Kósa Lajos fehér biciklin belovagol Budapestre
Van az úgy, mikor az ember meglepődik. Van az úgy, mikor ebben, az amúgy kiszámítható belpolitikában történik meg ez. Amikor először csak a címet olvastam valahol, hogy: „Kerékpárral a parlament alakuló ülésére”, természetesen egyből az ugrott be, hogy az LMP valamelyik belvárosban élő újonnan megválasztott képviselője kicsit akciózik, kicsit fényezi a bringásokat, kicsit magát.
A valóság viszont az, hogy Kósa Lajos, Debrecen polgármestere, hóna alá kapva négy másik képviselőt, köztük a leendő vidékfejlesztési minisztert, majd 250 kilométert letekerve érkezik meg az ország házába. Hű.
Öncélú PR? Kósáék ezt írják:
"Az akció célja felhívni a figyelmet arra, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek, körülményeinek javítása fontos feladat nemcsak a városokon belül, hanem a települések között is, amely hozzájárulhat az ország turisztikai vonzerejének növeléséhez"
Meglepő, hiszen eddig politikusainktól annyira tellett, hogy néha fotósokkal megjelennek egy-egy ilyen rendezvényen, mosolyognak, és támogatásukról biztosítják az egybegyűlteket. Ki retinájába ne égett volna bele a parizer-tokájú Hagyó mester Critical Mass pózolása?!
Kósáék ötlete ezen jóval túlmutat. 250 kilométer, az egészen pontosan 250 kilométer. Persze, azt ne várjuk el tőlük, hogy nem használják ki a saját népszerűségük érdekében, ami ebben benne van, hiszen politikusok. Az indulásról például a Mokka közvetített élőben. Azt se gondoljuk, hogy nem egy alulról szerveződő társadalmi igénynek igyekeznek így az élére állni. Régi politikusi trükk. Viszont talán ez egy olyan jelzés, ami azt mutatja, hogy a felálló új kormány hangsúlyosabban fog az ügy mellé állni.
Már az is gyanús volt, mikor tavaly októberben a Fidelitas egész napos konferenciát tartott, Városálom címmel, ahol Tarlós István, és Rogán Antal részvételével, László János a Magyar Kerékpárosklub elnöke is hosszas előadásban mondhatta el elképzeléseit a városi közlekedés átalakításáról. A Rogán fémjelezte Jövő Városa projekt pedig a gyakorlatban is megvalósítja az egyirányú utcákban a kerékpárosok kétirányú forgalmát, ami szintén régi követelése volt a kerékpárosszervezeteknek.
Kósáék most nem a városi, hanem a települések közti bringázást népszerűsítik. Nagyon mélyen reménykedjünk benne, hogy tényleg komolyan is gondolják. Akár így, akár úgy, az biztos, hogy azok kitartása generálta ezt a politikusainkban lezajlott mentális változást, akik egyre többet használják a bringát a mindennapos közlekedésre.
Ők a hősök, politikusaink meg lavíroznak, használjuk őket néha jóra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kicsit több mint egy Balaton kör, az meg egy nap alatt megoldható... :)
Pojáca, bár népszerűbb nálam is mint a gonosz törpe!
az első kerekes egy kivilágitatlan, jelöletlen munkagödörbe esett bele.
a második a jelzőtáblákat követve Ukrajna felé indult el.
a harmadik ittasan közlekedett, emiatt a rendőri igazoltatáskor elkobozták a kerékpárját.
a negyedik azt hitte, hogy megadják a neki járó elsőbbséget egy kereszteződésben, de tévedett.
az ötödik nem az útviszonyoknak megfelelő sebességet választotta, hanem legalább 15 km/h-val ment, emiatt tönkrement mindkét kereke a kerékpárút burkolatán.
a hatodikat árokba szoritotta egy ámokfutó román rendszámú gépjármű.
a hetedik meglátott egy EUROVELO útvonalat jelző táblát, elindult a jelzett iránybe, és soha többé nem lett meg.
a nyolcadik kapott egy jobbhorgot még Debrecenben amikor lejött a bringaútról az útra, most kórházban fekszik.
a kilencedik annyira szabálytartó volt, hogy nem tudta folytatni az utat, mivel a tervezett útvonalon nem is szabadna kerekezni.
a tizedik egy hypermarketben vásárolt kerékpárral indult el, amely két kilométerig birta, utána eltört a kormányrúdja, elszakadt a lánca, és kettétört a váz. a garanciális javitásra még fél évet várni kell.
a tizenegyedik bérkerékpárral akart volna menni, de rájött, hogy ilyen nem létezik.
a tizenkettedik a járdán közlekedett az úttest helyett, emiatt gyalogost gázolt az első öt méteren.
a tizenharmadik pedig szimplán csak balszerencsés volt.
www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.12. 16:27:26
Másfelől viszont én értékelem, tekerjenek, ismerjék meg milyen utakon járnak az emberek, kicsit izzadjanak meg.
Mehetnek felőlem egy kört a Balaton körül is, északi parton varázslatos élményben lesz részük a gyökerekkel alánőtt bringaúton... Már ha a tábláktól körbeérnek...
Mert abban is biztos vagyok, hogy ott úgy tervezték a bringautat, pontosabban olyan ember, aki már attól kiütést kap, ha meglát egy 26 colos kereket, és az utolsó hasonló járműve egy tricikli volt... és arról is árokbaborult...
Hajrá Debrecen!
Települések között kerékpározni hátköznapi embernek ma annyit jelent, hogy kihívod magad ellen a sorsot.
Képviselőknek ezzel szemben biztosan meglesz a kellő elő- oldal- és hátvéd az őrült sofőrök és részegen vezető helyi vagány csávók ellen.
Minimum.
Kósa Lajos bizonyíték, nem ígéret:
altnyil.nolblog.hu/archives/2010/05/12/Kosa_bizonyitek_nem_igeret/
Szóval legalább annyira tűnik öncélú propagandának Kósa bicajozása, mint ez a post oncélú ócsárolásnak.
Ha nem így van cáfoljatok meg, de ha így van akkor talán ott kéne demonstrálni és tenni valamit, nem?
Mindettől függetlenül, Debrecent még mindig nagy D-vel írjuk, hiszen második legnagyobb várusunk nevéről van szó, légy kedves javítani.
portal.debrecen.hu/hirek/helyi/bicikliut_helyihirek.html
M3-as kiesik
4-es főút kiesik
Ha meg valami zergebaszta ösvényeken kerülgetnek,akkor az aug.20-i koronaúsztatást is lekésik...
Engem az érdekelne, hogy merre mennek? Hátsó kis utakon kóborolnak, ahogy kell, vagy mennek a 4-esen, ami amúgy tilos lenne (bár nekik van mentelmi joguk)?
Meg hát ha a Tour de France mehet biztosítással autópályán, pont egy ilyen fontos ember ne mehetne akármerre? :)
Van egy olyan spurim,hogy látványos kikerekezés Debrecenfalváról,utána kényelmes lakóbusz,pár km újabb tekerés,és igy tovább.
Kizárt dolog,hogy Lali király ne akarná ünnepeltetni magát az Istenadta Néppel.
Virágeső,meg majális,meg sült kolbi az út mentén,stb...
amúgy Debrecenben tényleg nincs vmi sok kerós, pontosabban lehetne több is.
Valójában kerékpárút építés címen a kerékpárosok eltüntetése folyik az autósok útjából. Teljesen ellehetetlenítik a kerékpározást ebben az országban.
Lali király valami olyasmit mondott,hogy a települések közötti bringautakért demonstrál.
Én heti rendszerességgel autózom Debrecen-Kecskemét között,igazi túlélő kalandtúra autóval is...
Egyébként meg elismerésem minden bringásnak,aki Debrecenben kelet-nyugat irányban keresztülszeli a várost fő műsoridőben )
Ez egy ócska pr fogás.
De komolyan: most ez így lesz? Ha van rajta sapka, az a baj, ha nincs, az a baj.
Nem lenne jobb inkább megnézni külön-külön a dolgokat, és ami jó, azt nem fikázni, ami rossz azt igen?
Ennyire fáj az MSZP-SZDSZ bukása?
www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.13. 07:23:32
@Vizet Prédikál: Nagy dolog. Egy nap alatt én is tekertem 100km-t, pedig nagyon nem vagyok sportos alkat. Ezek meg amennyire tudom, aktívan sportolnak. Szerintem Maszop-szadi környékén is lennének ilyenek, csak ők nem csinálnak politikát a hobbijukból.