Előre Orbán, zemberek!

2010.05.18. 14:00 dugovics titusz

Mi az új rendszer? Mire jó ez a politikai nyilatkozat? Minek jelöli ki a kereteit és hogyan, amikor nincs benne konkrétum?

Viktorék meghülyültek, vagy csak jártatják a szájukat, hogy eltereljék a figyelmet a semmittevésről? 

Ilyen és ehhez hasonló kérdések merültek fel, amikor szembesültünk a „Legyen faszaság béke, szabadság és egyetértés” című politikai nyilatkozattal.
 
Viktorék nem hülyültek meg. Arról lehet szó, hogy a Fidesz vezérkara igenis alkotmányozni akar. Átszabni a magyar politikai rendszert és állami struktúrákat úgy, hogy hasznosítják a sok elkúrás során szerzett tapasztalatot. A Fidesz valóban meg akarja csinálni a radikális változást; már rögtön elő is jöttek olyan horderejű dolgokkal, mint a választójogi törvény.
 
Az csak most látszik, hogy az elmúlt években, miután összekaparták magukat a 2006-os vereség után, nagyon csendesen, de teljes erővel erre készültek, miközben a semmiből előjött Navracsics vállalta a kardozást. Felkészültek, s most sokkal kidolgozottabb javaslatokkal állnak elő, mint amilyet a teljesen beszart MSZP, a lelkes, de ehhez a szinthez még amatőr LMP, meg amit a másod-harmadvonalbeli jogászokkal megtámogatott szkinhedek össze tudnak kaparni válaszul. A Parlamentben köpni-nyelni nem tud majd senki.

 
A nép nevében
 
Az elsőre üresnek látszó politikai nyilatkozat arra kell, hogy a demokratikus felhatalmazást fel tudják ezek mögött mutatni. Hiába van meg technikailag az összes feltétel (2/3), mindezt úgy kell véghezvinni, hogy ez egy katartikus élményen alapuljon, amiből adódik egy a választási győzelmen túlmutató felhatalmazás. Akkor a mégoly nagy tudású Andrassew Ivánok sem tudják elhitetni a zemberekkel, hogy nem ezt akarták. Szükség van erre egyfelől a jogbiztonság érzetéhez, az önkény látványos tagadásásához, másfelől a majdan kiforró új helyzet (rendszer?) stabilitásának biztosítsásához.
 
Eddig erről nem konzultáltunk, népszavazás már nem lehet minden kérdésről (nem is biztos, hogy érdemes), így Alkotmányozó Nemzetgyűlés helyett marad a népszuverenitás legfőbb megtestesítője, a Parlament, ahol elvileg mind a három harmad képviselve van; ott lehet ilyen felhatalmazást szerezni.

 
Tetszettünk forradalmat csinálni?
 
Azonban ez egész teljesen formális, mert a Parlament=Fidesz=Orbán Viktor – tehát az egész egy jól kitervelt csapda. Önmagában ez nem vet fel kérdéseket, kezdjük el megszokni, ezt hívják politikának.
 
Itt egy baj van: a Fidesz a kampányban erről végig hallgatott, holott most már teljesen nyilvánvaló, hogy régóta erre készült, nagyon szervezetten. Akkor most tetszettünk forradalmat csinálni? Erre húzta az x-et, aki odahúzta?
 
Viktor ezt a rést úgy akarja áthidalni, hogy bár csendben volt, ő sem tétlenkedett. Felmérte a különböző társadalmi csoportok érdekeit, és azokat (vagy azokat is) próbálja érvényesíteni az új „rendszerben”. Hogy ezt megerősítse, illetve láthatóvá tegye, jöhet egy előre jól tematizált és felépített „konzultáció”.

 
Viktor, az Igazságos
 
Ha ez sikeres, az is lehet, hogy az "igazságosságot” tudja majd érvényesíteni (feltéve, ha elfogadjuk társadalmi igazságosságnak, azt ami a többség boldogsága, a társadalmi igazságosságot meg az egyéni igazságosságnál előbbvalónak), és Viktor lesz az iszonyat nagy király.
 
Ha meg valaki elégedetlen, hogy őt nem kérdezték meg, arra Orbánék horngyulai magabiztossággal mondhatják: na és?! Ha viszont mégsem közmegegyezéses irányba vinnék a dolgokat, a Fideszt úgy lehet belerángatni a saját csapdájába, hogy aláírást gyűjtünk, népszavazást kezdeményezünk, mozgolódunk. Az első parlamenti napnak az is egy tanulsága, hogy a jelenlegi felállás szerint a civilek a parlamenti ellenzéknél sokkal erősebbek.

 
Éljen a Párt!
 
Ha végül ez a párbeszéd működik, már csak az a kérdés, hogy jó-e nekünk, ha egyetlen párton belül ütközteti a véleményét az egész társadalom. Jó-e, ha a vita a parlamentben így már nem jelenik meg? Milyen veszélyeket rejt ez magában? Ezeket a kérdéseket végig következetesen napirenden kell tartani. Ugyanakkor be kell látni , hogy a magyar társadalomban jelenleg nagyobb az igény a jó kormányzásra, mint a jól működő demokráciára. Most lesz négy év, amit kitölt a kormány, tényleg vannak lezáratlan dolgok, meg halaszthatatlan struktrális változtatások, valamikor meg kell őket csinálni.
 
Igen, önmagában a kérdéses politikai nyilatkozat nem mond semmit, viszont nagyon pontos politikai megfontolások vannak a háttérben. Igen, nagy kavarás készülődik, amit még nem fedtek fel teljesen. Ha a Fidesznek sikerül végig következetesen ezt az értelmezést fenntartania, meg ha látják, hogyan kell változtatni, akkor ellenállás nélkül szétbarmolhatnak mindent - szerencsére sok minden van, amit szét is kell barmolni. A politikai nyilatkozat a kereteket tehát ennyiben és így jelöli ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr682012541

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rettegőknek a napi betevő: a NER 2010.05.18. 21:35:43

A Fidesz PR-gépezete egy újabb csodálatos kifejezést ajándékozott nekünk: Nemzeti Együttműködés Rendszere, alias "NER". Kétharmad ide, történelmi győzelem oda, nekem ez egy picit túl öntömjénező: "Az emberek azt várják el az Országgyűlé...

Trackback: Viktor, monnyá le! 2010.05.18. 20:58:11

Viktor monnyá le! Igen! Máris látható és tapasztalható, hogy nem vagy képes az ígéreted betartani, amire "szerződtünk" a forradalmi szavazófülkék árnyékában! Kaptál kétharmadot? Kaptál! Kaptál hideglelést a csontvázaktól, kaptál lehetőséget

Trackback: A tragikomédia folytatódik 2010.05.18. 20:35:35

Az úgy kezdődött kérem szépen, hogy ő visszaütött... - ez a szakállas poén jutott eszembe annak a kapcsán, hogy a Parlamentben a pártok tegnap úgymond vitáztak Orbán Viktor politikai nyilatkozatáról - már amennyiben persze a süketek párbeszédét vi...

Trackback: (Párt)politikai nyilatkozat 2010.05.18. 20:34:39

Orbán Viktor politikai nyilatkozata csupán pártpolitikai nyilatkozat, amelyik nem lehet és nem is lesz a magyar parlamenté. Annak ellenére sem, hogy nagyrészt csak egyetérteni lehet Orbán Viktor szavaival, a „legyen béke, szabadság és egyetértés&...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a kérdés az, hogy ez a politikai nyilatkozat olyan katartikus élmény-e a társadalomnak, amire lehet később alapozni. szerintem nem, ez csak a politikai életet folyamatosan figyelemmel kísérőket érdekli valamennyire.

az érzelmi legitimitás vmi olyasmi méretű dologból jön, mint az algériai válság, ott az utolsó ember is megértette, hogy a korábbi formájában nem működik az állam: a hadsereg fellázadt, a kormány feltette a kezét, és jöhetett De Gaulle alkotmányozni.
egyetértve a poszttal, kicsit más megfogalmazásban: az 53% 100%-ra konvertálása folyik, nem nagyon másképp, mint ahogy annak idején Rákosi csinálta. ez a nyilatkozat kirekeszt mindenkit, aki benne volt az előző 20 évben (iszonyatos logikai bukfenc, de ezzel működik a FIDESZ, hogy maga természetesen nem része ennek, még a kormányzásával együtt sem), és úgy csinál, mintha hirtelen az egész ország kommunista, bocs FIDESZ-párti lenne.

olyan nyilatkozat, amelynek első bekezdése azzal kezd, hogy másokat bashingol, az nem lehet előremutató, és nem lehet egyesítő.

de a részletek (közigazgatás FIDESZesítése vizsga eltörlése, és Gál András függetlenített párttitkárrá előléptetése; állami vagyon nem hogy megvédése, de verseny nélküli osztogatása; a választójogi rendszer sunyi FIDESZ-bebetonozása) az érdekes, ne hagyjátok, hogy erről a direkt médiamaszlag nyilatkozatról legyen szó, az említettek meg közben csendben átmenjenek. ez a nyilatkozat a megfigyelési botrány 98-ból, amíg ezt rágják, addig lehet hosszú bájtok éjszakáját csinálni. csinálják is, figyeljetek.
Miert ne alkotmanyozhatna a Fidesz? Egyedul az MSZMP-t, meg a kerekasztalt illette meg ez a jog es "felhatalmazas" '89-ben? Ki hatalmazta fel oket arra, hogy meg a valasztasok elott alkotmanyozzanak?
Üdv, bár a cikket nagyon gyengének tartom, de választ azért érdemel: Természetes, hogy erre ikszeltünk. Az emberek, vagyis bocsánat, a zemberek, azért adtak 2/3-ot a Fidesznek, hogy megtegye a szükséges lépéseket. Ha nem tenné meg, legközelebb már a Jobbikra szavaznának. Akkor foshatnál.
üdv!
Ezt akartuk?éljen a párt és annak vezető ereje O elftárs.A többinek kuss.!
@elfelejtette: naja... miközben lehallgatták az akkori ellenzéket !! :) groteszk is a maszoposok izgalmi állapota a jobbikos bizottság elnökség miatt. biztos magukból indultak ki... mint pl. itt Is a hivatásos aggódók.
szánalmas.
Tudatosan erre a nagy többségre, egyeduralomra törekedtek és ehhez minden eszközt bevetettek még olyat is, ami konkrétan ártott az országnak , pl. destruktív , mindent ellenző ( a jó döntéseket is !) politika, a parlamenti munka látványos kikerülése . Tehát gyakorlatilag 8 évig romboltak !!!! Nagy ára volt a győzelmüknek ! Megérte ?
Vajon fog-e a 82 éves orbán viktor majdan, a Fidesz születésnapján, ami akkor már nemzeti ünnep lesz, a Felvonulási téren addigra felállított márvány tribünről elvtársaival (Kósa, Navracsics stb. urak)a narancs színbe öltöztetett, alant felvonuló és lelkesen integető népnek (zemberek) integetni, miközben a Hír Tv riporterei az esti Önök kérték!-hez gyűjtik össze a kívánságokat.
@old_field: @cogito..sum: @bandos: @öcsi55: @is: olvassátok el mégegyszer, de előtte vegyétek le a pártszemüveget. nincs semmi baj azzal, hogy a fidesz alkotmányozni akar, kell is az. az a lényeg, hogy ha nem beszéltük meg előre hogyan lesz, akkor figyeljünk oda, hogy jól működjön, amire minden esély megvan egyelőre. ez a demokrácia, megtanulhatjuk végre hogyan működik. most fogjuk kialakítani az elkövetkező évtizedek politikai-társadalmi viszonyait. vagy most fogják kialakítani. ezt kell eldönteni, elég fontos kérdés.

@elfelejtette: igen a kerekasztalnak, meg az mszmpnek ennyi felhatalmazása sem volt, sőt! ezzel egyetértek. akkor most csináljuk úgy, hogy a végén elégedettebbek legyünk.
@borovi: olyan rég volt...de nem a maszop/mszmp-sek szoktak ott ácsingózni...? :)
@dugovics titusz: folyamatosan erről beszélnek: a társadalmi kommunikációról és az egyeztetésekről...
Te is többet prejudikálsz az írásban, mint a változás pozitív lehetőségeit hangsúlyoztad volna.
@old_field: a pozitív lehetőség is elég hangsúlyos, csak hát nem a fidesznek dolgozom. ;) egyszer sincs leírva, hogy jaj, ezt nem kellett volna. nyugodtan lehet, sőt kell is nyíltan beszélni dolgokról. úgy néz ki nem jön vissza a maszop faszkodni, nyugi.
@dugovics titusz: nyugodt vk , mint Buddha a fa alatt...
:)
Csak irritáló ez a rengeteg negatív prejudikáció, ami napról napra megjelenik az indexen, attól függetlenül, hogy OV/fidesz csinál-e vmit.
A sok birka kommentről nem is beszélve.
__
Attól, hogy nem a fidesznek dolgozol, még lehetnél tárgyilagos is, akár...
az a baj, hogy ez a "kerekasztal" nagyon szögletes, ósdi eszmékkel és ájtatos, értelmetlen szöveggel. A kép szuper, gratulálok.
@old_field: Ha ez sikeres, az is lehet, hogy az "igazságosságot” tudja majd érvényesíteni (feltéve, ha elfogadjuk társadalmi igazságosságnak, azt ami a többség boldogsága, a társadalmi igazságosságot meg az egyéni igazságosságnál előbbvalónak), és Viktor lesz az iszonyat nagy király.

szerintem ez eléggé pozitív.
Nekem erről csak az jut eszembe, hogy a választás éjszakáján azt mondta Viktor, hogy szerénység kell meg alázat. Ez a nyilatkozat és a parlamenti vita ("ha nagy lesz a felhatalmazás, nagy lesz a változás") épp nem erről szólnak. Az önrendelkezés visszaszerzés, forradalom meg a többi maszlag sokmindenkinél kivágja a biztosítékot, feltételezem, töbek közt épp azoknál is, akiket sikerült átcsábítaniuk... Engem meg az amnézia feltételezése zavar. De hát épp ők is benne voltak az elmúlt 20 év sűrűjáben, és ezt az örökséget pl. feltételezhetően többmilliárdos adósságok formájában hurcolják is magukkal. Majd akkor hiszem el, hogy más rendszer lesz, ha átláthatóvá teszik a pártfinanszírozást. De van egy rossz sejtésem, hogy az LMP egyébként kiábrándítóan enyhe tervét is elmeszelik valami ürüggyel, mint az utóbbi években midnig, és minden marad a régiben, azaz mutyi a közbeszerzésekkel, ingatlanpanamák, pártkassza kistafírozása stb. Ahhoz én már öreg vagyok, hogy bemondásra elhiggyem, hogy most majd becsületesebbek lesznek.
@dugovics titusz: Tényleg, ez akár még az is lehetne, ha nem 2010ben és nem Mo-n volnánk...
A sok szélsőséges bolsi-libsi fejében a király' hasonlat már dobja a képet, ahogy OV a koronával a fején rohangál a parlamentben. :)
Ez is legalább annyira igazságtalan és irritáló, mint mikor cenzor MSZMP-KB Ildikó félti a demokráciát a fidesztől.... no comment.
@old_field: "Csak irritáló ez a rengeteg negatív prejudikáció"

Ez a blog a története során már többször sikeresen irritálta az összes párt elszállt híveit, jobbikostul, fideszestül, lmpstül, mszpstül, mdfstül.

Mi továbbra is ezen az úton fogunk haladni. Reméljük visszanézel máskor is egy kicsit irritálódni ;)
"Eddig erről nem konzultáltunk, népszavazás már nem lehet minden kérdésről (nem is biztos, hogy érdemes),..."

Egyebkent nekem is az az erzesem, hogy Alkotmanyozni akar a Fidesz, talan ugy 2012 kornyeke fele, es lehet, hogy lesz nepszavazas errol, de nem a reszletkerdesekrol, hanem az egeszrol.
Szólamokkal nem mennek sokra, itt konkrét cselekedetre, kemény munkára van szükség.Nagyon sokan tényleg hittek nekik, és most azt várják, hogy hamarossan, / egy éven belül/javuljanak az életkökülményei. Munkahely, kereset növekedés ,csökkenő rezsiköltség!/ igéret szerint/,emelkedő nyugdij, csökkenő adók . A cigányság problémáival is foglalkozni kell,legyen béke, szabadség...., munkahelyeket kell teremteni.Ha a saját bebetonozásukkal foglalkoznak, nagyon hamar elfordulnak tőlük a mostani szavazóik is.Legyen béke, szabadság és egyerértés !! Persze ,még a zászlót kell lengetni minden faluban és a koronát usztatni.
Világbéke, mert azt mondtuk és alkotményba foglaltuk.
@istvanffy: Nem ez volt a legbutább/irritálóbb bejegyzést. DE ettől még nem biztos, hogy korrekt ez a negatív előrevetítés.
És attól , hogy lövöldöztök össze-vissza vaktában és néha vmi leesik, attól még nem lesztek jó vadászok...
@is: Olvasd el még egyszer a posztot, egyáltalán nem arról ír amiről te! Olvass a sorok között, ez egy Fideszt dicsérő poszt. Ami nem baj, az a baj, hogy te nem vetted észre!
@avanivi: Szerintem meg az elso ket ev leginkabb szimbolikus politika lesz tobb okbol is. Egyreszt nem tul nagy a mozgaster gazdasagi szempontbol, masreszt a kozjogi atalakitasok vagy eleve nem tul erdekes szakmai ugyek, vagy azert, mert "halasztodnak", 2014-ben illetve utana lesz hatasuk.
"Felkészültek, s most sokkal kidolgozottabb javaslatokkal állnak elő", meg köóni nyelni se tudunk majd.

Bár látnám már. Ennek még eddig semmi jelét sem adták, OK, nem most 2 nap alatt kell előállni a farbával, de a választások előtt a szakpolitikusaik nyilatkozatai sem sok konkrétummot sejtettek. Pl. Balog László romaügyi közhelygyűjteménye brutális bakikkal fűszerezve... (Bár Pokorninak voltak konkrét felvetései, csak éppen nem biztos, hogy ő fújja már a passzátszelet...) Lehet, hogy alkotmányos - hatalmi kérdésekben vannak komoly elképzelések, de hogy a pl. a szociálpolitika, gazdasgpolitika terén még csak most tájékozódnak, az sajnos nagyon gyanús. Addig meg marad a kettős állampolgárság, az ilyen nyilatkozatok, buktatás, 3 csapás, stb. Csak ez sajnos kevés...
A 2/3-hoz és a forradalomhoz hozzátartozik, hogy az MSZP-SZDSZ koalíció 2006-ban csak 17 ezer szavazattal kapott kevesebbet, mint most a Fidesz! Ezt nézte valaki? Ennyit az egész ország akaratáról és a forradalomról!

Még mielőtt valaki bértollnokozna, én is azt szeretném ha az MSZP eltűnne a süllyesztőben. Örökre!
@istvanffy: A Fideszt is kisbetűvel írtad! Korrigálj, te megteheted!
@Severus: Balog többet fog tenni ezen a téren, mint az eddigi kijelölt vagy önjelölt vezetők együtt , nagypofájú szadeszről nem is beszélve.
@istvanffy: :) Késő van , holnap korán kelek, sajnálom mert kezd beindulni a komment áradat! Sok sikert.
Semmi , de semmi nem fog változni, csak most a Viktok élvezi a hatalmat,és az ő holdudvara.Reformok, válságok jönnek-mennek és mindig a szegény pórnép fogja megszenvedni,és megfizetni. A gazdagok észre sem vesznek az egészből semmit. Minket meg elszórakoztat a fidesz hülyeségekkel, a szimbolikus politikájukat meg megizélhetik.
@old_field: Nézd, úgy legyen! Csak az sem mindegy, hogy mit. Az indexes interjú alapján komoly lemaradásban van. Az tény, hogy ddig csak szétforgácsoét kezdeményezések voltak, stratégia meg csak papíron. 6 minisztérium írt ki programokat, de persze az sem volt tisztázva, hogy szegénypolitika vagy romapolitika legyen-e. Mindegy 2007-re sikerült a 2003-ban tervbe vett Stratégiai Tervet elfogadni, amit most persze ki lehet dobni, de akkor hány év múlva lesz új? Pláne úgy, hogy az ezzel megbízott szakértő nincs képben?
@Severus: Szó se róla, nem ellendrukker vagyok, és a tapasztalat pl. a szociálpolitika terén az, hogy amíg a szociknál az apparátus kormányoz, addig a fiidesznyikeknél meg van esély rendszerszintű változásokra, mert erőből lenyomják az apparátus torkán, és valljuk be, mszáj, mert amúgy csak marakodó kiskirályok marakodnak a források felett. Csak most attól félek, hogy mit akarnak lenyomni?
Ez egy teljesen ciki poszt. Mellékkörülménykre koncentrál, róluk szól, nem is érinti a lényeget. Egyáltalán nem vizsgálja érdemben mit jelent(het) a Fidesz kezdeményezése. Pedig nagyon sokat jelenthet. Ha.
Hiába is variál a fidesz, hiába hoz olyan törvényt, amiben a fideszre leadott szavazatok a jövőben duplán számolandóak, ha nem teszi meg, amit ígért, elvár a nép.
Ha a "nép" kormányozhatna fél évig, akkor totális csőd lenne a vége.
Ráadásul a választójogi törvény átszabás könnyen átba....á fordulhat, ha nagyon népszerűtlen lenne a Fidesz, ami a hihetetlen várakozások miatt benne van a pakliban.
A Fidesz valójában csak egy dologért imádkozik. Hogy ne legyen nagy világválság. Azt ugyanis tőlük tudhattuk meg, hogy ezért is a kormány a felelős, illetve bemagoltatták a néppel, hogy "engem nem érdekel a világ, engem nem érdekel, mi történik a világban.."
@Severus:

A látszatintézkedések elvonják egy ideig a nép figyelmét. De nálunk magasan van a mérce. Ki emlékszik már a közszolgák 30-40%-os béremelésére? Már akkor is letagadták. Ki emlékszik a januári adócsökkentésre, ami folytán a nagyobbat adózóknak láthatóan több marad a zsebében?
Ráadásul a nép nem akar változást, szigorítást. Az olyan intézkedések, hogy segélyt csak az kaphat, aki járatja a gyereket iskolába parasztvakítás. Ez a probléma ezreket érint csak.
Miért nem beszél Orbán a nyugdíjakról, a nyugdíjkorhatárról, a közszolgák tízezrének kirúgásáról?
Ami dühít, hogy szó sincs az egészségügyről, az állami vállalatokról, az igazán drága játékszerekről. A parlament létszámának csökkentése parasztvakítás, pár milliárdról szól, az önkormányzatok létszámának csökkentése csakugyan.
Megint megy majd a mutyizás, parasztvakítás, az ámítás és valahogy nem akar majd szlovák adószint keletkezni, valahogy nem akar majd az állam adóssága csökkenni, valahogy nem akar majd az inaktívak költségvetési terhei csökkenni.
Vagy ha megpróbálják az abszurdumot, növelni a kiadásokat (ígéretek), csökkenteni a bevételeket (adócsökkentések), akkor meg jöhet a felcsúti beszéd és megszorítások. Megint az adófizető szívja meg.
Mer' a nyugdíj meg a segíííj az jár, akkor is ha belepusztul az adózó.
@tcom: Meg van még valami, mégpeig az őszi önkormányzati választások. Nagyon félek, hogy addig csak a szemfényvesztés megy majd, ilyen szimbolikus nyilatkozatok, de lényegi reform meg semmi... Kezdek beletörődni, csak legalább használják ki az időt, és akkor álljanak elő érdemi javaslatokkal.
@Severus: Kösz,hogy megkíméltél a gondolatok szavakba öntésének kemény munkájától e kései órán.Egyetértek veled mindenben.
Bár nem a Szupercsapatra szavaztam/a Maszopra se',beee!/,nem vagyok ab ovo ellen-drukker;nagyon jó néven venném a beígért Kánaán eljövetelét.
Ha egyetlen erre utaló aprócska jelet látnék,már örülnék.De nem látok.
@egy maréknyi dollár: Kösz, de én sem örömmel tettem. Nyilván ők is érzik, hogy nagy a várakozás, és muszáj valamit letenni az asztalra. Hát, eddig ez jött össze. Csak valami derengene már fel a forradalmi retorika fátyolfelhője mögül...
@Severus: Dereng a dorong.Csak szójáték;most jutott eszembe.Semmire sem akarok célozni vele.
@A Nép - Te vagy!: nem, egyáltalán nem mellékkörülmény a demokratikus felhatalmazottság kérdése, meg a kormányzat, és egyébként az államszervezet kapcsolata a "néppel". ez a népszuverenitás minőségének kérdése. ezért írtam, hogy szükség van jogbiztonság érzetére, az önkény látványos tagadására, stabilitás biztosítására. főleg akkor amikor azt állítja a parlament 2/3-a, hogy forradalmi változások vannak. nem elég azt akarni, hogy jobban éljünk, demokráciát kell akarni. különben építhetünk ide bármilyen rendszert, szar lesz. ez a 20 év egyik tanulsága.
A "Nyilatkozat" elvileg fontos lépés a diktatűra intézmányesítése útján: olyan szintű azonosulást ír elő, ami után a többpárti demokráciából legfeljebb ha annyi marad, mint amennyi annakidején az NDK-ban volt. (Névleg ott is volt több párt...)
süti beállítások módosítása