Végre sztrájk!
Maurice Thorez francia kommunista politikus mondta egykoron, hogy egy sztrájkot nem csak elkezdeni – de abbahagyni is tudni kell. A magyar munkásosztály mindeddig felettébb gyakorlott volt ez utóbbiban: sőt, odáig fejlesztették a sztrájk-abbahagyás művészetét, hogy néha el sem kezdték. Mondván: az el nem kezdett sztrájkot a legkönnyebb abbahagyni.
A magyar nép pedig nagyon örült ennek, ugyanis a magyar nép negyven évig kommunizmusban élt, s eme rendszernek sikerült tökéletesen szétvernie a munkásszolidaritást. A kommunizmusnak ráadásul sikerült azon intézményeket is felszámolnia, amelyek a hideg és nagy hasú kapitalizmussal szemben a munkásember érdekeit védték. A keresztény egyházakra és a baloldali szakszervezetekre gondolunk. Elvégre – szólt már a lenini válasz is – a kommunizmusban nincs szükség sztrájkra, szervezett munkásönvédelemre, hiszen a kommunizmusban a munkásság, a dolgozó parasztság és az értelmiség gyakorolja a hatalmat. A munkáshatalom ellen nem ildomos tehát sztrájkolgatni, oszt kész. Lenin kicsit bővebben fejtegeti mindezt, de ettől most megkímélnénk a tisztelt olvasót.
És, lám, lám, van olyan kérdés, amit Lenin és a kapitalisták azonosan ítélnek meg. Mert hát a kapitalisták szerint sem kell sztrájk. Hiszen a kapitalizmus még szélesebb társadalmi bázison alapszik: itt minden hatalom a népé. Ott van az Alkotmány elején – aki nem hiszi, járjon utána. Tehát illogikus lenne, ha a nép egy része sztrájkolna a nép másik része ellen.
Sztrájkra tehát szükség nincsen, mondják a nagyurak. Ám ami ennél meglepőbb, hogy Vágási Feri és az ő népe helyesel mindehhez. A magyar munkavállalók egy jelentős része minden egyes sztrájknál fel van háborodva, s hangosabban szitkozódik, mint bármely munkaadó. Mert hogy nem ér be a munkába! Mintha azzal magának okozna kárt. Holott a munkadó érdeke, hogy a munkások a munkát megkezdjék – és nem a munkásoké. Ja, hogy a munkást kirúgják, ha nem ér be a munkájába időben? Újabb érv a munkaadók mellett.
Régóta panaszkodunk azon, hogy a magyar társadalomban semmiféle szolidaritás nincs. A magyar emberek többsége az igeragozásban csak az egyes számot ismerik. „Én akarok jól járni.” „Te is segíts ebben.” „Ő tehet mindenről.” Példamondatok a 21. századi magyar nyelvtanból.
Nem tudom, hogy a BKV-dolgozói mit követelnek. Az sem, hogy van-e joguk bármit követelni. Nem érdekel – mert élnék a gyanúval, hogy igazuk van. Hogy nem keresnek annyit, amennyi megilletné őket. Hogy a BKV nem biztosítja nekik a rendes munkafeltételeket. És hogy a magyar kapitalizmus egyébként is igazságtalan.
A BKV-sztrájk alatt tessék pihenni, fityiszt mutatni a főnöknek, biciklizni, sétálgatni, jó zenéket hallgatni, mosolyogni.
És fogadjuk el végre: a magyar munkavállalók többsége olyan körülmények között és olyan bérért dolgozik, ami bármikor igazolna egy többhetes sztrájkot is.
Mi nekik szurkolunk. Azaz magunknak.
Mi, kérem, a nyúllal vagyunk.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: J'accuse 2010.01.13. 14:29:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Szerintem, Magyarországon az aktív munkavállalók többsége nem keres annyit, amennyi megilletné őket, így ez az érv számomra kevés az empátiához.
"A BKV-sztrájk alatt tessék pihenni, fityiszt mutatni a főnöknek, biciklizni, sétálgatni, jó zenéket hallgatni, mosolyogni."
Ezt viszont, azt hiszem, nagyon kevesen engedhetjük meg magunknak.
Én nem szurkolok nekik. Bocs.
akkor végülis kik sztrájkolnak??? hány % ez???
fizetescsokkentest nekik!
Mégis ki határozza ezt meg? Te? Vagy maga a munkavállaló kitalálja hogy én havi 1.000.000 Ft-ot akarok kereseni? Ha nem tetszik a béred mondj fel, és keress más állást. Majd a piac eldönti hogy tényleg megéred a pénzed vagy csak beképzelt vagy.
"A BKV-sztrájk alatt tessék pihenni, fityiszt mutatni a főnöknek, biciklizni, sétálgatni, jó zenéket hallgatni, mosolyogni."
Muhahahaha. Te sem dolgoztál még életedben... vagy esetleg minisztériumi dolgozó vagy? ;)
Téged is megvezettek. Soha nem volt kommunizmus Magyarországon. :)
Én,Nekem,Enyém! - Magyarország
Egyébként meg csak legyenek csöndben a kedves sztrájkolók, mert akkor nem verték magukat, amikor naponta volt egy hír, hogy mi megy a munkáltatójuknál, amikor arról cikkeztek, hogy mit lopnak szét, mi milyen állapotban van! Csak amikor a kis szerződésüket meg akarják változtatni, amivel jól elvoltak eddig, akkor ugranak fel, hogy jajistenemmostmilesz!
A BKV olyan részvénytársaság, akinek az utasok előzetesen fizetnek a szolgáltatásért.
Értem én hogy végkielégítősdi, fagyos vezetőfülkék, meg cégen belüli szipolyozás, de basszameg, ha az általam kifizetett szolgáltatás ellenértékét nem kapom meg, akkor az paraszti nyelven lopásnak minősül.
A főnökség után, amelyik az ő fizetésüket sikkasztja, most ők lopnak tőlem, amihez-meg ne haragudj-, de kurvára nem tudok jó képet vágni.
Nekem a BKV egy cég, tehát az ellenőr, a sofőr, a piáros, a vezérigazgató nem külön személy. Minthogy az ember a kábeltévétársasággal köt szerződést, és nem az installátorral, vagy a helplineos kiscsajjal, úgy a BKV-nál se érdekel hogy ki vezeti a villamost, vagy tankolja, esetleg könyveli a kiadásokat. Ignoráns köcsög vagyok?
Igen, az.
Alternatív megoldásképpen én is autózom, amit egyébként igyekszem hét közbe elkerülni a szmog meg a dugó miatt, de ez benzinembe, idegembe, és sok időmbe kerül. És a rendes multicégnél a főnökség leszarja azt, hogy ki hogyan keveredik be dolgozni.
A sztrájk akkor lenne legitim, ha alkalmanként / megtett út szerint fizetne az ember. Az előre megváltott harminc napos bérlet viszont azt jelenti, hogy a rá következő harminc napon megkapom azt a szolgáltatást, amire előfizettem. És ez nem egoizmus vagy önzés, hanem a kereslet-kínálat alapú piacgazdaság egy alappillére. Ha adott egy monopolhelyzetben lévő cég, aki nemzetközi viszonylatban is kurva sokat kér a szolgáltatásáért (aminek minőségével egyébként is igen sok gond van), és még a vállalt feltételeket sem hajlandó teljesíteni... nos ott gyökeresen kellene változtatni.
Tehát nem a munkát rövidíti meg részemről, hanem a pihenést, szórakozást.
Úgyhogy a kurva anyjukat.
kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.13. 15:28:04
@moli: +1, de inkább minimálbér függvényében állapítanám meg az összes állam pénzéből fizetett embert (cégvezetők, politikusok, stb). Szépen sávosan :)
Lenne is hirtelen megélhetéshez elég minimábér!
Üdv:
www.kitvalasztanal.hu
Tippelős politikai oldal
És még én nem vagyok szolidáris...
A sztrájknak a mai világban nincs jogosultsága, ha nem tetszik a meló akkor tessék kilépni keresni olyat ami tetszik.
A lengyelek jöttek ezzel a hülye szolidaritással, aztán ha emlékeim nem csalnak elég szar volt ott élni akkor.
Most meg a Glaskó csinálja ezt a baromságot.
A munkavállalónak pedig tekintettel kell lennie a munkáltatóra. Nem egy cégről hallottam, ahol a dolgozók belementek a fizetéscsökkentésbe, csak hogy ne kelljen leépíteni.
Hat persze, demagog baratom!! Pl. a pilotak, a millio feletti berukkel, peldaul. Vagy a buszsoforok, akik tobbet kapnak mint egy tanar.
Leszarom, ha a kotottkesztyugyarban sztrajkolnak, mert tul sok a tulora. Igazuk van csinaljak.
a BKV-s, MAV-os, repteres bagazs viszont nem sztrajkol, hanem betesz a nepnek. Es a kurvaannyukkat ezert.
@Bohun: és SeppiSchluiferer : a buszvezetők bére havi 250000 bruttó-és nem kell hozzá főiskolai végzettség sem-én diplomával alig keresek többet-akkor ki nincs rendesen megfizetve. a bkv-sok fogják csak be a pofájukat amikor emberek ezreivel basznak ki a sztárjkkal. a cégek nagy része leszarja hogyan jutsz be munkába-esetleg vehetsz ki szabit-azmeg ugye megint neked szopás. a bkv vezetése meg leszarja az egészet mert őket nem érinti h a tömeg mivel megy melóba. hát erre legyeek én együttérző? a nagy szart. kikéne rugdalni mindet...vagy méginkáb felszámolni az egész céget. btw rengetegen szálítottak buszmegállóból magukkal teljesen ismeretlen embereket a kocsijukban.
Hogy mennyire igaz amit írtál, azt mi sem mutatja jobban, mint a hozzászólók irományai.
Kurva annyukat, dögöljenek meg, nem tok menni szórakozni, örüljenek, hogy van munkájuk...
Elkeserítő, hogy az a lelkület ilyen tömeges szinten jelen van:( Nem jó érzés ilyen országban élni.
Rövidre zárva te is ugyanígy ki tudsz akadni azon ha kibasznak veled, de egy puffogós, vitatkozós kommentfolyamban mégis operettliberálisként keseregsz hogy de szar is itt élni.
Az emberi butaság, a szakmai alkalmatlanság, az alkalmazottak öntelt pofátlansága engem dühít. Mi köze ennek a sztrájkhoz?
Egyébként meg nem kritizáltam senkit, csak rámutattam, hogy a hozzászólók zöme úgy áll a kérdéshez ahogy a posztíró azt vázolta. Akinek ez kritika, annak legyen az.
Ki kap a munkahelyén a brutto 250 -hez 45 ezer kacsapénzt karácsonykar?...Mi? Jelentkezzen!
A kurva anyjukat!!!
Valóban, nincs mindegyikünk kezében sztrájklehetőség. De mégis ki tehet arról, ami itt most zajlik? A politikusok? Nem egészen. 2002 óta folyamatosan egy olyan garnitúra ül a nyakunkon, akinek egy célja van: megőrizni a hatalmát és olyan pénzt engedni az országba, ami itt fial, majd a fialt pénzzel együtt távozik. A multi nem értünk van, hanem magáért. Meg ne köszönjük már neki, hogy munkát ad, jobban járnák, ha nem is lenne itt. 1993 óta tudjuk, hogy a magyar cégek nyereségesek és nyereséget termelnek az államnak. A mérleghiányt 100%-át külföldi cégek okozzák, urak és hölgyek!
Ráadásul a sok adósságteher miatt adó adó hátán, Belgiumban van csak több egy főre eső adó, mint itthon. Mert valamiből kell fizetni a kamatokat, a gazdák felé.
Nem lenne itt az ideje minden magyarnak egyszer azt mondani: elég volt? Elzavarni a multit, aki csak viszi a pénzt, mellette kap néhány ezer ember könyöradományt (igen, minimálbérnek hívják) - ezt kellene. Meg nem ugrani rögtön, ha egy multi kirúg valakit és az embertelen körülmények közé máris 5-en tolakszanak a helyére és magukkal is elhitetik, hogy de k*rva jó nekik, van munkájuk a válság közepén.
Tudom, meg lehet kérdezni akkor mi lesz ha elzavarjuk a multikat? Ki ad nekünk munkát? Emberek, mi adunk saját magunknak! Hát mi mindig mástól várjuk, hogy megoldja helyettünk? Kuba meg tudta oldani, Venezuela meg tudta oldani, mi nem? birkák vagyunk, megérdemünk mindent.
De mi köze ennek ahhoz, hogy akiktől elveszik az eddigi járandóságuk egy részét és amúgy is a tökük kivan azzal az egésszel ami a munkáltatójuknál folyik, sztrájkba lépnek??
Dögöljönmeg a szomszéd tehene?? A te cégedet lehet, hogy be lehet zárni, de közlekedésre szükség van mindig. Akkor lenne igazad, ha valami irreális követelésük lenne a sztrájkolóknak, de nyilván ezt senki nem állította. Az, hogy a cégvezér sír-rí, hogy ezt nem lehet miből kfizetni? Vegyék le a felére a vezetői pénzeket, vonják meg tőlük a juttatásokat, követeljék ki a nyugdíjasok után járó térítést az államtól, vagy csináljanak amit akarnak. Oldják meg. Jahogy négyes metróra, haveri szerződésekre, végkielégítésekre van pénz? Buszparkra, karácsonyi pénzre nincs? No igen..
Igen. Ez elég alapos oknak tűnik. Erről is szól a szolidalitás, nemcsak arról, amire te és a posztoló gondoltok. Az a kérdés, hogy az adóforintokból kiket fizessék meg jobban. Azt, aki kiabál, vagy azt, aki dolgozik?
1. A BKV is iszonyatos veszteséget termel. (igaz ez főleg a vezetőségnek köszönhető de attól még így van)
2.A Sztrájkolókat qrvára nem érdekli hogy mi van a BKV-val ők csak a saját pecsenyéjüket sütögetik. Ha nem így lenne akkor miért nem sztájkoltak:
-Eleonóra végkielégítése kapcsán?
-A Kamu tanácsadói szerződések miatt?
-Beléptetőautomatákért, és időpecsétes jegyekért?
Amikor Decemberben nem vették fel a munkát sz@r busz esetén, azzal maximálisan egyetértettem. De ezzel amit most csinálnak nem.
Jah más, boldogabb országokban a szakszervezet, mint szervezett érdekképviselet létezik, ezért nem is éhbérért, embertelen körülmények és munkafeltételek mellett dolgoznak az érintettek.
Egyébként itt mindenki éhbérért dolgozik? Gondolom senkinek nincs autója és nyomorog a keresményéből. Legalábbis úgy tűnik abból, ahogy a havi brutto 250 ezerről és az évi 45 ezerről írnak.
Elhiszem, hogy kevésnek érzik a juttatásokat a BKV-sok, de amíg simán hárman jelentkeznek minden megüresedő állásra náluk, addig azt gondolom, hogy a sztrájk a bent lévő kisebbséget védi a kint lévő (pl. állástalan, vagy más vállalatnál kevesebbért buszt vezető) többséggel szemben.
DE! Kösz a cikket: nagyszerű, fenomenális, felemelő.
BKV-Sztrájk rulez!
Jah csak ott nem állnak elő totál idióta követelésekkel mint pl Gaskó 250.000-es követlelése minden MÁV dolgozónak.
Nem 24 szakszervezet van egy cégre. Pl UK-ben van két nagy szakszervezet az RMT, meg valami TSSSA ami a "transport_worker" vagyis a közlekedésben dolgozókat fogja össze, és kész. Nem alapít minden egyes telephely szakszervezetet mint a BKV-nál (ez nem vicc volt, ugyanis a szakszervezetek anno a telephelyek szerint alakultak)
Erről megint csak nem más tehet ám.
Hejj, tetszettünk volna forradalmat csinálni...
A kismillió szakszervezet tényleg probléma, de ez megint az elmúlt évtizedekre és a politikai elitnek azon törekvésére vezethető vissza, hogy ne legyen tényleges érdekképviselete a dolgozóknak. A munkásosztály meg olyan szinten prolisodott el értékrendjében, hogy egyelőre semmilyen valódi összefogásra nem lehet számítani.
@virtigli kutató: jah, úgy, hogy mindent elkövettek, hogy ne legyen igazi rendszervátozás, de mégis annak tűnjön. amúgy jogos, ha felülről vezérelnek egy ilyen változást, akkor abból sok jó nem sülhet ki. mármint a széles néprétegekre nézvést.
És most nem vitatom a jogukat a sztrájkhoz, joguk is van, lehetőségük is, azt teszik, amit tenniük kell. De majd akkor leszek szolidáris, ha azt látom, hogy a kapitalista jól kizsákmányolta őket. 20 éve egy puhapöcsű, a saját pecsenyéjét sütögető menedzsment alatt sütögette mindenki a saját kisebb pecsenyéjét, lopta a gázolajat, a csavart, a csavarkulcsot a sínt, a buszülést vagy amihez hozzáfért. NEM a BKV és a MÁV dolgozói vannak kizsákmányolva, és nincsenek is alulfizetve. Majd ha a Hankook-nál, a Suzukinál vagy a Tescoban sztrájkolnak, akkor szolidáris leszek.
Nem a bkv felé kéne szolidárisnak lenni, hanem nekik azokkal a szerencsétlenekkel szemben, akiknek nincs pénzük autóra, taxira mert minimálbérből élnek. Velük b@sznak ki a leginkább.
A bkvsok is csak oda rúgnak ahova könnyű, a kiszolgáltatott utazóközönség szívja ezt meg a legjobban. Akkor támogatnám őket, illetve nem. Pontosítok. Akkor nem kívánnám őket a pokolba, ha nem ők is lefelé taposnának, hanem a menedzsment autóbejáróit állnák el, bezárnák őket egy szobába, stb. Volt már ilyenre példa. De ehhez persze nincs tökük. A legkiszolgáltatottabakkal szarakodni, na ahhoz van, és még van képük szolidaritásról hablatyolni. Egy munkanélküli legyen szolidáris egy bruttó 250k-t keresővel szemben? Mégis melyik bolygón? Halló! Nem fordítva kéne?! És még vannak akik képesek habzó szájjal bólogatni a dolog mellé. Szerencsétlenek.
Engem nem érint közvetelenül a dolog, de a szolidaritást nem ezekre a pénzéhes aljanépre tartogatom (bkv, máv, politikusok, stb), hanem azokra akik nem jutnak be a munkahelyre, iskolába.
Egy apró, de nagyon gonosz közbevetés!
Volt itt egy példa a kesztyűgyárral, hogy ők nyugodtan sztrájkoljanak... Érdekes módon nem teszik.
Miért is? Mert ha nem dolgoznak, a cég veszteséges lesz, tönkremegy, és nincs hol dolgozniuk...
Na itt ugrik a dolog a BKV/MÁV estébé esetében.
Ők ugyanis gyárilag veszteségesek, mégis az állam nyomja bele a pénzt. Tegyük hozzá, ez a szükséges rossz, ugyanis, ha nem érsz be dolgozni, akkor nem adózol/adózik a cég és az sokkal többe kerül mint a tömegközlekedés finanszírozása.
Ergó van itt egy cuki BKV, ami veszteséges, nyereséges mindegy, CSAK MENJEN! Ekkor jön a sztrájk, amivel hatalmas károkat okoznak neked, nekem és az államnak.
Bárcsak tönkre mehetne a BKV. Bezárják, 'oszt kész. De nem, nekik menniük kell. Tudják. Tudják, és mocskosul visszaélnek vele.
Ez nem tökösség kérdése, ez törvénytelen. Milyen 13%-os béremelés? Nincs semmilyen béremelés.
"Egy munkanélküli legyen szolidáris egy bruttó 250k-t keresővel szemben?" igen, mert a dolog nem arról szól, hogy vazze nekem még szarabb, akkor miért nem kussol. Netto 140-150 ezer forint az tényleg olyan kurva sok?? Mert itt egyesek úgy beszélnek róla, mintha többszázezer forintot vinnének haza. Csak csendben megjegyzem: az sem lenne sok. Mennyit keres Bécsben vagy Londonban egy sofőr amúgy? Tudja valaki? Mert azt tudjuk, hogy a jegyárak vannak azon a szinten.
Szerinted mekkora lenne a munkanélküliség és hány ember tartana el akkor hányat, ha az összes multi fogná magát és kivonulna Magyarországról? A mostani arány is igen kemény. Gondolkozz már, ember!
Te gondolkozz és emelkedj ki a mindennapi lebutított érvrendszeredből.
Lehet, hogy te mint állami alkalmazott sztrájkjoggal a kezedben irtó megértő vagy a 250et kereső buszvezetőkkel kapcsolatban. Én ezzel szemben nem tudok az lenni. 250 bruttó persze kevés Nyugat-Európához képest, de magyar viszonylatban igenis messze átlag feletti. Én alig keresek többet diplomával. És nem érzem, hogy keveset keresnék! Komolyan. Mert, ha körülnézek, akkor azt látom, hogy a tanárok, orvosok, stb. mennyit keresnek. Szóval, inkább nem panaszkodok. Viszont! Mi kell egy busz elvezetéséhez? Egy jogsi. Ennyi.
Egy szó mint száz. Ne mondja nekem egy buszsofőr sem, hogy olyan kurva szar nekik.
"Netto 140-150 ezer forint az tényleg olyan kurva sok??"
Egy olyan melótól ami még csak egy diplomát sem igényel szemben egy orvossal, tanárral? Igen. Ettől függetlenül lehetne rajta emelni (kisebb mértékben és később mint az orvosokét és tanárokét). Egyszerű gazdaságpolitika, és piaci igények, csak a politika torzítja a dolgot.
Miért is kéne kollekíven az összes bkv dolgozó bérét emelni? Aki kiérdemli kapjon, aki léhol az repüljön, ahogy annak lennie kéne.
"igen, mert a dolog nem arról szól, hogy vazze nekem még szarabb, akkor miért nem kussol."
Akkor miről szól? Ki az a hülye, aki miközben szivatják őt még szurkol is az irreális követelésnek? Ééérted engem nem érdekelne a dolog ha nem engem szívatnának vele, sztrájkoljanak csak vígan, egy boldogabb világban ettől becsődölne a cég és kirúgnák teljesen megérdemelten a bagázst. Esetleg szerinted legyek szolidáris a cégvezetőkkel, politikusokkal, bkv-s vezetőkkel szemben is?
"Milyen 13%-os béremelés? Nincs semmilyen béremelés."
Nem e? Biztos csak a pártkommunikáció áldozata lettem. Akkor áruld miről beszélnek ott zárt ajtók mögött? Konkrétan, számokkal mit követelnek a 250 bruttó mellé? Bár igazából nem érdekel, mert semmi nem tenné a szememben legitimmé a zsarolást.
Ehh az lesz majd a boldog világ amikor a banki vezetők kezdenek sztrájkba mert havi 1 milla helyett csak 700k-t visz haza, de a te logikád szerint velük is szolidárisank kell lenni nem? Hm? A 70k-t kereső jobbágynak is? Igaz?
Ha még mindig nem érted, főleg diplomás létedre, hogy nem a BKV-ra kéne haragudni, meg rám, hanem az egész pénzszivattyús rendszerre, ami eladósít, tönkretesz, akkor sajnállak, kár volt a diplomádért.
Jó, majd ha tudod, hogy milyen 13%-os béremelést kapnak a sofőrök majd akkor írd le, hogy mi is okosabbak legyünk.
Nem írom le, hogy mit követelnek, van interneted, nem kell sokat kutakodni utána.
Ha viszont tényleg nem tudod, akkor nem értem miért szólsz hozzá.
és akkor egy hozzászólás máshonnan, hogy lássuk miért is keresnek olyan "hatalmas összeget" a sofőrök:
"Kedves cikkíró!
Ahogy látom sokallod a fizetésünket.Tényleg ezért a pénzért jóformán alig kell tenni valamit! Csupán:
-jogosítványt szerezni( B,C kategória) kb : 260 000Ft
-szakmásító tanfolyam (kötelező) kb: 60 000Ft
-min.két év teherautós gyakorlat! (Minimál bér!!!!)
-D.kategória(saját erőből!) kb: 120 000Ft
-Páv.II kategória (pszichológiai vizsgálat) 15 000Ft
-autóbusz szolgáltatói (kötelező!!) 60 000Ft
Ez eddig ha jól számolom :515 000Ft!!!! Saját ZSebből!!!!
Nem támogatja senki!!Kb ennyi lett volna a hozzájárulás egy főiskola elvégzéséhez,amit ugye leszavaztak,mert hát azt mégsem lehet!Szegény leendő értelmiség nehogy már fizessen!Nekik ez jár!
Itt mindenki saját zsebből fizeti a képzést,míg eljut odáig,hogy autóbuszt vezessen!!!Mikor elérte a hőn vágyott hivatást akkor mindjárt bruttó 860 Ft/óra bérért neki lehet látni buszt vezetni.
Ez már felüdülés Csupán csak Egy egész napos orvosi vizsgálat és még egy pszichológiai vizsgálat vár rá!Ha ez sikerül még minimál béren elvégez egy belső tanfolyamot ,és jöhet a mehet!!
Lehet kellni hajnalban 2óra, 3 óra,mikor hogy.Hibázni még ebben az időpontban sem lehet,mert hát azért embereket szállítunk és mindenki elvárja,hogy ilyen időpontban is toppon legyen a sofőr és nyugodtan utazhasson.Munkába,szórakozni , hazautazni vágyik és nem kórházba!Ezért ,hogy így legyen mindent megteszünk!!Engedtessék meg nekünk,hogy a saját bérünkkel kapcsolatos észrevételeinket megtegyük!
Egyébként örömmel tudatom,hogy folyamatosan van gépkocsi vezető felvétel!!!!Nagyon vonzó úgy tűnik ez a hivatás és azért is van felvétel folyamatosan!!!
Várjuk sorainkba!!!Tényleg minimális az amit bele kell feccölni ebbe a dologba!!
Hacsak az nem lombozza le egy kicsit,hogy közeleg az Eu álltal előírt vizsga ami potom 230 000Ft + 15 000Ft vizsgadíj!Sajnos ezt sem a Jézuska fogja kifizetni egy munkavállaló helyett sem!
És KÖTELEZŐ!!! Önnek is vannak ilyenek kérdem???
Jó egészséget kívánok és várjuk sorainkban!!!!"
"Mennyit keres Bécsben vagy Londonban egy sofőr amúgy? Tudja valaki? Mert azt tudjuk, hogy a jegyárak vannak azon a szinten."
Az mégis kit érdekel? Felvennék oda a bkv buszsofőrjeit, alkalmazottaiat?? LOL. A fizetést mióta a jegyárakhoz kell mérni? Vicc. Hol van a magyar gazdaság az osztrákhoz, angolhoz képest? Majd ha a gazdaság finanszírozó képessége ott lesz ahol az angoloké, akkor újra elő lehet hozni a témát, addig ezt felhozni csak azt mutatja, hogy neked alapvető problémáid vannak a kivonás, összeadás művészetével.
"Én ezzel szemben nem tudok az lenni. 250 bruttó persze kevés Nyugat-Európához képest, de magyar viszonylatban igenis messze átlag feletti. "
2009. elején "Az átlagos nettó kereset 120 600 forintnak felelt meg; (ezen belül a fizikai foglalkozásúaké 88 700 forint, a szellemi foglalkozásúaké 153 400 forint)"
Milyen messze átlagfeletti fizetésről beszélsz??
Arra viszont igen, hogy a buszsofőrökben nincs egy hangyányi szolidaritás sem. Annyit keresnek amennyit. Mindenesetre az nagyon nem átlagfizetés. És mi kell a melójukhoz? ... Egy jogsi. De van képük sztrájkolni, amikor, mint olvashattad, nagyon sok helyen be vannak fagyasztva a bérek, de én is, sokakkal együtt inkább csöndben tűrök, mert legalább van munkám.
Talán az állami cégvezetőket 'ildomosabb' szidni a BKV-val kapcsolatban, mint multizni nyakra-főre.
"Nem lehet mit kezdeni ezzel a szemlélettel, hogy rohadjanak meg, meg kirúgni az összeset csak azért mert te kevesebbet keresel és mert rosszul érint, hogy nem tudsz közlekedni."
Nem hálistennek. Az erkölcsösség, méltányosság olyan premisszáim, amit nehéz levetkőztetni. Főleg ha érvek és logika nélkül próbálkoznak ezzel, ahogy te is teszed. Példákat hoztam fel, hogy hol sántít a szolidaritási követelés, egyet sem tudtál cáfolni. Uff.
"Ha viszont tényleg nem tudod, akkor nem értem miért szólsz hozzá."
Esetleg tudom, hogy mit követelnek, csak kihagytam a cukormázat. ;)
Ha nem lopták volna szét azt a rengeteg pénzt az elvtársak, akkor lenne itt pénz bőven és fel sem merülne, hogy meg kell vonni a nem nagy összegű juttatásokat. Akkor talán a lerobbant buszokat is le lehetne cserélni, de amíg ez nincs, addig marad a combinón a futóverseny, mint cirkusz a népnek.
És végül, én egyszer szavaztam demszkyre, bőven megbántam. Akik azt követően is rá szavaztak, azok szerintem bölcsen hallgassanak. Ez a városvezetés nem a mennyből szállt alá, hanem megválasztották azok, akiknek megfelelt a ténykedésük.
Két nagy bajunk van. Bocs, három.
1. Eladósodott az ország, a magyar cégek és a polgárok jó része is.
2. Ettől nyommatak a bérek és nagyok az adók.
(A BKv sztrájk közvetett oka is ez.)
3. Az emberek nem értik és egy "válság-de legalább nekem van munkám" koordinátarendszerben képesek gondolkodni.
Szerényen jelezném, hogy minden követelés irreális. Nincs rá fedezet. Ennyi. A BKV a költségeinek több mint felét állami/fővárosi dotációból fedezi. A GDP meg 6,5%-al csökkent, miközben gyakorlatilag minden területről pénzt vontak ki, mert nem volt mivel finanszírozni.
"Ha nem lopták volna szét azt a rengeteg pénzt az elvtársak, akkor lenne itt pénz bőven és fel sem merülne, hogy meg kell vonni a nem nagy összegű juttatásokat."
Jah hát tessék az elvtársakkal emberkedni, ne az utasokkal. Ezt is leírtam már mondjuk ami felett szépen átsiklottál.
"Akkor talán a lerobbant buszokat is le lehetne cserélni, de amíg ez nincs, addig marad a combinón a futóverseny, mint cirkusz a népnek."
Igazad van, kíméljük ettől meg őket és ne dolgozzanak a bkv-sok, attól sokkal jobb lesz a buszok állapota.
"Elhiszem, hogy kevésnek érzik a juttatásokat a BKV-sok, de amíg simán hárman jelentkeznek minden megüresedő állásra náluk, addig azt gondolom, hogy a sztrájk a bent lévő kisebbséget védi a kint lévő (pl. állástalan, vagy más vállalatnál kevesebbért buszt vezető) többséggel szemben."
Lehet, hogy Bécsben többet keresnek, de Pesten sokan simán dolgoznának a BKV-nál az aktuális keresetek kétharmadáért (és van képesítésük is). Mit gondolsz miért olcsóbbak az alvállalkozói vonalak? Például mert kevesebbet kapnak a buszvezetőik.
A félmilliós befektetés pedig nem is olyan sok egy főiskola költségtérítéses vagy esti tagozatán lévő 6 féléves tandíjhoz képest. De az állami képzés járulékos költségei (tankönyvek, vizsgadíjak) is elérhetik 6 félév alatt ezt az összeget.
Fel kéne fogni végre, hogy egy veszteséges, állami pénzből eltartott BKV-ról beszélünk, ahol a fizetések egy részét (ebből a szempontból irreleváns, hogy 250 bruttós buszvezető, vagy töbmilliós felsővezető fizetését) a bérből és fizetésből élők adója fedezi. Ez a szolidalitás, és nem pedig az, hogy sztrájkkal követelünk még többet az állampolgároktól!
Na, ezekhez a számokhoz tessék viszonyítani a BKV-s 250 ezret.
Tehát ki szolidális kivel? Merthogy a BKV-s még a többi buszvezetővel sem, az biztos.
"Mit gondolsz miért olcsóbbak az alvállalkozói vonalak? Például mert kevesebbet kapnak a buszvezetőik." Te honnan tudod, hogy mennyit keresnek ott a sofőrök? És ha mégis rosszabbul, és a békávénál mindig van felvétel, akkor miért nem ott dolgoznak, ha az maga a földi paradicsom?? Szerintem azért olcsóbbak, mert nem lopják szét a céget pl.
nem szolidalitás és nem szolidális. tanulj meg írni is előbb:)
Számolni pedig neked kéne megtanulnod. Te írtad: az átlagkereset fizikai munkakötben nettó 88 700 forint. Te írtad: a BKV-s sofőrök átlagkeresete nettó 140-150 ezer. Több mint a másfélszerese, ezt írtam. Ez tény.
Addig sem kell válaszolni a többi, érveid szempontjából kényelmetlen felvetésre.
Egyébként meg tök mindegy, aki szerint sokat keresnek a sofőrök, mind egytől egyig elmehet a békávéhoz sofőrnek. Mondom, utána meghallgatom a beszámolót.
Aki szerint keveset fizet a békávé, az egytől egyig elmehet másik céghez. Ja, hogy az 30 százalékkal kevesebbet ad?
MÉG MINDIG NEM VÁLASZOLTÁL: magyar átlagbuszvezető bruttó 168 ezret keres, a békávés 250-et. A szlovák 188, a cseh 207 ezret. Pont.
"A fizikai munkakör az építőipari fizikai munkás meg a bányász meg a mittoménmi."
Na ne, most az jön, hogy a buszvezető munkája többet ér mint a bányászé? Ugyanmár!
De miért is kérdés ez, hiszen ott van fent a hazai buszos átlagkereset. Annak nettója sem nagyon haladja meg a 100 ezer forintot. Míg te írtad: a békávénál ez 140-150 ezer.
Sajnos: "És fogadjuk el végre: a magyar munkavállalók többsége olyan körülmények között és olyan bérért NEM dolgozik, ami bármikor igazolna egy többhetes sztrájkot is." Konstans sztrájk van itt, kéremszépen teccikérteni?
Mellesleg jó példája vagy a szolidaritás hiányának, sajnos az emberekből kiveszett ez az érzés, de vannak akik saját magukért sem tudnak kiállni. A szakszervezeti vezetők többsége korrupt, bár azért akadnak kivételek: ilyen kivétel Gaskó István vagy Szima Judit. Reméljük egyszer eljön a szebb jövő :)
Megírtam neki én is, akkor se értette meg, hagyjad, most se fogja. Legalább mi ketten már tudjuk az igazat.
IGEN! hiszen jelen peldadban a szomszed tehene kergemarhakoros, es ezzel kart okoz nekem!
a budapesti buszsofőrök átlagfizetése (brutto!)
194.500 froncsi
Hajrá sofőrök!
u.i.: a videó üt:)
társdalmi igazságtalanságokról meg annyit: egy sofőr többet keres mint egy pályakezdő orvos. ( fentebb látom másoknak is feltűnt, h jól keresnek)
eléggé mellbevágó a felismerés, h vágási feriék óta nem sok minden változott :/
egyértelmű a politikai indíttatás, a buszos magáncégek és a leendő "befektető" lobbiereje tetten érhető. számomra nagyon furcsa, h elsősorban nem a munkakörülményeik miatt vagy cégen belüli korrupció miatt tiltakoznak, és sajnálom őket butaságuk miatt, hiszen másnak kaparják ki a gesztenyét! (de nem baj, maszeknál kevesebbet fognak keresni:))
a cikket teljes mértékben demagógnak tartom, a sztrájkolók ugyanis pont ellenünk cselekednek, a kisember ellen, akinek az adójából finanszírozzák ezt az őrületet.