Nemzetközi blokádot Izrael köré!

2010.06.01. 08:00 dugovics titusz
Izrael hadserege nemzetközi vizeken megtámadta és meggyilkolta a Szabad Gázát Mozgalom (Free Gaza Movement) jogvédő szervezet által indított hajóflotta 16 utasát. A flotta segélyszállítmányokat akart a Gázai Övezetbe juttatni, mindezt a 2007 óta tartó izraeli blokád ellenére. Az emberjogi szervezeteket egyesítő mozgalom olyan védnökökkel rendelkezik, mint Noam Chomsky, vagy a Nobel-békedíjas Desmond Tutu, aktivistái között vannak zsidó (Jeff Halper; Hedy Epstein), keresztény és muszlim jogvédők is.
 
A szokásosnál nagyobb vihart kavaró esemény kapcsán ismét felmerül a kívülállókban: miért? Miért csinálják ezt a Közel-Keleten egymással? A kérdés viszont helyesen úgy szól: miért csinálja ezt Izrael? Ha a jelenlegi incidens hátterét akarjuk megérteni, akkor pedig így: miért és hogyan  hozta létre Izrael a világ legnagyobb szabadtéri börtönét?
 
Ebben a börtönben 1,5 millióan élnek, 365 km2-en, ami az egyik legnagyobb népsűrűségű területté teszi a Földön, olyanná, ami elszigetelve képtelen az önellátásra. Lakói nagyrészt már Gázába is menekültek, először 1948-ban, a cionista állam kikiáltását követő etnikai tisztogatások, majd a későbbi arab-izraeli háborúk elől. Sokukat még mindig olyan szoros kötelékek fűzik a mai Izrael területén található, elkobzott szülőföldjükhöz, hogy házuk kulcsát nyakukban hordják a visszatérés reményében.
 
A hatvan éve tartó megszállás – aminek történetét itt lehetetlen ismertetni – 2005-ben fordulóponthoz érkezett. Az övezetből való egyoldalú izraeli kivonulás és az egy évvel későbbi demokratikus palesztin választások után Izrael úgy döntött, hogy nem fogadja el az új palesztin kormányt és az általa terrorszervezetnek minősített Hamasz győzelme miatt határozatlan ideig teljes blokádot von Gáza köré, így büntetve az ott élőket döntésükért.
 
Gázából nem lehet sem kijutni, sem bejutni Izrael (általában megtagadott) engedélye nélkül. A blokád miatt nincsenek alapvető élelmiszerek, gyógyszerek, a halászat korlátozott, bármilyen tevékenység céljára nyersanyagot beszerezni gyakorlatilag lehetetlen. A vízhálózat alig működik, házakat önt el a szennyvíz, az áramszolgáltatás minden nap órákra kimarad, kórházi ellátás pedig szinte elérhetetlen. Izrael egyoldalúan dönti el, miből mennyit enged a palesztinoknak, de közben nem veszti el haláli humorát: például az általa beszállított élelmiszerek kb. 80 elemből álló listáján szándékosan tiltja a helyi konyha alapanyagait.
 
Lieberman külügyminiszter szerint nincs humanitárius katasztrófa Gázában, ennek ellenére az Amnesty International jelentésében megállapítja, hogy a „külvilágtól elzárt” területen a népesség 80%-ának segélyszállítmányokra van szüksége. Az életben maradáshoz, nem az emberhez méltó élethez. Az élni akarás arra viszi rá a palesztinokat, hogy kilométeres alagutakat kaparjanak egészen Egyiptomig, hogy onnan aztán becsempésszenek ezt-azt; nem négyes metró, meg ilyenek...
 
Az elnyomásban, ami idáig fajult, felnőtt immár három generáció, akiknek a nyomor és a nélkülözés számunkra szinte elképzelhetetlen foka, a túlélésért folytatott ösztönös küzdelem, az erőszak mindennapos jelenléte, és a többgenerációs jogfosztottság miatt a béke üres ígéret. Az ott élők már nem hiszik el, hogy „politikusaik” valaha tárgyalásos úton rendezni tudják a helyzetüket, hogy valós esélyük van a minden szinten több támogatást kapó, irreális erőfölénnyel rendelkező Izraellel szemben. Mindenkinek van olyan rokona, akit megöltek, vagy elraboltak és izraeli börtönbe dugtak.
 
Nagyon nehéz olyan érvet felhozni egy tenni akaró gázainak, ami meggyőzné arról, hogy van más út, mint a fellelhető dolgokból MacGyvert megalázva „rakétákat” gyártani és a határ közelébe telepített izraeli helységekre lőni. A pár évvel ezelőttig öngyilkos merényletek sorát elkövető fiatalokat sem a vallásos révület hajtotta erre, hanem a kilátástalanság.
 
A térségben végbemenő – nagyrészt Izrael és az USA politikája által generált – változásoknak közvetlen hozadéka a vallási extremizmus megjelenése, az ilyen indíttatású pártok, mozgalmak megerősödése itt termékeny talajra lelt. Az, hogy a Hamasz átvette az irányítást a gázaiak szabadságért folytatott küzdelmében, kiváló ürügyet szolgáltatott Izraelnek, hogy megsemmisítő támadásba fogjon.
 
A tíz év alatt több mint száz környékbeli halálát okozó „rakétatámadásokra adott válaszok” ezrek életébe kerültek a palesztin oldalon. A másfél évvel ezelőtti gázai offenzíva alatt (is) Izrael köztudottan alkalmazott tiltott (tömegpusztító) fegyvereket, lebombázta a fennmaradt ENSZ iskolák nagy részét, és a maradék infrastruktúrát.
 
A palesztinok „szalonképtelen” vezetőit, vagy „alku-képtelenségét” felhozni indokként van olyan gyomorforgató cinizmus, mint a zsidókat okolni az antiszemitizmusért vagy a holokausztért, úgyhogy minden józanul gondolkodónak következetesen el kell utasítania az efféle narratívát. Bármilyen rendezés előfeltétele az elnyomás megszüntetése, a felelősség az elnyomóé. Az, hogy Izrael csak a védelemhez való jogát érvényesíti, hazugság.
 
Most, hogy a nemzetközi segélyszervezet aktivistáit gátlástalan erőszakkal állították meg, felkavarja az állóvizet, diplomáciai feszültségeket okoz, nagy figyelmet kap és talán valami reményt ad azoknak, akik nemzetközi fellépésben reménykednek Izrael minden kontrollt elvesztett terrorjával szemben, de a számos hasonló esetet sem követte eddig átütő változás. Abban lehet reménykedni, hogy mivel az ehhez hasonló rendszerek sosem tudtak tartós status quo-t létrehozni és biztonságot nyújtani az elnyomóknak sem, Izrael felismeri, mit kell tennie. Ha nem, akkor egyszer nemzetközi blokád alá kell vonni Izraelt.
 

* * *

Moderálási elv:

A zsidóságot, mint olyat minősítő kommenteket moderáljuk, az antiszemita uszítókat kitiltjuk örökre, Izraelt meg a kormányát kritizálni viszont csak nyugodtan.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr262046679

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hol rontotta el Izrael? 2010.06.02. 08:47:24

Izrael vezetői a tipikus politikusi hibát követték el: azt hitték, hogy valami örökké fog tartani. Tegnap az ENSZ Biztonsági Tanácsa egyhangúlag elítélte azokat a cselekedeteket, melyek tíznél is több civil halálához vezettek Izraelnek a gázai bl...

Trackback: Flottilla-ügy - II. felvonás 2010.06.01. 19:29:30

Nem fogok segget csinálni a számból... DE! A tegnapi írásom sokaknak durva lehet, ezért utólag némi magyarázatra szorul.Eleve szar a helyzet: Izrael körül van véve arab országokkal a térképen, akik legszívesebben a tengerbe szorítanák a zsidó államot (...

Trackback: Az érinthetetlen 2010.06.01. 14:45:59

 Elég nagy port kavart az izraeli eset mind Magyarországon, mind Európában, mind Európán kívül. Az Európai Unió elítélte az esetet, izraeli nagykövetségek előtt tüntettek az eset miatt, Izrael azonban hajthatatlan: továbbra is folytatni fogja a me...

Trackback: Szomáliai kalóz vs izraeli kommandós 2010.06.01. 14:40:47

Néhány hasonlóság:Mindkettő fegyveres erővel foglal el fegyvertelen hajókat nemzetközi vizeken.Egyiket sem érdekli, hogy milyen nemzetiségű a hajó, milyen szövetség tagja, mert tudja, hogy nem kell félnie semmilyen retorziótól.Néhány jelentéktelen külö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Izrael nem ismeri az emberi jogokat,csak az Izraeli jogokat és kész.Vegye tudomásul mindenki.
izrael a létrejötte óta, folyamatosan nemzetközi konfliktusok gyújtópontja, független attól,hogy ki szereti ill ki nem szereti őket.
egyik 19 masik 1 hijjan 20.
oljek meg egymast azt dogoljenek meg ha mar ilyen hulyek hogy ez kell nekik.
laszarom oket nagyivben, kurvara nem erdekel kinek van igaza vagy nincs amig ezt ott helyben intezik nem az EU valamely varosaban.
Izrael állam fellépése szép példája annak, hogy a nácizmus, fasizmus, rasszizmus, sovinizmus jelenlegi jeles képviselői a világban.

Óriási erőfölényben vannak, mögöttük áll a világ legnagyobb terrorista hatalma. Gátlástalanul kiszorították a palesztinokat saját hazájukból, több mint fél évszázada gyilkolják őket illetve egymást.

Izarel szép pédája annak, hogyan tudnak a nagyhatalmak kisemmizni egy népet, jelen esetben a palesztinokat.

Izrael minden vezetőjét nürnbergi bíróság elé kellet volna állítani, tömeggyilkosok voltak.
Természetesen nürnbergi bíróság előtt lett volna a helye Trumannak, Churchilnek és Sztálinnak is...
@bass.gitár: Köszönöm, hogy minden szavaddal igazolsz. Örülök hogy így ismered a családomat. Igaz nem te hanem én fröcsögök törlöm a cipőmet más emberebe akarom őket bezáratni és állítok fel diagnózis a kezelhetelenségemről. Valóban érzem hogy az iq-d magasan felettem van. Tündöklő csillag vagy a taplóság egén és még büszke is. Ez így szép.
Szánlak. Nemes egyszerűséggel szánlak.
Olyan ez, mintha valakit azért támadnának mert feldühödött miután módszeresen és rendkívül rafinált technikával hosszú ideig dühítették. Provokáció. Jól sikerült. Pontosan ezt akarták a sok hülye, hogy megint ráhúzhassák Izraelre a véreskezű elnyomó szerepét. Palesztin pszeudoterroristák megmondták, megcsinálták - Izrael megmondta, megcsinálta. Az egész cikk egy bullshit. Tények előítéletes csoportosítása/elhagyása kombó. Valamint bármíly álszent módon tárgyilagosságot próbál is felmutatni csak egy sima uszítás. Ami a blogíró saját szabályrendszere alapján örök kitiltásra való. Kérem tegye meg!
@bass.gitár: Ember , kissé hiányosak a történelmi ismereteid.
@wagabound:

1: Izrael 1949-ben, az államalapításkor MEGVETTE az araboktól azokat a homokos-sziklás területeket, amelyeken aztán kemény munkával (ismétlem: kemény munkával!) egy virágzó országot hozott létre. Vízvezetékeket épített a szomszédos arab falvakba, városokba (!) is, hogy ezzel is deklarálja: minden erejével a szomszédaival való békére törekszik, hiszen ezt kívánta a saját érdeke is.

Nem igaz.

2. Izrael kezdettől fogva befogadja és teljes jogú állampolgárként kezeli azokat az arabokat, akik a területén élnek, és lojalitásukkal, munkájukkal segítik az ország felemelkedését.

Nem igaz.

3. Izrael, az ellene érzett ellenszenv és antiszemitizmus miatt alapelvévé tette, hogy sohasem támad, sohasem provokál. Erre az 1968-as háborúban kishíján rajtavesztett. A kétmilliós ország sohasem támadt százmilliónyi szomszédaira, akik viszont eddig hat(!) háborút indítottak Izrael ellen, és mindegyiket elvesztették.

Attól eltekintve, hogy mindig Izrael győzött, nem igaz.

4. Izrael minden háború után, békeszándéka jeleként, visszaadta az elfoglalt területeket, kivéve azokat a terméketlen fennsíkokat, ahonnan az arabok kockázat nélkül tűz alá vehették a völgyekben lévő falvakat, városokat. Az vesse rájuk ezért az első követ, aki hasonló esetben másképp cselekedne.

Nem igaz.

5. A környező arab országok a mai napig nem ismerik el Izraelt, és csak egyetlen "békefeltételt" fogadnak el: Izrael fizikai megsemmisítését. Ezt jól tudja minden nemzetközi szervezet, igy az ENSZ is, de mert az arab olaj nélkülözhetetlen, időnként elítélik Izraelt, nehogy elzárják azokat az olajcsapokat.

Nem igaz.
@mahet: szeretnélek meghínvi a leuveni katolikus egyetemre hogy magyarazd el ezeknek a felvilagosulatlan belgaknak hogy hogyan is kene felvilagosodniuk. vannak ilyen szabad konferencia napok általában a viszgaidoszak utan ahol kifejtheted hogy miert is lenne sokkal jobb ha nem létezne vallás. 20-30 percet lehet altalában előadni és a filozofiai szemlében ez meg is jelenik. Szerintem a gondolataid olyan egyediek logikusak és jól végiggondoltak hogy ezt kár lenne veszendőbe hagyni. Fontos lenne hogy mindenki megtudja mi kell a boldogsághoz és a békéhez

angolul vagy hollandul vagy franciául vagy esetleg németül is megtarthatod ezeken a nyelveken érteken itt ezek a felvilágosulatlan vallásos ostobák. kérlek szolj ha érdekel a dolog és máris kezdem szervezni neked.
@Escobar888:

Az egészben meg az a legjobb, hogy ha ezeket megemlíted akkor náci/antiszemita vagy...
+ elkezdik emlegetni a Holokmu mesét...
@Balango: de miért nem igaz.
mert azt mondani hogy nem igaz az olyan kevés.
És a csak sem elfogadható válasz.
Egy mocskos, náci állam, amelyik az amerikai zsidó lobbynak köszönhetően kedvére folytathat büntetlenül népirtást, gyilkolhat nőket, gyerekeket évtizedek óta, folytathat minden kontroll nélkül terjeszkedő, bekebelező politikát, megszállva tartva a teljes egykori Palesztinát, semmibe véve az idevonatkozó ENSZ-határozatokat.
@wagabound:
1. Izrael államot '48-ban alapították, nem '49-ben.
Valóban sok földterületet vásároltak, ám ezek nem '48-ban, hanem jóval előtte történt, konkrétan a XIX. század második felében és a XX. század első felében. A megvett földterületek jogszerűen illetik meg Izraelt, ugyanakkor lehetetlen helyzetbe kerültek a terület eredeti megművelői, a fellahok, akik zsellérek voltak. A földesúr vhol Damaszkuszban eladta a földjét, a fellah meg azt vette észre, hogy az új tulaj nem vele művelteti, hanem megművelik saját maguk. Elég komoly réteg vesztette el így a megélhetését.
Sok helyen valóban értéktelen területet vettek, amit meg kellett tisztítani, de nem volt az egész terület használhatatlan sivatag, ez tévképzet. Ciszjordánia és Galilea, továbbá a tengerparti sáv termékeny és mindig is az volt.

2. Izrael arabokat nem fogad be, a területén élő saját állampolgáraira igaz a megállapítás, de befogadni nem fogad be arabokat.

3. Nem igaz, hogy Izrael sohasem támadott.
'67 (és nem '68, ahogy te írod) valóban nem tartozik a támadó háborúk közé, mert bár sokan nem tudják, de a '67-es háború nem az arab felvonulással és izraeli támadással kezdődött, hanem a Tiran-szoros egyiptomiak általi lezárásával. Ezzel blokád alá vonták Eilatot, ami a nemzetközi jog szerint egyértelmű casus belli.
A kétmilliós ország jelenleg több, mint hétmilliós.

4. Nem adta vissza minden háború után.
Sem '48-ban nem vonult ki azokról a területekről, amiket a háború folyamán elfoglalt, sem utána. '67-ben pl. elfoglalta Ciszjordániát, Kelet-Jeruzsálemet, a Gázai-övezetet, a Golán-fennsíkot és a Sinai-félszigetet.
Ezek közül csak a Sinai-félszigetet adta vissza, de nem a háború után, hanem '79 és '82 között, miután Egyiptom békét kötött vele.
A Golán-fennsík nem terméketlen, csöppet sem, komoly szőlőtermelés folyik ott (Izrael egyik legnagyobb borászata a Golán-fennsíkon található), továbbá egyéb mezőgazdasági tevékenység is.

5. A környező arab országok közül kettővel békeszerződése van Izraelnek, Jordániával és Egyiptommal.

5. A menekülttáborok lakóinak hogy lehetne eredeti hazája Szíria, Egyiptom? Sokan vannak, akik már ott születtek a táborban, de ők sem szíriai, egyiptomi állampolgárok. Nyilván ez lehetetlen helyzet, hogy évtizedek óta nem hajlandóak integrálni őket (mintha az '56-os menekültek még ma is osztrák táborokban élnének), de eredeti hazájuknak semmiképpen nem lehet nevezni a felsorolt országokat.

6. Egyetlen szóval sem mondták, hogy a hajó kiköthet Gázában. Figyelmeztették, hogy blokád alatt lévő területhez közelít és jelezték felé, hogy Asdodban kiköthet és kirakhatja a szállítmányt, ahonnan átvizsgálás után az ENSZ járművei elszállítják azt Gázába.

Magyarán egyetlen pontban sem voltál képes tényeket írni (még az évszámok sem stimmeltek), így kár...
@isssti: Például? Miért ne ítélhetnék el _zsidók_? Minden _zsidó_ elítéli? Mit ítélnek el pontosan?

Légy oly szíves, mutasd fel a cikkeket, amelyekre hivatkozol, így nem sok értelme van a hozzászólásodnak.
@stratez: Speciel a vonatkozó ENSZ-határozatot teljesen jogosan hagyja figyelmen kívül, ahogy az arabok is teljesen jogosan hagyták figyelmen kívül, amikor nem fogadták el és nem kiáltották ki az államukat, ugyanis az ENSZ közgyűlése által hozott határozatok nem kötelezőek.
Kötelező határozatot csak a BT hozhat (abból is van olyan, amit nem tartanak be sem az izraeliek, sem a palesztinok, de ez már csak ilyen világ, hiába kötelező valami, ha betartathatatlan).
@isssti: "azt azért megnénzém, ha nemzetközi vizeken, minden jogalap nélkül állig felfegyverzett-a legendásan emberséges izraeli- kommandósok ereszkednének le hajódra, te mit csinálnál?"

Honnan veszed, hogy:
1. minden jogalap nélkül?
2. állig felfegyverzett?

egyébként értelmes békeaktivista valószínűleg nem dobja le az 5 méterrel lentebb lévő fedélközre az első paintball fegyverrel érkező kommandóst...

Ezek az aktivisták szerintem egyébként az utcán randalírozó tüntetők kategória lehetnek...
@orient: Szóval, te is hülyeséget beszélsz.
Egyrészt kihagyod a képletből a PFSZ-t, akik, miután kipicsázták őket Jordániából (fekete szeptember), áttették a székhelyüket Libanonba és onnan támadták Izraelt.
A libanoni keresztények szövetségesnek tekintették Izraelt, olyannyira, hogy a hadműveletekben pl. közösen vettek részt, szoros szövetségese volt a dél-libanoni keresztény milícia az IDF-nek. A libanoni keresztények, a falangisták annyira szövetségesei voltak Izraelnek, hogy pl. a sokat emlegetett szabrai és satilai mészárlást is ők követték el. Saront azért marasztalták el, mert nem tett meg mindent a mészárlás megakadályozására, de azt nem ő követte el, hanem a falangisták.
Miután befejezték a hadműveletet, kivonultak Libanonból és csak Dél-libanonban tartottak fenn biztonsági zónát, a Litani folyótól délre. Ebben a zónában folyamatosan együttműködtek a dél-libanoni keresztény milíciával. Tehát nem igaz, hogy a libanoni keresztények a hizbollahot támogatták.
@mokas_gizi:

igy van
az egyetlen orszag a tersegbol, aki nem irta ala a Nuclear Non-Proliferation Treaty-t es nem engedi be az IAEA embereit....dobperges...: Izrael!
@MSimon: Nem, nem az utcán randalírozó tüntetők kategória. Belinkeltem már, keresd vissza. Komolyan elkötelezett IHH-aktivisták, akik közül többen megírták a végrendeletüket, mielőtt felszálltak a hajóra, továbbá ki is fejtették a kamerának, hogy Gáza vagy mártírhalál...
Ez bezony nem utcai randalírozás kategória, hanem ideológiailag komolyan elkötelezett, akár életét áldozni hajlandó harcos.
Mindegy, hogy izrael mit csinál, egy-két ejnye-bejnyével elintézik őket, egy kicsit jobban fogják őket utálni és ennyi. Az usa mögöttük van, így van fegyver, pénz és diplomáciai védelem is. Na nem is folytatom, mert könnyen kapnám az antiszemita, holokauszttagadó, szélsőséges jelzőket. :)

UI.: a szlovák és izraeli politikai elit bekaphatja a ....t!
@ZX: Nem Szíria volt az, hanem Jordánia. Konkrétan az uralkodó ellen akartak merényletet elkövetni és ezt elégelte meg a hasemita-ház, ekkor számolt le Jordánia a PFSZ-szel, illetve ekkor kényszerítette Jordánia elhagyására (fekete szeptember néven híresült el).
Ezekből a kommentekből egy dolog világos a számomra. Soha nem lesz béke. Nem csak itt, a világ más tájain sem. Mindig lesz érv, és ellenérv. Beszél valaki az afrikai hutu, tuszi népirtásról? Sokkal többen haltak meg, pár éve.
Foglalkozik Velük valaki? Biztos rossz a marketingjük! Gondolkodjatok, habár a beszűkült hozzászólásokat látva , erre kevés az esély.
@FaTraktor: "bekaphatja a ....t!"

A túróst? ;)
szerintem fegyverezzük föl a hamaszt, hadd írtsák ki ezek egymást, a győztesre meg nyomjunk egy kellemes atomot, és rendezzünk egy nagy ünnepséget.
@Zahara: Antiszemmitáááák!
@efhábé: Lehet igazad van, akkor én emlékeztem rosszul.
úgy vagyok ezzel, mint a kocsmai verekedéssel, ahol a két legnagyobb tahó veri éppen össze egymást: nem szabad közbeavatkozni, mert ha EZEK verik össze egymást, az mindenki másnak jó, aki normális. sőt.

a kocsma közönségének igazából érdeke, hogy az a kettő lehetőleg egymást verje össze, és ne bárki mást.
Az eu meg elitéli....HIHIHI :)
A saját arabjai miatt! Nem hiányzik nekik a balhé!
@anyad2: A képzeletedre bízom :)
@Fospunpa Bizottság: Jó pofa ötlet ;)
@Sambaja5: Hogy ki törődik a tuszikkal meg a hutikkal? A múlt században sokat gondoltak rá az európaiak, amikor gyarmatosítottak őket is. Akkor rend volt afrikában, rend volt ázsiában, rend volt az egész világban! Persze jött a liberalizmus meg a többi marhaság, és megkapták a nagy szabadságot, a fene nagy szabadsággal meg nem tudnak mit kezdeni. "Disznók elé hiába szórsz gyöngyöt" Ez a mondás marhára illik rájuk.
@FaTraktor: Az a baj ezzel az érveléssel, hogy azzal nem foglalkozik, mit csinál az, aki rátámad Izraelre? Tehát a flotilla nem játszásdiból ment oda, hanem kiprovokálni az ellenlépést Izraeltől, amely ellenlépés bármely állam kötelessége ilyen provokáció esetén. Ennyire egyszerű a képlet. Tehát betámadt a méhkasba, és most csodálkozik, hogy megcsípték a méhek. Ahogy a Hamasz miniszterelnök mondta 29-én: az is győzelem Gaza (értsd: Hamasz) számára, ha partot érnek, és az is, ha nem. Ennyire média-központú az egész flotilla, ennyire szánalmas provokáció.
@Sambaja5: Először az akartam írni erre, hogy bírom, amikor a "Nemzetközi blokádot Izrael köré!" c. poszthoz felvetik, hogy miért nem hutukkal foglalkoznak az ide kommentelők?

De aztán láttam, hogy megírtad a lényeget: "Biztos rossz a marketingjük!" Így van!

Összehasonlítva a Hamasszal, a hutuk és a tuszik nem is léteznek!!!

Amennyi tudósító ott volt a zászlóshajón, amennyi videófelvétel készült, amennyi azonnali, Izraelt kapásból elítélő nyilatkozat született (kéttucat halott, gyilkosság, mészárlás!) világszerte, mind ennek a marketingtevékenységnek az eredménye - a tényleges kilenc halott és a sérültek is, persze, de a Hamasz számára az emberélet semmit nem ér, a marketingköltés része.
a fundamentalista iszlám a szélsőjobboldali zsidók malmára hajtja a vizet, ami ugyanolyan veszélyes. a palesztin nép a dzsihád egyik eszköze/fegyvere.

lehetne már végre felvilágosodás az iszlám világban. meg az afrikai törzseknél is.
@kukatr: *, akik ugyanannyira veszélyesek.
@MSimon:

"kiprovokálni az ellenlépést" :D

azért ehhez kemény fanatikusnak kell lenni. minek mentek oda, mi? :)

hát tehetnek róla azok a szegény kalózok, hogy éppen arra jön valaki fegyvertelenül nemzetközi vizeken? nyilván kénytelenek voltak kiirtani pár embert! nem? mért, talán már el sem szabad foglalni más hajóját?
na ugye.
vagy talán nincs joga a szegény kalóznak nemzetközi vizeken lelőni azt, aki a foglyai közelébe megy?!
nem gyilkosok ők, hanem valójában áldozatok! :D
@Muad\\\'Dib: Aha, persze. Az USA és az al-kaida között sincs jogilag hadiállapot, aztán mégis.

Tényleg nem találod viccesnek, hogy a hamasz által fenntartott fegyveres erő háborús konfliktusát tagadod azon az alapon, hogy jog szerint csak két, hivatalosan elismert állam háborúzhat egymással?
@BKV - Önnek megyünk: lehet vitatkozni vallásról nyugodtan.. pont úgy ahogy a Micimackóról is. A beszélgetésnek is lehet értelme, tanulsága is, de ettől még mindkettő alapja ugyanolyan mese.

Angol, német persze mehet a franciát abbahagytam, mert fölösleges lett volna 4. nyelv. Amúgy is viccesen mondják számokat (4x20+16 = 96)... A holland meg leginkább kb. egy részeg angol német karattyolására hasonlít.
@united skates: Ja. Szerintem nem a falat kéne szidni, amelyik betörte a fejedet, hanem talán nem kellett volna fejjel nekimenni. Én sem voltam ott a hajón, ahogy egyikünk sem, de nehezen képzelem el, hogy bármelyik katona ellenállás nélkül hagyná magát megölni.
@mahet: akkor szeretettel várunk hogy elhozd nekunk a felvilágosodást
@mahet: "lehet vitatkozni vallásról nyugodtan.. pont úgy ahogy a Micimackóról is. A beszélgetésnek is lehet értelme, tanulsága is, de ettől még mindkettő alapja ugyanolyan mese."

nah egyébként pont erre van szükség! most képzeld el egy csomó ideje egy csomó ember foglalkozik a témával mert a fent általad vázolt tényt egyszerűen nem képesek felfogni! Gondolom az állításodat bizonyítani is tudod ezért igen fontos és értékes ember vagy a vallásfilozófia tudományában. Te vagy az aki ezt az egész szerencsétlen problémát végre megoldja. Egyszerűen bemutatod a bizonyítékaidat amik az állításodat alátámasztják és kész. Végre az egész egyetem a többi európai testvéregyetemmel együtt hazamehet és kész.

a tét óriási hiszen te írod: „2 megoldás van a békés együttélésre: egy világvallás ahol a boldog, de ostoba emberek élnek együtt vagy egy felvilágosult emberiség racionális célokkal.”

én egy felvilágosult racionális célokkal lévő emberiséget szeretnék. kérlek segíts meggyőzni ezeket az ostoba prof.-okat európában!

benned van minden reményem…
"lehet vitatkozni vallásról nyugodtan.. pont úgy ahogy a Micimackóról is. A beszélgetésnek is lehet értelme, tanulsága is, de ettől még mindkettő alapja ugyanolyan mese."

nah egyébként pont erre van szükség! most képzeld el egy csomó ideje egy csomó ember foglalkozik a témával mert a fent általad vázolt tényt egyszerűen nem képesek felfogni! Gondolom az állításodat bizonyítani is tudod ezért igen fontos és értékes ember vagy a vallásfilozófia tudományában. Te vagy az aki ezt az egész szerencsétlen problémát végre megoldja. Egyszerűen bemutatod a bizonyítékaidat amik az állításodat alátámasztják és kész. Végre az egész egyetem a többi európai testvéregyetemmel együtt hazamehet és kész.

a tét óriási hiszen te írod: „2 megoldás van a békés együttélésre: egy világvallás ahol a boldog, de ostoba emberek élnek együtt vagy egy felvilágosult emberiség racionális célokkal.”

én egy felvilágosult racionális célokkal lévő emberiséget szeretnék. kérlek segíts meggyőzni ezeket az ostoba prof.-okat európában!

benned van minden reményem…
@greycup: A felvételek valóban választ adnak a felmerülő kérdésekre.
@BKV - Önnek megyünk: @mahet: Én nem vagyok vallásos de ha egy álltítást valaki nem tud bizonyítani akkor az az állítás ugyanúgy "hiten" alapul mint egy vallási állítás.
Márpedig valaminek a nemlétét sajnos nem lehet bizonyítani.

Ennek belátásához azonban tényleg el kell tudni mozdulni egy 8általános szintü gondolkodástol és az valóban nem egyszerű dolog. Ráadásul keverni a vallás mitologiai állításait a vallásosság fenomenologiai értelmezési lehetőségeit az azért mutatja a szinvonalat. :D

Szerintem nem kell az ember fodrászával ilyen témákat megbeszélni mindenki maradjon a saját szintjén...
anekdóta:
Szomszédnak van egy fogadott gyereke, aki úgy lett neki fogadott,hogy,bár ezt nem tudja senki, agyonverte a szüleit,aztán erővel örökbe fogadta a gyereket és beköltözött a házába,mondván,hogy 5000 évvel ezelőtt az a ház az ő ősapjáé volt, amit az ős-önkormányzat a leszármazottaknak ígért. Igaz, az ősapja elköltözött onnan,és azóta mások festették a falat,és öntözték a virágokat. Na de a lényeg:a gyereknek alig ad enni, időnként megveri, mert a gyerek lázadozik a helyzete ellen, és időnként a korbáccsal felfegyverzett mostohaapja ellen megpróbál lázadni, lego-darabkákat hajigálva rá,mikor az nem figyel oda. amiért mindig félholtra verés jár utólag. namármost, a szomszédok ,megelégelve ezt a terrort, összegyűjtöttek egy csomag kaját,ruhát játékot, és mivel a mostohaapa már elitta párszor a gyereknek adott ajándékokat, úgy döntöttek, bemásznak a gyerekszobába,és megetetik személyesen a gyereket. A mostohaapa előre szólt,hogy ne jöjjenek mert leveri a fejüket egy lapáttal. Na, elindultak a szomszédok a csomaggal, de a mostohaapa a közterületen(!) megvárta őket, és szó nélkül,hátúlról fejbecsapta egyenként a szomszédokat egy lapáttal. Mert ő teheti,lévén,hogy van egy barátja a rendőrségen. Hálistennek úgy néz a barátja már eléggé nyugdíj előtt áll, és jönnek hátulról a más világnézeteket valló rendőrpalánták. És talán akkor valaki végre pofánveri a mostohaapukát,aki azt hiszi,mert barátja a rendőrfőnök, rá semmiféle törvény, vagy morális szabály nem vonatkozik, és ő azt is megteheti büntetlenül,hogy közterületen félig agyonverjen másokat,mert szándékukban állt bemászni a kertbe,és nem kell megvárja ,míg legalább a kerítés tetejére érnek.
@united skates: mennyire igazad van. szegény IDF kommandósok, tetőtől talpig golyóállóban,meg sisakban, UZI-ban, teljes joggal szálltak le nemzetközi vizeken egy török hajó fedélzetére, és mikor azok jogtalanul védekezni kezdtek egy(!) vascsővel, és kettő parittyával,meg egy karosszékkel, sajnos kénytelenek voltak agyonlőni közülük vagy tíz embert, önvédelemből.
Azt az eljáráat biztosan nem tanították nekik az IDF-iskolába,hogy illik megvárni,míg az illető betolakodó a határodra ér, és akkor se kell egyből agyonlőni,lévén,hogy fegyvertelen, illetve az IDF által hangoztatott live fire, fegyveres támadás, ami érte az idf kommandót, az az idf -től elvett(!!!!) két pisztolyból volt. hanem szépen szólsz neki egy hangosbemondón,hogy bár még nemzetközi a víz, pár méter, és onnan már az én uradalmam, és legyél szíves megfordulni. Ha nem, akkor keresztbeállsz előtte egy naszáddal, és ráirányítasz pár gépágyút,és újfennt felszólítod. Nagy valószínűség szerint, a fedélzetén csomó külföldi politikussal, bundestag képviselővel, nobel békedíjas öregge, nem fog neked menni. Aztán szépen vagy visszafordul,vagy bekiséred oda,ahova neked jólesik. És nem azzal kezded,hogy nemzetközi vizeken abszolút kalóz módon , leereszkedsz pár helikopterből, gépfegyverekkel,és mikor a mocskos rohadt palesztinbarát nobeldíjas védekezni merészel egy parittyával(ja nem, két parittyával),akkor te kénytelen vagy agyonlőni közülük 10-15 embert,csak a rend kedvéért. hogy lássa a világ,hogy te mekkora kibaszottul üldözött áldozat vagy, és ezek a mocskos antiszemiták megpróbáltak megverni egy csővel,mert nemzetközi vizeken, jogtalanul, elfoglaltad a török zászló alatt úszó hajójukat. Ó borzalom. sír a lelkem szegény áldozat megtámadott, és jogtalanul megvert IDF kommandósokért,komolyan.
most viszont megyek hányni.
@FaTraktor: sőt,nem csak jelzőket,hanem pár év börtönt is,ha nem kapod össze magad. na majd kártyázunk a sitten :) :D
@igyretorikaltok: ezek szerint azt sem tudod bizonyítani, hogy Micimackó nem létezik, és a Hétfejű sárkány? :)

hihetnél azokban is ugyanúgy...
@greycup: ööö... nagyon kedves az érvelésed. hogy nem azért küldték le,hogy megverjék őket,meg hasonló kedves hozzászólások,hogy a videón izraeli katonát dobnak át a korláton, stb. Egy nagyon lényegges dolgot felejtesz el megkérdezni: mi a f.szomat kerestek izraeli kommandósok egy török hajó fedélzetén, fegyveresen ,nemzetközi vizeken??? pont. ennyi. innen kezdve minden egyéb csak súrmó mellébeszélés,és porhintés. Mert ha a kék márvány megsértette volna az izraeli felségterületet, az más. De még akkor is van csomó eljárás, ami áldozatok,és zsidó katonák vízbehajítáa nélkül is megoldja a gondot. Nevezetesen mondjuk keresztbe állsz 3 naszáddal a kékmárvány előtt, ráirányítasz pár gépágyút,és rájuk szólsz. Igen erősen kétlem, hogy egy rakat külföldi politikusal, béke Nobel díjassal a fedélzetén az amúgy fegyvertelen hajó nekiment volna az izraeli naszádoknak. mindkét fél megmutatta volna a magáét, aztán szépen bekisérik a konvojt ashdotba, és izrael se kéne összevissza hazudozzon, jogalapot keresve egy idegen hajón 10 civil lemészárlásához vezető, kalóztámadás miatt. Ilyen egyszerű ez. De te persze ezt a kérdést(ti. mi a faszt kerestek a fedélzeten az IDF kommandósok???....aztán ebből minden egyéb védhetetlen nézőponttá válik) nem teszed fel,mert a te érdeked az,hogy izraeli támadás jogosnak tűnjön, az idf kommandósok meg áldozatnak. közben lóf.szt mama, erről szó sincs. Mint ahogy a 10 éves gyerekek lelövésénél sincs,meg az 1-2 sebesültet(rossz esetben) követelő palesztin "rakéta"támadásra válaszcsapásként halomra gyilkolt arabok tömkelege sem lehet normális emberi dolog. Bármennyire is akarjátok elhitetni ezt a világgal.Mint ahogy a "rakéta"támadás se feltétlenül az. Bár ha a te országodba, ahol az őseid már többszáz éve élnek, egy kisebbség odahozná népes rokonságát, téged másod-harmadrangú állampolgárrá degradálnának, meg gettóba zárnának(ismerős a kép?)és ők lennének hirtelen a főnökök, akkor valószínűleg te is felháborodnál, és megpróbálnál tenni a helyzet ellen, a rendelkezésedre álló eszközk segítségével. Na ezt teszik a palesztin "terroristák".
Ami a másod-harmadrendű állampolgárrá degradálást illeti, nem hírekből tudom, hanem megtapasztaltam személyesen izraelben. ja nem engem degradáltak. csak láttam, ahogy a buszról kizárólag kinézés alapján, leszállítanak egy palesztin munkást,és nem engedik be a Ben Gurion területére. A kapuban felszállt 2 feketeruhás, uzival, végigsétáltak a székek közt,nézelődtek , és odaálltak a velem párhuzamosan üldögélő arab elé, kissé durván rászóltak, igazoltatták,majd leszállították. Mikor a busz kijött a kapun, ott állt a csóró az útszélen, és visszaszállt a buszra.És ez nem volt egyedi eset. Ez igen nyugati tipusú demokrácia. Ha egy cigánnyal tennék ugyanezt, napi szinten, magyarországon, elég rövid idő múlva EBESZ megfigyelőktől, meg ensz haderőtől hemzsegne az ország. Csak a miheztartás végett.
Szóval magyarázni lehet, de attól, ha sokszor mondod, egy hazugság nem válik igazságga.
@dirmix: azt atzért ne feledd el, hogy amit Izráel évtizedek óta művel, az kimeriti a holokauszt fogalmát: ha nem tetszik e tény, csak vedd sorra a számtalan nemzetközi jogi elitélő és rendreutasitó határozatot, amit persze Izráel annak rendjemódja sz. nagy ivben le is sz*r!

Az a jelentéktelen mellékkörülmény se zavarja meg jelen konfliktussal kapcsolatos "provokáció elméletedet" hogy azt sorra(és azonnal) itélték el a mértékadó nemzetközi szervezetek (ENSZ, EU ..)

"A tények makacs dolgok, Pelikán elvtárs.." ;o)
@MSimon: igazad lehet, s valszinűleg az izraelieket elitélő Ensz és Eu is ebbe az általad emlitett "terrorista" kategóriába tartozik: egyáltalán: mindenki, aki nem asszisztál Izráel népének fenntartás nélkül!
Ugye igy gondolod, barátom? ;o)
@MSimon: bocs, módositanék az igényeidnek megfelelően: az aggressziv mód hajózgató békeaktivisták megtámadták a békésen lövöldöző, közismerten emberbarát izraeli kommandósokat!

Remélem igy megfelel! ;o)
Kínzó kérdés: mi van a 00:24-től látható ember (aktivista vagy katona) kezében ezen a videón?
www.youtube.com/watch?v=1OTLoxIZEGc&feature=related
@isssti: no de hát ennek a kommentednek sincs több alapja, mint amelyikre rákérdeztem. ;-o
Nem egészen értem, a hajón történtek mely mozzanatát igazolja a Közel-kelet ezeréves történelme, de mégis jelképes lehet ez a képsor:

www.youtube.com/watch?v=S6Xm8Irz-so&feature=channel
de lehet az már tulzás lenne :d :D
a kedves hozzászólók egy része azt felejti el, hogy ezen a területen 60 éve háború folyik, ha valaki tudatosan vállalja, hogy nem mutatja meg az egyik hűáborúzó félnek, hogy mit szállít a háborús területre, akkor számíthat, sőt számít is valami kis tusakodásra minimum. De ha egyszerű segélyszáűllítmányról van szó, akkor miért nem mutatja meg mi van a hajón? felröppentek mindenféle hírek, hogy Izrael mit nem enged bevinni Gazába, aztám kiderült hogy ezek hamis hírek, pont a dokumentumból derült ki, hogy bizonyos dolgok beszállítását ahhoz köti, hogy a Gázában lévő NEMZETKÖZI szervezetek kapják és ne magánkereskedők, ami teljesen jogos, hisz segélyszállítmányokról van szó. A hajó provokációs szándékkal előre bejelentve szállított dolgokat úgy Gázába (ahonnan az almúlt években 50.000 rakétát lőttek ki Izraelre, civilekre) hogy megkerülje Ashodot, az Izraeli kikötőt, amit az Izraeliek felajánlottak kikapokásra. Onnan vihették volna tovább a szállítmányt Gázába, természetesen a rakomány átvizsgálása után, hisz hűáborús területről van szó. Ha Magyarországot lőnék ennyi rakétával évek óta, nem hiszem, hogy átengedne ellenőrzés nélkül hajókat vagy vonatokat vagy repülőget azokhoz, akik lőnek rá.
@igyretorikaltok:: Gratulálok, a hit mégsem tanított meg az európai normák betartására. Pl. a személyes adatok tiszteletben tartása vagy a törvények betartása...

Vita helyett személyeskedsz, támadsz?
@mahet: nem értem pontosan mi a bajod mondhattam volna kis pistát is vagy rácz ernőt
@igyretorikaltok:: bocsánat, csak nem vagyok hozzászokva, hogy egy egyszerű vita esetén direkt támadásnak legyek kitéve. Általános iskolában történt ilyesmi utoljára, ha jól emlékszem.

Persze lehet, hogy más környezethez vagyunk szokva, semmi baj.
@mahet: én nem érzem hogy támadtalak volna egyszerűen arra akartam felhivni a figyelmed hogy ha olyanokat állitasz hogy : vagy hülyék és vallásosak vagyunk vagy okosak vagyunk akkor ez alkalmas arra hogy valakiket a vallásukban megsérts.
@igyretorikaltok:: rosszul érzed... az interneten a személyes adatok közzététele kb annak felel meg mintha az utcán fejberúgnál valakit. Túlzott reakció egy provokatív hozzászólásra. Gondolom nem véletlenül Te se a valódi nevedet választottad nicknek.

Egyébként miért adsz ennyire a véleményemre? Több milliárd ateista van még rajtam kívül akik ugyanezt gondolják.

A vallás magánügy amíg nincs hatással olyanokra akik nem vallásosak, pl ahogy elnézem ezt az ökörködést jöhet egy arab - egyéb világháború.
@isssti: hülye vagy? Goldstone is egy antiszemita, bár szintén zsidó származású úriember. Úgyhogy Goldstone egy ön-antiszemita. És különbenis mindenki antiszemita,aki izrael kül-vagy belpolitikáját bírálja. Ez már számtalanszor elhangzott. Itt is,mikor a repülők kapcsán cikkezett a Magyar Nemzet, megaszonta bin Noun kisasszony,hogy bazzeg, ez izraelellenes antiszemita megnyilvánulás volt. Nem tucc te semmit :)
@mahet: te most tenyleg azt a "jogodat" koveteled hogy névtelenül mocskolhass embereket a vallásukban????

amikor azt irod közvetve hogy aki vallásos az ostoba buta, szerinted az nem fejberugasa valakiknek?

Én elhiszem hogy a törvénysértő, embereket vallásukban bántó megjegyzéseket a te környezetedben névtelenül szokták megtenni. Vannak olyan környezetek ahol ezt se névvel se névnélkül nem szokás. Na ez az európai norma...

mielött a magad jogaira gondolsz elöbb gondolj a másokéra is.
@józan ész: őőőőő....akkor az már túlzott kívánság lenne, illetve elvakultság, ha azt kérné a világ, tessékszíves lenni betartani a nemzetközi egyezményeket és ne tessékszíves megtmadni fegyverrel egy TÖRÖK(második legnagyobb NATO haderő, for that matter)zászló alatt úszó hajót NEMZETKÖZI vizeken, majd,miután a gépfegyverek láttán vascsővel meg parittyával(!!!) próbálnak védekezni, agyonlőni közülük 10et, és ezután áldozatnak beállítani a szegény kommandóst. Ja,áldozat, a saját politikai és katonai vezetésének áldozata,aki megtöltötte a fejét azzal a marhasággal, hogy mindezt megteheti, büntetlenül, és még ő az áldozat.
Ennyit az elvakultságról. Ha a hülye izraeli vezetés megvárta volna,hogy elérjék az izraeli felségterületet,na akkor már más lett volna a képlet, bár akkor is csodálatra méltó hősiességre vall, hogy egy székkel, egy csővel és két parittyával felszerelt társaságból gépisztollyal agyonlőnek 10 embert. Ja és a társaság magába foglalt 50 ország,köztük két Bundestag politikust, egy-két Nobel békedíjas öreget,és béke-meg emberjogi aktivistákat. Pont olyan arányos fellépés,mint mikor egy-két szántóföldre hajított robbanó konzervdobozért cserébe lerohannak, és szarrábombáznak két falut,megölve rakás nőt meg gyereket,mint potenciális "terroristát". Qrvanagy hősiesség,hallod. És még nekik van igazuk, és IDF kommandóst kéne sajnálni. Minnyá sírni kezdek.
Mellesleg jó hülyék,hogy beereszkednek egy nyilvánvalóan jogosan dühös tömegbe, fegyverekkel, aztán sírnak,hogy jajjajj rámtámadtak, muszáj volt lelőni őket. Tudod, van olyan eljárás,hogy két-három hadihajóval elállomn az utat, és felszólítok. Erősen kétlem,hogy a fenntemlített társasággal a fedélzeten, nekiment volna a fegyvertelen hajó a tökig felfegyverzett hadihajóknak. Aztán meg oda kíséred őket,ahova a szíved diktálja,mindenki megerőfitogtatja magát, és nem hal meg senki. Csak persze Izraelbe azért ítélnek titkárnőt életfogytig börtönre, mert kiadta a Háárecnek azon katonai dokumentumokat,amik arról szóltak,hogy nem kell foglyokat ejteni, agyon kell lőni mindenkit, aki mozog. Hát ilyen tipusú "demokráciától" mi mást várjon az ember. Csak az a baj,hogy 10-15 éve még egy mukk nem volt ilyesmikre,és tényleg azt tették,amit akartak. Ma meg már csak azt hiszik, és egyre inkább magukra haragítják a normális világot is, az iszlám mellett. és ez Izrael számára qrvára kontraproduktív. Azért ANNYIRA nem kemények. Nota bene. A nagy testvér is közeleg a nyugdíjkorhatárhoz,ami a világhatalmat illeti, és egyre nyilvánvalóbb a Kelet előretörése, meg az oroszoké. Hát mikor a nagy csendörtestvér nyugdíjbamegy, akkor lesz csak nagy balhé. A baj az,hogy az egész világ fizetheti Izrael felsőbbrendűségi komplexusának az árát.
@Senkifia:

a repülők egy jó téma.

2009-ben több mint 20.000 katonai átrepülés volt Magyarország légterében.

ebből 22 Izraeli, és 702 nem Izraeli és nem is NATO.

Valamiért a kutyát sem érdekelte, hogy ez a 702 nem nato nem európai és nem izraeli katonai gép mégis mi volt, ki volt? Észak koreaiak? Szaudiak? Oroszok? Irániak? Kicsodák?

Miért csak az a 22 Izraeli szúr szemet? A többi 702 miért nem érdekes?

Ezen gondolkozzanak el az Izrael mániások.
@fájni fog: nagy mellébszélés itten,amit te produkálsz :) mert a nagy felháborodást nem az a tény váltotta ki,miszerint Izrael megtámadott egy, a SAJÁT FELSÉGTERÜLETÉRE behajózó konvojt,akik nem akarták megmutatni,mijük van. Hanem hogy NEMZETKÖZI VIZEKEN, MINDEN NEMZETKÖZI JOGOT FELRÚGVA, megtámadott egy civil török hajót, fedélzetén 50 ország politikusával, meg egy béke Nobel díjassal,meg emberjogi aktivistákkal. És mikor a nyilvánvaló kalóztevékenységre(ti. nemzetközi vizeken fegyveresen megszállni egy idegen hajót az kalózkodás,bárki bármit állít) a hajó személyzete és utasai védekeztek széklábakkal meg parittyával, erre halomra lőttek 10et közülük(ja lőfegyver a hajón az 2 darab pisztoly volt, amit a kommandósoktól vettek el... jó balfasz kommandós az ilyen, hallod). na ezért a felháborodás, ne térjünk el a tárgytól. Mert ha a saját határán teszi ezt, na az jogos önvédelem, meg hasonlók. a halomralövés még így is nevetséges. nem is kell átszállni egy hcivil hajóra,ha van pár hadihajód, ahhoz,hogy partra kényszerítsd egy lövés nélkül. Csak persze izrael demonstrálni akarta,hogy ő akár ezt a totál jogtalan és embertelen manővert is elkövetheti,mert ők az übermenschek, akiknek ezt szabad... Ismerős a képlet? hát ennyit erről. Mellébeszélést meg magyarázkodást hagyjuk olyankorra,mikor vannak észérveink, és nem mi vagyunk a ludasok.
@Senkifia:

Egy félmagyarországnyi terület felsőbbrendűségének árát fizeti az egész világ?

Ez azért elég furcsa, különösen tekintetbe véve, hogy ezen a területen a történelmi múlton kívül,(ótestamentumi terület) nincs semmi! Nincs olaj! Sőt, víz is alig. Nincs arany és nincs gyémánt. Nézzenek már magukba az Izrael és zsidó gyülölők, hogy mégis mi konkrétan a problémájuk azon kívül, hogy szükségük van egy bűnbakra mindenért.
@fájni fog: lehet azért,mert az oroszok nem nyiltkozták azt vigyorogva,hogy felvásároljuk magyarországot? hmmm.... lehet azért, mert 10ből 9 ingatlanmutyinak izraeli érdekeltségei vannak magyarországon? Vagy mert izraeli érdekeltségű magán biztonsági cég ellenőrizte az embereket márc. 15.ei állami ünnepségen? nem orosz,nem iráni, nem szaudi. és a sort nagyon hosszan lehetne folytatni...
ja ez a mánia. Hát igen, ha ez mánia, akkor legyen az. de ezért szúrnak szemet.
@fájni fog:ne haragudj, ha ezen nem kezdek el vitázni veled :)amúgy igen, szinte teljesen így van.
@fájni fog: az arany és a gyémánt Amszterdamban, meg Bernben van. Kettőt találgathatsz, nagyrészt kinek a kezében :) nem akarom én ezt elmagyarázni. Ez egy nyilvánvaló dolog,ha nem tudod,vagy nem akarod tudni, vagy nagyon buta vagy, vagy rosszindulatú.
De ez itt OFF,úgyhogy térjünk vissza a tényre,miszerint Izrael megtámadott nemzetközi vizeken egy tötrök hajót, és megölt 10 ,a katonákhoz képest fegyvertelen , civilt...nemzetközi vizeken....érted...
@fájni fog: amúgy hogy jön ide a "fizeti az egész világ"? a felsőbbrendűségi komplexus nyilvánvaló, izrael nemzetközi és belpolitikájában egyaránt fellelhető. Délafrikában azt,amit Izrael művel, apertheidnak nevezték. csak azt keresztény felsőbbrendűségileg komplexáltak csinálták, és mindenki elítélte őket. Hogy végre izraelt is kezdjék elítélni, beletelt pár tíz évbe... ijesztő a hasonlóság, ha jól megnézed. ami a palesztint illeti, izrael egy nagyon kemény diktatúra,ahol ő harmadrendű állampolgár(fennebb van egy hsz-om, amiben kifejtem személyes tapasztalatomat ezügyben),és jelenleg gettóba van zárva, és nyomorog. De a gázai blokád előtt is ugyanez volt.
na de visszatérve: Izrael megszeg egy rakat nemzetközi törvényt, idegen hajókon megöl fegyvertelen civileket, a "nyugati típusú demokráciája" nevében. És utána saját fegyveres támadóit állítja be áldozatnak. ez a tény. neked mid van, válasz-érv? :)
@fájni fog: meglepően jól informált vagy... :)
@fájni fog: ja már látom, mi a "világ fizeti a felsőbbrendűség árát". Igen, így van. ha jól megnézed a szövegkörnyezetet, rájössz, hogy arra gondoltam : lesz idő,mikor az arab világ felnő, a nagy testvér amerika meg leromlik odáig,hogy az iszlám valahol,valamikor odacsap izraelnek. és abból qrvanagy balhé lesz. amit az egész világ fizetni fog. és nagyrészt a baléhé izrael felsőbbrendűségi politikájából fog fakadni. mert az iszlám világ,ha megfiogyeled, folyamatosan reagál izraelre, a megalakulása óta(na az az egy, amiben a nagyhatalmak is ludasok,mert az épp aktuális érdekeik úgy kívánták, hát megalakították az "isten nekünk ígérte 5000 éve ezt a földet-izraelt",anélkül,hogy tekintettel lettek volna azokra,akik ott laktak).Erre gondoltam, mikor azt mondtam: az egész világ fizetni(illetve szívni fog) a felsőbbrendűségileg komplexált politikai vezetés miatt.
Tudom, már senkit nem érdekel, mert már visszamentetek Ádámig és Éváig, de újabb információ az aktivistákról:

www.imra.org.il/story.php3?id=48274

A beszámoló szerint számos al-kaidás volt a fedélzeten.
@Senkifia: jaja, folyik itt a nemzeközi holokauszt - mindenki csak báncsa ezt a szegény Izráelt!
@fájni fog: tök szép amiket mondasz (gondolom az izráeli hadsereg honlapjáról töltötted le), cak akkormár azt nem értem, hogy akkor mért itélte el azonnnal és egyöntetűleg az összes mértékadó nemzetközi szervezet Izráelt, ezért az amúgy(szerinted) teljesen magátólértetődően jogos lépéséért?
Mért?
Mért ilyen szemét antiszemita ez az egész rohadt világ?!
@fájni fog:talán azért, mert azoknak volt engedélyük a berepülésre..
(egyébként az azért érdekelne, honnan tudod ilyen pontosan e titkos katonai adatokat -netán a rabbid másodállásban légielháritó? -..ne adja isten!!)

..(feltéve, de meg nem engedve) még ha nem is lenne igazam a többi berepülés engedélyezettségével kapcs., talán joga van a magyar lakosság jelentős részének nem baráti szimpátiával tekinteni egy ilyen aggressziv politikát folytató, gyakorlatilag hadi államra..

..vagy ez már antiszemitizmusnak minősül?

..ez is?!
@MSimon: azt a videót láttad, amin fentemlitett segélyhajón maga Osama csavarta ki a szerencsétlen izráeli kommandós kezéből a annak kizárólagos önvédelmi eszközét képező nyalókát?

..és ami a legdurvább, aztán feldugta szegény békés kommandósnak a seggébe - ilyen mocskok ezek a békeaktivisták: videó van róla, láttad?
Nem?
Mingyá belinkelem, jó?
@igyretorikaltok:: oké hagyjuk, bocsánatot kérek az előbbi írásomért túlzásba estem a provokációval. Könyveld el, úgy hogy csak egy hülye szövegelt... van belőlünk sok.
@isssti:

Izraelnek is volt engedélye, és nemcsak Magyarországtól, de Törökországtól, Bulgáriától és Romániától is, minden amit ide leírtam az MTI-hírekben volt és aztán látható volt a különböző hírcsatornákban, például a 20.000 fölötti katonai belerüpülés, és az, hogy a nem nato és nem izraeli berepülések száma 702, ezt mind hivatalos személyek mondták, csak úgy látszik vannak akik kiszűrik a nekik nem tetsző információt.

a zsidók sem nyilatkoztak olyan baromságot, hogy felvásárolták az egész világot, az amit az egy szűál izraeli politikus mondott az éppen hogy frá akart mutatni milyen képtelenek az ilyen vádak, csak erre, az olyanok mint te kiveszitek a kontextusból, és fordítva értelmezitek. Ő pont azt akarta mondani, hogy ez milyen képtelenség. Izrael nem vásárolja fel, nem is tudná felvásárolni ezeket az országokat, ő az abszurditására akart utalni ezeknek a vádaknak, amelyek különben nem újkeletűek, más a 2. világháború előtt is addig addig mondogatták a népet míg 6 millió zsidót sikerült megolni, és mindenüket elvenni.

remélem tudsz angolul: nézd meg hogy ki támadott meg kit, és ki kezdte!

www.youtube.com/user/idfnadesk
@Senkifia:

a németek a 2. világháború alatt lemészárolták a zsidókat, persze nem egyedül, hanem más európai népek segítségével, mindenüket elvették, amiért egész életükben dolgoztak beleértve a fogakat a szájukból (hullarablók) aztán egy jelentős részük lelépett a páénzzel délamerikába csokiültetvényesnek és csokigyárosnak.

Az a hatmillió akit megöltek, az már nem birtokol semmit, de akik kifosztották őket, illetve azok utódai igen, beleértve a svájciakat, akik a javaknak csak egy kis töredékét szolgáltatták vissza a meggyilkoltak rokonainak.
@fájni fog: Kicsit elvakultnak tűnsz, úgyhogy nem nagyon látom értelmét a társalgásnak ..
- ha még a ballib komcsi (izraelita) szekeres miniszterelftrs is elismerte, hogy engedély nélkül repültek izráeli barátaid és jól kirúgta (jókomcsi szokás sz. a legkisebb) felelőst, akkor ezekután nem nagyon tudok mit kezdeni veled: te magd vagy a kakukktojás -próbálj megbékélni a gondolattal!

Perezpapa "kilóra megvesszük Mo-t" -cimmel elhiresült szózatára ezekután inkább ki se térnék(márcsak gyurcsányferi hazudozásainak mentegetéseire kisértetiesen hajazó magyarázatod okán sem), ha nem haragszol..

Zárásul engedj meg egy finom párhuzamaot: én is szeretem a dögös, szőke macákat, de ha történetesen egy ilyen betöri a kirakatot és ellop egy nercet, hát leszek olyan konzekvens és nem kezdem el azzal védeni, hogy "tulajdonképp az aggressziv kirakat támadta meg őt lesből és ő csak önvédelemből vette fel a bundát..stb.." szóval érted..
Vagy ezt sem?
nah, megvan kinek a gepe fog legkozelebb lezuhanni

Turkish Prime Minister To Israel: International Community Is "Sick Of Your Lies"
www.youtube.com/watch?v=bWoflsoTJOo
@fájni fog: Akart egy fenét. Peresz izraeli üzletemberekkel találkozott, az izraeli gazdaság épp akkortájt pörgött fel nagyon és azt ecsetelte nekik, hogy mennyire nincs gondjuk gazdaságilag, erre mondta, abszolút viccesen, hogy megveszik Manhattant, Lengyelországot, Magyarországot.
Az izraeliek sok ingatlant vesznek Közép-Kelet-Európában, főleg építési telkeket, ezekre hivatkozott Peresz. Baromság azt mondani, hogy épp az ellenkezőjére akart utalni. És persze nem kevésbé baromság ebbe azt belelátni, amit egyesek belelátnak. Egy vicces kiszólás volt, amivel a gazdaság erejét akarta jellemezni üzletembereknek. Nagyjából az volt az üzenete, mint a fidesznek itthon, merjünk nagyok lenni.
@isssti: "- ha még a ballib komcsi (izraelita) szekeres miniszterelftrs is elismerte, hogy engedély nélkül repültek izráeli barátaid és jól kirúgta"

Oszt ezt hol ismerte el?

A tények, látom, téged sem zavarnak. Az NKH kiadta az engedélyt az izraelieknek, de nem tartotta be az előírásokat, azaz az engedély kiadása előtt nem egyeztetett a megfelelő szervekkel. Ezért rúgták ki (abszolút egyetértve veled, jó magyar szokás szerint a valós felelős helyett a legkisebbet) az engedélyt kiadó embert.
@Senkifia: "NEMZETKÖZI VIZEKEN, MINDEN NEMZETKÖZI JOGOT FELRÚGVA, "

Idézném neked a nemzetközi jogot:

NEUTRAL MERCHANT VESSELS AND CIVIL AIRCRAFT

Neutral merchant vessels

67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:

(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;

Believed on reasonable grounds to breaching a blockade.
After prior warning they intentionally and clearly refuse to stop
["Negative, negative, our destination is Gaza"]

Intentionally and clearly resist visit, search or capture...

Továbbá, ugyanezen jogszabály blokádot szabályozó része:

"SECTION II : METHODS OF WARFARE

Blockade

93. A blockade shall be declared and notified to all belligerents and neutral States.

94. The declaration shall specify the commencement, duration, location, and extent of the blockade and the period within which vessels of neutral States may leave the blockaded coastline.

95. A blockade must be effective. The question whether a blockade is effective is a question of fact.

96. The force maintaining the blockade may be stationed at a distance determined by military requirements.

97. A blockade may be enforced and maintained by a combination of legitimate methods and means of warfare provided this combination does not result in acts inconsistent with the rules set out in this document.

98. Merchant vessels believed on reasonable grounds to be breaching a blockade may be captured. Merchant vessels which, after prior warning, clearly resist capture may be attacked.

99. A blockade must not bar access to the ports and coasts of neutral States.

100. A blockade must be applied impartially to the vessels of all States.

101. The cessation, temporary lifting, re-establishment, extension or other alteration of a blockade must be declared and notified as in paragraphs 93 and 94.

102. The declaration or establishment of a blockade is prohibited if:

(a) it has the sole purpose of starving the civilian population or denying it other objects essential for its survival; or
(b) the damage to the civilian population is, or may be expected to be, excessive in relation to the concrete and direct military advantage anticipated from the blockade.

103. If the civilian population of the blockaded territory is inadequately provided with food and other objects essential for its survival, the blockading party must provide for free passage of such foodstuffs and other essential supplies, subject to:

(a) the right to prescribe the technical arrangements, including search, under which such passage is permitted; and
(b) the condition that the distribution of such supplies shall be made under the local supervision of a Protecting Power or a humanitarian organization which offers guarantees of impartiality, such as the International Committee of the Red Cross.

104. The blockading belligerent shall allow the passage of medical supplies for the civilian population or for the wounded and sick members of armed forces, subject to the right to prescribe technical arrangements, including search, under which such passage is permitted."

98. pont, ugyebár.

A segélyszállítmánnyal kapcsolatban pedig:
103. a, azaz joga van átvizsgálni és b, azt pártatlanságot biztosító nemzetközi szervezet oszthatja szét.

Izrael azt mondta, hogy Asdodban átvizsgálják, majd az ENSZ szállítja el, mint pártatlanságot biztosító nemzetközi szervezet. Ha a hajót engedték volna Gázában kikötni, akkor sérül a 103. pont, ugyanis a segélyszállítmány a Hamasz kezébe került volna átvizsgálás nélkül.

Talán ennyit a nemzetközi jogszabályokról...
@efhábé:

Hát Peresz tekintetében nem értünk egyet, de ha nem egy karikirozás volt, és nem vicc, hanem komoly akkor az nagy baj, mert akkor semmi rálátása nincs arra, hogy hogyan látják őket.
De ennyire nem lehet hülye, tehát változatlanul azt gondolom, hogy gúnyosan beszélt és nem komolyból
@fájni fog: Nem komolyan beszélt és nem is gúnyosan, viccelt. Teljesen egyértelmű a metakommunikációjából és az emberek reakciójából, akik értették a viccet és nevettek rajta.
Fent van a neten, nézd meg.
@efhábé:

én meg azt mondom, hogy ő nincs abban a helyzetben, hogy ilyeneket vicceljen, túl félreérthető, megfontoltabban kellene bánnia az ilyen viccekkel.
@efhábé: Muszály nekünk beszélgetni? ..ugye hogy nem (ha picikét udvariatlanabb lennék, azt mondanám: "muszály nekem minden agymenővel szóbaállni")

De maradjunk inkább az eredeti verziónál, jó? ;o)
..muszály pontos j - gyengébbek kedvéért!
valakik itten nem teljesen bontottak ki az igazsag minden szeletet. mifele adatmegosztas, wtf?

Irish block EU plan to allow data transfer to Israel
www.irishtimes.com/newspaper/world/2010/0708/1224274266971.html
THE GOVERNMENT has moved to block a European Commission initiative to allow the transfer to Israel and storage there of sensitive personal data on European citizens.
süti beállítások módosítása