Magyarország, hogy szeretlek?
Mi jut eszünkbe a Magyarország, szeretlek!-ről, az október 2-a óta vasárnap esténként az M1-en játszott vetélkedőről? Fideszes propaganda? Vagy egészséges országimázs, ami manapság úgyis kevés van? Kevéssé burkoltan jobbos műsor a köznép szoftfideszesítése céljából? Vagy egy jó, népszerű és eladható ötlet a magyar emlékek és kultúra megőrzéséért? Újabb egyszerű vetélkedő? Eszetlen pénzkidobás? Végre egy nem amerikai műsor, aminek még tartalma is van, tanulni is lehet belőle? Üdvözöljük, szidjuk, szeressük vagy ne szeressük?
"A nagy földgolyón csak egy kis darab
De ez az otthonom és mindig az is marad.
Ha mégis hív a nagyvilág
Mondd csak igazán szívből:
Úgy szeretlek Magyarország!
Ne hidd azt, hogy máshol könnyebb:
A szomszéd füve úgyis mindig zöldebb…"
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Magyarország 2012.02.28. 14:02:51
Trackback: A nagy szürkemarhashow 2012.02.28. 12:03:35
Trackback: KacsaLeaks: A háború csirkéi 2012.02.28. 11:17:04
Trackback: Fiam, ballagásod alkalmából egyházzá nyilvánítalak! 2012.02.28. 11:14:46
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ez marhaság, de kellően provokáló, szájbarágó és jól hangzik.
Amúgy én tisztáztam. Nem tartok fenn kapcsolatot senkivel akin látom, hogy a nemzeti érzelme előbbre való a racionális gondolkodásánál.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1778_mindenki_hibas_debrecen
Szerintem nem marhaság, hanem, sajnos, igaz.Mégegyszer:- sajnos.Ha a bal meg a lib oldal nem utasította volna el a nemzeti szimbólumokat, akkor nem tudott volna a fidesz rátelepedni ( pl. kokárdás-baromság), és a nemzeti szalaggal körbetekert retorikájuk sem hozott volna kétharmadot.A nemzeti érzés minden országban természetes, nálunk ennek a kiölése a kádár-korszak öröksége, amit még nem tudott levetközni a zsigereiből a balnak és libnek nevezett oldal, amit a jobbnak nevezett oldal maximálisan kihasznál.
Magához a műsorhoz nem tudok hozzászólni, mert ritkán nézek tévét.
De ez az otthonom és mindig az is marad.
Ha mégis hív a nagyvilág
Mondd csak igazán szívből:
Úgy szeretlek Magyarország!
Ne hidd azt, hogy máshol könnyebb:
A szomszéd füve úgyis mindig zöldebb…"
Ezt Uhrin Benedek írta?
Ik hou van Holland, landje aan de Zuiderzee
Een stukje Holland draag ik in m'n hart steeds mee
Daar waar die molens draaien in hun forse kracht
En waar de bollen bloeien in hun schoonste pracht
Ik hou van Holland, met je bossen en je hei
Jouw blonde duinen in een bonte rij
Op heel dees grote aard, al ben 'k van huis en haard
Is het kleine Holland mij 't meeste waard
Holland, met je koetjes en je weiden
Ik mag jou zo gaarne leiden
Met je molens aan de vliet
Holland, al trek ik naar vreemde stranden
En doorkruis ik alle landen
Jou vergeten doe ik niet
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ki volt az, aki ezt a "Ne hidd azt, hogy máshol könnyebb:
A szomszéd füve úgyis mindig zöldebb…"-et beleköltötte, mert ennek kicsit negatív kicsengése van, szerintem.
"A magyar baloldal és a liberális értelmiség nem volt képes tisztázni viszonyulását a magyarsághoz, illetve ez kimerült a nemzet szimbólumainak elutasításában."
Ez nem szájbarágás, ez tény. Aki ezt vitatja, azzal én nem tartok fenn kapcsolatot.
Ez a műsor is az ő bankszámláját növeli - nem kicsit -, az adófizetők pénzéből!
Borzalmas, hogy ebben az országban még az saját hazáját sem lehet szeretni az embernek, mert azonnal lehurrogják...
Lehetne jól is csinálni a hazafiasságra nevelést? 1000-szer is, csak sajnos ezt is lqrták...
Csak az igazi magyar irigység szól belőled, semmi más...Nézz már magadba, és nem más pénztárcáját vizslasd, hanem foglalkozz magaddal.
Vajon miért nem csodálkozom?
Mit értesz azon, hogy a hazádat szereted? Na ezt magyarázd meg először is! Ugye azért nem szoktál maszturbálni a hazádra?
Nem vagyok fideszes ( nem is leszek), de nem orbán osztotta ketté a társadalmat.Melóztak ezen nagyon sokan, ezekből egy - viszonylag fő- szereplő orbán.
"Amúgy én tisztáztam. Nem tartok fenn kapcsolatot senkivel akin látom, hogy a nemzeti érzelme előbbre való a racionális gondolkodásánál. "
A két dolog nem mindig jár együtt. Mindenesetre nagyon kevés hősünk lenne ma, ha mindig csak a "racionalitásokra" támaszkodtunk volna. Mi lett volna pl. annak idején ha az egri védők, a racionalitásukra támaszkodva, egyszerűen csak átadják a várat a törököknek?
Persze van "racionális" példa is a magyar történelemben, Károlyi defetizmusa, az első ballib kormányunk élén ugyebár. A következmények ismertek. Vannak pillanatok, amikor választanunk kell, racionalitás, és a nemzeti érzelem között.
Khm... Mik is lennének pontosan azok? Csalás, lopás, korrupció, hazudozás, irigység...?
Normális országokban a nemzettudat és annak erősítése teljesen természetes.
Aki ilyen miatt hörög, az szégyellje magát mélységesen.
Ráadásul roppant szórakoztató! :-)
nem árt ha tudjuk kik vagyunk és hol élünk, ha még vigyázunk is a környezetünkre, az már a csúcs.
"Az, hogy az adónkat mire költik az nem más pénztárcájában kutakodás. Vagy a fidesznél már azt hiszik a befizetett adók automatikusan az övüké? "
Pont az elvtársaid hitték 12 éven keresztül, hogy az adófizetők pénze az övék. (Ezek jogilag is alátámasztható tények.) Nem is beszélve a rendszerváltást követő "vagyonszerzésekről" melyeknek kedvezményezettje legtöbb esetben a ballib oldal volt. Jól mondta a Pozsgai legutóbb, "a rendszerváltáskor a szoci és szdsz-es körökben szállóige volt aki most nem szerez, annak később már nem lesz". Jól tudta ő, hisz belülről láthatta a dolgokat.
És ez pontosan így van.
Szvsz ez pont fordított sorrendben történt...
Nagyon szépen ráérzett pár politikus, hogy ezzel mekkorát lehet kaszálni szavazótáborban. A birkák meg szavaznak is szépen arra a gennyláda vérszívóra, amelyik ugyan pofátlanul szétlopja őket, cserébe viszont műpatetikus, dagályos nemzetieskedéssel önti le a szabadrablást, illetve nyomja el a mérhetetlen butaságát és ebből táplálkozó ostoba, felelőtlen, jövőfelélő politizálását. Térdig kotorászik a választói zsebében, az utolsó fillérét is lenyúlja, de szavazói boldog örömmel tapsolnak neki, mert megmondta magáról, hogy ő az igaz magyar, az ellenség meg a hazaáruló, és persze mindenki ellenség, aki nem őt támogatja – hát ki akarna hazaáruló lenni?
Pirosfehérzölddel mindent el lehet adni. Nincs az az illatozó szar, ami ne válna ehetővé, mit ehetővé, egyenesen élvezettel fogyasztandóvá üstöllést, amént akár a legapróbb PFZ logó is feltűnik rajta.
Egye, akinek ettől ízlik a szar, lelke rajta. Csak az én torkomon ne próbálja lenyomni, mert nekem baromira nem tetszik, hogy egyesek vindikálják maguknak a jogot, hogy megmondják, ki a magyar és ki nem. Különösen ha ezek a bizonyos PFZ-romantikusok általában ezredannyit tudnak a magyar történelemről, irodalomról, művészetről, mint jómagam.
[Én szégyellem magam, hogy ezt ilyenkor minden esetben külön le kell írnom az egybites PFZ-romantikusok kedvéért, de nem, nem vagyok se maszop, se szadesz, se LMP szavazó. Jobbikról és fidesz/kdnp-ről nem is beszélve.]
themostwanted.blog.hu/2012/02/27/szabaduszoke_a_vilag
A nagy büdös fenét - már bocsánat. 1989-ben voltam a leginkább nemzeti érzelmű. Ti. az hogy a kádár-korszakban nem volt divat az csak 'hiányt' teremtett. A leginkább akkor érdekeltek a 'gyökereim' ill. a nemzeti kultúra mivel volt némi személyes kötődésem a határon túllal. Aztán 1989 után jártam Erdélyben (is) találkoztam pár emberrel. Aztán csak azt vettem észre, hogy kicsit furcsán működik ez a nemzeti lelkesedés. Én lelkesedtem, ők nem. (Valahogy hidegen hagyta őket az hogy mi van Magyarországon.) És nem így jártam így egyedül. De hát nem erőszak a disznótor.
Úgyhogy ne kádárra akarj kenni dolgokat - nézz körül saját honfitársaid között. Bezony.
(persze tudom egyszerűbb a dolgot a egyszerűen a bolsilibsikre kenni az nem jár komplikációval :) )
Egyébként tőlem lehet nemzeti bohóckodást játszani - csak a magam részéről kösz de nem vagyok rá vevő. A jövőm érdekel nem a múltam.
Jól értem, hogy te most itten zsidózni próbáltál?
Látod, pont ez a baj veletek, butákkal.
Semmit nem tudsz rólam, azt végképp nem, hogy milyen a vallásom (már ha van – nincs egyébként, és ha lenne, akkor sem a zsidó lenne, de okkal nincs vallásom, bár meg vagyok keresztelve, igaz, erről engem senki nem kérdezett), mindazonáltal ez a tudásbeli hiátus nem gátol meg abban, hogy egy számodra pejoratív értelemmel teli szóval illess. Az ostobaság mintapéldája. Bezzeg ha lenácizlak (mellesleg a sárgacsillagos beírásod alapján JOGGAL), akkor azt kikéred magadnak, mi?
Úgy véled, megmondhatod, ki magyar, és ki nem? Öcsisajt, nagyjából annyit tudsz te megmondani, hogy a saját pöcsödet vakargatod-e, vagy valaki másét.
Mi a zsidó, akit (amit?) sárgacsillagozni kéne?
És a sárgacsillagozást minek kéne követnie?
Bontsd ki légyszi, mert engem érdekel.
Igaz Kerényi szerint valamilyen mocskos panelpori az akinek az ő általa kiválasztott festmények nem tetszenek. Csak az a kérdésem, hogy hol van ilyenkor a szakma???? Miért nem szólal meg senki?
Én is hallottam már hasonló közmondást:
Ritka a Ben Franklin csalás nélkül.
Lehet, hogy Ben Franklin zsidó?
"In whatever country Jews have settled in any greatnumber, they have lowered its moral tone; depreciated its commercialintegrity; have segregated themselves and have not been assimilated;have sneered at and tried to undermine the Christian religionupon which that nation is founded, by objecting to its restrictions;have built up a state within the state; and when opposed havetried to strangle that country to death financially, as in thecase of Spain and Portugal."
Benjamin Franklin
Sajnállak, amiért zsidógyűlöletből áll az életed. Tényleg, őszintén. Annyi minden mást, hasznosat, produktívat lehetne csinálni-gondolni!
Ezután a legkevesebb, hogy sajnálsz, ha már érveid nincsenek....:D
˙
Shakespeare: A velencei kalmár ~ III. felvonás 1. szín (Vas István fordítása)
Ben Franklinnak átgondolás végett, már ha ez még megy.
Érveim? Nekem kéne érvelnem, hogy miért nem gyűlölünk konkrét népcsoportokat/felekezeteket? Ember, ezt az „érvelést” óvodában, de legkésőbb általános iskolában szokás megejteni, értelmes gyerek onnantól nem mond olyat, hogy „a zsidó” így meg úgy. (Zsidó helyére tetszőlegesen behelyettesíthető bármilyen más embercsoport.)
Nem érveim nincsenek, csak nem értem, mit kell ezen érvelni...
sorry, az előzőben a konkrét helyett komplettet akartam írni
teljesen egyetértek első kommenteddel, és köszönöm, hogy @Ben Franklin buta, érvekkel és magyarázattal sem rendelkező divatnáci barátunkat kicsit helyettem is beoltottad. nem tudom hogy ez a rosszabb "fajta", vagy a maggyőződéses és kidolgozott érvrendszerrel fröcsögő nácik.
nem méltatnám válaszra kommentjeidet, és nem fogom én se megtanítani azt, amit valóban kár, hogy általánosban nem tanultál meg: hogy a származás nem magyarázza az ember jellemét. mindenesetre ha már azt nem sikerült kitalálnod, hogy miért is utálod a zsidókat, szerintem ne is ezen fáradozz, inkább arra keress választ, hogy miért van szükséged gyűlölködésre, mi hiányzik az életedből, és a hibát magadban keresd, és ne a zsidókban :D
köszi hogy ezt mondod, egyáltalán nem tudtam hogy licensz alapján megy. így azért már jobban fölmerül a kérdés, hogy mennyire magyar és mennyire ötletes...
itt egy részlet a holland műsorból. hm. hát valóban nem nehéz a hasonlóságokat felfedezni :)
www.youtube.com/watch?v=A2ojNDP94j0
Csak ezt te nem fogod fel, miközben korgó gyomorral bambán bámulok simicska alkotását.
Pont ezt akarják elérni, hogy a sok hülye bambuljon, és ne fogja fel, hogy 22 éve folyamatosan hülyítik, kifosztják, semmibe veszik. Nálad ez nagyon nyerő!
Amúgy a helyzet pontosan az, ami az inkriminált mondatban van: a ballibák bizony önmagukat rekesztik/-tették ki a nemzetből. Elég csak H. Kovács teátrális kokárdatűzésére gondolni a 2002-es pártelnöki vitából: nem tudom milyen megfontolásból tette - tán, hogy Pokorni a mellére térdelve tépi le róla, gondolta a kampánystáb...? - de a csendes és szerény válasz csak ennyi volt: "Látja, Elnök úr, ez ilyen egyszerű. Ha úgy érzi, ki kell tűzni a kokárdát."
Hát te anyádra? Vagy tán nem szereted...?
Tehát még a Népszaga sem meri azt állítani, hogy ez valami botrányos lenyúlás, sőt, könnyen lehet, hogy (a sztárgázsikkal kalkulálva) kimondottan olcsó. Nézettsége van, ez a lényeg. (Én egyébként nemigen nézem, csak ha nincs jobb. Egyetértek a poszttolóval, a valóságshow-knál meg a szappanoperáknál mindenképpen jobb.)