Európa 15 legszebb villamosa
Ebbe a posztba az Európában közlekedő, nekem legjobban tetsző 15 villamost gyűjtöttem össze. A 15-től az 1. felé haladunk. Az első 5 helyre olyan városok kerültek, ahol több gyönyörű villamos is közlekedik. A végén szavazhattok kedvencetekre! Következzen hát a poszt, semmi fölösleges szöveg, csak képek!
15. Skoda 13T, Brno:
14. Siemens Avenio, Sul do Tejo (Portugália):
13. Bombardier Cityrunner, Linz:
12. Bombardier Cityrunner, Brüsszel:
11. Alstom Citadis 302, Lyon:
10. Alstom Citadis 402, Bordeaux:
9. Bombardier Cityrunner, Marseille:
8. Alstom Citadis 302, Jeruzsálem:
7. Alstom Citadis 302, Reims (Franciaország):
6. Alstom Citadis 302, Angers (Franciaország):
5. Isztambul:
II. Bombardier Flexity Swift:
I. Alstom Citadis X-04:
4. Montpellier:
III. Alstom Citadis 402:
II. Alstom Citadis 301:
I. Alstom Citadis 302:
3. Strasbourg:
II. Alstom Citadis 403:
I. Bombardier Eurotram:
2. Genf:
II. Bombardier Cityrunner:
I. Stadler Tango:
1. Párizs:
III. Alstom Citadis 302 (a T2 vonalon):
II. Alstom Citadis 402 (a T3 vonalon):
I. Alstom Citadis 302 (az új T7 vonalon):
A szavazás eredménye:
A szavazás teljes végeredményét itt láthatjátok, a kedvenceitekről következő posztunkban, a legszebb francia villamosokról pedig itt olvashattok még részletesebben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Így hát kérdezem : hogy kerül ide a jeruzsálemi villamos ?
A bordeaux-i Citadis azért jó, mert egy lámpája van, mint a villamosnak.
Elsosorban belul kell kenyelmesnek, otthonosnak, tisztanak es tagasnak lenniuk. A kulsejuk alapjan donteni eleg felrevezeto otlet, hiszen akik fizetnek erte, azokat a belso erdekli. Ott nagyobbakat tudnak hibazni a tervezok, mint a kulsonel, amit csak megszoknak a jarokelok, akarmilyen. De a hajlektalanok altal osszefosott, tisztithatatlan karpitozas, kapaszkodok hianya, szar legkondi, gagyi anyagok, rossz terkihasznalas, es mas ilyesmi a villamos egesz eletutjat vegigkisero gyuloletet eredmenyezhetnek.
Kivulrol tenyleg csak a csicsas festes miatt erdekes egyik-masik, semmi egyediseg. Latszik, hogy a formatervezok izzadtak, hogy az orrot, ami egyedul hordozhat valami karaktert, egyedire szabjak... aztan olyanok lettek, amilyenek. Nem lehet ebben a mufajban sok ujat alkotni. Pont mint egy uj auto formaterv, minel meghokkentobb, annal gyorsabban elavul es kozhelyes lesz.
Egy klasszikusabb vonalvezetes kiemelkednek kozuluk. Nem autos arc, nem hiperaramvonalas kabin, nem kis bizbasz lampak, hanem kicsit kockabb, egylampas, szogletes kocsi. Lassabban avulo formaterv lenne, mint ezek a gyorsvasut formaju kocsik. Felesleges hiperaramvonalasitani, szerintem 50-60 km/h-nal nem nagyon mennek tobbel a villamosok sehol.
Persze a technika mogotte lehet modern, alacsonypadlos, egyteru stb. Csak ezt a nagyon hegyes orrot, delfin fejet nem ertem sokszor, hogy minek? Legellenallas csokkentese miatt? Ilyen sebessegnel?
Plusz szerintem vannak régi szerkezetek is, amik gyönyörűek!
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Zurich_Maerlitram_Paradeplatz.jpg
images.gadmin.st.s3.amazonaws.com/n64496/images/buehne/extrafahrten_l.jpg