A benzingőz legyőzheti a futóversenyeket
A napokban csak úgy röpködnek az új adónem-tervezetek kormányzati részről, kicsit olyan, mintha prémiumot dobott volna fel Viktor, hogy melyik minisztériumi közgazdasági zseni tud kijönni a legextrémebbel. Ugye az egykulcsos adó legalább annyira érinthetetlen, mint maga Matolcsy György, a költésvetési lyukakat pedig tömködni kell, újabb és újabb sarcokkal. Sárgacsekk-adó, telefon-adó, internet-adó.
Sarcolni kell az egységbe forrott nemzetet, hogy érezzék a törődést. Ha úgy értelmezzük, hogy valahonnan kell pénz, és elképesztő módon lojálisak vagyunk a kormányhoz, leszámítva az elbaltázott, teljes mértékben koncepciótlan gazdaságpolitikát, lehet érteni a szándékot.
Nos, a fővárosi önkormányzat sem akar lemaradni, sőt, Csomós Miklós oktatásért és kultúráért felelős főpolgármester-helyettes be is nyújtotta az adu ászt: adóztassuk meg a futóversenyeket. „Fontos szempontnak nevezi, hogy a főváros vezetése csökkenteni kívánta a közutakon és egyéb közterületeken rendezett sportesemények számát, a forgalom zavartalanságának érdekében.”
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
Ennek az adónemnek meg milyen üzenete van tisztelt Csomós úr? Az EmPaMo beépült a közgyűlésbe, vagy mi? Milyen dolog már felelős városi vezetőként azt sugallni a tetves lakosságnak, hogy ne nagyon használd a közterületeket arra, hogy jól érezd magad közösségi eseményeken, ahol idegenek mosolyognak egymásra? Mindezt csak azért, hogy az autósok érdekei ne sérüljenek. Ennél cinikusabb érvelést nehéz lenne elképzelni, pedig ki vagyunk képezve politikusaink arcátlan agyrémeitől.
Tehát, ha jól értjük a polgármester-helyettes (komolyan az) szavait, akkor futni nem jó, illetve persze megmagyarázza majd biztos „a szabadidő hasznos eltöltése fontos, lehetőleg menjé’ az erdőbe”, de a város nem arra való, hogy ott jól érezd magad, közlekedjél, üljél a dobozban, majd menjél haza és nézd a dobozt. Gratulálunk, Csomós úr, szarjon sünt a Csomós úr!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Internetadó 2012.04.21. 14:36:44
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
@mufflinca: azért úgy kiérződik az a tipikus, zsebnyilas mentalitás az ugatásodból...
Egyáltalán nem rongálja a térdet, se a bokát...ez afféle urban legend.... a rossz technika meg a Hortobágyon is fájdalmas tud lenni :-)))
Lakótelepen át kikocogva az erdőig és vissza, azért elég jól érezhető a különbség beton és földút között.
Sajnos nagyon hamar abba kellett hagynom, mert a derekam nem bírta :-(
Meglátásom szerint itt elvi probléma van, egyik oldalról ugyanez a vezetés hangsúlyozza, korlátozni kell az autóforgalmat, mert irgummburgumm, másik oldalon meg korlátozzuk a tömegsportot, mert autózni kell...
Hát fizessenek akik futkosnak, ha én is fizetek ha autózom!!!!
már nem azért, de ha pl útlezárásos rendezvény van az andrássyn akkor te azon se autóval, se bkvval se gyalog nem mehetsz keresztül. a bajcsytól a hősök teréig.
Hát igen, mert te egy felvilágosult antiliberálbolsevik vagy!
Mint én is!
Mondjuk én eleve nem futok és a melegmenetet a futókkal együtt beleterelném a Dunába és leúsztatnám a Fekete tengerig ahol megbaszatnám a cápákkal.
Hahaha!!!!
Igazából az a baj hogy még mindig nagyon sok liberálbolsevik SZDSZ-es akarja ránk kényszeríteni a beteg hóbortját, mint például ez a futás is - tisztára mint a buzulás. Nem azért épültek az utak hogy azt futásra használjuk, én autózni akarok ottt!!!! És szerencsére ebben támogat a kétharmad.
Buzuljanak máshol a hippik!!!!!
Biztos hogy rontja a térdet meg a bokát!!!
Ez egyszerűen belátható, hiszen elkopik!!!
Aztán meg nehogymár a vén buzeráns liberálbolsevik hippijének én fizessem az orvosi számláját is!!!!
Nagyon remélem hogy a Fidesz végre kiűzi - az amúgy sem magyarnak tekinthető - szdsz-es csűrhét!!!
Utálom a techno-t, és a barátaimat sem a tuctuc-zenés klubok bejáratánál keresem, de többször is kimentem megnéznia felvonulást, mert egy látványos, és JÓKEDVŰ feszkó volt. Csak a kudarcos, a porbaszellentő életük miatt kizárólag másokat hibáztató, agyonfrusztált gyökerek gondolják azt, hogy gyűlölni kell mindenkit, aki örömet talál valami olyanban, amit ők képtelenek értékelni. (
Latom erlelodik mar a Fidesz altal eloidezett Fidesz-demokratak polgarhaboru, amiben a Jobbik mint neveto harmadik atveszi a hatalmat Irani kulso segitseggel, 3-4 nap alatt, ledaralva a kisebbseget, Juhasz Oszkar es Vona vezetesevel. :(
De ettől függetlenül, én tényleg úgy éreztem, hogy a beton nem tesz jót a rajta kocogó, túlsúlyos egyedeknek.
Ötven kiló alatt lehet, hogy nem gond, de az én 110kilóm bizony nem csak a betont rengeti... :DDD
"Tehát, ha jól értjük a polgármester-helyettes (komolyan az) szavait, akkor futni nem jó, " Ez színtiszta demagógia, nagy kár volt leírni. Ezzel minden tárgyilagosságod elveszett.
Nem szeretnék állást foglalni az ügyben, a futóknak és a nem futóknak is joguk van használni a várost, mindenhol kompromisszumokat kell tennünk, ez a békés egymás mellett élés alapja. A másiknak okozott hátrány mértékéről meg megoszlanak a vélemények, ezt kell mérlegelni a politikusoknak, ezért is vannak ott, ahol vannak. Mondjuk, nagyon gyanús, hogy pont amikor ennyire pénzszűkében van a város, akkor vetnek ki "nem költségvetési célú" adót. Ez baromira nem szép dolog.
És még egy dolog, amit eddig azt hiszem, senki sem említett: azzal, hogy a városban futnak, sokkal jobban igénybe van véve a kemény talaj miatt a szervezet. A város levegője nem tisztul ki ennyire hamar, a futók a porszennyezés sokszorosát kapják, mint ha megfelelő környezetben futnának. Ez az egészségkárosodás arányban áll a kedvcsinálással vagy a reklámbevételekkel? Ez kinek a bűne? Mert hogy bűn, az biztos. Moderálási elvek 3. pontjából idézve: "Na ezen tessék elgondolkodni".
És csak azért ez a provokatív befejezés, mert minden cenzúrának ellene vagyok, akár tetszik a mondandó, akár nem!
az ippeg hosszában van. oszt mivel a megállóknál is futnak a mexikóin tudsz felszállni és a vörösmartyn leszállni.
keresztbe meg mintha barikád lenne. hogyan jutsz el a király utcától a szondy utcáig?
"a bajcsytól a hősök teréig. " ugy értendő hogy keresztirányba nem tudsz átjutni az andrássyn kezdve a bajcsyval egészen a hősök teréig.
a városi futóverseny más műfaj, mint a falusi, vidéki vagy természeti futás. hortobágyon, kékesen, balatonon most is van futóverseny, azok nem váltják ki a hangulatában, élményében teljesen más városi futásokat, amelyek műfajánál fogva a város legszebb részein mennek keresztül.
sajnos a futólobbinak - enyhén szólva - kisebb a lobbiereje, mint a biciklistáknak, így ők városi pénzből kapnak kerékpárutakat (sokszor az autósok sávjának a rovására), míg az összességében összehasonlíthatatlanul kevesebb forgalomzavaró hatással járó futóknak ezentúl fizetni kell.
mert ne legyünk naivak: az utcai futásokat szervező cégek, ha ragaszkodni fognak a belvároshoz, akkor a költséget ráterheli majd a résztvevőkre, akiknek a száma nyilván észrevehetően csökkenni fog. ha a külvárosba, alföld közpébe vagy a bakonyba viszik a versenyeket, akkor meg azért.
lehet, hogy szépen eldöcögünk majd bp-i futóverseny nélkül is (ez a komoly futókat zavarja a legkevésbé, ők elmennek pozsonyba, bécsbe vagy berlinbe, ahol szintén nem rossz futni, de egy kőbányai vagy rózsadombi futás vélhetően sokkal kevésbé fogja motiválni a kezdőket és gyerekeket), de szerintem ez egy komoly lépés visszafelé.
Utána lehet, nem fogsz ennyit trollkodni.
szennyezett levegő azért nem logikus ellenérv, mert akkor a kerékpárosokat is korlátozni kellene, akik egész évre vagy szezonra vetítve nagyon sokszorosát nyelik be annak, amit egy futó az évenkénti 2x-i futáskor kap.
de e helyett a bicajosokat támogatjuk, azzal a felkiáltással, hgoy milyen egészséges :-))
troll a nénikéd pubi. a london, ny hányszor nagyobb város és mekkora részt zárnak le belöle?
Békement idején se lehetett közlekedni arrafelé még gyalog sem, már feltéve h nem akart elvegyülni az ember a mélyben ugyi :-)
De ne legyen félreértés, ha fizetni kell a futóknak, akkor fizessen mindenki, aki közterületet használ! Jah, ammeg megint még a régi alkotmányba ütközne... merthogy ha nem tud valamely csoport fizetni, sérül a szólász szabadsága .... :-)
"Hát fizessenek akik futkosnak, ha én is fizetek ha autózom!!!!"
fizetnek. elég drága egy utcai futóverseny nevezési díja, amiből a rendező cégek fizetik az adóikat. akik tudtommal most is egy csomó díjat, szolgáltatást stb. fizetnek a fővárosnak.
Parkok? A két nagy parkon kívül nem igazán ismerek olyan helyet, ahol alkalmas futókör van... jah és még autóforgalom is van mindkettőben pl ...
DE: sportpálya? hol? van még önkormányzati tulajdonú? tömegcélra használható? háááát igen kevéske, ritka az a kivétel, ahol csak úgy beengednek, mindenhol máshol fizetős még a sima kocogás is...ha egyáltalán van pálya.
szvsz választási gyűléseket leszámítva fizetni kell elvben mindenkinek max felmentést kap. A sport ,kulturális és szivárványos felvonulás nem tartozik a szólásszabadság körébe.
attól sem csorbul a szólás szabadsága ha nem engednek a félvárosban futkosni csak pl a hősök terén oda vissza.
és fizet mindenki, ha pl konténert akarsz lerakni, vagy kiülős vendéglátó helyet akarsz, de a parkolásért is fizetni kell.
esetleg de nem utolsó sorban az ilyen futkorászókkal építhetnének stadionokat vagy katedrálisokat.
pontosan!!!
amugy Budapesten is lehjetne egy csomo helyen csinalni, ez a varos hatalmas, es ott tenyleg nem zavarna sok embert
csak a szponzorok eddig az hosoktere-andrasi-lanchid iszonylatban gondolkodtak, nem kepesek leszllni arrol, es hat ingyen reklamnak hasznaltak a kozteruletet, ezen el lehet filozni hogy megis ki lesz nyertes ezen a reklamon, de nagyon sokszor a fovaros jart rosszul
A nagy utálatnak örvendő Szlovákiában is normálisabb az emberek hozzáállása a városi futóversenyekhez.
Nem gondoltok bele, hogy ez rengeteg pénzt hoz, mert több tucat országból jönnek ilyenkor ide, akik költik a pénzt? Arra nem gondoltok, hogy ha nem Budapestre megy a sportolni vágyó futni, hanem Keszthelyre vagy Szekszárdra, akkor ott is fogja költeni a pénzét?
Kicsit nagy a hiszti az évenkénti 2 félmaraton és 1 maraton miatt. Holott akkor se lehet a városban közlekedni, csak ésszel kell elindulni.
A járműveket haszználók nem ott randalíroznak, ahol a sportolók edzenek,emberek pihennek, kikapcsolódnak, hanem maradnak az utakon, főutakon, még csak demonstrálni sem közparkokban akarnak, hogy felhívják a figyelmet a szabad rablásra, amit ellenük elkövetnek.
Egyszerűen csak szeretnék a megfizetett elképesztő sarcok mellett a járműveiket rendeltetésszerűen használni, hogy további eszement sarcokat tudjanak megfizetni, ami nélkül az állam kerékpárostól, gyalogostól és BKVstól MÁVostól összeomlana sec perc alatt...
Eszement világ az, ahol a futónak, kerékpárosnak, buzinak, tüntetőnek az legyen a leghőbb vágya, hogy a közlekedők a járművek helyét vegye el és ezzel évente tucatnyi napokra a fővárost megbénítsa.
Eszement vezetők azok, akik ezt lehetővé teszik.
Azokról nem is szólok akik szerint az a kóser, ha én jól szórakozok a többi meg szívjon.
Amihez nincs közöm azt letojom. Ha engem érint, majd hőbörgök. Nem helyes a hozzáállás?
Azt kene felfogni, hogy gyalogolni futni, kerekparozni NORMALIS dolog. Viszont egy 8 negyzetmeteres, tobb tonnas, rendkivul kornyezetszennyezo, es iszonyuan pazarlo badogdozban ulni, az NEM NORMALIS. Es nem jar alanyi jogon, akarmennyit is fizet valaki, hogy badog dobozaban uljon. A torveny szerint egyenlore meg nem, de erkolcsi ertelembe, a gyalogosnak, kerekparosnak, tobb joga van az utat hasznalni, mert nem szennyez, nem okoz balesetet, nem okoz dugot, es nem foglal el aranytalanul sok helyet.
A világot ma a járműközlekedés tartja mozgásban és aki ezt nem fogja fel, nem érti meg nem látja be, az ugyan olyan eszement, mint aki lezáratja a hobbija miatt a fél várost.
A kerékpárosnak, gyalogosnak, futónak nem jar alanyi jogon, különösen bármilyen közteher felvállalása nélkül, hogy a járműközlekedésre szolgáló közterületeket leblokkolja az ottani közlekedést akadályozza.
A torveny szerint sem, de erkölcsi értelemben sem. Mert nem az eszementek határozzák meg a világ folyását, hanem a demokratikus többség, az pedig jelenleg járművekkel közlekedik, és a társadalmai járművekkel tartja mozgásban, azokkal működteti, már ha az eszementek hagyják.
Demokrácia?
Érted mit jelent ez a szó?
Nem azt, hogy néhány eszement leblokkolja az egész várost és a békés többséget provokálja, inzultálja.
Igen csak egy nagyváros van Magyarországon: egy koszos büdös főváros, ahol az országban először rendelnek el szmogriadót!
Az út az autósoké? A járda a gyalogosoké, a kerékpárút meg a kerékpárosoké. Akkor miért parkol miért parkol a sok baromarcú a járdára és a kerékpárútra? Én szeretek az erdőben bringázni, de miért kell ott is kocsikat (nem az erdészt, meg a favágót) kerülgetni? Miért kell szeméthegyeket kerülgetni, amit nem a gyalogos, kerékpáros túrázó hordott oda. Adó!? Miért az egészségesen élő ember TB-ből fizetik az egészségtelenül élők betegségeinek kezelését?
Hamburgban futottam és az ottani nem kis kikötőhöz vezető egyik út volt lezárva teljesen.
Megnézed a térképen - elérhető bármelyik nagy maraton útvonala. És látni fogod, hogy nem csak lényegtelen részeket zárnak le (az odavezető utcákkal együtt). De gondolom a tények nem fognak megzavarni.
Én sem emlegettem a családtagjaid, jobb, ha kihagyod ezt a témát. Vagy ha ezt akarod, legyen elég vér a pucádban, hogy élőben teszed.
Persze sajnos itthon
sokan csak rövidtávon hajlandóak gondolkodni, és mindennek a negatív oldalát látják.
Azért Bp. nem olyan nagy, hogy ne lehessen kerülni 10-15km-t. Amit jobban csinálhatnának a szervezők, hogy több helyen kellene ELŐRE szólni, hogy hol lesznek lezárások és meddig (bár elég sok rádióban bemondják), de ezt táblákkal is érdemes lenne előrejelezni. Még ott, ahol van lehetőség másfelé menni.
Londonban a maratonon 40.000 ember fut (azért nem több, mert ennyiben maximalizálták a nevezést), és nagyjából 2.000.000 ember nézi végig az eseményt az útvonal mentén. Nyilván ennek csak egy része aki nem ottani, de közel sem elhanyagolható idegenforgalmi bevételt hoz a fogyasztásuk.
Aki meg azt hiszi, hogy csak az autósok pénzéből épülnek csak az utak - az azért elég nagyot téved - mindenki adójából épül. És a futóversenyen résztvevők nagy része is vezet autót...
Ilyen alapon ha valaki az utcán parkol, akkor annak is kellene közterület foglalásért fizetnie - egész Bp. területén...(nem csak a parkolási övezetekben 8-18-ig, vagy meddig).
Egyébként eddig sem lehetett tetszőleges számú futóversenyt rendezni Budapesten.
Tök elszomorító, hogy HÉTVÉGÉN, mert futóversenyeket akkor szoktak rendezni is egy csomó ember a dobozába zárva ragaszkodik ahhoz, hogy keresztülcsapasson a városon, nem hajlandó 5-10 km-t kerülni és megakadályozza, hogy több ezer jobban érezze magát a városban. Holott szerintem egy futóverseny hatásai az egészségre, a jókedvre stb. nagyságrendileg felülmúlják azt a hasznot, amit x jármű mozgásával nyerünk, ami ott el tudott volna menni, csak azért, hogy pörögjön a GDP és több pénzünk legyen, amit aztán újra el lehet költeni, stb stb., teljesen feleslegesen.
Fussatok, sétáljatok, bármi, csak felejtsétek el néha a mókuskereket!
Vannak ilyenek világszerte, itthon is.
Azt azonban ne várd el, hogy a békés többség ebben kövessen és ne próbáld meg rájuk kényszeríteni az akaratodat, vágyaidat.
Szerintem az a szomorú, ha a békés többséget állandóan provokálja egy doktriner kisebbség a saját eszement ötleteivel és azt várná el, hogy ennek mindenki tapsikoljon.
A közutak járműközlekedésre kerültek megépítésre, a parkok, pihenőövezetek, sportplyák, közparkok pihenésre.
Nem véletlenül.
Mindenkinek meg van az élettere - még ha nem is optimális - a maga tevékenységéhez és nincs olyan ész- vagy jogi érv, miért foglalná el egyik a a másikét.
Nem mellesleg példa sincs arra, hogy a járműhasználók szorítanák ki a parkokból, sportpályákról azokat, akik ott sportolnak, pihennek, szórakoznak.
Ellenpélda viszont annál több.
Miért lenne kevesebb joga a járműhasználónak a közutakon közlekednie?
"ha a békés többséget állandóan provokálja egy doktriner kisebbség a saját eszement ötleteivel és azt várná el, hogy ennek mindenki tapsikoljon"
tehát a futóversenyeket kizárólag provokációs céllal rendezik, a békés többség zargatása érdekében... és ez természetsen Londonban, Páriszban, New Yorkban stb. be is jön, ott beszopja a sokmillió hülye, hisz még örül is neki, még szerencse, hoyg te, aki nyilván nem rés, hanem erős bástya vagy a zűklátókörű demagógia várfalában, nem sikerült megtéveszteni...
"A közutak járműközlekedésre kerültek megépítésre, a parkok, pihenőövezetek, sportplyák, közparkok pihenésre.
Nem véletlenül."
Sorolj már fel néhány parkot és sportpályát, ami az utóbbi években épült Budapesten, utána ezek közül válogasd ki azokat, amelyik alkalmas egy többezres ("szűk agresszív kisebbség") tömeg részére tartandó sportrendezvény megtartására. A Margitszigetet eleve felejtsd el, a sokévvel ezelőtt készült (azóta tönkrement), nem egészen 1 méter széles rekortán-borítású "futósáv" ugyanis a legkevésbé sem alkalmas erre.
Amennyiben nem lennél ismerős Budapesten akkor egy rövid felsorolás:
Városliget, Népliget, Pilis Parkerdő, Margitsziget, Népsziget, Hajógyári sziget, Szentendrei sziget.
Ezek mind a város részei (talán a Szentendrei Sziget esik kissé távolt).
A futkosásnak, bringázásnak, mozgásnak, pihenésnek nem feltétele hogy néhány éven belül kerüljön megépítésre bármelyik, elég annyi, hogy ezek tíz-ötven-száz éve erre létesültek és ma is erre vannak fenntartva.
Éppen ezért lenne jó, ha inkább a városi közlekedést sorozatban és mániákusan ellehetetlenítők felejtenék el a többség inzultálását és a járműközlekedésre szolgáló közutak elfoglalását.
index.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2012/04/23/bruce_willis_majusig_megbenitja_a_fovarost/
Vaze, évente kb. 4-5 alkalommal van olyan futóverseny Bpesten, ami jelentősebb forgalomkorlátozással (Andrássy, Duna-hidak)jár, de ebbe már beleszámoltam az "éjszakai futást" is,ami a hidak közül kizárólag a Lánchidat blokkolja (ráadásul valóban este van). Ezek az év 365 napjának tehát kb. a 1,5%-át teszik, arról nem beszélve, hogy mind hétvégén. Ennyit a "sorozatos ellehetetlenítésről" (szerinted hány alkalommal blokkolja pl. a 2-es villamost vagya toli-járatokat egy-egy hülyén parkoló autós, vagy egy főközlekedési út teljes figyelmetlensége miatt balesetet okozó sofőr? - persze, őket is tilcsákbe, sőt, a teljes autóstársadalom maradjon otthon).
A "mániákusság" kapcsán meg jól látszik, hogy te azon "sallangmentesen gondolkodók" közé tartozol, akik szerint
-ha valaki nem szereti a fideszt, az vérkomenista,
- aki nem szereti gyurcsányt, az náci,
- aki szereti az operát, az felakasztaná a popzene-hallgatókat és viszont,
- Newton direkt azért találta fel a gravitációt, hogy ha leesik valami az asztalról, akkor az össze is törjön,
- stb.
egyszóval nem lehet túl összetett világképed.
Ez végülis nem baj, az idő neked dolgozik.
"A futóknak, sportolóknak a stadionokban és a parkokban, zöldövezetekben van a helyük. Ezek kikapcsolódásra, sportra, szabadidős elfoglaltságra lettek tervezve, kialakítva.
A járműveket haszználók nem ott randalíroznak, ahol a sportolók edzenek,emberek pihennek, kikapcsolódnak, hanem maradnak az utakon, főutakon, még csak demonstrálni sem közparkokban akarnak, hogy felhívják a figyelmet a szabad rablásra, amit ellenük elkövetnek.
Egyszerűen csak szeretnék a megfizetett elképesztő sarcok mellett a járműveiket rendeltetésszerűen használni, hogy további eszement sarcokat tudjanak megfizetni, ami nélkül az állam kerékpárostól, gyalogostól és BKVstól MÁVostól összeomlana sec perc alatt...
Eszement világ az, ahol a futónak, kerékpárosnak, buzinak, tüntetőnek az legyen a leghőbb vágya, hogy a közlekedők a járművek helyét vegye el és ezzel évente tucatnyi napokra a fővárost megbénítsa.
Eszement vezetők azok, akik ezt lehetővé teszik.
Azokról nem is szólok akik szerint az a kóser, ha én jól szórakozok a többi meg szívjon."
Szóval leszarom miért lehetetleníted el a járműközlekedést, húzz a fenébe a haverjaiddal oda, ahol a mások (mozgás)szabadságát nem korlátozod, akadályozod, mert nem te és az eszement haverjaitok vagytok a többség, csak pofátlanabbak és hangosabbak vagytok, mint azok akik dolgoznának, vagy szimplán a hétvégén mennének a dolgukra, de miattatok állnak a beszart városban, miközben a pofátlan adókat fizetik helyetted és az eszement haverjaid és az ezt eltűrő támogató politikusok helyett.
Sokkal inkább arra, hogy a város közlekedését ne bénítsák meg rendszeresen eszement emberek, eszement politikusok asszisztálásával.
Milyen orbitális perverzió kell ahhoz, hogy néhányan pusztán kényelemből megfullasszák az életterünket, a lakókörnyezetünket, ezzel élhetetlenné téve azt, olyanok, akik nem hajlandóak levakarni az autót a seggükről. Ez olyan, mintha bunkókáim telefinganák a szobát, ahol rajtuk kívül többen is vannak és szenvednek az ő mocskuktól, amihez hozzájön még, hogy ők kezdenek el hisztizni, meg besértődni, mikor valaki ki akarja nyitni az ablakot egy kicsit.
Nem gyalog caplat, vagy kerékpározik.
Ezért - ha számít egyáltalán a magadfajta doktriner balfékeknek - a demokrácia szabályai szerint a többségi érdeket illene képviselnie az eszement politikusoknak.
Nem azt az részérdeket, amit egy doktriner kisebbség annak hazudik.
De nem teszik.
Ahogy ti sem veszitek tudomásul azt, hogy nem lesz forradalom a közutakon bármennyire is vágytok rá , bármilyen eszement ötletet kipróbáltok a népen és minden sarc dacára aki teheti járművel közlekedik és nem kerékpárral.
Ez ráadásul nem csak a mucsai magyarokra, hanem minden fejlett társadalomra jellemző.
Akinek ez a többségi álláspont nem kóser, elvonulhat olyan környékre, országba, földrészre, ahol nincs járműközlekedés.
Budapesten és más fővárosokban még van.
Több a jármű, mint a kerékpáros és ha jót akartok, akkor több is marad, mert ők fizetik azokat a sarcokat, amikből a társadalmat és a hülye politikusokat finanszírozzák.
Ha holnap megállna a járműközlekedés meghalna az ország.
A járművel közlekedők kifizetik a társadalom számláit, és sarcait, hogy a járműveiket használhassák.
De nektek ez nem kóser és TI akarjátok megmondani mit tegyenek még emellett, vagy e helyett.
Nem fordítva, mint most.
Nem a járműveikkel közlekedők zárják le a parkokat, pihenőhelyeket, sportpályákat, hanem fordítva, azok akadályozzák a közutakon a közlekedést, akiknek a pihenőparkokban, a sportpályákon lenne a helyük.
Nem érted, mi?
Az ennek kapcsán csökkenő kereslet és a csökkenő fogyasztás (igen üzemanyagból is) csökkenő vállalkozói és állami bevételeket, növekvő munkanélküliséget és romló gazdasági teljesítményt okoz.
De amilyen setét vagy ezt nem is érted meg, ezért is írogatsz ilyeneket.
"is marad, mert ők fizetik azokat a sarcokat, amikből a társadalmat és a hülye politikusokat finanszírozzák." - hát ebben tévedsz, MINDENKI fizeti és ha úgy gondolod, hogy a futóversenyen indulók többségének nincs járműve, akkor rosszul gondolod...
"A járművel közlekedők kifizetik a társadalom számláit, és sarcait, hogy a járműveiket használhassák." - azért kissé elveted a sulykot. Nem az autósok tartják el a magyar társadalmat, bármilyen meglepő is számodra.
Aki adót fizet, az járul hozzá ahhoz (jó esetben, ha arra használják fel), hogy a társadalom számlái ki legyenek egyenlítve - tehát aki gyalog megy, vagy épp bkv-val, esetleg bringával. És az adófizetés mértéke távolról sem függ attól, hogy autóval jár-e az ember, vagy sem.
"Nem a járműveikkel közlekedők zárják le a parkokat, pihenőhelyeket, sportpályákat, hanem fordítva, azok akadályozzák a közutakon a közlekedést," - menj be a belvárosba, és ha sikerült a kicsit is szűkebb utcákban végigtolnod egy babakocsit normálisan, akkor írd ezt. Az efféle akadályozás egész évben megy, a sportesemények száma 10 alatt volt eddig is, ami jelentősebb lezárással járt (hétvégén az egyik nap késő délelőtt, vagy kora délután).
Talán annyival vannak jobb helyzetben, hogy a társadalmukbn nem a népességük 10-12%-a lakik a fővárosukban, és a közlekedésszerkezetük kevésbé centrális mint Magyarországé.
A média és pénzügy isker nem releváns, mert mint sok más esetben itt is a károk (akadályoztatás, várakozás, kerülőút, egyéb programok átszervezése, törlése) társadalmasítása és a haszon (pr érték, eladott cuccok, médiafelület értékesítése) magánosítása folyik egy rakás ehhez lelkesen asszisztáló eszementtel, legyen az betonon futkározó profi, félprofi és amatőr, vagy a terrorjuknak engedő politikus.
A járműhasználók által fizetett adók meghatározók a társadalomban mert ők az a még fizetőképes harmad, ami képes fogyasztani és termelni. Ezt vitatni gyerekség.
Sehol nem írtam, hogy ők EGYEDÜL fizetnek adókat Csak annyit, hogy a változatosan kreatív szuttyogatásuk különösen visszás, ha meghatározó a gazdasági aktivitásuk.
Semmiféle sportterületet, közparkot, pihenőhelyet nem foglaltak el a járművekkel közlekedők és főleg nem kampányszerűen, mint teszik ezt a futók, bringások és más eszementek rendszeresen a közutakkal.
A járdák elfoglalásáról lehet posztot írni, van benne igazság, de érdekelne a 20 éve szedett (és ellopott) parkolási sarcokból hol épült parkoló, hogy ott parkolhasson bárki a járda helyett?
(Az is érdekes kérdés lenne milyen a járműhasználókhoz hasonlóan a bringásokra terhelt közteherből épülnek bringautak?
Miből fizeti egy bringás az általa a járművekben, gyalogosokban okozott kárt?
Milyen szabályok vonatkoznak a bringásokra a napi közlekedésük során és ki ellenőrzi ezt?)
Ebben a postban a lezárásokról volt szó. Szerintem ezek értelmetlen és egyoldalú akciók, melyek a közlekedők számára jelentős hátrányokat okoznak, miközben mások (kevesen)hasznot húznak ebből és véget kellene vetni neki. A futók számára vannak közparkok, sportpályák, meleket sosem foglalnak el előlük a járművel közlekedők, még demonstrációs céllal sem.
Talán vica versa ez is elvárható lenne.
Sokan azt hiszik, hogy a versenysport az egyetlen lehetőség a mozgásra, a tömegsport pedig szinte nem is létezik Magyarországon. Sokan azért tartanak a sporttól, mert azt hiszik, hogy csak az minősül annak, ami megerőltető, úgyhogy inkább nem is mozognak. Ráadásul Magyarországon presztízs-értéke sincs a sportnak. (origo)
Fentiekből egyértelmű, hogy azokat, akik közvetlen, avagy közvetett módon népszerűsítik az aktív életmódot, fenékbe kell rúgni.
Megtörténik nap mint nap.
files.blogter.hu/user_files/6148/20100519/BMW-nek.jpg
amivarosunk.info/images/photoalbum/album_1/maj1set1_w2.jpg
Így van, remélhetőleg ez a következő lépés.
Nagy-Britanniában a 2001-es évben éltek nagyjából 50 millóan, akkor Londonban és vonzáskörzetében éltek 8 millióan, a többi angol nagyvárosban pedig összesen 5 millióan, szóval a városi népesség arány több mint 20% volt akkor - ha egész Nagy-Britanniára vonatkoztatva nézem az arányt, Angliára vetítve ez nyilvánvalóan még magasabb lenne.
London kellős közepén megy át a maraton, sokkal nagyobb területet zárnak le, mint itt és a népesség sűrűségéből adódik, hogy ez nagyobb "akadályt" is képez.
"Sehol nem írtam, hogy ők EGYEDÜL fizetnek adókat"
Konkrétan ilyet nem írtad, de én erre reagáltam az előző hozzászólásomban:
"miközben a pofátlan adókat fizetik helyetted" - ez még mindig nem állja meg a helyét szerintem
"nem látok ellentmondást. Ott nem kevésbé szarják le a közlekedőket akik a nagyforgalmú városrászeket lefoglalják."
A rossz és járműközlekedés ellenes hangulatkeltés nem csak itthon jellemző és "trendi", hanem máshol is.
Szerintem pedig nem nehéz a levezetés, hogy akik üzemanyagot és járművet használnak, azok jellemzően több sarcot fizetnek, mint akik nem vásárolnak agyonadóztatott üzemanyagot és nem használnak változatos sarcokkal sújtott közlekedési eszközöket.
"azok jellemzően több sarcot fizetnek" - nem feltétlen, de ezt feljebb le is írtam már (pl. az adófizetés erősen jövedelemfüggő).
Azok közül akik autót vezetnek, jó részének egyáltalán nem lenne létszükséglet (nyilván van akinek igen, ezt nem vitatom), hogy egy előre jelzett (annak minőségén lehet vitatkozni valóban, hogy mennyire jól) szombat/vasárnap dél körül nyílegyenesen tudjon átmenni a városon 5-10km kerülő nélkül - egy évben kb 5-6 alkalommal.
Egy város tetszik vagy sem kompromisszumokkal jár, van aki a focimeccset hallgatja, vagy a koncertet, vagy éppen fesztivált, felvonulást esetleg egy szórakozóhely zaját, sajnos enélkül nem megy - nyilván egy határon belül. És ezek közé tartozik egy futóverseny is. Tavaly előtt a triatlon világbajnokságot rendezték itt, amiatt is ment a sírás. Mi lenne, ha az oly sokak által kívánt olimpiát, vagy foci EB-t stb. (amikre fel sem vagyunk készülve jelenleg) eseményt rendezné az ország?
Ezért a közlekedésük ellehetetlenítése nem kompromisszum, hanem egyoldalú diktátum.
Még mielőtt elhinnéd nem 6 alkalom:
www.turizmusonline.hu/cikk/belehuzott_a_futoturizmus__csucsev_volt_2009
A 2009-es szezonban 17 futás és még tucatnyi egyéb eszement blokád (rák-, cukorbeteg-, buzi- szolidarítási menet, hidivásár, kerékpáros forgalombénítás stb.) volt hétvégéken és ez azt jelenti, hogy az 52 hétvégéből a tavasztól őszig terjedő időszakra jutó 26-ból nagyjából nem volt olyan, amikor ne lett volna lebénítva a város.
A 17 rendezvény a hasra bemondott szám szerint 80e embert mozgatott meg, ami tragikomikus 4700 fős átlagos részvételt jelent eseményenként. Ezért a 4700 szerencsétlenért kell lezárni a rakpartokat, a hidakat.
A friss rendelettervezet szerint:
www.turizmusonline.hu/cikk/a_kerdes_eldolt__fizetnek_a_futok
is 15 a várost lebénító sporteseményt engedélyeznek (ebben szintén nincs benne a többi eszement vonulgatás) és az a fenti számvetés szerint megint azt jelenti a járművet használni kívánó városlakónak, hogy nem lesz egy hétvége sem tavasztól őszig, amikor valami szerencsétlen banda miatt ne lenne lehalva a városközpont hétvégén is.
A két cikkből megismerhető kiknek jó bolt a városlakók kára.
Az meg, hogy az eszement, szerencsétlen, stb... minősítőket használsz kissé parttalanná teszi a dolgot - és nem a futóversenyen indulókat minősíti...
"hiszen akik járművel közlekednek nem mennek a parkokba"
Azért, ha gondolod, május 1-én és/vagy pünkösdkor nézz ki a városligetbe, hogy mennyire könnyű sportolni a kb. szó szerint mindenhol parkoló járművektől (remélem idén nem lesz igazam, és másképp lesz, mint minden évben eddig).
A kölcsönösség alapja: ha megnézed a Perillustris által belinkelt képeket, ilyeneket egész évben láthatsz a városban és nem is kevés helyen...
Abszolút nem egyértelmű, hogy egy autózó több adót fizet, mint pl. egy kerékpáros vagy egy (tömegközlekedő) gyalogos. S akkor még ott van az, hogy rengetegen befizetik autójuk után a "sarcokat", de ennek ellenére nincs belenőve a seggük a kocsi ülésébe. Horrible dictu ugyanez az ember még futóversenyre is el akarhat menni.
A lényeg, hogy nem lehet ráhúzni egységesen egy kategóriát az emberekre, mert a halmazok között van átfedés.
Egyébként teljesen világos, hogy te a várost nem érzed magadénak, persze könnyen lehet, hogy nem is a fővárosban laksz, így akár érthető is lehet ez.
Abban is biztos vagyok, hogy a budapesti lakosság többsége inkább támogatja ezeket a rendezvényeket, mint nem. Jelen esetben is valószínűleg az agglomerációba kimenekült, de onnan nap mint nap visszajárók drukkoltak ezért a változtatásért.
A közterület rendeltetéshasználatába a fentiek miatt bele kell férnie az alkalmanként futóversenyeknek, hiszen a város tekintélyes részét kisajátították a gépjárművek részére.
BTW miért nem az ebadót erőltetik? A fővárosban napi 40 tonna kutyaszar "keletkezik", ennek elenyésző hányadát szedik fel az "állatbarát" tulajdonosok.
Ja, éppen csak durván szennyezik a levegőt. Minden nap, mindenhol, sokezer megbetegedést előidézve.
Ezt pedig senki nem fizeti meg.
Járművekkel közúton és parkolókban találkozhattok esetleg versenypályákon.
Sportparkokban, atlétikai pályákon, közparkokban, természetvédelmi területeken nem.
Főleg nem úgy ahogy a futók és más eszementek lepik el a közutakat a városok központjaiban tucatszám évente.
Aki a járdán parkolást idekeveri, annak már korábban felhívtam a figyelmét arra, tegye mellé azoknak a parkolóknak a fényképét is, amiket a beszedett sarcokból építettek az elmúlt 30 év alatt.
Nem volt itt egy ilyen kép sem.
Aki járműmentes társadalomra vágyik, az javaslom vonuljon ki a civilizációból, erre egész földrészek akadnak, de még itthon is fellelhető jó pár hely, ahol a légszennyezést nem a lepukkant bkv tolja a sosem vizsgált és sosem karbantartott járműveivel.
Azért, ha gondolod, május 1-én és/vagy pünkösdkor nézz ki a városligetbe - feljebb ezt is írtam, gondolom nem nézted. Konkrétan a parkban állnak a járművek olyankor.
"tegye mellé azoknak a parkolóknak a fényképét" - az utcán/járdán parkolás nem jog. Van olyan ország ahol úgy lehet autód, ha tudod biztosítani a parkolást is neki (nem közterületen).
Aki olyan helyre vágyik, ahol csak gépjárműforgalom van, semmilyen kompromisszumot nem kell kötni az ne költözzön városba...inkább egy autópálya mellé.
Miért kelleken mellé tenni? A parkolási díj nem téglajegy.
Fordított esetet évente legalább 15-20 alkalommal.
A szabálytalanul parkolókkal szemben hasonlóan következetesen kell eljárni, mint a szabálytalanul kerékpározókkal, vagy a szabálytalankodó gyalogosokkal szemben: tisztán a jog és kötelezettségek egyenlősége alapján, de ez még nem napi gyakorlat, mert gyalogosok és kerékpárosok ellen nem járnak el a közegek. Talán ebben nincs vitánk.
A járműközlekedés az életünk része és vannak erre kijelölt helyek, ahol ez bonyolódik.
Nem cserélendők a kijelölt helyek és a funkciók, mert abból anarchia lenne és káosz.
Még illendőségből sem kell parkolókat építeni, csak sarcolni kell vég nélkül.
Az összes járművekre és használóikra kivetett sarc célja az állami szabad rablás, neked meg ez kóser.
Kissé átestél a(z éhes) ló túloldalára.
Ami engem igazán zavar, hogy pl. a négynapos matrica megszüntetésével a többet autózokat részesítjük kedvezményben a kevesebbet hajtók kárára (inkább egynaposat is be kellett volna vezetni).
Az ilyen teljesen kontraproduktív keresztfinanszírozás olyan - a közúthasználók közötti - belső aránytalanságokat okoz, amiben egyes közúthasználók nem fizetnek, vagy befizetéseik jelentős részét visszakapják, amíg mások pedig aránytalanul sokat kell fizessenek.
Az utak tönkretételéért jellemzően a nagy tengelyterhelésű (gyakran túlterhelt, rossz műszaki állapotú) nehézjárművek (tehergépkocsik, kamionok, autóbuszok) a felelősek, mégis ez a felhasználói kör fizet futás és tengelyterhelés arányosan is a legkevesebbet akár helyi, akár belföldi, akár tranzit forgalomról beszélünk.
Náluk csak a kerékpárosok fizetnek kevesebbet. Semmit.
Nyugodtan nézz utána, hogy hány adóforintot visz el egy egyénileg gépjárművel közlekedő, egy tömegközlekedő, és egy kerékpáros egy kilométerre vetítve.
Az eredmény egyben válasz is, miért nem fizet a biciklis pl. útadót (mondjuk azt más sem), sőt, egyes boldogabb országban miért kap adó- vagy egyéb kedvezményt a bringával közlekedő az államtól.
Nagyjából semmilyen kötelezettségük nincs, nagyjából semmilyen KRESZ szabályt nem tartanak be, nagyjából semmilyen szabálysértés, károkozás nem kérhető rajtuk számon, mindezt pedig a gyalogosokéval megegyező költségekkel képesek véghez vinni: azaz ingyen, holott a különbség köztük nyilvánvaló még egy gyereknek is.
Utána néztem, nem ez az első vitám olyanokkal akik azokat támadják, akik a társadalmat a hátukon cipelik és ennek kapcsán állítom, hogy ma a világban MINDEN piacgazdaság motorja a (szárazföldön közúti) közlekedés, kezdve a járműgyártáshoz felhasznált anyagok bányászatától, a gyártásukon (háttériparral együtt), szállításukon, értékesítésükön, üzemben tartásukon, hajtó és kenőanyagaikon, adóikon, biztosítási díjaikon és válogatottan aljas állami adminisztrációs eljárásokon, büntetéseken keresztül. Ráadásul ezek megett mind mind szolgáltatások (munka, oktatás, orvosi és műszaki felügyelet, útfenntartás, rendészet) foglalkoztatott emberek milliárdjai állnak, akik további ágazatok fenntartásához és prosperálásához járulnak hozzá a jövedelmükkel.
Az eredmény nem az amit te levonsz. A kerékpáros nem azért nem fizet, mert nem használ közutat, vagy alacsony a tengelyterhelése, hanem azért, mert a politikusok zöldszlogenek mentén olyan ágazatokat sarcolnak, amelyek állami nyilvántartási rendszereken és a használati szokások miatt fizetőképesek és nélkülözhetetlenek ezért a reagálásuk a növekvő adóterhekre rugalmatlan.
Ha holnaptól az emberek többsége kerékpárra és riksára váltana, vagy csak gyalogolna, akkor ezeket adóztatnák meg embertelenül, mert a korrupt rendszerük fenntartásához minden politikai rendszernek szüksége van minden fillérünkre és a kieső bevételeket további kreatív sarcokkal vasalnák be a társadalmon arra a kevés időre, amíg a gazdaság - a járműközlekedés hiánya és a bevételek elmaradása miatt - végképp össze nem omlana.
Az persze már vicc kategória, ha maga az állam finanszírozza a saját gazdasági összeomlását. Ez a városközpontok lezárásához hasonlóan agyament ötlet, de gondolom van olyan politikus, aki képes erre is, ha bármilyen hasznot húzhat ebből.
Ezt roppantul befixáltad, bár abszolút nem így van.
Ugyanis
- a KRESZ rájuk vonatkozó részét ismerniük kell
- szabálysértési hajlandóságuk azonos a többi járművezetőével
- szándék esetén minden számon kérhető rajtuk.
Amit írsz a papír, amit meg én írok az a rögvalóság.
A büntetéseket szinte kivétel nélkül a közúti járművek vezetői fizetik, őket csesztetik a sünök.
A gyalogost és kerékpárost elvétve.
Ez utóbbiak együtt pedig összességében többen vesznek részt a közlekedésben és a szabálysértéseik száma fajlagosan nem jelentősen kevesebb, mint a járművezetőké.
Ennek fényében különösen visszás a sünök egyoldalú figyelme.
Összességében egy "autós" szabálytalanságot is inkább meg lehet úszni, mint nem.
Milyen veszélyességi potenciálkülönbség van a járművek, a velük ütköző szabálytalan gyalogosok, kerékpárosok közötti találkozások során?
Ha a jármű szabálytalan meghalnak, ha a gyalogos, vagy bringás, akkor életben maradnak?
Mesélj erről, mert érdekelne nagyon mitől függ a három közlekedési módot művelők szabálytalanságaiból adódó balesetek veszélyességi potenciálja?
Csak egy példa: velvet.hu/blogok/helyszinelo/2012/04/29/halalos_balesetet_okozott_egy_auto_kecskemetnel_egy_kertben/
Mi történt volna, ha a kerékpáros sodródik le az útról, és nekimegy a kerítésnek?
Mi történt volna, ha egy gyalogos megbotlik, és nekiesik a kerítésnek.
Nyilván a nagy számok törvénye alapján kitartó kutatással akár lehetne találni olyan esetet, amikor a szabálytalan gyalogos vagy kerékpáros okozott súlyos balesetet (nem önmagára nézve), talán halálosat is, de nem ez a jellemző.
"Ha a jármű szabálytalan meghalnak, ha a gyalogos, vagy bringás, akkor életben maradnak?"
Miután az autós magára öltött 1-1,5-2 tonna fémet, szabálytalansága veszélyesebb a másikra nézve. De álértetlenkedj tovább, belefér.
Arról írtam, hogy a járművezetőknél cseppet sem szabálytisztelőbb gyalogosok, vagy bringások és a járművek találkozása esetén nincs jelentősége annak az áldozat volt-e a szabálysértő, vagy nem, mert a következmények minden esetben egyformán szarok a gyalogost és bringást illetően.
Ezért kérdeztem meg tőled:
"Milyen veszélyességi potenciálkülönbség van a járművek, a velük ütköző szabálytalan gyalogosok, kerékpárosok közötti találkozások során?
Ha a jármű szabálytalan meghalnak, ha a gyalogos, vagy bringás, akkor életben maradnak?
Mesélj erről, mert érdekelne nagyon mitől függ a három közlekedési módot művelők szabálytalanságaiból adódó balesetek veszélyességi potenciálja?
Én vagyok értetlen?
Nem volt egy válaszod sem a feltett három kérdésemre.
kepfeltoltes.hu/120618/csomos_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Miért vállalta el tavaly ez a ****** tavaly a védnökséget?
Álszent és undorító.
Az utolsó 100 komment: