Budapest királynője: a 4-es-6-os villamos
A 4-6-os villamos különleges szerepet tölt be Budapest közlekedésében és városképében. A villamos meghatározza a Nagykörút arculatát, a Nagykörút pedig Budapestét. Ez a világ legforgalmasabb villamosvonala, mely közel 220 000 utast szállít naponta. Itt közlekednek hát az ország legdrágább villamosai is, a 40 Combino darabja 1 milliárd Ft volt. Ezek Budapesten az egyedüli alacsonypadlós villamosok, és csak ezek fiatalabbak 28 évnél. A legforgalmasabb vonalé a világ leghosszabb villamosa is, a budapesti Siemens Combino Supra 54 m hosszú.
Vetélytársak többek között (a képen, sorban) a Bombardier Brüsszelben közlekedő Cityrunner (43 m), és Strasbourgban járó Eurotram (43m) villamosa, valamint az Alstom Citadis párizsi 402-ese (44 m), és a bordeaux-i 402-ese (44 m), de az 54 métert egyik sem éri el.
Miért különleges vonal a 4-es- 6-os?
A VEKÉ-sek által "Szent tehénnek" becézett vonal sínjein semmilyen más villamos nem megy. Többek között ezért is akadozott a korábbi cikkünkben tárgyalt fonódó villamosprojekt: a 17-est a Margit hídtól a Széllig ( :D ) rá akarják terelni a 4-6-os sérthetetlen sínjeire, ami a 4-6-os csúcsidőben már sűríthetetlen követési ideje miatt tényleg problémás lehet.
Éjszakánként gyakran újítgatják, javítgatják a villamos sínén az apró hibákat, miközben még emlékezhetünk a 2006-os 3,4 milliárdos giga-pályafelújításra a Combinók érkezése előtt. Aztán megint volt nagy felújítás 2009-ben, és 2010-ben is, de a napokban is volt egy kisebb az északi szakaszon, és nemsokára jön a déli szakaszé. Mindez persze azért is van, mert a csúcsban 1,5-2 percenként járó 70 tonnás villamos elég durván amortizálja a sínt. De ha arra gondolunk, hogy milyen állapotban van egyik-másik külvárosi villamos pályája (1-es, 3-as, 17-es, 37-es, 69-es, stb.), luxusnak tűnik a 4-es-6-os ilyen gyakori felújítása. Ez is azt mutatja: a nagykörúti vonal különleges figyelmet élvez.
A nagykörúti lámpák váltási periódusát 90 másodpercről 60-ra csökkentették. Vagyis a körúton, a főútvonalon rövidebbek lettek a zöldek, ugyanakkor a pirosak is, a váltások pedig sokkal gyakoribbak. Az intézkedés egyértelmű nyertese a villamos lett, melynek menetideje 2-3 perccel rövidült a kevesebb várakozás miatt. A változtatást a vesztesek - az autósok - lobbijának ellenére is keresztülvitték. Az indoklás jogos: villamoson többen utaznak a körúton, mint autóval.
A Combinók már 0-24-ben járnak, ezzel ez a leggyakrabban járó éjszakai járat is egyben, és az egyetlen kötöttpályás, amely éjjel is indul.
A Combinót úgy tűnik, valamiért a graffitisek is kímélik. Talán feltűnt már az olvasóknak, hogy az ablakok nincsenek szétkarcolva, és szinte egyáltalán nincsenek firkák, míg a Combinónál fiatalabb, bekamerázott Volvo buszok némelyike ezzel nem dicsekedhet.
A Combino mint hatalmi eszköz
Budapest sugaras-gyűrűs szerkezetében a villamosvonal a legfontosabb harántirányú szerepet tölti be, közben a legfontosabb csomópontokat érinti, és a belváros jelentős részét feltárja, Budát és Pestet kétszer is összeköti. A budapesti tömegközlekedők számára szinte kikerülhetetlen járat.
Különleges szerepének tulajdonítható az is, hogy a BKV ötmillió forintért kért fel színészeket a villamos megállóinak bemondására. Ahogy arra is emlékezhetünk, hogy az '56-os forradalom eseményeit is hónapokig lehetett hallani a villamoson. Egyértelmű hát, hogy a hatalom kezében a villamos utastájékoztatója a legjobb médium, napi 220 ezer ember hallja az ott közölteket.
Nem is beszélve az ellenőr-erődemonstrációról, hiszen a villamoson nagyon gyakran járnak ellenőrök, közterületesek, éjjel pedig biztonsági őrök (akik ugye nem ellenőrök, mert bár kérik a jegyet, nem büntethetnek). Ezzel azt sugallják, hogy a járatok keményen vannak ellenőrizve. Pedig nem mind. De ha egy megkerülhetetlen járművet nagyon ellenőriznek, ösztönzik az azt csak ritkán használókat is a bérletvásárlásra.
A Combinók megítélése
Hiába a világ egyik legmodernebb villamosáról van szó, a lakosság villamosokkal való elégedettsége megoszlik. Alapvető - objektív - probléma a járművekkel, hogy az alacsony padlós kialakítás miatt középen a kerekeknél igen szűk a hely. Ezt a problémát bizony más alacsony padlós modelleknél jobban kezeltek, pl. a jeruzsálemi Citadisnál. A BKV ezen kívül még annak idején elkövette azt az orbitális baklövést, hogy légkondi nélkül rendelte meg a járműveket, így azokat utólag kellett beleszerelni drágábban, és dupla soros ablakokat is raktak bele akkor már.
Érdekes, hogy a Combinót az emberek vagy szeretik, vagy utálják. A villamosok beszerzése körüli balhé miatt ez érthető is. Egy felmérés szerint egyszerűen arról van szó: a baloldaliak inkább szeretik a Combinókat, a jobboldaliak pedig inkább nem. Én nem szeretnék állást foglalni a kérdésben, bár külső alapján nekem jobban tetszenek a feljebb látható Bombardier és Citadis modellek, vagy az Ansaldobreda (athéni, milánói) Sirio villamosa, de Reims sokszínű villamosai is elég szépek, Marseille és Bilbao villamosai pedig viccesek. Mindez persze ízlés dolga. A Combino mindenesetre az egyik legmodernebb, Európa-szerte népszerű villamos. Megtalálhatók például Baselben, Freiburgban, Amszterdamban, Bernben is:
Akárhogy is, a budapesti 4-6-os vonal legendává vált, legek halmaza lett: legforgalmasabb, leghosszabb, legdrágább. A város közlekedésében betöltött kulcsszerepén kívül pedig fontos társadalmi, kulturális és politikai szereplővé is vált.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Helyettük csatolt hannoveri villamosokat(melyek most a külvárosokban járnak) beállítani jóval olcsóbban lehetett volna.
Hopp, kopp, nem tudtam, hogy Szeged már Romániához került. Ott kilenc rohangál ebből a fajtából:
commons.wikimedia.org/wiki/File:Szeged_1-es_villamos_B%C3%A9csi_k%C3%B6r%C3%BAt_pr%C3%B3baj%C3%A1rat_2012-01-11.JPG
- A Hannoveri magasmadlós
- A lépcsőzés az lassítja az utascserét.
- ez a 4-6-on megengedhetetlen.
- Ha nem akarsz lépcsőzni, magasperon kell.
- Ha magasperon van, kell rámpa, a mozgáskorlátozottak miatt.
- A rámpa nem fér el mindenhol. (Jászai Mari tér)
- Ha magasperon van, akkor más villamos (mondjuk helyettesíteni pár régi Ipari, ha úgy hozza a sors) még csak átmenni se tud a vonalon, nemhogy utast szállítani.
Nyáogni, meg puffogni a hülyeséget, na azt is kell.
en.wikipedia.org/wiki/File:Tunismetro1.jpg
Azért kimaradt, hogy a Combino tipikus Demszky-presztízsberuházás volt: a nagykörút kipipálva, akkor készen is vagyunk a villamosokkal, azon kívül csak 4-es metró létezik. A többin rohangáljanak a 40 éves Ganzok, essen szét a pálya, kit érdekel. Akár be is zárjuk, ha útban van a kedvenc metrónknak.
Vitézyvel jó irányba indult legalább a villamosok sorsa, csak a sokéves semmittevés okozta lemaradást nem lehet 2 év alatt rendbehozni.
---
Ja tessék lemenni Szegedre, példaértékű ahogy ott működik a kötöttpályás közlekedés. Szépen felújított villamosvonalak, új villamosok, közös sáv a trolival, nagyon jól csinálják.
Arra pedig kár verni hogy ezt az egyetlen vonalat újítják fel időnként, ez inkább szégyen, mint akármi más.
amugy konnyu nagyforgalmunak lenni Budapest szinten, ha az 1es villamos pl az Arpad hidnal a kemeny 20 km/h -s sebesseget tudja csak tartani, pedig az igazi villamosvonal az kellene hogy legyen
mas normalis orszagban ezeket a "villamosvonalakat" par helyen betoljak a szint ala, hadd menjen, pl. a Margit hid felujitasa ELOTT gondolhattak volna ra, hogy a hid alatt menjen, es a ket oldalt valameddig fold alatt... igaz akkor mar nem villamosvonalnak hivnank pont ugy mint az altalad linkelt helyen :)
1-es villamossal is kellene kezdeni valamit, de az attól még perem villamos marad a városszélieknek
"A gyár ezért a már legyártott villamosokat átalakította, megerősítette. A BKV-vel kötött szerződés 2004 júliusában módosult: kitolták a határidőt, az árat pedig 149 millió euró helyett 136 millióban határozták meg (egy vili így 850 millióba került) – ez az egyik legolcsóbb járműnek felelt meg egyébiránt az európai piacon."
www.hir24.hu/idogep/2011/03/13/hernyok-budapesten--megjottek-a-combinok-2006/
a körúton. azon kívül pont elveszti ezt az előnyt.
lehet hogy a hid alatt nem fer el, es teljesen levinni a Duna ala meg nem lehet, ezt nem tudom pontosan, csak azt tudom hogy ennek a lehetoseget meg se vizsgaltak, hanem a kepunkbe nyomtak a legforgalmasabb dumat
Számomra a Combinók a Demszky féle korrupció mestermunkáját jelentik.
Hogy kell e az alacsonypadló nem tudom pontosan megitélni, de ha ennyire elengedhetetlen, akkor hogyan tudott eddig a körúton olyan villamos közlekedni, mely nem alacsony padlós volt. Ráadásul évekkel, sőt egy két évtizeddel ezelőtt még kevesebb volt a személygépkocsi és sokkal többen tömegközlekedtek az akkor még 2 milliós fővárosban. Persze ne legyünk kegyetlenek a mozgás sérültekkel szemben, hiszen nekik elengedhetetlen az alacsony padló. Elég lenne ha csak egyes kocsik vagy a kocsik középső része lenne alacsonypadlós. Ez nem olyan elegáns megoldás, csak sokkal olcsóbb.,
Ha pl Tatra (vagy más) villamosokat választottak volna, akkor biztos, hogy negyed - ötöd árba kerültek volna. De csak volna, mert mi a Combinokat kb 3x-os áron vásároltuk meg. Könnyen utána lehet nézni, hogy más európai városok 1.5 millió Euroért vettek Combinokat ami 250 Ft/Eur árfolyamon csak 375 millió szemben a mi milliárdos darabárunkkal. Hmmmm .... érdekes. Nem is tudom miről is vált híressé a Siemens hazánkban és más országokban. Hát szerintem nem csak a kiváló termékeiről, hanem az olajozott korrupciójáról.
De nézzük meg egy kicsit a történetet közelebbről is. A nagyköruti villamospályát még a Combinok előtt felujították. Igen ám de a felujított pálya teherbírása nem bírta el a korszerű és nehéz villamosokat. (A rossz nyelvek szerint már eleve nem véletlenül történt így a felujítás.) Ezért olyan műszaki specifikációjú közbeszerzési pályázatot írtak ki, melyet csak a Siemens tudott megnyerni a könnyebb sulyú aluminium vázas villamossal. Meg is nyerte. Közben kiderült, hogy rossz a konstrukció, törnek a villamosok ezért áttervezték acélvázasra. De arról már senki sem szólt, hogy így nem felel meg a közbeszerzési pályázatnak, mert az acélvázas villamos nem teljesítette a kiírt feltételeket, tehát a pályaázó hiába szállítja le az acélvázas villamosokat nem lehetett volna átvenni, mert nem felel meg a kiírásnak. De nálunk ez nem jelentett problémát, az acélvázas villamosokat elfogadták, pedig ezekkel a villamosokkal nem nyerték volna meg a pályázatot.
Még egy szó az áram visszatáplálásról. A Combinó - és minden korszerű villamos - fékezéskor és lassításkor áramot táplál vissza a hálózatba ezáltal takarékosabb az üzemeltetése. A többlet elektromos energiát erre épített pörgettyűs energia tároló állomások raktározzák el addig amíg valamelyik gyorsító villamosnak nincs szüksége a többlet energiára. Igen ám, de ilyen energia tárolók nincsenek a körúton és nincs is nagyon hely ahova fel lehetne építeni a nem éppen kicsi szerkezeteket. Nem baj megoldották a problémát barkácsolással. A korábban több elektromos szakaszból álló köruti pályat egy szakaszossá alakították, így valahol talán éppen pont akkor elindult vagy gyorsított egy villamos aki felvette a másik éppen fékező villamos energiáját. A hosszú szakaszok miatt vastagabb felső vezetékek kellette, azok azonban nehezebbek, így jobban belógtak, és ez okozta a sok áramszedő törést az elején.
Hát szerintem ezért nem volt felelős döntés ilyen drága villamosokat venni.
Persze lehet, hogy rosszul tudom és nem is így történt, de szerintem akkor is súlyos pénzkidobás volt a Combinó, olyan luxus, amit nem engedhetünk meg még akkor sem ha nem háromszoros áron vettük volna.
Aki nem hiszi járjon utána.
inkabb meghalnek, minthogy leuljek a 4/6-on (vagy barmelyik bkv jaraton)
fel oraig mosok kezet miutan hazaerek, hanyinger
annak is könnyen utána lehet nézni, hogy azok fele-, harmadakkorák, mint a pestiek. hmmm... érdekes.
2, ha nem ezt vettük volna akkor mit is?
Nem tisztem védeni a Siemens-t, de a Bombardier leégett a MÁV-nál (Talent), míg az Alstom ugye...
Akkor még nem volt PESA Swing (Szeged), sem Solaris Tramino (Gdansk), sem Skoda Forcity (Prága). Volt ez. Ami talán az akkori legjobb, full LF villamos volt.
3, a Combino-k mennek. ha kell, ha nem. télen, nyáron, hóban, esőben és 40°C-ban!
Jankove:
"Egyben biztos vagyok, ez nem fog 40-50 évig vígan szaladgálni mint az UV-k, vagy régi magyar villamosok."
UV kurvára magyar! Talán A MAGYAR VILLAMOS!
Ami utána jött, pl a GANZ csuklósok (Combino-k 4-6V elődjei) egy fosnak is rosszak, vagy még rosszabbak...Ganz csuklós (noha sokak szerint a GANZ = Isten maga) egy hulladék. A hannoveri szinte aznonos korú. Nézzük csak meg műszakilag? Pedig a hannoveri (TeWe) nem is villamos, hanem stadtbahn jármű!
A Combino talán a második legnormálisabb jármű a magyar vasúti történelem elmúlt 30 évében! Igen a non-plus fazsa gép se hazai! Hanem a Stadler fasza, megbízható igáslova, a FLIRT (lásd MÁV-Start)!
Fasz tele, hogy jövünk azzal, hogy a nyugati nem bírja eddig és eddig, mint a magyar ultrakirály!
Miért is nem?
1, mert nem kellene alapból?
2, svájci és német példák mutatják, hogy lazán bírják!
3, röhögve sírnék, ha egy Stadler FLIRT (nyugati vacak) tovább bírja majd, mint egy csoda GANZ BDV! (Jah! a BDV már most alig 20 évesen sem bírja :DDDDDDDDD)
És közben rohadnak csendben.
javítani meg úgyse fogják minden fillért ellopnak
inkább adják el amíg gurulnak és osszák szét a pénzt.
igazad van, elnézést, megfeledkeztem a 9 szegedi PESA-ról, át is írtam gyorsan Budapestre :)
igen, de a tuniszi az könnyűmetró, mint ahogy a linkelt oldalon is írják :) és az is igaz, amit "lorantka_a_gall ír":
"@Vírusbácsi: a 60 méter 2x30-ból jön ki, ezért nem játszik... :)" (az 2 vagon, a Combino 1)
más normális országokban az ijjen forgalmú vonalakon már vagy metró vagy más komojabb tömegközlekedés van...
ez kicsit ojjan mintha az autók lóerőversenyébe azzal neveznénk hogy nekünk van a legtöbb lovas hintónk...
barmok...
Az ablaküvegei mindig mocskosak, kilátni rajutuk persze lehet, de látszik, hogy nem takarítják megfelelően az ablaküveget.
A padló takarítatlanul mocskos, dzsuvásodik, nem mindenhova ér el a seprű - sajátos, de a BKV-nél a takarítás kimerül a szemét leseprésével, - vizet, mechanikai ráhatással tisztítószert alig látnak, - már a Combinók, sem.
Rágógumi a földön, tisztítani lehetne azt is.
Meg kéne nézni a Combinók belső terének sarkait, mocsok, dzsuva, vizelet is.
A Volvo buszok a példa a BKV számára ?
A szinte új vagy újszerű Volvo mocsok és a szutyok tartja össze őket, az üléseik is már hányingert keltőek, nincsenek azok sem takarítva.
Mire fizeti a BKV a kiszervezett "takarító " céget ?
Berlinre kellene nézni (Nem mondok Bécset) ahol minden kötöttpálya azonos nyomtávú és ezt ki is használják.
(Okosoknak jelezném a cirka szó jelen konstellációban azt jelzi, hogy nem igazán érdekel, ha valami barom troll kinézi a pontos menetidőt,és azon kezd eszetlenkedni, hogy nem 40, hanem 38,8745876537845623. De ha jólesik, csak nyugodtan, szeretem az idiótákat rendbetenni.)
Az általunk kapott változat egyébként az akkori évek legjobb villamosa volt, ma is nagyon jól megy, járhattunk volna sokkal rosszabbul.
Aranyos egyébként, ahogy a szerző leszólja a Combinok kerék feletti utasterét, belinkelve a jeruzsálemi Citadisokról egy olyan képet, ahol nem a kerék feletti pont látható... Fejből nem megy a szélesség, de a kép alapján ott 2,65 méter széles járműről beszélünk, ami pont 25 centivel szélesebb, mint a budapesti Combinok.
Fent és lent blog - a közlekedési bejegyzések Blikkje.
2./ Ezt a rohadásos fikázást tudjuk be derék kormányhívőink Demszky utálatának. A forgórész nem azért nyikorog, mert rozsdás, hanem mert nem kenik rendesen.
3./ A villamos menetidejének 2 - 3 perces csökkentését (végállomástól végállomásig!!!) az autók nagyobb fogyasztásával, a vezetők idegrendszeri károsodásával és környezetszennyezéssel fizetjük meg. Kérdés, megéri-e (sokat járok a körúton kocsival is, meg villamossal is).
4./ A sínfelújítások közül csak a legutolsó sikerült, mégpedig a Mester utca - Corvin közötti. A többi rész a Budapest-féle spórolós megoldással pocsék. A villamos nagyon nehéz (Al helyett Fe), ráadásul a kocsiszekrényeknek középen vannak a kerekei (az UV-knél a két végén), ami ugyan biztosan olcsóbb, de a kanyarokban erőteljes rángatózáshoz vezet, és messze jobban, sokkal nagyobb erőkkel terheli a villamos futóművét, a kocsiszekrényt és főleg a síneket. Nemsokára indulhat az új felújítás. Másutt nyilván egyenes szakaszokon és sokkal lassabban közlekednek ezek a típusok, kérdés, hogy az ilyen konstrukción kívül kapható-e más a világpiacon.
A körúti villamosnak jelentős részben azért van olyan nagy forgalma, mert harántoló irányban sokszor a legrövidebb és egyetlen minőségi kapcsolatot adja. (pl. a csepeli hév és az M3 között mindenki ezt használja)
Ha lenne a már régen tervezett M5, akkor a villamos nagyforgalmú maradna, de jócskán veszítene az utasforgalmából, 30-40%-ot akár.
Nem tudom ki volt az értelmi szerző, de ez így egyszerűen tragikus...
A számos kommentelő aki azt mondja miért nem metró, érdekes, ha a 4-es metró jön szóba akkor meg az van, miért metró mert qrva drága.
Nekem semmi bajom a kombinóval, bár csak ilyen ócska lenne minden villamosunk. Én inkább úgy vagyok vele, hogy a sok korrupció és dilettantizmus mellett mégis sikerül néha előre is haladni, ami jó...
többen, többször is átsázmolva arra jutottak hogy jobb volna a 60 helyett 120 másodperces ciklussal is működik a dolog, és nem is lenne dugó. (mert ugye a dugódíjat majd kell valamire fogni.)
@gigacherry: igen, a körúton. viszont azon kívül nem. ha gondolod, akkor naponta levideózom hogy pirosat kap a villamos a déli végállomás felé, te pedig naponta fizess nekem.
A Wikipédiára forrás nélkül került be ez az adat évekkel ezelőtt.
az is. egyszer kéne megcsinálni, de akkor jól. (no persze akkor miből telne a pártkassza?)
"A Combinók már 0-24-ben járnak, ezzel a leggyakrabban járó éjszakai járat is egyben"
"A Combinót úgy tűnik, valamiért a graffitisek is kímélik. "
hiába van egymás után a két mondat, az író nem fedezi fel a kontextust: ha graffitiznének rajta, akkor rögtön észrevennék az utasok, tuti lebukás.
egy darab graffitiért meg nem fog senki szervezett bűnözést bevállalni hogy a társaik fedezzék festőket.
@A csótány is ember: "Azt én is észrevettem, hogy nyáron irtó büdös van. Az a fajta amikor majd kiesek hanyatt az ajtón. Fél perc alatt az ember megszokja és kibírható. Én a légkondira tippelek de nem tudom pontosan mi a franc okozza. Ezt azért jó lenne megoldani, nemtom..."
mert meleg van, izzadnak az emberek, utána szállnak fel a villamosra, a légkondi pedig csak a belső levegőt keringteti. saját bűzüket forgatja a gép. kíváncsi lennék, mikor tisztították a klímát (gyanítom soha), és a bekövetkező legionárius betegségért ki lesz a felelős.
Megnéztem a T1 adatait. Annak 31 megállója van, és 10 - 15 percenként jár reggel 6 és éjfél között. A 4 - 6-nál a megállók száma 19 és legnagyobb járatsűrűsége 2 perc. Ebből következően nem nagyon hiszem a napi 265.000 utast, még ha ugyanolyan hosszú is a villamos, mint nálunk. Hacsak nem száll ki minden megállóban az összes ember, és újak szállnak fel helyettük.
Imádom, mikor valaki pusztán azért köpköd egy beruházást, mert a neki nem tetsző párthoz kötődik. Minek gondolkodni? Majd vona elvtárs megmondja a tutit, igaz? :D
Én pl. azért nem szeretem a combinokat, mert sokkal szebb darabokat is láttam már. (hogy kényelmetlenek, kevés bennük az ülőhely, az már csak ráadás - manapság trendi, minél kényelmetlenebb tömegközlekedési eszközöket gyártani... Talán Dubaiban lehet olyat találni, amin kényelmes az utazás)
Ez a világ leghosszabb kocsija és legforgalmasabb hagyományos villamosvonala. DEAL WITH IT.
- Meg kellene építeni alá a sínt rendesen, normális alapot tenni az alépítmény alá, és már nem is amortizálná a sínt.
" De ha arra gondolunk hogy milyen állapotban van egyik-másik külvárosi villamos pályája ...., luxusnak tűnik a 4-es-6-os ilyen gyakori felújítása. Ez is azt mutatja: a nagykörúti vonal különleges figyelmet élvez."
- Egyszerűen arról van szó, hogy a Combino, mivel kiskerekes, sokkal jobban megérzi a pálya egyenletlenségeit, a kis kerekei miatt azokat sokkal hamarabb kikezdi és csinál belőlük egy orbitális hibát. A villamos maga is sokkal érzékenyebb a pályahibákra. Egyszerűen ez egy olyan villamos, aminek normális pálya kell. Ezt nem lehet szaron járatni.
"A nagykörúti lámpák váltási periódusát 90 másodpercről 60-ra csökkentették. Vagyis a körúton, a főútvonalon rövidebbek lettek a zöldek, ugyanakkor a pirosak is, és a váltások sokkal gyakoribbak "
- Gyakrabban van zöld, de összességében kevesebb ideig. A vesztesek közé tartoznak még sok helyen az átkelni kívánó gyalogosok, a keresztező járatok utasai, valamint a csatlakozó járatok utasai. És a lakosok, akik a felgyülemlett autóforgalmat szívják.
Többre mentünk volna, ha a villamos a Moszkva tér és a Margit híd között pl nem 34 km/h-s csúcssebességgel, hanem 50-el menne.
Most nem kenem fejből a rak- és űrszelvény közt meglevő különbséget ( a méretet, a fogalmat tudom.) De szerintem a magasperon nem lógna be a rakszelvénybe.
Ergo ha utast nem is szállít, de másik villamos üzemi menetben használhatja a vonalat.
Nem hülyeség. Arra gondolj, hogy a 4-6-ot jellemzően pár megálló, esetleg a vonal negyede hosszában használjuk. Ritka az, aki pl a Margit hídtól a Móriczig megy vele, vagy végig.
Egy menet alatt kb 2-3 alkalommal cserélődik ki az utasok 80%-a.
csövösek szaga keveredik az izzatdsággal, és ez forgatja magában a gép.
vicces, mert reggel nem érezni, estére pedig megtelik ezzel a villamos.
ha sejtelmed sincs arról, hogy mi az, hogy könnyűmetró, valamint sejtelmed sincs arról, hogy mi az, hogy villamos, akkor szerintem ne állíts magabiztosan dolgokat. Az isztambuli T1 kutyaközönséges villamos.
Pont elég, hogy terjeszted a hülyeségeket közlekedési témában a blogbejegyzéseiddel hozzáértés nélkül.
tehát ha én egy sok linkkel és képpel ellátott blogbejegyzést csinálok szakmai háttérismeretek nélkül, akkor az jó és címlapra való?
Ne az utazás egyik szakaszát nézd! Nézd a teljes utat!
Én megesküszöm rá, hogy a gumi részek, főleg a csuklós-harmobnikás szaga az. A légkondi vagy légcserélő csak egyenletesebben szétteríti. És annak a záptojás szagnak tuti van köze a gumihoz használt kénnek. És még senkit nem láttam aki szerint nem büdös a Combino. Amikor "idegenek" szálnak fel először érdekes gyanakvó arcokat lehet lárni.
Fentebb valaki a hannoveri villamost dicsérte, hát szerintem elég gáz, utaztam velük eleget. Nekem a szegedi villamos nagyon tetszik, még amikor kiállították megnéztem, csak mint fentebb írták az egy új dolog ami akkor nem volt még.
Viszont a szegedi belső üllő és állóhely eloszlása szvsz sokkal jobb, ami azért lepett meg, mert a nálunk lévő alacsony-padlós buszoké is borzalmas. Ezek szerint csak tervezés és jó-szándék kérdése?
ha villamos, akkor viszont forgalmasabb, mint a 4-es-6-os, nem?
ha már minden közlekedéses posztomban hibákat keresel, ha érdemi tévedésre hívod föl a figyelmem, azt köszönöm!
és elismerem, hogy közlekedési szakmai dolgokban egyáltalán nem vagyok annyira otthon mint te, én csak érdeklődő vagyok. viszont mindennek utánanézek, amiről írok, ezért nem kéne ennyire fikáznod a posztjaimat. de ha már a személyeskedésbe is belementünk, nálad érdekesebben és közéleti szempontból sokkal problémaorientáltabban írok, nem csak egy szűk rétegnek, a címlapot valószínűleg ezért kaptam. és lehet bulvározni az indexet, meg a Fentéslentet, de te is olvasod, jelzem!
Szerintem a Combino a 4-6 jól működik, kellemes jármű, de olyan élményem nekem sincs, hogy ne lett volna dugig. Egyébként autós vagyok 90%-ban.
az h ez a leghosszabb vagy sem az kb mind1, mivel az ilyen moduláris rendszerű viliknél kb akárhány egységet rá lehet kapcsolni. de az is igaz amit már sokan írtak, h a 4-6-os nem villamos feladatot lát el, mivel nagyon sok embert szállít, emiatt tud kiemelkedni a villamosok közül (pl bécsit újfajta ubahn tuti h sokkal hosszabb, csakhát az nem vili)
"Hogy kell e az alacsonypadló nem tudom pontosan megitélni, de ha ennyire elengedhetetlen, akkor hogyan tudott eddig a körúton olyan villamos közlekedni, mely nem alacsony padlós volt. " - Ha utaznál a villamossal, akkor meg tudnád ítélni: Igen, kell.
Ha nem utazol a villamossal, hogyan tudsz ekkora magabiztossággal dönteni arról, hogy szükség van-e az alacsony padlós, gyors villamosokra?
én is olvasom, mert mindig meglepődök, hogy címlapos a blog, és legalább a főbb tévedéseidet korrigálni kell.
Ha utánanéznél a dolgoknak, akkor nem írnál le olyat, hogy az említett tuniszi és isztambuli vonalak könnyűmetró vonalak, nem írnád le azt, hogy mennyire népszerű a Combino, ha tudnád, hogy az teljesen más típus, nem raknál be a jeruzsálemi villamos teljesen más pontjáról referenciafotót, stb.
Mindig olyan érzésem van, hogy elolvasod a dolgokat, de nem áll össze egy kerek egésszé benned a dolog.
Ja igen, a 163 centiméteres magasságomhoz picit magas az ülés.
Más kérdés, hogy a posztban bemutatott képek villamosai közül - egy-két kivétellel - bármelyik külseje jobban tetszene. Ne felejtsük azonban, hogy a maradiságra - mert a kommmunizmusban bele "nevelten" - hajlamos hazai lakosság döntött róla, hogy sárga legyen! Mert ugye "a villamos, az sárga". Szerintem ezt szavazáson eldönteni volt elhibázott, hiszen a formát is szakember találja ki.
(Persze a megfelelő szakembert kiválasztókat normális országban is a nép választja.)
Azonban minden másban tényleg király(nő) a 4-6-os.
A sajátos karbantartás, amire többen utalnak, persze megint csak igen nagyon "hazai". Posztkomcsi mentalitással, amikor ugye megszoktuk, hogy ami "közös", az csak duma szinten a mienk.
Nyugaton egy takarító, karbantartó nem csak a lebukás kockázata miatt dolgozik rendesebben, hanem mert attól érzi többnek saját magát, hogy nem ad ki sz@r munkát a kezéből. Rendesen keni, amit kell, hogy tényleg ne nyikorogjon, benyúl a seprűvel oda is, ahol esetleg főnöke nem látja, eszébe jut a légkondi szűrője, stb. Azért, mert érzi "titkon", hogy az övé is ez az egész, egy kicsit érte is történik mindez.
A lámpaciklusok szapulásánál arra is kellene már gondolni, miért nem lehet az autósokat akár országos reklámkampányban arra oktatni, hogyan kell úgy indulni az zöldnél, hogy ne maradjon ki 2-3 kocsi helye teljesen fölöslegesen! Akár kétszer annyi gépjármű is átjuthatna egy zöldön, persze nyugati - másokra is tekintettel élő - mentalitással. Az "én már úgyis átjutok, le van sz@rva a sor mögöttem" mentalitású ember nem csupán kárt okoz, hanem buta is, mert nem gondol rá, hogy ugyanezzel a
felfogással más fog neki kárt okozni, akár öt percen belül.
A végére hagytam a legfájóbb különbséget a normális - nyugati - országokkal összevetve. A hazai villamos - és busz, metró - vezetők mentalitása...
Ez is levezethető a kommunista diktatúra normális fizetés helyett hamis "felsőbbrendűséget" nyújtó taktikájából, de az mégiscsak elkeserítő, hogy ez 22 év alatt sem változott. Hihetetlen, hogy egy átlagos villamos-, busz-, metró-"vezér" a mai napig valamiféle főnöknek képzeli magát, aki "nevelgetheti" az állampolgárokat, utasokat, rájuk csukhatja az ajtót, vagy "forgalmi okokra" hivatkozva fékezhet-gyorsulhat indokolatlanul durván és kedvére való stílusban üvöltözhet a mikrofonba.
Legutóbb a Margit híd felé menet "élvezhettük" pár százan, hogy hordta le alpári stílusban a - szerinte - ajtóval "szórakozó" utasokat a villamos vezetője.
Kíváncsi lennék, hány ember hangulatát határozta meg aznapra negatívan ez a primitív ember, akinek láthatólag a legkisebb kételye sem volt, hogy rossz napját büntetlenül hányhatja a mikrofonba. Persze, ha ezt a nép eltűri, sajnos ebben "igaza" is volt.
Még annyit, hogy minden relatív: nemrég pár napot Sopronban töltve ráébredtem, hogy az ottani buszsofőrök bunkóságát, embergyűlöletét - nyilván valami "jó elvtárs" főnöki védelme alatt - nehéz felülmúlni. Még a 4-6-os "pilótáinak" sem megy...
Ez tényleg félelmetesen érdekes!
A középútról is biztosan hallottál már.
Szerintem például az emberi test központi fekvésű - szélektől egyforma távolságú -zónái tényleg "félelmetesen érdekesek"... :-)
nézd, a témának, a villamos és a kapcsolódó városfejlesztés helyi gazdaságélénkítő szerepének elég komoly szakirodalma van. Tény és való, hogy a Rákóczi út szerepe gyökeresen megváltozott, ahogy a vásárlási szokások is, de a Rákóczi útból sokkal élettelibb utcát lehetne csinálni - tegyük hozzá, ehhez nem csak villamos kell.
Amikor valóban a villamos csikorog, többnyire arról is a karbantartó tehet. Azonban a Margit hídon a sínnel van a baj. Szerintem ezért szokták (szakszerűen)köszörülni a síneket jobb helyeken - ott is azt kellene.
A 4-6 utasai közül elenyésző azok száma, akik kizárólag a villamost veszik igénybe.
És igen, az utas, mivel jellemzően nem utazik végig, a 30-40 mp-et nem veszi észre, ellenben azt, hogy a 22-es 5 percet áll a Moszkva tér elött, azt igen.
Egyébként a 22-el párhuzamosan van még egy pár busz, köztük agglomerációból jövő buszok is, akiknek mind betett, hogy nem jutnak be a Moszkva térre. De a 74-es troli ugyanígy araszol, vagy a 9-es busz, vagy a 15-ös busz........
ezt át is ugrottam elsőre:
"nálad érdekesebben és közéleti szempontból sokkal problémaorientáltabban írok"
igen, pont ezért írtam, hogy a közlekedési posztok blikkje. Szakmai tartalma nincs sok veleje, de sokan olvassák. :)
Ha megjelenés előtt átküldöd egyébként a posztokat, akkor a főbb hibákat szívesen jelzem....
Vélhetően az elkövetkezendő fél évszázadban még szükség lesz villamosra és autóbuszra kishazánk településein, de mi leépítettük a sikeres gyártást. Mi a fenének az a pár tízezer munkahely, ami oda kellett, és nem sokkal jobb a kegyelmeséktől levetett ipari hulladékért milliárdokat kifizetni?
A magyar mérnökök majd egy évszázada a legjobb járműveket tervezték és a Ganz vagy az Ikarus jegyzett volt a világban. És csak úgy mellesleg a villamosok elnyűhetetlennek bizonyultak, a matuzsálemkorú buszok pedig még ma is futnak túl az egymillió kilóméteren. De nekünk combinó kell, meg stuttgarti hulladék, meg használt merdzsó és volvó.
És nem az a legnagyobb baj, hogy a demszkit és bandáját, vagy a másik brigádot kilóra megvették. Az az igazi kár nem az, amit ezekért a sz@r üzletekért zsebre vágtak- azt nem sajnálom tőlük - de az a baj, hogy a síbolt pénznél százszor-ezerszer nagyobb kárt okoztak eközben.
És a buszgyártás, villamosgyártás, vagongyártás leépítése helyrehozhatatlan bűn. Sajnos hazánk következmények nélküli ország. Marad.
Ez egyrészt jogos, másrészt mekkora a VALÓS igény az alacsonypadlóra?
Kell-e minden 4-6-nak alacsonypadlósnak lennie, míg más villamosokon nulla az alacsonypadlós szolgáltatás. Olyan villamosokon, ahol nincs párhuzamos buszjárat, vagy csak rengeteg átszállással. fedhető le a párhuzamosan busszal.
Mi lett volna, ha a körúton csak minden harmadik villamos lesz alacsonypadlós, és a fennmaradó pénzből a többi villamosvonalon biztosítjuk a járatok negyedén az alacsonypadlót?
Ne csak mozgássérültekre gondolj! Zuglói ismerőseim elköltöztek, mert a 69-en a babakocsis utazás reménytelen, kocsijuk nem volt.
Amikor a Margit-hídtól a Petőfiig áll a dugó (szinte minden csúcsidőben) nem teljesen mindegy a ciklus hossza? Nem a ciklus hossza miatt van dugó, hanem mert túl sok az autó. Legalább a villamos és a biciklisek gyorsabban haladnak.
és igen, a ciklus hossza is kihat a dugóra. ha elhiszed, ha nem.
Demszky számára lehet, hogy baklövés volt kihagyni azt a pár milliárdot, de pl. a bécsi villamosokon sincsenek légkondik, pedig azonos az éghajlat és az évi középhőmérséklet. Az osztrákok biztos csórók. Gondoljatok bele mennyi más értelmes dologra lehetett volna 1,6 más forrás szerint 4 milliárdot elkölteni. Amúgy Combino rulz.
Szag: igen, érdekes, mint ahogy a 47-49-es villamosok némelyikén terjengő, átható 'fű'szag. Nyilván, az nem a villamosokból árad...? :)
csunya,kenyelmetlen,muanyag...
az elvakult demszki fanok vedik,a normalisabbak meg szenvednek rajta...
ez van...
nézzetek utána, h mi megy Szegeden, tátva maradna a szátok....
@qccoss: Miért? Mi megy ott?
parttagsag kerdese lenne egy targy szeretete vagy utalata???
szerencsetlen troll...
amúgy pont ezen gondolkoztam, hogy megkérdezzem-e, hogy ezt megtennéd-e :) szóval legközelebb szívesen kikérem a véleményed a kész anyagról megjelenés előtt.
azt viszont nem gondolom hogy minden bulvár, ami nem szakmai. szerintem igenis van tartalma a posztnak, csak engem más kérdések foglalkoztattak: hogy mitől különleges maga a vonal, és hogy milyen a villamos politikai és társadalmi szerepe
A Boráros tértől majdnem fele annyi idő alatt eljutok az Osztapenkóig, mint a Dob utcától a Borárosig.
Mondjuk az az útszéli buszvégállomás az Allee elött is megér egy misét.
Igen, a kommunista diktatúrában és azóta is az akkor kialakult reflexek szerint. Például a szombathelyi, az egyik első hazai villamos indokolatlan megszüntetése is totálisan politikai és diktatórikus döntés volt.
@Pistike_:
Nem a Combinokkal van gond, hanem azzal, hogy a villamosvezetők és főnökeik nagy része korlátozott szellemi képességekkel rendelkezik...
A lámpaprogram a Boráros tér-Margit híd budai hídfő között 3-5 perc menetidő csökkenést jelentett,
most kevesebb (az aktuális lassújelek miatt)
Általában azt jelenti, hogy egy korábbi 17-est érek el, ami miatt kevesebbet kell várakoznom a hóban fagyban, szélben.
Meg kell említeni, hogy idén volt szerencsém a PESÁ-hos illetve Franciaországabn Alstom Citadis villamoshoz is, maradjunk annyiban, hogy a Combinónak nincs szégyenkezni valója a későbbi típusokkal összevetve sem, arra az extrém terhelésre amit kap tökéletesen bevált.
BKV takarítás színvonala és az utazóközönség viselkedése sajnos sokkal balkánibb, mint máshol.
A szigetüzem jellegét a Jászai kihúzó és a Török utcai vágánykapcsolat újbóli rendszeres használata pedig megszüntette tulajdonképp.
egyébként bármennyire is szeretem a Ganz Csuklsót sajnos igaz, a TW6000-esek műszakilag messze megelőzik azt, ugyanakkor a TW-k igazából gyorsvasúti szerepre lennének optimálisak. (Pl. Csepeli Gyorsvasút, vagy például egy Boráros tér-Soroksár vonalon) kiváltva esetlegesen a túlterhelt buszjáratokat.
A Budapesti villamoshálózat komolyan fejlődött az elmúlt években, nem csak az UV-k kivonása a Combinok és TW6000-esek beszerzése, hanem a korábbi típusok korszerűsítése folytán is. Aki pedig az ICS eltűnésére játszik rossz lóra tesz, kb. 148 van még állományban, kivonásuk előreláthatóan sem fog megtörténni pár nap alatt, főleg, hogy újabb (régi-új) vonalak nyitása is elképzelhető.
Nagykörúti pálya: 1995-1998 között szakaszokban újult meg, tervezett élettartama 15 év, ezt akkor is elmondták. (számoljunk utána, ez letelt.)
Kétségtelen a kőbányai villamosok Élessarok-Kőbánya Liget tér között sokkal rosszabb pályán járnak, de hozzá kell tenni, lépésben (gyalog gyorsabb) és arra a vonalra EU pénzt kértek.
2006-ban csak a felsővezeték-rendszert alakították át.
Igen. Ahogy a Nemzeti Színháznak, a közraktárak helyén épült bálnának, stb. is van politikai szerepe. Néha elég szerencsétlen, néha jól sikerült az a szerep.
Lásd:
liam devlin 2012.09.23. 17:17:41
És 59 méteres, vagyis még egy pesti rekorddal kevesebb.
Ha 3-5 perccel lett gyorsabb a 4-5, akkor hogy érhetsz el eggyel korábbi 17-est, ami 10 percenként jár?
Egyszerű:
Margit hídra érkezés tipikusan x8 ról, x4 -re módosul ((+/-) 2 perc).
(x8: 08, 18..., x4: 04, 14...)
A 17-es indulása pedig: x8.
(Látható, hogy a 44/46-os érkezéssel elérhető a "korábbi" villamos, míg a lámpaprogram előtt 48 as beérkezés 10 perc bosszankodást jelentett, tekintve, hogy általában láttam épp a 17-est elindulni...)
Az már más kérdés, miért nincs ott egy zebra...
Kiszállok, odanézek ... és épp indul.
A villamos meg sárga, ez Budapest hagyománya, nem kel új színen agyalni.
pozitivumok:
-tetszetős modern külső design, jó ránézni
-halk üzem, troli féle elektromotor gyorsulás hang amit szeretek
-éjjel is jár
-jó hogy egyben van az egész és nem kocsikra bontva, mert így könnyebb kicselezni az ellenőröket
-jók a belső jelzőgombok
-jó az elektronikus led információs fény cucc kívül-belül
-a csengő és egyéb hangok jó minőségűek
negatívumok:
-az alacsonypadló miatt és a szar kerék elhelyezések miatt eszméletlen mód rángat az ICS-khez képes, mindig már előre mosolyra húzódik a szám amikor egy nyugger még a fékezés előtt elkezd elindulni az ajtó felé. garantált a csetlés botlás-borulás, de még 24 éves létemre is egyszerűen irritálónak és durvának érzem a gyorsulás-lassulás-forduláskor fellépő erőket.
-nincsenek szélesre nyitható ablakok emiatt nincs rendes és a legolcsóbb féle léghűtés, mint a régi ICS-ken. több szempontból is jobb a sima széles ablakos hűtés szerintem, pl az legalább cseréli a levegőt, amíg a légkondi csak keringeti az elhasznált össze izzadt-össze fingott levegőt, és fertőzésveszélyes is, valamint nyáron megfázás veszélyes is. az ICS-ken sosem volt melegem, és soha nem is fáztam, mert a nagy sebességes levegő járja át legjobban a szerelvényt, nincs az a légkondi ami annyi légtömeget tudna megforgatni, és pláne teljesen energiamentesen, mint egy nyitott ablak. valamint érzésem szerint a fűtése is határozottabb volt az ICS-knek. szal maga ez a fing-izzadtság szag gyomorforgató és felér egy kínzással a melegebb nyári napokon, volt hogy inkább lesétáltam 3 megállót is, mert nem volt gusztusom egyszerűen felszállni rá.
-az alacsonypadló miatt szűk és rosszul elosztott a hely, emiatt feltorlódik mindenki az ajtóknál, és persze mindig a farkad vagy a segged oda kell nyomni valakihez hogy betudj jutni a belső részre, ahol még akadna is hely.. többször láttam már, hogy az ajtóknál nyomorogtak az emberek amíg belül lett volna még egy csomó hely, de nyilván senkinek sincs kedve bemenni oda, mert olyan az egész mint egy varsa.. bejutni még csak-csak bejutsz, de onnan időben leszállni és kiférni már kihívás tud lenni, és a segg-fasz dörgölést meg sehogy nem tudod szinte elkerülni. ezért én abszolút annak a híve lennék, hogy minden szerelvényen csak az utolsó blokk legyen alacsonypadlós, és a rokik, nyuggerek, árut cipelők szépen mehetnének mindig oda, de ne szívjon már mindenki a kisebbség miatt. combino után felszállni egy ICS-re kb megváltás szintű, és megdöbben az ember, hogy jéé egy villamoson lehet ennyi hely is?
-a textil székek kényelmetlenek és nem lehet őket rendesen tisztítani, vagyis nyilván lehetne, de nagyobb költséggel, és tisztítógéppel.. a régi sima szivacsos műbőr ülések kényelmesek is voltak és könnyen is lehetett őket tisztítani.
-jah az alacsonypadló miatt a kerekek úgy belógnak, hogy normálisan leülni se lehet, mert vagy összeér a lábad a veled szembeülővel, vagy szimplán végig a hideg műanyag cucchoz ér, amikor először felszálltam, nem akartam elhinni, hogy komolyan ez volt a legjobb megoldás, amit össze tudtak hozni a Siemensnél.
-belülről nehéz kideríteni, hogy 4-esen vagy 6-oson vagy, a led-es cuccon kiírja néha, de nem elég gyakran, többször volt már, hogy kérdezte valaki a Borárosnál, hogy ez most 4-es vagy 6-os.
-a fehér mű fények és a fehér kopogós hideg műanyag falak miatt, valamint a zöld fémvázak miatt, tiszta laboratórium hangulata tud lenni éjszakánként ha kevés az ember, egyáltalán nem barátságos.
-az ajtók külső nyomógombjának működését az emberek sosem fogják megtanulni, mert gyökerek.. :D
szóval, én mindig fellélegzek és megkönnyebbülök, szinte elmorzsolok 1-2 könnycseppet amikor valamiért egy ICS jön a kombino helyett, bár sajnos már nagyon régen volt szerencsém hozzájuk..
:(
Hát, nekem is van egy jó kis honlapom, az török, aszerint az a 2 perces járatsűrűség valahogy nem igazolódik. Mintha 10 - 15 perc lenne inkább:
www.turkeytravelplanner.com/go/Istanbul/Transport/zeytin_tram.html
Baromi sok villamos kellene 2 perce követéshez 31 kilométeren. És ha a derék wikipédiás a 2 perces követési idő szerint számolta, akkor igaza lehet, ennek ellenére vannak fenntartásaim.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.09.23. 20:29:48
Gyors (a kocsihoz képest mindenképp), azonnal jön a következő (minden megállóba éppen 1 végig a vonalon, a csúcsban).
Szóval ez jó cucc.
irigység? Mire kellene irigynek lennem? Az index címlapra? Meg sem tudom számolni, hányszor volt a saját blogom index címlapos....
Itt azt írják, hogy 2009-ben vagyis még a felújítás és összevonás előtt 5 perces követési idő volt:
www.istanbultrails.com/2009/08/getting-around-in-istanbul-by-metro-tram-and-funicular/
Azokra a gyalogosokra gondolsz, akiknek immár nem kell lemenni aluljáróba kalandtúrára egy átkelésért? :)
Az új körúti lámpaprogramnak nem az a legfőbb értelme, hogy a villamos 2 perccel gyorsabb lett. Hanem az, hogy egyenletesebben közlekedik. Korábban egy lámpaváltáson nem volt villamos, majd kettőn egymás után igen, ezzel összhangban minden második szarrá volt tömve, és mögötte relatíve szellős volt a következő. Most egyenletesebben járnak.
120 másodperces ciklussal minden lámpára át kellene mennie egy villamosnak, vagyis a vonal zavarfeloldó-képessége egzakt 0 volna - egy lámpát lekésne a villamos, mögötte rögtön borul minden a végállomásig...
NEM!
Azokra, akik nem érnek át a zöldön.
Rövidebb ciklus = rövidebb gyalogos zöld = nagyobb balesetveszély
@B0BDobalina:
Idióta életszemléleted van. Már megszoktam, hogy ez a végső érv: Én nem megyek oda szennyezni.
Tudod az élet nem csak helybenjárásról és biciklizésről szól.
@Comandante en Jefe:
120-as ciklusban 60 mpig van zöld az egyik iránynak. Egyszerűen a villamos terv szerint a lámpa elejére ér oda, és akkor még ugyanabban a lámpában el tud menni, ha valami apróbb zavar van.
A jelenlegi buzult verziónál annyira hajta rövid ciklus, hogy a Mechwart ligetnél pl simán rácsöngettek múltkor a babakocsis anyukára.
Egyébként a rövidebb ciklusban hamarabb bukik a villamos egy lámpát. Rengetegszer látom a Budai hídfőnél, hogy egyenletlenül jönnek.
SzedlmajerLaszlo (törölt) 2012.09.24. 11:12:03
Nézd, kb 10 éve publikálok, és én is most kezdem érezni, hogy sajnos az én sszakmai, mérnöki jellegű sítlusom sokaknak értelmezhetetlen, ez így oké is, lelked rajta, legyél olvasmányos.
Azonban az olvasmányosság se Téged, se mást nem jogosít fel tévedések leírására. Szerintem. És istenments, nem fogok soronként javítgatni meg okoskodni az írásodon.
"Szerinted arról szól az élet, hogy Bp-en évente 2000 ember hal meg -gyakorlatilag kinyírjátok őket -"
- Jelents fel előre megfontolt szándékkal kényelemből elkövetett gyilkosságért!!!
" és 100000 lesz beteg a közlekedés okozta levegőszennyezés miatt?"
- Tehát 10 év alatt Budapest teljes lakossága megbetegszik? Ezt a hülye számot te sem hiszed el,de azért öntudattal ideírod.
" Arról, hogy az elmúlt 25 évben 10-szeresére nőtt Bp-en asztma előfordulása?"
- Az asztmának mi köze a kipufogógázhoz? Sokkal inkább veszélyeztetettek a régi bérházban élő szegényebb néptömegek, kiknek nincs elég jövedelmük, hogy rendesen fefűtsék a lakásokat, ezáltal állandósul a dohos párás levegő a szobákban.
- Komolyan kérdezem, szerinted én úgy indítom a reggelemet, hogy ma hova menjek szennyezni? Ennyire korlátolt vagy, hogy azt hiszed, örömömben járok be a városba? Szerinted nem inkább naponta itthon hevernék a net elött, vagy olvasnék a kertben ücsörögve egy könyvet, ne adj Isten ágyból fekve egész nap csak filmeket néznék?
Sajnos muszájból járok a városba. Ahogy megtehetem, hogy ne járjak be, ígérem nem fogok. Vásárolni se vásárolok már a városba, és ügyet is csak annyit intézek ott, amit máshol nem tudok.
(Tudtad, hogy megyei munkaügyi bíróság a Thököly úton van? Hogy oda eljussak, keresztül kell mennem a Rákóczi úton, mert a nulláson de még a Hungárián is eszméletlenül nagy kerülő?)
- Tekerj tovább, engem nem zavarsz, de ne erőltesd rám a marhaságaidat, vedd tudomásul, hogy nagyon sokan rá vagyunk kényszerítve, hogy odaszennyezzünk neked. Ha ez nem tetszik, költözz el. Mellettünk van is eladó ház 26-ért.
A kutya nem jár ide szennyezni, leszámítva a '''sok köcsög kirándulót, akik itt élik ki hétvégén a zöld iránti vágyukat''', faszért nem maradnak otthon, itt zajonganak nekem, meg eldobálják az üditősüvegeket a kert mögötti erdőben.
Ja te nem jársz máshova szennyezni, te gubbasztasz a négy fal között. Értem.
" kerüld el a körutat"
-Merre? Konkrét javaslatokat várok!
Dob u. Bocskai út
Oktogon Margit híd
Nyugati Pu Moszkva tér
Moszkva tér Blaha
és Boráros tér Király utca viszopnylatokra. ezeken gyakran járok.
"...a nap minden szakában egymás hegyén-hátán állnak az autók", ahogy álltak az áthangolás előtt is, mert sokan vannak. "
Áthangolás elött délelött 10-kor sosem volt dugó pl a Margit krt-on, most nem lehet a Margit utcából kijutni.
Áthangolás elött a Fekete Sas utcában a sor sosem ért le a Bem térre, még a Tölgyfa utcáig sem ért, azóta mát kétszer volt a Bem téren.
Áthangolás elött a Nyugatiig lehetett haladni a Jászaitól, azóta ez a táv 3-4 piros lámpával járható. Ami érdkees, mert közben a villamos velünk párhuzamosan halad, tehát itt egyértelműen a szopatás a cél.
A 120s-es ciklusokkal talán a legtöbb helyen kényelmesebb lenne elérni a lámpaváltást, bár nyilván nemm mindenhol a vonal mentén. De lámpabukás akkor is előfordul. És HA előfordul, akkor AZONNAL gyűrűzik végig az egész vonalon, végállomástól-végállomásig, mert egyik villamos sem tud az előzőtől haladni. A 60 perces ciklusban 2 lámpát kell bukni ahhoz, hogy a mögöttes kocsi érintve legyen, és négyet ahhoz, hogy a kettővel utána jövő stb.
Igen, a körúti pörgésben előfordul, hogy rácsengetnek a babakocsis anyukára, ahogy a metrón, és minden nagy tömeget mozgató eszközön is. Nem jó, de nem láttam még más megoldást (a szó nélkül rácsukást nem tartom annak).
Ma több hosszabb utat tettem meg a 4-6-al.
Idegesítő, hogy Magyarországon a villamos egy kitérőn csak 10-el mehet át.
Idegesítő, hogy vannak olyan szűk ívek, jellemzően a szigeti, ahol gyanútlanabb ember elvágódik.
Idegesítő, hogy sok helyen, ahol középperon van, a bevezető íveken időt bukik a villamos.
Idegesítő, hogy a németeknél a Combino simán gurul, nálunk ugrál.
Idegesítő, hogy nálunk rengeteg pályahiba van, ezeket csak ideiglenesen tákolják meg jellemzően.
(32-esek terén a síntörés külön bónusz!!!)
- 7 alkalommal utaztam ma, majd minden alkalommal volt lámpabukás, de amit jobban meg tudok itélni, és idegesítőbb, az a lámpa elötti lassítás. Az esetek 70%-ban a villamos korán ér a lámpához, és em,iatt lassít, majdnem állóra, majd gyorsít.
Tudom visszatáplálós, de ezért egy nálunk fejlettebb demokráciában már valakivel kifizettetnék a sok gyorsítás költségét.
Viszont amint látom, a körút megkerülhetetlen.
ÁLtalában nem mindig tudom használni a villamost. Amikor tudom, olyankor azzal járok. Ma túlzásba vittem egy kicsit a cikk hatására.
Megérkezem pl kocsival a Moszkva térre. Innen elmegyek kora délután a Wesselényi vonalába, majd innen tovább a XI, esetleg a XXII. kerületbe, majd onnan haza. Ilyenkor hadd ne rohangáljak vissza a kocsimért. (Mondjuk ma ezt tettem. +50perc volt. Minimum.
Úgyhogy lécci meséldf már el merre lehet a körútat kikerülni, vagy legközelebb hallgass!!!!
Esetleg kérdezd azokat, akik szerint a "kis utcákban" kellene a körút helyett biciklizni.
Ahhoz képest elég könnyelműen dobálózol jó tanácsokkal, mint kerüld ki.....
Legközelebb tudatlanként ne adj tanácsot!
De ha már rázod a pofonfát, jöjjön egy idézet tőled: "100000 lesz beteg a közlekedés okozta levegőszennyezés miatt? - Tehát 10 év alatt Budapest teljes lakossága megbetegszik?"
- Tudhatnál esetleg szorozni vagy osztani, alsós anyag.
- Tudhatnád, hogy Budapest lakossága nem 1000000, kb. 4. osztályos anyag.
- Tudhatnál pl. mondatokat értelmezni, megfogalmazni és helyesen leírni, ez is alsós anyag.
- Tudhatnád használni a webes útvonaltervezőket, a 10 éves unokaöcsémnek pl. egész jól megy.
Lehet, hogy a faludban te vagy az agymenő, és hozzászoktál a parancsolgatáshoz, de az itt megismert képességeidhez szerintem több szerénység illene.
Biciklis!
Merre lehet kikerülni a körutat?
Erre nem tudsz választ adni, mert értelmes kerülőút nincs.
A számtanpéldádhoz: Lehet, elütöttem.
Webes útvonaltervező nagyon okos, csak éppen nem képes alternatívát dobni a körútra.
Pár viszonylaton egyébként létezik kerülőút, ezeket én tudom, de te, aki dobálózol jó tanácsokkal, továbbra sincs fingod róla, merre lehet e körutat kikerülni.
Okulj!
Moszkva tér- Mechwart liget, ha a Szilágyiról jössz a János kh-n kívülről. -Érdemes kerülni
Nyugati-Aradi u.(Oktogonig már nem érdemes elmenni.) - Pont azt a szakaszt lehet kikerülni, ami halad.
Király u.-Blaha ha a Király Nagymező környékéről indulsz. - Egyéb esetben nem érdemes kerülni
Margit híd - Moszkva tér, ha a Szilágyi fele mész tovább. - Érdemes kerülni
.
Az alapprobléma, hogy odavetettél valamit, és amikor konkrét javaslatot kértem a te saját felvetésedre, akkor elkezdtél terelni, de amit kértem: Konkrét kerülőutakat a felsorolt viszonylatokra, arról fogalmad sem volt.
Szép álmokat.
Az az alapprobléma, hogy itt sírsz, mint egy kisgyerek, hogy rossz neked a körúton, és amikor azt mondják, akkor ne menj oda, itt sírsz, mint kisgyerek, hogy hova menjél.
hat kapjak fel azokat a kurva sineket, es ketoldalt a parkolo autokat tessekeljek kiljebb a jardara, oszt maris lenne 2*4 sav ahol siman elferne a busz :)))
a sok csimota aki utazni akarna az meg uljon autoba, persze mindenkeppen az arkadositast folytatnam, a sok belvarosi majom huzzon le a faszba a fold ala... sot csinalnek gyorsforgalmikat is 80 km/h-val, gyalogoknak meg nem engednem hogy egyik oldalrol a masikra atmenjenek, minek maszkalnak ezek az ut egyik oldalarol a masikra? a szent autosok kozlekedni akarnak hat ertsetek mar meg eztet!!!