Jó reggelt! A Mal-t nem államosították!

2010.10.13. 12:20 napon tamás

Érdekes, a blogszférában szinte világnézettől függetlenül megy a rettegő jogállamféltés és a hisztizés az államosításról és a kommunizmus visszajöveteléről. Mi, demagóg szociáldemokrata blogként imádjuk vasban látni a környezetpusztító oligarchát, ezért tájékoztatnánk a rettegőket a valós helyzetről.

Államosítás-e a Magyar Alumíniummal szemben foganatosított intézkedés?

Kurvára nem. Az államosítás állami tulajdonbavételt jelent, részleges, teljes vagy semmilyen kártalanítás ellenében. Az ötvenes évek elején például egy bizonyos üzemmérték fölött vonta el az állam a magántulajdont, alig kártalanítva. Ma állami tulajdonba vételről nincsen szó.

Mint a törvénymódosításból is kitetszik, nem a tulajdonosi jogokat, hanem a társaság ügyvezetésének „felügyeleti” jogait csorbítja a rendelkezés. A Zrt. részvényesei kéremszépen részvényesek maradnak - de érdekes! Pont, mint amikor becsődöl egy gazdasági társaság és a bíróság a csődtörvény rendelkezéseinek megfelelően kijelöli a felszámolót. Hú bazmeg, ezt sem most találták ki! Felszámolás alatti cégek miatt miért nem sír mégis mindenki a neten, hogy ők éppen államosítva lettek? 

Egyszerűen értetlenül állunk a tény előtt, hogy - jogi műveltséget persze nem számonkérve - magyar szöveget nem tetszenek értelmezni ezek a népellenségei bloggerek.

Aztán. Csúnya dolog-e az „államosítás”?

Az államnak - mivel nem csak a polgárjogi viszonyok mellérendelt alanya, hanem a közhatalom letéteményese – magas szinten kodifikálva van joga a magántulajdont kivételesen és közérdekből elvonni. Mint minden civilizált országban, akár béke, akár háború idején. Például ha autópályát épít. Kedves oligarchakötény alól kiabáló újságírók, a zorbáni forradalom előtti jogállami mérce és jogforrások is lehetővé tennék, a legsólyomibb kritériumoknak is megfelelően a legszörnyűbb „államosítást”. Az alábbi szövegek nem április óta „keletkezett" betoldások, vagy a Magyar Közlöny sajtóhibái:

Alkotmányunk 

13. § (1) A Magyar Köztársaság biztosítja a tulajdonhoz való jogot.

(2) Tulajdont kisajátítani csak kivételesen és közérdekből, törvényben szabályozott esetekben és módon, teljes, feltétlen és azonnali kártalanítás mellett lehet.

Polgári Törvénykönyvünk

 177. § (1) Ingatlant kivételesen, közérdekből - törvényben megállapított esetekben, módon és célokra - lehet kisajátítani. A kisajátított ingatlanért teljes, feltétlen és azonnali kártalanítás jár.

Isten hozott mindenkit a jogállamban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr572367835

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pénzügyi tönkretételünk története 2010.10.13. 21:22:49

  Mindig új hiteleket veszünk fel, romló feltételekkel, hogy meglévő hiteleink adósságszolgálatát fizetni tudjuk Hogyan lett a 22-ből 230 s a százból nulla? E képletben az előbbi az adósság, az utóbbi a népvagyon. A rendszerváltás óta a nemzetgaz...

Trackback: Szemétbe fullad a magyar táj 2010.10.13. 15:32:50

A fővároshoz közeli, természetvédelmi területek által körülölelt ezeréves múltra visszatekintő Sződ község környéke az ország egyik legszebb, festői vidéke. A Duna melletti településről nyugat felől a Pilis, észak felől a Börzsöny és a Cserhát hegyei...

Trackback: A vörös végül győzött a krómiszap fölött? 2010.10.13. 14:20:52

Kísértetváros élő problémákkal   Simontornya, egy hely, ami külföldi természetvédők szerint Európa legszennyezettebb területei között eddig magáénak dobogós helyet mondhatott.   Tiszta horror, nyilván ezen nincs mit magyarázni. Az ember...

Trackback: Illésahibás! 2010.10.13. 14:20:45

Zoli, nincs más dolgod, mint lemondani. Ez nem is kérdéses. Mert ki lehet nevezni hobbiermészetvédő extitkárnőt zsíros állásba. Lehet jutalmazni a szolgálatait, még ha általános iskolai tanárnéniként inkopmetens is ezen a téren. Láttuk, meg lehet tenni...

Trackback: A baloldal vége 2010.10.13. 14:20:11

 Elvtársak, jön az államosítás. Bizony, már itt dübörög a kertek alatt és a magyar nép még tapsol is hozzá. Nagy a boldogság az emberek körében: most aztán meglátja a sok országrontó, gazdaságot tönkretevő milliárdos, akik szétlopták az országot a...

Trackback: A végén még tényleg forradalmat csinálnak 2010.10.13. 13:33:24

A Mal Zrt. államosítása csak az első lesz a sorban. A történet a '90-es évek homályos privatizációival létrejött hazai nagytulajdonosi körének a megzabolázásáról, átalakítására szól. (Fotó: Mohai Balázs/MTI) Talán sokan nem is sejtik, hogy milyen ho...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@pumpuj: "Válság miatt rövidített munkahét?" az négy napos munkahét, 80%-os fizetés. de van, amikor szabira kell menni, nem fizetettre, az szarabb.
@Hugo2010: Mert szerinted egy ilyen piaci pozíciót betöltő cég nem fogja tudni eladni a termékért, csak azért mert nem a Bakonyi Zoltán úr tárgyal? MUHAHA (lásd: előbbi bejegyzésem)
Szerintem eddig sem miatta ment a szekér....
@pumpuj: Nem az a hibás, aki él a jogszabály adta lehetőségekkel, hanem aki megteremti ezeket a lehetőségeket.
@mostoba: Itt konkrétan 80% fizetés volt de elvárták, hogy 5 nap menjél. No comment.
@Hugo2010: Ebben egyetértünk, de azt hiszem Bakonyi "úr" mentalitását jól tükrözi az autóflottája.
Új autóra mindig futotta, cégnél meg az alapvető dolgokért harcolni kellett.
@Hugo2010:

tök jól értett, hozzá az eddigi üv. idén lett volna először nyereséges, és tök jól értett hozzá, h a tározójuk közveszélyt, emberhalált, környezeti kárt okozzon. Meg tök jól értet hozzá, hogy a kész és piaccal rendelkező álalmi vagyonelemet, sittysutty megszerezze. és a saját hasznára működtesse, lenyomva a környezetrekuperáció, és az elemi biztonság költségeit. igazi mágus volt a régi ügyvezetés, sok ilyet a magyar GDP-ért.

Az elvárás az áll. vagy.felügyelővel, hogy indíts újra termelést és ne töltse szarrá a tározókat.

Ha pedig technológiai korszerűsítés és új management kell akkor hosszú távon a részvényesek ezt szépen átverik, különben a mal nem profitábilis, osztalékuk meg nem lészen.

Ami az államra tartozik azt egy bakondi el tudja látni.
@pumpuj: Aha, mert még olyanról nem is hallottál, hogy kapcsolati tőke. Gyanítom, hogy az ebben dolgozó cégvezetők jobban ismerik Bakonyit, mint Bakondit. Meg Bakondi is biztos kiválóan ismeri az aluminium piacot.
@napon tamás: Te aztán naprakész vagy a MAL történetéből.
Gondolom te is BLIKK-et olvasol.
@Hugo2010: Ja értem. Szóval ezentúl a Motim külföldről, drágábban szerzi be a timföldet, csak mert nem a Bakonyi vezeti a céget! MUHAHA (Mellesleg a Motim csak az egyik szelet a tortából, a külföldi vevőknél meg gondolom, hogy a versenyképes ár számít inkább, mint Bakonyi "úr" kapcsolata!)

A MAL-nek meglesz a piaca, mert speciális timföldek gyártására állt rá - amit jó áron tud adni.
Ha megnézitek, hogy kik ezek a sírószájú firkászok, blogok és kommentelők, akkor látjátok, hogy ugyanazok a liberálbolsevikok kezdtek el visítani néhány milliárdos magántulajdona miatt, akik ezzel párhuzamosan magasról leszarják a vidéken "bodzaszedők" által kifosztott magyarok ezreit.

Szóval semmi újdonság, csak humanista progresszívék megint megmutatták a valódi arcukat.
Hát tudnék mondani egy-két felszámolási történetet, amikor a felszámoló érdekei miatt "sajnos nem sikerült megmenteni" egy céget, valakik meg jól jártak.
Őszinte érdeklődéssel várom, hogy mit végez majd ez a menedzsent fölötti felügyeletet ellátó csapat. Az például kifejezetten érdekes, hogy egy ilyen csapat mihez kezd majd az adóoptimalizálást célzó szerződésekkel. Remélem, a sajtó rajta lesz a témán, de meggyőződve nem vagyok róla.
@Peetee: nem tünsz értelmiséginek...
@pumpuj: Ha nekem azonos áron kínál ugyanolyan terméket több eladó, akkor értelemszerűen attól vásárolok akit ismerek és bízom benne.
Az árral (főleg nagy tételben) nem tudsz érdemi pozíció javulást elérni (érthetően: nem tudsz annyival olcsóbb lenni, hogy téged válasszanak), lényegében már mindenhol alapból egy kínálati piac van mindenből a gazdasági válság miatt.
Abban egyébként egyetértünk, hogy a felelősöket büntessék meg, de ennek nem az a módja, hogy a magántulajdon felett az állam preferáljon.
Ki állja pl. azt az esetleges kárt, amit az állam irányítása alatt elszenved a cég, hibás üzletpolitikai döntés miatt? Majd pereli a részvényes az államot, az pedig a befizetett adókból kártalanítja őket? Vagy?
@Hugo2010: Tegnap aszonta a Bakondi a tévébe, hogy a timföldet dolgozzák fel. Hát azt nem, inkább a bauxitot, abból lesz a timföld. Nem baj, hogy nem érti, de most ő vezeti a gyárat. Istenem!
@Kard:
A varázsszó az "ideiglenes": hiszen az oroszok sem szálltak meg minket, csak ideiglenesen itt tartóuzkodtak 40 évig.
A MAL-t sem államosítják, csak ideiglenesen állami felügyelet alá helyezik.

Az oroszok ideiglenessége miatt is sok komcsi pártzombi nyugodott meg, hogy "de jó, nem vagyunk mégsem megszállva".
:)
@Kard: van időpont. 2 éven belül.
@Hugo2010: Nagyon elméleti az okfejtésed. Szerintem ugyan az a csapat fogja vezetni most is a céget mint eddig, csak felügyelve lesznek. Valahogy meg kéne menteni az ott dolgozók munkahelyét, de nehogy már Bakonyi vigye tovább a céget, mintha mi sem történt volna! Mi legyen hát a megoldás? Adjuk Gyurcsány kezébe a gyeplőt, mert ő ért az alumíniumpiachoz? (MUHAHA)

Úgy gondolom, hogy a vevők nem Bakonyi személye miatt vettek a MAL-tól. Bakonyi oda kerül, ahová való...
@Hugo2010: "Ha nekem azonos áron kínál ugyanolyan terméket több eladó, akkor értelemszerűen attól vásárolok akit ismerek és bízom benne." - Továbbra is attól (a MAL-tól) vásárolnak majd a vevők, akitől eddig is. Eddig sem Bakonyi Zoltántól vettek jó áron, jó alapanyagot. Ezen két tényező mellett meg pont le fogják szarni, hogy ki vezeti a céget.

Megfordítanám az érvelésed: Eddig jó áron vettél az ismerősödtől, ezután drágábban vennél inkább mástól, mert az eddigi beszállítódat már nem a barátod vezeti?
Ilyen esetekben, az a megoldás, ha Orbánt leváltják, Pintért kinevezik Kormányfőnek! Ez kell, hogy legyen szerintem.
@pumpuj: Ennek már megint mi köze Gyurcsányhoz?
Bakonyit meg egy törvényes és jogszerű eljárás után, ha a bíróság felelősnek találta valamiben, akkor el lehet tiltani a közügyektől (azaz a cégvezetéstől is). A kártalanításhoz és cég működésének biztosításához semmi szükség az állam ilyetén beavatkozására. Lehet vagyonokat, ingatlanokat, bankszámlákat stb. zár alá venni. A munkahelyek megmentése érdekében megállapodásokat kötni stb. De az nem megoldás, hogy emberek magántulajdonával egy állami alkalmazott "játszadozzon".
Ez az egész az emberek butításáról, politikai haszonszerzésről és holdudvar pozícióba juttatásáról szól.
Érdekes módon a BP olajtársaságot még véletlenül sem akarta irányítása alá vonni Obama. Talán mert ott müködik a jogállamiság!
@pumpuj: Ezt ne nagyon erőltesd. Nem megy ez. Gondolom nem ezzel foglalkozol. Ami nem baj, csak azzal, hogy butaságot írsz (többször), még nem lesz igazad.
@Hugo2010: Gyurcsánynak annyi köze hozzá, hogy azt gondoltam őrá célozgatsz a kapcsolati tőkét emlegetve (Motim).

"Érdekes módon a BP olajtársaságot még véletlenül sem akarta irányítása alá vonni Obama. Talán mert ott müködik a jogállamiság!" - Nos, ha jól hallottam a hírekben, Orbánt ott is bezzeg-emberként emlegetik emiatt a lépése miatt. A nyugati sajtóban alapvetően elismerően nyilatkoznak a helyzet kezeléséről.
@csakmerazé:
Nah! go on: milyen egy ízlésed szerinti eljárás?
@Hugo2010: Miből is gondolod, hogy nem ezzel foglalkozom? Te "ezzel" foglalkozol? Csak olyan szólhat hozzá, aki ezzel foglalkozik? Hol is írok butaságokat? Úgy általánosságban személyeskedni... Hát.
aha.... értem.... nem államosították.... a régi tulajok összes joga megmaradt....

ezek szerint megtehetik, hogy holnap összehívnak egy rendkívüli taggyűlést, leszállítják az alaptőkét 10 millió forintra, plusz az eredménytartalék terhére osztalékot vesznek ki, mondjuk 25 milliárdot.

vagy nem tehetik meg? de hát ehhez a tulajdonosnak joga van...

és még te papolsz itt jogi műveltségről :)
@pumpuj: Azért, mert a sajtó és az emberek helyeselnek valamit, attól az még nem lesz jogszerű. Gondolom, ha jogszerűen megtehetné, akkor Obama is megtenné ezt a lépés, lévén ő is politikus (szüksége van a népszerűségre). De mivel ez a lépés alapvető jogokat (magántulajdonhoz való jog) csorbítani nem teszi meg.
@Hugo2010: Szerintem inkább az a butaság, ha valaki azt feltételezi, hogy egy ilyen kaliberű cég ügyfelei a szutykos-szakadt bakonyi zolika kedvéért vásároltak innét...
@Hugo2010: Mondjuk ott az sem történhet meg, hogy egy ekkora cégnek 10 milliós felelősségbiztosítása lehessen csak, meg az sem, hogy a tragédia után kiáll a vezető és azt mondja, hogy csak le kell mosni slaggal, meg hogy ez nem is veszélyes anyag stb...

Ha meg akarjuk menteni az ország egyik nagyvállalatát és kb. 1100 ember munkahelyét, akkor mi legyen a megoldás? Hagyjuk ezeknek a gengsztereknek a kezében a gyeplőt? Had csinálják tovább úgy, ahogy eddig? Az inkább lenne vérlázító!
@Hugo2010:

Hehe, a másik partról meg éppen a saját banánköztársaságias, pénzzel elkerülhető a felelősségrevonás attitűdjük háborgatta az embereket, és a magyar megoldást tartják jogszerűnek és előremutatónak.

community.nytimes.com/comments/www.nytimes.com/2010/10/12/world/europe/12hungary.html

Mindenkinek más fáj, a jogállam pedig nem egy taxatív felsorolással kimeríthető univerzális kritériumrendszer, hanem történeti esetlegességek alakította különböző rutinok lsd. "Rule of law" (due process..) "Rechtstaatlichkeit" aminek egyetlen mérőszáma, hogy valóban élhetővé teszi a közösségnek a politikai rendet.
Ja hogy ez nem államosítás... akkor holnap állami felügyelet alá vonjuk a t. posztoló elvtárs kocsiját (veszélyes üzem). Persze ez nem államosítás, hiszen csak a slusszkulcsot felügyeljük és egy sofőrt delegálunk, de egyébként a posztolóé marad az autó, például a benzinkútnál továbbra is ő tankolhat...

Ha ellenkezik, akkor ő a nép ellensége és bilincsbe verjük, amit maga a miniszterelnök fog a parlamentben bejelenteni.
@pumpuj: Közgazdász vagyok, kereskedelemmel foglalkozó cég tul. és vezetője vagyok.
Ott írsz, ahogy szerinted a üzletkötések folynak. Az ár általában, mivel a piac szereplői ismerik a piacot, közel azonos (van, amikor eurocentre stimmel). Tehát nemcsak olcsó-drága verseny van egy üzlet mögött.
"Érdekes módon a BP olajtársaságot még véletlenül sem akarta irányítása alá vonni Obama. Talán mert ott müködik a jogállamiság!"

Vagy talán mert Obama az USA elnöke, a BP (lásd még: British Petrol) meg egy angol cég?

Muhaha.
tudod mi fog itt történni? tudod hogy csinálja ezt putyin?

a céggel kifizettetnek egy valag pénzt (hiába tartott be adott esetben minden előírást, hiába van meg minden engedélye, és járt el a törvény betűje szerint). erre persze képtelen a cég, hisz nincs elfekvőben 20 milliárdja. miért is lenne? majd jön nagyrabecsült igazmondó viktorunk, aki felajánlja, hogy az állam besegít, csak ezért kéri a cég többségi tulajdonát. persze ez átmenetileg állami tulajdon lesz, aztán amikor a hozzád hasonló jogtudorok már elfelejtik a cég nevét is, akkor szépen átjátszódik a tulajdon pár fidesz közeli céghez.

putyin az egyik leggazdagabb ember a földön. csak nehézkes utána járni a vagyonának. ez viktornál se lesz könnyebb. :)
@napon tamás: Aha, azért máshol helyeslik ezt a finoman szólva is érdekes lépést, akkor ez már helyes is?
Érdekes. Gondolom, akkor is így gondolnád, ha a te tulajdonod felett szeretne valamilyen okból a kérdezésed nélkül az állam dönteni. Pl. jó erkölcsbe ütköző dolog X millió Ft-nál több pénzzel rendelkezni, ezért a köz javára az e fölötti összeget az állam majd hasznosítja. Jól hangzik nem? Hiszen fordíthatja az államadósság csökkentésére, ami mindenkinek érdeke.
ebben az országban nincsenek véletlenek.
egész pályás letámadás.
felmerül a kérdés,hogy vajon majd a jobb oldalhoz kapcsolódó privatizációkat is kifogják e
vizsgálni.lásd Ikarus,Videoton,stb stb...
@ZOH:

ha posztoló elvtárs ittasan vezet nem szállhat be a járművébe (pedig magántulajdon)

ha posztoló elvtárs legatyásítja a FentLent Kft-t akkor a hitelezők védelme érdekében nem ő ügyvezet tovább hanem a felszámoló.

olvass néha visszafelé is, meg a posztot is. jó. légyszíves.jó. megígéred én tudom.
@eszemmm: És nincs is semmilyen leányvállalata az USA-ban.
BP- brit-holland
@Hugo2010:

olvassál.

tul. NEMEGYNELŐ üv.

továbbá

állam szed adót, elvonja tulajdonodat basszuska!

továbbá:

polluter pays! környezeti kárnak vannak büntetőszankciói is, továbbá, van közérdek abban, h. ne károkozó vezesse a céget tovább. stb.

ugyanzt írjuk le ezerszer, valakinek valami nem következik logikailag kényszerűen.
@napon tamás: Neked van gondod a szövegértéssel.
Plusz kicsit ferde a logikád.
Az ügyvezető valóban nem egyenlő a tulajdonossal, csak éppen a tulajdonos nevezi ki és köteles a tulajdonos érdekei szerint meghozni a döntéseit. Az állam által kinevezett vezető, az nem a tulajdonos döntése alapján kerül a tulajdona felé.
Nem a károkozás szankcionálásával van probléma, hanem annak módjávál.
Az autópark egy darab Mercedes (R500). Igen, Bakonyi igénytelen külsejű csávó, mert szakmáját tekintve fizikus, és a külsőségekre nem ad, sőt, fogalma sincs róla. Alumínium ügyekben viszont a világ legmagasabban jegyzett szakemberei közé tartozik, és nem csak szerintem.
A KOMMUNIZMUS NEM JÖHET VISSZA, DE A SZOCIALIZMUS ITT VAN ÉS ITT IS MARAD !!!

MERT A KAPITALIZMUS NEM LÉTEZHET SZOCIALISTA VONÁSOK ÉLETBEN TARTÁSA NÉLKÜL.

NU, AZT HOZZÁTESZEM, HOGY EZEK CSAK AMOLYAN VALAKIK ÁLTAL KITALÁLT DEFINÍCIÓK, INKÁBB ÚJRA KIALAKUL A QRVÁRA GAZDAG MILLIÁRDOS RABSZOLGATARTÓ, ÉS AZ Ő ALATTVALÓIKÉNT MŰKÖDTETETT RABSZOLGÁI.

avagy kapzsi, pénzéhes milliárdosok, és azok a tömegek, akiket megfosztottak termelőeszközeiktől, akiken élősködnek, akiket kizsákmányolnak.

DE !!! AKIK TÖMEGGYILKOSSÁGOT KÖVETTEK EL, BŰNHŐDJENEK !!!
@pumpuj: itt is bezzeg ember az orbán, nem csak nyugaton. Putyinék meg még a nevét sem ismerik.
Elvileg az állam azért avatkozik be így, hogy az okozott kár visszacsepegjen azokhoz, akit kár ért.

Azért, hogy ne lehessen a vagyont eltüntetni. Jó szokás szerint.

Amúgy ha biztosítás nélkül minden marék lepke összetöri más autóját, akkor azt rajta verik le, ugrik mindene akár. Jelen esetben is éppen ez megy.

Ha meg a cég nem tudja kifizetni, akkor bizony az is ugrani fog.

Vagy jótékonykodjon az állam a MAL-nak?
Illetve a tulajdonosoknak?
@napon tamás: Most lelkesedj olyan nagyon a kormány intézkedéseihez, hogy most mindenki zsebébe belenyúlt szépen. Magánnyugdíj-pénztári kifizetések felfüggesztése.
Ha esetleg most mennél valamiért nyugdíjba, akkor az összeg amit ott gyűjtögettél eddig, na az nagyon úgy néz már ki, hogy ugrott.
A BP ügyben a nagybetüs nép ugyanazt várta volna Obamától, amit itthon Orbántól. A különbség annyi a két ügy között, csupán annyi, hogy az USA jogállam, ahol ez nem fordulhat elő. A BP a bizonyítottan(!) az ő hibájából történt katasztrófát a saját költségén hárította el, itthon pedig már a vizsgálat alatt kész az ítélet...
@Metal_Storm: Ennek biztosításához bőven elég lenne az ún. vagyonzár. De itt nem ez történt.
@napon tamás: a felszámolót a bíróság jelöli ki és nem a miniszter.
@Hugo2010: vagyonzárnál tönkremegy a cég, így meg termelhet tovább. Persze másik jó szokás szerint megint okos ember került oda, és nem a tényleges érdekeket nézi.
@Metal_Storm: De tényleges érdekeket néz. A fidesz, a kormány, O.V. és a saját érdekeit. A károsultak nála is csak a nyilatkozatokban szerepelnek fontos tényezőként.
Egyébként Bakondi, már határőr tábornokként is igen "érdekes" emberke volt. Remekül tudta már akkor is, hogy kihez kell "simulni".
jajj..jajjj...jajjjajjjajjjjj..

BLIKK..Bakonyi rosszul lett a kihallgatáson !!!!!

Nem érzi magát bűnösnek a Mal Zrt. vezérigazgatója

..mert biztos belepte A vörösiszap !

50-en meg a kórházban vannak még rosszul, közülük 10-en válságos állapotban !!!
hogy a falvak népei eü.állapottyáról ne is szóljunk....

b+
@ZOH: Ez akkor lenne releváns megállapítás, ha független lennen a bíróság. De ez korántsincs így :(
@napon tamás: Remek. Akkor holnap majd a bankbetéteket zárolják? Előbb-utóbb csak összehozzák a fiúk Európa "argentináját".
@Hugo2010: valószínűleg az időközi tőke és a hozamkivét felfüggesztését akarják iktatni. tudom, miről írok?
@prukker: jó-jó de legalább ne hivatkozzunk erre. :-(
@mostoba: ez jó. "tudod, miről irok?" akart lenni :).
amúgy mintha a két Bakonyit is kevernék néhányan.
Lehet, hogy a MAL-t pro forma meg nem teljesen allamositotak, de a tulajdont tenylegesen teljesen (es persze alkotmanysertoen) elkoboztak torvenyes tulajdonosatol. Mint Putyin a Jukosztyt Hodorkovszkijtol...

Hova jutottunk?!
Ja. es ma bejelentettek a magan-nyugdijpenztarak elkobzasat is...
Tévedés.

A MAL jelenleg elsö lépésben teljes állami ellenörzés alatt üzemel és teljes vagyonzár van rajta.
2. lépesben majd akkora büntetést kap amit nem tud kifizetni elöreláthatólag és akkor az állam jogosan teheti rá a kezét mint 1 jelzálogos valamire:)

Ennek és az államositásnak semmi köze a komunizmishoz.

Nem kell annyi MRD-os akik a népvagyont 1 zacskó ropiért étiratták saját maguk nevére.

Nyugaton a cégeknek tradiciója van. A balkánon ez a népvagyon volt amit pár ezer volt komcsi ellopott!
Ennek kell véget vetni és mindenkinek jár a morzsa a tortából vagy ha nem akkor legyen az államé és ö majd gondoskodik a részletekröl.

Ami a népé volt azt senkinek sem áll jogában ellopni, föleg a mások kizárásával a bizniszböl!!!
A MRD-ok mellett lenne keret a bérek arányosítására!!!
@336: "Az autópark egy darab Mercedes (R500)." - MUHAHAHAHAHA! (Van ott még egy-kettő...)
@Megfigyelo:

Mi alkotmány ellenes te barom????

Bakonyi es TSA-i ellopták anno a nép álltal felépitett 40 évig állam álltal fenntartott üzemet!!!

Ez alkotmány ellenes! Az alkotmányos törvényeket a politikai elit ugy fogalmaztatta meg anno, hogy ök törvényesen mindent ellophassanak!

Putyin is yol tette! Milyen jogon lehet magán ember kezére játszani gáz, olaj stb természeti nyersanyagot??????

EZ mind lopas!

Most ez az alkotmány, amit Orbán ir. Ezt kell szeretni mint 8 éve amit a volt komcsik irtak!

Nonszensz, hogy 10MIo ft-ért 1 mezei panel áráért kaptak meg egy MRD-os értékü céget! Ök az államot csapták be!
A népnek is jár ilyen üzlet ill. részarány a cégforgalomból!
@kvadrillio:

Bakonyi örüljön, hogy nem Kinában vagy Koreában van mert ott agyonlönék ezért mint a kutyát és az egész családi vagyont elkobozná az állam:)
@Csirke72: Bakonyi annyiert vette a ceget, amennyit akkor a piacon ert. Nem lopta, torvenyesen vette. Az ove, pont ugy, mint ahogy a Tied a nadrag, ami rajtad van. Az allam ugyanis epp meg akart tole szabadulni, es olcso aron eladta annak, aki hajlando volt utana annyit belefektetni, hogy menjen az uzem, es ne keruljenek az utcara emberek ezrei. Ez a kapitalizmus, allitolag erre szavaztunk 1990-ben, ez a tulajdon szentsege, amit garantal az Alkotmany. (Meg ervennyben van...) Most egyszeruen felrobbantottak a gatat, hogy urugy legyen az elkobzasra. Mint ahogy 33-ban Hitlerek felgyujtottak a Reichstagot. Ma bejelentette Orban, hogy elkobozza az emberek nyugdijpenztari befizeteseit is. Mit akarsz meg?! Holnap az utcara tesznek, es nezhetsz!
@Csirke72: tartózkodj a kommentelő társad ilyetén minősítésétől, mert kénytelenek leszünk tiltani. Köszi!
Bakonyi Zoltán:
-az autóin litván rendszám
-cégénél a 4 napos munkarendben is 5 napot kell dolgozni
-fejlesztés nuku
-tmk nuku (csak tűzoltás)
-pénzkiszivattyúzás aha
-Kommunikáció: a vörösiszap nem veszélyes, slaggal lemosható, természeti katasztrófa történt (ajajj: már ezért megérdemelné a lincselést!)

Nézzetek utána, mikor épült a MAL legújabb épülete!!!! Milyen beruházások valósultak meg a minimális üzemelést biztosító vásárlásokon kívül?!

De persze abban biztosak lehetünk, hogy ő minden előírást betartva, pénzt, energiát nem kímélve üzemeltette a tározókat! Mindenhol, a legapróbb beruházásnál is csak arra mondott igent, ami minimálisan szükséges volt az üzemeléshez, de a tározók esetén biztosan nagyon odafigyelt!

Egyébként meg akármennyire mérnök, meg jó szakember - valahogy a minimális emberi szintet megüthetné a megjelenése: frizura, ápoltság, öltözködés stb...
Pénz van, igény nincs.
@Csirke72: Es meg annyit, hogy azt az Alkotmanyt, amirol szo van, nem 2002 utan, hanem 1989-ben fogadtak el, es pontosan ugyanilyen tulajdonvedelmi kitetelek vannak az EU mind a 27 orszaganak alkotmanyaban. Az egyszeruen rablas, amit Orban csinal, es az EU remelhetoen nem fogja turni.

Egyebkent ugy tunik, Te a Proudhon-fele (XIX. sz. kozepe, Franciaorszag) "a tulajdon lopas" tetelenek alapjan allsz, de az egy primitiv filozofia, az it es most az adott jogrendszer kereteben nem az - az europai torvenyek ertelmeben az a lopas, amit Orban csinal.
@Megfigyelo: Annál, hogy ez a szemétláda vigye tovább a céget, még az is jobb, ha orbánviktor egyből a saját nevére íratja! (bár nem szimpatikus a patásördög nekem sem)
@pumpuj: Nincs ketsegem afelol, hogy szabotazsakcio tortent, es azert szakadt at a gat, es Bakonyinak semmit sem lehet a szemere vetni az ugyben. (Ha nem fogadnak el utana azonnal kiveteles torvenyt, ami felhatalnmazza a kormanyt barmely ceg elkobzasara, akkor hajlando lennek megfontolni, hogy nem szandekosan csinaltak, hogy legye urugy...)
@Megfigyelo: "...es Bakonyinak semmit sem lehet a szemere vetni az ugyben."

Azért azt a nyilatkozatot, hogy a vörös iszap nem ártalmas, meg természeti katasztrófa történt, meg egy slaggal lemosható és azonnali fejlövéssel díjaznám!
Próbálná meg ezeket annak a családnak mesélni, akinek a 14 hónapos gyereke meghalt a tragédiában, a másiknak meg a szemét marta ki a nem veszélyes vörösiszap!

Ez olyan bicskanyitogató cinizmus, a minimális empátia teljes hiánya, hogy már ezért lincselés járna, függetlenül attól, hogy felelős-e, vagy sem! (szerintem igen)

Évekig csak élvezte a jólétet amit ez a cég biztosított neki, bele sem gondolt a felelősségbe, amit visel! (A nyilatkozata alapján azt sem tudja, mi az!)

Kínában az ilyet soron kívül kezelik...
Volt egy választási igéret, majd szavaztunk. Ki szerzödött ezzel a kormánnyal?

Nagyon nagy bajban vagyunk! Kolontár mától egy természetvédelmi terület.

index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/13/ujabb_extraadok_vege_lehet_a_magannyugdijpenztaraknak/
@Megfigyelo:

1989-ben az "ujrendszer beliek" irták.
A Kádár rendszerben ember emberi ´kizsákmányolás nem létezett és nem lehet privatwirtschaft sem!

Ami 1x meglett alkotmányba fogalmazva az késöbb ugyanugy az akkori kormány ill. biroság álltal ugyanugy megváltoztatható. Igy lehetett anno a komunista rendszert is megbontani.

Most ez a rendszer van és az EU-nak semmi köze ehez. Ez államügy.

Igenis mindenkinek joga van az állami cégek magánosításához és ha tendert irnak ki 10Mio-ért a MAL-ra én is megveszem.

Amugy a Norvég kormány anno 1,7Mrd-ért meg akarta venni a valos árán, mégis 10Mio ért adták el Bakonyinak! EZ KORRUPCIO ÈS SEMMI KÖZE A PRIVATIZÀCIÒHOZ!!!

Igenis felül kell birálni 1990 óta milyen kára keletkezett az államnak abból, hogy az akkori politikai elit az államvagyont ellopta bagóért!

Arról nem is beszélve, hogy milyen jogon, amit a nép épített fel! Ezek nem tradicionális cégek mint a VW, Audi, Porsche, Siemens....

Ezek soha nem voltak magánkézben és ezálltal nem lett volna senkinek joga ezeket magánosítani a nép akarata nélkül!!!
@Megfigyelo:

Orbán a kormányfö és a törvényket a Fidesz alkotja.

Anno amit a korrupt politikai elit a balosok elloptak ö most megpróbálja legalizálni és visszaállamosítani mert a szerzödések nem valósak és nem felelnek meg a valóságnak.
A FIDESZ MINDENT helyre tesz és ez nem tetszik a neked meg a veled 1 husos fazékban ülö korrupt bandának!

Ennyi.
@pumpuj:

Pontosan! Èn is igy látom:)

Csak a sok szemét volt párttagok sarjai nem látják igy akik anno közel ülte a tüzhöz és most bevannak szarva mert Orbán elkezdett tisztogatni a fertöben:)
@pumpuj:

Kínában nem lenne ilyen hosszú tárgyalása.

Ott gyorsabban lezavarják az ilyet: agyonlövik mint 1 kutyát.

Amugy a teljes magánvagyon elkobzás mellett a Bakonyinak kellene leslagozni a piros trutymot a településröl. Ö mondta, hogy ez oylan egyszerü story:)
@pumpuj:

Jó az közismert, hogy 1989 után megnött a mérnökök száma...Villanyszerlöböl lett villamosmérnökök 1-2 év alatt egyetmi diplomával rendelkeztek:)

Megis látszik az ország szinvonalán ez a tulzott értelmiségi réteg:)))
@Csirke72: Hát barátom te még véleletlenül sem tartozol az értelmiségi rétegbe.
@baum: @napon tamás: És amúgy mit szóltok a következő darabhoz, a magán-nyugdíjpénztárakhoz? Bár hát ez is egy klasszikus:
"A Fidesz vezette koalíció 1998 nyarán, első teendői között a társadalombiztosítási önkormányzatok felszámolásával „visszaállamosította” a nyugdíj- és egészségbiztosítási alapokat. Akkor a Fidesz politikusai még átmenetinek nevezték ezt az intézkedést, majd előbb a Miniszterelnöki Hivatalhoz, később a Pénzügyminisztériumhoz, végül az Egészségügyi Minisztériumhoz delegálták az alapok kezelését. Az évente több mint 1500 milliárdot kezelő alapok költségvetése beleolvadt a központi büdzsébe. A járulék beszedését a társadalombiztosítási államtitkár, Selmeczi Gabriella 1999 januárjától átadta az APEH-nek. Néhány hónappal később az alapok 60–80 milliárdos vagyonát az ÁPV Rt. kapta meg értékesítésre. Az ÁSZ-jelentések rendre kifogásolták, hogy bár az alapok vagyonának államosítása megtörtént, az ahhoz kapcsolódó kötelezettségeket továbbra is az egészségügyi kasszából fizetik. Így például a járulékfizetők pénzéből konszolidálták a Postabankot."
www.kozszolga.hu/hirek/eg%C3%A9szs%C3%A9g%C3%BCgy-utolbbi-h%C3%BAsz-%C3%A9ve
@Csirke72: Van benne valami, de pont az Orbánék is mellette voltak. Nem akartam írni, hogy orbán, de így érthető. Te valószínleg rendes ember vagy, de azt ne mondd, hogy Orbán az érdekeinket képviseli. Nagyon sok pénzt elvisz tőlünk, hidd el kérlek!

Nagyon tudnálak elismerni, ha találkoznánk szeméyesen, Orbán sajnos nem találkozik csak azzal, akitől vár valamit. Most elbaszta az egész országot. A Főnököktől megkapja majd az intést, néptől a piros lapot. Orbán egy érdekes ember. Nem képes viszont betartani az igéretét. Az összefogás nagyon fontos lenne, de kiszaladni mindig a pályán kivűlre gyerekesnek tünik. Nagyon bízom a FIDESZ azon szimpatizánsaiban, akik tényleg a meghírdetett akcó tervezetre szavaztak. Szerintem Orbán Viktor képességeit ab feladat meghaladja. Nem bízik saját embereiben, csak magát tartja csalhatatlannak. Nem jó ember!
@baum: @napon tamás: Közben észrevettem, hogy erre már volt egy írásotok. Csak az a baj, hogy ezek a fránya nyugdíjalapok valahogy mindig felszívódnak a Fidesz közelében, aztán akkor lehet ilyen posztokat írni, miért is nem gazdaságos, miért is nem jó. Most lett volna lehetőség arra, hogy a nyugdíjak finanszírozása megoldódjon, ne a mindenkori közpénzekből kelljen fizetni. Nyilván ki kellett volna szórni néhány rosszul gazdálkodó nyugdíjpénztárt, de ezt a piaci verseny is megtette volna.
De hát akkor nem lehetne mondani, hogy pl. a mostani nyugdíjasok teszik tönkre a mai aktívakat, stb., stb.
@Hugo2010:

Ne találgass mert nem egyezik a véleményem a magadfajta prolival az nem függ össze az értelmiségiéggel.

Amugy lényegtelen, nem vagyok kiváncsi a véleményedre.A lényeg, hogy yol érzem magamat a börömben és hogy te meg a magadfajta "uj rendszerbeli értelmiségi" mit gondol leszarom.
Apám megveszlek kilóra. Pénz beszél, kutya ugat.
Te meg verselj mint a sok barom költö aki alig várja, hogy felolvashassa valakinek a baromságait:(
Szabadlábon bakonyi.

...és így múlik el a világ dicsősége!

(majd a beosztott gátőrt talán lecsukják)
@igényes:

Ebben igazad van és ah azt vesszük Orbánt sem favorizálom személyesen.

Ez mind politika.
De az ami otthon elharapodzott az elmult 20 évben egyszerüen felháborító és sajnos engem is kihoz a sodromból pedig nincsen min panaszkodnom.

Persze mindenki ugyanezt tette volna valószinüleg de nem mindegy, hogy utána hogyan élek a lehetöségeimmel.
Nem a kizsákmányolás a problémám, hanem az amit otthon ezek a senkiházi volt párttagok és sarjai képzelnek.
Èn azon a véleményen vagyok, hogy ha már ellopták a népvagyont akkor legalább az alkalmazottakat rendesen kellene megfizetni és nem kivérezni hagyni.

Szégyen, hogy otthon ezek az emberek 100-as leggazdagabb listát alkotnak hivatalosan, miközben állítólag a cégeik folymatosan a túlélésért küzdenek:)
Undoritó.
Nagyon sajnálom a Családokat, akik veszteséget szenvedtek el Kolontáron. Nagyon sajnálom, hogy Orbán Viktor nem állt oda melléjük fotóztatva Önmagát és ténylegesen szép családját, de miért nem az áldozatok hozzátartozóival van fényképezve, nos miért? A szép kormány autó, tudom 72 millió körüli az ára, nem magyar temék. Könyörgöm az áldozatokat keresse már fel! De Niro nem áldozat, de alkalmas fotózásra.
@igényes:

Jogos.

Bucsuzom. Szép estét!
@Csirke72: Hát azt kétlem, hogy meg tudnál venni. Nálad biztos hogy tehetősebbeknek sem mentem el dolgozni, inkább építgettem a saját cégem.Úgyhogy ha gondolod, és értesz valamihez, amire szükségem van, jöhetsz melózni.
@Csirke72: Pont kellene egy tgk. sofőr. Érdekel?
@Csirke72: Teljesen igazad van! A régi rendszerben a sok okos mindig hozzászolt az éppen aktuális dolgokhoz. Voltak ügyeletes felszólalók mindig. Tag voltam abban a rendszerben (MSZMP), de nagyon utáltuk a rossz embereket, az ügyeletes hozzászolókat. Ezek voltak a jó gyerekek. Mi akik dolgoztunk rendesen vittük előre az ország érdekeit. Nem kétkezi munkás voltam.
@igényes:

Jogos ! Akkor a kutyának sem kellett az aluminium gyár. Most persze mindenki azt mondja, hogy annyiért nekem is kellett volna !
Nem értem miért kell rinyálni. Olyat amúgyse csinálnának, ami betenne az EU-nak, jónapot. Főleg Orbán nem.
Hehe: Hogy milyen barom a Bakonyi - most volt a híradóban, hogy eltakarta a kabátjával a fejét, nehogy a kamerák lássák!

Azok után, hogy többször nyilatkozott a tv-knek! MUAHAhahahah

Sok értelme volt, agybajnok!

Már az egész ország ismeri a rusnya pofád és a legalább a fele rühell is!
@pumpuj:

Azért arra a felére sem vagyunk büszkék, mert azoknak a 80%-ának az a gondja, hogy a Bakonyi Zoli ( amúgy az osztálytársam volt és nagyon rendes ember ) gazdag ember .
@soproni1: Szerintem nem az a gond vele, hogy gazdag, hanem hogy egy érzéketlen, igénytelen idióta: "Nem veszélyes a vörösiszap, slaggal le lehet mosni, természeti katasztrófa történt, nem vagyunk felelősek..."

Még egyszer: mondd ezt annak a családnak, ahol meghalt a kisgyerek!

Szégyellheti magát ez a nagyon rendes ember! (lásd fenti kommentjeimben, hogy hogyan vezette a céget)
nos, bloggerünk, hogy tetszik vektor legújabb találmánya, a magánnyugdíjpénzek állami gondnokság alá helyezéséről.... már majdnem azt írtam, hogy államosításáról :) de te erre már kitaláltál egy jobb kifejezést :) csak állami gondnokság alá helyezték a magánpénztárba (magánpénztár, érted, nem közpénztár, magánpénztár) irányuló befizetéseket. :)
@pumpuj:

Egy kisgyerek halála semmivel sem menthető.

Látva a képeket, eszembe jut a Gyalog Galopp híres mondata:

Amikor nekikezdtem, mindenütt csak mocsár volt. Mondta is a többi király: a bolond épít ide várat. Én mégis felépítettem, hogy megmutassam nekik. De elnyelte a mocsár. Tehát építettem újat. Az is elsüllyedt. Építettem egy harmadikat, az leégett, összedőlt, aztán süllyedt el. De a negyedik, az megmaradt. Ez az ami majd a tiéd lesz fiam. A legerősebb vár közel s távolban.

Legalább egy embert ( nem a tv-ben nyilatkozó alkeszeket ) előszedhettek volna, aki szólt volna a környéken építkezőknek, hogy van némi veszély. Ez a tipikus árterületi építkezés.
Láttam ( képen ) a tározótól alig 100 méterre lévő családi házat. Nem tudom a megoldást, de szerintem a börtön nem megfelelő ilyen esetekben. Vélhetően akinek a tározó tervezése, működtetése volt feladata az sem volt a szakmája csúcsán. Ez egy tragédia, jól jött a politikának. A fél ország meg enélkül is haragszik a másik félre.
@soproni1: Ja, meg Devecser és a másik két falu is ártérben volt, mi?! Nem is értem miért építkeztek oda már vagy 1000 éve az emberek?!

Tehát ők a hülyék, nem az, aki föléjük rakta a tározót. Értem.

Ettől függetlenül Bakonyi elvtárs szégyenletes módon vezette a cégét és a "vörösiszap nem veszélyes" című nyilatkozata menthetetlen.

Az ilyen "nagyon rendes ember" a börtönbe sem való!
@soproni1: Hány új tározó épült '95-óta és hány az állami időkben?

A MAL legfiatalabb épülete hányban épült?

profitmaximalizálás mindenáron

De Bakonyi Zolika "nagyon rendes ember", persze.
@Hugo2010: ezzel az Obama - BP dologgal tobbszor is peldalozol, ami finoman szolva is butasag.
Tudod Te melyik orszag elnoke Obama es melyik orszagbol szarmazik a BP? Ha nem megy, google segit.
Korulbelul annyira tudna Obama az iranyitasa ala vonni a BP-t, mint Orban Viki az Audit, ha netan gebasz lenne Gyorben...

A tobbi kommented is kabe ilyen jo. :)
Azért az vicces, vagy sajnos inkább szomorú, hogy ha valaki nem dicséri azt, ami épp zajlik, hanem kulturált formában leírja véleményét, akkor az liberálbolsevik visító blogger... Valamint hiába rendelkezik x diplomával, meg y szakmai tapasztalattal viszonylag fajsúlyos, igazi, párttól és politikától független munkában, azonnal le"jogtudatlanozzák".
Na emberek, ezért nem fogunk tudni igazából 1-ről a kettőre lépni.
Miért is igyekszik az ember kulturált maradni, ha erre minimális fogadókészség sincs...hm.
El kell fogadni, hogy vannak ellenvélemények, amiket el lehet (de nem kell) olvasni, és kész. Mert amúgy teljesen mindegy mit írnak emberek ide vagy oda, most komolyan, van fajsúlya?
Mindenesetre én drukkolok, hogy a felügyelet napi szinten tényleg csak átmeneti legyen a MAL-nál, és mihamarabb engedjenek oda a vezetésbe olyat, aki ért hozzá, ne csak kádereket. Mert most 1 ember felügyel pénzügyet, termlést, stb.
Ha meg vétett a tulaj, vágják le róla a kártérítés összegét, simán és gyorsan. Mondom a kártérítés összegét, meg a helyreállításét is akár. Csak szépen, nyugodtan, törvényesen.
Meg bármilyen meglepő, szerintem posztoló is pont telibe xxxxja, hogy mennyi a tulajok magánvagyona, és bármennyire sokkoló, vélelmezem, hogy nem ballib-szoclib-béríró.
süti beállítások módosítása