Magyarország, hogy szeretlek?

2012.02.28. 07:43 beeni

Mi jut eszünkbe a Magyarország, szeretlek!-ről, az október 2-a óta vasárnap esténként az M1-en játszott vetélkedőről? Fideszes propaganda? Vagy egészséges országimázs, ami manapság úgyis kevés van? Kevéssé burkoltan jobbos műsor a köznép szoftfideszesítése céljából? Vagy egy jó, népszerű és eladható ötlet a magyar emlékek és kultúra megőrzéséért? Újabb egyszerű vetélkedő? Eszetlen pénzkidobás? Végre egy nem amerikai műsor, aminek még tartalma is van, tanulni is lehet belőle? Üdvözöljük, szidjuk, szeressük vagy ne szeressük?magyarország szeretlek_2.JPG

 

Anyagi-gazdasági kérdések
 
A műsor pénzügyi adatai pár napja szivárogtak ki. 19 millió forintba kerül adásonként, plusz 37 millió 800 ezer forint egyszeri költség volt a berendezés, arculat, főcím, stb., írja a comment:com. Márpedig ez a közszolgálati média egyik alapszabálya, a néző örül, hogy nincsen reklám műsor közben, az adófizető pedig fogja a fejét, hogy mit csináltak az ő pénzével. Mert ugye kicsi reklám, kicsi nyereség.
És ilyen dolgokat csak említésszinten mondanék, hogy a műsort a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Hung-Ister Zrt. gyártja, melynek vezérigazgatója Fazekas Csaba, aki tavaly februárban távozott az MTVA éléről. A Népszava online cikkében kifejtenek a műsor mögött álló minden gazdasági és politikai abszurdumot, ebben a cikkben koncentráljunk csak a műsor mögöttes tartalmára!
 
 
HajráMagyarország, szeretlek!
 
Ez egy politikamentes műsor, írja az index.hu. Sőt, a már idézett Népszava is. És ez így is van. Kérdés viszont, hogy politikai célja sincs-e a műsorszolgáltatónak? Annak az MTV-nek, amely emlékezetes módon nem találta a tüntetést az Operánál? És annak az MTV-nek, mely a Szövetség című keresztény nagycsaládosok versenyét bibliai témákban is sugározza? Dehogynem! Az igen akaratos politikai vezetés által keményen irányított MTV ezen műsorából egy az egyben átjön a nemzetieskedés üzenete: piros csapat, zöld csapat, hímzéses háttér a kérdéseknél, kemény hagyományőrzés, eladható külsőbe csomagolva.
 
Mindezzel az MTV politikai függetlenségének nemlétét leszámítva nem is lenne baj. A nemzeti értékeket kell hangsúlyozni. De itt Magyarországon ez sem megy olyan természetesen, mint a bezzeg-országokban. Nálunk sajnos teljesen eldeformálódott a nemzethez való viszonyulás. A kommunizmusban a kérdés háttérbe szorult a nemzeteken átívelő osztályok közösségének erőltetett ideológiája mögött, azóta pedig teherként esett a nyakunkba, és nem tudunk vele mit kezdeni. A magyar baloldal és a liberális értelmiség nem volt képes tisztázni viszonyulását a magyarsághoz, illetve ez kimerült a nemzet szimbólumainak elutasításában. Eközben a Fidesz, és részben a szélsőjobb, kihasználván a terepet, magáévá tette a magyarságra való büszkeség bevett jelképeinek privilégiumát. Nemzeti jelképeink mára sajnos nehezen szétválaszthatók a pártjelképektől, mint pl. a kokárda viselete március 15-én.
 
Ebben a különösen kiélezett helyzetben egy nemzeti témánál, így ennél a műsornál is nagy kérdés, hogy reagáljon erre a semleges vagy ellenzéki néző. Részének érezze magát, hiszen ő is magyar? Vagy érezvén a politikai nyomást a háttérben, és a jelképek kettősségét, kapásból érezze magát támadva, kirekesztettnek, és zsigerből utasítsa el?
 
mo szeretlek.jpg
 
Szórakoztató népművelés
 
Egyébként a műsor dizájnja, arculata jól megtervezett. A vetélkedő pörgős, szórakoztató, vidám, vicces. Amilyennek lennie kell. Szente Vajk műsorvezető nagyon kedves, mindig mosolyog. Jakupcsek Gabriellát és Csiszár Jenőt ismerjük, de minden dolgukkal együtt kitűnően megteremtik a szórakoztatást, a versenyszellemet. És a meghívott vendégek (3-3) mindig nagynevű énekesek, színészek, stand up-osok, akik szintén garantáltan hozzák a nézettséget. A vasárnapi főműsoridőben átlagosan 640 ezren nézték, ez jóval meghaladja a köztévé korábbi teljesítményét, írja a nol.
 
És ugye a kérdések magyar kultúrával, történelemmel, filmekkel, zenékkel, sporttal kapcsolatosak, Jókai-, Vörösmarty-, és népköltészet-idézetek. Elvitathatatlanul tartalmasabb egy szappanoperánál, valóságshownál, és még műveltséget is növel, kulturális emlékeink fennmaradását segíti. Ahogy az is kifejezetten nagyra becsülendő, hogy végre nem Amerikától veszünk át valamit, hanem mi magunk csináljuk meg a magunk szórakoztatását, a magunk értékeiből.
 
Összehasonlítva a kereskedelmi csatornák műsorkínálatával, itt végre örömmel üdvözölhetjük azt a jelenséget, ami Amerikában egyértelműen megvan, és itt gyökeresen hiányzik: a tudatosságot. Amerikában minden főhős legjobb barátja fekete. És itthon? Hány főhős barátja cigány? De ez egy dolog. Hány olyan műsort adnak le a tévék, amik nem csak a nyereségre mennek, hanem van valami társadalmi üzenetük? Hát most végre van egy ilyen műsorunk!
 
Országimázs-építés
 
Nem kell hozzá nagy odafigyelés, hogy az ember azonnal megérezze a műsor üzenetét, elég ha csak a főcímdalt meghallgatjuk:
 
"A nagy földgolyón csak egy kis darab
De ez az otthonom és mindig az is marad.
Ha mégis hív a nagyvilág
Mondd csak igazán szívből:
Úgy szeretlek Magyarország!
Ne hidd azt, hogy máshol könnyebb:
A szomszéd füve úgyis mindig zöldebb…"
 
Így kezdődik. Egyértelmű: cél a nemzettudat építése, erősítése, az országhoz való kötődés növelése, az elvágyódás csökkentése. Ez nem is baj. Egy ilyen időben, mikor Hoffmann Rózsáék röghöz kötik a diákokat, miközben mindenhonnan azt halljuk, hogy nyugaton  könnyebb, ott mindenki gazdag, itt meg nincs munka, ez rosszabb és az rosszabb, kinek van még hite Magyarországban? A legjobb helyzetű rendszerváltó ország voltunk 20 éve. És most, túlélve két MSZP-kormányt, emberek tömegei bíztak abban, hogy jön a Fidesz, és majd jobb lesz. De ismét meg kellett tapasztalnunk, hogy mindig van lejjebb. Kilátástalanságunk és külföldre vágyásunk mindenesetre nem tartható állapot. Meg kell találnunk a szépségeket és büszkeségeinket itthon, és bizony ha az ember keresi, nem is olyan nehéz. Ezért azt mondom, le a kalappal a műsor előtt, hiszen adásonként több tíz ilyen példát hoz föl, miután az ember azt mondja: bizony nagyon jó magyarnak lenni!
 
De kihez is édesget minket a műsor? Magyarországhoz vagy a jobboldalhoz? Ez ma már sajnos nehezen különválasztható. És mindezt milyen áron teszi (szó szerint)? Egyszer miért nem lehet az az ember érzése, hogy tényleg annyiba kerül, egy forinttal se lehetett volna olcsóbban kihozni? Egyszer miért nem érezhetjük, hogy nem azért kapta meg a műsort, aki megkapta, mert ahhoz a párthoz tartozik? Vagy nálunk a köztévé mindig pazarló marad, és mindig a hatalmat szolgálja?

A bejegyzés trackback címe:

https://fenteslent.blog.hu/api/trackback/id/tr664172154

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarország 2012.02.28. 14:02:51

Édesanyám és nagyszüleim emlékére. Nevelhetünk-e valakit hazaszeretetre? Mintha azt mondanám: 'Korbáccsal és szöges ostorral kényszerítlek, hogy szeresd önmagadat.' A haza nemcsak föld és hegy, halott hősök, anyanyelv, őseink csontjai a temetőkben,...

Trackback: A nagy szürkemarhashow 2012.02.28. 12:03:35

Bár sokan meg vannak győződve az ellenkezőjéről, én szeretem és ismerem is hazámat. Szeretem továbbá a játékos tudáspróbákat is, így amikor egy ismerősöm szólt, hogy statisztálni megy a "Magyarország szeretlek" című új vetélkedőbe, és tartsak...

Trackback: KacsaLeaks: A háború csirkéi 2012.02.28. 11:17:04

A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen kirobbant botrány továbbgyűrűzni látszik. A szociológiai tanulmányért nyolcmilliót kimentő, majd az összeget az egyetem kancellárjának átadó grillcsirkés vállalkozó, a saját üzletét is sütögette a patinás múlttal...

Trackback: Fiam, ballagásod alkalmából egyházzá nyilvánítalak! 2012.02.28. 11:14:46

Mitől értékesebb egy egyház által végzet munka egy mezei civil, Istenre nem fókuszáló, tevékenységébe vallást nem belekeverő szervezet munkájánál? A hit, valamilyen istenkép különbbé, jobbá, támogatandóbbá teszi az egyiket a másiknál? Az egyenjogú...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"A magyar baloldal és a liberális értelmiség nem volt képes tisztázni viszonyulását a magyarsághoz, illetve ez kimerült a nemzet szimbólumainak elutasításában."

Ez marhaság, de kellően provokáló, szájbarágó és jól hangzik.

Amúgy én tisztáztam. Nem tartok fenn kapcsolatot senkivel akin látom, hogy a nemzeti érzelme előbbre való a racionális gondolkodásánál.
„Kósa - ha kell - be fogja perelni Hajdúsámson és Ebes önkormányzatát. Plusz egy mérnököt, bónuszként.”

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1778_mindenki_hibas_debrecen
@béla a görög:
Szerintem nem marhaság, hanem, sajnos, igaz.Mégegyszer:- sajnos.Ha a bal meg a lib oldal nem utasította volna el a nemzeti szimbólumokat, akkor nem tudott volna a fidesz rátelepedni ( pl. kokárdás-baromság), és a nemzeti szalaggal körbetekert retorikájuk sem hozott volna kétharmadot.A nemzeti érzés minden országban természetes, nálunk ennek a kiölése a kádár-korszak öröksége, amit még nem tudott levetközni a zsigereiből a balnak és libnek nevezett oldal, amit a jobbnak nevezett oldal maximálisan kihasznál.
Magához a műsorhoz nem tudok hozzászólni, mert ritkán nézek tévét.
"A nagy földgolyón csak egy kis darab
De ez az otthonom és mindig az is marad.
Ha mégis hív a nagyvilág
Mondd csak igazán szívből:
Úgy szeretlek Magyarország!
Ne hidd azt, hogy máshol könnyebb:
A szomszéd füve úgyis mindig zöldebb…"

Ezt Uhrin Benedek írta?
Az a helyzet, hogy a műsor egy az egyben a John de Mol nevével fémjelzett Ik Hou Van Holland licensze alapján készült, még a főcímdal is onnan lett átírva:

Ik hou van Holland, landje aan de Zuiderzee
Een stukje Holland draag ik in m'n hart steeds mee
Daar waar die molens draaien in hun forse kracht
En waar de bollen bloeien in hun schoonste pracht
Ik hou van Holland, met je bossen en je hei
Jouw blonde duinen in een bonte rij
Op heel dees grote aard, al ben 'k van huis en haard
Is het kleine Holland mij 't meeste waard

Holland, met je koetjes en je weiden
Ik mag jou zo gaarne leiden
Met je molens aan de vliet
Holland, al trek ik naar vreemde stranden
En doorkruis ik alle landen
Jou vergeten doe ik niet

Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ki volt az, aki ezt a "Ne hidd azt, hogy máshol könnyebb:
A szomszéd füve úgyis mindig zöldebb…"-et beleköltötte, mert ennek kicsit negatív kicsengése van, szerintem.
@béla a görög: Akkor nem nagyon vannak amerikai barátaid...
"A magyar baloldal és a liberális értelmiség nem volt képes tisztázni viszonyulását a magyarsághoz, illetve ez kimerült a nemzet szimbólumainak elutasításában."
Ez nem szájbarágás, ez tény. Aki ezt vitatja, azzal én nem tartok fenn kapcsolatot.
Az jut eszembe, hogy ebben az országban nem szabad dolgozni, mert akkor éhen hal az ember. Viszont ha egy életen át csak lop, csal, hazudik, ügyeskedik, dúskálhat a milliárdokban, úgy mint simicska, aki soha egy napot nem dolgozott.
Ez a műsor is az ő bankszámláját növeli - nem kicsit -, az adófizetők pénzéből!
Mindenhol csak a fikagépek...
Borzalmas, hogy ebben az országban még az saját hazáját sem lehet szeretni az embernek, mert azonnal lehurrogják...
@kennyking: A valódi probláma az, hogy konkrétan az orbán felosztotta magyarországot MI meg ŐK oldalra. Azaz a MI az aki velük van, a többiek meg ŐK. Aztán szépen elkezdték akik velük vannak azok az igaz magyarok a többiek meg a nem igaz magyarok. Meg még számtalan módon osztották meg az országot. Mindezt akkor amikor pont összefogás kellett volna.
Lehetne jól is csinálni a hazafiasságra nevelést? 1000-szer is, csak sajnos ezt is lqrták...
Amúgy meg a műsort bedugni valamely oldalra nagyon beteges dolog...
@deportált: bezzeg ha a te céged csinálná, akkor semmi bajod nem lenne ezzel...
Csak az igazi magyar irigység szól belőled, semmi más...Nézz már magadba, és nem más pénztárcáját vizslasd, hanem foglalkozz magaddal.
@Ixos: "Ixos 0 bejegyzést írt és 76 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Vajon miért nem csodálkozom?
Mit értesz azon, hogy a hazádat szereted? Na ezt magyarázd meg először is! Ugye azért nem szoktál maszturbálni a hazádra?
@kovi1970: ezt nem orbán osztotta fel, ez már nagyon régen elkezdodott ez a fajta nézet ebben az országban...gondoljunk csak a szocializmusban a kegyeltekre, és a meghurcoltakra...vagy a népi-urbánus vitára...ugy tunik mi magyarok abba eljuk ki magunkat, hogy egymast szapuljuk, ahelyett hogy egyutt elnenk at magyarsagunkat, es egyutt probalnank meg sikeresek lenni, irigyseg nelkul...hat ettol mar nagyon messe vagyunk sajnos...
@Ixos: Kedves fidesztroll! Az, hogy az adónkat mire költik az nem más pénztárcájában kutakodás. Vagy a fidesznél már azt hiszik a befizetett adók automatikusan az övüké?
@Ixos: Igazad van, antall "tetszettek volna forradalmat csinálni" jóska kezdte, az orbán csak folytatta. Mondjuk az is jellemző, hogy a fideszesek mindig az előző rendszerre mutogatnak. Volt 21 évük, hogy változtassanak itt bármin is. De men tették, nagyon is megfelel nekik az emberek megosztottsága. Többet lehet lopni a közösből...
@kovi1970:
Nem vagyok fideszes ( nem is leszek), de nem orbán osztotta ketté a társadalmat.Melóztak ezen nagyon sokan, ezekből egy - viszonylag fő- szereplő orbán.
@béla a görög:
"Amúgy én tisztáztam. Nem tartok fenn kapcsolatot senkivel akin látom, hogy a nemzeti érzelme előbbre való a racionális gondolkodásánál. "

A két dolog nem mindig jár együtt. Mindenesetre nagyon kevés hősünk lenne ma, ha mindig csak a "racionalitásokra" támaszkodtunk volna. Mi lett volna pl. annak idején ha az egri védők, a racionalitásukra támaszkodva, egyszerűen csak átadják a várat a törököknek?
Persze van "racionális" példa is a magyar történelemben, Károlyi defetizmusa, az első ballib kormányunk élén ugyebár. A következmények ismertek. Vannak pillanatok, amikor választanunk kell, racionalitás, és a nemzeti érzelem között.
"Nemzeti érték"...
Khm... Mik is lennének pontosan azok? Csalás, lopás, korrupció, hazudozás, irigység...?
Nagyon jó műsor, több hasonló kellene.
Normális országokban a nemzettudat és annak erősítése teljesen természetes.
Aki ilyen miatt hörög, az szégyellje magát mélységesen.
Ráadásul roppant szórakoztató! :-)
Az egészséges hazafias érzelem jó dolog. Aki szereti a hazáját, az talán nem rombolja le a buszmegállókat, összesepri az utcát maga előtt. Ez normális dolog. Az is szerintem, ha ismerjük a múltunkat, vagy értékeinket. Jól elterjedt dolog volt az elmúlt években, hogy a török bazár sorról, a flamenco estről többet lehetett hallani, mint mondjuk Lillafüredről, vagy a Jeli arborétumról.
nem árt ha tudjuk kik vagyunk és hol élünk, ha még vigyázunk is a környezetünkre, az már a csúcs.
@kovi1970:
"Az, hogy az adónkat mire költik az nem más pénztárcájában kutakodás. Vagy a fidesznél már azt hiszik a befizetett adók automatikusan az övüké? "

Pont az elvtársaid hitték 12 éven keresztül, hogy az adófizetők pénze az övék. (Ezek jogilag is alátámasztható tények.) Nem is beszélve a rendszerváltást követő "vagyonszerzésekről" melyeknek kedvezményezettje legtöbb esetben a ballib oldal volt. Jól mondta a Pozsgai legutóbb, "a rendszerváltáskor a szoci és szdsz-es körökben szállóige volt aki most nem szerez, annak később már nem lesz". Jól tudta ő, hisz belülről láthatta a dolgokat.
apám ti milyen ostobák vagytok itt mind!!össze vesztek 1 elég jo kis müsoron,ami a közszolgálatin megy végre. a műsorol OSTIK arrol irjatok,nee a hülye buta ostoba politikai lózungokat nyomjátok.BIRKÁK.
"A magyar baloldal és a liberális értelmiség nem volt képes tisztázni viszonyulását a magyarsághoz, illetve ez kimerült a nemzet szimbólumainak elutasításában."

És ez pontosan így van.
"A magyar baloldal és a liberális értelmiség nem volt képes tisztázni viszonyulását a magyarsághoz, illetve ez kimerült a nemzet szimbólumainak elutasításában. Eközben a Fidesz, és részben a szélsőjobb, kihasználván a terepet, magáévá tette a magyarságra való büszkeség bevett jelképeinek privilégiumát. Nemzeti jelképeink mára sajnos nehezen szétválaszthatók a pártjelképektől, mint pl. a kokárda viselete március 15-én."

Szvsz ez pont fordított sorrendben történt...
Anyám imádja!

Akinek nem tetszik bekaphatja. És olcsó is a müsor, köszi.
„A magyar ember hátán szántani lehet, ha az eke piros-fehér-zöldre van festve.”

Nagyon szépen ráérzett pár politikus, hogy ezzel mekkorát lehet kaszálni szavazótáborban. A birkák meg szavaznak is szépen arra a gennyláda vérszívóra, amelyik ugyan pofátlanul szétlopja őket, cserébe viszont műpatetikus, dagályos nemzetieskedéssel önti le a szabadrablást, illetve nyomja el a mérhetetlen butaságát és ebből táplálkozó ostoba, felelőtlen, jövőfelélő politizálását. Térdig kotorászik a választói zsebében, az utolsó fillérét is lenyúlja, de szavazói boldog örömmel tapsolnak neki, mert megmondta magáról, hogy ő az igaz magyar, az ellenség meg a hazaáruló, és persze mindenki ellenség, aki nem őt támogatja – hát ki akarna hazaáruló lenni?

Pirosfehérzölddel mindent el lehet adni. Nincs az az illatozó szar, ami ne válna ehetővé, mit ehetővé, egyenesen élvezettel fogyasztandóvá üstöllést, amént akár a legapróbb PFZ logó is feltűnik rajta.

Egye, akinek ettől ízlik a szar, lelke rajta. Csak az én torkomon ne próbálja lenyomni, mert nekem baromira nem tetszik, hogy egyesek vindikálják maguknak a jogot, hogy megmondják, ki a magyar és ki nem. Különösen ha ezek a bizonyos PFZ-romantikusok általában ezredannyit tudnak a magyar történelemről, irodalomról, művészetről, mint jómagam.

[Én szégyellem magam, hogy ezt ilyenkor minden esetben külön le kell írnom az egybites PFZ-romantikusok kedvéért, de nem, nem vagyok se maszop, se szadesz, se LMP szavazó. Jobbikról és fidesz/kdnp-ről nem is beszélve.]
Nézzetek be ide is, mert a zindex címlapra tette, majd a kényes hozzászólások miatt, gyorsan lekapta:
themostwanted.blog.hu/2012/02/27/szabaduszoke_a_vilag
Én kb. 2x5 percet láttam belőle. Nekem az tetszett. Helyesbítek, nem volt nagyon gagyi. Ami nagy szó! De inkább a Duna TV-ről felvett színházi felvételeket néztem. Szerencsére mostanság 2-3 ilyet is adnak hetente!
@kennyking: "A nemzeti érzés minden országban természetes, nálunk ennek a kiölése a kádár-korszak öröksége"

A nagy büdös fenét - már bocsánat. 1989-ben voltam a leginkább nemzeti érzelmű. Ti. az hogy a kádár-korszakban nem volt divat az csak 'hiányt' teremtett. A leginkább akkor érdekeltek a 'gyökereim' ill. a nemzeti kultúra mivel volt némi személyes kötődésem a határon túllal. Aztán 1989 után jártam Erdélyben (is) találkoztam pár emberrel. Aztán csak azt vettem észre, hogy kicsit furcsán működik ez a nemzeti lelkesedés. Én lelkesedtem, ők nem. (Valahogy hidegen hagyta őket az hogy mi van Magyarországon.) És nem így jártam így egyedül. De hát nem erőszak a disznótor.
Úgyhogy ne kádárra akarj kenni dolgokat - nézz körül saját honfitársaid között. Bezony.
(persze tudom egyszerűbb a dolgot a egyszerűen a bolsilibsikre kenni az nem jár komplikációval :) )
Egyébként tőlem lehet nemzeti bohóckodást játszani - csak a magam részéről kösz de nem vagyok rá vevő. A jövőm érdekel nem a múltam.
@hungarisztan: Szerintem is praktikusabb lenne a sárga csillag, de mivel a nemzetközi helyzet most nem olyan, ezért csak azt mondhatom meg hogy ki magyar és ki nem az.
@Ben Franklin:
Jól értem, hogy te most itten zsidózni próbáltál?
Látod, pont ez a baj veletek, butákkal.
Semmit nem tudsz rólam, azt végképp nem, hogy milyen a vallásom (már ha van – nincs egyébként, és ha lenne, akkor sem a zsidó lenne, de okkal nincs vallásom, bár meg vagyok keresztelve, igaz, erről engem senki nem kérdezett), mindazonáltal ez a tudásbeli hiátus nem gátol meg abban, hogy egy számodra pejoratív értelemmel teli szóval illess. Az ostobaság mintapéldája. Bezzeg ha lenácizlak (mellesleg a sárgacsillagos beírásod alapján JOGGAL), akkor azt kikéred magadnak, mi?

Úgy véled, megmondhatod, ki magyar, és ki nem? Öcsisajt, nagyjából annyit tudsz te megmondani, hogy a saját pöcsödet vakargatod-e, vagy valaki másét.
@hungarisztan: A zsidó nem vallás, a többi nem érdekel.
@Ben Franklin:
Mi a zsidó, akit (amit?) sárgacsillagozni kéne?
És a sárgacsillagozást minek kéne követnie?
Bontsd ki légyszi, mert engem érdekel.
@hungarisztan: Nem bontom. Inkább írok egy közmondást.

Ritka zsidó csalás nélkül.
Nyálas giccsparádé. Azér enné már tán csak igényesebb a zátlagmagyar!
Igaz Kerényi szerint valamilyen mocskos panelpori az akinek az ő általa kiválasztott festmények nem tetszenek. Csak az a kérdésem, hogy hol van ilyenkor a szakma???? Miért nem szólal meg senki?
@Ben Franklin:
Én is hallottam már hasonló közmondást:
Ritka a Ben Franklin csalás nélkül.
Lehet, hogy Ben Franklin zsidó?
@hungarisztan: Nem, de lehet, hogy fasiszta...:)

"In whatever country Jews have settled in any greatnumber, they have lowered its moral tone; depreciated its commercialintegrity; have segregated themselves and have not been assimilated;have sneered at and tried to undermine the Christian religionupon which that nation is founded, by objecting to its restrictions;have built up a state within the state; and when opposed havetried to strangle that country to death financially, as in thecase of Spain and Portugal."

Benjamin Franklin
@Ben Franklin:
Sajnállak, amiért zsidógyűlöletből áll az életed. Tényleg, őszintén. Annyi minden mást, hasznosat, produktívat lehetne csinálni-gondolni!
@hungarisztan: Bizony, a magyar mondás is a tudatlan gyülöletből fakad, és a csúcsdemokrata Benfranklin megállapítása is.

Ezután a legkevesebb, hogy sajnálsz, ha már érveid nincsenek....:D
"Nevetett, ha vesztettem; csúfolt, ha nyertem; gyalázta a népemet, megakadályozta az üzleteimet, hűtötte a barátaimat, fűtötte az ellenségeimet — és miért? Mert zsidó vagyok. Hát a zsidónak nincs szeme? a zsidónak nincs keze, szervezete, érzéke, érzelme, szenvedélye? nem ugyanaz a táplálék táplálja, nem ugyanaz a fegyver sebzi, nem ugyanaz a baj bántja, nem ugyanaz a gyógyszer gyógyítja, nem ugyanaz a tél és nyár hűti és hevíti, mint a keresztényt? Ha megszúrtok, nem vérzünk-e? ha csiklandoztok, nem nevetünk-e? ha megmérgeztek, nem halunk-e meg? és ha meggyaláztok, ne álljunk-e bosszút? Ha mindenben hasonlítunk rátok, ebben is hasonlítani fogunk. Ha egy zsidó megsért egy keresztényt, hol az alázatossága? A bosszúban. Ha egy keresztény megsért egy zsidót, hogyan tűrje keresztény példa szerint? Csak bosszúval. Azt az aljasságot művelem, amire ti tanítottatok… "
˙
Shakespeare: A velencei kalmár ~ III. felvonás 1. szín (Vas István fordítása)

Ben Franklinnak átgondolás végett, már ha ez még megy.
@Ben Franklin:
Érveim? Nekem kéne érvelnem, hogy miért nem gyűlölünk konkrét népcsoportokat/felekezeteket? Ember, ezt az „érvelést” óvodában, de legkésőbb általános iskolában szokás megejteni, értelmes gyerek onnantól nem mond olyat, hogy „a zsidó” így meg úgy. (Zsidó helyére tetszőlegesen behelyettesíthető bármilyen más embercsoport.)
Nem érveim nincsenek, csak nem értem, mit kell ezen érvelni...
@hungarisztan:
sorry, az előzőben a konkrét helyett komplettet akartam írni
Semmi sajat otlet, mindent masolni, persze rosszul, vajon hova tunt a nagy magyar esz es a nobeldijasok ? Vagy nem is volt ? Ezert nem all jol a magyarnak az ilyen musorok, nem magunkbol meritunk ezert szar, eroltetett.
Na meg ez a Jakupcsek ? Miert nem szolnak neki hogy a rosszindulatot leplezze egy kicsit. Borzalom.
én csak attól hányok, miközben kiröhögöm ezeket az infantiliseket, hogy egy -legyen honismereti, mindegy- vetélkedőnek mért kell ilyen címet adni? ez a fantázi abszolút hiánya, betonná kötött aggyal párosítva. a legvadabb szocializmusban sem találtak ki ilyen eszement címeket. a szövetség -amúgy kb kisiskolások által szervezett szintű- vetélkedő címe sem istenem, imádlak! vagy ah, mózes! esetleg hozzád könyörgünk, józsua!
@hungarisztan:

teljesen egyetértek első kommenteddel, és köszönöm, hogy @Ben Franklin buta, érvekkel és magyarázattal sem rendelkező divatnáci barátunkat kicsit helyettem is beoltottad. nem tudom hogy ez a rosszabb "fajta", vagy a maggyőződéses és kidolgozott érvrendszerrel fröcsögő nácik.
@Ben Franklin:

nem méltatnám válaszra kommentjeidet, és nem fogom én se megtanítani azt, amit valóban kár, hogy általánosban nem tanultál meg: hogy a származás nem magyarázza az ember jellemét. mindenesetre ha már azt nem sikerült kitalálnod, hogy miért is utálod a zsidókat, szerintem ne is ezen fáradozz, inkább arra keress választ, hogy miért van szükséged gyűlölködésre, mi hiányzik az életedből, és a hibát magadban keresd, és ne a zsidókban :D
@Susie Q:

köszi hogy ezt mondod, egyáltalán nem tudtam hogy licensz alapján megy. így azért már jobban fölmerül a kérdés, hogy mennyire magyar és mennyire ötletes...

itt egy részlet a holland műsorból. hm. hát valóban nem nehéz a hasonlóságokat felfedezni :)
www.youtube.com/watch?v=A2ojNDP94j0
@Ixos: Pontosan azt teszem, amit tanácsolsz. A saját pénztárcámmal foglalkozom, azért háborít fel, hogy az én zsebemből, meg a tiedből olyan senkik, mint simicska, meg a többi ingyenélő milliárdos vagyonokat halmoz fel magának, mi meg, akik végigdolgoztuk, dolgozzuk az életünket, nyomorgunk.
Csak ezt te nem fogod fel, miközben korgó gyomorral bambán bámulok simicska alkotását.
Pont ezt akarják elérni, hogy a sok hülye bambuljon, és ne fogja fel, hogy 22 éve folyamatosan hülyítik, kifosztják, semmibe veszik. Nálad ez nagyon nyerő!
Inkább ilyen műsorok, mint VV és hasonló ocsmányságok. Ebből tanulni is lehet, mert igyekeztek a Magyarországgal kapcsolatos lexikális és nem lexikális ismereteket, dolgokat és kérdéseket a műsorba beleszőni úgy, hogy egy vidám hangulatú, izgalmas versenyt kreáltak.
@béla a görög: Helyes, mi sem szeretnénk semmi közösséget vállalni a "fertőző" görögökkel... :))

Amúgy a helyzet pontosan az, ami az inkriminált mondatban van: a ballibák bizony önmagukat rekesztik/-tették ki a nemzetből. Elég csak H. Kovács teátrális kokárdatűzésére gondolni a 2002-es pártelnöki vitából: nem tudom milyen megfontolásból tette - tán, hogy Pokorni a mellére térdelve tépi le róla, gondolta a kampánystáb...? - de a csendes és szerény válasz csak ennyi volt: "Látja, Elnök úr, ez ilyen egyszerű. Ha úgy érzi, ki kell tűzni a kokárdát."
@kovi1970: "Ugye azért nem szoktál maszturbálni a hazádra?"

Hát te anyádra? Vagy tán nem szereted...?
@insert random: Tévedés, lásd a 2002-es pártelnöki vitát.
@béla a görög: "A jövőm érdekel nem a múltam."

Jövőd már nincsen, a múltad meg nem kell... :))
@deportált: Nos, a Népszagából idézve: "A Magyarország szeretlekért epizódonként 19 millió forintot fizetnek a KORÁBBAN Simicska Lajoshoz köthető cégnek"

Tehát még a Népszaga sem meri azt állítani, hogy ez valami botrányos lenyúlás, sőt, könnyen lehet, hogy (a sztárgázsikkal kalkulálva) kimondottan olcsó. Nézettsége van, ez a lényeg. (Én egyébként nemigen nézem, csak ha nincs jobb. Egyetértek a poszttolóval, a valóságshow-knál meg a szappanoperáknál mindenképpen jobb.)
süti beállítások módosítása