István végre a helyére került
Be kell vallanom, hogy meglehetős fenntartásokkal ültem le megnézni az Alföldi rendezte István, a Királyt. Tartottam tőle, hogy öncélú és szenzációhajhász látványelemekkel fogja teletűzdelni az előadást, hadd pukkadozzon az a polgár. Abban sem voltam teljesen biztos, hogy lesz-e kellő alázat a rendezőben, hogy ne használja fel a darabot saját politikai véleménye artikulálására és ne legyen tele aktuális közéleti utalásokkal. Szerencsére csak néha jelent meg némi orális szexre való utalás, az „unoma” rész pedig igen demagóg módon fejezte ki a közélet iránti általános undort, ami nem volt jó húzás.
Az viszont teljesen egyértelmű volt a legelejétől kezdve, hogy ez az István a Király teljesen más, mint a 30 éve bemutatott. Míg elődje egy magas minőségben elénekelt, zeneileg tökéletes előadás volt, addig a mostani a szereplők belső lelki vívódására helyezte a hangsúlyt, feláldozva a zenei élményt is ennek oltárán.
Mégpedig parádés módon. Hazudott-e a darabban Alföldi? Hát, nem. Az történt, hogy István belesodródott a nyugati kereszténység bűvkörébe, hogy beillessze egyfajta européer hangulatba az országot? Igen. Kért-e német segítséget ehhez? Igen. Erőszakkal ráerőltette-e az országra ezt az elképzelését? Igen. Tűzzel-vassal kiirtotta-e a magyarság kulturális hagyományait a cél érdekében? Igen. Akkor pedig miről beszélünk? Magyarugarozott-e István az adott történelmi szituációban, és szervilisen akart-e megfelelni az aktuális trendeknek? Igen. A 2013-as István, a Király, ezt mutatta meg precíz és kínos pontossággal.
Nyilván, ez nem tetszhet mindenkinek. Nekik szólt a három évtizeddel ezelőtt bemutatott darab. A mostani viszont sokkal inkább az igazságot mutatta be. Akiknek ez nem tetszik, mondhatják, hogy az István, a Király nemzeti örökségünkké nemesedett, és az volt benne a jó, hogy nem volt megosztó. Ez viszont az. De hát nem az Alföldi-féle előadás a megosztó, hanem a mű lényege megosztó.
Azok a finom vonalvezetések, melyekkel operált a rendező, egyértelműen mutatták meg végig az ok okozati összefüggéseket. Ahogy például Koppány és hívei lemészárlása után a nép megtört, és együtt énekelte az Istvánt éltető betétdalt. Nekem tisztán az 56-os forradalom utáni első hivatalos ünnepség jutott eszembe, ahol soha nem látott tömegek hajbókoltak a felvonulási téren a komcsiknak. Vagy a himnusz a végén, aminek eléneklése tökéletes válasz volt arra, hogy miért vált ilyen szomorúvá az, mint előadásmódjával, mint a szövegével.
Már előzetesen lehetett olvasni, hogy Alföldi kvázi leorbánozta Istvánt. A nagy fenéket, ezt csak az látja bele, aki ezt akarja belelátni. Lehet, hogy kínos szembesülni azzal, ha egyértelműen bemutatja egy előadás, hogy miként fonódik össze az állam a vallással és az erőszakszervekkel, de hát mit lehet csinálni, ha ezek tények. István korában ugyanúgy, ahogy később is. Talán mindenkinek megvan az a kép, amikor a hatalom elküld egy hadsereget a halálba, míg egy ájtatos pap megáldja szerencsétleneket. Tessék visszaemlékezni, ez bizony így szokott lenni.
Nekem Stohl választása Koppány szerepére nem tetszett, nem volt elég erős a színész erre a szerepre. Ezen felől viszont csillagos 10 pont az előadásnak. Köszönöm, hogy az István, a Király végre betöltötte azt a szerepet az életemben, amire mindig is vártam.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mint a durcás kisgyerek, kinek elvették a játékát 2013.08.24. 19:32:19
Trackback: István végre a helyére került 2013.08.22. 09:13:01
Trackback: Zeitgeist: Jézus nem létezett, a Biblia hazugság 2013.08.22. 01:15:35
Trackback: Keresztény vagy? 2013.08.21. 22:07:06
Trackback: Tolvajok kezét levágták 2013.08.21. 22:06:37
Trackback: Szórakoztató Valláskritika megosztotta 2013.08.21. 21:57:52
Trackback: szent István 1693-as szentté avatási mutyija 2013.08.21. 21:57:27
Trackback: Vajk, a hitehagyott 2013.08.21. 21:56:55
Trackback: Augusztus 20-i hazugságok 2013.08.21. 21:56:28
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nono, Géza bácsi volt a hunyó, ő keresztelte meg kisebbik fiát, és ő adta németes nevelésbe. 25 évig már Géza bácsi gyűrte-gyűrte a népet fejedelemként.
"Már előzetesen lehetett olvasni, hogy Alföldi kvázi leorbánozta Istvánt."
Igen? Hát nem Gyurcsány lövetett a tömegbe? Gyurcsány lesz itt István, aki folyton behívja az EU-t meg az IMF-et, Orbán meg Koppány, a maga hagyományaival, meg utáljuk az EU-t hozzáállásával. Na ja, kicsit bicsaklik a párhuzam, hogy István alapított végül országot, és a nagy népírtás ellenére mégiscsak neki lett igaza történelmileg. Ezért ezt a konklúziót ne vonjuk le, még a végén kijönne Gyurcsány a patás ördög szerepkörből.
Novák Péter sem volt hamis.
A többiek sem voltak ennyire szörnyűek.
Csak könnyű ezzel elvitetni a balhét.
Racionálisan és nem érzelmileg végiggondolba
- augusztus 20. úgy tudom az Államalapítás ünnepe és nem Istváné (az hogy hozzá kötődik az egy dolog, de nem az embert ünneplem hanem egy eseményt aminek részesei voltak azok is akiket kivégeztek :) ezért a csekélységért)
- ha most 21.-én mutatják be jobb?
- kicsit olyan érzésem van mint petőfinél (juj nem segesvár hanem barguzin) - elvették a játékom - valamit hinni akarok és akkor az úgy van. Oszt legfeljebb nem. És akkor mi van? semmi. Pontosításra kerül a történelemkönyv. Petőfinek sem a személye fontos, hanem a munkája.
Istvánnál sem a személye fontos, hanem egy hozzá kapcsolódó esemény. Aztán legfeljebb pontosítják a történelemkönyvet vagy lesz olyan amelyik más nézőpontból mutatja be a dolgokat - de attól még a tények, tények maradnak.
Igen? Ez így 100%-osan igaz.
Mutasd már azokat a történelemkönyveket.
Vesd össze:
vilagnezet.blog.hu/2012/08/20/vajk_a_hitehagyott
Sajnos a drámaiság nekem nem jött be, de a gondolat második felével nem tudok eléggé egyetérteni. Esetleg annyit, hogy nem a feláldozás szót használnám, hanem a feltrancsírozés, vagy a felkoncolás kifejezések valamelyiét.
Ebben a rockoperában (omg), szinte mindenki hamisan éneelt!!! Mi kell még hozzá hogybukásnak tartasam?
És szerencsére van egy eredeti 1983-as is.
A maga nemében az is zseniális volt. Azt előadókkal nem lehet túlszárnyalni, de volt az első Feke Pálos István is, abban tökéletes ének volt. Aki erre veri a nyálát, nézze azt. Borzalmas volt a koncepciója, de már az is megvolt.Persze megvan az oka, hogy sok embernek nem tetszik, de a szép ének kurva kevés. Aki arra vágyik menjen operába és hallgassa sok ária szart, tökéletes hangzással velő nélkül. Alföldit akkor is kurva sokan nézik, ha csak egy buzi rendező. Ez a rendezés maradandó. Aki nem látja szegény az életben.
Mit néztél te szellemi rokkant? Forman Amadeus-át?
Kösz az ajánlást. Ez az írás eléggé régi és úgy látszik mostanra kezd beérni. Előtte nem csak a blogomban, de az általam főszerkesztett, de mára megszűnt Valláskritika Virtuson is ott volt.
@Ad Dio:
Nekem sem az 1983-as előadás, sem ez nem tetszene. Annak ellenére, hogy mindkettőben vannak egyértelmű jó részek is. Emlékezzünk csak. Az István a király nem más mint egy satnya Jézus Krisztus szupersztár átirat. nem véletlen, hogy hiába hurcolták külföldi film és zenei fesztiválokra, lényegében mindenütt kiröhögték.
Tehát olyan ez mint egy összességében rossz könyv, amiben azért van egynéhány jó rész és gondolat.
Látom, te a homár zsenzoraiddal észlelted a "finom"-ságokat...
A mű pedig egy alapvetően ripacs, a giccsesség jegyeit magán viselő, pont az RTL-re való valami volt.
"Az István a király nem más mint egy satnya Jézus Krisztus szupersztár átirat. nem véletlen, hogy hiába hurcolták külföldi film és zenei fesztiválokra, lényegében mindenütt kiröhögték."
Na az hogy ? :-DDDD Mitől lenne JK átirat? Dalok, szereplők? Micsodaaaa?
Hol mutaták be külföldön. Ez egy nagyszabású szabadtéri szinpadi darab! Egyetlen külföldi bemutatója Sevillaban volt a világkiállításon. MAGYARUL énekeltek, de még így is nagy siker volt. Gondolkodás alól nem vagy ám felmentve...
Én meg úgy tudom, hogy hagyományosan augusztus 20-a Szent István napja. A kommunistákat ez zavarta, mert egyrészt király, másrészt szent, de betiltani egészen nem merték. Ezért belezagyváltak mindenfélét, alkotmányról, új kenyérről. Talán ez zümmög be neked valahonnan.
Hallgasd meg a két rockoperát párhuzamosan. Rengeteg benne az azonos zenei elem. Egyébként ennél még a szintén magyar Sztárcsinálók rockopera, ami szintén JK Szuper Sztár átirat, az is jobb volt.
1966-os kiadás vagyok és főként progresszív és hevy metál rockzenén nőttem fel. Bródyn, Szörényin és zenekarain mindig is jókat röhögtünk. Minden az, csak nem zene.
Énm eg nem "nőttem fel" semmin. Nem voltam hívője semminek. Nekem nem ilyen meg olyan zenei stílus van, hanem jó, meg rossz.
"Rengeteg benne az azonos zenei elem."
Konkrétan?
Államalapítást írtam és nem alkotmányt! Ehhez a kommunistáknak nincs közük. Az hogy ők hozzácsaptak amit hozzácsapták az általad leirtakat az egy dolog. (Egyébként miért kéne valamit eltörölni, ha ráépíteni is lehet :))
És lehet valami Szent István napja de nem az ünnepe!
Az, hogy most esetleg erre van igény a politika részéről az lehet, de akkor ez is ugyanaz mint a másik.
Mi ebben a közös? Hangok vannak benne? Dallam? Hangszerek? Énekesek?
Mert a dallamvilág meg a hangulat az még csak köszönőben sincs.
nem ismered a történelmünket..de erről nem fogunk beszélgetni, mert felesleges.
élj csak a sztereotípiáid rabságában bátran.
@poszt MUHHAHAAAAAA
"a mostani a szereplők belső lelki vívódására helyezte a hangsúlyt, feláldozva a zenei élményt is ennek oltárán."
Bocs, de a bizonykodásod szőrszálhasogatásnak sem elég. Egyszerűen letagadod a valóságot és valami látszatba próbálsz kapaszkodni a látszat megmentésére (napja, nem ünnepe?!) , hogy te valahogyan mégis jót mondtál. Ne vedd rossz néven, engem az ilyesmi idegesít és nem veszek tovább részt benne.
www.sdmagyar.org/holiday.htm#august20
"István királyt halála után néhány évtizeddel, 1083-ban szentté avatták, ettől kezdve Szent István napján, augusztus 20-án, az akkori királyi székhelyen, Székesfehérváron a magyar királyok törvénynapot tartottak, s ott minden eléjük járuló alattvalójuk panaszát meghallgatva; személyesen intézkedtek és bíráskodtak. Ezt követően évről évre, a nagy számban összegyűlt sokaság együtt hajtott fejet királyával a nagy király sírja és ereklyetartóban őrzött jobb keze - a Szent Jobb - előtt, így emlékezve Szent Istvánra. Az évszázadok múltán a törvénynap elvesztette közjogi jelentőségét, a király személyes bíráskodását a királyi kúrián való ítélkezés rendszere váltotta fel. A törvénynapi országos gyülekezet helyébe a rendi országgyűlés lépett, s az ország központja Székesfehérvár helyett Buda, majd 1873-tól Budapest lett. A nemzet azonban augusztus 20-án továbbra is eljárt tiszteletadásra az államalapító király székesfehérvári sírjához. Szent István napja nemzeti ünnep lett, s az maradt nagyon sokáig."
Ami pedig az ilyen rendezéseket illeti: mai, vagy más történelmi párhuzamokkal telirakni történelmi darabokat, először még izgalmas volt. Még tizedszer is. Századszorra picit uncsi. Ahogy a polgárpukk is elég elcsépelt játék már manapság.
Sokkal kevesebb a hasonlóság mint mondjuk egy Black Sabbath és egy Judas Priest szám közt. Ja, tudom a BS nem hörög :-)))).
Ne röhögtesd már ki magad, ez izzadtságszagú...
magyarnapok.ro/index.php/hu/cimlap/506-tisztazas-vegett-istvan-a-kiraly-kolozsvaron
Figyelj, én éltem 1983-ban és 1981-ben is. A Sztárcsinálók (1981) -ben volt az első magyar rockopera. Ez tény. Láttam élőbe is. Ott le sem tagadható a párhuzam, hiszen egy szélhámos Jézusról szólt, nagyon hasonló dramaturgiával és zenei áthallásokkal, mint a Jézus Krisztus szuper sztár.
2 évre rá Szörényi-Bródi kijött az István a Királlyal. Már nem írhattak egy Sztárcsinálók 2-tőt, tehát némileg módosítottak, de ez akkor is csak Jézus Krisztus Szuper Sztár átírat. Az akkori kritikákban és közvéleményben ez meg is jelent. Akkor Bródy (Hungarian Blues) és Szörényi (Fonográf) sikertelen szar zenéket csináltak és ezzel próbáltak kitörni, pénzt keresni. Ez félig meddig be is jött és gyártottak még vagy fél tucat hasonló szar rockoperát, amelyből mára már csak erre emlékezünk.
Merthogy elég röhejes, hogy a darab 3 szavas címét (Istbán, a király) 2 hibával tudod csak leírni.
Meg meg kellene tanulnod magyarul, hogy tuidd, hogy a magas minőség a magyar nyelvben nem létezik, csak az idióták szintjén. A magyarban a minőség jó, kiváló stb. lehet, magas nem. Az bizony az angol high quality tükörfordításának agyatlan, szolgai átvétele.
Téged látom nem zavarnak a tények :-). Nincs semmiféle zenei hasonlóság. Sebaj, bebizonyítod, hogy IGENIS KELL LENNIE, hiszen a keletkezés időrendjéből ez következik.
:-O
Nem is tudom it mondjak.
Semmit se mondj, mert úgy sem hallom. Nem is hallhatom. Max olvashatom.
A véleményed semmit sem számít, az akkori tények tükrében, ami történelem.
nyilván a koranyolcvanas éve kritikái maguk a mérvadó tények, felülirják a valóságot is :)
bigyo.blog.hu/2009/12/23/star_wars_kritika_a_nyolcvanas_evekbol
Az éneket nem is merem említeni.
Az egyetlen, akinek volt némi hangja, Tompos Kátya.
A negatív csúcs pedig Novák Péter, akiről kiderült, hogy nulla hangja van, énekelni képtelen műmájer fasz. Ja, és persze színésznek is nulla.
Stohl és Udvaros hangja szintén nagyon pocsék, az eredeti mű megcsúfolása volt ez az előadás.
@is:
Ezek szerint Orbánt fel fogják négyelni?
Mikor?
Szeretnék ott lenni. Esetleg még be is segítenék, négylábú disznót már bontottam.
"A véleményed semmit sem számít, az akkori tények tükrében, ami történelem."
Nincsenek tényeid. A véleményedből próbálsz itt tényt faragni, de ez attól még nem lesz tény mert sokat ismétled...
A múlt már megtörtént. nem lehet megmásítani, legfeljebb meghamisítani. Ahogyan az állam alapítással és a véreskezű Istvánnal is tették egy ideig. Ideig lehet is, de nem a végtelenségig.
Az, hogy most lett egy átírat az sokak mellett részben az én és írásaim befolyása is. Hasonló írások miatt:
vilagnezet.blog.hu/2007/08/19/augusztus_20_i_hazugsagok
Terelsz cimbi, azt meg nem szeretem... Mi kköze van az államalapításnak a rockoperák hasonlóságához?...
Ezt nem 2007-ben, hanem előtte már vagy 3-4 évvel írtam, csak akkor raktam fel a blogomba a megszűnt Valláskritika Virtusról, ahol korábban megjelent. Időzőjel sem kellene, mert magamat idézem.
"A történelmi párhuzamból is jól kivehető, hogy I. István, született Vajk nem élt semmilyen általános emberi értékrend szerint példamutató, követendő és tisztelendő életet. Ölt és öletett, megkívánta és erőszakkal elvette mások vagyonát, nem szerette sem ellenségeit, sem családját, sem hazáját. Hazájának lakóira egy idegen hatalom kiszolgálójaként egy idegen ideológiát és vallást erőszakolt.
Kérdésem csak ennyi: Meddig élhetünk még képmutató hazugságoknak?"
Nos, amint látod a hazugságoknak kezd vége szakadni. Már Szörényi és Bródy sem bírja elviselni korábbi önmaga alkotását, ami részbe igaz, de összességébe egy nagy hazugság és torz propaganda volt akkor is és ma is az.
Betéptél, vagy mivan. Eddig egészen használható fejű fickónak látszottál. Most meg elkezdesz vadul terelni, meg betolod ezt a - ki is kíváncsi rá - elméletedet... Ha ezt akarod nyomni, akkor inkább elmegyek aludni.
hu.wikipedia.org/wiki/Nemzeti_%C3%BCnnep
Magyarország nemzeti ünnepei
-március 15., az 1848–49-es forradalom és szabadságharc kitörése
-augusztus 20., az államalapítás ünnepe, Magyarország állami ünnepe[1]
-október 23., a harmadik köztársaság kikiáltása, az 1956-os forradalom és szabadságharc kitörésének évfordulója[2]
----
Az általad belinkelt szöveg nem mondd ellent annak amit irtam korábban:
idézet a szövegedből:
"...Szent István napja nemzeti ünnep lett..."
Lehet, hogy Szent István NAPJA de az ÁLLAMALAPíTÁS ÜNNEPE.
DE tőlem ünnepelheted Szent Istvánt én maradok az Államalapításnál. Meg nekem marad I. István. Az hogy az egyház szentté avatta az legyen az ő dolga.
Az hogy utána mit épített rá az aktuális hatalom az megint csak politika. (István halálától napjainkig)
Ami mindezek felett van az az államalapítás.
Menj és aludj! Nem a te véleményedtől vagyok valaki. Ez nem csak egy rockopera. Erről szól a ezen blogbejegyzés is.
Igazad van és egyébként meg "szent István" -ból több van mint fél tucatnyi. Most melyiket is ünnepli és ki?
Jojcakát. De azért ha a történelmi elméleteid is olyan szilárd talajon állnak mint a zeneiek, akkor azért ne vegyél rájuk mérget ;-)...
www.complex.hu/kzldat/t9100008.htm/t9100008.htm
1991. évi VIII. törvény
a Magyar Köztársaság állami ünnepéről
1. § A Magyar Köztársaság nemzeti ünnepei:
b) augusztus 20-a, államalapító Szent István ünnepe,
Mivel szabadgondolkodó vagyok, nincsen semmiféle véglegesen biztos dolog az elmémben.
A Magyar Állam már legalább 1117 éves. Ez tény és nem csak én, hanem sokan állítjuk. Többek közt a Magyar Tudományos Akadémia, egy országgyűlés által elfogadott törvény és a logika is. Állam ugyan is nem más mint egy adott földterület felett egységesen uralkodó politika hatalom.
Komolyan nem ismered IGE blog.hu-s munkásságát? wmiki magasságában szárnyal :)
"Állam ugyan is nem más mint egy adott földterület felett egységesen uralkodó politika hatalom."
Meg még vagy 10 definíció :-). Ezek a fogalmak csak azoknak a kezében triviálisak, akik a saját agyrémjüket aarjá vele megigazolni.
De itt én kiszállok, mert kezdek félni tőled :-D ...
Ja ez az ami egyértelmű hazugság:
"augusztus 20-a, államalapító Szent István ünnepe"
1114 éves Magyarország
2010.08.20. 12:15 IGe
Nézem a tévét és a kormány nevében mindenütt 1010 éves Magyarországról hazudoznak össze vissza mindenféle zagyvaságot. Ezek semmivel sem jobbak, mint Gyurcsányék. Ezek is hazudnak nappal, hazudnak éjjel, hazudnak minden hullámhosszon.
1114 éves Magyarország
2010.08.20. 12:15 IGe
Nézem a tévét és a kormány nevében mindenütt 1010 éves Magyarországról hazudoznak össze vissza mindenféle zagyvaságot. Ezek semmivel sem jobbak, mint Gyurcsányék. Ezek is hazudnak nappal, hazudnak éjjel, hazudnak minden hullámhosszon.
Magyar Tudományos Akadémia állásfoglalása a Magyar Kormány felkérésére:
...Teljesen kétségtelen tény gyanánt az adatok tömkelegéből csak az bontakozik ki, hogy 888 előtt a magyarok mai hazánk területén nem telepedtek meg, és 900-ban mai hazánk területének elfoglalása be volt fejezve, a magyar állam meg volt alapítva.... forrás
1896. évi VII. törvénycikk
a honalapitás évezredes emlékének törvénybe iktatásáról
A magyar állam 1896-ban ezeréves megalapitásának és fennállásának ünnepét üli.
vilagnezet.blog.hu/2010/08/20/1114_eves_magyarorszag_a_magyar_torvenyek_es_az_mta_szerint
"szabadgondolkodó" :))))
te inkább annak vagy a példája, hogy miért veszélyes a demokrácia (foshatod büntetlenül a szót, ezáltal befolyásolván a nálad is tájékozatlanabb embereket)
"Állam ugyan is nem más mint egy adott földterület felett egységesen uralkodó politika hatalom." he? :)
az egy dolog, hogy képtelen vagy helyesen írni (pl. feljebb "2-tőt":)), de hogy aluliskolázott vagy, azt már az írásmódod, a stilisztikád jellege is mutatja :)))
A demokrácia veszélyes is. Ebben igazad van. Két hülye bármikor leszavazhat egy zsenit:-)
Valóban több tízezren olvasták az elmúlt napokban az írásaimat, és az általam feltett ismerőseim írásait, az államalapítással és véreskezű Pityuval kapcsolatban. Pedig nem volt index.hu főoldalon egyik sem.
A megoldás egyszerű. Én annak írok, akinek tetszenek az írásaim. Akinek nem tetszenek, ne olvassanak. Ne olvass te sem!!! Ennyi.
Nem kellett volna Vikidált túlszárnyalni, de azért egy dalt illik elénekelni, aki meg képtelen rá, az ne vállalja.
Itt az éneklés senkinek sem sikerült Tompost kivéve. Ő sem szárnyalta túl Sebestyén Mártát, de legalább méltó párjává nőtte magát.
A többiek meg általános iskolai énekórán is megbuktak volna. A címszereplőt is belevéve.
@kulcsar2011:
Nem a faszt. Novák nem is énekelt (mert nem is tud), csak mondta a szöveget.
De bizony hamis volt mindenki.
Persze magyarázhatom ezt olyasvalakinek, aki jeltolmáccsal nézte az előadást.
@Lacy27:
Ez egy nagyon szar rendezés volt.
Aki nem látja, az egy seggbekúrt idióta buzi (csak hogy csatlakozzam a te érvelési rendszeredhez).
@vilagnezet.blog.hu:
Egyetértek a régi Istvánról írott részekkel.
(Meg a Szörényiékről írottakkal is.)
Viszont ott legalább az énekesek jól énekeltek.
(Elég szar dolog, amikor már ez az egyetlen érdeme egy darabnak, de a mostaninak még ennyi sem volt.)
@Ad Dio:
Igazad van, nem átirat, utánérzés.
De attól még szar, és bizony, próbálták eladni Erdősék külföldön, csak a kutyának sem kellett. Meghallgatták és kiröhögték.
@Bereznay A.:
Már jóval a kommuinisták előtt az új kenyér napja volt, de ne hagyd, hogy a tények megzavarják zagyva gondolkodásodat.
"divatos trendhez alkalmazkodó állami erőszakot lát abban is, amit István csinált, és abban amit Kádár"
Igazad van. Kádár alatt 300-nál kevesebb embert végeztek ki politikai okokból, István meg megöletett vagy 50 ezret. Ehhez elég volt az is, ha valaki nem ment el vasárnap a templomba. A vasárnap dolgozásért való kézlevágásokat már ne is említsük.
Szóval hozzá képest Kádár ipari tanulónak se menne el gyilkolászás terén.
Tudod mit, legyen neked igazad :)
Nekem az általad idézet paragrafus csak aktuálpolitika.
A magam részéről az egyház héjat ledobom, a politikai héjat ledobom, embert sosem fogok ünnepelni (nincs problémám Istvánnal mint politikussal /tudom király de ez egyben politikust is jelentett akkor/ de a többivel sincs problémám akik ellene voltak - mindenki csinálta a dolgát jól-rosszul - ez már az ÉN privát megitélésem) és augusztus 20 nekem megmarad az államalapítás ünnepének.
Ez van. Jó éjt!
ezzel semmi gond, csak ne akard az általad szerzett meséket, álmodotásokat valóságnak, vitathatatlan ténynek beállítani, és nyugisan türd, ha az elmebeteg agymenéseid miatt esetleg ilyen véleményeket kapsz:
Te hülye vagy.
Hú, mekkora érvek, baszd meg...
Főleg a torzított gitár.
John Lennon - igaz, jobbára torzító nélküli gitárral - meg írt vagy 15 lemezt, és mégsem biztos, hogy meg tudta volna ezt állapítani, pedig állítólag eltengett-lengett ő is a színpadon vagy 25-30 ember előtt néha.
"Igazad van, nem átirat, utánérzés.
De attól még szar, és bizony, próbálták eladni Erdősék külföldön, csak a kutyának sem kellett. Meghallgatták és kiröhögték."
Semmi nem kellett akkoriban "külföldön" (az Omega sem). De nem azért mert rossz volt, hanem mert nem vittünk mellé piacot is.
Simán a tehetség itt édeskevés.
Nem vagyok hülye, sőt inkább az ellenkezője. Ja és a legtöbb blogom megél és eléggé jól kommentek nélkül is.
Pölö:
Szórakoztató Erkölcstan Blog
erkolcstan.blog.hu/
De az államalapítás ünnepe nem augusztus 20.
(Eleve a XI. században még nem is nagyon volt olyan, hogy állam. Sehol a világon.)
Ez István királlyá koronázásának ünnepe, ezért is lett Szent István napja.
Békélj meg azzal a tudattal, hogy lesznek akik az államalapítást ünneplik (és nem spagettiszörnyet) és nem egy embert.
Az Omegának azért elkelt pár százezer lemeze nyugaton, meg a VII-VIII-IX. lemezei előbb jelentek meg az NSZK-ban, mint itthon.
Meg turnéztak is nyugaton, olyan előzenekarokkal, mint a Scorpions meg a Uriah Heep.
Szóval hazudozni talán nem kellene.
Százszor leírhatod, HARSOGHATOD, mantrázhatod, a faxság akkor is csak faxság marad (szerrrrrrrrrencsétlen).
Nono, hátrébb az agarakkal. A legtisztább forrásból mondom amit mondok: a Kóborral volt egy beszélgetős est ahol részt vettem. Ez volt a téma. Szerinte úgy kellettünk nekik, mint a túrórudi...
Utoljára az oviban kaptam ilyen választ, grat :)
Itt lehetne kérdezni hogy kit és hányszor szo.tak le, hogy ennyire vihették?
Te jöttél paragrafussal. Én is jövök.
1991-es alkotmány lejárt lemez.
Paraszt gyerek csinált újat:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100425.ATV
J) cikk
(1) Magyarország nemzeti ünnepei:
a) március 15. napja, az 1848-49. évi forradalom és szabadságharc emlékére;
b) augusztus 20. napja, az ÁLLAMALAPíTÁS és az államalapító Szent István király emlékére;
c) október 23. napja, az 1956. évi forradalom és szabadságharc emlékére.
(2) A hivatalos állami ünnep augusztus 20. napja.
Mondtam, hogy aktuálpolitika!
Én megünneplem teljes joggal az ÁLLAMALAPíTÁST ala spagettiszörny te meg ünnepelj egy hajdan volt királyt.
Nem sajnálom tőled csak engem hagyj ki belőle.
Na ja, csak az, hogy neked gitár volt a nyakadban, még messze nem jelenti azt, hogy képes vagy erre.
Mellesleg annyira nem lehettél sikeres, ha abbahagytad.
És lehet, hogy ő csak hallgatta a zenét, de jobb a hallása, mint neked. Csak valamiért nem vett hangszert a kezébe.
@Ad Dio:
Benkő Laci - meg a zenekar bármely olvasható ismertetője - meg nem pont ezt mondja. És az 1970-es meg '80-as években sem ezt lehetett hallani, még a Szabad Európán sem.
Most akkor vajon melyiküknek lehet hinni?
Netán te nem mondasz egészen igazat?
De nyitott vagyok, jöhetnek a IK-bol a JCS copy részletek, kíváncsi vagyok ki mit hall annak.
Ha te azt gondolod, bárki nekiáll itt keresgélni, hülyébb vagy, mint amilyennek tűnsz.
de te nagyon tehetséges vagy, hogy egy szarról sikerült ezt a másik szart megírnod. lehet azért, mert szarból vagy te is?
"Benkő Laci - meg a zenekar bármely olvasható ismertetője - meg nem pont ezt mondja. És az 1970-es meg '80-as években sem ezt lehetett hallani, még a Szabad Európán sem.
Most akkor vajon melyiküknek lehet hinni?
Netán te nem mondasz egészen igazat?"
Csakhogy előszöris nem 70-80-ről beszélünk, hanem 83 utánról. Másodszor semmi bajom az Omega-val, de az NSZK-n meg egy kis Europai turnézáson kívül tényleg nem jutottak messzebbre. Kóbor szerint ennek 2 oka volt: az egyik az, hogy magyarok voltak, így minden tehetségük ellenére idegenek, a másik az, hogy fingjuk nem volt hogy hogy kell profin felépíteni magukat. Odakint meg ez már dübörgő biznisz volt. Én szeretem őket a mai napig és meggyőződésem hogy sok hájpolt műmájernál jobbak voltak.
Zárójeles megjegyzés: lehazugozni valakit egy ártalmatlan beszélgetésben baromira kontraproduktív...
Nem sokáig bírtam....ez nem az én világom,de egy valami kapásból lejött...hogy egy profi dolgot látok......
Tekintettel arra, hogy a balos blogok közül ez a legkevésbé gáz a magam jobbos szemszögéből, valahol azért örülök ennek az írásnak, mert ez gáz - mert megmutatja, hogy még a legnormálisabb balosok is képtelenek néhány alapvető dolgot felismerni, tehát alapvetően az igazság azért ideát van inkább.
Messziről kell kezdenem a magyarázatot. Mitől legyen az ember, mint ember, _jó_, azaz mitől ne basszon át a vállalkozó, mitől ne lopjon szét a politikus, mitől ne köcsögösködjön veled a szomszéd és így tovább?
A baloldaliak legnagyobb furcsasága az, hogy világnézetük egyszerre utópikus és cinikus. Utópikus abban, hogy azt hiszik, az ember jónak születik vagy legalábbis ha sikerül a társadalmat egalitáriusan elrendezni, akkor azzá válik (de ha most nem az, a nemjó emberek miért is akarnák úgy elrendezni?), ugyanakkor hajlamos mélyen cinikusan megközelíteni mindenféle emelkedettséget, katarzist, például ha írók, zenészek, stb. hazáról, vallásról, vagy egyáltalán bármi olyanról beszélnek, ami túlmutat mind a hétköznapi önzésen, mind a hétköznapi önzetlenségen (csatornázást-a-szegényeknek típusú szocialista hétköznapi önzetlenség), ami valami nagyobbra irányul, mint az egyes ember, de nem más emberek anyagi szükségleteire irányul.
A jobboldali logika egyszerre pesszimista és idealista. Pesszimista abban az értelemben, hogy úgy látja, hogy a világot úgy kell berendezni, hogy nem a legjobbat feltételezzük az emberekről, azt' legfeljebb majd örülünk, ha mégis. De ugyanakkor meg mégis jó lenne valahogy noszogatni a népet, hogy próbáljon már meg ember lenni, de azt nem az anyagi körülmények megváltoztatásával lehet, az belülről jön (olvasson Viktor Franklt, majd rájön, miért), tehát a lélekhez kell szólni valamilyen módon, legyen az vallás, művészeti katarzis, vagy olyasmi, mint a romantikus patriotizmus.
Ha valamennyire képben van a buddhizmussal kapcsolatban például, akkor ezt értenie kellene: a jóság akadálya az egó, azt különféle lélekteni technikákkal félre kell toszogatni az útból, hogy az ember jó lehessen.
Ilyen technika a vallás, de ilyen technika a romantikus hazafiasság is, és az István A Király attól zseniális, hogy megvan benne szinte sorban az összes (európai-magyar, nem buddhista) katartikus, emelkedett egócsökkentő technika: kereszténység, univerzális idealizmus és megbocsátás (korai István), pogányság ("Nap fénye, világosságot"), kollektív dicsőségtrip ("Rákóczi világot hódít"), pragmatikus idealizmus (későbbi István), kollektív, amerikai jellegű szabadság ("szállj fel a csillagokba"), meg még biztos találhatnánk vagy ötöt.
Mindegyik valamilyen módon arra programozza az embert, hogy valami nagyobba kapaszkodjon, mint a maga kicsinyes önzése.
Hát látja, ezért kapunk mi jobbosok agyfaszt ezektől a dolgoktól. Maguk akarnak javítani az embereken, ehhez képest pont azokat a módszereket cinkelik, amikkel egy kicsit lehetne, és helyette azokat tolják, amikkel nemigen (anyagi körülmények, szabályok).
Ami ebben a legrosszabb, hogy sajnos nálunk olyan szinten ketté van vágva a musicalszínész és a színés, mint szakma, hogy drámai előadást piszok nehéz musicalszínészekkel megcsinálni, a színészek meg (tisztelet a kivételnek) sem énekelni, sem táncolni nem tudnak. És ez baj, mert ezt nyugaton nem így csinálják, ott meg tudnak csinálni egy musicalt ismert tévés/sorozat/hollywoodi színészekkel, mert több mindenhez értenek.
Ez nem Alföldi hibája, valószínű ő is jobban szerette volna, ha mindenki képzett énekes és táncos, így maradt a sok sétálás meg a félig hamis hangok.
Viszont a rendezéssel nem volt túl sok bajom, bár az elején a sok mászkálás meg csúnyán nézés szerintem egy idő után unalmas volt. Kifejezetten jó ötletek is voltak benne később, ahogy beindult a dolog.
Ami viszont nekem mindörökre megmarad, az az eredeti bemutatójával kapcsolatos, de szépen mutatja, hogy mennyire nem változik itthon semmi:
Akkoriban én ugyan még kissrác voltam, keményen 12 éves, de épp egy szakkörbe jártam, ahová az azt vezető "bácsi"-val mentem (mert a házunkban lakott, és a szüleim ismerték), meg még egy fiatal sráccal, aki szintén ott lakott. Ő idősebb volt, és a szakkörvezető úr folyamatosan szidta az egész darabot úgy, ahogy van, konkrétan olyan szinten, hogy "ennek a Vikidálnak is annyi esze van, mint egy marék molylepkének".
Szóval, nem változott semmi. Ugyanolyan a hangvétel, a nagyotmondás, az okoskodás, az oltogatás, minden. EZ a baj.
Hát nézz ide, új kenyér ügyben én eddig nem voltam nagyon kiművelt, csak azt mondtam, hogyan jóhiszeműen azt hittem, hogy vannak az idevágó dolgok. Erőteljes kifakadásodra ezért most megnéztem mit lehet erről találni és ha maradunk amellett, hogy nem kívánok a témában moográfia írásig elmélyülni (nem akarok), ez elég meggyőzőnek/tárgyilagosnak/hitelesnek tűnik:
www.urbanlegends.hu/2009/08/kovacs-akos-uj-kenyer-unnepe-kitalalt-hagyomany/
Az derül ki belőle, hogy bár volt a kommunistákat megelőző próbálkozás a két dolog összekombinálására, ez sikertelen volt, senki nem kezelte azugusztis 20-át ekként. Maradt Szent István. Azaz a lényeget illetően nem tévedtem. Akkor meg miről ugatsz, olyan hatékonyan, t.i. ami a hangerőt illeti?
A többiért meg amit idemertél, légy szíves fogadd nagyfokú undorral kevert legmélyebb megvetésem kifejezését.
Csakhogy ez egy zenés darabnál ordas nagy hiba. A többivel egyetértek.
Az utolsó 100 komment: