallás csak szenvedést és széthúzást terjesztett. A zsidók saját maguk rombolták le az Istenanya (Sekína) szentélyeiket.
Ez öngól volt.
De igazad van! Volt amikor a törökök hadurak irányították!
Mellesleg a szunniták hatalma csökkent a törököknél, ugyanis már demokratikus parlament irányít, és nem demokratikus öregek tanácsa! Tehát már ott is elvetették a régi arab uralkodócsalád isteni kiváltságát (a gyakorlatban)! Ez már így ugyan az, mint a siíta irányzat!
Igazad van!
Tehát van egy jogos vagy vélt sérelem, ami terroristává tesz valakit, és ezután a teendő nem az, hogy a terroristát agyonlövik, hanem az, hogy megszüntetik a jogos, vagy vélt sérelmet. Mer' igaz ugyan, hogy a terrorista olyanokat öl(t) meg, akik nem tehetnek a sérelemről, de ez nem számít.
Mondom, tök igazad van!
Csak egy kicsit problémás az, hogy a palesztin terroristák igazi sérelme az, hogy Izrael állam létezik. Ezt meg a zsidók valahogy mégse akarják megszüntetni, talán érthető okokból...
A religious szónak Magyarországon nincs megfelelője!
Ezért van akkora kavalkád! A magyar csak az egyenlőség szót ismeri... a különbözőséget csak 500 éve próbálják meg tanítani a szapolyai fattyak... hogy vannak gonosz fattyak is...
Ezzel nem vitáznék.
igy van, és most sincs ott. De nem is Perzsiában..
Az oszmán Birodalom fövarosa meg Konstantinápoly volt..
Téves. Filozófiai irányzatból alakult ki. Talán így megfogalmazhatnád.
Hogy a tibeti buddhizmus, a Dalai Láma filozófiai irányzat lenne, hogy ne lennének templomaik, ne lenne vallásgyakorlás, liturgia....
Hát, ha azt mondom, tájékozatlan vagy, nagyon udvariasan fogalmaztam.
A poszt írója inkább szervezzen egy Gay Pride Dayt Gázában, Teheránban, és Rijádban, esetleg Neukölln-ben, vagy Handsworthben.
az a waffen ss volt. a wehrmachttal összemosni öket kisse meresz lenne. es az aldozatok meg civilek voltak. ez nem terrorizmus hanem tömeggyilkossag volt
Ez kellemes "viszonylag béke", egész addig, amíg elég fegyverük és lőszerük nem lesz...
Az a palesztin vezető (= terrorista) nem egy ma született kis ártatlan bárányka volt, hanem konkrétan ő szervezte az izrael ellen kilőtt rakétatámadásokat. Békében.
Ez egy szép béke. Ahol az ellenség nem lőhet vissza, de a palesztinok lőhetik a polgári lakosságot...
Ugye, ezt nem gondoltad komolyan?
Ha tegyük fel, a cigányok rakétát lőnének a Kossuth térre Mátészalkáról, te úgy gondolnád, hogy minden rendben, ez teljesen jogos, mert az emberek egy része beszavazta a Jobbikot a parlamentbe?
Ja, én azt játtam a CNN-en , vagy BBC-n , nem tudom, hogy egy zsidó városka kávéházának teraszán kávézgató zsidókat interjúvolt meg a riporter, hogy mit szólnak a palesztin támadáshoz, mire a válasz az volt, hogy nem félnek, mert a zsidók védelmi ernyője megakadályozza a hatásos támadást. És valóban, fölöttük látszottak a felrobbanó rakéták pamacsai az égen.
Ez most meglepetésként ért?
Olvass utána, ha nem hiszed, pl:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_rocket_attacks_on_Israel,_2011
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_rocket_attacks_on_Israel,_2012
2256? Megjegyzem: lehet, hogy annyi az egész magyar honvédségnek nincs!
míg annektálta szegény Németországot,majd a filoszemita németeket arra kötelezte,hogy gyújtsák fel a Kohn bácsik üzleteit. Merkel néni - bocsánat !
Ha tegyük fel, a cigányok rakétát lőnének a Kossuth térre Mátészalkáról, te úgy gondolnád, hogy minden rendben, ez teljesen jogos, mert az emberek egy része beszavazta a Jobbikot a parlamentbe?
- Nem kerülte el a figyelmedet egy apróság?
Hogy mi nem vettük el a cigányoktól a Kárpátmedencét 60 éve mint a zsidók kánaánt a palesztinoktól, hogy körbefalazzuk őket ex-hazájuk legszarabb részén.
Elfogadom,hogy ez Neked idegen gondolat,más,mint a Tied,de hát tudod:az
idegen szép,a másságot meg tisztelni kell. Én ezt teszem.
Hitler ifjúkorában, még Salzburgban szerelmes volt egy zsidó lányba. Nem jött össze ezért bosszú állt az egesz népen. Freudnak igaza volt...
'A legendának azonban feltehetőleg nincs sok köze a valósághoz, hiszen Árpád magyarjai akkor érkeztek a Kárpát-medencébe, amikor Szvatopluk már meghalt.'
Mellesleg semmilyen régészeti lelet nem utal morvákra sem meg birodalomra sem a honfoglalás előttről.
A morvák ma a kárpátoktól nyugatra élnek.
"A világvallások kialakulása előtt is voltak erkölcsi normák, méghozzá ugyanezek mint most."
A mai világvallások előtt is voltak vallások. Azaz érved hamis.
Az amerikai demokratákat szeretem, tisztelem, köztük a legnagyobbat, a látnok óriást G.Washingtont, aki ezt írja messzire látó gondolkodóként, jósként:
George Washington életelvei, A.A. Appleton &Co. kiadásában:
"Ők (a zsidók) hatásosabban dolgoznak ellenünk, mint az ellenség hadserege. Százszor veszélyesebbek szabadságunkra és nagy ügyeinkre. Sokat sopánkodhatunk azon, hogy miért nem pusztította ki őket minden állam már régen, mint a társadalom pestisét és Amerika boldogságának legnagyobb ellenségeit."
Vele volt egy véleményen a zseniális társa, BENJAMIN FRANKLIN akinek ez a jóslata a CHIT CHAT AROUND THE TABLE DURING INTERMISSION (= Csevegés az asztal körül szünetben a Philadelphiai alkotmányozó gyűlésen) született 1787-ben. Egy South Carolinai képviselő, Cotesworth Pinckney jegyezte föl: "Teljesen egyetértek Washington tábornokkal abban, hogy védenünk kell ezt a fiatal nemzetet alattomos befolyásoktól és áthatolhatatlanságtól. A fenyegetés, uraim, a zsidók. Amelyik országban zsidók nagyobb számban betelepedtek, rontották a közerkölcsöt; lerontották a gazdasági élet tisztességét; különváltak és nem asszimilálódtak; gúnyolódtak és azzal próbálták meg aláásni az államot alapító keresztény vallást, hogy ellenezték annak tiltásait; államot hoztak létre az államon belül; ha ellenkezést éreztek, megpróbálták az illető államot gazdaságilag megfojtani mint Spanyolország és Portugália esetében. 1700 év óta siratják szomorú sorsukat, hogy elűzték őket hazájukból, amit ők Palesztínának neveznek. De uraim, ha most a világ odaadná az nekik, hirtelen találnának valami okot arra, hogy ne térjenek oda vissza. Miért? Mert ők vámpírok, és vámpírok nem élősködnek vámpírokon. Nem tudnak egymás között élni. Keresztények és más nem saját fajú népek szükségesek fennmaradásukhoz. Ha nem utasítjuk őket ki ebből az Egyesült Államokból az alkotmány alapján, akkor kevesebb mint 200 éven belül olyan nagy számban fognak ide csődülni, hogy az országot uralni fogják és elnyelni, megváltoztatva államformánkat, amelyért a mi, az amerikaiak vére folyt, amiért életünket és mindenünket odaadtuk és szabadságunkat kockáztattuk. Ha nem
utasítjuk ki őket, akkor kevesebb mint 200 év múlva leszármazottaink a mezőn fognak dolgozni, hogy a nekik szükséges dolgokat megtermeljék, míg ők az intéző irodájában fogják a kezüket dörzsölni és a pénzt számolni.
Óva intem önöket, uraim, ha nem utasítjuk ki örökre a zsidókat, utódaink átkozni fognak bennünket sírjainkban. A zsidók, uraim, ázsiaiak, mindegy hogy hol születtek és hány generáció óta jöttek el Ázsiából, sohasem lesznek mások. Gondolatviláguk más mint egy amerikaié és ez meg tíz generáció után sem lesz másképpen. Egy leopárd nem tudja a foltjait megváltoztatni. A zsidók egy fenyegetés ennek az országnak, ha bevándorlásukat megengedjük és nem utasítjuk ki őket ennek az alkotmánynak a szövegében."
Szellemi világító toronyként mutatják nekünk mai demokratáknak, követőiknek az utat és a tennivalóinkat.
Mi köze ennek az érvemhez? Honnan jön ebből az érvem hamissága? A lopást, csalást, gyilkosságot a világ minden táján vallásoktól függetlenül megtorolták. Az erkölcs a társadalomból következik és nem a vallásból.
Kb azt is mondhattad volna hogy az ég kék, annyi értelme volt.
Valóban...
"Ha Berija elvtárs nem nyírja ki Sztalin elvtársat,olyan holokauszt jön a béketábor zsidóira,amilyet még Hitler elvtárs se pipált."
Ez egy hatalmas tévedés. Sok minden rosszat lehet mondani a szovjet kommunizmusról Sztálin alatt, de abszurd az antiszemita vád. Sztálin nem hitt semmilyen fajelméletben sosem. A zsidókat nem üldözték. Volt 10-15 nép "bűnös nép", melyeket diszkrimináltak a vh. idején - azzal a váddal, hogy potenciális nácibarátok -, de értelemszerűen a zsidók nem voltak közöttük.
Szovjet antiszemitizmus nincs és nem volt, hitleri értelemben. Persze az antiszemita érzelmeknek hagyományuk van elsősorban az oroszok és az ukránok között, de ezek az érzelmek nem voltak állami szinten, s éppen Lenin és Sztálin alatt CSÖKKENTEK.
Valójában a szovjet zsidók diszkriminációja éppen Sztálin UTÁN növekedett, elsősorban a hatnapos háború után, amikor a SZU szakított Izraellel, átállt a palesztín oldalra, s a szovjet zsidók "gyanúsak" lettek. De ez a diszkrimináció nem hasonlítható a náci antiszemitizmushoz, kimerült elsősorban munkahelyi hátrányokban, egyetemi felvélnél, politikai és katonai karriernél - ezekről egy rakás vicc is van.
igy van. A mocskos melót viszont zömében ök végezték el mert ideológiailag is ök voltak kiképezve erre. A wehrmachtos parasztgyerek összehányta volna magát mielött egy anyat a gyerekevel lelött volna. Egy normalis ember nem kepes ezt megcsinalni. Az SS erre lett (többekközött) kiképezve Nemcsak frontszolgálatot végeztek hanem a hátországbeli tisztogatások egy részét karöltve a helyi miliciakkal ok koordinálták. Egységeik voltak a KZ- táborokban is mint örszemelyzet. Kesöbb mar az annektált orszagok katonaibol duzzasztottak oket - az elejen mint önkéntes választás, a késöbbiekben már mint töltelék
1000 éve a morvák a mainál jóval nagyobb területen éltek, a mai csehek és szlovákok a morvák utódai.
- Elég meredek lett volna hiszen az első bolsevik kormány 80%-a zsidó volt. Leninen kívül szinte mindenki. Előkeressem Churchill emlékirataiból azt a részt amikor kifejti hogy a szovjetkommunizmus+pétervári nagyoktóberiszocialistaforradalom zsidó akció volt vagy magad is megtalálod?
Előtte a Romanovok azért irtogatták időnként a zsidókat a cárizmus alatt ezért végezték ki őket a bibsi bolsik.
Nem érdemes ilyeneket irkálni, mert még majd valaki komolyan veszi (és rákérdez Himmler, Göring, Bormann stb. motivációira is)
en csak a Hitler motivaciójáról írtam. persze nem ez az egyetlen ok. a szerelmeslevelei meg megvannak :-)
szerintem meg az az erdekesebb hogy hogyan tudott egy a nemetek altal amugy lenezett osztrak egy orszagot igy meghülyiteni..
Ha feltételezzük, hogy a Kocel inkább morva, mint avar név, akkor már csak azt kell tisztázni, a Balaton a Kárpát -medencében volt-e, és megállapíthatjuk, hogy noha szervezetlen, széttagolt formában, de a Morva -birodalom bizony a mai Horvátország- Szerbia-Románia területén is fellelhető volt. Alátámasztja az is, hogy épp a magyarokkal kötött szerződést a morva fejedelem, a bizánciak megtámadására. De minek, ha egy világ választotta el őket? Nyilván valamilyen szinten határosak voltak, vagy terjeszkedésük ugyanarra a területre irányult.
A keresztény cionizmusnak nincs sok köze a cionizmushoz. Az egyik egy újprotestáns vallási irányzat, a másik meg egy zsidó nacionalista politikai eszme.
A kettő viszonya egymáshoz eléggé ellentmondásos. Egy részről a zsidóknak és Izraelnek rövid távon hasznos a keresztény cionizmus támogató álláspontja Izrael iránt, más részről azonban ez zsidó szempontból ez egy igen terhes támogatás, hiszen a keresztény cionizmus célja a zsidó vallás megszűntetése, azaz a zsidóság lényegének elvétele.
A szlovákok szoktak a Nyitra központú birodalomra hivatkozni amire semmilyen bizonyíték nincs. A mai morvák nem tartják magukat cseheknek, szlováknak meg aztán egyáltalán nem=nagy sértésnek veszik. A nyelvük cseh.
bizony megkezdte a zsidó perek előkészítését is.És legjobb tanítványa,Rákosi elvtárs az első akart lenni a követésében.Dramaturgjai lázasan írták már a zsidó perek forgatókönyvét,letartóztatták Péter Gábort
és közvetlen munkatársait,amikor Berija,aki érezte,hogy első helyen szerepel a neve,kinyírta a"gazdát".
A zsidók a 1900as évek elején érkeztek nagy számban az USAba (többek között Magyarországról), amikor az USA már a világ első számú ipari hatalma volt.
De ahhoz még időben érkeztek, hogy a Hollywoodot megalapíthassák(Cukor Adolf) és a Jegybankot irányíthassák(1913). Természetesen faji és örökléses alapon.
pszichopatából sok fut a világban :-) ez kvazi olyan mind a golstone jelentes..vagy az erdélyieknek a hajdu gyözöke jelenseg
kar hogy meghalt mert nem volt ideje es lehetösege revidealni a nézeteit .-) ahogy goldstone is lassan kifarolt a reportja mögül
"Elég meredek lett volna hiszen az első bolsevik kormány 80%-a zsidó volt. Leninen kívül szinte mindenki."
Nem. A legelső vezetésben 12 személy volt, s pont 5 volt zsidó nemzetiségű. A 6. "határeset" Lenin volt, ő orosz nemzetiségű volt, annak is vallotta magát, viszont anyai nagyapja zsidó volt.
Egyes zsidók üldözése nem antiszemitizmus. Sosem üldözte Sztálin a zsidókat csak azért, mert zsidók.
A Dunántúlon is volt szláv állam.
Az, hogy a mai morvák minek vallják magukat, nemigen releváns.
'Nincs szükség arra, hogy eltúlozzuk ezeknek a nemzetközi és többnyire ateista zsidóknak a bolsevizmus kiagyalásában és az orosz forradalom keresztülvitelében játszott szerepét. Az biztosan hatalmas; biztosan túltesz minden máson.Lenin kivételével (sic) a vezető alakok mind zsidók. Mi több, az alapvető sugalmazás és a hajtóerő a zsidó vezetőktől jön. A szovjet intézményekben a zsidó dominancia még megdöbbentőbb. A legfontosabb, ha nem a teljes szervezete annak a terrorrendszernek, amely különleges csoportokkal az ellenforradalom megakadályozását tüzte ki céljául, kizárólag zsidók, némely esetben zsidónők kezében vannak. Ugyanez az ördögi vezető szerepet játszották a zsidók Magyarországon Kun Béla terrorrendszere alatt. Ugyanez volt Németországban (különösen Bajorországban) megfigyelhető, ameddig a német nép ideiglenes levertsége ennek az őrültségnek teret adott. Noha minden említett országban akadnak nemzsidók is, akik ugyanolyan rosszak, mint a legrosszabb zsidó forradalmárok, a zsidók szerepe a népességben elfoglalt számuk arányában elképesztő.'
(Cionizmus és bolsevizmus, a harc a zsidók lelkéért, ILLUSTRATED SUNDAY HERALD, London, 1920 február 8-án). W. Churchill
csak az első néhány mondatodat olvastam el mert fölösleges a többit emiatt:
en.wikipedia.org/wiki/The_Franklin_Prophecy
Lehet nem szereted a nácikat de hogy ezt a washington és franklin idézetet valami náci oldalon olvastad az fix. Ugyanis nem mondott ilyet se Franklin se Washington.
ha most azt mondom neked hogy te is úgy nyaralj ahogy ök akkor modortalannak gondolsz. Az V: nem az ötödiket jelentette hanem az öt könyvet, biztos én nem voltam egyértelmü. Azt hogy kerjetek kölcsön igy nem szerepel sehol III:22. "minden asszony kérni fog", ill. XII.35 -"és kértek az egyiptomiaktól"
jó gyeptéglázást...
Nem igaz.
De.
www.historia.hu/archivum/2003/030506madievski.htm
a németek élböl lenézték - és ma is lenézik az osztrákokat. ennek sorolhatnám mennyi oka van, de mindegy. Most meg ráadásul azért szégyenkeznek hogy egy jöttmennt senki azt tudta csinálni velük amit...persze hogy nem ok nélkül..és persze hogy voltak neki szellemi társai, nemcsak az orkok között hanem az elvesztett háború és a friss gazdasági válság után céltalanná valt munkások között. Nemzeti szoocializmus: a szocializmust ismerjük, a nemzetit tanuljuk..jó idöben, jó helyen találkozott Hitler kissebbsegi komplexusa es a nagynemet frusztracio
Megvallom, hogy csak néhány évvel ezelőtt mindenféle tolerantiának a lehető legnagyobb ellensége voltam,mert nem akartam magammal következetlenségbe jönni, átlátván, hogy nemzetiségünk csak egy hajszálon függ, és valamint másra a magunk terhét lökni nem akartam, úgy másnak terhét magamra sem kívántam vállalni; de más részről tapasztaljuk, hogy egy idő óta nemzetiségünk szilárdabb talajon áll, és kivált azóta, hogy a fejedelmi szó és minden viszony, mely nemzet és fejedelem közt létez, magyar. Mondhatom, hogy talán egy kissé tágult bárkánk, úgy, hogy másokat is lehet abba beléptetni, ámbár ebben is van veszély, mert ebben a biztosíték következtében az emberek ezentúl elalusznak s azt hiszik, hogy meg van mentve a dolog, és így házi köreikben nnemzetiséget, helyeslést nyert, és gróf Zichy Ottó úrnak is helyeslését hallottam, - mégis bátor vagyok a Mélt. Fő R.R.-et figyelmeztetni Berzsenyinek a "Magyarokról" írt szavaira, melyben azt mondatik: "lásd a kevély tölgy, mely századoknak ádáz ostromát kiállotta, most belsőkép rágódó kis férgek által enyészik el." Legyünk tisztában magunkkal. Igen természetes, a magyar ezelőtt mélyen aludt, és most kapkodik, és ez természetesen máskép nem lehet; de ha mi azt mondjuk, hogy a nemzetiség azon alap, melyre mindent akarunk rakni, magunkkal ne jőjünk ellentmondásba, és ne gondoljuk, hogy ezen elem már ily igen erős, hogy halálos ágyából kiemelkedett, s Magyarország már oly szilárd, hogy minden más elemeket magába felvéve, azokat megemészteni tudná. Méltóztassanak a régibb orvosoknak hinni, hogy oly reconvalescens nemzet minden nemzetiséget a hátára nem vehet. Nincs arról szó, hogy az Istennek akármi teremtését jogokból kirekesszük, mert felfogásos és vallásos érzelmem szerint azt szeretném, hogy e hazában minden ember, ki az Isten képére van alkotva, egyenlő jogokkal bírjon és egyenlő terheket viseljen; és bár mondhatná mindenki valláskülönbség nélkül: "nekem is van hazám"; ez az ultima tendentiam, ez a kikötőm, mely felé vitorlázok, de mint hű tagja a magyar fajnak, megvallom, hogy túlliberalismus által, egy túlzó indulat által, hogy magam gyermekét dobjam ki a bárkából, ezt másokért tenni nem fogom soha, és ezen hűséget minden más nemzetben tudom becsülni; de miután magyaroknak teremtett az Alkotó, legyünk is azok, és legyünk tisztán magyarok. Ez a vélekedésem.
XIII. Ugyanazon tárgyban, ugyanazon napon, egyszersmind gróf Zaynak válaszúl, így szólt gróf Széchenyi István: Senki sem kételkedik azon, hogy méltóságos gróf Zay Károly úr bizonyosan a nemzetiség dolgában sokat tett, és e részben Ő méltóságát a legtávolabbról is érdekelni nem akartam; de megvallom, hogy e tekintetben azt vélem, miképpen a méltóságos gróf magával nincs egészen vitában, ti. a nélkül, hogy gondolná és kívánná, a víz mégis be fog folyni a bárkába, és míg a panslavismus ellen bástyákat húz a méltóságos gróf, addig más oldalról a magyar bárka egészen más elemekkel fog megtöltetni, és elmerülni. Azt mondá továbbá a méltóságos gróf, hogy nem tart attól, miként egypár nyomorult zsidó tudná a magyar nemzetiséget veszélyeztetni.Megvallom, hogy egy egész osztályról, mely annyi birtokkal, tiszteletreméltó férfiakkal dicsekszik, így szólani nem mernék, és a zsidókat általánosan nyomorúlt embereknek nem merném nevezni; és valóban ez egy különös neme a protectiónak, és és nem tudom, vajon ezen protectióért nagy köszönetet fognának-e mondani a méltóságos grófnak; és habár a méltóságos úrnak azon mondására, hogy egypár nyomorúlt zsidó nem fogja megrontani a magyart, de nem fognak annyit tenni, mint akkor tettek, mielőtt ezen biztosíték létezett volna. De mindemellett nem vagyok az ellen, úgy mint nemzetiségünk szilárdul, bárkánkat egy kissé tágítsuk, és most például némelyekre nincs oly szükségünk, mint azelőtt; teszem azelőtt a világért a sarkantyút le nem vettem volna a csizmáról, mert ebben is láttam a nemzetiségnek egy kis garantiáját; eddig a bajuszomat a világért le nem vettem volna; most, ha bosszantja az orromat, meglehet, hogy leveszem; de mondom ezelőtt le nem vettem volna, mert ebben is volt a magyarságnak egy kis symboluma. Mindezeknél fogva vélekedésem az volna, hogy ne tegyünk hátra lépést, de nagy előrelépést sem kívánok tenni, és legjobban szeretném, ha azon nyomot követnők, melyet a múlt országgyűlés alkalmával követtünk, és csak fogadnók el azon törvényjavaslatot, melyet a múlt országgyűlés alkalmával Ő felsége elibe terjesztettünk;ezáltal a hosszas tanácskozást, mely csak keserűségre vezethet, el fogjuk kerülni, mert még azt hiszik utoljára, hogy itt az ember a zsidóság ellen van, és bizonyosan én részemről az Istennek minden teremtményét tisztelem, és bizonyosan a zsidóságnak sem vagyok az ellensége, sőt méltánylom előmenetelöket, és azt, mit a nemzetiség dolgában tettek, azért ismételve mondom, maradjunk annál, mit a múlt országgyűlés alkalmával Ő felsége elé terjesztettünk, és minden hosszas tanácskozással hagyjunk fel. Ez a vélekedésem. /Közhelyeslés!/
Naná, Széchenyi sem szólalt meg zsidóügyben 'antiszemita' módon az Országgyülésben. A wiki-cikket akárki átírhatja, az Országgyülési Naplót nemigen.
gondolom ezért került az egyikük feje az 1 dollárosra, amásik meg a 100-asra - hogy érezzék milyen amikor szaporítják öket, hahaha
De ezzel nem azt akarom mondani, hogy általános, országos, felülről kezdeményezett akciók voltak.
A XIX. század közepén Európában természetesnek számított, hogy a zsidók nem egyenrangú állampolgárok. Pl. az első magyar polgári demokratikus választáson (1848) a zsidóknak NEM volt szavazati joguk. A zsidók a szavazati jogot csak a Kiegyezés után kapták meg!
Így már oké: ez volt valóban. Voltak pogromok, s az állam jellemzően nem tett semmit a pogromok szervezői ellen, viszont nem is kezdeményezett pogromokat.
Az első, polgári értelemben modernnek tekinthető parlamenti választójogi törvényt az 1848-as parlament alkotta meg (1848 évi V. törvénycikk),[1] amely ugyan csak az összlakosság 7,2%-ának adott választójogot, mégis a maga korában haladó szellemű volt.
hogy mit fognak 100 év múlva gondolni? akkor már biztos nem leszek fiatal, de hidd el a 60-as években én már észleltem a világot és biztos hogy másként látom most a szocializmust mint akkor. Ha valaki a 60-70-es években azt mondja nekem hogy a Szovjetunio röpke 20-25 év múlva felbomlik akkor kiröhögtem volna...paradigmaváltás, ha nem alkalmazkodsz akkor úgy jársz mint az úri Magyarország - egy nosztalgia marad belöled
Sztalin apánk zsidó orvosok nyilvános akasztását tervezte,amit a zsidók tömeges deportálása követett volna.A vagonok,lágerek készen álltak,a listázások is megvoltak.Berija etárs időben lépett.
Nem igaz. Sztálin paranoikus volt, s az orvosokat akarta likvidálni, de nem minden zsidót. Abszurdum ez. Még a vezetésben is voltak zsidók. Az egészet szélsőjobbosok találták ki azért, hogy azt lehessen mondani "lám, a szovjetek is antiszemiták voltak, nem csak a németek". Szimpla propaganda az egész.
Igen, a Hitgyüli tipikus ebből a szempontból. Pünkösdista és keresztény-cionista.
Hozzáteszem: Amerikában ez az irányzat nagyon elterjedt az újprotestánsok között, a republikánusok szélsőjobb szárnya gyakorlatilag ezen irányzat híve, az alapvető politikai elveik: kapitalizmus-pártiság, izolacionizmus, abortuszellensség, homokosok ellenzése, Izrael-pártiság, antiszekularizmus, iszlámfóbia. Csak ez Mo-n kevéssé ismert.
Úgy jobb? Gerőék amúgy Wallenberg megölését is a Zsidó Tanács nyakába akarta varrni.
Sose mondtam Hitlert az antiszemitizmus atyjának. Az már létezik Amalek óta :-) Hitler csak kihasználta a kedvezö széljárást ebböl a szempontból. Nem vagyok biztos benne hogy az elején fizikailag is akarta a megsemmisítésüket, hiszen az akkori 90% ban asszimilálódott német zsidóságot nehezen lehetett indokoltan likvidalni. Neki eloszor is az eröforrások kellettek, a zsidó vagyon elkobzása jól jött a kasszának (meg a zsebeknek). A gazdasagi ellehetetlenítés sokkal "elegansabb" volt mint a késöbbi lenyel módszer. Másrészt meg 38-39-ig engedték öket Palesztinaba meg az USA ba kivandorolni. En ugy gondolom hogy Hitler esetében, mint majdnem minden antiszemitanal egy jelentös kissebségi komplexus szerepelt a zsidósággal szemben.
Hidd el az esemenyeket tudom kivülröl is szemlélni, nemhiába dobbantottam a boldog és igazságos demokráciából a rothadó kapitalizmusba :-)
Kun Miklós és felesége hosszú évek óta a nyilas-horthysta ferdítéseket táplálja.
Hidd el: egy zsidó is lehet antiszemita.
Persze.
Alapvetően a következő az amerikai republikánusok jobboldala:
- társadalmi kérdésekben konzervatív nézetek,
- gazdasági kérdésekben radikális liberalizmus,
- külpolitikában: izolacionanizmus, Izrael-pártiság, iszlámfóbia,
- belpolitikában viszont nincs egység, itt többféle vélemény van.
Én úgy tudtam, hogy ez a kitétel a magyarokkal volt.. 1821-1939-ig...
Az aradi 13 vértanú java sem magyar volt...
Sőt.. Széchenyi István bécsi születésű osztrák volt...
De még a mai napig kitűzik a jiddis fiatalok a sirató falra a képét... amiből rendszerint nagy vihar van Izraelben...
A neve jiddisül isten által gyógyítót jelent...
Összesen 38 nyilas volt, akik elfoglalták a parlamentet... hány hónapig is volt a kamu rémuralmuk? Hol is volt a frontvonal a beiktatásukkor?
Mekkora is volt a hó? Érdekes dolgok ezek...
Talán az ukrán búzát amitől 7 millió ukrán gyermek és nő éhen halt.. nem amerikába adta el maffiájának?! ÉRdekes dolgok ezek! Vajon a dumának hány százaléka volt akkoriban orosz?! Ez egy nagyon jó kérdés...
Nézd meg a választási törvényeket. Olvasd el az én cikkemet is, ha érdekel:
wp.me/p2oZYa-dg - most nem tudom fejből a tv. számát, de utána tudsz nézni szerintem.
igy van, és még mennyire is... frisss forrás az antiszemitáknak..disznó elé gyöngyöt
"az ortodox keresztény egyházat csak 30 évvel az állítólagos bekeresztelése után jegyezték be Magyarországon"
Nem értem ezt a mondatodat...
"Összesen 38 nyilas volt, akik elfoglalták a parlamentet... hány hónapig is volt a kamu rémuralmuk? Hol is volt a frontvonal a beiktatásukkor?"
Ennek mi köze az egészhez?
Van egy sztori arról, hogy 3 hónapon keresztül keféltek Bécsben egy kis szobában hármasban a jiddis rajztanárnőjükkel Hitlerrel! Gondolom ott kaptak maffiakiképzést...
Azok a szép idők mi? Hitler -Lenin sakkjátszma még egy festményre is rákerült!
Sokan azt rebesgették akkoriban, hogy a második vh. azért tört ki, mert megcsalta Hitler Lenint a jiddis Éva Braunnal...
Vajon hova lettek a gettó területéről az ott lakó magyar családok?!
Talán nemrégen 9 maradványait nem egy híddal egyetemben emelték ki a Dunából?!
Ugyanis a zsidók előjogait 1936-os Genfi felszólításra vonatták meg a magyar parlamenttel, a hágai 1901-es nemzetköz magánjogi konferencián elfogadott patrióta és nemzeti önrednelkezés értelmében, amit a magyar törvényhozás 1939-ben fogadott csak el, gazdasági és esélyegyenlőség néven...
A persze hogy nem indulhattak választásokon, ugyanis, előjoguk volt, hogy választás nélkül kerüljenek be törvényhatósági helyekre...
Lásd az 1939-es gazdasági és esélyegyenlőségi törvényt! "zsidó csak az összes választó közül kerülhet be törvényhatósági helyre" lett módosítva... de a törvény már nem írta oda, hogy a választást meg kell nyerniük!
Ezt kapd ki!
"A vallás ad mindenképpen egy magatartási kódexet, ez a lényeg ebből a szempontból. Vallás nélkül teljes anarchia és ökölharc lenne."
Hát ebben nem értek egyet. Vannak többségében ateista államok (Csehország, Albánia, és gyak MO is) még sincs anarchia és ökölharc.
A viselkedésminták és az együttélés szabályait nem a vallások tudják csak közvetíteni és elfogadtatni.
Egyszerűen neveltetés kérdése.
Vagy szerinted hogy volt az övéké a magyarokat megillető közbeszerzések 100%-a? ha nem voltak ott a törvényhatósági helyeken?!
Még az 1939-es esélyegyenlőségi törvény is csak az azóta betelpülőizraelitákat korlátozta... a 3. generációs patriótákat nem..
A zsidók a magyar törvényhozásba két felől is bekerülhettek! Egyszer a magyarok közül választás útján, ha már a nagyapjuk is Magyarországon élt, illetve a lelkészeik választás nélkül.... tehát a parlamenti helyek legalább 2/3-a volt nekik még 1939 után is biztosítva törvényileg!
Az amit ők antiszemitizmusnak hívnak, a magyarok emberi mivoltát semmibevevő neonáci rasszista törekvéseik!
"Maradjunk annyiban: hülye vagy."
ŐŐ, én ilyet soha sem mondanék. Inkább maradjunk annyiban, hogy kihívásokkal küzd értelmi téren...