Most meg van baszva, biztos úr, nem?? - Egy biciklis baleset közönsége
Ütköztem egy trolival. Nem lett bajom, de a bicikli tropára ment. Egyikünk sem volt hibás. A sofőr kiszállt, megnézte, hogy jól vagyok, hívtunk helyszínelőt. Amíg lement a stressz, gyorsan megbeszéltük, mit gondol, mi lesz a BKV-val a Fidesz alatt.

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kár a továbbiakban vitatkozni, egyértelműen a busz volt a hibás. Csak olvasgatni kell a kiadványokat.....
Nem. Egyértelmű, hogy a trolis volt a hibás, miután nem kerülte ki a kerékpárost, aki szabályosan elé (mellé jobbról) állt a pirosnál.
Jol lefaszoznak par embert es maris nyugodt a lelkuk :) Remeljuk ennel nagyobb sikerelmenyed sosem lesz.
Erdemben valami?
1. Álló járművet nem lehet "előzni". Ha jól értem, piros lámpánál álltak egymás mellett.
2. Kerékpáros kikerülése egyébként sem számít előzésnek, ha jól emlékszem és nem módosították a KRESZ ezen részét az elmúlt harminc évben.
Leszarom a pancser szoclib kormányod január elsejei kresz módosítását... remélem ezt is számon kérik majd rajtuk, mint foglalkoztatás körében elkövetett veszélyeztetést (bringást beengedni az egyirányú utcába stb.)
Csak hogy én nem erről beszéltem neked, tökorrú. Nem szép tőled, hogy félremagyarázol.
Olvasd el szépen, amit 15:35-kor írtam. Arra válaszolj, amit kérdeztem. Érted?
szerintem nem sok...
az autoknak kellene a mintanak lenni nekik elvileg van papirjuk is nem!?
Arra gondolt, hogy simán kihozzák az autóst hibásnak, de most ott tart a dolog, hogy állítólag a szabály azt mondja ki, hogy addig előzhet amíg áll a forgalom. Mivel ahogy a forgalom megindult neki azonnal meg kellett volna állnia, ezért az ügyvédje szerint lehet, hogy mégis csak ő lesz a hibás.
Mennyire életszerű az, hogy pont akkor fog megállni a kocsisor közepén amikor az megindult?
Kresz: "Ha a járműveknek útkereszteződésben [...] meg kell állnia, - előre sorolás céljából - [...] kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák."
Annak ellenére, hogy én általában bringával közlekedem (bár van a lábamban már többszázezer autós km is), fel tudnám pofozni azokat a bringásokat, akik:
1) lámpa nélkül mennek este, szürkületben-sötétben
2) nem állnak meg a pirosnál
3) járdán csöngetnek a gyalogosnak (ha már járdán megy, akkor igenis tanuljon meg lassan menni és várja ki, míg ki tudja kerülni a gyalogost - vagy méginkább: szálljon le).
Persze az autósok sem ártatlan bárányok, engem a legjobban az index elhagyása zavar, bringával sokkal idegesítőbb, mint kocsival, ha az előtted lévő minden jelzés nélkül satuzik és kanyarodik. És sajnos az autósok jó része nem nagyon szokott indexelni, pedig nem egy megterhelő dolog.
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
...
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
..."
Ezen kívül az sem igaz, amit írsz, hogy: "a kresz szerint az előzést segíteni kell, lehúzódással, sebességcsökkentéssel. "
Az szinte egyik nem sem jut el a tudatáig, hogy a gyakorlatilag teljesen védtelenül közlekedő bringás és gyalogos, még ha sík hülye is, akkor is az életével játszik, bármilyen autóval kialakuló baleseti szituációban.
Valamiért irritáló látvány a dugó mellett elhaladó bringás (amit meg is tudok érteni), ezért némelyekből felszakad a tehetetlen düh. Ahhoz már kevesen veszik a fáradságot, hogy végig gondolják, hogy a sok hülye autós közé (amelyik a dugót okozza) önmaga is beletartozik.
Főbűnössé váltak a bringások, huligánoknak tekinti az egyszeri polgár őket, amikor ők pont egy élhetőbb várost próbálnak kialakítani.
Azon pedig gondolkodj el, hogy miért alakult az a szerintem rém ocsmány hozzáállás, hogy az autós közlekedés mindennél előrébb való!
A föld erőforrásai kimerülőfélben és még mindig arról szól minden, hogy senkinek ne kelljen egy percre se letennie az autóját és ha valamilyen elmaradott (pl. biciklis) állatfaj zavarni merészeli, akkor az a világ leggyökerebb idiótája.
Fordítva ülünk a lovon...
tehát a nép fiai és lányai keresik azokat az alkalmakat, ahol mindenféle felelősség és következmény nélkül kinyilváníthatják véleményüket, karöltve az "okoló" és "hibást kereső" mentalitással. mindig és minden helyzetben hibást kell keresni, sőt mi több, a hibás keresésének lehetőleg minden egyéb cselekményt meg kell előznie.
de azért azt ne gondold, hogy nem mérik fel az esélyeiket, valószínű, hogy egy jó nagydarab emberrel szemben nem engednék meg maguknak ezt a "bátorságot".
az egész ügynek persze van egy albetétje, de nem gondolom, hogy az utca embere emiatt okoskodott volna: ez pedig az egyre gyakrabban tapasztalható kerékpáros-arrogancia.
és valljuk be: ahogyan a budapesti kerékpárosok nyilván kisebb, de vagánykodóbb része kerekezik, nem csoda, ha bárkinek az jut eszébe, hogy egy ilyen balesetnél a biciklis volt a hibás.
Na jó, ez csak vicc volt, de az tényleg igaz, hogy nagyjából felesleges bármilyen szabályt hozni, amíg bele nem ivódik mindenkinek mélyen a tudatába, hogy hiába van elsőbbséged, a nem gépesített tulkok klassz dolgot csinálnak, még ha néha szarul is teszik azt...
Így jó?
Az autós azért, mert nem bír menni a dugóban a biciklis meg tud, a gyalogos, mert nincs biciklije vagy nem tud biciklizni.
Egyszóval a biciklis halad a többi áll!
Agy eldurran, és megy a "k...a anyád".
Igen, ez általában így szokott lenni. :-)
Mégis mi okozta a balesetet? Időjárási, vagy útviszonyok? Műszaki hiba?
Tehát ha én egy piros lámpánál állva sebességbe kapcsolok, és játszom a kuplunggal, ahogy a sietősek szoktak, akik alig várják hogy indulhassnak, eközben fellökök egy gyalogost, én sem vagyok hibás?
Ez esetben a trolibusz vezetője a hibás és a kilapított bicikli árát rajta kellett volna behajtani (és óriási szerencse, hogy csak azt).
meg állandóan a margit híd le nem szállás és a piros lámpa megy
szerintem te vagy tevedesben. Nem fetetlen kellenek evek kerekparosbaratta alakitashoz..
Meghogy nem vettek el az autoktol a teret? En Londonban tekerek mar egy ideje. Itt nincsenek a belvarosban tobbsavos utak autonak (kiveve lampak elott besorolni), szinte mindenhol buszsav van, amin szabad bringazni. Kerekparut nincs. Ennek kerekparosbaratabb kialakitast el sem tudnek kepzelni magamnak...
Es igenis az autok elol vettek el a busz es a bringa (es taxi) szamara.
Ha nincs eleg hely, akkor nincs. Valahonnan el kell venni. Mi a leggazdasagtalanabb? Az auto (ateresztokepessege a legkisebb). Tehat NEM azt tamogatjak. Nezz csak szet a hivatkozott nagyvarosokban.
sot, azt kell, hogy mondjam, hogy itt az autok akadalyozzak a kerekparos kozlekedest es nem forditva.. En kerulgetem allandoan a plehdobozokat, atlag 100 meterenkent 8-10-et elozok meg. Plusz 2 buszt. Engem vissza kilometerenkent kb 1-2 auto, busz havonta 1.
Szoval ki akadalyoz kit?...
a troli egyertelmuen hibas, oldaltavolsag be nem tartasa miatt. de hat magyarorszagon szeretik lenyomni a bringat akkor is, ha megy elotte valami es emiatt is lehetetlen elozni.
Egyebkent sincs olyan, hogy "senki nem hibas". Ha koccanas volt akkor valaki hibas, vagy muszaki hiba tortent (ami lehet szinten emberi mulasztas, pl. rossz fek, kiegett izzo - amiket nem art ellenorizni idonkent, es NEM csak a muszakin)
Egyébként olyan ez idehaza, mint a középkorban a hadviselés, szezonális.
Még 1 hónapja lett vége elvileg az igazi nyárnak, biciklisek száma a mai napon..?
eső-8 fokban..?
ennyi.. :DD
Mikor lesznek ujra tömegesen? majd május végén, addig lesz 10-15 fok..
az 4hónap sincsen összesen..12ből..hehh..
de biztos
1. globális felmelegedés van
2. kontinentális éghajlatunk van
3. valós alternatíva a biciklis közlekedés, még az északi sarkon is, nyilván.
(mivel a kutyaszán állatkinzás, a motoros meg szennyezi a szennyezi)
Na az ilyen idiotizmus szüli aztán a nagyszerű társadalmi hangulatot, a nyilvánvaló tények tagadására épülő ostobaságok halmaza.
Ha egy kicsit is érdekelné az átlagot az, hogy mi lesz két év múlva mondjuk, tömegesen mennének beolvasztatni a járgányukat.
De nem érdekli.
Mindenkit megkérek, türelemmel várja ki a gazdaság újbóli növekedését. Sokra lesz szüksége, mert az a néhány százezer év bizony nem jön túl hamar.
:DD
ennyit erről..
érdemes néha rendszerekben gondolkodni, nem bedőlni a pillanatnyi hülyeséghullámnak
A városi autós meghatározása:
"amikor egy csoport a többi rovására, számához és jelentőségéhez képest aránytalan előnyhöz jut, továbbá egy bizonyos, kevés számú, de folyamatosan érezhető mennyiségű tagja evvel folyamatosan visszaél."
Egyszer mindennek vége van, barátkozz a gondolattal. Már az autósok egy részén kívül senki nem kér az autós hierarchiából.
Arról viszont te gondolkodj el, hogy a mai életformában mennyire érzed jól magad.
Meg arról is, hogy meddig tartható ez fenn.
:)
Az ok egyertelmu.
Lehet rinyalni ellene, csak nincs ertelme.
kihelyezve a való világba viszont levegőt kap és elporlik. :-)
Meg arról is, hogy meddig tartható ez fenn."
meddig, meddig. bármeddig.
ha a nemzetközi tőkének majd az lesz az érdeke, hogy tiszta oxigént előállító miniautókat gyártson, akkor majd azzal járunk.
igaz, a velocinácik valszeg akkor is rinyálnak majd valamiért, például, mert élhetetlenül jó a levegő a városokban, és mindenki rohadjon meg, mert csak.
A pokolban az ördög megy végig az üstökön, egyik üstben franciák vannak ott áll 3 őr az üst mellett és leizzadva prbálja visszatuszkolni a franciákat az üstbe, mennek tovább a németek üstjéhez ott egy őr áll vigyázba és kint a tábla hogy nem lehet kijönni a németek csendesen ülnek az üstben, majd az ördög elmegy a magyarok üstjéhez látja hogy nincs egy őr se, odamegy az éppen alvó őrhöz hogy kérdőre vonja, erre az őr meglepve mondja az ördögnek, hogy felesleges ott állni, ha egy is ki akar mászni az üstből, a többiek úgy is mindig visszahúzzák".
a sok bunko, szabalytalan biciklista miatt alakult ez ki. ha zavar, kuzdj a piros lampa leszarasa es mas tipikus szabalytalansagok ellen.
(nem, az autosok sem hibatlanok, de a kerdesedre attol meg ez a valasz.)
A kibicek pedig úgy látszik nemcsak ultinál, sakknál vagy focinál tudnak mindent jobban, hanem a közelkedésben is.
Az eset másik tanulsága, hogy a balesetveszélyt elsődlegesen nem a KRESZ megszegése (amiben egyébként mindenféle közlekedő ludas, csak jellemzően más-más módon) szokta hozni, hanem a szabályokon túli alapvető figyelmetlenség.
Ha pl. egy gyalogos a piroson megy át és ezt körültekintően teszi, oda se neki. De ha körül sem néz, az már tényleg gáz!
Az elit képtelen felismerni azt, hogy ami eddig ment, az nem tartható tovább. És itt most nem a Jobbikos, meg komcsi marhulásról beszélek. Engem ezek a formációk teljesen hidegen hagynak. Hanem arról, hogy muszáj átállnunk egy másfajta életvitelre, mert különben úgy járunk, mint a maják, vagy a Húsvét-szigetiek.
De ez nem ennek a blognak a tárgya, de megemlíteni sosem felesleges.
A kérdésre ott a válasz, a posztíró adja meg:
"Nincsen, aztán akármelyik fogyatékos felül egy bringára es megy keresztbe az úton, fogalma nincs a kreszről."
Tehát NEM a biciklironcs az elsődleges aktivátor, hanem maga az a magatartás, amit idéztem.
Igen Szitokszóvá, félelem és útálat tárgyává tettétek magatokat, szándékosan, agresszívan, rendszeresen úgy felvonulva, ahogy nem kéne, csúnyán beszólogatva mindenkinek, miközben járdán., piroson, záróvonalon , mondhatni népiesen, tökön-babon át száguldoztok, fittyet hányva minden rátok leselkedő, vagy általatok okozott veszélyekre.
A kerékpárral "közlekedők" a társadalom elenyésző kisebbsége ilyenkor szembesültök azzal, - mármint ha balesetet szenvedtek - hogy bizony nem vagytok pozitív példa.
Nem szeretnek benneteket.
Nem szánnak benneteket.
Nem tekintenek embernek benneteket.
Kerékpárosnak hívnak, más szóval ld. fentebb, ami szinonima, vagy donor, stb.
Most, hogy szembesültél vele kedves posztíró, szállj magadba, legyen okulás a többi kerékpáros számára.
Legyetek pozitívak, mutassatok úgy példát, hogy ne gyűlöljenek titeket, tegyetek rendet a kerékpározásban TI, rendszabályozzátok meg az idiótákat, akik miatt azt az igen elenyésző szabályosan és kulturáltan közlekedő kisebbséget is egy kalap alá veszik az "akármelyik fogyatékos felül egy bringára es megy keresztbe az úton, fogalma nincs a kreszről" típusúakkal.
Hát ezért hallottad kedves posztíró, amit halottál.
Mindent elmond ;)
Igen, az átlagember általánosít és érzelmileg közelít, nem gondolkodik.
Tapasztal, általánosít, véleményt alkot.
Kérlek értelmezd nyelvtanilag, mondattanilag ezt a mondatot: "Most meg van baszva, biztos úr, nem??"
Ez is mutat valamit...
Ráadásul a jóakaratú kezdeményezések elfajulnak:
Nemzetközi Nőnap: az egyenjogúság, a kiegyensúlyozott társadalom, az emancipáció ünnepének indult. Most virágosok ünnepe és a nőiséget dicsőítő szóvirághalmazok napja, az öntudatos emancipáció helyett.
Meleg büszkeség napja: konszolidált megjelenésű emberek vonultak fel, a kirekesztés ellen. Most latexbe öltözött polgárpukkasztó, primitíven a szexualitás egy formáját nyíltan bemutató, másokból megütközést keltő valami lett belőle.
Nem folytatom. Remélem megérted. Egy nagyon picurka kisebbség akkor tud elismerést szerezni, ha nem ellenséges érzelmeket, hanem tiszteletet és megbecsülést szerez példamutató magatartásával...
Olyan jó, mikor normális emberek képesek megvitatni egy problémát értelmes modorban. Csak aztán jön néhány frusztrált f*sz és kiengedi az idebaját..
Kb. ebben a témában írtam egy ilyet:
kaktusztea.blog.hu/2010/07/28/velemaztan_nekemaztan
(Nem reklámozni akarok, ha zavarónak tartod, moderáld ki.
Csak szerintem kapcsolódik.)
Miért pofátlanság? Olaszországban láttál már robogóst dugóban püffögni? Amíg pedig nem lesz bringaút mindenhol, addig mi is használhatjuk az úttestet. Én pl. csak ha nagy a sor, akkor megyek előre, ha tudom, hogy még 10.ként is átérek a zöldön, akkor maradok. Mellesleg a kibocsájtott károsanyagot mi szépen belélegezzük, a sor elején kevésbé gáz a helyzet.
Egyébként eddigi tapasztalataim szerint egy bringás és egy autós bőven el fér egymás mellett. Busz mellé sose állnék be, pont emiatt, ami történt. És végül, ha bringásként előre megyek (azt már nem is említem, hogy előfordul, hogy a bringás van ott legelőször), és tudom, hogy egyenesen megyek, de lehet jobbra kis íven is kanyarodni, felkészülök arra hogy lesz egy őrült autós, aki az előzést megkezdi, és csapja el a bringást.
na erre a CM-es trikóra várhatsz egy emberöltőnyit is, vagy többet is...
Az, hogy ki hogy közlekedik, magánügy. Aki mindenütt propagálja a léghajót pl, mondván az milyen csendes, környezetkímélő stb. azonban már azonosítható "csoportot képez, saját döntése, az elképzelései mellett kifejtett propaganda miatt.
A kerékpárosok is ilyenek.
Mivel pedig az összes egyébhez képest - akik nem agitálnak azzal, milyen pro dolog autózni, taxival járni, munkáltató által adott tehegépkocsival nyomulni, vagy gyalogolni - vagyis a nem velük mindenben egyetértőkhöz képest bizony kisebbség.
De nem ezen múlik, hogy mindig talál egy kerékpáros legalább egy kárörvendőt, gyúlölködőt stb. ha baja esett.
Ugyanígy a motoros sem.
Pár elvetemült hülyeségén múlik. A rossz propagandán múlik.
ne általánosíts, én nem használom ott, ahol lehet bringaúton menni. Szokatlan, de betartom a kreszt, és józan fejjel közlekedem. Valahogy még sosem lett belőle bajom. És nem is dudáltak le. Mérlegelni kell, körültekinteni. Közlekedni nem lehet ész nélkül. Lejobb példa erre majdnem az összes gyalogos.
Egyébként múltkor majdnem sikerült elütni egy bmx-est, aki kivágott elém, mert ő még átfér... ha nem vészfékezek, akkor meg már valszeg nem él. Aztán még neki állt feljebb. Nem értek sok bringást. Kimegy, közlekedik, de rengetegen játékszer módjára használják a kerékpárt. Amivel könnyen lehetne ezen változtatni: a CM-en lenne alapvető kresz-agyba-súlykolás is.
Pozitiv közvélekedés esetén nem az lenne az első, hogy " aztán akármelyik fogyatékos felül egy bringára stb."
Na ezen a véleményen csak egy módon lehetne változtatni, de az nem a kerékpárt nem használókon múlik. ;)
a rossz sztereotipiak csak magyarorszagon alakultak ki. Ennek is meg lehetnek az okai.. Es ezek kozott nem szerepel az, hogy "kulfoldon nem szabalytalankodnak". De. Csak ott leszarjak, mert amig nem veszelyeztet senkit kit erdekel?
Ezen kivul nem fogjak fel ugy, hogy a kerekpar akadalyoz, es nem eszi oket az irigyseg, ha elore megy a lampanal (hanem inkabb elgondolkodik, hogy lehet, hogy neki is bringaval kene mennie, mert akkor o is elore mehet).
Itt a nagy difi.
Látod ez is a rossz kommunikáció tipikus példája.
1. Nem biztos, hogy a témáról szól.
2. Nem azért utálják, a bringást, mert előre mehet, ld fentebb a poszt szövegét, ahol pontosan ott van a vélemény ;)
3. én azt hiszem igyekeztem megválaszolni a posztíró számára (is) az írásában utolsóként feltett kérdésre a választ.
Részemről ennyi, a szokvány bicajos-nembicajos filozofálás - sajnos az is taszító, hogy bár itt még talán idokolt is lehetne, de majdnem mindenütt megjelenik előbb utóbb egy bicajos hittérítő, legyen szó a nagymama papucsáról, vagy bármiről - folytatásában itt sem kívánok igazán résztvenni ;)
Tapasztalataim szerint a biciklisták egy jelentős része, beleértve az összes biciklisfutárt, folyamatosan szabálytalankodik, veszélyezteti elsősorban saját magát, másrészt gyalogosokat és az autósokat. A városi biciklizés Budapesten arról szól, hogy bicikliseknek nem kell szabályokhoz tartaniuk magukat. Visszataszító, ön- és közveszélyes agresszív és büdös bicikliző majmok lepték el a várost, nem csoda, hogy a lakók többsége utálja és megveti az összes biciklistát.
Nyilván te vagy az egyetlen kivétel, aki sosem szabálytalankodik. Vagy mégsem?
Az autó száz esetből kilencvenegynéhányban gyorsabb és mindig kényelmesebb a biciklinél, ráadásul ki nem szarja le, hogy ki ér oda előbb. Inkább a biciklistákat frusztrálják az autók, ahogy én látom, ezért a többségük az "ott akadályozzuk és veszélyeztetjük a közlekedést, ahol tudjuk" egyszerű elvéhez tartja magát.
Normális országban ez nem így van. Sokat vezettem Hollandiában, ott is van minden, de nem napi 200 provokáció jön a biciklisektől, hanem napi egy-kettő, és sokszor még ilyenkor is kijár egy bocsánatkérő gesztus. Mert néha mindenki követ el hibát.
Budapesten naponta több millió ember közlekedik autón, autóbuszon, trolin, stb. Nem gond nélkül, de működik a rendszer. Néhány ezer biciklista megjelenése nagyobb káoszt tudott csinálni, mint mondjuk százezer új autó.
Kedvencem volt amikor egyirányú utcában szembejött velem egy, 1 sáv volt, nemfér volna el mellettem, ha nincs épp egy szünt a szélen parkoló autókban, akkor egy az egyben belém jön.
Emellett pedig ismerjük a magyar társadalmat, mindenki ott tesz be a másiknak ahol tud, ez hőseinkre is igaz, keresztbe tesznek ahol csak tudnak, és anyáznak is hozzá sokszor, ezvan.
Az utolsó 100 komment: