Társadalmi elhidegülés Magyarországon
Te is érzed, hogy az utcán az emberek gyanakodva szemlélnek? Félelemmel? Rossz szemmel néznek rád? Bizalmatlanul vizsgálnak téged? Beléd kötnek lényegtelen dolgok miatt? Hogy egyre többet ütközöl konfliktusba, pedig te csak élnéd a saját életed? Hogy mindenki utál valakit? A kommunistákat vagy a fasisztákat, a zsidókat vagy a cigányokat, a bringásokat vagy az autósokat, az altereket vagy az EMO-sokat, a rendőröket vagy a bűnözőket, az MSZP-t vagy a Fideszt, a budapestieket vagy a vidékieket? Te is rendszeresen beszélsz arról, hogy külföldre akarsz menni dolgozni, vagy tanulni? Mert ott könnyebb, mert ott nagy a jólét, mert ott "tudnak élni az emberek"? Miért jutottunk ide, és hogy lehetne ebből kimászni?
Máig kiható történelmi traumák, csalódás mindenkiben és mindenben
Több, mint 2,5 millió magyar él a határon túl ma is kisebbségi sorban, területeink 2/3-a elvesztett, hegyeink, gazdasági kapcsolataink, és sose kapjuk őket vissza. Körülbelül 600 000 magyar zsidóból több, mint 400 000-et megöltek a modern Európa legbrutálisabb, felfoghatatlan, módszeres népirtásakor. A Rákosi-rendszer 10 év rettegése, és terrorja után 33 év finomodó diktatúra következett, aztán rendszert váltottunk. Ezen események valamelyike legtöbbünk családjában, barátai között áldozatokat hoztak, elnyomást, üldöztetést szültek. Amikor 1989-ben végre eljött a szabadság, és a demokrácia, amitől mindenki oly sokat várt, a gazdasági fellendülés kétségtelenül megindult, ami azt jelenti, hogy az országban élőknek összesen több pénzük lett. Viszont a különbségek sokszorosukra nőttek. Az új rendszer kilátástalanságba taszított egy kb. 600 000-es leszakadó réteget. Vannak köztük mélyvidékiek, több generáció óta munkanélküliek, és hajléktalanok. Helyzetük kilátástalan. De a többség számára is új jelenség lépett fel, amitől a szocializmusban elszoktunk: az embernek soha többet nincs biztonságban a munkája, az egzisztenciája. A gazdasági fellendülés pedig megállt, mára majdnem mindenkinek romlott a helyzete, aki 2004-ben úgy érezte, hogy jobban él.
Politikai bizalmatlanság
Az ország régóta megosztott. Két nagy párt verseng a hatalomért, mindkettőnek relatíve nagy a támogatottsága, ellenben elutasítottsága is, ami azt jelenti, hogy bármelyik is nyer, sokaknak az nem semleges, hanem kifejezetten rossz. Az igazi politikai kiábrándultság Gyurcsány 2006-os öszödi beszédével kezdődött. Két MSZP-kormány után kiábrándultak tömegei abban bíztak, hogy a Fidesz majd jobb lesz, sokan kifejezetten hittek bennük, mások azt gondolták, hogy nem lehet ennél rosszabb. 2/3-os politizálásuk ugyanakkor még több embert idegenített el, és ha valaki már kétszer hiszi azt hogy jobb lesz, de még rosszabb lett, már nem tud bízni semmiben. Ezt a radikális pártok megerősödése is jelzi, a szélsőjobb mindig gazdasági vagy társadalmi válság idején erősödik. A hvg.hu szerint a megkérdezettek 90%-a mondta idén februárban, hogy rossz irányba mennek a dolgok. És 8% mondta csak, hogy jó irányba. Ez a nagyon durva szám jó mutatója a magyarországi politikai bizalmi válságnak.
Az anómia jelensége
A Dürkheim által létrehozott fogalom a társadalmi normák fellazulását jelenti. Az emberek elvesztik a hitüket a meglévő szabályokban, értékrendekben, melyek korábban célt, és keretet adtak a mindennapoknak. Újak viszont nem váltják fel a régieket, ezért az anómia céltalanságot, hitetlenséget, irányvesztettséget, a hiábavalóság érzését okozza. Ezért a devianciák terjedése jellemző: bűnözés, öngyilkosság, alkohol-és kábítószerfogyasztás.
Merton elmélete szerint az anómia lényege, hogy az elfogadott normák és a társadalmi valóság közötti szakadék tátong. Pl. társadalmi norma: aki keményen dolgozik, előbb-utóbb megkapja méltó jutalmát; társadalmi valóság: a hátrányos helyzetűek akármilyen keményen is dolgoznak, jóval kisebb eséllyel indulnak. Így az anómiát az esélyek nagyfokú egyenlőtlensége, az érdemek nem megfelelő jutalmazása szüli.
Az elidegenedés
Marx szerint az elidegenedés az embernek a környezetéhez, a munkájához való kötődésének az elvesztése. A tőkés termelési forma okozza. A munkás nem kötődik a termelőeszközhöz, mert nem az övé, nem kötődik a munkájához, mert nem ő kapja meg a profitot, elhidegül, és csak rutinszerűen dolgozik. Lehet, hogy a jelenség meghaladottnak tűnik ebben a kontextusban, de ha belegondolunk, igaz a modern emberre is. A városi emberek nem kötődnek egymáshoz, mert nem ismerik egymást, a munkavégzők tömegei nem kötődnek munkájukhoz, mert nem látják munkájuk célját, eredményét, csak a havi megélhetésért dolgoznak. Ezért figyelhető meg a modern társadalmakban az elidegenedés, ami frusztrálttá, kilátástalanná, céltalanná teszi az embereket.
Mindezek persze pusztán magyarázati lehetőségek a jelenségre. A bajt észrevenni pedig csak az első lépés. A problémák attól, hogy együttérzünk magunkkal, még problémák maradnak. A fő lépés a megoldás. Azt pedig együtt kell megtalálnunk, és mindenkinek keresnie kell. Egymásban pedig a testvért kell keresni, és nem az ellenséget. Mindegy hogy ő egy városi zsidó bringás, vagy egy vidéki katolikus autós. A nehéz helyzetedről nem ő tehet. Fejezzük be a bűnbakkeresést, és kezdjünk el végre cselekedni!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Antirasszista-díjátadó - szerencsétlen mondatok 2012.03.25. 18:30:02
Trackback: Hogyan próbált meg beszervezni a titkosszolgálat 2012.03.25. 17:29:01
Trackback: Mi tesz gazdaggá egy országot? 2012.03.25. 12:12:43
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
De en dolgoztam Ausztriaban, Becsben, es kornyeken, ugyanolyan idegbeteg varos, mint a jo oreg Pest.
Sot, minden nagyvaros az. A liberalkapitalizmus velejaroja ez, Huxley fele hangyatarsadalom. Az embereket beleeroltetik egy nevtelen munkastomegbe, bekategorizaljak oket.
Kerek mindenkit, hogy menjunk el szavazni a kovetkezo valasztasokon. Es NE a narancssarga partra szavazzunk.
Tudom, egyik sem jobb a masiknal, es egyiketsem erdekli Magyarorszag sorsa ha hatalmon vannak csak a sajat nokias dobozuk es csaladtagjaik cege KFT-je, de a rossz es a rosszabb kozott a kevesbe rosszatt valasszuk.
Sajnos az uj Kolompar Fidesz Viktor ota, uj adokal es torvenyekkel, kevesebbet viszunk haza, csaladom tobb tagja 8 orabol 4-be lett bejelentve...lottek a nyugdijnak, az eddigi almoknak is...ugye mi nem a gazdag reteghez tartozunk akiknek mar eddig is minden megvolt.
Ez a kormany a kisembereket egymas ellen uszitja...
A kiváltságok annak fájnak akit érint. A többi meg nyögi az ő kiváltságait....
Nemetorszagban a Schroder (aki ugye az oroszokkal cimboralt, es a szakadek szelere vitte az orszagot) szinte eltunt a sullyesztoben, letolta a nepharag, es most ujra Nemetorszag a huzohatas az unioban.
Magyarorszagon mas a helyzet: nincs alternativa, lazadni kell. Ha kell boritani kell az asztalt, az utcara menni, kamionos, taxis blokaddal, altalanos sztrajkkal.
Es ez az egesz vilagon igy van, annyi adossag van a vilagon, hogy nem letezinek azok a penzosszegek, amibol vissza lehetne fizetni.
Az előző ciklusban eltüntették a középosztályt, a szegények javára. Nincs több pénz. Szegény az ország.
Ha esetleg egy másik pártkoalíció veszi át a kormányt, akkor sem lesz több, max. ha hitelt vesz fel.
Engem nem uszított senki ellen sem az előző kormány, sem ez. Uszítani azt lehet, aki hagyja.
67km, 162 milliárd... azaz 2,42 milliárd/km = 2,42 millió Ft/folyóméter...
ha 10m szélességgel számoljuk a kétvágányt akkor 242 ezer Ft/m2...
TÖMÖREN be lehetne építeni a vasúti pályát passzív minőségű épületekkel...
az évezred lopása... (na jó ne becsüljük le a mafiakormányzást... lesz még ennél nagyobb is... dömperrel horgyák a közpénzt)
apropó nem volt címlapos halálhír ma sem? ami késik nem múlik. a guta üsse+
fogjunk össze ! utáljuk mindannyian a fidest !
1. Az első bekezdésről nem is írnám le a véleményemet, mert tundee tökéletesen összefoglalta feljebb
2. második bekezdés: középiskolai történelmi tanulmányok összefoglalása
3. politikai bizalmatlanság rész: szintén körülbelül egy gimis gyerek politikai összefoglalója, amit mindenki tud. ráadásul egy hvg-s közvéleménykutatáson alapszik... a válság közepén kíváncsi lennék, hogy Európában hányan válaszoltak volna pozitívan erre a kérdésre...
4. pár anómiaelmélet, amik valójában az egész rendszerváltás utáni Kelet-Európára lehet vonatkoztatni
5. a Marx idézetet nem is nagyon tudom hova tenni (nem azért, mert jajjistenem, Marx írta, hanem mert az egész fennálló kapitalista rendszert kritizálja, megint csak nincsen különösebb hazai vonatkozása - csak annyira, mint bármilyen más országra a világon
6. összefoglaló: "Mindezek persze pusztán magyarázati lehetőségek a jelenségre." Szerintem még megmagyarázni sem sikerült a Magyarországon létező depressziót, anómiát. Ami mellesleg nem olyan szinten van jelen hazánkban, mint ahogy azt az első bekezdésben drámaian felvázolja a posztoló. A "bajt észrevenni" - nincs szükség erre a cikkre. Szerintem csak egy fölösleges sírás/rívás, a végén pár olyan közhellyel, hogy alig bírtam végigolvasni.
Magyarul, kedves fenteslent, ennél tartalmasabb írásokat várnék, és szerintem nem csak én...
"Az előző ciklusban eltüntették a középosztályt, a szegények javára. Nincs több pénz. Szegény az ország."
Konkrétan mit is tettek az előző ciklusban a középosztállyal?
Főbe lőtték őket? Kitelepítették vidékre, közmunkásnak? Elkobozták a magánvagyonukat?
Ja, hogy hülyeséget írtál?
Bocs, akkor nem faggatlak tovább.
*
Középosztály ebben az országban NINCS, és nem is volt az elmúlt 20 év alatt. Amit a Vezéretek a nem létező "középosztályról" hadovál, az nem más, mint egy, a manipulációs technikák közé sorolható, jól ismert vakcsoport-képző technika.
*
Szeretném, ha a posztoló kifejtené, mit ért az alatt, hogy "kisebbségi sorban".
Mennyivel rosszabb a helyzete a magyar nemzetiségű román, ukrán, szlovák, osztrák, horvát, szlovén, szerb állampolgárnak, mint az adott állam bármely más nemzetiségű állampolgárának?
Részemről egyáltalán nincs negatív tapasztalat, csak pozitív, és próbálok én is segítőkész lenni hétköznapi szituációkban mindenkivel.
Lassan a sok csalódás és hazugság után elérjük azt a pontot, ahol rájön minden magyar ember, hogy bárhogy uszítanak is egymás ellen, mi egy csónakban evezünk. Remélem.
*
Mit ért a posztoló a "mélyvidéki" meghatározás alatt?
cigánykodás minden szinten... szinte minden
ez a mérvű cigánykodás már HUNGARIKUM...
ci-GÁNYország, a Meggebedeusok földje...
Milyen boszme ez mar...
*
Bármelyik nagy párt nyer is választást, az nem JELENTI azt, hogy a másik párt támogatóinak rossz lesz a sorsa.
A demokrácia ugyanis nem arról szól, hogy bármelyik győztes párt "uralkodna" az állampolgárok bármely ellenérdekelt csoportja felett. Normális államok úgy működnek, hogy BÁRMELYIK párt állít is kormányt, az a kormány MINDEN állampolgár javára hozza a döntéseit. Ismétlem: NORMÁLIS országokban.
A választási kampányában szokott rendre hivatkozni arra _egy_bizonyos_ párt, hogy ha nem ők nyernek, hanem az ellenfél, akkor onnantól az ő támogatóiknak rosszabbra fordul a sorsa.
Ez nem más, mint színtiszta manipuláció.
*
Az emberek nem a HITÜKET veszítették el, hanem a megélhetésüket, az állásukat, a javaikat, a vagyonukat.
Bűnelkövetőkké sem azért válnak, mert "hitehagyottak" lettek, hanem azért, mert nem akarnak éhen pusztulni.
"Nekem pont ezzel ellentétes tapasztalataim vannak, úgy érzem mintha az emberek ismét kezdenének egymás felé nyitottabban, türelemmel, segítőkészen fordulni."
*
Így igaz. A magyar társadalom az elmúlt években eljutott egy mélypontra. Azért írom, hogy "egy" mélypontra, mert nem kizárt, hogy további mélypontok is várnak ránk.
Az emberek tényleg elkezdtek egymásra figyelni.
A mindenkori hatalomnak ez persze nem érdeke, a mindenkori hatalomnak az lenne az érdeke, hogy az emberek ne egymásra figyeljenek, hanem a "központra".
Ezért uralja a mai életünket szinte minden téren, durván eltúlzott mértékben a politika.
Jelenleg az történik, hogy az emberek elkezdtek egymás felé fordulni > ezt látva a politikai hangadók elkezdtek egyre hangosabban üvöltözni > aminek remélem, az lesz a következménye, hogy az emberek elkezdenek még határozottabban egymásra figyelni, és a szélhámos szlogengyárosoktól elfordulni.
Márcsak a testvéri kötelék elemeit kell számba venni. Aztán már magától megy minden.
Mégpedig az , ami a leginkább elidegeníti az embert a természetes valóságtól , a természetes világtól és a saját természetes énjétől.
Ez pedig nem más , mint a képzeletbeli , természetfeletti, mindenható teremtő és pusztító hatalmakban és zsarnokokban való buta és babonás hit.
A természetfelettiben való ostoba és babonás hit teszi alapvetően gonosszá az embert és ez teremti meg az olyan embertelen és igazságtalan társadalmi struktúrákat is , mint például a feudalizmus és a kapitalizmus.
Dacára annak , hogy a természetfeletti zsarnokságban való hit előszeretettel szokta magát az erkölcs csúcsának nevezni és képzelni.
Ez az erkölcs azonban csak álszentség és képmutatás ; a természetes emberi szexualitás belőle fakadó elnyomása és kriminalizálása pedig rendkívül káros és pusztító hatással van az emberi lélekre és olyan torz pótcselekvésekhez vezet , mint például a pénz harácsolás ( lsd kapitalizmus ) vagy a nemzeti sovinizmus.
A liberalizmus által adott válasz ( hedonizmus , civilség , pacifizmus és szibaritizmus ) azonban szintén nagyon rossz.
Így számomra nem marad más , mint a jobboldal és a balliberális oldal által egyaránt kiátkozott kommunistaság.
Igen ideillő szót dobtál be a "hangyatársadalom" említésével. A hangyák közösségi élete, összedolgozása az a szint, amit mi Magyarországon talán, ha két generáció múlva fogunk elérni. Akkor remélhetőleg már elég messze leszünk időben a kommunista diktatúra "áldásos" utóhatásától!
"A hangyák közösségi élete, összedolgozása az a szint, amit mi Magyarországon talán, ha két generáció múlva fogunk elérni. "
*
A hangyák NEM élnek semmiféle közösségi életet, és nincs jelen az életükben semmiféle tudatos öszedolgozás.
A megtermékenyítéskor elindul bennük egy előre írt genetikai program, és fut bennük addig, amíg valamilyen külső, vagy belső ok miatt ki nem múlnak.
Értelmetlen dolog antropomorfizálni egy rovarfajt és emberi, sőt, társadalmi viselkedésmintákat kivetíteni olyan jelenségekre, amelyek NEM figyelhetők meg magas szinten szervezett társadalmakban.
annak a következménye, amikor egy országot teljesen alkalmatlan személyek vezetnek
márpedig az ilyesmi mindig külső befolyás terméke, történelmi léptékkel mindenképpen
hisz nem csak a politika, a kampány, a marketing, de szinte korunk minden területe erre épül, erről szól
Ez elvileg igaz lehet, ám Magyarország olyan kicsi, hogy:
- semelyik települése nincs semelyik várostól elérhetetlenül távol, a legközelebbi városba akár biciklivel is bárki eljuthat
- nincsenek nyugati értelemben vett ipari centrumok
Ebből a szempontból maga az ország a nem egészen 10 milliós lakosságával ÖNMAGÁBAN egy "mélyvidék" hiszen kétségbeejtő mértékben van a teljes ország leszakadva a nyugati fősodortól. A mélymagyar-mélyvidéki leszakadás az egész országra érvényes.
Irritáló sznobizmusnak tűnik a számomra, ha egy összességében SZEGÉNY és elmaradott ország teljes lakosságát próbálja valaki tovább skatulyázni többé és kevésbé szegény rétegekre.
A kozlekedesen keresztul nezve ez ugy nez ki, hogy barmilyen akadaly, zavar, kiszamithatatlan, es a sajat jelentosegenel sokkal nagyobb kaoszt szul a palyan.
Egy sargan villogo lampabol, vagy utszelen elakadt autobol hatalmas dugok szuletnek.
A különbség az, hogy az embereket társadalmi szinten irányító programokat nem a természet, hanem maguk az emberek írják.
Aki itt nem kétpofára Orbánozik, meg vezérezik, az csak fideszes lehet.
Semmire nem vagytok képesek. Szerencsére itt van nektek ,ez a "cenzúrázott" index, ahol kiélhetitek magatokat. Ez se megy már nagyon. Próbál az ember értelmet keresni a mondataitokban, de az már rég nincs. Az idő nem nektek dolgozik. Mert ilyen mocskot ki szeretne a következő kormányon látni? Normális ember biztos nem.
index.hu/video/2012/03/24/autoval_erkeztek_a_goj_motorosok_az_uj_szinhazba/
Ketten is félreértettek. Nem hiszem, hogy a hangyák társadalma "emberi", sem azt, hogy vágyott cél lehetne.
Némi iróniával igyekeztem érzékeltetni, mennyire megosztottak vagyunk, hogy még azon a szinten SEM vagyunk, ahol egy hangyaboly. Említettem még, hogy mikor leszünk talán majd ott, de persze az még mindig nem egy normális, nyugati társadalom lesz.
Nem tudom, én most éppen Németo.-ból írok és nekem nem tűnik úgy, hogy olyan rosszul menne a német társadalomnak, éppen ellenkezőleg. Szerintem valami hasonló okból, mint amit @ninimimi: is említett. Az emberek megbecsülik egymást, segítenek egymásnak, nagyon jó hangulata van az országnak. Mostanában nem túlságosan magasan kvalifikált munkám van (étterem, konyha) és még itt is érzem, hogy tisztelik azt, hogy egyáltalán dolgozom, ha éppen nincs jó napom és nem megy úgy a munka, nem ordítanak le a sárga földig és még jól is keresek. Az emberekkel teljesen random módon is lehet beszélgetni az utcán, sokkal könnyebb ismerkedni (számomra legalábbis ez így van).
Éppen tegnap találkoztam egy magyar társasággal, és noha tisztában vagyok vele, hogy egy ilyen szerény mintából társadalmi igazságokat nem lehet kivetíteni, mégis az volt a benyomásom, hogy hiába vagyunk (mi magyarok) általában igen intelligensek, ha egyszer állandóan és kényszeresen be is akarjuk ezt bizonyítani, de nem konstruktív gondolkodással, hanem inkább egymás ellenében. Nem egymásért vagyunk értelmesek, hanem egymás ellen. Nem állítom, hogy ez minden magyar emberre igaz lenne, ez csak egy benyomás, de egy olyan, amit nem először éreztem.
ad1) a legindividuálisabb ország a magyar (az angolszászokkal..)
ad2) a legkevésbé polgárosult európai ország... ércsd: parasztokkal és kiskirályokkal van tele ez a sötét középkori feudalizmus
Annak nagyon örülök, hogy tundee-nek segítettek a nagy pakkját cipelni, és nem úgy járt, mint az a diáklány, akinek a kezéből kitépték a mobiltelefont, és leugrottak a vonatról az indulás pillanatában.
Annak is örülök, hogy sokan írnak itt, akik nagyon jól érzik magukat abban a nagy ...ban, amiben vagyunk. Dolgoztak volna a MALÉVnál, hogy csak egy példát említsek, ahol most ember embernek lett farkasa, csak hogy megtarthassa egyik a másikkal szemben az állását!
Annak is örülök, hogy ismét sikerül egy komoly problémát néhány trollnak liberális és 2/3 ellentéte szintjére süllyeszteni...ez nyilván egyszerűbb, gondolkodni nagyságrenddel nehezebb.
gadja. Hát nem csodálom hogy orbánt egyik normális demokratikus országban sem tartják elfogadhatónak. Lenézik amin nem lehet csodálkozni, mert egy felkapaszkodott bunkó.
Járhatott ez iskolába nem látszik rajta.
@Friss A.:
@hímszarvas:
@apanna:
@Gatinho:
@reálisan:
reagálván felvetésetekre nem tartom magamat se paranoiásnak, se betegnek, tollat sem hordok a hátamon, mégis érzem. Valamiben mégis igazatok van, úgy fogalmaznám meg, hogy bizonyos külső és belső tulajdonságaim alapján sokszor nem vagyok képes érzelemmentesen átlagosan hagyományosan közlekedni az utcán, szürkén, mintha nem is léteznék. ahogy van még pár ilyen embertársam, mivel mint ahogy valaki leírta a magyar társadalom nagyon színes.
és amit én nem szeretek benne, az ennek a színességnek az elutasítása, egy középre húzó, szélsőség-ellenes, kirekesztő, kitaszító társadalom, mely sokszínűségéből, különlegességéből nem előnyt kovácsol, hanem a mediánt keresik és üldözik az egyes egyének és csoportok a másképp nézőt, kinézőt, közlekedőt, viselkedőt, gondolkodót.
a másik, ami a lehető legjobban alátámasztja a poszt jogosságát: hogy rögtön le vagyok baloldalizva, liberálisozva, fidesz demokratikus hatalmát megkérdőjelezőzve azért, mert kifejeztem a véleményemet, mely nem épp optimista. hagyjuk már azt a ferdítést hogy csak a gonosz antidemokratikus szaremberek elégedetlenkednek mert a fidesz az abszolútum és mindenki elégedett. hova tesszük azt a 90%-ot. és különbenis az a sokat hangsúlyozott 2/3 a választásra jogosultak (~80%) közül a szavazáson részt vettek (~70%) 54%-a
az a választásra jogosultak pontosan 33/-a, harmada
a teljes lakosság 27%-a... negyede...
@Mária:
a mélyvidék pedig a településlépcső alján (legkisebb lakosságú és érdekérvényesítő képességű) elhelyezkedő településeket jelenti, melyek földrajzi-közlekedési helyzetük következtében ellehetetlenített helyzetben vannak, minden centrumtól távol, rossz infrastruktúrával ellátva- rossz utak, napi 1 busz, vagy annyi se, ami eleve megakadályozza, hogy lakói munkát vállalhassanak a faluban található néhány funkció ellátásán kívül. ilyenek az aprófalvak, tanyák pl.
"Ez a kormany a kisembereket egymas ellen uszitja..."
Na ja. Gyurcsány megmondta : nem a középosztályt, hanem az elitet és a leszakadókat kell támogatni.
orbánék eléggé sajátosan ( hogy azt ne mondjam helyenként undoritóan ) kormánayoznak.
De
1. Csökkentették az SZJAt ( igen, tudom, a "gazdagoknak" - legalábbis az mszp szerint mi azok vagyunk ), és ingatlaanadó helyett bankadót vetettek ki.
2. Meg lehet nézni, mit mond az IMFes néni. Ugye, szerinte a különadókat ki kell vezetni ( merthát milyen világ is az, amikor a tökeszivattyú nem úgy müködik, ahogy müködnie kellene). Ugyanakkor vissza kell állitani szerinte a progressziv SZJAt és az adójóváirást ( mertugye, ha lázongás tör ki, akkor a business as usual-t nehéz müvelni ).
Szóval az IMF szerint a terheket viselje csak a középosztály : ugye, nekik van veszteni valójuk, így nem lázadnak, viszont nem is ök azok, akik a tökét kiviszik az országból.
Ezen a helyen gratulálok Irinának és az IMFnek.
ën milyen érdekes : a Bajnai Gordonnal is éppen most volt egy riport, hogy szerinte sok család az ellehetlenülés pereméere kerül. Nocsak, nocsak.
Összefoglalva : akármilyen undorító is, én csak az Orbánékat fogom támogatni. Ugyanis útálok hamburgerhús lenni a szendvicsban ( amelynek az alsó fele az adójóváirásosok, felsö fele meg a tökekivivök ).
Nekem az mszp kormány tiszta ráfizetés lenne.
Az alkotmányra, a nyenyire ( vagy mi a bánat ) meg szarok nagy ívben. A NyEu aggályokra szintén. Ha valaki az EUban nem féltette a demokráciát 2006ban, amikor a rendörök szám nélkül lövöldöztek, akkor kicsit gyanus hogy most kezdi félteni, amikor a kedvenc német/francia (stb) cégeit egy kicsit megadóztatják.
"Konkrétan mit is tettek az előző ciklusban a középosztállyal?"
Prograsszív adózás, az effektív adókulcs 52%.
Szolidaritási adó +4%.
Ingatlanadó, amelyet az ÁB alkotmányellenesnek talált.
Ezzel szemben az igazán gazdagok törvényen kivüliséget élvezhettek. L. Lex Simor.
" nem JELENTI azt, hogy a másik párt támogatóinak rossz lesz a sorsa."
Na ez sem igaz.
Mertugye ha a komcsik vagy függelékeik ( lmp ) nyernek, akkor megemelik az adókat.
Másfelöl az unokaöcsémet 2002ben azért rúgták ki, mert hosszas nógatás után bevallotta hogy a fideszre szavazott. A fönökei meg kommerek voltak.
Magasabb szinten természeseten igazad van. De nekem nincs annyi pénzem és hatalmam, hogy az elitbe tartozn'k, így rám az állitásod nem igaz.
Nézd, beláthatod, hogy bizonyos szempontból kurvára undoritó, amit az Orbán és haverjai csinálnak.
A nyenyi, az alkotmányozás, a lázárjanó, a smittpali, a dojcs, mint a keresztény családbarát megtestesülése, stb.
Viszont :
1. Az EU ezt azért rója fel az Orbánnak, mert jól megadóztatta a német és francia cégeket. S ami rosszabb, ezzel precedenst teremtett.
Ja igen : neelie Kroes sem tiltakozott 2006ban, amikor a rendörök szám nélkül lövöldöztek, ami ugye nem a demokrácia magasiskolája.
Innentöl fogva úgy vagyok vele, hogy a "demokrácia"kérdését minden fél a maga érdekéböl nézi, és én csak a példájukat követem.
2. A szakembereknek ( vagyis akik tudásukból akarnak megélni ) Orbán kifejezetten jó, mert csökkentette az adójukat. Ez a minimálbéreseknek, a bankoknak/szupeermarkeeteknek és az IMF nek nem tetszik, de 22 évig nekik állt a zászló. Most szopóágra kerultek. C est la vie.
Ettöl függetlenül Orbán demagóg, a haverjai meg gusztustalanok. De ez nem tartana vissza, hogy rájuk szavazzak, ha megtehetném. ( fent meg is indokoltam hogy miért)
Azonban ( hála Istennek ) nem tehetem meg, ennek objektív okai vannak ;)
Ez nem indok, sajnos.
( A Fidesz tényleg komcsi, de sajnos az érveléteechnikádból ez nem derül ki ).
tessék C++t tanulni, akkor te is nyersz az adócsökkentésen :). Sajnálom, hogy te nem esel a nyerö csoportba ;)
"viszont magyarként a csendes megszokott gumiszobába kívánom, ahova megy 2 év múlva (újra)"
Wishful thinking, my friend. Get used to it.
Örölök, hogy tetszik, amit a galamusnak irogatok. Bár kétlem, hogy lenne mit tanulnom tölük. ( Demagógiában, ami a core businessük, nélkülük is jó vagyok ;) )
off
Ja igen : most olcsó lenne a gumiszoba apropóján a Feri táncán élcelödni, így nem is teszem, bár lenne hozzá kedvem ;) . De te nem méltányolnád, és ugye, mindent az olvasóért ;)
on
"1. Csökkentették az SZJAt ( igen, tudom, a "gazdagoknak" - legalábbis az mszp szerint mi azok vagyunk ), és ingatlaanadó helyett bankadót vetettek ki."
MIKÖZBEN ugyanabból a bruttó bérből a 220.000 ft alatt keresőktől 2-10.000 ft-tal TÖBB adót vonnak.
Más: a bankadót szerinted KI fogja végül megfizetni. Tudom: NEM az emberek fogják... ha nem az emberek, akkor valószínűleg a nyulak, az őzek meg a borzok.
*
"2. Meg lehet nézni, mit mond az IMFes néni. Ugye, szerinte a különadókat ki kell vezetni ( merthát milyen világ is az, amikor a tökeszivattyú nem úgy müködik, ahogy müködnie kellene). Ugyanakkor vissza kell állitani szerinte a progressziv SZJAt és az adójóváirást ( mertugye, ha lázongás tör ki, akkor a business as usual-t nehéz müvelni )."
Gondolkozz: a bankokkal az alap probléma az volt, hogy sokkal jobabn megsarcolják az ügyfeleket, mint tőlünk nyugatabbra. Erre épült a kormánynak az ötlete: vegyék el tőlük az extra sarcot.
Csakhogy: az emberek ezzel nincsenek "megmentve", hiszen őket tovább sarcolja a bank. A sarc egy részét leadja az államnak, aki az emberektől elszedett pénzt elkölti, nem tudjuk, mire. A bank pedig, hogy a pénzénél legyen, további extra díjakkal számol az ügyfelek felé.
*
"Szóval az IMF szerint a terheket viselje csak a középosztály : ugye, nekik van veszteni valójuk, így nem lázadnak, viszont nem is ök azok, akik a tökét kiviszik az országból."
Nem. Az IMF szerint a terheket nem kellene "viselni", amennyiben a kölcsönbe kapott pénzt a gazdaság élénkítésére fordítanák. Ahelyett, hogy különböző csatornákba terelve, jó balkáni módon, a kormányközeli cégek zsebét tömik ki vele és a NEM LÉTEZŐ "új középosztály" felé tett gesztusokat - mint például az SZJA-csökkentés - finanszírozzák belőle.
*
"ën milyen érdekes : a Bajnai Gordonnal is éppen most volt egy riport, hogy szerinte sok család az ellehetlenülés pereméere kerül. Nocsak, nocsak."
Bajnai intézete 2011-ben készíttette a szóban forgó felmérést a Haza és Haladás megrendelésére, a TÁRKI és a Budapest Intézet közreműködésével.
Gondolom, nem olvastad, talán nem is hallottál a tanulmány létezéséről.
Itt tudod elolvasni, amennyiben a tényekre vagy kíváncsi a felméréssel kapcsolatban, és nem éred be a kormánypárti média által gondosan átfogalmazott hírekkel:
www.hazaeshaladas.hu/ftp/elso_tanulmany/tanulmany.pdf
*
"Összefoglalva : akármilyen undorító is, én csak az Orbánékat fogom támogatni. Ugyanis útálok hamburgerhús lenni a szendvicsban ( amelynek az alsó fele az adójóváirásosok, felsö fele meg a tökekivivök )."
Ezzel a hozzáállással mindenképpen hamburgerhús leszel. Csak nem az egyik, hanem egy másik szendvicsben.
*
"Nekem az mszp kormány tiszta ráfizetés lenne. Az alkotmányra, a nyenyire ( vagy mi a bánat ) meg szarok nagy ívben."
A Fidesznek pontosan rád van szüksége :)
*
"A NyEu aggályokra szintén. Ha valaki az EUban nem féltette a demokráciát 2006ban, amikor a rendörök szám nélkül lövöldöztek, akkor kicsit gyanus hogy most kezdi félteni, amikor a kedvenc német/francia (stb) cégeit egy kicsit megadóztatják."
Az, hogy egy kormány ne engedjen az ellenzéke által felbujtott - és talán pénzelt - csőcselék terrorjának, hanem a rendelkezésére álló eszközökkel tegyen rendet, az NEM ellenkezik az Európai Uniós törvényekkel.
Jelenleg sem az adóztatással van baja az EU-nak, hanem azzal, hogy olyanok találják ki Magyarországon a törvényeket - nem megalkotják, hanem dilettáns módon KITALÁLJÁK - akiknek fogalmuk sincs arról, mi áll azokban a jogszabályokban, amelyeket a csatlakozással magunkra nézve kötelezőnek ismertünk el.
Pontosan. Ez az az egyetlen út ami kivezet a szarból - az újraelosztás csökkentése. Ennél persze jóval radikálisabb csökkentésre lenne szükség.
"Gondolkozz: a bankokkal az alap probléma az volt, hogy sokkal jobabn megsarcolják az ügyfeleket, mint tőlünk nyugatabbra. Erre épült a kormánynak az ötlete: vegyék el tőlük az extra sarcot."
A bank és a maffia közt alapvetően az a különbség, hogy a bankvezérek több politikust vettek meg, ezért az legális.
"Nem. Az IMF szerint a terheket nem kellene "viselni", amennyiben a kölcsönbe kapott pénzt a gazdaság élénkítésére fordítanák. Ahelyett, hogy különböző csatornákba terelve, jó balkáni módon, a kormányközeli cégek zsebét tömik ki vele és a NEM LÉTEZŐ "új középosztály" felé tett gesztusokat - mint például az SZJA-csökkentés - finanszírozzák belőle."
Az SZJA csökkentés egy jó irányba tett kis lépés. Jelenleg az országra a legnagyobb veszélyt az jelenti, hogy elmennek a jól képzett, nyelveket beszélő emberek. Ma egy képzett programozó nyelvtudással haza tud vinni kis hazánkban úgy 400 ezer körüli bruttót - persze ez függ attól is hogy mihez ért és mennyire, és persze Pesten értendő mert érdemi szoftverfejlesztés csak itt van. Ugyanez a programozó mondjuk a németeknél megkap úgy másfél milliót havonta. Na most, ha az összes ilyen ember (és nem csak szoftverfejlesztő, de mérnök, orvos, stb) elhúzza innen a csíkot, akkor hosszabb távon itt csak a nemzetiség és a nyugdíjasok maradnak.
Az a baj, hogy kizárólag jelen helyzetünk alapján tudunk gondolkozni, hiába is ismerjük a múltat, a hibáinkat, akkor is a jelenből indulunk el a jövő felé. Aki felkapaszkodott az uborkafára képtelen együtt gondolkodni azokkal, akik a fa tövében sínylődnek, vagy éppen próbálnak felmászni.
Részemről egyedül a megélhetési politikusainkat gyűlölöm, de próbáltam őket is megérteni, azonban rosszul lettem attól, hogy együtt akarok érezni ilyen haza kiárusító véglényekkel.
Egyébként rég leszoktam arról, hogy észrevegyem mások nézését. Nagyon ügyesen kerülgetem az embereket. Élni és élni hagyni. Ez a legfontosabb alapelvem. Kár, hogy a mocskos politikusaink ellehetetlenítették a többség életét. A szülőföldemen valamikor virágzó gazdasági élet volt, mára semmi sem maradt gyerekkorom emlékeiből. A kevesek nyeresége, a többség vesztesége. Ilyen a hazai kapitalizmus és piacgazdaság. Hurrá! :-(
""MIKÖZBEN ugyanabból a bruttó bérből a 220.000 ft alatt keresőktől 2-10.000 ft-tal TÖBB adót vonnak."
Pontosan. Ez az az egyetlen út ami kivezet a szarból - az újraelosztás csökkentése. Ennél persze jóval radikálisabb csökkentésre lenne szükség."
Remélem egyszer hosszú évekig lesz alkalmad kipróbálni azt a nyomort, amit most másokkal szemben természetesnek tartasz.
*
Könyvelői szemlélettel nézve a dolgot, az egykulcsos adó bevezetése nem más, mint az, hogy ELVESZED a szegényektől a 10.000 forintjukat, és odaadod azoknak, akik már egyébként is a szegények jövedelmének a sokszorosából gazdálkodnak.
*
Te olyan ember vagy, aki ezt elfogadhatónak tartja?
Nem. A kibulizás abban az értelemben, hogy
www.kibilizottorszag.net
nem következmény, hanem az ok. Ne várd, hogy két szóból megértheted! Ha elolvasod, világos lesz.
Az „alkalmatlan személyek”, nem véletlenül kerültek vezető pozícióba, hanem, figyelj: KIBULIZTÁK azt maguknak. Ez a lényeg.
Azt meg jobb, föltéve ha jót akarsz a hazádnak, hogy nagyon gyorsan elfelejted a kifelé mutogatást, a felelősség hárístását. (Érdemes megnézned mit mondott erről Széchenyi.) Ha ott keresed a választ, ahol nincs, akkor nem lehet megoldás. Soha, soha nem lesz, csak teljes el- és szétzüllés, összeomlás, vég. Nagy tévedés a rövid távú lelki könnyebbség keresése árán föláldozni a jövő. Pontosan az olyan természetű megközelítések miatt nincs jelenleg Magyarországnak, a magyar népnek esélye, mint aminek hangot adtál.
Talán ha elolvasod és átgondolod, megérted, belátod. Javaslom tedd azt. Közös érdek. A tiéd ugyanannyira, mint mindenki másé.
"Jelenleg az országra a legnagyobb veszélyt az jelenti, hogy elmennek a jól képzett, nyelveket beszélő emberek. "
Azért mennek el, mert nincs munka.
Ha otthagysz náluk +10.000 forintot, azoknál, akiknek van munkájuk, attól a többi még ugyanúgy elmegy, ahogy eddig is elment, hiszen a 10.000 forintos jutalomfalatkákkal nem teremtesz egyetlen egy új munkahelyet sem.
Az hogy én mit tartok elfogadhatónak teljesen mindegy. Az a kérdés, hogy ha a 300 ezer forintot kereső magyar fejlesztő kap a németektől egy másfél millió forintos ajánlatot, akkor igent mond-e rá. És azért a válasz a legtöbb esetben borítékolható.
Adva van egy ország, ahol mindenkinek nagyon alacsony a keresete, és adva van egy szép nagy unió mellettünk akinek kifejezetten hiánya van képzett szakemberekből. És itt ne csak diplomásokra gondolj, hiányzik ott a szakmunkás is. Az ottani népesség ugyanúgy öregszik mint idehaza, ha nem jobban.
Akivel pótolni tudják a hiányt, azok a bevándorlók. És, szerinted mi a jobb egy német vagy egy francia gazdaságnak: egy írástudatlan, nyelveket nem beszélő, viszont kiváló terrorista kiképzést kapott afrikai, vagy egy a magyaron kívül két idegen nyelvet tudó frissen végzett műszaki egyetemista, orvos, stb ? Nem beszélve a már gyakorlatot szerzett profi szakemberekről.
Ebben a helyzetben öngyilkosság az ország részéről szívatni azt a réteget aki keresett szakmával rendelkezik és nyelveket beszél. Sőt, annyira kellene csökkenteni ezek terheit, amennyire csak lehet, és minden erővel próbálni itt tartani őket. Mert ha ezek az emberek elkerülnek az országból, akkor ide tényleg csak azok a cégek fognak jönni akik olyan munkákat hoznak, amit az indiaiak annyiért már nem vállalnak be.
Nem. TESCO árufeltöltőkkel a németeknél is teli a padlás. Akik kimennek azoknak itt is lenne meló - csak itt lényegesen kevesebbért. Nem csak az orvos keres itt kevesebbet, hanem a mérnök, az informatikus, a takarító is. De ebből leginkább azok jelentik a problémát, akik ha elmennek akkor másnap nem jön másik 15 ugyanolyan a helyükre.
"Akik kimennek azoknak itt is lenne meló - csak itt lényegesen kevesebbért. "
nem csak diplomások mennek el, családostól, hanem jól képzett szakmunkások is.
Az miért baj, ha a képzett szakmunkás megy el, mondjuk, éppen azért, mert az egykulcsos adó miatti csökkentett fizetéssel telt be nála a pohár?
" És, szerinted mi a jobb egy német vagy egy francia gazdaságnak: egy írástudatlan, nyelveket nem beszélő, viszont kiváló terrorista kiképzést kapott afrikai, vagy egy a magyaron kívül két idegen nyelvet tudó frissen végzett műszaki egyetemista, orvos, stb ?"
Ez nem egészen így van...
Az egykori francia gyarmatokon a mai napig hivatalos nyelv a francia, és a középiskolát végzett fiatalok jellemzően beszélik is, anyanyelvi szinten.
Ez SAJÁT, személyes tapasztalat.
Nekem az mszp kormány tiszta ráfizetés lenne.
bar mindenki igy gondolkodna, mint te... akkor mar iden el lennenek kuldve a picsaba - a tobbseg ugyanis - veled ellentetben - szopoagon van a fidesz miatt.
mellesleg nem ertem, miert ne lehetne a 40%-os masodik szja-kulcs havi brutto 500e-tol. pontosabban ertem: a politikus ennel mind tobbet keres. Viszont rajtuk kivul csak par tizezren.
Akkor?
"Ebben a helyzetben öngyilkosság az ország részéről szívatni azt a réteget aki keresett szakmával rendelkezik és nyelveket beszél. "
Szerintem meg az az öngyilkosság, ha a döntéshozók a gazdaságot NEM EGÉSZÉBEN, a teljes szerkezetét, a szövetét átlátva kezelik, hanem "rétegekre" bontják, és csak az egyes rétegekben tapasztalható problémákat kezelik.
Ezzel ugyanis csak azt érik el, hogy MÉRHETETLEN károkat okoznak a gazdaság szövetének az egészében, ami károk felülírják azokat a pillanatnyi előnyöket, amelyeket az egyes rétegeken belül feltételezbnek, hogy kapni fognak.
Nem lehet az egésznek a szerkezetét egy-egy ponton piszkálgatni anélkül, hogy az egész rájuk ne borulna.
*
De továbbra is várom a válaszodat:
Az miért nem baj a magyar gazdaságnak és az országnak, ha a jól képzett szakmunkások hagyják el az országot, amiatt, mert rosszul jártak az egykulcsos adóval?
A szakmunkások nyugat-európai munkavállalásának sokkal régebbi hagyománya van, mint a diplomások kiáramlásának, és valószínűnek tartom, hogy sokkal nagyobb számban áramlik ki a szakmunkás munkaerő, mint a diplomás.
Ez miért nem fáj a kormánynak?
ami itthon megy, az már több mint egy nép depressziós állapota.
azt hogy vannak néhányan akiknek jobb a kedve az szerintem abból ered hogy ők a mániás depressziónak épp a hipomán effektusát élik ment.
egyszer nagyon fent,majd hirtelen nagyonlent
A "hate mongering" egy oriasi business, mint ahogy a terorizmus is. Irto nagy penzek vannak benne. Igy azok a magyarorszagi politikabol megelni kivanok, akik nem kellenek mas partba, meg alakitottak a sajat naci ideologiabol es kulfoldi terrorista rezsimek penzebol taplalkozo partjaikat, mert igy politika == anyagi hatalmat szerznek, es nekik nagyjabol mindegy mibol. Aztan uszitjak a csocseleket, akik tettlegessegig is fajulnak. A tobbseg pedig csak szemleli, es jol szorakozik a gyilkos naci handabandaval, es nem tesznek ellenuk eleget, vagy semmit. Es eppen azert kell nekik is bunkodniuk a svab hungaristakkal, meg a szlovak hungaristakkal, meg meg kitudja honnan szarmazo (DE NEM magyar szarmazasu) hungaristakkal.) Mar az egesz vilag megutalta Magyarorszagot, de foleg a szomszedos orszagok. csak nezzetek korul, hogy a magyar naci partokban kinek van egyaltalan magyar neve, es kinek nemet, szlav, stb. Nekem ne akarjon egy nemet, szlovak, roman, lengyel, szerb, horvat,torok, kinai, afrikai vagy egyeb szarmazasu azzal kerkedni, hogy o jobb magyar mint a zsido vagy cigany szarmazasu magyar, Rohejes es undorito!
Ha nem vettetek volna eszre mindig a nacizmussal szurta el ez az orszag, es soha nem lesz maskepp.
Bunosok kozt cinkos aki nema!
Mindannyian feleosek vagyonk azert ami most van, es azert ami lesz itt!
"Atomfizikust nyilván kevesebb gyerekből lehet képezni és drágábban mint asztalost, ezért aztán ez utóbbi elvesztése kevésbé fáj a gazdaságnak."
Ezt nem így mérik.
Nem azt mérik, hogy mennyibe került a kiképzése.
Azt mérik, hogy mennyi hasznot hajt a nemzet gazdaságának, a gyarapodásának a kiképzett ember az aktív élete során, illetve hogy mennyi haszontól esik el a társadalom, ha a szakember máshol kamatoztatja a tudását.
>
> „Id. Schiffer Pál lánya vagyok. Azé a Schiffer Pálé, aki Ön szerint rendszerműködtető volt. Valóban, dolgozott, amikor dolgozhatott, és azt végezte, amit a rendszer engedett neki, abban a meggyőződésében, hogy amit tesz, azt a társadalmi többség érdekében teszi.
>
> 1944-ben élete és családja élete árán is harcolt a fasiszta, náci uralom ellen, igyekezett megakadályozni a budapesti hidak felrobbantást. Letartóztatták, Dachauba hurcolták. Éppen hogy túlélte. A tábor felszabadulásakor 32 kiló volt. Az Ön nagyapja mit tett a pusztítás megakadályozásáért?
>
> Ön nem tudja, mert Önt nem érdekli, de én tudom, hogy Apám 1946 és 1950 között kritikus bírálója volt Rákosi Mátyásnak, aminek következtében 5 és fél évet ült börtönben. Családja, öt gyermeke kitelepítve, nélkülözve élte túl ezeket az éveket. Négyéves voltam, amikor letartóztatták. Tíz, amikor szabadult. Nem ismertem meg!
>
> Apám meggyőződése volt, hogy az igazságtalan kapitalista rendszert és a szocializmus eszméjét megcsúfoló sztálini, rákosi diktatúrát a többség érdekében, a politikai hatalommal élő, és nem visszaélő rendszernek kell felváltania. Az általa áhított tisztességes, igazságos rendszer érdekében bizony gyakran került vitába vezető politikusokkal. A diplomatastátust ő is és családja is egy „humánusabb” börtönként élte meg. Ennyit az egyenesen kikövezett útról.
>
> Hogy Apám mennyire vitte? Tisztességesen élt, és a jó parti helyett azt tartotta fontosnak, hogy a gyermekei is tisztességesek legyenek. Mi nem hoztunk szégyent rá!
>
> Ön viszont, szégyellje magát!
>
> Schiffer Anna
>
> Ui.: Írásomat – természetesen – elküldtem a Magyar Hírlap szerkesztőségének, miután a lapban jelent meg Lázár János inkriminált interjúja. Mailemre nem válaszoltak, írásomat nem közölték.
>
Amit ez a szerencsétlen nemzet a XX. században és főleg 1956. vérbe fojtásával átélt, az szerintem bőven megindokol egy tömeges szintű lelki betegséget. Bizonyos körök, hogy finoman fogalmazzak, szövetségek pedig nemhogy ennek gyógyításán nem, hanem éppen ellenkezőleg: mélyítésén és kihasználásán ténykednek.
De ha ettől a helyi sajátosságtól eltekintünk, és abból indulunk ki, hogy az emberek többsége azért tanul egy szakmát mert dolgozni akar, és pénzt keresni, akkor azt látod hogy a munkaerőpiacon kb. azt lehet eladni amire egyrészt igény van, másrészt nem tudja mindenki kielégíteni azt az igényt. Ha valamire igény van, de fél év alatt ki lehet képezni rá egy idomított majmot is, akkor egy év múlva már garantáltan csak az idomított majmok fogják csinálni, napi egy banánért.
És mivel a globalizáció többé-kevésbé globalizált munkaerőpiacot is jelent, ezt az idomított majmot a cégek sokkal inkább Indiában vagy Kínában fogják megtalálni mint itt, mivel ott a töredékébe kerülnek. Kivéve, ha a dologhoz nem csak idomított majmok kellenek, hanem sok képzett szakember is - akit nem lehet fél év alatt bárkiből kiképezni. Ez utóbbi esetben van esélye annak hogy az ilyen melókat ide hozzák és ne oda - persze ezt a folyamatot gátolja az európai agyelszívás, az egyre rosszabb színvonalú oktatás, és hogy a kicsi kínaiak, indiaiak is egyre több pénzt tesznek az oktatásba - és náluk nem liberális az oktatási rendszer, hanem hatékony.
azzal együtt hogy kikérem magamnak a liberálbolsevik kifejezést, elmondanám hogy a Milla tüntetésen is jellemző volt a szeretet és a jó hangulat, csak oda odajött 500 náci és elkezdett trianonozni meg eu-nem-ezni meg zsidózni.
Ebben teljesen igazad van. Kell egy csapat?
A módszerváltó eftársak és titkos segítőik csináltak pártokat. Amint pár párt eltűnt, eftársak csináltak újakat (jobbklikk, lehetettvolnamás). Hogy legyen választék.
Holott a választás lényege a jelölés. Az pedig minden, csak nem demokratikus (politikiai céda, kopi-kopi cédula, jelöltenként min. 1500 db, ha jól rémlik az új kvóta). És amíg az ilyen - olyan oldalinak mondott (valójában mind baloldali) eftásakon múlik, a jelölés így is marad.
Ha van 80%-os részvétel, és 60% érvénytelent szavaz, azt hogyan magyarázzák ki? Mert szerintem sehogy.
"A kettő az esetek nagy részében összefügg, kivéve amikor tömegesen képzik a használhatatlan diplomásokat."
Magyarországon NEM képzik tömegesen a "használhatatlan" diplomásokat. Magyarországon LEÁLLT a gazdaság, emberek százezrei veszítették el az állásukat, és nem találnak helyette másikat. Ezt, hogy MEGSZŰNTEK cégek, és azzal együtt munkahelyek, ezt demagógia azzal magyarázni, hogy feleslegesen képzett emberek vannak.
NAPONTA kb. 90 cég zár be ebben az országban, minden egyes munkanapon.
*
"De épeszű országban, épeszű diákok esetén nincs ilyen - nálunk is csak azért van, mert még az él az emberekben hogy a Kádár rendszer alatt ha valakinek volt diplomája, annak szinte mindig jutott egy kényelmes íróasztal is, lényegébe függetlenül attól, hogy miről szól ez a diploma."
Ez így csúsztatás.
Először is: Kádár alatt az a tévhit élt, hogy aki ÉRETTSÉGIZIK, az bármikor elmehet adminisztrátornak. Nem az kap tuti íróasztalt, aki diplomázik, hanem az, akinek érettségije van. Kádár alatt azon ment a rinya, hogy "minek annyi érettségizett ember", nem pedig azon, hogy minek annyi diplomás.
Másodszor: úgy emlékszem, éppen az MSZP kormány akarta bevezetni a felsőoktatásban a tandíjat, a 2006-2010-es ciklusban, és éppen a Fidesz volt az, amelyik a "szociális népszavazással" felhergelte az embereket a tandíj, a felsőoktatás reformja, és ezzel az MSZP ellen.
Ugyanaz a Fidesz, aki most a felvételik és a jelentkezések előtt KÉT héttel közölte a gyerekekkel, hogy szeptembertől horror tandíjra és durván csökkentett támoggatott keretszámokra számíthatnak.
*
"a munkaerőpiacon kb. azt lehet eladni amire egyrészt igény van, másrészt nem tudja mindenki kielégíteni azt az igényt"
Ma Magyarországon NINCS munkaerőpiac. Ma túlkínálat van jól képzett szakemberekből, akik MÉLYEN az uniós árak alatt, és DURVÁN a két évvel ezelőtti magyar munkaerőpiaci árak alatt kénytelenek munkát vállalni, ha ugyan kapnak munkát egyáltalán.
*
"Ha valamire igény van, de fél év alatt ki lehet képezni rá egy idomított majmot is, akkor egy év múlva már garantáltan csak az idomított majmok fogják csinálni, napi egy banánért."
Tudás alapú társadalomban NEM képeznek idomított majmokat.
Nem véletlen, hogy Orbán soha nem a TUDÁS, hanem a MUNKA alapú társadalomról vizionál. A munka alapú társadalom - amilyen a 19. századi Európa volt - igényli azt, hogy kevés képzett, tanult ember legyen, és bőséggel álljon a kivételezett réteg rendelkezésére az olcsó, képzetlen emberek által az élőmunka.
*
"És mivel a globalizáció többé-kevésbé globalizált munkaerőpiacot is jelent, ezt az idomított majmot a cégek sokkal inkább Indiában vagy Kínában fogják megtalálni mint itt, mivel ott a töredékébe kerülnek."
Indiában és Kínában többet fizetnek egy képzett szakembernek, mint Magyarországon. SZakképzetlen gyártósori munkások terén vagyunk olcsóbbak az ázsiai államoknál.
Kérdés, hogy jó-e nekünk, európai államnak, ha mi leszünk a tízmillió gyártósori munkás országa?
*
"Kivéve, ha a dologhoz nem csak idomított majmok kellenek, hanem sok képzett szakember is - akit nem lehet fél év alatt bárkiből kiképezni. Ez utóbbi esetben van esélye annak hogy az ilyen melókat ide hozzák és ne oda - persze ezt a folyamatot gátolja az európai agyelszívás, az egyre rosszabb színvonalú oktatás, és hogy a kicsi kínaiak, indiaiak is egyre több pénzt tesznek az oktatásba - és náluk nem liberális az oktatási rendszer, hanem hatékony."
Feltenném még egyszer a kérdést: szerinted mennyit veszít Magyarország azzal, hogy arra kényszeríti az egyébként is gyalázatos fizetésért alkalmazott középfokú végzettséggel rendelkező szakembereit, hogy azok, az egykulcsos adó miatti további fizetéscsökkenés miatt elhagyják az országot?
Szó sincs agyelszívásról. Arról van szó, hogy Magyarországon NINCS munkaerőpiac és az emberek NEM találnak munkát. Ezért mennek oda, ahol van munka.
Az egyre rosszabb színvonalú oktatásról szerinted egyébként KI TEHET?
Szerintem azok, akiknek fontosabb a stadionok építése, meg a focicsapatok támogatása, meg a családok pénztelensége miatt a gyerekek 16 éves korban segédmunkára kényszerítése, mint a közoktatás finanszírozása.
Az utolsó 100 komment: