Európa 15 legszebb villamosa

2013.11.16. 07:00 beeni

Ebbe a posztba az Európában közlekedő, nekem legjobban tetsző 15 villamost gyűjtöttem össze. A 15-től az 1. felé haladunk. Az első 5 helyre olyan városok kerültek, ahol több gyönyörű villamos is közlekedik. A végén szavazhattok kedvencetekre! Következzen hát a poszt, semmi fölösleges szöveg, csak képek!

15. Skoda 13T, Brno:

Skoda 13T Brno (11).jpg

 

14. Siemens Avenio, Sul do Tejo (Portugália):

avenio.jpg

 

13. Bombardier Cityrunner, Linz:

cityrunner linz.jpg

 

12. Bombardier Cityrunner, Brüsszel:

Bombardier Flexity Outlook Cityrunner, Brüsszel.jpg

 

11. Alstom Citadis 302, Lyon:

7 Alstom Citadis 302 Lyon (1).jpg

 

10. Alstom Citadis 402, Bordeaux:

11 Alstom Citadis 402 Bordeaux (4)_1.jpg

 

9. Bombardier Cityrunner, Marseille:

marseille.jpg

 

8. Alstom Citadis 302, Jeruzsálem:

2 Citadis 302 Jeruzsálem.jpg

 

7. Alstom Citadis 302, Reims (Franciaország):

24 Citadis 302 Reims (3).jpg

 

6. Alstom Citadis 302, Angers (Franciaország):

12 Citadis 302 Angers (6).jpg

 

5. Isztambul:

II. Bombardier Flexity Swift:

Bombardier Flexity Swift Istanbul (2).jpg

 

I. Alstom Citadis X-04:

3 Citadis-X04-Istanbul (10).jpg

 

4. Montpellier:

III. Alstom Citadis 402:

Tramway-Montpellier--Citadis-402-ligne-1-sur-ligne-2-livre.JPG

II. Alstom Citadis 301:

9 Alstom Citadis 401 Montpellier (3)_1.jpg

 

I. Alstom Citadis 302:

8 Citadis 302 Montpellier (3).jpg

 

3. Strasbourg:

II. Alstom Citadis 403:

10 Alstom Citadis 403 Strasbourg (3).jpg

 

I. Bombardier Eurotram:

strasbourg Eurotram.JPG

 

2. Genf:

II. Bombardier Cityrunner:

bombardier cityrunner genf (4).jpg

 

I. Stadler Tango:

stadler2.JPG

 

1. Párizs:

III. Alstom Citadis 302 (a T2 vonalon): 

4 Paris T2 Citadis 302 (2)_1.jpg

 

II. Alstom Citadis 402 (a T3 vonalon):

5 Paris T3 Citadis 402 (5.75).jpg

 

I. Alstom Citadis 302 (az új T7 vonalon): 

6 Paris T7 Citadis 302 (4).JPG

 

A szavazás eredménye:

vilik.JPG

A szavazás teljes végeredményét itt láthatjátok, a kedvenceitekről következő posztunkban, a legszebb francia villamosokról pedig itt olvashattok még részletesebben.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr635635062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tök érdekes, hogy a strassbourgi eurotramért mindenki odavolt és egyértelműen akkor a legszebb villamosnak mondták. Most 10 év múlva már látszik, hogy meghaladott lett ez a megjelenés.
Nagyon szép villamos van Bilbaoban és az új debreceni villamos sem kutya (bár még csak próbafut naphosszat).
Emlékszem, mikor még a régi tuják jártak a 4 - 6 vonalon, milyen simán vették a Margitszigetnél lévő meg a Margit körúti kanyarokat. Azoknál ugyanis a merev kocsiszekrények mindkét végén volt kerék. Az a rángatózást, amit az újak művelnek az okozza, hogy a merev szekrények közepére tették a kerekeket, így aztán egyrészt sokkal lassabb kanyarvételre kényszerülnek, de így sem simán veszik, valamint nagymértékben rongáljál a síneket is, meg önmagukat is. Nagyon reménykedem benne, hogy az ezután vásárolt villamosainknál a csuklónál lesznek a kerekek elhelyezve (pl. 5. Isztanbul, II. Bombardier Flexity Swift), ezek ugyan a kanyarban valószínűleg valamivel több helyet igényelnek, de hogy műszakilag sokkal jobbak, az biztos. Esztétikailag tőlem bármelyik jöhet.
Európai, vagy európai gyártású NEM ugyanazt jelenti.
Így hát kérdezem : hogy kerül ide a jeruzsálemi villamos ?
nincs szebb este a kivilágított Margít híd emelkedőjén haladó sárga combinónál, az az igazság :)
Jeruzsálem mióta Európa?
Ugyan az a bajom mint a mai autók nagyrészével: majdnem egyformák, nincs bennük a modernségen kívül semmi különleges. Egyedül a színezésük lehet érdekes.
Egyébként ezért is érdekesebbek a legszebb villamosvonalakat bemutató posztok.
Jól látom, a reimsi villamosok felső vezeték nélküliek? Az is tetszik, hogy mindegyik szerelvény más színű. Minden képen a járművek, a pályák, a megállók SOKKAL jobb állapotban vannak a hazai átlagtól. (OK az egy vonalon közlekedő BKK-s Combino szerelvények az egy reményt keltő kivétel.)
Úgy látszik, Brno-ban is van panelprogram.
A bordeaux-i Citadis azért jó, mert egy lámpája van, mint a villamosnak.
Én kihagytam volna egy pár fantáziátlanabb Citadist, és a marseillei kivételével az összes CityRunnert, viszont tettem volna be budapesti Combinót, poznani Solaris Traminót, és rigai vagy prágai Skoda ForCityt. A szavazást zavarja, hogy egy városból több típus is van, a strasbourgi Eurotram például örök kedvencem, de az ottani Citadist nem nagyon csípem.
Ezek modernsegukben annyira egyforman aramvonalasak, hogy meg sem lehet jegyezni oket.
Elsosorban belul kell kenyelmesnek, otthonosnak, tisztanak es tagasnak lenniuk. A kulsejuk alapjan donteni eleg felrevezeto otlet, hiszen akik fizetnek erte, azokat a belso erdekli. Ott nagyobbakat tudnak hibazni a tervezok, mint a kulsonel, amit csak megszoknak a jarokelok, akarmilyen. De a hajlektalanok altal osszefosott, tisztithatatlan karpitozas, kapaszkodok hianya, szar legkondi, gagyi anyagok, rossz terkihasznalas, es mas ilyesmi a villamos egesz eletutjat vegigkisero gyuloletet eredmenyezhetnek.

Kivulrol tenyleg csak a csicsas festes miatt erdekes egyik-masik, semmi egyediseg. Latszik, hogy a formatervezok izzadtak, hogy az orrot, ami egyedul hordozhat valami karaktert, egyedire szabjak... aztan olyanok lettek, amilyenek. Nem lehet ebben a mufajban sok ujat alkotni. Pont mint egy uj auto formaterv, minel meghokkentobb, annal gyorsabban elavul es kozhelyes lesz.

Egy klasszikusabb vonalvezetes kiemelkednek kozuluk. Nem autos arc, nem hiperaramvonalas kabin, nem kis bizbasz lampak, hanem kicsit kockabb, egylampas, szogletes kocsi. Lassabban avulo formaterv lenne, mint ezek a gyorsvasut formaju kocsik. Felesleges hiperaramvonalasitani, szerintem 50-60 km/h-nal nem nagyon mennek tobbel a villamosok sehol.
Persze a technika mogotte lehet modern, alacsonypadlos, egyteru stb. Csak ezt a nagyon hegyes orrot, delfin fejet nem ertem sokszor, hogy minek? Legellenallas csokkentese miatt? Ilyen sebessegnel?
@ledo76: Egyetértek, egyformák, szinte csak a szélvédőjük vonalvezetése más. És szerintem mindegyik iszonyú randa.
Érdekes, hogy a legszebbek között szerepelnek azok is, amiket én a legcsúnyábbnak tartanék.
Franciáké a legszebb. Hiába, az elegancia ezen a területen is hódit. Nekem tetszik az őskori budapesti is, pont azért mert nagyon más.
@Sztavrosz_: Kúlturáltak, modernek, funkcionálisak, de szépség valóban nem sok van bennük. Tény, hogy egy villamos nem is erről szól (ezért nem igazán értem ezt a posztot), de stílusuk sincs különösebben.
Magyar vagy és nincs közte országunkban közlekedő járgány? Ejnye. :)
Plusz szerintem vannak régi szerkezetek is, amik gyönyörűek!
@kispestipeti: a bordeaux-i felsovezetek nelkuli. es mint ilyen nagysagrendekkel klasszabb is a tobbinek. varoskepileg mindenkepp baromi jo a felsofevetek nelkuli villamos.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Zurich_Maerlitram_Paradeplatz.jpg

images.gadmin.st.s3.amazonaws.com/n64496/images/buehne/extrafahrten_l.jpg
@altimus: Mint nálunk a Thököly út? :O
Nekem pl. egyik se tetszik. A National Geographic által készített összeállítás a világ legszebb villamosvonalairól, ahol a 2-es Pesti villamos a 7. lett, sokkal jobb összeállítás. Ezeknél kevésbé modern, de szebb villamosok vannak. És pl. Én a régi UV-ket is nagyon kedvelem a hangulatuk miatt. Pl. én szívesen látnám kicsit modernebb formában (csuklóval összekötve a kocsik, alacsony padlós) több vonalon.