Ki vezesse Budapestet 2014-től? Szavazz!
UPDATE: a szavazás december 8. vasárnapig tart, utána értékeljük az eredményeket!
Nyitott kérdés még minden oldalról, hogy ki vezesse Budapestet 2014 őszétől. Az Országgyűlésben, úgy tűnik, maradhat a rezsicsökkentés Fidesz, szocikkal és Jobbikkal fűszerezve, és már csak az a kérdés, hány kis párt (LMP4K!E14PMDK) jut be mellettük. De a fővárosban bármi lehet. Lehet egy jó és mindenki számára elfogadható városvezető. Számba vesszük a lehetséges jelölteteket: minden olyan személy felkerült a listára, aki egy kocsmai beszélgetésen szóba került. A jelöltség alapvető kritériumai: hozzáértés, politikusi képességek, ismertség. Ajánljuk jelöltjeinket minden oldal számára, vannak köztük nyerő emberek!
1. Vitézy Dávid - aki mindent tud a villamosokról
Tarlós nevezte ki a BKK élére, de most már visszafogná az erős Fidesz-hátszéllel megáldott közlekedési vezetőt. Vitézy érti és imádja a várost. A jelenlegi vezető beosztottjaként pedig rendesen trenírozza magát a politikai szardobáláshoz. Eddig csak a pofonokat kapja, de azokat állja, és teszi a dolgát. Ilyen állóképességgel és rokonsággal még sokra viheti. Nem véletlen, hogy Tarlós ellenfélként tekint rá.
2. Tarlós István - srác a nagyvárosban
Közelebbről jött, mint Felcsút, de még így sem érti, mi az a modern város. Hiányosságait demagógiával palástolja, egy igazi politikai profi. Óbuda vezetőjeként húsz évig csiszolta tudását a főpolgármesteri székhez. Nem fél a konfliktustól, sőt lételemévé vált a folyamatos harc, kommunikációja alapja a személyeskedő támadás. Hajlandó pálfordulásokra is: a Szigetet régen utálta a buzik és a hang miatt, most már támogatja. Főpolgármesteri tevékenységét a hajléktalantörvény és a BKK fémjelzi. Az egyikre büszke, a másikat szégyelli.
3. Finta Sándor - Kisfinta
A kis jelző csak megkülönbözteti a városnak hátat mutató Duna-parti szállodákat tervező Finta Józseftól, nem a jelöltet próbálja degradálni. A jelenleg jogkör nélküli fővárosi főépítészként dolgozó tervező neve a Kortárs Építészeti Központ (KÉK) vezetőjeként lett ismert a városrajongók körében. A KÉK valóban az egyik legelőremutatóbb dolog, ami Budapesttel történt az utóbbi 10 évben. Finta a politika mocsárharcot csak most tanulja, jelenlegi munkája talán épp nagyobb ambícióit készíti elő.
4. Jahn Gehl - a sztárurbanista
Ha a fociválogatottnak lehet holland edzője, miért ne lehetne Budapestnek dán vezetője? Szakmai tudása megkérdőjelezhetetlen, előadásait áhítattal hallgatják mindenütt a világban. Ő dolgozta ki az élhető város koncepcióját - és bizonyítva, hogy nem elméleti szakember, meg is valósította Koppenhágában. Sajnos a szartúró csinovnyikok országában nem sok jövő áll egy skandináv előtt, hamarabb menekülne innen, mint bármelyik leszerepelt szövetségi kapitány. Ha nem is lesz Budapesten főpolgármester, Cities for People című könyve kötelező olvasmány minden helyi vezetőnek.
5. Enrique Penalosa - a sztárpolgármester
Ha már külföldi igazolás, akkor Penalosa jobb választásnak tűnik, a dél-amerikai mentalitás közelebb áll hozzánk, mint a hűvös skandináv. Bogotá volt polgármestere - elődjével, Antonas Mockusszal - karöltve, olyan csodát vitt véghez, amit máig emleget a világ. A könnyen adaptálható öletekhez nem volt szüksége óriási összegekre, csak szemléletváltásra. Rendet rakott a közlekedésben, a köztereken és az emberek fejében, mégsem rendpárti. A kolumbiai politikai környezetben edződött hős tökéletes választás a magyar viszonyok között. Egyedül ismeretlensége szólhat ellene.
6. Horváth Csaba - az MSZP örök jelöltje
Eredetileg nem került volna fel a listára, de bejelentkezett. Úgy néz ki, a szociknak tényleg nem volt jobb ötlete, mint egy évek óta szorgalmas semmitmondó. Érthetetlen, hogy a verhető Tarlós ellen miért nem küldenek komolyabb ellenfelet. 2006-ban alagutat akart a Duna alá, most meg csak simán nyerni. Politikailag igazi róka, és ez minden várossal kapcsolatos megnyilvánulásán látszik is. Ha két rossz közül kell választani, akkor inkább Tarlós, mert ő legalább vicces.
7. Bajnai Gordon - aki mindenkit lever
Ha Horváth bekerült, akkor legyen Bajnai is, állítólag a politika nevű mutyival még jelölhetik. Lelkes és aranyos, de valahogy minden összetörik körülötte. Szétesett mellette a Milla, az LMP, a Juhász. Nem várospolitikus, de még csak nem is politikus. Mesterházy eszik reggelire ilyeneket, mit csinálna vele egy olyan nagyvad, mint Tarlós?
8. Rogán Antal - a belvárosi gumicsizmás
Aki 226 millió tanyatámogatást kap a fővárosban, az sok mindenre képes, akár repülő szállodát is építhet. De Tóninak nagyobb álmai vannak, mint a főpolgármesteri szék. Nagyon jól tudja, hogy Orbán trónjához nem a fővároson át vezet az út: nehéz terep, kevés sikerrel. Minek bajlódjon vele? Nagy szerencse ez a pestieknek és Tarlósnak is. Pedig az ő kapcsolatrendszerével sok mindet el tudna érni a városnak, de lehet, hogy az is rezsicsökkentés-szagú lenne.
9. Gegesy Ferenc - nagykoalíciós jelölt
Húsz évig vezette csendben a Ferencvárost, lett benne Ráday utca, Müpa, sőt Nemzeti Színház is. Volt Fidesz-, SZDSZ-, MDF- és KDNP-Fidesz közös jelölt. Minden oldalról elismert. “Azért nem mentem szavazni, mert biztos voltam benne, hogy nyer” - így maradt alul 2010-ben a IX. kerületben. Tudja, mi az a város és tudja, milyen Magyarországon politizálni, ideális jelölt jobb- és baloldalnak egyaránt. Talán kevés benne a csibészség Tarlós vagy Horváth ellen, de egy normális közegben biztosan tarolna.
10. László János - bringával a Városházára
LJ szépen felépítette a Kerékpárosklubot, önmagát és a budapesti bringás infrastruktúrát egyengeti. Szakmaisága a klubbal együtt fejlődött. Tudja, milyen egy jó város közlekedése, vallja: autós, gyalogos és bringás mind ember. Nem a kompromisszumok embere, elvei vannak. Találkozott már politikussal életében, de nem egy mocsárharcos. Kedves bácsis arcával és a meggyőző retorikájával még Winklert is meg tudta győzni, hogy bringázzon, miért pont a szavazókat ne tudná, ha teret kap.
11. Winkler Róbert - az autós celeb
Bár tudjuk, hogy nincs sem autó, sem kerékpáros, csak a közlekedők, de ha már László, akkor legyen Winkler is. Ő az autós mintaképe: menő a frizurája, benne van a TV-ben, és okosakat mond a dugattyúkról. Közben pedig máshoz is ért, például az állatokhoz meg a boxhoz, és ez hasznos lehet a politikában. Nagyvárosi természetbúvár című könyve alapból predesztinálja főpolginak, de ha azt vesszük, hogy a csajok a sármja, a fiúk meg a kocsija miatt tuti rá szavaznának, egyértelmű jelölt bármelyik oldalnak. Tökösségével talán még helyt is tudna állni a politikai sakálok között, de öltönyben fura elképzelni.
12. Ráday Mihály - unokáink sem fogják látni
Ha az ismertséget nézzük, ő a legelső a listán. Mindenki látta a tévében. és egy műsorvezetőnél csak az orvos hitelesebb az átlagember szemében. Ráday jelenleg is fővárosnál dolgozik, ő felel a városképvédelemért, de a pártgépezet simán bedarálja Városliget- vagy Várkert Bazár-ügyben. Talán egy világvárosnak nem egy historizáló bácsikára van szüksége, de ha Schmitt-szintű bábura van szükség, tökéletes választás valamelyik nagy pártnak, de akár a Jobbiknak is.
13. Szél Bernadett - okos, csaj
Kell egy jó csaj a listára, meg a feministáknak is meg kell felelni. Ez vicc, de Illés butasága óta tudjuk, hogy Detti okos is. Ifjonc még egy ilyen posztra, de egy jó stábbal csodákra lehet képes. A maradék LMP-ben egyedül nem látszik a potenciál, de egy pártszövetség élén végre bemasírozhatna a Városházára egy nő. Üdeségével nagyot nyerne a jelenleg maffiatalálkozónak tűnő Fővárosi Közgyűlés.
14. Pokorni Zoltán – a hegylakó
Hivatalosan a Fidesz második embere, valójában Orbán egyetlen párton belüli ellenzéke. Mégis túlélte a rezsicsökkentés időszakának erkölcsi összeomlását a Fideszben, igaz, abszolút a margón van. Azért jó választás, mert valószínűleg képes lesz azokat az alkukat megkötni, ami a főpolgármesterséghez kell, és közben a jófiú értelmiségi látszat is fönnmaradhat.
15. Persányi Miklós – a rozmár nem fóka
Tudjuk, hogy nagy az Isten állatkertje, hát még a magyarok Istenéé. Persányi nem csak hozzáértéssel vezeti az Állatkertet, de rövid politikai kitérője ellenére meg tudta őrizni a „cuki szakértő bácsi, aki nem bánnám, ha a szomszédom lenne”-imidzset is. Megégette már magát a poltikával, de lehet, hogy az csak bemelegítés volt.
Szavazzon! Ön szerint ki vezesse Magyarország fővárosát 2014 őszétől? A most indult Budapest:kívülbelül
Facebook-oldal a Fent és Lent Budapest-mellékleteként fog hírt adni a főváros érdekes történéseiről, és végigkövetjük az eseményeket a választásokig. Szeretnénk vitát generálni Budapest jövőjéről, hogy ne pártérdekek döntsenek a főváros vezetéséről, hanem a város lakói.
fotók: origo.hu, bpn.hu, blikk.hu, ifhp.org, wikipedia.org, hir24, index.hu, kerekparosklub.hu, kiskegyed.hu, hg.hu, parameter.sk,
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ezt most tök komolyan gondoltad?
Mindegyik már nem lehet tökkel ütött?
Csak nélkülük lesz igazi rendszerváltás!!!!
Demszky Hagyó mellet a 3ik zseni volt...
Tarlós vagy Vitézy semmivel se jobb, de akkor is érthetetlen, hogy Csaba akár 2 szavazatot is kapott.
van a legjobb ajánlólevele,ugyanis a Lauder iskolában tanították,ott,ahol egy közel-keleti állam nagykövete szerint Magyarország leendő vezetőit képezik.
Szerintem ő lesz a nyerő.
Most olvasom: kozmedia.blog.hu.
Ezek után főpolgármesternek is elmenne.
Ha nem felelnék meg egy hónap múlva, vessenek a 4-es metró elé!
egyébként ott van belsoseg.blog.hu/2013/12/03/winkler_a_varoshazara
Winkler...ha indulna és pesten szavaznék rá szavaznék.
Bár tény hogy elképesztöen ostobák az ottani emberek, akik 5X megválaszották demszkijt, de szerencsére el lett zavarva és végre fejlődésnek indult a föváros. Persze a ballib szerint az is a Kormány hibája hogy a hagyó féle sikkasztások, nokia dobozok miatt nincs még mindig kész a 4-es metró, jövöre viszont kész lesz, így be lesz söpörve a Fideszes város (és ország) vezetés :))
itt azért még emberek is laknak
Pedig egyszerűen meg kell nézni Ferencváros elmúlt 15-20 évét, aztán meg a környező kerületekét. Több érvre nem is lenne szükség.
egy órával csökkent a napi torlódások időtartama,
43 százalékkal nőtt a közlekedési sebesség,
a légszennyezés 16 százalékkal kisebb lett,
10 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztás,
a kerékpározók aránya 0,3-ről 5 százalékra emelkedett,
a gépkocsi-forgalom csúcsidőben 40 százalékkal csökkent,
13 százalékkal mérséklődött a halálos balesetek aránya,
12 százalékkal kevesebb lett az emberölések aránya.
Viva Bogota!
Olyan oltari baromsagok fuzodnek a nevehez, mint hogy a rendszamtol fugg, hogy melyik nap nem kozlekedhetsz a kocsiddal a varosban. Ez csak arra jo, hogy az emberek egy normal kocsi helyett vesznek ket pofekelo szart(mint Athenban). Persze ez a valtozas nem azonnal jelentkezik, igy ideiglenesen nem csoda, ha jonak tuno eredmenyeket mutat fel.
@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: nem a komcsi a sok, a buta a sok. :S