Lesz-e tiszta szívvel választható alternatíva 2014-ben?

2012.01.27. 08:03 baum

Bizton állíthatjuk, egy dolgot megmutatott Bayer Zsolt, a 005-ös ügynök által szervezett békemenet, mégpedig azt, hogy a kormány szabadságharcos retorikája a törzsbázist meggyőzte. Nagyon sokan voltak, sokkal többen, mint azt bárki várta volna.

Felmerül a kérdés, hogy vajon a kormány teljesítményének szólt-e a tömeges részvétel, vagy az alternatíva hiányának. Tény, hogy a Fidesz, és hű társa, a KDNP (hehe…) felépített egy brandet, mely mintegy másfél milliónyi szavazót képes maga mellé állítani, ha esik, ha fúj. Matolcsy nem követhet el olyan sorozatos hibákat, Lázár nem lehet olyan arrogáns, Schmitt akár kiadhatja saját néven a Háború és békét, nem számít, megkockáztatjuk: még egy esetleges államcsőd esetén sem bomlik meg a kötelék kormány és rajongótábora között, maximum szent meggyőződéssel mindenféle utalásokat tesznek bizonyos külső erők támadására.

Az összetartó erő

Lehet-e rájuk haragudni? Meggyőződéssel állítom, hogy nem. Lényeges azonban megvizsgálni, mi lehet az erős kapocs, a kormány és eltántoríthatatlan támogatói között. Az erőskezű vezető romantikája? Jobbos elkötelezettség? Klerikális összetartás? Viktor személyes sármja? Valószínűleg mindegyikből valamennyi. Viszont nem szabad figyelmen kívül hagyni az ősi összetartó erőt, ami nem más, mint a közös ellenségkép, mely ott lebeg a háttérben a nyáj minden egyes tagjának periférikus mezejében. Jelen esetben homályos alakja egy szemüvegben materializálódik, egy sovány, magas férfi árnyképében, és még felsejlik egy név is: valami Feri.

Ez a Feri igencsak nagy hóhányó. Sikerült elérnie, hogy nem csak a Fideszhez hű tömegek utálták meg őt, a pártját és gyakorlatilag egy teljes politikai oldalt, hanem úgy ánblokk azok a rétegek is, akik akár opcionálisan szavazhatnának a baloldalra, vagyis nem elkötelezett jobboldaliak. Azok, akik 2010-ben jobb híján a Fideszre szavaztak, mert küldték volna Feriéket a picsába. Azok, akik miatt meglett a kétharmad. Azok, akik azóta ugyanúgy elfordultak Viktortól, mint Feritől anno. Azok, akik akkor sem masíroztak volna a békemenetben, ha megmaradt volna szimpátiájuk a kormány iránt. Azok, akik most a bizonytalanok táborát adják, mely jelenleg a legnagyobb választói réteg az országban.

Két rossz közül, vagy...

A jövőnk szempontjából döntő kérdés, hogy mi lesz velük. Találnak-e választható alternatívát maguknak 2014-ben? Milliós tömegekről van szó, akiknek Feri nem, de már Viktor sem. Nyilván egy részüket, az arra nyitott elégedetlenkedőket magába szippantja a Jobbik, mint méretes orr-űrtartalommal bíró, eltévelyedett rabbi a kokain-csíkot.

A többiek pedig, úgy tűnik, választhatnak majd két rossz  között. Hisz lesz a Fidesz, és valószínűleg lesz egy ellenzéki koalíció. Most még nem látni, hogy ebben mely baloldali pártok vennének részt, az biztos, hogy Gyurcsány szerepvállalása az ellenzéki koalícióban egyben annak a politikai halálát is jelentené. Az új választási törvény és a politikai racionalitás készteti együttműködésre ezeket az erőket. Nagy dilemma, hogy tényleg ennek kell-e lennie a legfőbb preferenciának? Azt gondolom, hogy nem. Mégpedig azért nem, mert magam is inkább törném le a saját kezem, mint hogy oda tegyem az ikszet, ahol például Feri is kolbászol. Azt gondolom, vagyunk így jó néhányan. A fiatal pártkezdeményezéseknek kell határozottan elhatárolódnia Feritől, és volt tettestársaitól, magától az MSZP-től is.

Kompromisszumok nélkül


Az LMP-vel még várjunk, a jelek szerint maguk sem tudják, mit akarnak. Biztató volt a teljes elkülönülés mind a múlt, mind a jelen árnyaitól, de hamar ki fog derülni, hogy bírják-e a nyomást, vagy ők is be fognak tagozódni abba a beteg politikai struktúrába, ami nem engedi, hogy a közélet ledobja magáról ezeket az árnyakat.

Nem tudni, mi lesz 2014-ben, hisz rengeteg idő van még addig. Személy szerint nagyon várok egy olyan friss erőt, amely demokrata és nem megy bele kompromisszumokba semmilyen szinten. Vállalja, hogy a közélet és a politika megújítása nem mehet olyan bukott politikusok bevonásával, akik nagyrészt felelősek a rendszerváltás utáni 20 év összes sikertelenségének. A lényeget tekintve mindegy lesz, hogy ezt a pártot úgy hívják majd, hogy LMP, 4K!, vagy egy, a Millából kinőtt mozgalom - a lényeg, hogy a tiszta lappal indulók ne sározzák be magukat mindjárt a startnál.

Képek forrásai: olajfa, kézfogás

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr723845177

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tippek az LMP-nek: nyisson és jobbikosodjon 2012.02.02. 14:14:46

Legújabb slágertémánk mostanában, hogy ki lehet a Fidesz fő kihívója a következő választásokon. Az esélyesek közül az LMP épp most szervez át, a Jobbikhoz pedig egy erős kijelentés és egy elkélszült kutatás társult, most csak az előbbi pártról lesz szó...

Trackback: A potencia titka az egykulcsos SZJA 2012.01.27. 15:18:43

Egyre több gyerek születik, mert az egységes, 16%-os jövedelemadó megmozgatta a férfiak és a nők fantáziáját - tudtuk meg tegnap Matolcsytól, a nemzet szexológusától. Matolcsy György abból következtetett az adónem potencianövelő hatására, hogy mióta eg...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.27. 15:16:29

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek szónoki képességei rendkívüliek, a polmarketing trükköket is ügyesen alkalmazza, ám mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n h...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.27. 15:14:55

Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, tanácsadói és bizottsági ...

Trackback: A szavazóknál pattog a labda 2012.01.27. 14:33:39

A politika kevéssé sikeres alakulását látjuk napjainkban: az ellenzék bénasága iránt érzett fájdalmat csak mostanáig enyhítette, hogy a kormány azért akar valamit csinálni. Kevés jót tudnék felsorolni ezekből, de emlékezzünk arra is, hogy még a Fideszt...

Trackback: Alternatíva vagy halál 2012.01.27. 14:30:30

Nincs kétségem, jelen kormányzati ciklusnak a legfontosabb kifejezése ez: alternatíva.Az ellenzéki oldalon erre a minősítésre vágynak már nagyon, kormányzati oldalon pedig jót tenne a léte, legyen alternatívája a nemortodoxnak, Matolcsynak, Orbánnak. M...

Trackback: Békemenet kiegyenesített kaszákkal? 2012.01.27. 14:02:38

A békemenetről három dolog jut az eszembe, az első kettő sajnos lényegesen erősebben, mint a harmadik. Az első az, amikor valakik a tankokkal állnak szembe, a másik az, amikor felvirágozott tankok mellett masíroznak a mosolygó emberek, miközben hatalma...

Trackback: Békemenet kiegyenesített kaszákkal? 2012.01.27. 14:02:18

A békemenetről három dolog jut az eszembe, az első kettő sajnos lényegesen erősebben, mint a harmadik. Az első az, amikor valakik a tankokkal állnak szembe, a másik az, amikor felvirágozott tankok mellett masíroznak a mosolygó emberek, miközben hatalma...

Trackback: Lesz-e tiszta szívvel választható alternatíva 2014-ben? 2012.01.27. 10:43:01

Nagyon várok egy olyan friss erőt, amely demokrata és nem megy bele kompromisszumokba semmilyen szinten.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kedves baum, hogy is képzelted el ezt a kompromisszumok nélküli váltó-alakulatot? Sokan utáljuk a 20 éve a politikában lévő élősködő pártokat, politikusokat. De azt be kell látni mindenkinek, hgy infrastruktúrájuk és politikai tapasztalatuk, háttér-szakembergárdájuk csak nekik van, ami bizony jól jön egy ország kormányzásakor. Olyan tiszta lappal, a semmiből nem lehet komoly kormányváltó erőt összeállítani, amit szeretnél. Ezért kár is volt cikket írni, mert ez bukott ötlet.
Lehetne viszont a régi pártokból új, mér nem leharcolt arcokkal megjelenni és bizony nagyon komoly kompromisszumokat kötni, minden oldalon. Enélkül egyetlen - bármilyen támogatottsággal rendelkező - alakulat sem jut sehova, legfeljebb fél évig evickél.
A fideszt 2002 után nem véletlenül nem választották meg, sokaknak volt nagyon visszataszító az a nyomulás, amit akkor elkövettek. Nem véletlenül nem választották meg őket 4 év múlva sem, még mindíg sokan emlékeztek negatív vitézkedéseikre. Ekkor statégiát váltva rájöttek, hogy gyurcsányahibás és agresszív propagandájukkal azt hazudva, hogy ők mindent jobban és kíméletesebb módszerekkel oldanak majd meg, ezzel elvágták Fleto torkát -persze rátett erre ő is egy-két lapáttal- , a populista lózungot meg beszoptuk. Nem az a bajom, hogy nyertek, hanem az, hogy 2/3-dal.
Hát itt tartunk most és ezt a cunamit egy-két alakulat összefogása nem tudja helyrehozni. Csak a teljes ellenzéki összefogás.
Szerintem nem a közös ellenségkép az összetartó erő, inkább valami olyasmi, hogy "ezek nem értenek meg minket", és itt "ezek" alatt teljesen mindegy, hogy gonosz számító pocakos szivarozó tőkés urak csicskáit képzelünk-e, vagy egyszerűen csak azokat, akik nem képesek annak a gazdasági világrendnek a keretein kívül gondolkodni, ami már kezd fenntarthatatlannak bizonyulni, de a még nagyon is effektív működésében továbbra is benne van, hogy a befektetői racionalitás ennyire bünteti a taktikázó különutasságot.
Döbbenetes számomra, hogy 10-ből 9 cikk és a képernyős média is mekkora feneket kerít a birkamenetnek.
Basszus, 100 ezer embert hazudtak oda. És akkor mi van? Ne mondjuk már, hogy ez sok, meg azt se, hogy a nemzet szuverenitás utáni vágyát szimbolizálja, meg hogy széttámogatja a balfaszékat ott bent.
A nemzet 99,9999 százaléka otthon volt, vagy kirándult a családjával, másnap pedig röhögött pl a HVG videóján.
Ne nézzük már ekkora baromnak az embereket.

A birkamenet egyetlen dolgot bizonyított, hogy a bundásribancos (opera) tüntetéssel szemben 3X annyi ánuszba szorult nyelvű barmot rántott össze....talán mert jobb volt az időjárás.
@RAMBO: na bumm, kimarad százezer hasonlóan gondolkodó, de azt értst meg, hogy nem mindenkire volt kártékony hatással a személyiségrombolása. A politikai hibák, amit elkövetett, már rég megszépültek. Sokat rontott az összképen, hogy egy olyan mszp állt a háta mögött, amilyen. Nna, a kilépéssel ez is el lett intézve
És közben lett egy olyan garázda államfőnk, aki tájfunként söpör végig úgy, hogy véletlenül se maradjon érdeksérelem nélkül - a gazdagok és a haverok kivételével - egyetlen társadalmi osztály . Sokak szemében - mini közvéleménykutatásom alapján - Fletora is számítanak, persze az újonnan alakuló társaságokkal együtt.
Kétségesnek tartom, hogy 2014-re a millából vagy a 4!-ból kinőhet-e valami igazán számottevő. (becsülöm, hogy tüntetésekre sok tízezer embert vittek ki, de vajon ők szavaznának is rájuk, vagy "csak" azért voltak ott, mert tele a hócipőjük a mostani kormánnyal? Erős a gyanúm, hogy egy csomó ember azért volt kint, mert egyszerűen itt lehetett hangot adni az elégedetlenségnek, és kész.
Ráadásul Magyarország nem csak Budapestből és nem csak netező értelmiségiekből áll. A nem budapestieket és nem netezőket elérni pedig egyrészt nehéz (nem csak az mtva irányultságára gondolok, mert egy kertévés híradóba is akkor kerül be valamilyen párt, ha már tényező) másrészt erősen pénz kérdése. De honnan lenne nekik pénzük a mostani pártfinanszírozási rendszer mellett, ahol a már bent lévőknek egyetlen közös érdeke, hogy lehetőleg senkit ne engedjenek a húsos fazékhoz? Valamilyen jófajta oligarchát állítanak maguk mögé, feneketlen pénztárcával, aki felvállalja, hogy ezért a lépéséért állandó zaklatásban legyen része (nem csak az adóhatóságra gondolok, hanem nyilván megint csak az ellenérdekelt pártok médiumaiban is jófajta leleplező cikkek jelennének meg az illetőről és cégeiről...
És még egy harmadik dolog hiányzik ahhoz, hogy itt bármilyen új párt átléphesse a parlamenti küszöböt: egy vezető személyiség. Akire oda lehet figyelni, nem elalszol rajta, ha beszél (Schiffer), és nem kötötte össze a nevét egy lejáratódott párttal sem.
Bajnai ennek szellemében mindkét kritériummal terhelt: ő is uncsi és talán a jó isten nem mossa le róla az MSZP ölelését...
De hol van olyan friss arc, aki való egy politikai színpadra? Ha van, ha lenne egyáltalán, biztos nem rejtőzködne szűziesen valamiféle jelre várva...
Nota bene: szerintem az LMP bebizonyította a fentieket: két éve minden ellenére bekerültek a parlamentbe csak azzal, hogy ők mások, mint az eddigiek voltak.... ééééés be is bizonyították, hogy ennyi is volt a szufla: tényleg mások, de jelentéktelenek, unalmasak, még kicsiségükben is tudnak többfelé húzni és nem megegyezni alapvető dolgokban.
Sajnos, ezzel szerintem nem csak magukat nyírták ki, hanem egy esetleg utánuk jövő "de most már tényleg lehet más a politika" nevű új pártocska dolgát is megnehezítették, mert ki ugrik be még egyszer, hogy elég annyi, hogy ők MÁSOK?
@mákospacal: szerintem van jelentősége a dolognak: ezek az emberek -ahogy a posztban is van- ha a fene fenét eszik is, el fog menni szavazni, biztosítva minimum 15-20%-ot a Fidesznek.
Aki otthon maradt, mert a családjával kirándult, kérdés, fog-e menni szavazni.
Anno bejött: lehetett röhögni, hogy a Fidesz a Kossuth térre 2 millió embert vitt ki, Megyó meg a Gerbeaudban három rajongóval kávézott, de ugye az volt az a helyzet, amikor a felháborodás mellett még volt miben reménykedni.
Mostanra csak a felháborodás maradt.... De kire szavazzon? Hát inkább szépen most is otthon marad és majd kirándul a barátaival...
És ekkor nyeri el jelentőségét az a százezer ember, akit a békemenetre is oda lehetett csődíteni.
@mákospacal: @mákospacal: szerintem van jelentősége a dolognak: ezek az emberek -ahogy a posztban is van- ha a fene fenét eszik is, el fog menni szavazni, biztosítva minimum 15-20%-ot a Fidesznek.
Aki otthon maradt, mert a családjával kirándult, kérdés, fog-e menni szavazni.
Anno bejött: lehetett röhögni, hogy a Fidesz a Kossuth térre 2 millió embert vitt ki, Megyó meg a Gerbeaudban három rajongóval kávézott, de ugye az volt az a helyzet, amikor a felháborodás mellett még volt miben reménykedni.
Mostanra csak a felháborodás maradt.... De kire szavazzon? Hát inkább szépen most is otthon marad és majd kirándul a barátaival...
És ekkor nyeri el jelentőségét az a százezer ember, akit a békemenetre is oda lehetett csődíteni.
@mákospacal: @mákospacal: szerintem van jelentősége a dolognak: ezek az emberek -ahogy a posztban is van- ha a fene fenét eszik is, el fog menni szavazni, biztosítva minimum 15-20%-ot a Fidesznek.
Aki otthon maradt, mert a családjával kirándult, kérdés, fog-e menni szavazni.
Anno bejött: lehetett röhögni, hogy a Fidesz a Kossuth térre 2 millió embert vitt ki, Megyó meg a Gerbeaudban három rajongóval kávézott, de ugye az volt az a helyzet, amikor a felháborodás mellett még volt miben reménykedni.
Mostanra csak a felháborodás maradt.... De kire szavazzon? Hát inkább szépen most is otthon marad és majd kirándul a barátaival...
És ekkor nyeri el jelentőségét az a százezer ember, akit a békemenetre is oda lehetett csődíteni.
"... egy dolgot megmutatott Bayer Zsolt, a 005-ös ügynök... "

Az ügynökök az MSZP oldalán maradtak. Milyen ügynök volt Bayer úr?

"... Tény, hogy a Fidesz, és hű társa, a KDNP (hehe…) felépített egy brandet... "

Az a "brand" már több ezer éve létezik. Az az alapja, hogy a társadalom alappillére a család.

"... Viszont nem szabad figyelmen kívül hagyni az ősi összetartó erőt, ... mint a közös ellenségkép, mely ... materializálódik, egy ... férfi árnyképében... : valami Feri. "

Az ősi ellenség nem Feri, hanem egy sokkal nagyobb baj! A tüntetés nem is Feri ellen irányult. Ki beszélt róla?

"... Személy szerint nagyon várok egy olyan friss erőt, amely demokrata... "

Számodra ki a demokrata? Nekem úgy tűnik, hogy az, aki a te rögeszméidet szállítja.
"az biztos, hogy Gyurcsány szerepvállalása az ellenzéki koalícióban egyben annak a politikai halálát is jelentené."

nekem a hátam közepére sem kell Gyurcsány, de ez a mondat nagyon szomorú. ez csak annyit mutat, hogy bár Orbánról kiderült, hogy egyáltalán nem képes a gazdaságot még a szocik szintjén sem hozni, tehát rosszabb, de azért az ellenzékben Gyurcsányról kialakított ördögképe sikeresen mosta át sokak agyát, máig tartóan. el kellene jutni odáig, hogy a DK egy 3%-os párt, le se kell szarni, hogy ki a vezetője, elfér egynek, pont 3%-ot hoz. minden %-nak örlüni kellene, nem pedig ezt az orbáni faszságot tovább tolni. ez a nyolcéves gyerekek szintje, hogy ha X jön, akkor én nem.
"az biztos, hogy Gyurcsány szerepvállalása az ellenzéki koalícióban egyben annak a politikai halálát is jelentené."

nekem a hátam közepére sem kell Gyurcsány, de ez a mondat nagyon szomorú. ez csak annyit mutat, hogy bár Orbánról kiderült, hogy egyáltalán nem képes a gazdaságot még a szocik szintjén sem hozni, tehát rosszabb, de azért az ellenzékben Gyurcsányról kialakított ördögképe sikeresen mosta át sokak agyát, máig tartóan. el kellene jutni odáig, hogy a DK egy 3%-os párt, le se kell szarni, hogy ki a vezetője, elfér egynek, pont 3%-ot hoz. minden %-nak örlüni kellene, nem pedig ezt az orbáni faszságot tovább tolni. ez a nyolcéves gyerekek szintje, hogy ha X jön, akkor én nem.
@Spániel: egyetértek, de attól még létező, és szerintem méltányolandó probléma az, hogy igenis sokan nem akarják még egyszer ugyanazt a hibát elkövetni, és most már megnéznék, kire is megy a protest szavazat (nem elég valami ellen)
Nagyon naiv és vázlatos elképzelésem szerint úgy lehetne kiküszöbölni és megnyerni ezeket az embereket is, hogy igen, az ellenzéki erők összefognának, de deklarálnál: ha megválasztják őket, egy szakértői kormányt bíznak meg a kormányzással (előre megnevezett, jobb és baloldali kötődésű tagokkal), ez a kormány belátása szerint, szakértői módon kormányoz, azaz, úgy, ahogy egy céget egy menedzsment (Bajnai-Oszkó erre teljesen jó lenne pl., de most már az MSZP sem fityeghetne rajta, mint korábban) Ugyancsak közzétennének pár pontot, amiben viszont nem ez a szakértői kormány döntene, hanem azt kéne végrehajtani, amit a résztvevő pártok akarnak: pl. amit mindenképp visszavonatnának (választási törvény, alkotmány bizonyos részei)
Gyakorlatilag megvalósíthatatlan a dolog, de nem sokkal kevésbé, mint abban bízni, hogy feltűnik egy karizmatikus, szeplőtelen, profi párt, és újra megmutatja a magyaroknak, hogy van értelme a demokráciának ;-)
@Spániel: +1. hozzátenném még, hogy most olyanok írják itt a posztokat, akik egyébként 2010-ben simán rászavaztak a FIDESZre, és ez egy kompenzáció a részükről, hogy hát ők nem hibásak, rajtuk ezt ne kérje számon senki, mert a Feri, és egyébként is nincs kire szavazni. hát de, 2010-ben aki a FIDESZre szavazott, az a FIDESZre,-erre, amit a nyunkba kaptunk, már 1998-2002-ben is!- szavazott, akármivel is áltatja magát. 6 pártnak volt országos listája, plusz otthon maradni, nem igaz, hogy nem volt alternatíva.
bocs a multiplikált elküldésért, nekem folyton azt írta, ki, hogy hiba a küldésnél, próbáljam újra.
Fordítsuk meg a kérdést! Mi bírja rá a baloldalinak mondott embereket arra,hogy még ma is
százezren tóduljanak az Operaház elé,vagy ahova a nagy vezér hívja őket? Lobogtassák a szabad madaras zászlót,amikor már a fasorban sincs az SZDSZ? Két cikluson keresztül valósíthatták volna meg nemzetmentő programjukat,de ilyesmi nem volt nekik.Medgyessy megpuccsolását,Fletó 100 lépés programját,az egymást váltó pénzügyminiszterek
trükkjeinek sokaságát én nem tartom annak.Azt se,hogy törvényt alkottak egy öt éves adócsökkentésről,majd amikor az új Gyurcsány kormány átvette a hatalmat a régi Gyurcsány kormánytól,első intézkedésük e törvény eltörlése volt.
Kedves baloldal!Megvan a válasz? Mert akkor a másik oldal hülyéit is megérthetitek.
"Tiszta Arc! Tiszta Kéz!" vágyálmot hirdetőknek el kellene gondolkodniuk, hogy létezik-e élő ember, akit ez a "Fidesz" nevű képződmény nem fog leamortizálni...
Gyurcsány szerintem megkerülhetetlen ha Orbánt le akarjuk váltani! Akinek ellenszenves, ne szavazzon rá! Összefogás kell, nem fintorgás!
Demokrata NEM REKESZT KI embereket! Legfeljebb nem szavaz rájuk!
Az írás "gagyi" Mint mindegyik, amelyik Orbánt csak úgy tudja tagadni, hogy "gyurcsányozik" is!
@Irsai Oliver: Persze, ebben is van valami (sajnos), de ha az írott és nem írott média nem "támogatná" az ostobaságot az olyan kijelentésekkel, hogy "óriási támogatottság", meg ilyenek az jó lenne.
Vagy ki kell egészíteni azzal, hogy ahhoz képest nagy a támogatottság, hogy mennyien nem mennek el szavazni, mert tele a tökük és nem tudnak mire-kire.
Komolyan mondom, hogy kellene a szavazólapra egy olyan rubrika, hogy: "ezek közül senkire sem szavazok".
Persze ennek csak akkor lenne értelme, ha a politikai elitnek lenne minimális önkritikai érzéke és ebből le is vonnák a tapasztalatot... de erre nincs remény.
Má megin sikerült gyurcsányozni egy jót.

Elárulom, nem Gyurcsány rántotta össze a felvonulókat, ahogy a Fidesz kétharmadát sem ő érte el. És mondok mégvalamit: nem ő qrta el. Hanem a barom Orbán.
@Irsai Oliver: "igen, az ellenzéki erők összefognának, de deklarálnál: ha megválasztják őket, egy szakértői kormányt bíznak meg a kormányzással (előre megnevezett, jobb és baloldali kötődésű tagokkal),"

és ezt hogyan gondolod kivitelezni? Orbán 15 éve azzal szórakozik, hogy bárkit kicsináljon, és eddig 15 éve mindig felültél neki: Bokros kicsinálva, Medgyessy kicsinálva, Gyurcsány kicsinálva, Torgyán kicsinálva, KDNP keblemre (kicsinálva), MDF kicsinálva, Demszky kicsinálva, Gyurcsány kicsinálva, Bajnai kicsinálása betárazva (libajnai). neked ott kezdődik a megújulás, hogy egyedül leülsz egy sarokba, és a saját fejed után megnézed, hogy ezekből a kicsinálásokból mennyi volt a nem igaz. utána jársz szépen a bokrosi gazdaságátalakításnak, a 2006 utáni gyurcsányi reformoknak, megérted Bajnai lépéseit, végiggondolod, hogy akkor az MDF az mi is volt, és miért is kellett megbuknia? és akkor hirtelen máris találsz majd elveket, értékeket, programokat és majd hozzájuk embereket. onnantól minden problémád megoldódik, mert megvannak azok az emberek, akiket te keresel, csak nem kellett volna 15 éven át Orbán dumáját beszopni.
@Vahakomb: "Az ősi ellenség nem Feri, hanem egy sokkal nagyobb baj! "

ezen a héten nem nyócévezünk? az már a múlt hét? mi mindig is Eurázsiával voltunk háborúban?
Mi az összetartó erő?

1., mindenkinek elege van a neonáci magyargyűlölőkből, aki maffia szerű aljassággal döntik nyomorba és romba ezt az országot...

2., A Kárpát medencében élő magyaroknak egyáltalán nincsenek biztosítva a legalapvetőbb emberi jogaik sem! Még az ENSZ alapokmányban foglaltak sem... nem hogy anemzetközi jogi irányelvek...

3., Gyakorlatilag szolgasorban, állatmódjára él minden magyar és roma az országban, kiszolgáltatva a maffiának, az erkölcsileg lezüllött emberi mivoltukat is elvesztett bűnözőközösségnek, mert nincs meg a nemzetközi jog alapján megkövetelt nemzeti önrendelkezés alapjoga...

Nem sok.. csak ennyi.. ezen pedig csak úgy lehet változtatni, ha jog lesz és rend lesz, és visszaveszik azt, ami megilleti őket...
@is: "onnantól minden problémád megoldódik, mert megvannak azok az emberek, akiket te keresel, csak nem kellett volna 15 éven át Orbán dumáját beszopni."

Te normális vagy?:D Gyurcsányokból, Bokrosokból, Dávid Ibolyákból és Demszkykből akarsz pártot csinálni?:D:D:D Úristen... azért kemény egy egyed lehetsz. Nem véletlenül Debreczeni Jóskának hívnak?:D

Na de komolyan, végigolvastam a kommenteket, az elején még értelmesek vannak, a cikk is jó, aztán egy idő után mindig megjelennek a kripto-komcsi trollok, és bevágnak egy ilyen szöveget...

Öcsém, te a legrosszabb jobbikos zsidózó anyókánál is rosszabb vagy, a történelem szemétdombjára (méltán) került embereket és formációkat pártolsz:D Zseniális...
@MCock:
"Elárulom, nem Gyurcsány rántotta össze a felvonulókat, ahogy a Fidesz kétharmadát sem ő érte el. És mondok mégvalamit: nem ő qrta el. Hanem a barom Orbán."

És az elmúlt 8 évben is Orbán kormányozott? Orbán hazugságbeszéde és osztogatása taszította 20 éve nem látott válságba az országot?... Te vagy az a mami a 2006-os mszp-tüntetésről, aki bemondta a kamerába, hogy "le kell váltani a zorbánt", igaz?:D
Mo-on komoly gondok vannak. Egy 4-5 évvel ezelőtt is még SZDSZ szavazó barátom most Jobbik szimpatizáns, a Fidesz se állna távol tőle, csak Orbánt személyesen nem csípi.
1. Nem érti, hogy az államadósság hogy lett ekkora, viszont ezt külső okokkal magyarázza EU, multi cégek adómentessége, támogatások.
2. A 89-es magyar gazdaság ma már mint prosperáló és kívülről direkt tönkretett gazdaságként jelenik meg.
3. A privatizációról szimplán csak az állami vagyon lenyúlása jut eszébe.
4. Az Mnyp óriási hiányt okozott.
5. Nyissunk kelet felé, ott van az óriási orosz piac, ami felvenné a magyar termékeket.
6. A magyar kis és középvállalatok, ha kilépnénk az EU-ból és Oroszország felé nyitnánk egycsapásra dinamikusan fejlődnének.
7. A képzettség (és a nyelvtudás) mesterséges és felesleges igény, bármit pár hónap meg lehet tanulni, a személyiség a lényeg.
8. Az Audi és társai nem fizet adót, vagy nem eleget, ha a magyar földet és a magyar munkaerőt használja, akkor fizessen több adót.

A fentiek egyes elemeiben tömegesen jelen vannak a magyar társadalomban., Orbán pedig kihasználta a félelmeket, a leszakadást, a kádári életstratégiák ellehetetlenülését és szavakat, ellenségképet, károkozókat adott az érzelmekhez, indulatokhoz.
Nincsenek adatok, tények, folyamatok, hangsúlyok, pro és kontra, minden egycsapásra, fekete-fehéren megoldható...
A gondolatmenet jó, csak akad egy apró szépséghiba: a 4K!-tól a Szolidaritásig (a nyugger poltisztek mellett, muhaha) mind még megalakulásuk előtt felkínálkoztak Gyurcsánynak ÉS az MSZP-nek, az LMP a hét végén dönti el, hogy ők is, tehát a választék kb. úgy néz ki: vagy Fletóval, vagy sehogy. Tehát sehogy. :)
@Spániel: "Már hányok ettől a a fidesz-ideológiától, amit belesulykoltak mélyen a zemberekbe. De tudomásul kell venni, neki is van szimpitábora"

Láttuk, emberek az Avason. :))) Az évtized valóságshowja volt - bár én magát a műfajt utálom, de rég röhögtem ekkorát. Rotfl.
index.indavideo.hu/video/Hajra_MSZP_hajra_Gyurcsany
"Kellemesen csalódott, aki szellemileg óriási különbséget várt maga és a volt miniszterelnök között." :)))
@Balt:

A 4K!-s Istvánffy néhány éve még a Magyar-Venezuelai Baráti Társaság képviseletében méltatta Chavez reformjait a holnapján. A cikket egyébként a kommunista.net is átvette... Tudom ez most annyira irreálisan hangzik, hogy biztos viccnek értékeled, de ez halálkomoly, láttam a cikket pár hónapja. Szóval ennyit a hiteles emberekről:)
@József István: A 'nem erre az EU-ra szavaztunk' tömegek nagy részének fogalma sincs a szuverenitás szó jelentéséről, az EU-ról és az európaiságról sem, csak arra szavaztak, hogy ezentúl nálunk is kolbászból legyen a kerítés.
Viszont nagyon elcsodálkoznának, hogy mire mennénk mi übertüchtig magyarok, a fejlett technológiájú iparunkkal és mezőgazdaságunkkal, az hihetetlen munka- és minden egyéb morálunkkal, az elmondhatatlan mértékű közösségi szellemünkkel és összetartásunkkal, itt 'Európa éléskamrájában' az EU nélkül.
Igen sokan vagyunk, akik ezt az állapotot biztosan nem fogjuk kivárni...
@Irsai Oliver: Remek meglátások! Egy kérdés azért motoszkál bennem: mi volt(/van/lesz) Ricsi Fieldek és az amcsi külügy szerepe a történetben...?
@ekat: sajnos, én is erre(inkább arra)felé haladok, pedig egyáltalán nem gondoltam volna ezt magamról...
@maretz: Dehogynem, olvastam, köszi, az Index is hozta. :) Az októberi "nemteccikes" buli után viszont nyíltan felkínálkoztak Gyurcsánynak (akik előző nap szakadtak), talán ez volt benne az "unikum"...
@ekat:

Jah... de még szerencse, hogy vannak közözzünk (fasiszta, rasszista, veszekedő, lusta, igénytelen, tolvaj büdös magyarok között) ilyen progresszív mintamagyarok is, mint te, akik hálásan csóválják a farkukat, ha egy pár morzsa lepotyog a nagyok asztaláról, és türelmetlenül várják, hogy mikor fognak már minket végre elnémetesíteni/szlovákosítani/amerikaisítani... aztán rájössz, hogy az még odébb van sajnos, úgyhogy inkább elébe mész a folyamatnak, kivándorolsz a Nyugatra, oszt 10 év múlva eljátszod, hogy már csak töröd a magyart, mikor új otthonod nyelvét is egy rosszul képzett általános iskolás színvonalán, és egy arab bevándorló szintjén műveled.

Ismerem a fajtádat. Minél inkább mész külföldre asszimilálódni, annál jobb lesz az itthoni putrimagyaroknak.
@mákospacal: Birka te vagy! A Klubrádió is legalább 100000 emberről beszélt pedig tudjuk, hogy azt min. 2-vel szorozni kell...
@is: Ezek mind magukat csinálták ki...
@Balt:

Akárhogy is nézzük itt a dolgot, az ország nem tíz, nem száz, nem öt, hanem pontosan két nagyjából egyenlő részre van szakadva: a kommunista múltat zsigerből elutasítók (mdf, mdnp, fidesz, kdnp), és a kommunista/internacionalista/"progresszív" ideológia éppen aktuális kurzusának képviselői (mszmp, mszp, szdsz, új mdf, centrum, 4K!, millások, dk). Az LMP annyiban volt különleges, hogy megpróbált a mérleg hegyén egyensúlyozni... de mivel ennek a mérlegnek elég éles hegye van, ezért vagy kettészakadnak, vagy a súlyosabb balos rész berántja az egészet a kommunista táborba. (Mindkettőre esély látszik, ez most fog eldőlni.)

Mint írtam előbb: a két tábor nagyjából azonos nagyságrendet képvisel, a választások aszerint dőlnek el, hogy melyik oldalon van éppen egy olyan párt(ok), amelyik jobban meg tudja szólítani a saját oldalát.

Ez persze csak az én érzésem, de van némi matematikai alapja is. 1989 előtt 800ezer párttag volt, és becslések szerint 800ezer feketelistás osztály-ellenség. Ezeknek a családját is számítjuk (mondjuk 3-as szorzóval), és ott van a 2,4-2,4 millió fő, nagyjából mindkét oldal stabil bázisa. A maradék kisebbség a bizonytalan, akik általában soha nem szavaznak, vagy legfeljebb ha nagyon nyilvánvalóan az egyik oldalnak kedvez a helyzet (lásd 2010).

Ennyi.
@Balt:

Sok változásra egyelőre nincs lehetőség szerintem. Kizártnak tartom, hogy olyan párt emelkedjen fel, amelyik egyszerre internacionalista, és egyszerre nemzeti. A kettő üti egymást. Nem csak ideológiailag, de Magyarországon emberállomány szintjén is.

Ahhoz Orbánnak legalább akkora bohócot kellene magából csinálnia, mint a Gyurcsánynak, hogy a baloldal valaha a 2/3 közelébe kerülhessen. És még akkor sem garantált, hiszen a jobboldaliak többsége inkább szavaz egy teljesen lejáratott, de a külföldnek ellenálló figurára, mint hogy újra a hazai quislingeknek, hazaárulóknak és a külföldi érdekek kiszolgálóinak adják a hatalmat, akik újra kiárusítják a magyar földeket, tönkreteszik az ipart, eladják a nemzeti vagyont, stb...
@maretz: Sajnos a jelenlegi társadalmi, gazdasági kultúrában könnyű rosszul szocializálódni, (pl. az állami kiadások hierarchikus visszaosztó piramisa, az óriási bürokrácia, a csalással rendszerszerűen kalkuláló adórendszer, az egyéni megoldásokra, a kiskapukra építés, a rugalmatlan munkavállalói hozzáállás, a nyelvtudás gyenge, leépülő szintje, a folyamatos képzés elhanyagolása) ezt magamon is érzem (pedig 15 éve vállalkozom és semmi közöm az államhoz), de nem gondolnám, hogy ezeket rossz folyamatokat, kulturális szokásokat gőzerővel tovább kellene erősíteni. Egy bizonyos szinten a belső értékrended, elvárásaid képesek olyan mértékben ütközni a többséggel, hogy elgondolkozol a hogyan tovább-on...
@maretz:

Az általános válasz a hozzászólásodra az, hogy megerősítettél. :-)

A konkrét meg az, hogy gyerekkoromban magyarként én voltam Frankfurtban az osztályban a legjobb helyesíró, és gyakorlatilag anyanyelvi szinten beszélek németül, de angolból is 'A' jegyet kaptam az angol vizsgáztatótól a Cambridge F.C. vizsgán....

És hogy tágítsam a konkrétumot, a 14 fős tág családomban majdnem mindenki legalább két idegen nyelven beszél és olvas felsőfokon, és
többen éltek már több évet külföldön, engem
is beleértve. (Jelentem, 4+4+6 év.)

Nem, nem ismered a fajtámat.
@maretz: Ebben a vízválasztóban (választóvízben) bizony igazad van: a kérdés az egykori állampárthoz és képviselőihez való viszony. (Lehet itt persze Pozsgayzni, Szűrösözni, de egyik sem Fidesz-tag, sőt, elég sértettek lehetnek a négyigenes népszavazás vagy az új alaptörvény miatt.) A Jobbikot nem említetted, márpedig az is erre a térfélre esik, ma önmagában akkora erő, mint az MSZ+DK együttvéve - akiken túl pedig nemigen lehet 5% fölötti erőt találni a baloldalról, ill. a DK sem jut fölé szerencsére...
Hagyjuk már ezt a faszságot, hogy Gyurcsány miatt támogatják ilyen sokan a fideszt... Egyszerűen van egy buta tájékozatlan réteg az országban és teljesen mindegy mit csinál szívük választottja kitart mellettük amíg így vagy úgy meg tudja magyarázni a dolgot. Ez igaz a többi pártszimpatizánsra is, az egyetlen különbség, hogy a fidesz olyan kommunikációra képes a hívekkel mint senki más.
@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: szerintem nagyot tévedsz kispofám.
mivelhogy: az olasz kapitányt se kéred meg, hogy ugyan már segítsen neked a jégtáblák közti manőverezéskor sétahajókázás közben, hisz tudjuk - hát már bizonyította, nem? -, hogy nem erre született.
no és akkor ezen logika mentén: aki komolynak szeretne látszódni, az se gyurcsányferenccel, se orbánviktorral, senem bármelyik másik nagytudású gilisztanyalogatóval - akik szintén bizonyítottak ugyebár - nem közösködik.
érthető nem?
@Szamiz67: Nem tudod elképzelni, milyen felüdülés egy igazán európai országban élni. Milyen az, amikor bízhatsz és bíznak benned, mikor tisztaság van körülötted és rend, mikor minden hivatalban emberszámba vesznek és kedvesek veled, mikor nem néznek hülyének azért, mert nem csalsz, mikor a gaz kapitalisták összetörik magukat, hogy segítsenek neked spórolni, és legfőképpen senki nem fröcsög, anyázik és káromkodik körülötted megállás nélkül.
@maretz: Ja, és ez a fekete-fehér, a két tábor csatája leegyszerűsítő világkép is a számomra értelmezhetetlen gondolati körbe tartozik.
@Balt:

Igaz, a jobbikot véletlenül kihagytam. Nem volt benne szándékosság. A Jobbik is természetesen arra az oldalra sorolódik. A magyar jobboldalnak mindigis megvoltak a szélei, eleinte az MDF-ben, aztán jött a MIÉP, most mintha a jobbikban találtak volna új pártra.

Bár a Jobbik alapvetően más, mint az előző kettő, hiszen az MDF és a MIÉP -- akármennyire is egyetértünk velük vagy sem -- mégiscsak az értelmiségi radikalizmus képviselői voltak, szemben a jobbikkal, amelyik inkább egy proletár-radikalizmus képviselői. Ennél fogva nyersebbek, durvábbak, szalonképtelenebbek... és egy sor olyan figurát fogadnak be, akik éppen, hogy nem a jobboldalról ejtőernyőztek (lásd Pörzse Sanyi, aki 12 éve még mszp-s kampányrendezvényt vezetett). És éppen emiatt erősebb a jobbik bármelyik előző radikális pártnál: mert nem csak a szélsőjobbról, hanem a baloldali szélsőségekről is csábít szavazókat szép számmal.
@Szamiz67:

Pedig nem olyan nehéz értelmezni. Csak egy kis XX. századi történelmet kell tanulni hozzá.
"LMP, 4K!, vagy egy, a Millából kinőtt mozgalom" ... Múúúúúúhahahahaha, majd a szadesz... tiszta szívvel.
Kösz, akkor inkább a 2farkuQtyaPárt.
@ekat:

Hidd el, ismerem. A gyerekeid már alig beszélnek majd magyarul, az unokáid meg egyáltalán nem fognak.

Azzal próbálod felhívni magadra a figyelmet, hogy az általad lenézett magyar körökben próbálod eljátszani a külföldi májert, és ingerelni az itthoniakat azzal, hogy neked milyen jó ott kinn. Van a blogoszférán bőven a fajtádból.

Én is éltem külföldön 3+4 évet, három nyelvet beszélek anyanyelvi szinten, és soha egyetlen pillanatra sem fordult meg a fejemben, hogy ne térjek haza. És akárhány külhoni magyarral találkoztam, a becsületreméltó emberek közülük mind így vélekedtek, még azok is akik 50-60 éve mentek el... mindegyik próbál nyugdíjasként annyi időt itthon tölteni, amennyit csak tud, ha már a család miatt nem költözhet végleg haza (sokan ezzel együtt megteszik).

A legprimitívebb emberek azok, akik ilyen hasonló szöveget nyomatnak, mint te. Pontosan ismerem a fajtádat...
@miro1: "Birka te vagy! A Klubrádió is legalább 100000 emberről beszélt pedig tudjuk, hogy azt min. 2-vel szorozni kell..."

lol :D Jó és hova szarjak, ha akár 200ezer is volt? Még mindig maradt 9,4 millió, aki nem volt ott.
1 millió ember az utcán, na az már valami lenne.
@maretz: Belső igényességről van szó, amely nem engedi meg számodra a leegyszerűsítést, mi köze ennek a pártokhoz? Elég sok ismerősöm van (akikkel sok mindenben másképp gondolkodunk) de nincs ma értékrendileg megfelelő (még nagyjából se) pártja és egyáltalán nem megy el szavazni, kár, hogy 'egyikre sem' szavazat nem játszik. A mondataidból jól látszik, hogy miképpen értelmezed a világot, pártokat és a szavazókat, s mivel én is szavazó vagyok, ezért elutasítom ezt, ennyi...
@maretz: Hát tőlem azt gondolsz, amit akarsz, az Téged minősít, nem engem. :-)
@maretz: hadd kérdezzem már meg, hogy mi az a 3 nyelv amit anyanyelvi szinten beszélsz?
@RAMBO: na bumm, ötvenezer ezért marad otthon, párszázezer, akit nem sikerült meghülyíteni meg éppen ezért megy el.
Orbán jött, a menedzs-ment.
De a projektmenedzsment örök:)

faszkivan.blog.hu/2012/01/26/projektmenedzsment_5
Na mi lett maretz-el, elszaladt anyanyelvi szintre?
Sebaj, jön már Feri kreatúrája Gordon, őmögé felsorakozhat majd az ellenzéki koalíció. Hiszen jóképű, emiatt biztos becsületes, egyenes ember is, nem olyan alamuszi, csak a saját hasznával törődő féreg, mint ezek. Nem mellesleg amerikaiak is meg vannak győződve róla, hogy Gordon hiteles, megbízható politikus. Szerencse is, hogy vannak még ilyenek, hiszen nélkülük egy-kettőre a gonosz birodalmában találhatják magukat az ilyen renitens, nacionalista államok, mint Magyarország.
@Csiken Disztroly: nekem az is elég, hogy gazdaságilag felkészültebb a többinél, ugyanis a többire szarok, nem példaképet választunk ha nem tudnád...
@Szamiz67: Ez nem igényesség kérdése, mondom van egy kisebbség, aki nevelésénél fogva nem elkötelezett (esetleg anélkül, hogy tudna róla). Ebbe tartozol ezekszerint te is.
@is: a fidesz világosan kimutatta 98-ban a foga fehérjét és az volt a szerencsénk, hogy akkor még volt elég józan ész, hogy netovább. De néhány év és az emberi agy szelektív, elég volt ahhoz, hogy a zemberek a szívükre és a populista igéretekre hallgassanak, ne az eszükre. Jól pórul is jártunk. Ezért ez a megosztósdi nem fér a bögyömbe. Kit szeretünk, kit nem. Ez nem szeretetről szól, hanem a mi és a gyerekeink jövője a tét. Ide egy stabil összefogás kell, ha ilyenek miatt nem jön össze, hagyjuk az egészet a ...csába és húzzuk be a farkunkat még 40 évig.
@blah:

Bajnai Gyurcsány gazdasági minisztere volt, a gyurcsányi gazdasági ámokfutás minisztere.

LOL, Bajnait éltetni olyan, mintha valaki azt mondaná, hogy Orbán hülye volt, nade majd jön a Matolcsy miniszterelnöknek, aztán helyre tesz mindent:D
@Maretz: Szerintem az is... Sok megalkuvás volt az elmúlt 20 évben is, részemről szeretnék (természetesen ez nem sikerül mindig) egy szuverén állásponthoz ragaszkodni és úgy gondolom, hogy ennek társadalmi szinten is sok előnye lenne. Döbbenet a kommunikáció primitívsége, amire a pártok beárazták magukat és a szavazókat, ennek sajnos köze van a szuverén gondolkodás (önálló adatkeresés, elemzés, utána járás, világkép) hiányához, a szellemi lustasághoz.
@Maretz: várjál, az amit Gyurcsány idején csinált az ugyanúgy a politikájuk része volt, mint amit most Orbánék csinálnak az a politikájukból adódik/adódott. Amit utána miniszterelnökként csinált az a jelenleg aktívak közül a legjobb volt. Aztán szegény ember vízzel főz...
@Maretz: Matolcsy megfelelője nem inkább a szép emlékű lókupec mentalitású Veres János volt?
Hát lehet, hogy "műhelynek" tartjátok magatokat, de meglehetősen egy kaptafára készülnek a termékeitek.
Persze, van egy tömeg Magyarországon, kb. a választók harmada, amely akkor is jobboldali, ha ezt a saját törlesztőrészlete bánja. Talán árnyalattal kisebb a baloldaliak száma.
Mégis eddig a baloldal volt sikeresebb. Kormányra kerülésben, maradásban és kormányzásban is.
Gyurcsányt én személyesen utálom, egy kisebb gazdasági akciója miatt, de korai temetni. Nagy ballasztot hordoz, de tehetséges politikus. Akárcsak Viktor, a ballaszt nála is nagy. De Fecónak dolgozik a felejtés, Viktornak árt a kormányzás. Az elmúlt két hónap minden idők legrosszabb kormányzati teljesítménye, az EU-IMF által jogosan kiszúrt ügyeken kívül oktatás, egészségügy, BKV stb.
Jövőre Fecó, vagy bárki már egy tavalyi (2012-es) lángossal is megverheti Viktort, ahogy a ping-pongban mondják.
Matolcsy elmondta: a magyar gazdaságpolitikát azért támadják sokan, mert megszorítások nélkül érték el ezeket a szép eredményeket. Nemhogy megszorítások nem voltak, arra emlékeztető lépések sem, „ezért támadnak minket éjjel-nappal” – fogalmazott.

Sikeresnek nevezte az egykulcsos adórendszert, amely szerinte nem csak a foglalkoztatást és a gazdaság fehéredését segíti, de a gyermekvállalást is ösztönzi. Az orbáni diktatúra óta látványosan fogy a magyar!

EZEK NEM NORMÁLISAK…térj észhez Magyarország!
@Maretz: Nem egészen. Bajnai rövid ideig volt Nemzetközi Gazdasági Kapcsolatok, vagy mi a kínnak hívják miniszter, de a gazdaságpolitika fő műhelye akkor a még létező Pénzügyminisztérium volt.
Meg jött Bajnai (akit ne sértegess a matolcsis analógiával) és Oszkó és meglepően széles ügykörben meglepően jól csinálták. Ez nem találgatás, ez tény.
Remélem indul a Magyar Kétfarkú Kutyapárt. Jelen pillanatban egyedül ők és a Pató Pál Párt tekinthetőek hitelesnek a politikai palettán (ők legalább beismerik, hogy hülyék, illetve lusták az egészhez), de a Pató Pál Párt érthető okokból nem szokott indulni a választáson (ej, ráérünk arra még! :) ).
Az írás minden sorával egyetértek és vagyunk ezzel még egy páran (pár millióan).
Egy bazi nagy politikai vákuum van itten és semmi jele annak, hogy azt valaki képes, alkalmas és hajlandó lesz betölteni.
Ide jutottunk, ma Mo-n politikusnak csak az megy, akinek kurva vastag a bőr a képén, továbbá mindent bevesz a gyomra. A többi, ha próbálkozik is, az első "élmények" után visítva menekül, lásd a két LMP-s eltávozottat, meg most magát Schiffert.
Esetleg el lehetne küldeni az írás linkjét az LMP-seknek, akik Schiffer lemondásával pont most készülnek végképp lesüllyedni a mocsárba.
"We enter parliament in order to supply ourselves, in the arsenal of democracy, with its own weapons. If democracy is so stupid as to give us free tickets and salaries for this bear's work, that is its affair. We do not come as friends, nor even as neutrals. We come as enemies. As the wolf bursts into the flock, so we come."
Joseph Goebbels
@ekat:
Ez valami eszméletlen gagyi duma volt ekat.
@blah: Persze persze, a személyi kultusz által megtévesztett érzelemvezérelt (v2.0: 300 Ft-on vett) Viktor-szavazók vs. a mindig racionális Gordon-szavazók, akik teljesen immunisak az uszításra és az érzelmeik helyett mindig csak a kőkemény szakmai érvekre hallgatnak.

(ásít)
"mi lehet az erős kapocs, a kormány és eltántoríthatatlan támogatói között. Az erőskezű vezető romantikája?"

:-) Az sem utolsó szempont. Én például má' unom ezt az áldemokráciát, ahol mindig el lehet menekülni emelt fővel felhúzott orral és teli zsebbel ellenzékbe a felelősség elől.

És azt is utálom hogy leeve olyan a rendzser érdekeltsége, hogy a népet képviselő választott vezetői a népet kifosztó érdekekkel összejátszásban érdekeltek...
Ez egy 3 szereplős játszma, ahol ketten mulatnak a harmadik kontójára.
Mert így működik.

És 20 év után ideje kiábrándulni a liberalizált pénz és piacvezérelte társadalom és gazdaság istenítéséből kiábrándulnui - miután az államadósságban és a társadalmi életképesség számára lényeges dolgok mércéjével mérve még az előző rendzser teljesítményét is alulmúlja.

Az a háború után a semmiből csinált valamit ez meg a valamiből semmit.
Az romokból romokon újjáépített, háborús jóvátételt fizetett és volt lehetőségegyenllőség a fiataloknak tanulni, és senkinek sem kellett éhezni se attól remegni, hoogy hajléktalan lesz.
Ma emberek fagynak meg, vagy fűtenek autógumival, gyerekek turkálnak szén után elhagyott bányákban és meddőhányókon emberek éheznek és vannak hajlék nélkül.
Pedig rendszerváltás óta vagyunk szabadok - akkor okolhattuk Moszkvát most kit okoljunk ?
Pedig nem kellett országot romjain újjjáépíteni, se háborús jóvátételt fizetni mégis a közvagyon elkótyavetyéléséből bevétel ellenére több mint ötszörösét halmoztuk a kezdeti államadóssságra...

Nem azt mondom, hogy a régi renszerhez kell visszatérni - az is okkal történt - hanem csak azt, hogy még annak a bűnös rendszer mércéjével is semmi ok nincs büszkének lenni az elmúlt 20 év teljesítményére.
Sőt lesunyt szemmel pironkodni van ok, és hallgatni mélyen - mert most tőlünk lett ilyen ez az ország amilyen - mi termeltük ki ezeket a vezetőket - mi hagytuk garázdálkodni, mert mi lettünk eredménnyel idióta álliberális eszmékkel agymosva és mi voltunk esendőek erre vevőknek lenni saját erkölcsi gyarlóságaink okán... elhitették hogy lehetünk sőt vagyunk különbek a többieknél náluk jobban - akár a rovásukra érvényesülni - érdemelük hát és ragaszkodjunk a lehetőséghez rabszolgából rabszolgatartóvá felemelkedni - ilyesmivel lehet legjobban megvezetni orránál fogva a szolgalelkűt - hogy irigyli és vágyja azt amit elszenved...
A rabszolga ki rabszolgatartóvá lenni vágyik és remél - az éltetője a rabszolgaságnak...
Itt egy egész nép lett eladva kamatrabszolgának választott képviselete a kufár aki eladta és egyben a rabszolgatartó hozambehajtója is, mely adóban vagy megszorításokból de beszedi a befektetők hozamköveteléseit.
Nincs menekvés. Az egyetlen esély nagy áldozatot hozni érte, de ezt a gondolatot ez összezavarodott sorsközösség még képtelen magáévá tenni - még meg kell szenvednie a megvezekelni akarást.
Sokan még olyanok, mint a ló az égő istállóban, az égő istálló tüzéből az égő istállóba menekül.
kapaszkodnak erkölcsileg és gazdaságilag bukott rendszerbe és teoriákba.
Én tiszta szívvel tudnék szavazni a DK-ra is, de még nem döntöttem el, mely ellenzéki erőnek adom a voksom 2014-ben. Valószínűleg annak, amelyik a eginkább meg fog erősödni a választásokhoz közeledve. Ennél egyértelműbb lesz a helyzet, ha ezek egy közös választási listán fognak indulni. Erre már vannak kezdeményezések. Az ellenzéki kerekasztal tagjai egy közös formációban indulnak a választásokon, így lehet meg a legnagyobb esélye Orbán leváltásának, majd az Orbán-rendszer eltakarításának.

Amelyik finnyás ellenzéki párt meg ebből a tömörülésből inkább kinn kíván maradni: ám legyen, nem erőszak a disznótor. De az ilyen nagy valószínűséggel el fog tűnni és nem fog bekerűlni a Parlamentbe.
KovA!:
Ebben egyet is értek, de mindjárt jön a" nem így van" szöveg. Nem értik a FIDESZ bázist! Mit nem lehet ezen érteni?!Miért lehet megérteni az MSZP tábort?! Minden embernek van kötődése és ilyen olyan tapasztalata!Nem értem milyen alapon lehet bárkit ezért kérdőre vonni?! Vonja mindenki felelősségre az általa favorizált párt képviselőit, ha úgy érzi,hogy valamit rosszul csinált! Egyébként mindig furcsállom azt a kijelentést, amikor megemlítik,Hogy a FIDESZ, például2006-n elvesztette a választást.Tévedés Ők tíz képviselővel többet juttattak be mint az MSZP. Csak az volt a kérdés ki kivel tud többségi koalíciót összeállítani. Így jött létre az MSZP-SZDSZ koalíció. Legyünk pontosak.
mákospacal :
Nos ennyit a százezerről.És nem Magyar hírforrás:
www.youtube.com/watch?v=4OBWmuhLftw&feature=related
@pástétom: A baloldali Olajfa-koalíció nem Orbánt váltja le, hanem komoly muníciót ad a Jobbiknak. Százalékos formában is. Ezt tette amúgy az EP-ben lezajlott támadássorozat is.

Jelen állás szerint úgy látom, hogy ha a trendek folytatódnak (szerintem nem fognak) akkor a Jobbik reálisabb alternatívának tűnik, mint egy baloldali összeborulás, amely mindenki számára más okból hiteltelen (Taszítóelemek: Gyurcsány/SZDSZ/hibbant hippik/Rózsadombi jogvédők/kendermagosok, stb.). Más kérdés, hogy e nélkül meg az is elképzelhető, hogy valamelyik tagja a küszöb alatt marad.
Egyenlőre jobb ha mindenki belenyugszik, hogy egyenlőre nincs aki Orbánt leváltja.Ez tény. Két év alatt nincs olyan párt aki ekkora tömeget tud mozgósítani.Főleg az új választó törvény fényében.De tételezzük fel hogy lesz valamilyen koalíciós egyezség.De kik? Ha az LMP közeledik az MSZP vagy a DK felé, biztos hogy megtudja tartani a támogatóit? A jobbik biztos nem borul össze senkivel. Akkor össze lehet számolni a leendő szavazatokat. Na? Összejön a leváltás? És ne feledjük van még két év.A kormány még javíthat is a pozícióján! Illetve a FIDESZ. Az hogy most vannak problémák, amik már részben oldódnak, az EU-ban is változtak a hozzáállások enyhült a nyomás Orbán irányában, még nem jelenti Orbán bukását.Még ha sokan kívánják is ezt. Azonban ez bizony nem lehet az érdeke az országnak, az EU-nak meg főleg! Jobb ha racionálisan szemléli mindenki a dolgokat.
Selmeczi Gabriella után újabb fideszes képviselő lopott a TESCO-ban. Murok Ferenc sarkadi fideszes képviselőt azonban nem az éhség, hanem egy több tízezer forint értékű adathordozó árazókészülék csábította el. Magukkal vitték a valamivel több mint 50 ezer forint értékű készüléket. A Tesco dolgozói észlelték a hiányt, s a kamerarendszer segítségével azonosították a feltételezett elkövetőt.
Ezt követően telefonon keresték meg az érintettet, aki először tagadta, hogy bármit is tudna a készülék hollétéről, majd nem sokkal később mindketten visszatértek, visszavitték az eltulajdonított adathordozót. Igaz, a képviselő azt hangoztatta, hogy ők csak tesztelni akarták a Tesco biztonsági szolgálatának éberségét.

Az esetről beszámoló beol.hu azonban szemérmesen nemcsak a nevét hallgatta el, hanem a pártállását is, hogy bizony fideszes.
Azt már csak érdekességként említjük meg, hogy a jelenleg ÁSZ-elnökként dolgozó Domokos László, a megye közgyűlésének előző fideszes elnökeként négy év alatt 72 milliós jutalmat szavazott meg magának és a képviselői költségtérítéssel is trükközött.
A TESCO-ból lopó Murok Ferencre visszatérve: már nem aggódunk, hogy a Fidesz ne találna új nyugdíjvédelmi megbízottat, ha egyszer Selmeczi Gabriellának más feladatai lesznek.
Mákospacal írja:

"Basszus, 100 ezer embert hazudtak oda.A nemzet 99,9999 százaléka otthon volt"

Ez jó. Igazi magas szintű, ám balliberális matematikával állunk szemben. Tehát nem voltak 100 ezren, ez hazugság, csak a nemzet 0,0001%-a, azaz 1000 ember volt.Ennyi viszont megtöltötte a Kossuth teret. Igazi kánai menyegző, már ha tetszik érteni, hogy miről van szó.
Pár kérdés a kommentelőkhöz: Miért akar mindenki demokratább lenni többinél? Illetve sokkal fontosabb, 20 év kostoló után sem tünt fel, hogy amit Magyarországon művelnek a politikában, az maga a demokrácia? Azt gondoljátok, hogy Magyarország komolyan egyedülálló mucsával van megáldva. Már pár éve gyűjtögetem a nyugat ojrópai tapasztalataimat, és lényegében mindenütt ugyanez megy. Angliától Franciaországon át Görögországig.

Persze, annyi különbség van, hogy a Magyarországon sikeresen leépítettek minden munkásszervezetet, így még az a szemernyi szociális/baloldali erő, amit meghagytak nyugaton mutatóban, az otthon ki sem alakult. Tehát maradt a tőke korlátlan uralma, még látszat ellenállók sincsenek.

Indiában most készül minden idők legnagyobb sztrájkja, 100 millió munkással. Az utóbbi évek megszorító politikája megmutatta, hogy demokratikus megnyilvánulások elégtelenek, sőt. A baloldali pártok "kormányzóképességét" azon mérik le, hogy mennyire képesek átvenni a jobboldal (igen, a keményvonalas liberálisok, csökkentett adókkal, privatizálással) szerepét. Az európai demokráciák osztálybékéje úgy volt eddig fenntartható, hogy a jóléti intézményrendszerrel védte magát a mindenkori kormányy a forradalmi mozgalmak nyomása ellen. Ma nincsen forradalmi mozgalom, és pár év múlva már jóléti intézményekről is csak viccekben fogunk hallani.

Elvégre olyan országokról beszélünk, ahol az ellenállás látszatára is lovasrendőrök és anti terrorista egységek gondoskodnak a turisták zavartalan sétájáról. A szép szavak ideje lejárt, de sajnos ez egyenlőre úgy tűnik, hogy ez csak az uralkodó osztályra igaz.
@ekat: Jaj de rég is volt már az a tavaly nyár, mikor utoljára érezhettem ilyet Berlinben. Na nem gond, ezt az érzést ideje lesz jó hosszú időre felfrissíteni!
@teleorman: Már bocs, de a híradók is igyekszenek minél inkább bagatellizálni a nem-kormánypárti tüntetések létszámát. Legalább egálban van a 2 oldal.
A BÜDÖS KURVA ANYJÁT? AKI EZT ÍRTA? ÉS AKI KITETTE CÍMLAPRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Guardian: Félnek a romák Gyöngyöspatán

Index
2012. január 27., péntek 18:19
|

Szegény, bántalmazott és másodosztályú: fél a roma egy magyar faluban címmel közölt riportot péntek délután a Guardian, amiben a Gyöngyöspatára látogató Helen Pidd számol be arról, hogy kétségbeesett cigány családok akarják elhagyni a falut, megelégelve a több hónapja tartó terrort és a sok éves szegregációt.

A riportban többek között arról írtak, hogy miután tavaly márciusban a Szebb Jövőért Polgárőr Egyesület és a Véderő megérkezett a faluba, rendszeresen zaklatták a helyi romákat, háborús indulókat énekelve masíroztak az utcán, és "mocskos kibaszott cigányok" felkiáltásokkal dörömböltek a házuk ajtaján.

Az írásban azt is megemlítik, hogy Magyarországon 400 ezer és 800 ezer közé tehető a romák száma, és Setét Jenő roma aktivista szerint 70-80 százalékuk munkanélküli, így ők állnak a szélsőjobboldal támadásainak középpontjában. Vona Gábor, a 12 százalékot elérő Jobbik elnöke is országszerte csendőrséget szeretne felállítani, olvasható a cikkben.

Helen Pidd arról is írt, hogy a gyöngyöspatai általános iskolában illegálisan különítik el a cigányokat: a felsőbb szinteken tanulnak a nem roma származású diákok, akik elektronikus táblán tanulnak, az alsóbb szinteken pedig rosszabb higiéniai körülmények között oktatják a cigányokat, akik nem vehetnek részt az iskolai úszáson, ráadásul a számítógépeket is csak több évvel a nem romák után kezdhetik el használni.

A riport azzal zárul, hogy egyes romák azt állítják, hogy munkatáborokhoz hasonlító közmunkaprogramban kell részt venniük, amihez fogható a náci rezsim óta nem volt.

A mellékelt videóban gyöngyöspatai cigányokkal készített interjúk láthatók. A cikk és a Gyöngyöspatán készített videó itt tekinthető meg.
HOGY SZIPPANTANA BE TITEKET EGY FEKETE LYUK! ROHADÉK BALLIB ÁLLATOK!
Rossz a kiindulópont, mert a választói akaratot igyekszik a pártpolitikai kínálathoz igazítani, pedig egyre erősebbek az autonóm törekvések mindkét oldalon. Sőt ilyen értelemben talán nem is lehet oldalakról beszélni.

Az ország szuverenitásának durva brüsszeli megtiprásához kétlem hogy mindenkinek tapsikolni volna kedve, csak azért mert egyben-másban (vagy akár semmiben)nem ért egyet Orbán politikájával. Sőt ne is ragadjunk le Magyarország és az EU viszonyánál, mert ami történt figyelmeztetést jelent bárkinek, aki nem hisz vakon az EU mindenhatóságában.
@pástétom: "Én tiszta szívvel tudnék szavazni a DK-ra ... Amelyik finnyás ellenzéki párt meg ebből a tömörülésből inkább kinn kíván maradni: ám legyen, nem erőszak a disznótor."

Mennyit utalnak neked kommentenként az Avasi lakótelepről?
@ekat: azt hiszem, ezt hívják szakzsargonban megerősítésnek. Egyébként emlékszel, mit mondott egy híres miniszterelnök...
@mákospacal: Lol, és én hova amikor 30000-en voltatok az összellenzéki tüntetésen, pedig aztán mindenki ott volt...
Ez a számháború hülyeség, az elmúlt évek megmozdulásaihoz képest összehasonlíthatatlanul többen voltak, ez tény, kár ezen vitázni.

Azért akik itt nagyon Orbánoznak ,igazuk van de csak addig amíg nem kezdik el Isteníteni a szoclib kormányokat.

Attól ,mert az egyik szemét a másik nem lesz jó!

És a következők tények:

8év alatt +30% államadósság...
10,6%-os hiány 2006-ban ami akkor a Világ egyig legnagyobbika volt....
2007-ben a válság előtti utolsó teljes évben amikor a versenytársak a régióban Szlovákia 7, Lengyelek 8, balti országok 10-12%-al mentek akkor Magyarországon 1,5% volt a növekedés és ez a válság előtti teljes év amikor mindenhol konjunktúra volt!
a válság 2008 novemberében jött ,ekkor 6,5éve balliberális kormány volt és nekünk már a válság előtt is megszorítások voltak... Tehát ezt a nagyon nagy ászok voltak a ballib kormányok azt hagyjuk! Sok hibát követ el Orbán de inkább 100-szor ő mint azok akik 8év alatt ezt produkálták!
El kéne azon gondolkozni ,hogy a népszerűségeket nézve az mszp-nek miért nem lett több szavazója?! Azért ,mert a Fidesz ministráns kisfiú a szocikhoz képest!
@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "aki kiegyezik, megalkuszik, kompromisszumot kot, az a demokrata"

Azért a kompromisszum és a megalkuszik két ellentétes tartalmú szó, nem? És nem érdekel, hogy a magyarban és csak a magyar nyelvben egyenlőséget tesznek közé.
Ha pártot csinálsz, akkor csináld úgy, mint a Fidesz. Ha túlhangsúlyozod a "demokráciát", akkor mindenki belepofázik a vezetésbe. Az pedig nem való akárkinek.

Ilyen esetekben szakad 2 MSZP-s, LMP-s, stb. 3 felé. Mert mondhatja a különvéleményét.

A Fideszben az elmúlt években sok nagy embert elnyelt a süllyesztő, mert ellentmondtak a vezérnek. És a Fidesz él és virul. Vajon miért?
@atti.atti: az a baj, hogy akinek nem tetszik a jelen kormány vagy pláne a munkája, azt automatikusan besorolják a "balibet istenítők" soraiba. Nem számít ha nem is az.

Az a 8 év kegyetlen szar volt, de most hősies mellbedobással lehet 3-4 év alatt sikeresen überelik majd. :(
@tundrazuzmo: OFF: Szerintem marha sokan vagyunk, még a szimpátia tüntetők közül is, akik szívesen vagy szívesebben látnának egy Orbán Viktor/Matolcsy mentesített Fideszt kormányon. Orbán tehetséges politikus, de ...
Esetleg kamatoztathatná tovább a tehetségét, mint Néppárti képviselő az EU-ban, lehetne tehetséges külügyminiszter, feltéve ha leszokik a kokiosztásról vagy valami.
@Kompli: "Az a 8 év kegyetlen szar volt, de most hősies mellbedobással lehet 3-4 év alatt sikeresen überelik majd. :( "

Hülye vagy? Fél év alatt überelték.
@miro1: "voltatok..." ?
Hogy érted? Én nem járok tüntetni egyik sutyerák "kemény maggal" sem.
De jól leszűrted a lényeget, ügyes vagy leülhetsz.
Jó páran már szavaztak,kivitték a sógorokhoz a pénzüket,ettől pontosabb kritika nem kell a közállapotokról,felesleges a polémia bármiről is.
@Tita nick: Mindenki magából indul ki,mások megítélésekor,régi vicc de igaz,pajtás !
@atti.atti: Szerinted már a ministráns kisfiúk is fosztogatják a közöst?Akkor tényleg befellegzett az országocskánknak!
@torró:
Én azt gondolom, hogy nem táborokban kellene gondolkodni és mindjárt könnyebben mennne ez (egyet)értés.
A (párt)kötődésekkel meg az a baj, hogy megköt(öz)i az ember gondolkodását...
Felelősségre vonni pedig a felelősöket kell
felelős pedig az akinek (akár felhatalmazás alapján) szabadsága volt cselekedni, irányítani dolgokat - a felhatalmazás nem az a dolog, ami felmenti a gazembereket tetteik következményei alól. És aki kötődik is, jobb ha eloldja magát attól ami lejáratódott, válasszon mást vagy kezdjen újat.
A fityisz pedig 2006-ban elvesztette a választást - ha mással nem azzal, hogy nem tudott kivel koalíciót kötni. Ennek pedig pont a kötődések az oka a MaSzoP és a SzaDeSz gyökerei eredet- és kapcsolathálózata sokkal inkább közös mint az újkeleteűbb pártoké.
Az egyik magja a Kádárista , a másiké a Rákosista - ellentéteik ellenére több köti őket össze mint amennyi elválasztja - nem beszélve az előnyös nyak forgatja a fejet típusú zsaroló pozícióról, mellyel regnálásuk során a kisebbeik koalíciós párt előszeretettel élt.
Úgy gennyes ügy ez az egész ahogy van, és a két bagázs vezető magja egyszerűen túl mélygyökerű és gyógyíthatatlan maffia.
Várhatóan a másik sem (lesz) sokkal különb - hogy Fityiszék nem léptek koalícióba a SzaDeSzel az aligha a fityiszen múlott.

A(z áldemokratikus) rendszar ilyen háromszereplős: a választott hatalom és a gazdasági érdek érdekeltek összejátszani a választó nép rovására - ez ötvözve az uralkodó értékrenddel mely ezt lehetővé teszi és amelyet sajnos (gyarlóságai okán) a nép is magáévá tett - felismerhetetlenné teszi (liberalizmus ürügyén nincs mihez képest) a dolgok közösség elleni (többek közt gazdasági) bűncselekmény voltát.
Ez halálos méreg a közösség számára.

mákospacal :
Nos ennyit a százezerről.És nem Magyar hírforrás:
süti beállítások módosítása